-
Κατατοπιστικός όπως πάντα, Πέτρο! Σ' ευχαριστώ!
-
Όταν λέμε cold start εννοούμε 2-3 λεπτά στο ρελαντί να τρέξουν τα λάδια ε;
-
Ο χρήστης giannis222 έγραψε:
Όταν λέμε cold start εννοούμε 2-3 λεπτά στο ρελαντί να τρέξουν τα λάδια ε;Αν εννοούμε αυτό, είναι από τελείως περιττό ως εντελώς λάθος, κατά την άποψή μου, αλλά και των περισσότερων αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι οποίες έχουν δηλώσει ότι το σωστότερο, γρηγορότερο και οικολογικότερο ζέσταμα γίνεται ξεκινώντας αμέσως. Με στρωτή οδήγηση βεβαίως, μέχρι να έρθει ο κινητήρας στη σωστή θερμοκρασία.
-
Εγώ παιδιά σαν 'cold start' εννοω, όπως και η Αναστασία φαντάζομαι, τον χρόνο μέχρι να πέσει το ρελαντί στις 700-800 σαλ. Σην αρχη ξεκινάει με 1250 σαλ περίπου και δουλεύει συνεχόμενα εκεί και πέφτει αμέσως και όχι σταδιακά στις 700-800 σαλ.
Η όλη αυτή διαδικασία σε καμία περίπτωση δε κρατάει 2-3 λεπτά. Περίπου 30 δευτερόλεπτα νομίζω χωρίς να το έχω χρονομετρήσει ποτέ.Στο μυαλό μου αυτό Χάρη το κρίνω χρήσιμο έως και απαραίτητο για τον κινητήρα μπορω να πω γιατί όσο να ναι θα λιπανθεί ο κινητήρας σε αυτόν τον χρόνο. Με το που πέσει το ρελαντί αμέσως ξεκινάω.
Ουσιαστικά μέχρι να βάλεις ζώνη, να βγαλεις το start-stop [emoji12], να αφήσεις το κινητό και τα λοιπά είσαι σχεδόν ετοιμος!Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Απλώς να ξέρεις Πέτρο ότι οι κατασκευάστριες εταιρίες έχουν άλλη άποψη. Σου λένε μπες και ξεκίνα αμέσως. Έτσι το αμάξι θα ζεσταθεί συντομότερα. Το ζέσταμα πριν ξεκινήσεις είναι κατάλοιπο από άλλες εποχές, με ποιότητα υλικών κινητήρα και λαδιών πολύ υποδεέστερη.
-
Προφανως και συμφωνώ μαζί σου Χάρη. Ομως δεν μιλάω για ζέσταμα. Δεν περιμένω καν να ζεσταθεί. Με το που πέσει το ρελαντί ξεκίνησα.
Ακόμα και η Ford πιστεύω το προτείνει με τον τρόπο της αυτό το πέσιμο των στροφών στο ρελαντί. Έτσι όπως γίνεται είναι κάτι σαν διαδικασία του αυτοκινήτου. Να δουλεύει ψηλά (1250 σαλ) σταθερά και να πέφτει απότομα χαμηλά (800 σαλ). Και ο χρόνος ποικίλει ανάλογα την εποχή. Το χειμώνα δλδ θέλει 5-10 δευτέρολεπτα παραπάνω. Δλδ υπάρχουν αισθητήρες που ρυθμίζουν ποτέ θα πέσει το ρελαντί. Κάπου χρησιμεύουν αυτοί σίγουρα και θεωρώ ότι μόνο καλό κάνει να περιμένω να τελειωσει αυτή η διαδικασία αλκιως θα έριχνε το ρελαντί προοδευτικά.Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Όλοι οι κατασκευαστές λένε ότι βάζεις μπροστά και ξεκινάς κατευθείαν!!!
-
Εγώ έχω το diesel και απ τη στιγμή βαλω μπρος τον κινητήρα οι στροφές μου ειναι στις 700-800
-
Ναι ξεχασα να αναφερω οτι εγω εχω τον 1000αρη Ecoboost στα 125PS.
Φιλε Δια το γνωριζω οτι ολοι οι κατασκευαστες προτεινουν το παραπανω που ειπες και δεν κανω κατι πολυ διαφορετικο και εγω. Στην ουσια ολοι μας απο τη στιγμη που μπαινουμε στο αυτοκινητο βαζουμε μπροστα και μεχρι να τακτοποιηθουμε περνανε 20-30 δευτερολεπτα.
