-
Ο χρήστης mak έγραψε:
Περνώντας σήμερα απο ένα κατάστημα ελαστικών πρόσεξα πως πουλούσε και τα Exalto I σε αρκετές διαστάσεις. Γνωρίζει κανείς αν συνεχίζουν να παράγονται παράλληλα με τα Exalto II η απλά αυτά που είδα είναι στοκ που ξέμεινε? Αν συνεχίζουν να παράγονται νομίζω πως πρόκειται για μια πολύ καλή επιλογή καθώς εβγαίναν και σε 185/60/14 με δείκτη ταχύτητας Η.Κοίταξε την ημερομηνία παραγωγής, αν είναι 'μπαγιάτικη' τότε μακρυά.
-
Από αυτά που αναφέρθηκαν έχω δοκιμάσει τα energy, τα exalto και τα potenza. Τα energy είναι άθλια κατά τη γνώμη μου. Έχουν βέβαια χαμηλό θόρυβο, είναι μαλακά αλλά στη βροχή καλύτερα πήγαινε με τις ζάντες. Τα Potenza σε εντυπωσιάζουν αρχικά με την απόδοση τους (στα πρώτα χιλιόμετρα νομίζεις ότι αν τσαρουχώσεις το φρένο θα πάρεις και την άσφαλτο μαζι) αλλά πέφτει γρήγορα και διατηρείται σε μέτρια επίπεδα. Από τα exalto μέχρι στιγμής έχω μείνει απόλυτα ικανοποιημένος. Απλά δεν είναι τόσο ανθεκτικά στα πλάγια και πρέπει να προσέχεις λίγο στα πεζοδρόμια. Τα potenza είναι πιο σκληρά και πιο ανθεκτικά σε κακοποιήσεις.
Πάντως είναι λάθος να συγκρίνεις τα energy με τα άλλα δύο, είναι σε άλλη κατηγορία (τα μεν είναι για οικονομία ενώ τα άλλα για πιο sport οδήγηση). Για την ιστορία μία corolla 1400 έχω.
-
Ο χρήστης mak έγραψε:
Σίγουρα πολύ καλό ελαστικό το Exalto αλλά έχει δείκτη ταχύτητας V(μέχρι 240km/h), ο Johnadm είχε πρόβλημα που δεν ζεσταινόντουσαν τα potenza που είχαν δείκτη ταχύτητας Η(μέχρι 210km/h), οπότε δεν νομίζω πως θα του ταίριαζαν τα exalto που λογικά θα απαιτούν και αυτά αρκετό χρόνο για ζέσταμα..Τα δικά μου είναι Η!!
Πάντως παίζει μεγάλο ρόλο η γόμα... Δηλαδή μπορεί να είναι εγκεκριμένα για κάποια χιλιόμετρα, αλλά η γόμα να είναι πιο μαλακή ούτως ή άλλως...Πχ η Sportwagon φοράει Pneumant. Αν κάνεις 4 χιλιόμετρα ΕΥΘΕΙΑ, με επιταχύνσεις-επιβραδύνσεις... νεκροφόρας είναι ΠΑΡΑ πολύ ζεστά!!! Γιατί; Προφανώς λόγω γόμας!! Και λιώνουν εξίσου εύκολα! Τόσο τα μπρος που έχει πολύ μεγάλο βάρος λόγω κινητήρα, όσο και τα πίσω που δεν έχει!!!
Και όλα αυτά με δίκτη ταχύτητας W!!! 270 χμ/ώ!!!
-
Ο χρήστης mak έγραψε:
Περνώντας σήμερα απο ένα κατάστημα ελαστικών πρόσεξα πως πουλούσε και τα Exalto I σε αρκετές διαστάσεις. Γνωρίζει κανείς αν συνεχίζουν να παράγονται παράλληλα με τα Exalto II η απλά αυτά που είδα είναι στοκ που ξέμεινε? Αν συνεχίζουν να παράγονται νομίζω πως πρόκειται για μια πολύ καλή επιλογή καθώς εβγαίναν και σε 185/60/14 με δείκτη ταχύτητας Η.Αυτά φοράω κι εγώ!
Εξάλτο, όχι Εξάλτο 2...Πάντως όταν τα πήρα (Νοέμβρης 2003) δεν έβγαινε καν το Εξάλτο 2 σε αυτήν την διάσταση, και μου είχαν πει πως για τα μικρά νούμερα θα συνέχιζε να βγαίνει το Εξάλτο... Από τότε βέβαια δεν έτυχε να με ξαναπασχολήσει η αγορά θερινού ελαστικού...
