-
Ο χρήστης tedd έγραψε:
Όπως όμως το είχες γράψει αυτό το νόημα εδινες σε κάποιον.Εχεις μετρητή θερμοκρασίας λαδιου ή μετρήσεις κάποια στιγμη θερμοκρασιες;
Στάλθηκε από το Vodafone Smart ultra 6 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Δν εχω αμεσα αισθητηρα μεσα στο λαδι αλλα εχω αισθητηρα επαφης πανω στο μπλοκ και δειχνει πολύ σωστα...Ελάχιστες διαφορες στην θερμοκρασια του λιπαντικου σε σχεση με τα χιλιόμετρα.Περισσοτερο ο τροπος οδηγησης το επιρρεαζει
-
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
Η ρευστότητα δεν φαίνεται με το μάτι οπότε το 40αρι ειναι40αρι και το 50αρι ειναι 50ρι δεν υπάρχει 50αρι που να είναι σαν 40αρι
Στάλθηκε από το Vodafone Smart ultra 6 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Ένα λιπαντικο για να παρει στους 100 βαθμούς κελσιου τον χαρακτηρισμο 40αρι ,πρεπει η ρευστοτητατα του να βρίσκεται εντος καποιου ευρους.Αντιστοιχα και για να παρει τον χαρακτηρισμο 50αρι.Οταν βρίσκεται χαμηλα στο ευρος του 50αρι και απεχει λιγο από το ανωτατο σημειο του 40αρι συμβαινει αυτό που λεω ,ότι εχουμε ένα λιπαντικο 5w50 λεπτορευστο που τεινει να θυμισει 40αρι.Ειναι απλο,δν ειπα καπου ότι η ρευστοτητα φαινεται με το ματι,αν δεν ξερουμε κατι καλυτερα να μην ποσταρουμε.
Έχεις κάποια νούμερα για αυτό που λές;;;
Από τα δεδομένα που βρήκα, βλέπω σαφής διαφοροποίηση στα ιξώδηhttps://www.mobil.com/English-AU/Passen ... bil-1-5W50
http://www.mobil.com/english-AU/Passeng ... bil-1-0W40
http://www.viscopedia.com/viscosity-tab ... ty-grades/ -
Ο χρήστης kospapad έγραψε:
Η ρευστότητα δεν φαίνεται με το μάτι οπότε το 40αρι ειναι40αρι και το 50αρι ειναι 50ρι δεν υπάρχει 50αρι που να είναι σαν 40αρι
Στάλθηκε από το Vodafone Smart ultra 6 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Ένα λιπαντικο για να παρει στους 100 βαθμούς κελσιου τον χαρακτηρισμο 40αρι ,πρεπει η ρευστοτητατα του να βρίσκεται εντος καποιου ευρους.Αντιστοιχα και για να παρει τον χαρακτηρισμο 50αρι.Οταν βρίσκεται χαμηλα στο ευρος του 50αρι και απεχει λιγο από το ανωτατο σημειο του 40αρι συμβαινει αυτό που λεω ,ότι εχουμε ένα λιπαντικο 5w50 λεπτορευστο που τεινει να θυμισει 40αρι.Ειναι απλο,δν ειπα καπου ότι η ρευστοτητα φαινεται με το ματι,αν δεν ξερουμε κατι καλυτερα να μην ποσταρουμε.
Έχεις κάποια νούμερα για αυτό που λές;;;
Από τα δεδομένα που βρήκα, βλέπω σαφής διαφοροποίηση στα ιξώδηhttps://www.mobil.com/English-AU/Passen ... bil-1-5W50
http://www.mobil.com/english-AU/Passeng ... bil-1-0W40
http://www.viscopedia.com/viscosity-tab ... ty-grades/Συμφωνα με τα λινκ που παρεθεσες φαινεται ξεκάθαρα ότι το 5w50 της mobil στους 100 βαθμούς εχει ιξωδες 17,5 την στιγμη που το ευρος χαρακτηρισμου ως 50αρι είναι το 16,3-21,9 .Είναι δηλαδή αρκετα χαμηλα και από τον 'μεσο ορο'' του 50αριου ιξωδους.Περαν αυτου συνεχιζει να είναι φανερο πως πρόκειται για ένα λεπτο 50αρι και από τον HTHS που είναι 4,4(Παλαιοτερα και σε πινακα και σε άλλο σαιτ το εβρισκα 4,3 παραξενο).
