-
Ο χρήστης ilias63 έγραψε:
Ο 2ος τεχνίτης θεωρεί ότι εφόσον αμέσως μετά την πλήρωση του συστήματος δεν αποδίδει και συμπεριφέρεται με τον ίδιο τρόπο ο συμπιεστής είναι αδύναμος.
Αυτό μου το είχε πει και σε μένα ο μάστορας σαν ενδεχόμενο όταν μετά από χρόνια αδουλευτο και ασυντηρητο ac στο αμάξι μου είδαμε ότι πριν το γέμισμα δεν έβγαζε ίχνος δροσιάς. Αμέσως μετά το γέμισμα πάγωσε ο χώρος και σε όλη την διάρκεια του καλοκαιριού δούλεψε οκ.
-
Το γνωρίζω ότι το φρέον λειτουργεί και ως λιπαντικό. Και ασφαλώς όλα είναι πιθανά αν υπήρξε κάποια δυσλειτουργία και απώλεια αερίου.
Ο προβληματισμός μου πλέον δεν είναι αν θα αναγκαστώ να χρηματοδοτήσω την αγορά και τοποθέτηση νέου συμπιεστή.
Στο κάτω-κάτω μετά από 19 χρόνια καλής λειτουργίας όλα έχουν ένα όριο ζωής. Πέρα από το γεγονός ότι υπάρχει και περίπτωση να χρειάζεται απλώς μια επισκευή στις τσιμούχες του και να είναι ακόμη ενεργός, υπό την προϋπόθεση όμως του μικρού κόστους της επισκευής. Γιατί αν η επισκευή ανέρχεται στο 50% της αξίας ενός καινούργιου, φρονώ ότι ίσως να μην είναι και συμφέρουσα, όπως σε καμιά περίπτωση δεν είναι συμφέρουσα η τοποθέτηση κάποιου ανακατασκευασμένου συμπιεστή όταν η τιμή απ' ό,τι μαθαίνω ανέρχεται περίπου στο 75~80% ενός καινούργιου.
Σε κάθε περίπτωση όλα αυτά σταθμίζονται και εκτιμώνται ανάλογα με το budget εκάστου καταναλωτή.
Ο προβληματισμός και το επίφοβο είναι να γίνει η αγορά και η τοποθέτηση και η πλήρωση του συστήματος και τότε να μην λειτουργεί πάλι σωστά.
Εκεί το πράγμα μπερδεύει. Γιατί έχει χρηματοδοτηθεί ένα μεγάλο μέρος της επισκευής και επανέρχεται το ζήτημα της διάγνωσης. Κι αυτό είναι που έχω διαβάσει ότι αντιμετώπισαν κι άλλοι και με φοβίζει. Και τελικά ίσως μόνο από τύχη θα μπορούσε πιστεύω να πετύχει κάποιος τη σωστή διάγνωση σε ένα τέτοιο σύνθετο κύκλωμα. Πόσο όμως να το ερευνήσω; Και η έρευνα επίσης συνεπάγεται χρόνο και χρήμα. Γι' αυτό και διερωτώμαι κι εδώ.
Παρεπιπτόντως παρατηρώ ότι πλέον μετά και τη χθεσινή διαδικασία αν και ο συμπιεστής κομπλάρει κανονικά και ο ανεμιστήρας του κοντένσερ λειτουργεί, ο σωλήνας ψυκτικού από τη βαλβίδα εκτόνωσης προς το συμπιεστή παγώνει για λίγο μόνο και μετά έρχεται σε θερμοκρασία περιβάλλοντος και η θερμοκρασία του αέρα στους αεραγωγούς είναι στους 18 βαθμούς. -
Κανονικά βάζουν στο φρεον χρωστική και μετά από λίγη ώρα λειτουργίας βλέπεις που έχεις διαρροή. Μην αλλάξεις συμπιεστή πριν το τσεκαρεις εξονυχιστικά.
