-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
ÕðÜñ÷åé êáé ç áíôßðåñá ü÷èç ÉÊÅ, ôï óýã÷ñïíï êáìÜñé ôçò Honda ôï.....S-2000 - Wheels (in., front/rear)** 17'**x7.0 / **17'**x8.5 - áëëÜæïõí ïé êáéñïß...
Εντελώς φιλικά
Το άλλο το εστησε ο Σέννα ....δεν μπορεί κάτι θα ήξερε παραπάνω .Αλλωστε ο κύριος αντίπαλός του τότε ήταν η Φερράρι 348 με 17αρες
Οσο για το Εσ είναι απο τα αγαπημένα μου αλλά δεν θα το έλεγα και ότι πιο έυκολο στο δρόμο ιδαίτερα στους ελληνικούς*Μετά η φερράρι πήγε και έβγαλε την 355 με αρκετά άλογα πιο πάνω για να γλυτώσει απο τον σχιστομάτη
-
Για τις 16 -17 άρες στα 1600 είναι μια αρκετά φθηνή επιλογή για να επιτυγχάνεται μια ανεκτή σταθερότητα σε ταχύτητες ταξιδίου άνω των 130 -140 (που έχουν προκύψει απο την αεροδυναμική και τις μακρυές σχέσεις μετάδοσης ) καθώς και να μπούν μεγαλύτερα δισκόφρενα που θα σταματάνε τα αρκετά βαρύτερα πλέον 1600 .
Επίσης μιας μεγαλύτερης διαμέτρου τροχός κάνει λιγότερες περιστροφές παράγωντας και λιγότερο θόρυβο απο τα αρκετά φαρδύτερα ελαστικά που του τοποθετούνται σε σύγκριση πάντα με έναν μικρότερο με το ίδιο πέλμα .
Ειναι και λίγο θέμα μούρης ακόμα και για τους κατασκευαστές
Οσο για το τί είναι αποτελεσματικό οι διαστάσεις ζαντών στην Φ1 είναι 13 και στα χωμάτινα wrc είναι 15 . -
Ο χρήστης gskarmou έγραψε:
*Μετά η φερράρι πήγε και έβγαλε την 355 με αρκετά άλογα πιο πάνω για να γλυτώσει απο τον σχιστομάτηΚαι έβγαλε το καλύτερο αυτοκίνητο παραγωγής μέχρι τότε σύμφωνα με τον Tiff..
-
Τό σίγουρο είναι ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες διακατέχονται από τάσεις γιγαντισμού τα τελευταία χρόνια.
Τα πάντα αυξάνονται καί πληθύνονται,καί φυσικά τό βάρος τών αυτοκινήτων αυξάνεται ολοένα καί περισσότερο.
Μαζί μέ όλα αυτά καί οι διαστάσεις τών ελαστικών.
Από τή στιγμή όμως πού είναι εργοστασιακά φορεμένα πάνω,δέν νομίζω να δικαιούμαστε να κατεβάσουμε εμείς οι ίδιοι διάσταση στίς ζάντες μας. -
Εγώ σε BMW 316 compact φοράω 205/50/17. Τις είχε η συγκεκριμένη έκδοση του αυτοκινήτου(sports ti). Επειδή το πέλμα δεν διαφέρει σημαντικά σε σχέση με το αρχικό (195/65/15) δεν νομίζω ότι έχει διαφορά σε επιδόσεις ή κατανάλωση αφού όποτε το έχουμε 'δοκιμάσει' με γνωστούς με το ίδιο αυτοκίνητο δεν υπάρχει καμία διαφορά. Σε θέμα άνεσης δεν έχω κάποιο πρόβλημα αλλά δεν έχω και εμπειρία από το ίδιο αυτοκίνητο με 15άρες ή 16άρες. Σε θέμα αίσθησης είναι πολύ καλό αλλά σίγουρα τσούζει η αλλαγή η οποία είναι συχνή λόγω λιωσίματος.Αν το έπαιρνα σήμερα θα το σκεφτόμουν διαφορετικά και θα έβαζα 16άρες.
