-
Ο χρήστης vasil έγραψε:
...
Τι είναι η ειδική κατανάλωση και πως ορίζεται; Ποιος είναι ο τύπος δηλαδή; Πχ η κατανάλωση (σε l/km) ορίζεται ως: Λίτρα καυσίμου / Διανυθέντα χιλιόμετρα. Η ειδική;Engine efficiency δείχνει, τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.
-
Μιλάτε μόνο για στροφές και καθόλου για φορτία. Εκεί χάνουμε την ουσία. Σε μια ευθεία η μεγαλύτερη σχέση σίγουρα ρίχνει την καταναλωση.
Σε μια ανηφόρα όμως που θέλουμε να κρατήσουμε σταθερή ταχύτητα(δεν μιλάω καν για επιταχυνση) με μια χαμηλότερη σχέση και στροφές κοντά στη ροπή θα κάψουμε λιγότερο γιατί θα φτάσουμε σύντομα την επιθυμητή ταχύτητα και θα σταθεροποιήσουμε το πεντάλ σε μια θέση , άρα το φορτίο θα περιοριστεί και θα έχουμε μόνο στροφές.
Με μια σχέση πάνω το όχημα θα ζοριζετε να επιτύχει την ταχύτητα που θέλουμε και θα πιέζουμε συνεχώς το πεντάλ βαθειά και το φορτίο θα είναι στα ύψη ...άρα κατανάλωση μεγαλύτερη.Στάλθηκε από το ONEPLUS A5010 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Κατάλαβα cson. Άρα δηλαδή σε γενικές γραμμές περισσότερο η κατανάλωση συνδέεται με το κατά πόσο πατάμε το πεντάλ του γκαζιού. Σε ευθείες η υψηλότερη δυνατή σχέση και χαλαρά το γκάζι, σε ανηφόρες πάλι όσο το δυνατόν να πατάμε λίγο το πεντάλ του γκαζιού (που αυτό επιτυγχάνεται όχι με την υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο) και σε κατηφόρες υψηλότερη σχέση και καθόλου γκάζι. Τα λέω σωστά;
-
Ο χρήστης vasil έγραψε:
Κατάλαβα cson. Άρα δηλαδή σε γενικές γραμμές περισσότερο η κατανάλωση συνδέεται με το κατά πόσο πατάμε το πεντάλ του γκαζιού. Σε ευθείες η υψηλότερη δυνατή σχέση και χαλαρά το γκάζι, σε ανηφόρες πάλι όσο το δυνατόν να πατάμε λίγο το πεντάλ του γκαζιού (που αυτό επιτυγχάνεται όχι με την υψηλότερη σχέση στο κιβώτιο) και σε κατηφόρες υψηλότερη σχέση και καθόλου γκάζι. Τα λέω σωστά;Σε συνάρτηση με τις στροφές του κινητήρα, βέβαια.
-
Το 60-80 ισχύει και το έχω πολλαπλώς επαλληθεύσει.
Ειδικά καλοκαίρια με άδειους δρόμους και 70χλμ./ώρα , τα νούμερα των καταναλώσεων είναι αστεία.
Σε 2λιτρο 10ετίας, είχα μέση 6.1λ/100, μέσα στην Αθήνα.
Πάντα όμως με οδήγηση που 'κοιτάει' μακριά. Αν οδηγάς κοντόφθαλμα, δεν κάνεις τίποτα. Για παράδειγμα στο ρολάρισμα έως το φανάρι, πολλές φορές έχω πιαστεί να χρειαστεί να πατήσω βαθύτερα το πεντάλ, μιας και δεν θα φτάσω. Με νεκρά καίω σίγουρα λιγότερο, ακόμα και αν πρέπει να ψεκάσει μια σχετική ποσότητα καυσίμου. Θέλει προσοχή ομως γιατί σε νορμάλ συνθήκες θα έχεις και πολλά οχήματα γύρω σου, οπότε ακόμα και να προβλέψεις να φτάσεις ακριβώς στο φανάρι, δεν μπορείς να προβλέψεις τι θα κάνει ο άλλος οδηγός και αν θα φρενάρει εκεί που δεν το περιμένεις.Σε νορμάλ συνθήκες, σίγουρα τα νούμερα δεν είναι τέτοια, αλλά η διαφορά είναι σημαντική.
-
Ουσιαστικά η ελάχιστη δυνατή κατανάλωση βρίσκεται στα 80-90 χλμ με την τελευταία σχέση σε ίσιο οδόστρωμα γιατί έτσι τα ρυθμίζουν από το εργοστάσιο μιας και είναι η πιο συνήθης ταχύτητα.
Στάλθηκε από το Redmi Note 3 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Περί Ροπής, Στροφών και Κατανάλωσης