-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
Κανονικά βάζουν στο φρεον χρωστική και μετά από λίγη ώρα λειτουργίας βλέπεις που έχεις διαρροή. Μην αλλάξεις συμπιεστή πριν το τσεκαρεις εξονυχιστικά.και έγινε και έλεγχος για διαρροές με φως UV και κίτρινα γυαλιά.
Νομίζω ότι το κάνανε αυτό.
-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
Κανονικά βάζουν στο φρεον χρωστική και μετά από λίγη ώρα λειτουργίας βλέπεις που έχεις διαρροή. Μην αλλάξεις συμπιεστή πριν το τσεκαρεις εξονυχιστικά.Μόλις τελείωσε τη λειτουργία του το μηχάνημα πλήρωσης του συστήματος και ενώ οι πιέσεις ήταν κανονικές και είχε γινει και ο έλεγχος για τυχόν διαρροή το σύστημα δεν μπόρεσε να δώσει ψυχρό αέρα.
Γι' αυτό η διάγνωση κατευθύνεται στην εκδοχή του αδύναμου συμπιεστή.
Μακάρι να είναι έτσι έστω κι αν αυξάνεται το κόστος. Πιο πολύ με φοβίζει η εκδοχή να μην λυθεί το πρόβλημα παρά την επισκευή ή αντικατάσταση του συμπιεστή -
Τελικά αφαιρέθηκε ο συμπιεστής από το μηχανικό μου, δόθηκε για επισκευή σε ειδικό εργαστήριο επισκευής και ανακατασκευής συμπιεστών, επανατοποθετήθηκε, έγινε νέα διαδιασία vacuum και φυσικά πλήρωσης με φρέον και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Η θερμοκρασία στους αεραγωγούς κατέβηκε κάτω από τους 3 βαθμούς κελσίου
-
έχω την εντύπωση οτι δεν πρέπει να κατεβάζει τόσο πολύ.......min 5 βαθμούς.
-
Ο χρήστης ilias63 έγραψε:
Τελικά αφαιρέθηκε ο συμπιεστής από το μηχανικό μου, δόθηκε για επισκευή σε ειδικό εργαστήριο επισκευής και ανακατασκευής συμπιεστών, επανατοποθετήθηκε, έγινε νέα διαδιασία vacuum και φυσικά πλήρωσης με φρέον και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Η θερμοκρασία στους αεραγωγούς κατέβηκε κάτω από τους 3 βαθμούς κελσίουΜια χαρά! Κόστος?
-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
έχω την εντύπωση οτι δεν πρέπει να κατεβάζει τόσο πολύ.......min 5 βαθμούς.Να αρχίσω άραγε να ανησυχώ πάλι
Μήπως όμως έχει σημασία που την εποχή αυτή είναι ψυχρός ο καιρός οπότε η απόδοση του κοντένσερ είναι καλύτερη και επίσης και η θερμοκρασία της καμπίνας είναι επίσης χαμηλότερη (18~19 βαθμοί χθες).
Θεωρώ ότι τους θερινούς μήνες μπορεί να είναι τελικά 5 βαθμοί η χαμηλή θερμοκρασία στην έξοδο των αεραγωγών.Μια χαρά! Κόστος?
Η επισκευή του συμπιεστή στα 148 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Τα υπόλοιπα σε λογικότατες τιμές.
Είναι σημαντικό, απ' ό,τι κατάλαβα, ότι κατά την επισκευή του συμπιεστή δεν διαπιστώθηκε κάποια άλλη φθορά στο κύκλωμα εξαιτίας της οποίας προκλήθηκε βλάβη στο συμπιεστή, ούτε υπήρχε κάποια διαρροή στο κύκλωμα ή ρινίσματα και ότι συμπερασματικά η διάγνωση υπήρξε επιτυχής. Πλέον, η καλή λειτουργία του συστήματος τους επόμενους μήνες θα το επιβεβαιώσει πλήρως.