-
Ο χρήστης corsair έγραψε:
Αντε... η ανεση ειναι θεμα επιλογης. Το ξεκαρφωμα του αυτοκινητου? Ειναι και αυτο θεμα επιλογης? Δεν νομιζω να επιθυμει κανεις αμαξι-κουδουνιστρα... Σωστα?Θα έλεγα ότι λίγοι είναι αυτοί που θα συνδέσουν την αλλαγή της διάστασης των τροχών τους (ή/και των αμορτισέρ/ελατηρίων) με την εμφάνιση τριγμών και το ξεκάρφωμα του αυτοκινήτου...
Μου κάνει εντύπωση αυτό που είπε ο apaloxerhs για την έλλειψη διαφορών μεταξύ 205/50/17 και 195/65/15 στο ίδιο αυτοκίνητο... Μου φαντάζει σχεδόν αδύνατο...
Αλήθεια υπάρχουν ασφαλή κριτήρια μέτρησης των όποιων διαφορών;
Να προσθέσω στο αρχικό μου μήνυμα ότι από τη δική μου εμπειρία θα έλεγα:
Μεγαλύτερη ζάντα ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ:
- Πιο 'βαρύ' και καλύτερο τιμόνι.
- Μεγαλύτερα περιθώρια πρόσφυσης.
Μεγαλύτερη ζάντα ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ:
- Κάπως αυξημένη κατανάλωση.
- Μικρότερη άνεση.
- Αρνητική επίπτωση σε ρεπρίζ (από μικρή έως αξιοπρόσεκτη).
- Αυξημένος θόρυβος.
- Πιο απότομες αντιδράσεις στο όριο της πρόσφυσης.
- Αρκετά χειρότερη συμπεριφορά στο βρεγμένο στα σημεία που συγκεντρώνεται νερό λόγω αυξημένου πλάτους πέλματος...
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Υπάρχει και η αντίπερα όχθη ΙΚΕ, το σύγχρονο καμάρι της Honda το.....S-2000 - Wheels (in., front/rear)** 17'**x7.0 / **17'**x8.5 - αλλάζουν οι καιροί...
Δε διαφωνωώ elteo, απλώς αυτό που ήθελα να πώ είναι πως οι μεγάλοι τροχοί είναι στο 90% των περιπτώσεων θέμα μόδας και μόνο.
ΥΓ. Ο Σένα δεν 'εστησε' το NSX, απλώς βοήθησε λίγο στο set-up.
-
Ο χρήστης kubiak έγραψε:
Μου κάνει εντύπωση αυτό που είπε ο apaloxerhs για την έλλειψη διαφορών μεταξύ 205/50/17 και 195/65/15 στο ίδιο αυτοκίνητο... Μου φαντάζει σχεδόν αδύνατο...Αλήθεια υπάρχουν ασφαλή κριτήρια μέτρησης των όποιων διαφορών;
Σύμφωνα με αυτό...... http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html η διαφορά είναι αμελητέα....
-
Οι μεγάλες ζάντες στα 1600cc είναι περισσότερο για την μόστρα και όχι για λειτουργικούς λόγους.
Όταν όμως το αμάξι έχει φτιάξει έτσι από την αρχή, Αναγκαστικά το δέχεσαι έτσι.Οι Μ3 βγαίνει με 17' και παρόλο που μονο αρνητικά σχόλια έχουν πάρει οι μεγαλύτερες 18', ΌΛΟΙ τις βάζουν (στο UK έχει άπειρες Μ3).
Επίσης λένε για την τελευταία 3ara ότι το καλύτερο στήσιμο-άνεση το έχει με τις 16' 205 λάστιχοΕίπανε πολλοί για τα μεγαλύτερα φρένα στα 1600cc που ανάγκασαν την λύση τις μεγαλύτερης ζάντας.
