-
Πριν λιγους μηνες αλλαξα αυτοκινητο.
Ειχα επι χρονια το citroen xsara, και αγορασα το opel vectra.Το προβλημα που παρατηρησα ειναι το εξης:
οποιος τυχαινει να καθισει στο πισω καθισμα για μια σεβαστη σε χρονο διαδρομη, έπειτα από κάποια ώρα παραπονιέται ότι ζαλιζεται.Στην αρχη το αγνοησα, το θεωρησα τυχαιο αλλα επειδη εχει συμβει πολλες φορες και με διαφορετικα ατομα(και άτομα ...ανθεκτικα στις κακουχιες), πλεον συμπεραίνω οτι κατι συμβαινει.
Να πω οτι με το citroen δεν ειχα ποτε μα ποτε τετοιο προβλημα.
Εγω παντως-ως οδηγος-οδηγω με τον ιδιο τροπο που οδηγουσα παντα: ήπια οδήγηση χωρίς εξαρσεις.
Καποιος μου είπε ότι όσο μεγαλυτερο αυτοκινητο οδηγάς, τόσο περισσότερο ζαλίζονται οι πίσω επιβατες. Αλλα δεν ξερω αν ισχυει οντως κατι τετοιο. Δηλαδη και σε ολα τα ακριβοτερα αυτοκινητα, οι πισω επιβατες ''τιμωρουνται'?
Αν και δεν εχω ιδιαιτερες γνωσεις στα του αυτοκινητου, εχω μια μικρη υπονοια μηπως εμπλεκονται τα αμορτισερ.
Τα αμορτισερ στο vectra ειναι σαφως πιο σκληρα απο το citroen. Και νιωθουν ολοι σκαμπανεβασματα που με το citroen δεν ενιωθαν ποτε. Αφου σκεφτομαι οτι οταν αλλαξω(αργει η ώρα? -αν και δεν ειμαι για εξοδα παλι) θα βαλω πιο 'μαλακες' αναρτησεις. Ισως ομως ο συσχετισμος μου περι ζαλαδων και αμορτισερ να ειναι αστηρικτος.Να πω οτι ο συνοδηγος-οποιος ειναι καθε φορα-δεν ζαλιζεται ποτε.
Εν τελει, τι συμβαινει? Που το αποδιδετε εσεις και τι πρεπει να γινει ωστε ολοι οι επιβατες να απολαμβανουν ενα ταξιδι χωρις ζαλαδες?
-
Πριν λιγους μηνες αλλαξα αυτοκινητο.
Ειχα επι χρονια το citroen xsara, και αγορασα το opel vectra.Το προβλημα που παρατηρησα ειναι το εξης:
οποιος τυχαινει να καθισει στο πισω καθισμα για μια σεβαστη σε χρονο διαδρομη, έπειτα από κάποια ώρα παραπονιέται ότι ζαλιζεται.Στην αρχη το αγνοησα, το θεωρησα τυχαιο αλλα επειδη εχει συμβει πολλες φορες και με διαφορετικα ατομα(και άτομα ...ανθεκτικα στις κακουχιες), πλεον συμπεραίνω οτι κατι συμβαινει.
Να πω οτι με το citroen δεν ειχα ποτε μα ποτε τετοιο προβλημα.
Εγω παντως-ως οδηγος-οδηγω με τον ιδιο τροπο που οδηγουσα παντα: ήπια οδήγηση χωρίς εξαρσεις.
Καποιος μου είπε ότι όσο μεγαλυτερο αυτοκινητο οδηγάς, τόσο περισσότερο ζαλίζονται οι πίσω επιβατες. Αλλα δεν ξερω αν ισχυει οντως κατι τετοιο. Δηλαδη και σε ολα τα ακριβοτερα αυτοκινητα, οι πισω επιβατες ''τιμωρουνται'?
Αν και δεν εχω ιδιαιτερες γνωσεις στα του αυτοκινητου, εχω μια μικρη υπονοια μηπως εμπλεκονται τα αμορτισερ.