-
Όσον αφορά τα Energy, να ξεκαθαρίσουμε πως βγαίνουν δύο μοντέλα με δύο αρκετά διαφορετικές χαράξεις, μία για τις 'μικρές' διαστάσεις και μία άλλη για τις 'μεγαλύτερες'(π.χ 185/60/14). Το λάστιχο με την χάραξη των μικρών διαστάσεων δεν μου είχε κάνει καλή εντύπωση (ειδικά σε επίπεδο πρόσφυσης), βέβαια, έφταιγε και το αυτοκίνητο που τα φορούσε(ένα punto 1,1lt με διάσταση 165/70/13 νομίζω) που δεν ήταν σε καλή κατάσταση.
-
Εγω εχω energy στο καινουργιο corolla μου(195/60/15) και στο c4(205/55/16) και ειναι τελειως διαφορετικες χαραξεις.
-
Να μην ξεχνάμε και το φάρδος της ζάντας. Κάθε διάσταση ελαστικού μπορεί να μπει σε συγκεκριμένο εύρος πλάτους ζάντας για να έχει σωστή απόδοση και χωρίς κίνδυνο να ξεζανταριστεί εν κινήσει. Ακόμα όμως και στα ενδεδειγμένα πλάτη έχουμε διαφορές. Στο μικρότερο επιτρεπτό πλάτος τα πλαϊνά κάνουν καμπύλη και ευνοούν την άνεση και τη φιλικότητα στη χρήση ενώ στο άλλο άκρο έχουμε κάθετα πλαϊνά με αποτέλεσμα καλύτερο κράτημα αλλά και ποιο απόλυτη συγκριτικά πάντα συμπεριφορά. Για να είμαστε ποιο ακριβείς ιδίως όταν δίνουμε τις εντυπώσεις μας από ένα ελαστικό που έχουμε δοκιμάσει καλό είναι να λέμε και το πλάτος της ζάντα που είχαμε.
-
Ο χρήστης mak έγραψε:
Περνώντας σήμερα απο ένα κατάστημα ελαστικών πρόσεξα πως πουλούσε και τα Exalto I σε αρκετές διαστάσεις. Γνωρίζει κανείς αν συνεχίζουν να παράγονται παράλληλα με τα Exalto II η απλά αυτά που είδα είναι στοκ που ξέμεινε? Αν συνεχίζουν να παράγονται νομίζω πως πρόκειται για μια πολύ καλή επιλογή καθώς εβγαίναν και σε 185/60/14 με δείκτη ταχύτητας Η.Ο κατάλογος της Michelin έχει μόνο τα Exalto 2, επομένως το πιθανότερο είναι οτι δεν παράγονται πιά. Αν τα έχει σε καλή τιμή και δεν είναι πολύ παλιά (πχ. πρίν το 2003) τότε βάλτα!
-
Ελαστικά μεγαλύτερα από έξι μήνες το πολύ ένα χρόνο δεν προτείνω να τα αγοράσεις. Εκτός του ότι είναι καταργημένο μοντέλο δεν ξέρεις σε τι συνθήκες αποθηκεύτηκε όλο αυτό τον καιρό. Δεν νομίζω να έχουν οι έμποροι την πολυτέλεια να αποθηκεύουν τα ελαστικά όλα σε όρθια θέση για να μην πω για υγρασία και έκθεση στον ήλιο κλπ.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Περνώντας σήμερα απο ένα κατάστημα ελαστικών πρόσεξα πως πουλούσε και τα Exalto I σε αρκετές διαστάσεις. Γνωρίζει κανείς αν συνεχίζουν να παράγονται παράλληλα με τα Exalto II η απλά αυτά που είδα είναι στοκ που ξέμεινε? Αν συνεχίζουν να παράγονται νομίζω πως πρόκειται για μια πολύ καλή επιλογή καθώς εβγαίναν και σε 185/60/14 με δείκτη ταχύτητας Η.
Ο κατάλογος της Michelin έχει μόνο τα Exalto 2, επομένως το πιθανότερο είναι οτι δεν παράγονται πιά. Αν τα έχει σε καλή τιμή και δεν είναι πολύ παλιά (πχ. πρίν το 2003) τότε βάλτα!