Πολλες καλημερες!
edit: Ξεχασα να αναφερω οτι παρατηρησα ολο αυτο που λεμε τελευταια. Το καταλαβα και σημερα αλλα σε πιο 'χαμηλους τονους'. Δηλαδη δεν ηταν τοσο εντονο. Περισσοτερο καταλαβα την δονηση στο πενταλ του συμπλεκτη, μιας και το ακουμπουσα επιτηδες. Στο αλλο ποδι στο γκαζι δεν καταλαβα κατι. Ο ηχος δεν ηταν τοσο εντονος και περισσοτερο ενιωσα την δονηση. Το καταλαβα εκει γυρω στα 10-12 χλμ, λιγο μετα αφου ξεκινας δηλαδη.
-
Τωρα που λεει για συμπλεκτη μηπως ειναι ρουλεμαν συμπλεκτη που ξεκινα να κινηται μετα απο ακινησια. Ετσι εκαναν καποια παλια γαλλικα που ξεκινησουν στα πρωτα μετρα και ελεγαν τοτε το ρουλεμαν ειναι.
-
Ο χρήστης petran17 έγραψε:
Φιλε Δια το γνωριζω οτι ολοι οι κατασκευαστες προτεινουν το παραπανω που ειπες και δεν κανω κατι πολυ διαφορετικο και εγω. Στην ουσια ολοι μας απο τη στιγμη που μπαινουμε στο αυτοκινητο βαζουμε μπροστα και μεχρι να τακτοποιηθουμε περνανε 20-30 δευτερολεπτα.Χωρίς να θέλω να γίνω σπαστικός, προσωπικά μπαίνω μέσα, βάζω κλειδί στον διακόπτη και γυρίζω στην 2η σκάλα ώστε να κάνει τα checks και να σβήσουν τα λαμπάκια, μέχρι να τα κάνει αυτά βάζω ζώνη και κινητό στην ποτηροθήκη, βάζω μπρος, κατεβάζω χειρόφρενο και ξεκινάω στο 1ο δευτερόλεπτο.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Χωρίς να θέλω να γίνω σπαστικός, προσωπικά μπαίνω μέσα, βάζω κλειδί στον διακόπτη και γυρίζω στην 2η σκάλα ώστε να κάνει τα checks και να σβήσουν τα λαμπάκια, μέχρι να τα κάνει αυτά βάζω ζώνη και κινητό στην ποτηροθήκη, βάζω μπρος, κατεβάζω χειρόφρενο και ξεκινάω στο 1ο δευτερόλεπτο.
Καθόλου σπαστικός φίλε Δια. Ίσα ίσα συζήτηση κάνουμε και ωραια μάλιστα. Επίσης οι γνώμες-αποψεις σου μετράνε πολύ σε μένα βλέποντας πως και τι γράφεις.
Δεν έχω θέμα να το κάνω όπως και εσυ. Ίσα ίσα 2-3 φορές λόγω βιασύνης το έχω κάνει και εγώ έτσι. Απλά δεν μου πάει η καρδιά να μην το αφήσω λίγα δευτερόλεπτα να λιπανθεί ο κινητήρας. Καταλαβαίνεις είναι πως το βλέπω εγώ προσωπικά. Δεν λέω ότι έτσι πρέπει να το κάνουν όλοι.Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Ο χρήστης petran17 έγραψε:
Χωρίς να θέλω να γίνω σπαστικός, προσωπικά μπαίνω μέσα, βάζω κλειδί στον διακόπτη και γυρίζω στην 2η σκάλα ώστε να κάνει τα checks και να σβήσουν τα λαμπάκια, μέχρι να τα κάνει αυτά βάζω ζώνη και κινητό στην ποτηροθήκη, βάζω μπρος, κατεβάζω χειρόφρενο και ξεκινάω στο 1ο δευτερόλεπτο.
Καθόλου σπαστικός φίλε Δια. Ίσα ίσα συζήτηση κάνουμε και ωραια μάλιστα. Επίσης οι γνώμες-αποψεις σου μετράνε πολύ σε μένα βλέποντας πως και τι γράφεις.
Δεν έχω θέμα να το κάνω όπως και εσυ. Ίσα ίσα 2-3 φορές λόγω βιασύνης το έχω κάνει και εγώ έτσι. Απλά δεν μου πάει η καρδιά να μην το αφήσω λίγα δευτερόλεπτα να λιπανθεί ο κινητήρας. Καταλαβαίνεις είναι πως το βλέπω εγώ προσωπικά. Δεν λέω ότι έτσι πρέπει να το κάνουν όλοι.Sent from my iPhone using Tapatalk
Σε πραγματικό χρόνο να κάτσεις 10' να δουλέψει είναι θεμιτό, πάνω από λεπτό όμως είναι άκυρο και άχρηστο. Ξεκινάς και μέχρι να φτάσει ο δείκτης σε θερμοκρασία λειτουργίας δεν ξεπερνας τις 2000 στροφές.