Τα αμορτισερ στο vectra ειναι σαφως πιο σκληρα απο το citroen. Και νιωθουν ολοι σκαμπανεβασματα που με το citroen δεν ενιωθαν ποτε. Αφου σκεφτομαι οτι οταν αλλαξω(αργει η ώρα? -αν και δεν ειμαι για εξοδα παλι) θα βαλω πιο 'μαλακες' αναρτησεις. Ισως ομως ο συσχετισμος μου περι ζαλαδων και αμορτισερ να ειναι αστηρικτος.Να πω οτι ο συνοδηγος-οποιος ειναι καθε φορα-δεν ζαλιζεται ποτε.
Εν τελει, τι συμβαινει? Που το αποδιδετε εσεις και τι πρεπει να γινει ωστε ολοι οι επιβατες να απολαμβανουν ενα ταξιδι χωρις ζαλαδες?
-
Πριν λιγους μηνες αλλαξα αυτοκινητο.
Ειχα επι χρονια το citroen xsara, και αγορασα το opel vectra.Το προβλημα που παρατηρησα ειναι το εξης:
οποιος τυχαινει να καθισει στο πισω καθισμα για μια σεβαστη σε χρονο διαδρομη, έπειτα από κάποια ώρα παραπονιέται ότι ζαλιζεται.Στην αρχη το αγνοησα, το θεωρησα τυχαιο αλλα επειδη εχει συμβει πολλες φορες και με διαφορετικα ατομα(και άτομα ...ανθεκτικα στις κακουχιες), πλεον συμπεραίνω οτι κατι συμβαινει.
Να πω οτι με το citroen δεν ειχα ποτε μα ποτε τετοιο προβλημα.
Εγω παντως-ως οδηγος-οδηγω με τον ιδιο τροπο που οδηγουσα παντα: ήπια οδήγηση χωρίς εξαρσεις.
Καποιος μου είπε ότι όσο μεγαλυτερο αυτοκινητο οδηγάς, τόσο περισσότερο ζαλίζονται οι πίσω επιβατες. Αλλα δεν ξερω αν ισχυει οντως κατι τετοιο. Δηλαδη και σε ολα τα ακριβοτερα αυτοκινητα, οι πισω επιβατες ''τιμωρουνται'?
Αν και δεν εχω ιδιαιτερες γνωσεις στα του αυτοκινητου, εχω μια μικρη υπονοια μηπως εμπλεκονται τα αμορτισερ.
Τα αμορτισερ στο vectra ειναι σαφως πιο σκληρα απο το citroen. Και νιωθουν ολοι σκαμπανεβασματα που με το citroen δεν ενιωθαν ποτε. Αφου σκεφτομαι οτι οταν αλλαξω(αργει η ώρα? -αν και δεν ειμαι για εξοδα παλι) θα βαλω πιο 'μαλακες' αναρτησεις. Ισως ομως ο συσχετισμος μου περι ζαλαδων και αμορτισερ να ειναι αστηρικτος.Να πω οτι ο συνοδηγος-οποιος ειναι καθε φορα-δεν ζαλιζεται ποτε.
Εν τελει, τι συμβαινει? Που το αποδιδετε εσεις και τι πρεπει να γινει ωστε ολοι οι επιβατες να απολαμβανουν ενα ταξιδι χωρις ζαλαδες?
-
Εγώ δεν ζαλίζομαι ποτε σε αμάξι...
Αλλα
Το ίδιο παθαίνω και εγώ στο πίσω κάθισμα από Audi A4 (προηγουμενη γενιά) Το κάθισμα του δεν με βόλεψε ποτε -
Είναι διαφορετικό να βλέπεις το δρόμο να ξετυλίγεται μπροστά σου από το να βλέπεις γρήγορα εναλλασσόμενες εικόνες από το πλαϊνό τζάμι. Εκεί αποδίδω εγώ τη ζαλάδα των πίσω επιβατών.
