-
Ορμούμενος από μοα κουβέντα με τον KF στο 'Προτάσεις προς τους 4Τ' ήθελα να ρωτήσω πότε ένας κινητήρας θεωρείται 'βελτιώσιμος', δηλαδή μπορεί να πάρει επιπλέον άλογα με σχετικά cost-effective μετατροπές. Ποια είναι εκείνα τα μέρη του που θέτουν το όριο και πρακτικά 'απαγορεύουν' τις (εύκολες) μετατροπές; Ένα που μπορώ να σκεφτώ είναι π.χ. ο εγκέφαλος. Γνώμες;
Α, και μιλάμε για ατμόσφαιρα, τα τούρμπο είναι άλλη ιστορία.
-
Ορμούμενος από μοα κουβέντα με τον KF στο 'Προτάσεις προς τους 4Τ' ήθελα να ρωτήσω πότε ένας κινητήρας θεωρείται 'βελτιώσιμος', δηλαδή μπορεί να πάρει επιπλέον άλογα με σχετικά cost-effective μετατροπές. Ποια είναι εκείνα τα μέρη του που θέτουν το όριο και πρακτικά 'απαγορεύουν' τις (εύκολες) μετατροπές; Ένα που μπορώ να σκεφτώ είναι π.χ. ο εγκέφαλος. Γνώμες;
Α, και μιλάμε για ατμόσφαιρα, τα τούρμπο είναι άλλη ιστορία.
-
Ορμούμενος από μοα κουβέντα με τον KF στο 'Προτάσεις προς τους 4Τ' ήθελα να ρωτήσω πότε ένας κινητήρας θεωρείται 'βελτιώσιμος', δηλαδή μπορεί να πάρει επιπλέον άλογα με σχετικά cost-effective μετατροπές. Ποια είναι εκείνα τα μέρη του που θέτουν το όριο και πρακτικά 'απαγορεύουν' τις (εύκολες) μετατροπές; Ένα που μπορώ να σκεφτώ είναι π.χ. ο εγκέφαλος. Γνώμες;
Α, και μιλάμε για ατμόσφαιρα, τα τούρμπο είναι άλλη ιστορία.
-
-Ηλεκτρονικο γκαζι
-Μεταβλητη γωνια εκκεντροφορων
-Μεταβλητο βυθισμα βαλβιδων
-Μεταβλητοι αυλοι εισαγωγης
-Καπακι με κακη σχεδιαση ( μικρη αποσταση αυλων εισαγωγης απο διοδους νερου κλπ)
-Μοντελο για το οποιο δεν ασχοληθηκαν επαρκως ''εγκυροι'' βελτιωτικοι οικοι... -
Ο χρήστης nkaragou έγραψε:
-Μεταβλητη γωνια εκκεντροφορων
-Μεταβλητο βυθισμα βαλβιδων
-Μεταβλητοι αυλοι εισαγωγηςΠιστεύω πως από έναν καλό προγραμματιστή αυτά ξεπερνιούνται.
-Καπακι με κακη σχεδιαση ( μικρη αποσταση αυλων εισαγωγης απο διοδους νερου κλπ)
Αυτό δεν ξεπερνιέται, εκτός κι αν αλλάξεις καπάκι.
-Μοντελο για το οποιο δεν ασχοληθηκαν επαρκως ''εγκυροι'' βελτιωτικοι οικοι...
Εδώ διαφωνώ. Αν πάρεις ένα προϊόν από ''έγκυρο'' βελτιωτικό οίκο (αν υπάρχει τέτοιο πράγμα) σίγουρα δεν θα είναι cost-effective. Έχω μείνει κατά καιρούς με το στόμα ανοιχτό με τιμές από π.χ. προγράμματα της AutoDelta, εκκεντροφόρους C/B, εξατμίσεις Supersprint κτλ. που σου δίνουν όλα μαζί άντε 10 άλογα.
