-
Εγω ειχα παντως Χ1/9 και για αυτο πηρα μετα Ελιζ.
Το χρησιμοποιησε η Τοyota για να φτιαξει το πρωτο ΜΡ2.
Ακομα ενα απο τα καλυτερα αυτοκινητα στο θεμα 'στριβω'
καλυτερο απο ολα τα μοντερνα κεντρομηχανα σε αισθηση και στριψιμο. Μονο η Ελιζ, του ριχνει, και οχι σε ολες τις συνθηκες.
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ (του ελειπε η δυναμη ομως).
Εχω ριξει παλτα σε κλειστες διαδρομες, που δεν πιστευα στα ματια μου.
Πολικη ροπη αδρανειας 1112 kgm2 kai 1000 kila
Esprit tou 75-77 1540
Carrera 2020
-
Εγω ειχα παντως Χ1/9 και για αυτο πηρα μετα Ελιζ.
Το χρησιμοποιησε η Τοyota για να φτιαξει το πρωτο ΜΡ2.
Ακομα ενα απο τα καλυτερα αυτοκινητα στο θεμα 'στριβω'
καλυτερο απο ολα τα μοντερνα κεντρομηχανα σε αισθηση και στριψιμο. Μονο η Ελιζ, του ριχνει, και οχι σε ολες τις συνθηκες.
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ (του ελειπε η δυναμη ομως).
Εχω ριξει παλτα σε κλειστες διαδρομες, που δεν πιστευα στα ματια μου.
Πολικη ροπη αδρανειας 1112 kgm2 kai 1000 kila
Esprit tou 75-77 1540
Carrera 2020
-
Εγω ειχα παντως Χ1/9 και για αυτο πηρα μετα Ελιζ.
Το χρησιμοποιησε η Τοyota για να φτιαξει το πρωτο ΜΡ2.
Ακομα ενα απο τα καλυτερα αυτοκινητα στο θεμα 'στριβω'
καλυτερο απο ολα τα μοντερνα κεντρομηχανα σε αισθηση και στριψιμο. Μονο η Ελιζ, του ριχνει, και οχι σε ολες τις συνθηκες.
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ (του ελειπε η δυναμη ομως).
Εχω ριξει παλτα σε κλειστες διαδρομες, που δεν πιστευα στα ματια μου.
Πολικη ροπη αδρανειας 1112 kgm2 kai 1000 kila
Esprit tou 75-77 1540
Carrera 2020
-
Ο χρήστης 037 έγραψε:
Πολικη ροπη αδρανειας 1112 kgm2 kai 1000 kila
Esprit tou 75-77 1540
Carrera 2020
χαχαχα τωρα την Carrera γιατι την εβαλες εκει πες μου!!!?!
-
Για να γινει ενα ειδους συγκριση με μια μοναδα που δεν ειμαστε εξοικιομενοι.
...και κατι αλλο Αριστοτελη, μιας και ανεφερες τα GTA με το σηκωμενο εμπορος τροχο.
Θεωρητικα σε ενα αγωνιστικο μπορει να εχεις ενα τροχο εμπρος. Ο οποιος θα μετατοπιζεται (αν γινοταν) απο μερια σε μερια καθε φορα που εστριβες.
Ειναι μεγαλο το θεμα και δεν ειναι για εδω, αλλα στα πισωκινητα, στηνεις τον πισω αξονα πιο μαλακο απο οτι μπροστα για να εχεις μεγαλυτερη μεταφορα βαρους εμπρος ωστε να πατανε κατω καλυτερα οι κινητηριοι τροχοι σου.
Το αντιθετο μετα μπροστοκινητα, οπου σηκωνουν πισω τροχο.
-
Ο χρήστης 037 έγραψε:
Για να γινει ενα ειδους συγκριση με μια μοναδα που δεν ειμαστε εξοικιομενοιμια βαριοπουλα να επερνες λιγοτερη πολικη ροπη αδρανειας θα ειχε!
