Ο χρήστης sakiss έγραψε:
Και αν η GM έχει μία φορά την υποστήρικη των τραπεζών (που ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι ΔΕΝ θέλουν να κλείσει η εταιρεία και να χάσουν το σύνολο των χρημάτων τους), η FIAT έχει την υποστήριξη των τραπεζών 10 φορές (για τον ίδιο ακριβώς λόγο). Επίσης, η FIAT έχει την υποστήριξη του Ιταλικού δημοσίου, μιας και όχι μόνο αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες στη χώρα, αλλά παράγει και το 6-7% του ΑΕΠ!!! . Απλά, για πιο άμεσες μορφές υποστήριξης, η Ιταλική κυβέρνηση, θα πρέπει να πάρει την έγκριση της ΕΕ, κάτι που πιστεύω είναι πιο απίθανο από το να πάω στο φεγγάρι αύριο το βράδυ για ποτό...
Γενικως το post σου περιεχει πολλες γενικευσεις και ανουσιες μελλοντολογικες προβλεψεις.
Στο παραπάνω quote δεν βλέπω καμία γενίκευση και ανούσια μελλοντολογική πρόβλεψη... Εκτός ίσως από αυτό που λέω για την τραπεζική υποστήριξη, αλλά αυτό είναι δικό σου επιχείρημα...
Θα σου εξηγησω πως εχει η κατασταση και μπορεις να συνεχισεις να λες οτι φανταζεσαι...
.............
Ας ξεκινησουμε απο την αρχη.Το 2000 η Fiat S.p.a(εταιρια που κατεχει το 100% της μη εισηγμενης εταιριας στο χρηματιστηριο Fiat auto s.p.a) και η Gm corp. υπεγραψαν μια συμφωνια με την οποια δημιουργησαν παριθετικες joint venture(δηλαδη συμμετεχουν εκαστως 50%) στους τομεις του powertrain(κινητηρες και κιβωτια) και του purchasing(αγορα εξαρτηματων) με τα ονοματα Fiat-Gm Powertrain με εδρα στο Τορινο και Fiat-Gm Global Purchasing με εδρα στην Ruesselheim της Γερμανιας αντιστοιχα.Επισης αποφασισαν να συνεργαστουν και σε μερικα πατωματα για επομενα μοντελα...συγκεκριμενα να φοραει η νεα γενια Corsa το πατωμα small της νεας γενιας του punto και να χρησιμοποιησει η Fiat στο νεο croma το πατωμα Epsilon (Vectra,9-3,Signum,chevrolet) της Gm με τροποποιησεις που να ανταποκρινονται στα στανταρ της Fiat.
Για να εδραιωθει η συμφωνια αποφασισαν να ανταλλαξουν μετοχικα πακετα.Η Fiat s.p.a εδωσε το 20% των μετοχων της μη εισηγμενης στο χρηματιστηριο θυγατρικης της Fiat auto s.p.a και η Gm το 6% των δικων της εισηγμενων μετοχων.
Ωραία μέχρι εδώ, συμφωνώ απολύτως...
Προσοχη γιατι εδω πρεπει να ξεκαθαρισεις οτι η Gm ειναι μια corporation οπου δεν υπαρχουν τεραστια σε ποσοστα μετοχοι αλλα κυριως pension fund με μετοχικα κεφαλαια γυρω στο 2-4% που κανουν συνασπισμο.
Si signore! Ευτυχώς που μου το εξήγησες και τώρα ξέρω τι εστί πολυμετοχική εταιρεία...
Υ.Γ.: Δεν γνωρίζω το μετοχολόγιο της GM, αλλά αν το έχεις ψάξει αυτό με τα pension funds δεν το αμφισβητώ. Το πως λειτουργεί η γενική συνέλλευση των μετόχων μίας τέτοιας εταιρείας (με εκατομμύρια ίσως μετόχους) δεν θέλω καν να το φανταστώ...
Απο την αλλη η Fiat s.p.a. ανηκει καθαρα στην οικογενεια Agnelli και η Fiat auto ηταν τοτε ιδιοκτησια της Fiat s.p.a.......αλλα σε αντιθεση με μια εισηγμενη εταιρια οπου ακομα και ο μικρομετοχος εχει φωνη στην fiat αυτος που εχει το 50,1+% εχει τον πληρη ελεγχο.