Ασφαλώς λόγω της οικονομικής στενότητας της εποχής δεν είναι εύκολο να καλύπτει κάποιος τέτοιες δαπάνες εύκολα αλλά από την άλλη μεριά μετά από 19 χρόνια λειτουργίας και δεδομένου ότι χωρίς a/c δεν μπορεί στη σημερινή εποχή να υπάρχει η απαιτούμενη άνεση μέσα στο αυτοκίνητο η επισκευή ήταν κατά τη γνώμη μου μονόδρομος. -
148 ευρω,δεν ξερω κατά ποσο συμφερει(δεν ξερω βεβαια και σε ποια κατασταση επανέρχεται ενας συμπιεστης).
Εγω ή θα εβαζα μεταχειρισμενο(εφόσον δεν εχουν προιστορια ότι χαλανε) ή αν ηθελα να τα σκασω θα πηγαινα σε καινουργιο 170 για ψιλοαγνωστη μαρκα και 200ευρω οι γνωστες με εγγυηση.
Όπως και να χει χωρις προβλήματα! -
Ευχαριστώ
Είχα πάντως ερευνήσει την αγορά και είχα βρει ετοιμοπαράδοτο σε όμοιο με το δικό μου περίπου στα 235 ευρώ (συμπ/νου ΦΠΑ). Αλλά για να ισχύει η εγγύηση νομίζω ότι απαιτείται καθαρισμός του συστήματος με ειδικό καθαριστικό και αλλαγή αφυγραντήρα, που συνήθως διατίθεται μαζί με το κοντένσερ.
Οπότε το κόστος των υλικών ανέβαινε και φυσικά και τα εργατικά.
Εφόσον ο δικός μου συμπιεστής δεν είχε φθορά και υπήρχε η σύσταση για επισκευή με 6μηνη εγγύηση θεώρησα ότι ήταν και η πιο σωστή επιλογή, δεδομένου ότι δεν διαγνώστηκε άλλη βλάβη του κυκλώματος.
Η τελική διαβεβαίωση θα φανεί στο βάθος του χρόνου, θεωρώ όμως ότι ήταν επιτυχής η διαδικασία. -
Αν και η εποχή (χειμώνας γαρ) δεν είναι αυτή που όλοι λίγο πολύ ψάχνονται με τα κλιματιστικά των οχημάτων τους, σας αναφέρω τους δικούς μου προβληματσιμούς.
Λοιπόν το αυτοκίνητο (Opel Astra H GTC 1.8 Cosmo MY2005 με 209.000χλμ) έχει ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού (της Delphi από όσο ξέρω). Γενικά δεν έχω ιδιαίτερο θέμα με την απόδοση του συστήματος. Η μόνη φορά που εμφανώς υπήρξε πρόβλημα ήταν όταν τέλη μαρτίου του 2017 σε ταξίδι στην εθνική οδό μεσημεριάτικα με σχετικά υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος (21-23 βαθμούς) διαπίστωσα ότι όσο και να κατέβαζα την επιλογή θερμοκρασίας στην καμπίνα, οι αεραγωγοί έβγαζαν αέρα περιβάλλοντος. Να πω εδώ ότι όλα τα χρόνια που έχω το αμάξι (από καινούριο τον 8ο/2005) πάντα ο συμπιεστής είναι ΟΝ (υπάρχει μέσα από το μενού και η λειτουργία ECO που απενεργοποιεί τον συμπιεστή αλλά δεν την έχω επιλέξει σχεδόν ποτέ παρά μόνο 1-2 φορές από περιέργεια για να δω αν και πόσο κόβει από την ισχύ του κινητήρα).
Τελικά στο θέμα που προανέφερα η διάγνωση στο συνεργείο (εξουσιοδοτημένο) ήταν ότι δεν κομπλάρει ο συμπιεστής λόγω προβλήματος του ηλεκτρομαγνητικού κόμπλερ (μαγνήτη/πηνίο τον λένε οι συνεργειάδες). Έγινε αλλαγή του εν λόγω εξαρτήματος με γνήσιο (κόστους 100 ευρώ) και με άλλα 60 ευρώ εργατικά ο κλιματισμός όντως επανήλθε στα συνηθισμένα επίπεδα λειτουργίας.