Μπορεί κάποιος να μας πει ena 1600cc που να φοράει φρένα που να μην χωράνε σε 15' να μην πω 14'?Οι σχεδιαστές του εξωτερικού τον αυτοκινήτων και όχι σχεδιαστές τις δυναμικής συμπεριφοράς, πέρασαν τις 16'+, στα πιο πολλά κοινά αυτοκίνητα.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Υπάρχει και η αντίπερα όχθη ΙΚΕ, το σύγχρονο καμάρι της Honda το.....
S-2000 - Wheels (in., front/rear)** 17'**x7.0 / **17'**x8.5 - αλλάζουν οι καιροί...
Δε διαφωνωώ elteo, απλώς αυτό που ήθελα να πώ είναι πως οι μεγάλοι τροχοί είναι στο 90% των περιπτώσεων θέμα μόδας και μόνο.
ΥΓ. Ο Σένα δεν 'εστησε' το NSX, απλώς βοήθησε λίγο στο set-up.
Το κατάλαβα...απλά έδωσα από την ίδια εταιρεία ένα αυτοκίνητο **με λιγότερα άλογα **από το NSX αλλά με μεγαλύτερους τροχούς.
-
Ο χρήστης Spartan έγραψε:
Μου κάνει εντύπωση αυτό που είπε ο apaloxerhs για την έλλειψη διαφορών μεταξύ 205/50/17 και 195/65/15 στο ίδιο αυτοκίνητο... Μου φαντάζει σχεδόν αδύνατο...
Αλήθεια υπάρχουν ασφαλή κριτήρια μέτρησης των όποιων διαφορών;
Σύμφωνα με αυτό...... http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html η διαφορά είναι αμελητέα....
Η διάμετρος παραμένει σχεδόν ίδια (63,68εκ στην 17' και 63,45εκ στην 15'), απλά χαμηλώνει το προφίλ με άμεσο αντίκτυπο στην άνεση.
-
Ξεχνάς και το extra unsprung weight που έχει η μεγαλύτερη ζάντα.
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Μου κάνει εντύπωση αυτό που είπε ο apaloxerhs για την έλλειψη διαφορών μεταξύ 205/50/17 και 195/65/15 στο ίδιο αυτοκίνητο... Μου φαντάζει σχεδόν αδύνατο...
Αλήθεια υπάρχουν ασφαλή κριτήρια μέτρησης των όποιων διαφορών;
Σύμφωνα με αυτό...... http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html η διαφορά είναι αμελητέα....
Η διάμετρος παραμένει σχεδόν ίδια (63,68εκ στην 17' και 63,45εκ στην 15'), απλά χαμηλώνει το προφίλ με άμεσο αντίκτυπο στην άνεση.
Αυτό είναι αυτονόητο....Δε χρειάζεται κανένας μετρητής να το επιβεβαιώσει....Στους Ελληνικούς δρόμους ενα ελαστικό με προφίλ 65, προσφέρει σαφώς μεγαλύτερη άνεση στον οδηγό και τους επιβάτες, απο ενα αλλο με προφίλ ...50 ! Οποιοσδήποτε το αρνείται θεωρώ οτι ή εχει εξαιρετικά μειωμένη αντίληψη ή απλά ψεύδεται....(ή χρησιμοποιεί μόνο την Α.Ο..... )
Εγω αναφερόμουν στις υπόλοιπες διαφορές....Προφανώς δεν κατάλαβα τι εννοουσες....
-
Ο χρήστης lotusnick έγραψε:
Ξεχνάς και το extra unsprung weight που έχει η μεγαλύτερη ζάντα.yeap έχεις δίκιο...
-
Ο χρήστης Spartan έγραψε:
Μου κάνει εντύπωση αυτό που είπε ο apaloxerhs για την έλλειψη διαφορών μεταξύ 205/50/17 και 195/65/15 στο ίδιο αυτοκίνητο... Μου φαντάζει σχεδόν αδύνατο...