-
Ο χρήστης 037 έγραψε:
Για να γινει ενα ειδους συγκριση με μια μοναδα που δεν ειμαστε εξοικιομενοιΘα ήταν off-topic εάν αναφερόσουν εν συντομία (κάνοντας ακόμα και edit το προηγούμενο μύνημά σου) λίγο στη μονάδα μέτρησης της πολικής αδράνεις και την συνάρτησή της με άλλα στοιχεία του αυτοκινήτου(βάρος κλπ);
-
Ο χρήστης 037 έγραψε:
...και κατι αλλο Αριστοτελη, μιας και ανεφερες τα GTA με το σηκωμενο εμπορος τροχο.
Θεωρητικα σε ενα αγωνιστικο μπορει να εχεις ενα τροχο εμπρος. Ο οποιος θα μετατοπιζεται (αν γινοταν) απο μερια σε μερια καθε φορα που εστριβες.
Ειναι μεγαλο το θεμα και δεν ειναι για εδω, αλλα στα πισωκινητα, στηνεις τον πισω αξονα πιο μαλακο απο οτι μπροστα για να εχεις μεγαλυτερη μεταφορα βαρους εμπρος ωστε να πατανε κατω καλυτερα οι κινητηριοι τροχοι σου.
Το αντιθετο μετα μπροστοκινητα, οπου σηκωνουν πισω τροχο.
Αυτα τα ξερεις καλυτερα απο μενα βεβαια. Ο μπροστινος σηκωμενος τροχος σε ολη την διαρκεια της στροφης ειναι ενας συμβιβασμος που αναγκαστηκα γινεται εξαιτιας αλλων περιορισμων. Το ιδιο και ο πισω τροχος σηκωμενος οπου απλα προσπαθει να μειωσει το συνολικο πισω γκριπ σε ενα οχημα που καταπονει απιστευτα τα μπροστινα λαστιχα, και ετσι να το κανει να στριψει...
σε ενα σωστα σχεδιασμενο οχημα το σωστο ειναι να εκμεταλευεσαι το γκριπ και των 4 τροχων, ετσι δεν ειναι?
-
Θα παραπέμψω στο κίτρινο όχημα που πόσταρα. Δεν σηκώνει ποτέ τροχό (δεν μπορεί άλλωστε λόγω αρχιτεκτονικής πίσω ανάρτησης) αλλά στρίβει εξ'ίσου καλά -πολλοί πιστεύουν καλύτερα, και τείνω να συμφωνήσω- από 106 Rallye. Για μένα ήταν το πρώτο 'GTI' στην ιστορία της αυτοκίνησης κι ας μην έφερε ολόκληρο το αρκτικόλεξο.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Θα παραπέμψω στο κίτρινο όχημα που πόσταρα. Δεν σηκώνει ποτέ τροχό (δεν μπορεί άλλωστε λόγω αρχιτεκτονικής πίσω ανάρτησης) αλλά στρίβει εξ'ίσου καλά -πολλοί πιστεύουν καλύτερα, και τείνω να συμφωνήσω- από 106 Rallye. Για μένα ήταν το πρώτο 'GTI' στην ιστορία της αυτοκίνησης κι ας μην έφερε ολόκληρο το αρκτικόλεξο.kyan σιωπη βρε! Εσυ επεσες μεσα οταν ησουνα μικρος!
-
Ο χρήστης Aristotelis έγραψε:
...και κατι αλλο Αριστοτελη, μιας και ανεφερες τα GTA με το σηκωμενο εμπορος τροχο.
Θεωρητικα σε ενα αγωνιστικο μπορει να εχεις ενα τροχο εμπρος. Ο οποιος θα μετατοπιζεται (αν γινοταν) απο μερια σε μερια καθε φορα που εστριβες.
Ειναι μεγαλο το θεμα και δεν ειναι για εδω, αλλα στα πισωκινητα, στηνεις τον πισω αξονα πιο μαλακο απο οτι μπροστα για να εχεις μεγαλυτερη μεταφορα βαρους εμπρος ωστε να πατανε κατω καλυτερα οι κινητηριοι τροχοι σου.
Το αντιθετο μετα μπροστοκινητα, οπου σηκωνουν πισω τροχο.
Αυτα τα ξερεις καλυτερα απο μενα βεβαια. Ο μπροστινος σηκωμενος τροχος σε ολη την διαρκεια της στροφης ειναι ενας συμβιβασμος που αναγκαστηκα γινεται εξαιτιας αλλων περιορισμων. Το ιδιο και ο πισω τροχος σηκωμενος οπου απλα προσπαθει να μειωσει το συνολικο πισω γκριπ σε ενα οχημα που καταπονει απιστευτα τα μπροστινα λαστιχα, και ετσι να το κανει να στριψει...