το 0-40 της mobil δν παιζει καποιο ρολο σύγκρισης με το 5-50 της.Αν θυμαμαι καλα η AMSOIL εχει ένα φουλ συνθετικο 10-40(ναι καλα ακουσατε φουλ συνθετικο 10-40) το οποιο εχω την εντυπωση ότι φθανει τα ανωτερα ορια της κλίμακας του 40. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Οι αναλύσεις λαδιών πάντα αυτό δείχνουν. Τα πρώτα χιλιόμετρα μετά μια αλλαγή λιπαντικού η φθορά στο μοτέρ είναι αυξημένη. Σε αυτό το θέμα έχουν γραφτεί αυτά οπότε κάνε ένα search.Αν κατάλαβα καλά τα παρατεθέντα, στα λάδια που αλλάχτθηκαν στις 5k ο Fe ήταν π.χ. 3,2ppm, ενώ στα λάδια που αλλάχθηκαν στις 10k ο Fe ήταν π.χ. 2,5ppm. Οπότε πού πήγε -τουλάχιστον- το 0,7ppm; Μήπως κάποιος τους έκανε αποσιδήρωση; (η ερώτηση είναι προφανώς ρητορική)
Επίσης η συγκεκριμένη μετα-ανάλυση (γιατί περί αυτού πρόκειται, και όχι για γνήσια πρωτότυπη έρευνα), έχει μερικά θέματα, που κάνουν τα συμπεράσματα ενδεχομένως αβάσιμα. Δεν περιλαμβάνει πραγματικά πολλά χιλιόμετρα, όπου υποτίθεται ότι θα έδειχναν τα ακριβά λάδια (δηλ. ίσως όλα τα λάδια να είναι καλά στις 5k και στις 10k, στις 20k όμως ή στις 40k;), και το δείγμα των 'μέσων' χιλιομέτρων (15k) είναι περιορισμένο, γιατί οι περισσότεροι τα είχαν αλλάξει πριν τα 10k. Κάποιες φράσεις δείχνουν ότι δεν υπάρχει πραγματική γνώση στατιστικής (τώρα θυμάμαι το statistically insignificant). Μια μετα-ανάλυση δεν επιτρέπει τον έλεγχο της επιλογής του δείγματος ή των μαρτύρων, δουλεύεις με τα ανεπαρκή δεδομένα που συλλέγει ένα εργαστήριο αναλύσεων (που δεν δούλευε για να γράψεις εσύ αργότερα επιστημονική μελέτη στην ιστοσελίδα σου), πλήρη άγνοια των δεδομένων χρήσης, κ.ά. μεθοδολογικά. Προφανώς δεν είναι άχρηστη, αλλά η αξιολόγηση των ευρημάτων οφείλει να λάβει υπόψη τους περιορισμούς, και να μην κάνει άλματα στην εξαγωγή συμπερασμάτων.
Επίσης γενικά η φρασεολογία των εταιρειών δεν είναι αλλαγή 'μέχρι' τόσα χιλιόμετρα αλλά 'ανά' τόσα χιλιόμετρα.
Τέλος σε ανεπτυγμένη χώρα, τα συνεργεία θα σου αρνηθούν πρόωρη αλλαγή λιπαντικού, κυρίως για περιβαλλοντικούς λόγους.Στον κόσμο ο ορισμός του συνθετικού ποικίλει πολύ. Αυτό που στην Ιαπωνία λένε ορυκτέλαιο σε άλλη χώρα μπορεί να το λένε ημισυνθετικό και σε άλλη συνθετικό.
Αλλά επιπλέον δεν σου λέει πρακτικά τίποτα για το τί προσφέρει στο αυτοκίνητό σου. Για αυτό υπάρχουν οι προδιαγραφές.Σύμφωνοι, αλλά το ιξώδες είναι μόνο ένα μέρος των προδιαγραφών (το θεμελιώδες μεν, μόνο ένα μέρος δε). Επιπλέον, οι προδιαγραφές δεν είναι ίδιες για τα συνθετικά και τα ορυκτέλαια.
Για να το πάω παραπέρα, από τους κινητήρες σκαφών, που ίσως οι προδιαγραφές και οι οδηγίες προς τους τελικούς χρήστες ακολουθούν άλλη φιλοσοφική προσέγγιση, η Volvo δίνει (με ίδιο ιξώδες) αλλαγή ορυκτελαίου κάθε 100h/1 έτος και συνθετικού αλλαγή κάθε 200h/1 έτος, χωρίς απολύτως καμμία σύνδεση με long-life ξεlong-life, long-interval, ξεlong-interval.
Μετά από διάφορα στάδια με συστάσεις μονότυπων (SAE 30), το προσάρμοσαν στα ευρωπαϊκά δεδομένα (όπου δύσκολα βρίσκεις συνθετικό 30ρι) με ελάχιστο κρύο ιξώδες 15 (15W-). Οι βενζινοκινητήρες αυτοί είναι μπλοκ GM με marinization από τους διαφόρους (Volvo Penta, Mercruiser) και γενικώς θεωρείται ότι λειτουργούν υπό συνεχές βαρύ φορτίο.