Τη φορά εκείνη (Απρίλης 2017) λόγω της αντικατάστασης του κόμπλερ ο τεχνικός μέτρησε μπροστά μου με ηλεκτρονικό θερμόμετρο θερμοκρασία στους αεραγωγούς και μου είπε ότι βλέπει 10 βαθμούς (σίγουρα όχι πολύ καλή τιμή, μιας που θερμοκρασία περιβάλλοντος εκείνη τη μέρα δεν ήταν πάνω από 21 βαθμούς. Βέβαια η μέτρηση έγινε με το που έβαλε μπροστά το αμάξι από σταματημένο με στροφές κινητήρα στο ρελαντί στην κλειστή αίθουσα του συνεργείου). Τότε ο τεχνικός μου είπε ότι δε βλέπει κάποιο πρόβλημα με τη λειτουργία του συστήματος.
Από τότε μέχρι σήμερα κι έχοντας περάσει 2 καλοκαίρια (2017, 2018) δεν έχω ξανααπασχολήσει συνεργείο για τον κλιματισμό. Γενικότερα, η μόνη συντήρηση που κάνω όλα αυτά τα χρόνια αφορά στην αντικατάσταση (κάθε 2 χρόνια) του φίλτρου καμπίνας (μπαίνει πάντα ενεργού άνθρακα). Ποτέ δεν έχω ζητήσει να ελέγξουν πιέσεις/ποσότητες ψυκτικού υγρού ή κάτι άλλο σαν συντήρηση/έλεγχο, αλλά και ποτέ δε μου πρότειναν όλα αυτά τα χρόνια από τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία που πηγαίνω, να γίνει κάποιας μορφής προληπτική συντήρηση ή έλεγχος στο κύκλωμα.
Αυτό που θέλω να μάθω είναι, αν θεωρείτε 100% απαραίτητο να πάω σε κάποιο ειδικό συνεργείο κλιματισμού αυτοκινήτων (που μετά από τόσα χρόνια, 14 πλέον προφανώς δεν είναι κακή ιδέα καταρχάς) και να γίνει ενδελεχής έλεγχος του συστήματος κλιματισμού.
Ρωτώ κυρίως α) γιατί σίγουρα δε θέλω να δώσω τζάμπα χρήματα για κάτι που μπορεί και να μην είναι 100% απαραίτητο και β) γενικά φοβάμαι τα συνεργεία γιατί η εμπειρία έχει δείξει ότι σε πλείστες περιπτώσεις είτε πάνω στη δουλειά που κάνουν μπορεί να προκαλέσουν ζημιές/προβλήματα σε άλλα υποσυστήματα κατά την επέμβασή τους, είτε 'ανοίγουν' δουλειές για να τρέχει ο πελάτης συνέχεια μετά σε αυτούς.
Με αυτά κατά νου θα ήθελα τη γνώμη σας για τα παραπάνω και αν έχετε (εν τέλει) να προτείνετε κάποιο εγγυημένα σοβαρό/αξιόπιστο συνεργείο κλιματιστικών αυτοκινήτων στην Αττική.
Ευχαριστώ. -
Εγω εχω να πω οτι πρωτη φορά που μπήκε Ελλάδα φρεον στο w202 το κρύο του ac δεν ήταν ποτέ ξανα ίδιο. Ήταν το πιο δυνατό απο αποψη θερμοκρασίας ac αυτοκινήτου που εχω δει. W203 επίσης μετά απο πληρωση κτλ. Δεν βγάζει για κανένα λόγο όπως εβγαζε παλια το w202. Τώρα τι μπορεί να παίζει δεν ξέρω αλλά δεν το εχω παρατηρήσει μονο εγω.
Η 1η εκείνη πληρωση δεν έγινε λογω καποιου προβλήματος, αλλά προληπτικά.