Τα δικαιώματα κάθε μετόχου είναι τα ίδια ΠΑΝΤΟΥ!!! Επίσης παντού ισχύει ο κανόνας της πλειοψηφίας. Τώρα, αν στη Fiat η πλειοψηφία των μετοχών είναι στα χέρια ενός και στην GM στα χέρια 50.000, αυτό είναι άλλο θέμα (που προσωπικά λίγο μ΄ενδιαφέρει...). Μάλιστα σε μία εταιρεία σαν την GM, κανείς μπορεί να κάνει κουμάντο με πολύ μικρά ποσοστά (σε τέτοιες εταιρείες, ακόμα και με 20% μπορεί να κάνεις κουμάντο, γιατί πολλοί μικρομέτοχοι δεν ασχολούνται με τα διοικητικά και πολλές αποφάσεις βγαίνουν με την πλειοψηφία των παρόντων, έστω και μετά από σειρά συνελεύσεων...)
Με λιγα λογια η Fiat καταφερε ΝΑ ΜΗΝ ΔΩΣΕΙ δικες τις μετοχες αλλα της θυγατρικης της
Μα, η GM δεν θέλει την μητρική (τι να τις κάνει πχ τις ασφάλειες;;; ) Τη θυγατρική θέλει, για να έχει συνέργειες με υπάρχοντες κλάδους της...
και να εχει τον ελεγχο της Gm οντως ο μεγαλυτερος μετοχος με 6% και δινωντας στην Gm που το 20% της Fiat auto s.p.a που δεν αξιζει τιποτα γιατι τον απολυτο ελεγχο τον εχει η Fiat s.p.a. με το 80%.
Ε, και;;; Η ανταλλαγή μετ. κεφαλαίου έγινε για να ισχυροποιηθεί το 'δέσιμο' των εταιρειών... Όχι για να ελέγχει η μία την άλλη... Αν η GM ήθελε απευθείας εξαγορά θα το έκανε... Όπως φάνηκε, ήθελε απλά μία συνεργασία...
Αρα η Fiat εχωντας το 6% της εισηγμενης Gm corp. ειχε ως αποτελεσμα να μην εχει η Gm φωνη στο διοικητικο συμβουλιο.
(Αν εννοείς αυτό) το βρίσκω πιθανότερο η GM να είχε φωνή στο ΔΣ της FIAT auto με το 20%, παρά η FIAT στο ΔΣ της GM με το 6% που κατείχε... 'Ετσι δεν είναι;;;
H Fiat ηταν το 2000 μια εταιρια που το automotive(αυτοκινητα) αποτελουσαν το 30% του γυρου της.Αρα η αναλογια της ειναι 1/1 με την Gm...αφου το 20% της θυγατρικης της που αναλογει στο 30% του γυρου της αντιστοιχουσε στην συμφωνια στο 6% της Gm.Πιο απλα...Το 20% της Fiat auto ειναι το 6% της Fiat θεωρητικα.
ΕΝΤΕΛΩΣ ΘΕΩΡΙΤΙΚΑ... Εμένα αυτό απλά μου είπε ότι η GM αξίζει περισσότερο από την FIAT auto, αλλά αυτό είναι αυτονόητο πιστεύω...
Να σου θυμισω οτι η Gm ειναι το μεγαλυτερο αυτοκινητιστηκο group στον κοσμο και εχει και θυγατρικες στην αμυντικη τεχνολογια(connection with USA) οπως η Raytheon(που πουλησε προσφατα και την Delphi με τα εξαρτηματα)
Το γνωρίζω , τη σχέση του με τα προηγούμενα δεν καταλαβαίνω... Εννοείς ότι η Fiat έδωσε στην GM τον έλεγχο μόνο των αυτοκινητηστικών της δραστηριοτήτων και πήρε μερίδιο σε όλες τις δραστηριότητες της GM;;; Αν ναι, το 6% δεν λέει και πολλά... Είπαμε, τις πολυμετοχικές εταιρείες μπορείς να τις ελένξεις με μικρά ποσοστά, αλλά όχι και τόσο μικρά... ιδίως αν υπάρχουν (όπως λες) αρκετοί μέτοχοι με 2-4% που δρουν συντονισμένα...
Τοτε η Fiat ειχε πολλες επενδυσεις πολυ εξω απο το automotive και ηταν η εποχη της ιδιωτικοποιησης της ενεργειας στην ιταλια και τοτε ο προεδρος Fresco την ηθελε σαν μια εταιρια συμμετοχων και οχι σαν ενα focused group....οπως η General electric για π.χ. της οποιας σημειωτεων ο τοτε προεδρος ηταν πρωη αντιπροεδρος διπλα στον προεδρο Welch που ηταν μελος στο συμβουλιο της Fiat s.p.a.
