-
να γράψω την μέχρι τώρα εμπειρία μου για το φορτιστή του lidl. Πριν τον αγοράσω ρώτησα ηλεκτρολόγους στη δουλειά, έκανα σύγκριση τιμών και κατέληξα σε αυτόν πρωτίστως λόγω τιμής, και του πλεονεκτήματος της αργής φόρτισης. Είναι στα 3,8 A οπότε κάνει αργή πολύωρη φόρτιση και έτσι πρέπει. Το πιο σωστό είναι: αφαιρείς την μπαταρία εκτός αυτοκινήτου, σε φυλασσόμενο αεριζόμενο χώρο, που δεν έχει πρόσβαση γατί, σκυλί, μικρό παιδί, ή άσχετος περίεργος. Την αφήνεις για 24 ώρες, μέχρι να πάει η ένδειξη στα 13,2 v και 4 μπάρες να ανάβουν σταθερά. (όχι δηλαδή να αναβοσβήνουν). Εγώ πχ. τη βάζω στο πλατύσκαλο πριν βγεις ταράτσα, τσεκάρω την τάση όποτε το θυμηθώ. Φορτίζω από το 15, 2 μπαταρίες. Η μία ξεκίνησα να την φορτίζω στα 2,5 χρόνια ζωής, άντεξε 1 χρόνο ακόμα, αλλά μάλλον συντέλεσε ότι το αμάξι που ήταν επάνω έκανε παρά πολύ μικρές αποστάσεις τον χειμώνα, και ταξίδι μόνο το καλοκαίρι με πολύωρη χρήση ηχοσυστήματος. Η δεύτερη μπαταρία, ξεκίνησα να την φορτίζω στα 4 χρόνια, και τώρα έχει κλείσει τα 6. Δεν την αλλάζω ακόμα, Θελω να δω πόσο θα αντέξει .
Ανά τρίμηνο είναι καλά, και μόλις του πάρεις τον αέρα, θα φορτίζεις όποτε κάνεις κέφι, και μιά φορά το μήνα που λέει ό λόγος , κακό δεν κάνεις. Καλό είναι επίσης πριν την βάλεις πάλι επάνω, να καθαρίσεις την μπαταρία από σκόνες, να είναι στεγνή και να τρίψεις ελαφρά τους πόλους και ακροδέκτες για καλύτερη αγωγιμότητα.
Να μετρήσεις με πολύμετρο την τάση της μπαταρίας πριν και μετά το τέλος της φόρτισης, (να ξέρεις ότι παίζουμε με δεκαδικά ψηφία για να δούμε διαφορά) εντός και εκτός του αυτοκινήτου, με ανοικτό η κλειστό διακόπτη για να κάνεις συγκρίσεις αν απέδωσε η φόρτιση. (κανονικά θα πρέπει να δεις την τάση ανεβασμένη σε δέκατα πχ. από 12,32 με διακόπτη ανοικτό πριν, να πάει στο 12,42 μετά. 'Η το πολύμετρο να δείχνει τάση εκκίνησης από 10,5 πριν, 10,8 μετά. Σημασία έχει ότι κάθε φορά μετά την φόρτιση, πρέπει να καταλαβαίνεις ότι το αμάξι παίρνει μπροστά πιο γρήγορα, και ότι τραβάει λίγο καλύτερα, επειδή θαχει καλύτερο ρεύμα. -
Είχα πάρει στο παρελθόν και εγώ ένα φορτιστή από τα Lidl(χωρίς βολτόμετρο) αλλά παρατήρησα ότι ενώ η μπαταρία, σε ανοιχτό κύκλωμα, έδειχνε 12,4 και συνεπώς χρειαζόταν φόρτιση όταν την έβαζα σε αυτόν το φορτιστή την φόρτιζε για τρία λεπτά της ώρας και μετά μου έδειχνε με κάποιο led ότι ήταν φορτισμένη. 'Οταν την έβαζα μετά σε ένα παλαιό φορτιστή (με χειροκίνητες ρυθμίσεις) φόρτιζε κανονικά για μερικές ώρες και ερχόταν σε φυσιολογικά επίπεδα ρεύματος (C/20, όπου C η χωρητικότητα της μπαταρίας) και τάσης (14,4 βολτ). Αποτέλεσμα αυτού ήταν να συνεχίσω να χρησιμοποιώ, με πολύ καλά αποτελέσματα τον παλαιό φορτιστή, αντί εκείνου του Lidl.