Δεν ψάχνω εγώ για ελαστικά αλλά ο Johnadm
-
Tα exalto 1 είναι καλή επιλογή αλλά από οτι είδα στο site της michelin μάλλον έχουν καταργηθεί, οπότε μπορείς να βρεις μόνο κάποια που έχουν ξεμείνει και έτσι είναι πιθανό να έχω πρόβλημα στο μέλλον αν κάποιο ελαστικό μου χαλάσει. Μάλλον πάω για c.drive.
Έχω ακούσει ότι κάποιες εταιρίες δίνουν εγγύηση για τα ελαστικά τους, μήπως ξέρει κανείς περισσότερα για αυτό το θέμα?
-
Αν είναι να έχουν ξεμείνει, καλύτερα απέφυγέ τα, εκτός αν κάνεις άπειρα χιλιόμετρα, οπότε να τα αλλάζεις κάθε χρόνο...
Δεν έχω οδηγήσει Εξάλτο 2, αλλά στάνταρ θα είναι τα επόμενα λάστιχά μου σε όποιο αμάξι τα χρειαστεί πρώτο. Αν απογοητευτώ θα κοιτάξω παρακάτω...
-
Ο χρήστης EMMANOYHL έγραψε:
Ελαστικά μεγαλύτερα από έξι μήνες το πολύ ένα χρόνο δεν προτείνω να τα αγοράσεις. Εκτός του ότι είναι καταργημένο μοντέλο δεν ξέρεις σε τι συνθήκες αποθηκεύτηκε όλο αυτό τον καιρό. Δεν νομίζω να έχουν οι έμποροι την πολυτέλεια να αποθηκεύουν τα ελαστικά όλα σε όρθια θέση για να μην πω για υγρασία και έκθεση στον ήλιο κλπ.Επειδή πολλές φορές πηγαίνω ο ίδιος και παίρνω λάστιχα απο τις αποθήκες της elastrak (Bridgestone) ή της ΙΣΧΥΣ ΑΕ (Michelin), έχει τύχει λάστιχο που μόλις ξεφορτώθηκε απο την νταλίκα να είναι 6 ή παραπάνω μήνες παλιό. Στην καλύτερη περίπτωση να βρείς λάστιχα 3-4 μηνών. Μήν γίνεστε παρανοικοί με τις ημερομηνίες. Και 1,5-2 χρόνων (όχι παραπάνω όμως) να είναι το λάστιχο, πάλι καινούριο θεωρείται.
Όσο για την αποθήκευση στο πλάι, δέν προκαλεί ζημιά στο λάστιχο. Το μόνο πρόβλημα που προκαλεί είναι οτι μπαίνουν μέσα τα πλαινά και δυσκολεύει το πρώτο φούσκωμα μετά το μοντάρισμα.
-
Επίσης θα πρότεινα να βάζετε λάστιχα απο λιγότερο γνωστές μάρκες (Barum, Dayton, Sava, Sportiva, Kleber κτλ) και να τα αλλάζετε κάθε 2 χρόνια, παρά να βάζετε επώνυμα και 'καλά' λάστιχα και να τα αλλάζετε κάθε 4-5 χρόνια.
Σε λεφτά έρχεται πάλι το ίδιο, αλλά έχετε πάντα καινούριο λάστιχο
-
Το πόσο γρήγορα φθείρετε ένα ελαστίκο εξαρτάται από το δείκτη treadwear.Δεν έχει σχέση με το δείκτη ταχύτητας αν και συνήθως όσο μεγαλύτερο δείκτη ταχύτητας τόσο μικρότερο treadwear. πχ το michelin energy με δείκτες (Τ/Η) έχει treadwear 400, όταν τα potenza 030 με δείκτη(W) έχουν μόνο 140. Όταν θα έχουν λιώσει τα potenza τα energy θα δείχνουν ακόμη καινούργια.
-
Γνωρίζει κανείς άν υπάρχει κατώτατο όριο από τήν ημερομηνία κατασκευής τού ελαστικού,πάνω από τήν οποία θα αποδίδει καλύτερα;
Ρωτάω,μιάς καί όταν φόρεσα λάστιχα μέ πού ήτανε πολύ φρέσκα στήν πίστα,αυτά φθαρήκανε υπερβολικά γρήγορα.