Ωραία...(οι ιδιωτικοποιήσεις της ενέργειας τι σχέση έχουν;;;; )
Eτσι για να εξασφαλισει την πιεση στην Gm ο Fresco σκεφτηκε την put option που προβλεπει οτι η Fiat s.p.a. μπορει απο την 1/1/2004 μεχρι την 31/12/2009 να πουλησει το υπολοιπο πακετο μετοχων της Fiat auto στην Gm.Aλλα αυτο δεν εγινε γιατι πραγματικα δεν ηθελαν να πουλησουν την fiat auto αλλα επειδη αυτο θα επετρεπε στην Fiat na ασκησει πιεση στην Gm με τον εκβιασμο οτι διαφορετικα θα την αναγκαζε να αγορασει το υπολοιπο πακετο.
Πίεση στην GM να κάνει τι;;; Αυτό αδυνατώ να καταλάβω...
Αυτο ειναι αδυνατο για την Gm που ειναι η πιο χρεωμενη εταιρια στον κοσμο και το μονο που την στηριζει ειναι τα pension fund που ειναι οι μετοχοι της που συνδεονται με τραπεζικους οργανισμους και την χρηματοδοτουν.
Αμφιβάλλω πάρα πολύ για το παραπάνω... Ναι, έχει ο 'στρατηγός' χρέη, αλλά όχι και η πιο χρεωμένη εταιρεία στον κόσμο!!! και ότι στηρίζεται μόνο εξαιτίας μιας 'συνωμοσίας' μετόχων και τραπεζικών ιδρυμάτων (εις βάρος ίσως των δικών τους μετόχων...) Εάν εγώ ήμουν μέτοχος μίας τέτοιας εταιρείας (πχ pension fund) τότε για το καλό των δικών μου μετόχων θα πουλούσα τη συμμετοχή μου και θα πήγαινα αλλού... Προφανώς, για να μην έχει φτάσει η μετοχή της GM σε επίπεδα Ελληνικού Χρηματιστηρίου 2000 αυτό δεν συμβαίνει και πιστεύω ότι όλοι αυτοί που διαχειρίζονται δισ. δολάρια κάτι ξέρουν...
Διαβασε στην σελιδα 4 τα χρεη της Gm.
Στη συγκεκριμένη σελίδα αναφέρονται μόνο οι οικονομικές δυσκολίες του 'στρατηγού' και το ότι προχωράει σε μείωση προσωπικού. Δεν υπάρχει κάτι για τα χρέη... (εκτός ίσως από το link στο reuters, που δεν μου ανοίγει τώρα...)
Άλλο ζημίες και άλλο χρέη...
Τespa το 2001 η Fiat περναει μια βαθια οικονομικη κριση γιατι τα εργοστασια της εχουν μεγαλυτερη δυναμικοτητα απ'οτι αυτη που χρειαζεται οποτε υπαρχουν περιττα κοστη και καποια νεα μοντελα ειχαν υπερκτιμηθει με αποτελεσμα να επενδυονται λεφτα για γραμμες παραγωγης μεγαλυτερες απο τις αναγκες και δεν ειχαν αντικρυσμα.
Αυτά είναι σχεδόν αναλοίωτα ακόμα και σήμερα... Εκτός αν θεωρείς κατόρθωμα το ότι η Fiat είχε περισσότερες ζημίες από την κατά πολύ μεγαλύτερη GM...
Επισης υπηρχε η κριση στην λατινηκη αμερικη και τις ανακεφαλαιοποιησεις ακομα και της Gm τις επωμιστηκε η Fiat(βλεπε σελ 4)
Τις μαλ#$^ της GM τις επωμίστηκε η Fiat;;;;;; Συγνώμη, αλλά αν έγινε κάτι τέτοιο οι Ιταλοί πρέπει να εξεταστούν από ψυχίατρο...