Αλήθεια υπάρχουν ασφαλή κριτήρια μέτρησης των όποιων διαφορών;
Σύμφωνα με αυτό...... http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html η διαφορά είναι αμελητέα....
Η διάμετρος παραμένει σχεδόν ίδια (63,68εκ στην 17' και 63,45εκ στην 15'), απλά χαμηλώνει το προφίλ με άμεσο αντίκτυπο στην άνεση.
Αυτό είναι αυτονόητο....Δε χρειάζεται κανένας μετρητής να το επιβεβαιώσει....Στους Ελληνικούς δρόμους ενα ελαστικό με προφίλ 65, προσφέρει σαφώς μεγαλύτερη άνεση στον οδηγό και τους επιβάτες, απο ενα αλλο με προφίλ ...50 ! Οποιοσδήποτε το αρνείται θεωρώ οτι ή εχει εξαιρετικά μειωμένη αντίληψη ή απλά ψεύδεται....(ή χρησιμοποιεί μόνο την Α.Ο..... )
Εγω αναφερόμουν στις υπόλοιπες διαφορές....Προφανώς δεν κατάλαβα τι εννοουσες....
Τι δεν κατάλαβες...;
-
Ο χρήστης lotusnick έγραψε:
Ξεχνάς και το extra unsprung weight που έχει η μεγαλύτερη ζάντα.Σωστό...
-
Ο χρήστης lotusnick έγραψε:
Είπανε πολλοί για τα μεγαλύτερα φρένα στα 1600cc που ανάγκασαν την λύση τις μεγαλύτερης ζάντας.
Μπορεί κάποιος να μας πει ena 1600cc που να φοράει φρένα που να μην χωράνε σε 15' να μην πω 14'?είναι αρκετά πλέον που η 15άρα είναι οριακή. Alfa 147, Megane, Golf, C4-307, Focus που οι δίσκοι είναι 280-288mm. Με εξωτερική διάμετρο ζάντας 15' 381mm δημιουργείται ένα μικρό πρόβλημα χώρου, γιατί κάπου πρέπει να μπει και η δαγκάνα και να χει μία ανοχή.
Ορισμένες εκδόσεις επίσης -diesel ή πιο δυνατές- μπορεί να έχουν μεγαλύτερα φρένα μπροστά και να χρειάζονται 16', οπότε παίρνει η μπάλα και τις πιο αδύναμες για ευκολία παραγωγής.
Άλλο να 'χεις παραγγείλει όλη την παραγωγή με 205/55 16 σε ζάντες-λάστιχα κι άλλο τα μισά με 195/55 15 και τα υπόλοιπα με 16'
Η ανάγκη βέβαια για μεγαλύτερα φρένα προέρχεται από το βάρος κι όχι από την ισχύ, αφού μιλάμε για 1.6, άρα πάλι στο βάρος καταλήγουμε
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
ÕðÜñ÷åé êáé ç áíôßðåñá ü÷èç ÉÊÅ, ôï óýã÷ñïíï êáìÜñé ôçò Honda ôï.....
S-2000 - Wheels (in., front/rear)** 17'**x7.0 / **17'**x8.5 - áëëÜæïõí ïé êáéñïß...
Äå äéáöùíùþ elteo, áðëþò áõôü ðïõ Þèåëá íá ðþ åßíáé ðùò ïé ìåãÜëïé ôñï÷ïß åßíáé óôï 90% ôùí ðåñéðôþóåùí èÝìá ìüäáò êáé ìüíï.
ÕÃ. Ï ÓÝíá äåí 'åóôçóå' ôï NSX, áðëþò âïÞèçóå ëßãï óôï set-up.