Λογικά αν έχει θέμα, στο δικό σου δεν θα κομπλαρει καν. Εγω θα λεγα αστο όπως είναι αφού δουλεύει κανονικά. -
Εννοείς ότι αφού σου βάλανε χέρι στο κυκλωμα κλιματισμού για να ελέγξουν/συμπληρώσουν φέρον, από κει κι έπειτα δεν είχες ξανά καλή απόδοση;
Αυτό που έγραψα για το κόμπλερ δεν το συσχετίζω με θέματα απόδοσης μετά την αντικατάσταση του κόμπλερ. Και πριν αυτή, η απόδοση είχα την αίσθηση ότι δεν ήταν στο 100% αυτής που είχα τα πρώτα χρόνια (δεν ήταν πάντως σημαντικά χειρότερη ώστε να ψάχνω εναγωνίως για τυχόν πρόβλημα). Μια σκέψη που κάνω είναι μήπως κάποιο παρελκόμενο του κυκλώματος (βαλβίδα, συμπυκνωτής, ψυγείο ή δεν ξέρω τι άλλο) έχει θέμα και χρήζει αντικατάστασης ή πχ καθαρισμού, οπότε πρέπει να ελέγξει κάποιος ειδικός, ειδικά μετά τόσα χρόνια χωρίς καμία πρακτικα συντήρηση/ελεγχο στο κυκλωμα. -
Ο χρήστης lazarefa έγραψε:
Εννοείς ότι αφού σου βάλανε χέρι στο κυκλωμα κλιματισμού για να ελέγξουν/συμπληρώσουν φέρον, από κει κι έπειτα δεν είχες ξανά καλή απόδοση;
Αυτό που έγραψα για το κόμπλερ δεν το συσχετίζω με θέματα απόδοσης μετά την αντικατάσταση του κόμπλερ. Και πριν αυτή, η απόδοση είχα την αίσθηση ότι δεν ήταν στο 100% αυτής που είχα τα πρώτα χρόνια (δεν ήταν πάντως σημαντικά χειρότερη ώστε να ψάχνω εναγωνίως για τυχόν πρόβλημα). Μια σκέψη που κάνω είναι μήπως κάποιο παρελκόμενο του κυκλώματος (βαλβίδα, συμπυκνωτής, ψυγείο ή δεν ξέρω τι άλλο) έχει θέμα και χρήζει αντικατάστασης ή πχ καθαρισμού, οπότε πρέπει να ελέγξει κάποιος ειδικός, ειδικά μετά τόσα χρόνια χωρίς καμία πρακτικα συντήρηση/ελεγχο στο κυκλωμα.Πριν την πρώτη πλήρωση μεσα στο καλοκαίρι, ανεξάρτητα ηλίου εκεινη τη στιγμή, το παμπριζ παγωνε. Ίσως να μην ήταν λογικό. Πάντως χωρίς φιμε στην 1 τη σκαλα απο τις 5 μετά απο ώρα ήταν ενοχλητικό και παράλληλα όταν εβαζες τα χέρια στον αεραγωγο ενιωθες όπως το χειμωνα και οχι απλα ανακούφιση από τη ζέστη. Η μονη λογική σκέψη που μπορώ να κανω είναι ότι ολοι κανουν πληρωση με την πίεση, μισο λεπτό και τέλος. Εχω κανει 3-4 πληρώσεις. Πλέον εχω θεμα, πιθανόν χάνει πολυ σύντομα (λιγες μερες μια ποσοτητα) και εκτοτε σταθεροποιειται και βγάζει με τα γούστα του. Όταν είπα για έλεγχο κενου κτλ ήταν σαν ανέκδοτο οπότε αφού καλυπτομαι το καλοκαίρι το αφηνω ως έχει.