-
Είναι νομίζω σαφές, πως με την εξέλιξη των κινητήρων είναι επιτακτικό να κινείσαι, ωσότου αυτοί ζεσταθούν. Δεν μίλησε κανείς για προθέρμανση του κινητήρα στο ρελαντί.
Αυτό που ανέφερα εγώ και το συνέχισε ο Πέτρος, αφορούσε τον κύκλο κρύας εκκίνησης, διάρκειας 20-25 δευτερολέπτων, που κατά τα λεγόμενα και γραφόμενα, επί της ουσίας κάνει αυτό:“Μόλις ενεργοποιηθεί η λειτουργία cold start map, αμέσως ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα με αποτέλεσμα να υπερνικηθούν οι αυξημένες δυνάμεις τριβής των μετάλλων αλλά και να γίνεται ταχύτερη έξοδος του μίγματος από το θάλαμο. Έτσι δεν πραγματοποιείται καθίζηση άκαυστης βενζίνης στα τοιχώματα του θαλάμου καύσης και αποφεύγονται ζημιές.”
Εννοείται πως συνεπακόλουθα θα πάρει και μια μικρή ώθηση η προθέρμανση των λιπαντικών (θετική παράμετρος κατά τη γνώμη μου), αλλά όχι οτι αυτό μπορεί να χαρακτηριστεί και ως προθέρμανση του κινητήρα…
Τα δικά μου ουσιαστικά ερωτήματα λοιπόν είναι τα εξής: Αυτή η διαδικασία που περιγράφεται παραπάνω, γίνεται εξίσου καλά εν κινήσει? Αν ναι, ποιός ο λόγος ύπαρξης αυτής της έξτρα λειτουργίας? Αν όχι, γιατί να μην διαθέσω 20 δευτερόλεπτα (που τα τρώω ούτως ή άλλως μέχρι να τακτοποιηθώ, αλλά θα μπορούσα να τακτοποιηθώ πρώτα και να εκκινήσω τον κινητήρα αργότερα), ώστε να επιτρέψω στο αυτοκίνητο να κάνει τις ρυθμίσεις του?
GgaB, χρόνια καλά και προαιρετικώς πολλά!!
-
Εγώ το αντιλαμβάνομαι ως τη λειτουργία τσοκ που είχαν κάποτε και τώρα είναι αυτόματη,δηλ παραπάνω αέρα στο μείγμα για να μη σβήσει στην κρύα εκκίνηση. Φυσικά το ίδιο γίνεται και εν κινήσει,το καταλαβαίνεις αν μετά από λίγο βάλεις νεκρά, όπου πάλι σηκώνει στροφές.
Ευχαριστώ για τις ευχές.......... -
Ο χρήστης p__nat έγραψε:
Αυτό που ανέφερα εγώ και το συνέχισε ο Πέτρος, αφορούσε τον κύκλο κρύας εκκίνησης, διάρκειας 20-25 δευτερολέπτων, που κατά τα λεγόμενα και γραφόμενα, επί της ουσίας κάνει αυτό:To cold start Απλά δίνει περισσότερη βενζίνη στον κινητήρα. Πράγμα που θα κάνεις έτσι κι αλλιώς οδηγώντας το αυτοκίνητο.
Εγώ το αντιλαμβάνομαι ως τη λειτουργία τσοκ που είχαν κάποτε και τώρα είναι αυτόματη,δηλ παραπάνω αέρα στο μείγμα για να μη σβήσει στην κρύα εκκίνηση.
Για την ακρίβεια το choke έκανε ακριβώς το ανάποδο. Έπνιγε την εισαγωγή αέρος (αυτό άλλωστε σημαίνει choke στα αγγλικά), αναγκάζοντας τον κινητήρα να δουλεύει με πιο πλούσιο μείγμα.
ΥΓ: Χρόνια πολλά κι από εμένα!!!
-
Οκ...... εγώ νόμιζα ότι έδινε αέρα
Ευχαριστώ!!!!! -
Το λιπαντικο δεν προλαβαινει να φτασει σε ολα τα σημεια σε 1 δευτερολεπτο
Κι εγω ειμαι απο αυτους που περιμενουν να πεσει το ρελαντι και μετα ξεκιναω -
Το ρελαντί έχει να κάνει με τον χάρτη cold start. Δεν βοηθάει σε τίποτα απλά να το περιμένεις.
-
Αναλογα το λιπαντικο και την εξωτερικη θερμοκρασια , χρειαζονται καποια δευτερολεπτα για να παει το λιπαντικο σε επαρκη ποσοτητα, παντου. 5-10 δευτεροεπτα αρκουν γι αυτο
Αλλά οσες φορες ξεκινησα με εντελως κρυο κινητηρα,με διαφορετικα αυτοκινητα και τα 'πατησα' ,
συνηθως σκορτσαριζαν λιγο
Ford Fiesta 2017