σε ενα σωστα σχεδιασμενο οχημα το σωστο ειναι να εκμεταλευεσαι το γκριπ και των 4 τροχων, ετσι δεν ειναι?
Χωρις να θελω να πω πολλα, γιατι ειναι μεγαλο το θεμα, ο εσωτερικος τροχος σε υψηλα g, κανει ελαχιστη δουλεια, οποτε ειναι σχεδον σνα να μην δουλευει.
Ιδανικα θελουμε και τους 4 αλλα αυτο γινεται μονο οταν εχεις και φτερα, αλλα και παλι, εαν προσεξετε ο εσωτερικος τροχος εμπρος σηκωνεται και στα Φ1.
Εχει να κανει με τον τροπο που γινεται η μεταφορα βαρους ο οποιος δεν ειναι απλος, και οποτε οταν το ελαστικο χασει καθετη δυναμη, παυει να δημιουργει προσφυση.
-
Ναι αλλά τη στιγμή που σηκώνεται ο τροχός δεν δημιουργείται ένα 'σκαλοπάτι' στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου; Έχω αρχίσει να πιστεύω πως εκεί οφείλεται η νευρικότητα του πίσω μέρους κάποιων αυτοκινήτων όπως το 106 που σηκώνουν πίσω τροχό.
ΥΓ: Τι είχε μέσα η χύτρα στην οποία έπεσα Αριστοτέλη;
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
ΥΓ: Τι είχε μέσα η χύτρα στην οποία έπεσα Αριστοτέλη;Μαγικό ζωμό Κώστα! Φτιαγμένο από τέτοια---------->
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Ναι αλλά τη στιγμή που σηκώνεται ο τροχός δεν δημιουργείται ένα 'σκαλοπάτι' στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου; Έχω αρχίσει να πιστεύω πως εκεί οφείλεται η νευρικότητα του πίσω μέρους κάποιων αυτοκινήτων όπως το 106 που σηκώνουν πίσω τροχό.ΥΓ: Τι είχε μέσα η χύτρα στην οποία έπεσα Αριστοτέλη;
Οταν στησεις αυτο το κιτρινο που δεν μας ειπες τι ειναι, για πιστα, κατι θα σηκωσει. Ισως και τις 2 ροδες. Δεν ειπα οτι ειναι αυτοσκοπος, αλλα γινεται.
Η Πεζω π.χ., εχει κανει τον πισω 'αξονα' πιο σκληρο σε roll stifness, ελατηρια (ραβδους) και αντιστρεπτικη (αν εχει), ωστε να δωσει μικροτερη μεταφορα βαρους μπροστα για να πατανε οι κινητηριοι
τροχοι κατω και να μεταδιδουν την κινηση.Και για να τεινει να διωγει τα οπισθια του, δηλαδη να 'υπερστρεφει' ΓΙΑ ΝΑ Στριψει τελικα.
Η πολυ σταθεροτητα, αφαιρει κατευθυντικοτητα. οποτε το στηνεις αναλογα.
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Θα παραπέμψω στο κίτρινο όχημα που πόσταρα. Δεν σηκώνει ποτέ τροχό (δεν μπορεί άλλωστε λόγω αρχιτεκτονικής πίσω ανάρτησης) αλλά στρίβει εξ'ίσου καλά -πολλοί πιστεύουν καλύτερα, και τείνω να συμφωνήσω- από 106 Rallye. Για μένα ήταν το πρώτο 'GTI' στην ιστορία της αυτοκίνησης κι ας μην έφερε ολόκληρο το αρκτικόλεξο.έχει διπλά ψαλίδια μπροστά;
-
Νικο (037) να με συγχωρεις αλλα θα διαφωνισω.
Χωρις να θελω να πω πολλα, γιατι ειναι μεγαλο το θεμα, ο εσωτερικος τροχος σε υψηλα g, κανει ελαχιστη δουλεια, οποτε ειναι σχεδον σνα να μην δουλευει.