Βλέπω τώρα ότι και ο manolis67 και ο dimau χρησιμοποιούν με επιτυχία αυτό το φορτιστή και θα ήθελα να ρωτήσω πως αντιλαμβάνονται ότι η μπαταρία φορτίσθηκε κανονικά, δεδομένου ότι κατά την άποψη μου ο φορτιστής του Lidl δίνει εσφαλμένες ενδείξεις πλήρους φόρτισης της μπαταρίας, τουλάχιστον για τις μισοφορτισμένες μπαταρίες. Ένας τρόπος θα μπορούσε να ήταν η μέτρηση με αμπερόμετρο του πολύ χαμηλού ρεύματος φόρτισης (πχ. C/20) σε μιά τάση φόρτισης 14,4 βολτ. Κάτι άλλο δεν μου έρχεται στο μυαλό. Θέτω αυτή την ερώτηση γιατί βλέποντας τις θετικές αξιολογήσεις των manolis67 και dimau σκέπτομαι να ξαναδοκιμάσω τον φορτιστή. -
βάλε την μπαταρία για 24 ώρες, και δες μετά με το ερασιτεχνικό battery tester αν έχει καθόλου βελτιωθεί. Εχω δεί ότι οι ψαγμένοι επαγγελματίες, όταν θέλουν να τσεκάρουν το ακριβό software, που μεταξύ άλλων μετράει και μπαταρίες και κοστίζει χιλιάδες ευρώ, χρησιμοποιούν πολύμετρο και αμπεροτσιμπίδα διαδοχικά στούς 2 πόλους, πριν και μετά, για να βγάλουν συμπέρασμα αν ήταν επιτυχής η φόρτιση.
-
Ο χρήστης Ηνίοχος έγραψε:
Είχα πάρει στο παρελθόν και εγώ ένα φορτιστή από τα Lidl(χωρίς βολτόμετρο) αλλά παρατήρησα ότι ενώ η μπαταρία, σε ανοιχτό κύκλωμα, έδειχνε 12,4 και συνεπώς χρειαζόταν φόρτιση όταν την έβαζα σε αυτόν το φορτιστή την φόρτιζε για τρία λεπτά της ώρας και μετά μου έδειχνε με κάποιο led ότι ήταν φορτισμένη. 'Οταν την έβαζα μετά σε ένα παλαιό φορτιστή (με χειροκίνητες ρυθμίσεις) φόρτιζε κανονικά για μερικές ώρες και ερχόταν σε φυσιολογικά επίπεδα ρεύματος (C/20, όπου C η χωρητικότητα της μπαταρίας) και τάσης (14,4 βολτ). Αποτέλεσμα αυτού ήταν να συνεχίσω να χρησιμοποιώ, με πολύ καλά αποτελέσματα τον παλαιό φορτιστή, αντί εκείνου του Lidl.