Και η w203 δεν βγάζει παγωμένο, ίσως απλά ειχε θέμα το w202 καινούργιο και λεω βλακειες, αλλά και στο w203 η πληρωση γίνεται όπως είπα παραπάνω -
Φέτος αναγκάστηκα να αλλάξω τον κομπρέσσορα στο passat... Επειδή ήταν ακίνητο χρόνια, χάλασε το φίλτρο του συστήματος. Όχι αυτό της καμπίνας. Αυτό του κλειστού κυκλώματος του κλιματισμού... Και πλήρωσα 550€(αντιπροσωπεία πάνω από 1500€), για κάτι που έκανε 30€, και αν το άλλαζα όταν του έκανα το γενικό service 'επαναχρησιμοποίησης', θα ήμουν οκ. Και ευτυχώς που έπεσα σε καλό μάστορα, γιατί στην αντιπροσωπεία πρακτικά ήθελαν να αλλάξουν όλο το κύκλωμα(ψυγείο, κολάρα)
Συμβουλή από κάποιον που ασχολείται ΜΟΝΟ με κλιματιστικά αυτοκινήτου, ένας έλεγχος κάθε 2 χρόνια, δε θα κάνει κακό. Ένας έλεγχος στο φίλτρο και στην ποσότητα του φρεον, για να μην πληρώνεις γ@μησιάτικα μετά. -
Μέτρησα χθες τη θερμοκρασία του αέρα που εξέρχεται από τους αεραγωγούς του αυτοκινήτου όταν λειτουργεί ο κλιματισμός. Το αμάξι ήταν παρκαρισμένο σε εξωτερικό χώρο με μέτρια σκιά και η θερμοκρασία έξω ήταν την ώρα εκείνη περί τους 33 βαθμούς (σύμφωνα με το θερμόμετρο του αυτοκινήτου). Για τη μέτρηση χρησιμοποίησα ένα οικιακό ψηφιακό θερμόμετρο εσωτ. - εξωτ. χώρου που είχε για το λόγο αυτό καλώδιο με αισθητήρα θερμοκρασίας τον οποίο έβαλα λίγο μέσα στον κεντρικό αεραγωγό.
Αρχικά αφού έβαλα μπροστά τον κινητήρα, ρύθμισα την επιθυμητή θερμοκρασία καμπίνας (ηλεκτρονικός κλιματισμός) στο ελάχιστο (16 βαθμούς), επέλεξα χειροκίνητα να βγαίνει ο κρύος αέρας από τους κεντρικούς αεραγωγούς κι έβαλα τη σκάλα του ανεμιστήρα αέρα καμπίνας στη θέση 3 (μέγιστο το 7).
Μετά από 5-6 λεπτά το θερμόμετρο κατέβηκε στους 9 βαθμούς. Πιο κάτω δεν πήγαινε παρότι το άφησα τουλάχιστον άλλα 5 λεπτά. Σε όλο αυτό το χρόνο το αμάξι ήταν ακίνητο με τις στροφές κινητήρα στο ρελαντί.
Είναι σωστή η θερμοκρασία που μέτρησα ή θα έπρεπε να κατέβει αρκετά πιο κάτω, ακόμα και παρόλο που δούλευε ο κινητήρας ρελαντί;
Πληροφοριακά αναφέρω ότι το αμάξι κοντεύει 14 ετών και πέρα από τις αλλαγές φίλτρων καμπίνας που γίνονται από την αρχή ανελλιπώς (σχεδόν κάθε χρόνο), δεν έχω κάνει ποτέ μέχρι σήμερα καμία απολύτως συντήρηση στον κλιματισμό. -
Επίσης να προσθέσω ότι η μέτρηση έγινε με την ανακύκλωση αέρα ανοιχτή (δηλ. έμπαινε αέρας περιβάλλοντος στην καμπίνα).
-
Αν ενω είναι στους 8 βαθμούς και στην τρίτη σκαλα βαλεις τη μέγιστη τι συμβαίνει με την θερμοκρασία?
-
Πάντως γελάω με τις τιμές του service a/c. Πριν 2-3 χρόνια θυμάμαι τιμές στα 25-30€ για συμπλήρωμα φρέον.
Πλέον οι τιμές είναι 50-60€.
Κάτι δεν πάει καλά...
a/c συμπλήρωμα φρέον?