εκτος του οτι 'every little counts' και του γεγονοτος οτι ελαχιστη δουλεια ειναι καλυτερα απο τιποτα...
Με νορμαλ μεχρι και ημισλικ λαστιχα δεν προκειται να περασεις 1.5g πλευρικα, και εκει πραγματι ακομη και ενα αποφορτισμενο λαστιχο μπορει να κανει την διαφορα. Αλλωστε γιατι να εχουμε φρενα και στους πισω τροχους που λεει ο λογος... οκ τραβηγμενο αλλα you get my point.Στην δε Φ1 ο τροχος σηκωνεται μονο κατα πολυ μικρα διαστηματα λογω κερμπς, και αλλων ανωμαλιων ή και εντονου καμπερωματος του δρομου και φυσικα λογω τον ιδιαιτερα σκληρων αναρτησεων.
Σαφως και δεν ειναι μια μονιμη κατασταση οπως στον συνεχως σηκωμενο εμπρος εσωτερικο τροχο κατα την επιταχυνση απο τις στροφες των παλιων αλφα gta, η' τον πισω των gtiΕχει να κανει με τον τροπο που γινεται η μεταφορα βαρους ο οποιος δεν ειναι απλος, και οποτε οταν το ελαστικο χασει καθετη δυναμη, παυει να δημιουργει προσφυση.
και βεβαια η μεταφορα βαρους θα γινει και θα μειωσει την καθετη δυναμη στους εσωτερικους τροχους, αλλα ακομη και 1κιλο βαρους αρκει για να δωσει προσθετη προσφυση. Αν ο τροχος σηκωθει τοτε αυτο ειναι ειτε απο προβλημα σχεδιασης, ειτε απο ηθελημενη σχεδιαση για να αντιμετωπιστει αλλο προβλημα συνηθως στον αλλον αξονα...
ΙΜΗΟ, AFAIK, TRALALA, ecc ecc
ΥΓ: Τι είχε μέσα η χύτρα στην οποία έπεσα Αριστοτέλη
Kyan ειχε μαγικο ζωμο απο ιταλια μερια
-
Ο χρήστης 037 έγραψε:
Οταν στησεις αυτο το κιτρινο που δεν μας ειπες τι ειναι, για πιστα, κατι θα σηκωσει. Ισως και τις 2 ροδες. Δεν ειπα οτι ειναι αυτοσκοπος, αλλα γινεται.Είναι Alfa Romeo Alfasud. Μάλλον θα σηκώσει και τις δύο ρόδες ταυτόχρονα αλλά εγώ άλλο ήθελα να πω. Ότι δεν είναι απαραίτητο να σηκώνει πίσω τροχό ένα προσθιοκίνητο για να υπερστρέφει, μπορεί να γίνει και αλλιώς. Στην περίπτωση της Alfasud η μετάβαση από ουδετερότητα σε υπερστροφή οφείλεται στη στρέβλωση του πίσω (όχι και τόσο) άκαμπτου άξονα με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργήσει 'τιμόνι'. Αυτή η συμπεριφορά του πίσω άξονα οφείλεται στα σημεία στήριξης και το μοχλισμό των συνδέσμων Βατ που τον στηρίζουν.
Επίσης έχω δει πολλές φωτογραφίες και βίντεο από πισταδόρικες Alfasud εν θερμώ, πολλές με ~180-200 άλογα (με μεγαλμένους 16βάλβιδους μπόξερ από 33) και καμμία δεν σήκωνε τροχό.
-
Παιδιά για αυτό το τεχνικό μέρος οι απόψεις βρίσκονται εδώ:
http://www.4troxoi.gr/4tforum/viewtopic.php?t=8694 -
Ο χρήστης lkar έγραψε:
Θα παραπέμψω στο κίτρινο όχημα που πόσταρα. Δεν σηκώνει ποτέ τροχό (δεν μπορεί άλλωστε λόγω αρχιτεκτονικής πίσω ανάρτησης) αλλά στρίβει εξ'ίσου καλά -πολλοί πιστεύουν καλύτερα, και τείνω να συμφωνήσω- από 106 Rallye. Για μένα ήταν το πρώτο 'GTI' στην ιστορία της αυτοκίνησης κι ας μην έφερε ολόκληρο το αρκτικόλεξο.