Η Fiat για να καλλυψει το γεναιο προγραμμα επενδυσεων σε νεα μοντελα αλλα focusing του group αποφασισε να πουλησει τις Mh core εταιριες ωστε να γινει focused στο automotive sector με εταιριες οπως η Fiat Auto,Ferrari,Maserati-AlfaRomeo groupo,η CNH,η Iveco,η Magneti Marelli.......και πουλωντας εταιριες οπως Fiat Avio(αεροδιαστημικη),η Fiat Costruzioni(κατασκευαστικη),η Toro Assicurazioni(ασφαλιστικη)......και αγοραζοντας ποσοστα στους τομεις που την ενδιαφερουν.Π.χ η Iveco εξαγορασε το 50% της Irisbus που ανηκε στην Renault και ετσι τωρα κατεχει το 100%...επισης αγορασε 100% την magneti marelli.
Αυτές είναι λογικότατες κινήσεις με τις οποίες όλοι συμφωνούν! (και τις γνώριζα ήδη τις περισσότερες...)
Eντωμεταξυ αλλαξε πολλους Top manager και διαχωριστηκε με την Gm συνεχιζοντας την συνεργασια σε ελαχιστα πλεον επιπεδα.Η Gm σε τεχνικο επιπεδο ειναι μια μετριοτητα......γι'αυτο ειχε αναγκη την Fiat...
Το να αλλάζεις διοίκηση σαν τα πουκάμισα μόνο καλό δεν είναι...
Επίσης:
Η GM τεχνικά είναι μέτρια (όταν έχει πρόσβαση στην τεχνολογία της αμυντικής βιομηχανίας των ΗΠΑ+την έρευνα της Delphi+φυσικά τους τεράστιους πόρους της - βλέπε πχ έρευνα σε fuell shells), ενώ η FIAT που μας έδωσε το μετριότατο Stilo και το έξυπνο, αλλά χωρίς καμία καινοτομία Panda όχι;;; Εντάξει, στους πετρελαιοκινητήρες υπερτερεί, αλλά αλλού;;;
αλλα ειναι σε τοσο χαλια οικονομικη σχεση που δεν τους επιτρεπει να συνεργαστει η συνεργασια ως εχειν.
Ενώ τα οικονομικά της Fiat είναι ανθηρά...
Στην Fiat δεν παιρνουν φαντασου ποτε υποψην τους
τα test που κανουνε με αυτοκινητα του ανταγωνισμου αυτα της Gm γιατι τα θεωρουν απαρδεκτα.
Ναι... γι' αυτό το Stilo πουλάει καλύτερα από το Astra και σε όλα τα συγκριτικά Astra - Stilo, το Stilo κέρδισε εύκολα...
Αλλωστε γι΄αυτο την Fiat-Gm Powertrain την λενε ειρωνικα Fiat powertrain αφου η Gm περα απο χρηματα που αναλογουσαν στα μετοχικα ποσοστα της δεν εκανε τιποτα σε ερευνα και εξελιξη.
Αν είναι έτσι, τότε πολύ απλά οι Αμερικανοί έπιασαν τους Ιταλούς κορόιδα...
Μήπως όμως αυτή ήταν η συμφωνία;;; (επαναλαμβάνω, αν αυτό που λες ισχύει... και μου φαίνεται αρκετά απίθανο...)
Διαφήμιση της Fiat που βλέπετε παρακάτω δημοσιεύθηκε σχεδόν σε όλες τις μεγάλης κυκλοφορίας ιταλικές εφημερίδες. Στόχος της δεν είναι άλλος από την αναγγελία της συμφωνίας με την GM και η αναπτέρωση του αισθήματος εθνικής υπερηφάνειας των Ιταλών καθώς η εταιρεία γίνεται πάλι εξ ολοκλήρου ιταλική
Αφιερωμένο σε όλους τους οπαδούς της Ιταλίας...γραφει
http://www.autopress.gr/fnews/photos/2616.jpg
Ε, αυτό τι λέει;;;;; Ότι η συμφωνία καλώς ακυρώθηκε επειδή αυτός που την ακύρωσε το λέει;;; (Ιταλικά ξέρω, αλλά τα μικρά γράμματα όμως είναι πολύ μικρά για να διαβαστούν...)
Αμέσως μετά την δημοσίευσή της κυκλοφόρησαν φήμες
...............................................
....
Όλες αυτές οι διοικητικές αλλαγές που περιγράφεις μετά δεν φανερώνουν παρά μόνο δύο πράγματα:
- Την ακρίβεια των πηγών σου (για ότι έχει να κάνει με την 'δόξα' της Fiat)
- Το ότι για πολλοστή φορά μέσα στα τελευταία χρόνια η Fiat αλλάζει διοικητικό σχήμα... Και επαναλαμβάνω ότι οι συνεχείς αλλαγές μόνο καλό δεν κάνουν...