-
Καποιος γιατρος δεν θα μπορουσε να δωσει μια εξηγηση σ'αυτο το ζητημα?
Παντως δεν εχει απολυτως καμμια σχεση με το ποσο ακριβο ειναι ενα αυτοκινητο με το συγκεκριμμενο φαινομενο. Με την Χ5 4.4 που εχει ο πατερας μου δεν ειχα ποτε τετοιο προβλημα.(οσες φορες ετυχε να καθισω πισω) Φανταζομαι ομως οτι αν αυτο ισχυει οι προεδροι κρατων και διαφοροι αλλοι αξιοματουχοι θα πρεπει να καταναλωνουν αρκετες ασπιρινες στα πισω καθισματα των λιμουζινων τους.
Ουτε παλι οταν ημουν μικρος και πηγαινα μαζι τους οπου κι αν πηγαινανε με μια παλια 5αρα(τοτε ηταν καινουρια) δεν ειχα ζαλαδες. Εγω ζαλιζομαι οταν καθομαι σε πισω καθισμα οταν η διαδρομη εχει πολλες στροφες και ανηφορες. Δηλαδη οταν πηγαινω σε καποιο βουνο... Αυτο ομως μου συμβαινει σε οποιοδιποτε αυτικινητο κι αν ειμαι. Ενω οταν οδηγω εγω δεν παθαινω απολυτως τιποτα.
Παντως το ενδεχομενο της απλης συμπτωσης μην το αποκλησεις. -
ο οδηγός ποτέ δεν ζαλίζεται απ'την οδήγηση, έτσι δεν είναι;
-
Ο χρήστης dmitspan έγραψε:
ο οδηγός ποτέ δεν ζαλίζεται απ'την οδήγηση, έτσι δεν είναι;Εμενα παντως δεν μου εχει τυχει ποτε...
Μη σου πω οτι μερικες φορε μπαινω στο αυτοκινητο με πονοκεφαλο(συνηθως οταν σχολαω απ'τη δουλεια) και μετα απο 5-10 λεπτα οδηγησης μου περναει ο πονοκεφαλος. -
Ρε παιδια δεν μπορω να αμφισβητησω οτι οι ανθρωποι του πισω καθισματος οντως ζαλιζονται.
Δεν εχω συνεχεια κοσμο πισω. Μαλιστα εχω το μικρο παιδι μου που δε μιλα ακομη κι αναρωτιεμαι αν κι αυτο ζαλιζεται και δεν μπορει να μου το πει! Κι εχουμε γκρινιες(γιατι εχουμε γκρινιες) και δεν φταιει αυτο!
Αλλα οσοι καθισαν πισω στο Opel, μου ειπαν πανω κατω τα ιδια: ζαλαδες, καπως νιωθουν κλπ.
Αντιθετα, με το citroen, κανεις δεν ειχε ποτε παραπονεθει.
-
(Μήπως είχαν μπει αρκετές φορές σε περιπολικό και έχουν συνηθίσει στο xsara,λέω μήπως; )
-
Δεν μου ακουγεται λογικο το να ζαλιζονται απο ενα συγκεκριμενο αυτοκινητο, τα μονα που μπορω να σκεφτω είναι:
-
Τώρα που εχεις αυτοκινητο με πιο σκληρες αναρτησεις πας λίγο πιο γρηγορα στις στροφές
-
Η κατασκευή των παραθυρων και η οπτικη γωνια που αφηνουν στους επιβατες,σε συνδιασμο με την στηριξη των καθισματων.
-
-
Σε όσα αυτοκίνητα έχω οδηγήσει και μου είπαν οι πίσω επιβάτες ότι ζαλήστηκαν η κύρια αιτία που ανέφεραν ήταν τα σκαμπανεβάσματα λόγω μικρότερης ενδοτικότητας της ανάρτησης και όχι τόσο οι κλίσεις στις στροφές . Άρα αυτό που λές με την ανάρτηση ίσως έχει βάση
-
Επειδή έχουμε στην οικογένεια Οpel Vetra και μάλιστα GTS (αναφέρω την έκδοση γιατί είναι αυτή με τις πιο σκληρές ρυθμίσεις στην ανάρτηση) σε εμάς δεν τυχαίνει να ζαλίζονται αυτοί που κάθονται πίσω.