Επίσης βελτίωση (και μάλιστα πολύ cost-effective) είναι και η αντικατάσιαση κάποιων εξαρτημάτων με άλλα από ανώτερο μοντέλο της ίδιας μάρκας (βλέπε εισαγωγή από Celica 1.8 στην Corolla 1.4 στο 0-100-0).
-
Εννοείται ότι όλα μπορούν να 'βελτιωθούν' με την έννοια να πάρουν περισσότερο ζόρι οι παρακάτω λεπτομέρεις (και άλλες) όμως θα ξεχωρίσουν τις βελτιώσεις που θα κρατήσουν στον χρόνο από αυτές που θα δυσφημήσουν έναν ικανοποιητικό μαμά κινητήρα.
-Σχήμα θαλάμου καύσης (μπορεί να ελαττώνει την απόδοση)
-Δυνατότητες ψύξης κινητήρα και ιδιότητες απαγωγής θερμότητας από την περιοχή γύρω από το θάλαμο καύσης που δεν καλύπτονται απλά με πχ καλύτερη τρόμπα ψυκτικού.Αν δημιουργείται μεγάλη θερμοκρασιακή διαφορά λόγω μη καλής απαγωγής θερμότητας υπάρχει κίνδυνος ρωγμής
-επαρκείς σε διάμετρο και ροή δίοδοι λαδιού και ψυκτικού (μάλλον περιλαμβάνεται στο προηγούμενο) και τρόμπες λαδιού (θέση, ποιότητα, ροή)
-Φλάντζες, μπουζόνια και ροπές σφιξίματος. Είναι αδύνατα σημεία που ίσως χρειάζονται αναβάθμιση, ίσως και όχι ανάλογα με τον κινητήρα.
-πάχος, υλικό, επεξεργασία και άρα αντοχή μπλόκ
-Ποιότητα (υλικό, επεξεργασία, αντοχή, βάρος) πιστονιών εμβόλων σε σχέση με τη διαδρομή που θα πρέπει να κάνουν μπορεί να περιορίσει το στροφάρισμα.
-Βάρος και ακρίβεια ζυγίσματος όλων των περιστρεφόμενων/κινούμενων μερών επίσης περιορίζουν το στροφάρισμα και αυξάνουν τα φορτία στις...
-Επιφάνειες τριβής μέγεθος, πιέσεις κλπ
Όλα τα παραπάνω είναι κατασκευαστικά θέματα που αποτελούν επιλογές του κατασκευαστή με βάση το αγοραστικό κοινό, θέματα marketing αλλά και ιστορίας και βέβαια οικονομικούς παράγοντες... Επίσης το τι θα σου προκύψει μπορεί να είναι και θέμα τύχης πχ μπορεί μια ήδη υπάρχουσα καλή κατασκευή να προσαρμοστεί με μικρό κόστος σε πιο ήπια εφαρμογή αν αυτό συμφέρει από το να σχεδιαστεί και εξελιχτεί νέα λύση... (πχ ο ίδιος κινητήρας που αντέχει 225 άλογα να βγει σε απλή έκδοση με μόνο 150...) -
Για οικονομικά αποδοτικές μετατροπές, ψάξε μόνο σε τούρμπο.
Αλλοιώς αν είναι να δώσω 1000 και 1500 € για βελτίωση 10 ίππων με ευνοϊκό άνεμο και 1 Kgm ροπής στις 5000 στροφές, ποτέ!
Για παράδειγμα δες τις βελτιώσεις της Σεατ και της Τογιότα στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες τους (π.χ. από το 0-100-0) και την αντίστοιχη της Σεατ στα τούρμπο.
Απλά, καμμία σχέση! -
Ετσι όπως βλέπω τα πράγματα ο εγκέφαλος ειναι το πιο δύσκολο εμπόδιο που συναντάται στα σύγχρονα αυτοκίνητα, δηλαδή το ξεκλείδωμά του.
-
Tá êõâéêÜ ôïõ .