Βλέπω τώρα ότι και ο manolis67 και ο dimau χρησιμοποιούν με επιτυχία αυτό το φορτιστή και θα ήθελα να ρωτήσω πως αντιλαμβάνονται ότι η μπαταρία φορτίσθηκε κανονικά, δεδομένου ότι κατά την άποψη μου ο φορτιστής του Lidl δίνει εσφαλμένες ενδείξεις πλήρους φόρτισης της μπαταρίας, τουλάχιστον για τις μισοφορτισμένες μπαταρίες. Ένας τρόπος θα μπορούσε να ήταν η μέτρηση με αμπερόμετρο του πολύ χαμηλού ρεύματος φόρτισης (πχ. C/20) σε μιά τάση φόρτισης 14,4 βολτ. Κάτι άλλο δεν μου έρχεται στο μυαλό. Θέτω αυτή την ερώτηση γιατί βλέποντας τις θετικές αξιολογήσεις των manolis67 και dimau σκέπτομαι να ξαναδοκιμάσω τον φορτιστή.Ακριβώς τα ίδια με τον Ηνίοχο έχω παρατηρήσει κι εγώ με το συγκεκριμένο φορτιστή. Βάζω πχ χειμώνα τη μικρή μπαταρία ανοιχτού τύπου του παπιού για φόρτιση σε αυτόν, κι ενώ η μπαταρία είναι 30-40 ή και περισσότερες μέρες αφόρτιστη, ο φορτιστής μετά από κανά μισάωρο την δείχνει ΟΚ. Εγώ σε τέτοιες περιπτώσεις την αποσυνδέω και μετά από λίγο την ξανασυνδέω πάνω του και την αφήνω πάνω του ασχέτως αν τα λεντάκια πρασινίσουν. Σε κάθε περίπτωση βέβαια η συμπεριφορά του εν λόγω φορτιστή δεν είναι η ενδεδειγμένη, εξ ου και κατά την άποψή μου το ότι πρέπει να αντιμετωπίζεται μόνο ως μια σχετικά φθηνή λύση ανάγκης για πολύ βασικές χρήσεις φόρτισης σε σχετικά καλής κατά τα άλλα κατάστασης μπαταρίες. Γνώμη μου όποιος ενδιαφέρεται να φέρνει στη ζωή πεθαμένες/πολύ ταλαιπωρημένες μπαταρίες, καλό είναι να επενδύσει σε έναν φορτιστή τύπου CTEK ή ανάλογο, επωμιζόμενος βέβαια και το αντίστοιχο κόστος.
-
Μην την αποσυνδέεις, αστη πάνω σερι για 24 ώρες, και πάντα εκτός διτρόχου.
-
Εννοείται πάντα εκτός οχήματος τη συνδέω με το φορτιστή.
-
dimau έγραψε:
βάλε την μπαταρία για 24 ώρες, και δες μετά με το ερασιτεχνικό battery tester αν έχει καθόλου βελτιωθεί.Δεν μου φαίνεται ασφαλής μέθοδος αυτή, θα δοκιμάσω όμως τη μέτρηση με αμπερόμετρο του πολύ χαμηλού ρεύματος φόρτισης (C/20) με τάση φόρτισης 14,4 βολτ, που προανέφερα.
Σε ευχαριστώ πάντως για την άμεση ανταπόκριση.lazarefa έγραψε:
Ακριβώς τα ίδια με τον Ηνίοχο έχω παρατηρήσει κι εγώ με το συγκεκριμένο φορτιστή.......Λάζαρε μια που τέθηκε το θέμα 'φορτιστής Lidl' είπα να το ψάξω λίγο, γιατί τον έχω διαθέσιμο. Ίσως, υπό προϋποθέσεις, να μπορέσει να δώσει κάτι που να προσεγγίζει τις ανάγκες μας..
-
στα χαμηλά 3,8 Α που δίνει ο φτηνός αυτός φορτιστης, για υπολόγισε πόσες ώρες θέλει η δικιά σου άδεια μπαταρία για να φορτίσει 100%.
-
Το θέμα δεν είναι τα 3,8Α που δίνει ο φορτιστής γιατί και εγώ με 4Α φορτίζω. Δεν με απασχολεί η ταχύτητα στην φόρτιση, αντίθετα φορτίζω πάντα αργά, για προστασία του συσσωρευτή. Θέλω όμως να έχω εικόνα του πως εξελίσσεται η φόρτιση. Ωστόσο ο φορτιστής αυτός όχι μόνο δεν την παρέχει, αλλά την παρέχει ΛΑΘΟΣ και προσπαθώ να βρώ τρόπο να το ξεπεράσω. Σε ευχαριστώ για τις πολύτιμες πληροφορίες σου.