Χωρίς να είμαι απολύτως σίγουρος γιά τόν ευθυνότανε η φρεσκάδα τους γιά αυτό,αλλά εκεί πήγε τό μυαλό μου τότε. -
Η αλήθεια είναι ότι όσο το λάστιχο παλιώνει τόσο η γόμα σκληραίνει και όσο η γόμα σκληραίνει τόσο πιο δύσκολα τρώγεται. Το αντίθετο ισχύει για την περίπτωση σου Αντρέα χωρίς βέβαια να σημαίνει ότι αυτός είναι και ο μόνος λογος που φαγώθηκαν γρήγορα.
-
Ο χρήστης dog80 έγραψε:
Ελαστικά μεγαλύτερα από έξι μήνες το πολύ ένα χρόνο δεν προτείνω να τα αγοράσεις. Εκτός του ότι είναι καταργημένο μοντέλο δεν ξέρεις σε τι συνθήκες αποθηκεύτηκε όλο αυτό τον καιρό. Δεν νομίζω να έχουν οι έμποροι την πολυτέλεια να αποθηκεύουν τα ελαστικά όλα σε όρθια θέση για να μην πω για υγρασία και έκθεση στον ήλιο κλπ.
Επειδή πολλές φορές πηγαίνω ο ίδιος και παίρνω λάστιχα απο τις αποθήκες της elastrak (Bridgestone) ή της ΙΣΧΥΣ ΑΕ (Michelin), έχει τύχει λάστιχο που μόλις ξεφορτώθηκε απο την νταλίκα να είναι 6 ή παραπάνω μήνες παλιό. Στην καλύτερη περίπτωση να βρείς λάστιχα 3-4 μηνών. Μήν γίνεστε παρανοικοί με τις ημερομηνίες. Και 1,5-2 χρόνων (όχι παραπάνω όμως) να είναι το λάστιχο, πάλι καινούριο θεωρείται.
Όσο για την αποθήκευση στο πλάι, δέν προκαλεί ζημιά στο λάστιχο. Το μόνο πρόβλημα που προκαλεί είναι οτι μπαίνουν μέσα τα πλαινά και δυσκολεύει το πρώτο φούσκωμα μετά το μοντάρισμα.
Απλά να σημειώσω ότι αγόρασα λάστιχα πριν 1-2 εβδομάδες με ένδειξη για 40η εβδομάδα του 2005! Επειδή τελικά το μετάνιωσα και άλλαξα διάσταση τα πούλησα και πήρα άλλα μετά από 2-3 μέρες με ένδειξη για 36η βδομάδα! Απλώς λέω ότι εφόσον δίνετε τα λεφτά σας είναι δικαίωμά σας να εχετε κάποιες απιτήσεις. Εγώ πχ παρήγγειλα αρχικά Goodyear και ζήτησα να είναι made in France. Τα λεφτά είναι αρκετά και τα λάστιχα πολύ σημαντικός παράγοντας για να παίρνουμε χωρίς να ρωτάμε
-
Ο χρήστης Johnadm έγραψε:
Tα exalto 1 είναι καλή επιλογή αλλά από οτι είδα στο site της michelin μάλλον έχουν καταργηθεί, οπότε μπορείς να βρεις μόνο κάποια που έχουν ξεμείνει και έτσι είναι πιθανό να έχω πρόβλημα στο μέλλον αν κάποιο ελαστικό μου χαλάσει. Μάλλον πάω για c.drive.Έχω ακούσει ότι κάποιες εταιρίες δίνουν εγγύηση για τα ελαστικά τους, μήπως ξέρει κανείς περισσότερα για αυτό το θέμα?
Πριν από ένα μήνα περίπου έβαλα τα Continental Premium Contact2 και μου έδωσαν εγγύηση η οποία γράφει το εξής:
Η EMA A.E. ως αποκλειστικός αντιπρόσωπος και εισαγωγέας των ελαστικών Continental, καλύπτει με εγγύηση 4 χρόνων από την ημερομηνία αγοράς κάθε κατασκευαστικό ελάττωμα, που τυχόν διαπιστωθεί από το τεχνικό τμήμα της (ισχύει για ελαστικά επιβατικών και ημιφορτηγών). -
Έχετε ακούσει πολλούς να έχουν αλλάξει ελαστικό εντός εγγύησης του λόγο κατασκευαστικού προβλήματος; Με τα χάλια των δρόμων μας όλα αποδίδονται σε αυτούς και οι εγγυήσεις είναι ουσιαστικά άχρηστες. Μόνο αν αρχίσουν να φεύγουν λουρίδες σαν να είναι αναγομωμένο έχεις ελπίδες να σου δώσουν άλλα ελαστικά.
Ελαστικά 185/60/14