Πάντως θα συμφωνήσω με τον manosk ότι και εγώ ζαλίζομαι αν βλέπω το δρόμο από τα πλάγια ή όταν δεν κοιτάζω έξω, ενώ δεν ζαλίζομαι όταν κοιτάζω τον δρόμο από το μπροστά παμπρίζ. Αυτό βέβαια δεν μου συμβαίνει μόνο στο vectra αλλά σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο και να μπω.
-
Ερώτηση. Μήπως το νέο αμάξι έχει ηχεία στην εταζέρα?
....
-
Πιθανότατο αίτιο για τις ζαλάδες μπορεί να είναι ταλαντώσεις της ανάρτησης γύρο από το σημείο ισορροπίας της κάτι στο οποίο ευθύνονται τα αμορτισέρ άσχετα με το βαθμό σκληρότητας τους. Σε αυτή την περίπτωση οι πίσω κυρίως επιβάτες βλέπουν τρεμουλιαστά τα πάντα με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μετά από λίγη ώρα ζαλάδες ή πονοκέφαλοι. Επίσης γενικά τα Opel έχουν μια τάση να πλέουν πάνω στις αναρτήσεις τους ίσως σε εσένα να είναι ποιο έντονο το φαινόμενο και με υψηλότερη συχνότητα.
-
Οχι δεν εχει ηχεια στην εταζερα.
Δηλαδη τοσα χρονια ολοι οι πισω επιβατες κοιταζαν μπροστα(απο το μπροστινο παρμπριζ) και τωρα κοιταζουν απο τα πλαινα παραθυρα? Ουτε συνενοημενοι να ηταν! Δεν νομιζω οτι συμβαινει κατι τετοιο.
-
Είχα ακούσει παλαιότερα ότι η ναυτία είναι αποτέλεσμα αλλαγών στην κινητική κατάσταση του σώματος ενός ανθρώπου τις οποίες δεν ελέγχει ο ίδιος. Γι'αυτό κανείς δεν ζαλίζεται όταν οδηγεί.
Όντως σε μερικά αυτοκίνητα οι πίσω επιβάτες ζαλίζονται περισσότερο απ'ό,τι σε άλλα. Μου έχουν πει μερικοί φίλοι μου ότι δεν ζαλίζονται όταν κάθονται σε πίσω κάθισμα της 147 ενώ ζαλίζονται πολύ εύκολα σε άλλα αυτοκίνητα. Χωρίς να είμαι σίγουρος, πιστεύω πως η ναυτία έρχεται πιο εύκολα όταν το αυτοκίνητο παρουσιάζει φαινόμενα πλεύσης, δηλαδή ανεπαρκή απόσβεση από την (πίσω κυρίως) ανάρτηση των κατακόρυφων κινήσεων του αμαξώματος.
-
Mα ο άνθρωπος ισχυρίζεται ότι τα αμορτισέρ του είναι σκληρά και ότι σκέφτεται να βάλει πιο μαλακά! Πάντως εγώ στην θέση σου δεν θα έκανα αυτή την αλλαγή. Πόσα χλμ έχεις κάνει με αυτά τα αμορτισέρ που έχεις τώρα??
-
Δεν έχει σχέση ο απόλυτος βαθμός σκληρότητας αλλά το πόσο καλά συνεργάζονται ελατήρια και αμορτισέρ.
-
Γι'αυτό και ανέφερα την ενδοτικότητα της ανάρτησης και όχι μόνο την απόσβεση των αμορτισέρ και το αν είναι σκληρά ή όχι . Η ενδοτικότητα της ανάρτησης έχει να κάνει με τη γενικότερη φιλοσοφία και δομή της και μόνο ένα μέρος αφορά τα αμορτισέρ .
Ζαλάδες!