έχει διπλά ψαλίδια μπροστά;
Όχι αλλά έχει πίσω δισκόφρενα!
-
Ο χρήστης Aristotelis έγραψε:
Νικο (037) να με συγχωρεις αλλα θα διαφωνισω.Χωρις να θελω να πω πολλα, γιατι ειναι μεγαλο το θεμα, ο εσωτερικος τροχος σε υψηλα g, κανει ελαχιστη δουλεια, οποτε ειναι σχεδον σνα να μην δουλευει.
εκτος του οτι 'every little counts' και του γεγονοτος οτι ελαχιστη δουλεια ειναι καλυτερα απο τιποτα...
Με νορμαλ μεχρι και ημισλικ λαστιχα δεν προκειται να περασεις 1.5g πλευρικα, και εκει πραγματι ακομη και ενα αποφορτισμενο λαστιχο μπορει να κανει την διαφορα. Αλλωστε γιατι να εχουμε φρενα και στους πισω τροχους που λεει ο λογος... οκ τραβηγμενο αλλα you get my point.Στην δε Φ1 ο τροχος σηκωνεται μονο κατα πολυ μικρα διαστηματα λογω κερμπς, και αλλων ανωμαλιων ή και εντονου καμπερωματος του δρομου και φυσικα λογω τον ιδιαιτερα σκληρων αναρτησεων.
Σαφως και δεν ειναι μια μονιμη κατασταση οπως στον συνεχως σηκωμενο εμπρος εσωτερικο τροχο κατα την επιταχυνση απο τις στροφες των παλιων αλφα gta, η' τον πισω των gtiΕχει να κανει με τον τροπο που γινεται η μεταφορα βαρους ο οποιος δεν ειναι απλος, και οποτε οταν το ελαστικο χασει καθετη δυναμη, παυει να δημιουργει προσφυση.
και βεβαια η μεταφορα βαρους θα γινει και θα μειωσει την καθετη δυναμη στους εσωτερικους τροχους, αλλα ακομη και 1κιλο βαρους αρκει για να δωσει προσθετη προσφυση. Αν ο τροχος σηκωθει τοτε αυτο ειναι ειτε απο προβλημα σχεδιασης, ειτε απο ηθελημενη σχεδιαση για να αντιμετωπιστει αλλο προβλημα συνηθως στον αλλον αξονα...
ΙΜΗΟ, AFAIK, TRALALA, ecc ecc
ΥΓ: Τι είχε μέσα η χύτρα στην οποία έπεσα Αριστοτέλη
Kyan ειχε μαγικο ζωμο απο ιταλια μερια
Δεν ειναι κακο να διαφωνεις, αλλα μου βαζεις δυσκολα, διοτι ειναι πραγματα που 8ελω πινακα για να τα μεταδωσω.
Μπορει να δεις ενα Φ1, και να στριβει με 280 π.χ και να μην γερνει, επειδη η μεταφορα βαρους εχει γινει μεσω των αρθρωσεων της αναρτησης και οχι λογω body roll, οπως πολυ παλιοτερα με της ενεργητικες.
Ομως ολο το βαρος (εχει μεταφερθει στους 2 εξωτερικους) Περισσοτερο στον ενα μππροστα. Για αυτο εχουμε και Ακερμαν. Αν και στα αγωνιστικα μερικοι βαζουν 0 ή και αρνητικο σπανια.
Η μεταφορα βαρους θα γινει λοιπον και το ελαστικο σου αποδιδει σε ενα συγκεκριμενο φασμα καθετης δυναμης. Λιγο και δεν κανεις τιποτα, παρα πολυ και παλι εχεις προβλημα.
Μαλιστα καποιες φορες χρησιμοποιησαν τα λεγομενα Monoshock οπου υπηρχε μονο ενα αμορτισερ ελατηριο για την εμπρος αναρτηση. Ολα τα Dallara F3 ετσι ειναι π.χ.
Τα κλειδωνεις ολα και ησυχαζεις. ειναι πολυ δυσκολο να σου μεταδωσω αλλα μεσα απο εδω.
Θα προσπαθησω ομως
Ανάλυση περί συμπεριφοράς αναρτήσεων