ËÜèïò äéáôýðùóç áëëÜ ìåñéêÜ ó÷üëéá-ïäçãßåò áðï Ýíá ôÝôïéï ïäçãü óõíÞèùò åßíáé Ýíá âéâëßï ìüíá ôïõò
-
Ενώ σε επιδόσεις σε ευθεία είναι καλύτερες οι μικρές ζάντες και στις στροφές τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα νομίζω ότι ένα σημείο που συστηματικά φαίνεται ότι υπερτερούν τα χαμηλότερα προφίλ με μεγαλύτερες ζάντες είναι το φρενάρισμα. Ίσως και αυτός είναι ένας λόγος που τα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο οι εταιρείες σε μια εποχή μέγιστης ασφάλειας....
-
Θέμα marketing είναι όπως γράφει και ένας φίλος. Σκέψου ότι στα Saxo - Peugeot 106 Gti (122 ps), Civic 1.6 Esi (125ps), Punto Gt 1400cc (138ps) φρούσαν 14άρες και 15άρες ζάντες και σήμερα βάζουν 16άρες στα ίδια και λιγότερα άλογα!! Με τις 15άρες με 50άρι προφίλ έχεις στα 120ps πάρα πολύ καλό κράτημα. Αν αναίβεις σε διάμετρο και πας σε 16άρα και το μοτέρ κουράζεις αλλά χάνεις και σε ρεπρίζ και σε επιτάχυνση από στάση. Ανεβαινει επίσης και η κατανάλωση. Όσο ανεβαινεις σε διάσταση ζάντας κατεβαίνεις σε προφίλ με αποτέλεσμα να φοράς 40αρι προφίλ που είναι για τους ελληνικούς δρόμους εντελώς ακατάλληλο διότι και εσένα ταλαιπωρουν τα ελαστικά λόγω μείωσης της άνεσης αλλά και τη ζάντα μπορεί να καταστρέψει ένα τέτοιο ελαστικό αφού δε θα μπορέσει να αποροφήσει τον κραδασμό σε μία από τις πολλές λακούβες (μιλάω να πέσεις σε λακούβα με κάποια χιλιόμετρα όπου με μεγαλύτερο προφίλ μπορεί να γλυτώσεις τη ζάντα από ένα κομάτιασμά της) που υπάρχουν. Ειδικά όταν βρέχει είναι ακόμη πιο δύσκολη η κατάσταση αφού οι λακούβες καλύπτονται από νερό και πρέπει να προσέχεις πάρα πολύ. Εδώ στα 1400 κυβικά η Fiat στο Stilo βάζει 16άρα ζάντα (στον προεραιτικό εξοπλισμό) με 95ps!!. Κόβουν κατά πολύ το αυτοκίνητο και απορώ πως πριν χρόνια έλεγαν όταν φορούσαν σε μοτέρ με 90ps με 14άρα ζάντα ότι καλό είναι να μην αναίβουν σε διάμετρο γιατί κουράζονται τα μοτέρ (το έγραφαν πολλά περιοδικά) και σήμερα σε κανένα περιοδικό ή μάλλον σε λίγα διαβάζω για τις αρνητικές επιπτώσεις στις υπερβολές που κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στις διαστάσεις της ζάντας. Το Golf III Gti με τα 150Ps έβγαινε με 15άρες ζάντες (205/50/15) και σήμερα τη 15άρα τη βρίσκεις σε πολύ μικρότερες ιπποδυνάμεις!!! Μακριά και αγαπημένοι από καλή εμφάνιση εις βάρος του μοτέρ, των επιδόσεων, της κατανάλωσης. Στα 1600 και με 15άρα μπορεί να δείξει αρκετά ωραίο το αυτοκίνητο. Βλέπω σε Golf IV 1400 75Ps να βάζουν 205/50/16 και να αγκομαχούν τα μοτέρ να φτάσουν τα 165 χιλιομετρα τελική. Παντού υπάρχουν όρια. Καλή η εμφάνιση αλλά σε συνδιασμό και με τη δύναμη του μοτέρ. Αν το μοτέρ δεν έχει άλογα αρκετά τότε συμβιβάζεσαι. Γνώμη μου
17" ζάντες στα 1600 κυβικά. Ποια η γνώμη σας?