-
πάντως , όσο φορτίζει , και τύχει και περάσω από δίπλα, τσεκάρω με το πολύμετρο, η διαφορά που έχει με το αναγραφόμενο νούμερο στην ψηφιακή οθόνη του, είναι 0,1, καλό αυτό. Τώρα ο δικός σου μπορεί να είναι άλλη πιο παλιά παρτίδα, ή εκ κατασκευής να αντέχει πχ. 5 χρόνια, θα δείξει.Την πρώτη φορά θυμάμαι , φόρτισα μόνο 2 ώρες, αφού το είδα να δείχνει 13,4 και τοκοψα, φοβήθηκα μην σκάσει η μπαταρία. Αφού ενημερώθηκα, το αφήνω τώρα κάθε φορά 24 ώρες , και το πολύμετρο μετά δείχνει ανεβασμένα νούμερα, το αμάξι μιζάρει πιο εύκολα, άρα καλά πάμε.
-
Ο χρήστης Ηνίοχος έγραψε:
Το θέμα δεν είναι τα 3,8Α που δίνει ο φορτιστής γιατί και εγώ με 4Α φορτίζω. Δεν με απασχολεί η ταχύτητα στην φόρτιση, αντίθετα φορτίζω πάντα αργά, για προστασία του συσσωρευτή.Όταν φορτίζεις με 4 A, πόσες ώρες θέλει μία 62 AH? Σχετικοί τύποι βγάζουν Χ ώρες
-
dimau έγραψε:
Αφού ενημερώθηκα, το αφήνω τώρα κάθε φορά 24 ώρες , και το πολύμετρο μετά δείχνει ανεβασμένα νούμερα, το αμάξι μιζάρει πιο εύκολα, άρα καλά πάμε.Μήπως θυμάσαι τις ενδείξεις του οργάνου του φορτιστή μετά 24ωρη φόρτιση.
dimau έγραψε:
Όταν φορτίζεις με 4 A, πόσες ώρες θέλει μία 62 AH? Σχετικοί τύποι βγάζουν 20,2 ώρεςΑυτό που λες ισχύει για αρχική φόρτιση μπαταρίας. Οι δικές μας είναι ήδη φορτισμένες και άντε να χρειάζονται 6-8AH, οπότε υπολόγισε 2 με 3 ώρες.
-
και γω έτσι πίστευα, αλλά δεν πάει αναλογικά, θέλει πιο πολύ ώρα, στο 80% να ναι που δεν θα το κάνει κανείς γιατί η τάση φαινομενικά είναι οκ , θέλει 4 ώρες
-
Σχετικά με τον φορτιστή του Lidl
Τον εχω πολλά χρόνια (πρέπει να ειναι απο τους πρώτους που έβγαλε)
Μας έχει εξυπηρετήσει πολλές φορες σε μπαταρίες απο μηχανάκι εως τρακτερ, αλλά: Διαβάζοντας αυτα που γράφετε κατάλαβα οτι έχει κάποια θεματακια.
Σε κάποιες μπαταρίες δίνει ένδειξη φορτισμένης πολύ γρήγορα (λογικά παίρνει κάποια ψευδή ένδειξη;)
Σε μπαταρίες που εχουν πολυ μικρή τάση δεν ξεκιναει κάν τη φόρτιση.Αν και εχω εναν ακομα φορτιστη (μεγαλο, μεταλικο δεν θυμαμαι χαρακτηριστικα), λόγω του οτι συχνα με ταλαιπωρουν οι μπαταρίες, μάλλον θα ε[ενδυσω 50-60€ να παρω εναν επωνυμο να κανω τη δουλεια μου
-
Φίλε μου όπως φαντάζομαι καταλαβαίνεις από τη συζήτηση, ο φορτιστής του Lidl είναι απλά μια αποδεκτή λύση, πάντα σε σχέση με τα λεφτά του (20 ευρώ καινούριος, εγώ το 2012 τον αγόρασα 25), για κάποιον που θέλει μια απλή λύση για να συντηρεί/φορτίζει περιοδικά μπαταρίες σε σχετικά καλή αρχική κατάσταση. Μην περιμένεις γενικά να σου δίνει σωστά αποτελέσματα αν του βάλεις μια μπαταρία πεθαμένη ή αρκετά ταλαιπωρημένη. Υπό αυτούς τους περιορισμούς, και πάντα λόγω της τιμής του, μπορείς να τον χρησιμοποιείς.
