-
Διαβάζοντας τη δοκιμή των BMW 523i και 525i (με τους νέους κινητήρες) στους 4Τ ένα πράγμα μου κίνησε την περιέργεια: Ενώ στις καμπύλες ισχύος και ροπής, στους τροχούς, ο κινητήρας της 523 υπερτερεί σχεδόν σε όλο το εύρος των στροφών (εκτός από τις πολύ υψηλές) αυτού της 525, στις επιδόσεις η 525 είναι τουλάχιστον 1δλ ταχύτερη παντού. Σίγουρα η καλύτερη απόδοση του 'μικρού' κινητήρα οφείλεται, όπως γράφει και στη δοκιμή, στις μικρότερες απώλειες του χειροκίνητου κιβωτίου από το αυτόματο της 525. Όμως δεν θα έπρεπε να είχε και καλύτερες επιδόσεις;
Υ.Γ Δεν ξέρω αν το θέμα αυτό ανήκει στο 'Περί αυτοκίνησης' ή πρέπει να μεταφερθεί στα 'Τεχνικά'.
-
Διαβάζοντας τη δοκιμή των BMW 523i και 525i (με τους νέους κινητήρες) στους 4Τ ένα πράγμα μου κίνησε την περιέργεια: Ενώ στις καμπύλες ισχύος και ροπής, στους τροχούς, ο κινητήρας της 523 υπερτερεί σχεδόν σε όλο το εύρος των στροφών (εκτός από τις πολύ υψηλές) αυτού της 525, στις επιδόσεις η 525 είναι τουλάχιστον 1δλ ταχύτερη παντού. Σίγουρα η καλύτερη απόδοση του 'μικρού' κινητήρα οφείλεται, όπως γράφει και στη δοκιμή, στις μικρότερες απώλειες του χειροκίνητου κιβωτίου από το αυτόματο της 525. Όμως δεν θα έπρεπε να είχε και καλύτερες επιδόσεις;
Υ.Γ Δεν ξέρω αν το θέμα αυτό ανήκει στο 'Περί αυτοκίνησης' ή πρέπει να μεταφερθεί στα 'Τεχνικά'.
-
Διαβάζοντας τη δοκιμή των BMW 523i και 525i (με τους νέους κινητήρες) στους 4Τ ένα πράγμα μου κίνησε την περιέργεια: Ενώ στις καμπύλες ισχύος και ροπής, στους τροχούς, ο κινητήρας της 523 υπερτερεί σχεδόν σε όλο το εύρος των στροφών (εκτός από τις πολύ υψηλές) αυτού της 525, στις επιδόσεις η 525 είναι τουλάχιστον 1δλ ταχύτερη παντού. Σίγουρα η καλύτερη απόδοση του 'μικρού' κινητήρα οφείλεται, όπως γράφει και στη δοκιμή, στις μικρότερες απώλειες του χειροκίνητου κιβωτίου από το αυτόματο της 525. Όμως δεν θα έπρεπε να είχε και καλύτερες επιδόσεις;
Υ.Γ Δεν ξέρω αν το θέμα αυτό ανήκει στο 'Περί αυτοκίνησης' ή πρέπει να μεταφερθεί στα 'Τεχνικά'.
-
Αν οι σχέσεις της 525 είναι έστω και λίγο κοντύτερες τότε το διάγραμμα της ισχύος 'μετατοπίζεται' προς τα αριστερά και ο ισχυρότερος κινητήρας έχει προβάδισμα παντού. Κάτι τέτοιο πρέπει να συμβαίνει.
-
Πράγματι υπάρχει διαφορά στην κλιμάκωση του χειροκίνητου και του αυτόματου κιβωτίου αλλά και στην τελική σχέση μετάδοσης. Tο αυτόματο είναι ελάχιστα πιο μακρύ αλλά διαθέτει σημαντικά πιο κοντή τελική σχέση μετάδοσης από το χειροκίνητο. Tο αποτέλεσμα είναι η 525 με το αυτόματο κιβώτιο να έχει συνολικά πιο κοντό βήμα από την χειροκίνητη 523, γεγονός που ευννοεί στον τομέα των επιδόσεων.
Γιάννης Xαρπίδης
Δοκιμή BMW 523i και 525i στους 4Τ