Ç äïìÞ ôïõ -16 âÜëâéäïò Þ 8âÜëâéäïò
Ôá ðåñéèþñéá áíï÷þí ðïõ Ý÷åé áöÞóåé ï êáôáóêåõáóôÞò .Áí Ý÷åé áöÞóåé áñêåôÜ åßíáé åýêïëï íá åíôïðéóôïýí êáé íá âåëôéùèïýí.Ïðùò ôá ðåñóóüôåñá ôçò áãïñÜ Áí ðÜëé Ý÷åé áöÞóåé ëßãá ìå ôñáíÜ ðáñáäåßãìáôá ÔÜðåñ, Åó2000 êëð ôüôå ôï 'ìáëëß' êïóôßæåé
ÁõôÜ íïìßæù áíåâÜæïõí óå õøçëü âáèìü ôï êüóôïò ,ãéáôß ãéá üëá ôá õðüëïéðá âñßóêåéò ëýóç .ÐñïóùðéêÜ ãéá áôìüóöáéñá ôï êáëýôåñï åßíáé íá øÜîåéò ôéò ëýóåéò ðïõ èá åããõüíôáé ôçí ìåãáëýôåñç äéÜñêåéá ôçò áðüäïóçò äëä
êáëõôåñá ößëôñá
êáëýôåñç áíôëßá íåñïý
êáëýôåñçò ðïéüôçôáò ðåñéöåñåéáêÜ (êáëùäéþóåéò ,óùëçíþóåéò )êáé óáí ðáñÜðëåõñç ìåôáôñïðÞ ôçí ìåôÜäïóç ðïõ áí øá÷ôåß ëßãï ìðïñåß íá Ý÷åéò ðåñéóóüôåñï Ýõñïò åðéëïãþí êáé ôçí äõíáôüôçôá íá ôçí öÝñåéò óôá ìÝôñá óïõ .Ìå ìüíéìá áðïôåëÝóìáôá
-
Μεγάλες μετατροπές, πετάς τη κυλινδροκεφαλή (και τις βαλβίδες) ενός τετράχρονου κινητήρα και βάζεις επάνω ένα μικρό δίχρονο που λειτουργεί ως εισαγωγή = εξάχρονος (τρόπος του λέγειν 4+2) κινητήρας.
http://www.sixstroke.com/ -
[quote='gvala']Για οικονομικά αποδοτικές μετατροπές, ψάξε μόνο σε τούρμπο.
Αλλοιώς αν είναι να δώσω 1000 και 1500 -
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Μεγάλες μετατροπές, πετάς τη κυλινδροκεφαλή (και τις βαλβίδες) ενός τετράχρονου κινητήρα και βάζεις επάνω ένα μικρό δίχρονο που λειτουργεί ως εισαγωγή = εξάχρονος (τρόπος του λέγειν 4+2) κινητήρας.
http://www.sixstroke.com/ -
Αν δούμε τη θεωρία πρέπει να βελτιωθεί η ικανότητα του να εισάγει περισσότερο αέρα έτσι ώστε με το κατάλληλο πρόγραμμα διαχείρισης να αποδώσει περισσότερο.
Για μια μικρή βελτίωση ο επαναπρογραμματισμός του εγκεφάλου μπορεί να δώσει μια αύξηση της δύναμης/ροπής .. ίσως φεύγοντας λίγο από τα όρια του Εuro4 ή/και με χρήση αποκλειστικά 100άρας βενζίνης.
Ομως για μια σημαντική αύξηση μόνο η αλλαγή του χρονισμού (εκκεντροφόροι) , της εισαγωγής και της εξαγωγής μπορεί να δώσει το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Δεν είναι φθηνή βέβαια αλλά είναι ο μόνος τρόπος να κερδιθεί δύναμη σε όλο το εύρος των στροφών χωρίς τη χρήση της μαγικής τουρμπίνας.
"Βελτιωσιμότητα" ενός κινητήρα