Σε κάθε άλλη περίπτωση, κι εφόσον έχεις σοβαρές βλέψεις για τη χρήση ενός έξυπνου φορτιστή μπαταριών, προτείνω προσωπικά να ασχοληθείς με λύσεις τύπου Ctek ή ανάλογες, με κόστος από 70 ευρώ και άνω. -
ένας καλός CTEK που δείχνει να αξίζει τα λεφτά του, είναι ο CT5 Time To Go. στα 4,3Α. 'Οταν φτάσει λέει στο 80% ανάβει το λαμπάκι go, δηλαδή ξεσυνδέεις και φεύγεις, και τέρμα οι απορίες αν έχει φορτίσει ή όχι. Αλλιώς το αφήνεις να τερματίσει όσο πάει.Τιμή στα 110 ευρώ.
ps. πάντως στην αρχή, ανάβει το λαμπάκι που σου λέει ότι θέλεις >8 ώρες, και προφανώς, δεν είναι άδεια η μπαταρία.
Youtube Video -
εμενα σε μπαταρια για start stop AGM τρεις και τεσερις μερες συνεχομενα εβαζα το φορτιστη του λιντ, εδειχνε γεματη την μπαταρια και μετα μολις τον αποσυνδεα και ξανασυνδεα αμεσα οτι ειναι 60%. Το χειροτερο οτι εβγαζε μνμ λαθους το αυτοκινητο στην οθονη για ταχεια αποφορτιση μπαταριας, η αντιπροσωπια μου συνεστησε αλλαγη μπαταριας. Τελικα αφου αγορασα το τεστερ επιβεβαιωθηκε οτι ηταν αδυνατο να φορτισει 100% ακομα και με μερες φορτισης αλλα μονο μεχρι 70% και αυτο με το ζορι. Η μπαταρια φυσικα ηταν σε μεγεθος προβλεπομενο του φορτιστη. Τον αλλαξα μεσα στην εγγυση τα ιδια παλι φυσικα!
Τελικα πηρα Ctek και η μπαταρια βρηκε την υγεια της!
https://www.batterypro.gr/ell/product/CTEK_MXS_5
89 ευρω εχει με τα μεταφορικα ο MXS 5
και εμενα οταν φτασει η μπαταρια στο 80% αναλογα με τα λαμπακια. Το λεει στις οδηγιες οταν αναψει το τελευταιο πορτοκαλι το 6ο τοτε εχει 80% και εισαι ετοιμος να φυγεις, βεβαια περιμενω το 100%, το 80 ειναι μονο για ωρα αναγκης -
-
Έτσι όπως είναι όχι, για τα 86(??) άλογα του Accent.
Θα μπορούσες με τον CTEC να κάνεις έναν κύκλο φόρτισης (μέχρι και το στάδιο 6) και αν ανέβαζε 100 CCA περίπου θα είχε πιθανότητες να βγάλει τον χειμώνα.
Λαμβάνοντας όμως υπόψη την ηλικία του κατόχου και την ταλαιπωρία που συνεπάγεται για αυτόν η αιφνίδια ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, λόγω μπαταρίας, πιστεύω ότι η προληπτική αντικατάσταση είναι η σωστότερη λύση. -
+1 σε ό,τι γράφει ο Ηνίοχος, κάνε μία φόρτιση για να δούμε αν θα βελτιωθούν τα νούμερα, παίζουν πολλά για να υπολογίσει κανείς πόσο θα αντέξει ακόμα, αν φορτίζει καλά το alternator, ποιά είναι η χρήση του αυτοκινήτου, κανείς δεν ξέρει πόσες μιζιές ακόμα θα αντέξει η μπαταρία αυτή, αν την αφήσεις έτσι. Σύμφωνα με το tester έχει την μισή δύναμη, υπόψιν ότι η μίζα του accent ( 3610022805) έτσι όπως είναι τώρα η μπαταρία, τραβάει αυτή τη στιγμή περίπου 106Α από 81 αρχικά και η μπαταρία είναι ερώτημα αν δίνει χ2.
ps. H μπαταρία πρέπει να είναι λαμπίκο, οι σκόνες δυσκολεύουν την αγωγιμότητα.
Μπαταρία αυτοκινήτου...