Για να μην αφήσω λάθος εντυπώσεις αλλά και να διασαφηνίσω
η θέση μου , και ως μηχανικού, είναι να τηρούνται **πάντα **οι προδιαγραφές του εργοστασίου
Όπως σωστά αναφέρθηκε ένας μηχανικός για την μηχανή θα ζητήσει κατάλληλες προδιαγραφές που σχεδιάστηκαν από μηχανικούς για να έχουν κοινό σημείο αναφοράς
όλα τα υπόλοιπα είναι μάρκετινγκ που το συντηρούν οι πελάτες παίζοντας με την ανασφάλεια τους
Στο τέλος ο καθένας κάτι ότι νομίζει με τον κινητήρα του
Αλλά οι εργασίες και η έρευνα σε όλα τα επίπεδα του αυτοκινήτου από μηχανικούς και εργοστάσια δεν μπορεί να ευτελίζεται από τον μάστορα της γειτονίας , σε όλα τα θέματα του αυτοκινήτου...
Η δική σου θέση μπορεί να είναι, αλλά επί σειρά ετών παχέων αγελάδων (και τώρα ακόμα) οι συνάδελφοί σου υπό την καθοδήγηση και των μεγάλων συνεργείων, πρακτικά υποχρέωναν τους ιδιοκτήτες να κάνουν όλες τις εργασίες συντήρησης στο ήμισυ των συνιστώμενων από τους κατασκευαστές διαστημάτων, γιατί «στην Ελλάδα έχει πολλή σκόνη», και «πολύ υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι», τρίχες ... δηλαδή. Και όταν μερικοί «παράξενοι» έπαιρναν π.χ. την Kosmocar τηλ. να ρωτήσουν, η Kosmocar έκανε τον Κινέζο (ότι δεν ήξεραν ότι η αδελφή Karenta –και όχι μόνο- έβαζε τους ιδιοκτήτες να πληρώνουν τα 2πλάσια για τη συντήρηση των αυτοκινήτων τους).
Όχι τώρα να τα ρίξουμε στους πελάτες...
Ένα λιπαντικο για να παρει στους 100 βαθμούς κελσιου τον χαρακτηρισμο 40αρι ,πρεπει η ρευστοτητατα του να βρίσκεται εντος καποιου ευρους.Αντιστοιχα και για να παρει τον χαρακτηρισμο 50αρι.Οταν βρίσκεται χαμηλα στο ευρος του 50αρι και απεχει λιγο από το ανωτατο σημειο του 40αρι συμβαινει αυτό που λεω ,ότι εχουμε ένα λιπαντικο 5w50 λεπτορευστο που τεινει να θυμισει 40αρι.Ειναι απλο,δν ειπα καπου ότι η ρευστοτητα φαινεται με το ματι,αν δεν ξερουμε κατι καλυτερα να μην ποσταρουμε.
Απλώς να σημειώσω ότι το ζεστό ιξώδες είναι εκείνο στους 100°C, όπως είπες, οπότε και -30 με -60 να κοιτούσες, σε θερμοκρασία περιβάλλοντος το xW- ήταν αυτό που έβλεπες (που στα 2 που ανέφερες ήταν πολύ κοντά ούτως ή άλλως όσο κι αν κόβει το μάτι σου).
Δν εχω αμεσα αισθητηρα μεσα στο λαδι αλλα εχω αισθητηρα επαφης πανω στο μπλοκ και δειχνει πολύ σωστα...Ελάχιστες διαφορες στην θερμοκρασια του λιπαντικου σε σχεση με τα χιλιόμετρα.Περισσοτερο ο τροπος οδηγησης το επιρρεαζει
Σε Golf III 16V που είχα παλιότερα (μαμά, όχι...), που είχε αισθητήρα στο λάδι και ένδειξη με ανάλυση (αν θυμάμαι καλά) 0,1°C, μέχρι τα 170.000km (πάλι αν θυμάμαι καλά) που το έδωσα, δεν υπήρχε απολύτως καμμία διαφορά στο φρέσκο και το μπαγιάτικο λάδι.
-
Δεν σε καταλαβα.Δεν αναφερθηκα στο χW μονο στους 100 βαθμούς αναφέρομαι στο ιξωδες....ωστόσο αυτά που λεω περι ευρους και που είναι πλησιέστερα ισχυουν αντιστοιχα και για το χW.
-
Sorry, θεώρησα ότι αναφερόσουν στο ιξώδες του λαδιού όπως έβγαινε από το μπιτόνι. Δηλ. το σχόλιο αναφερόταν σε λάδι που τράβηξες από το ζεστό κινητήρα για να το δεις πώς τρέχει;
-
Ο χρήστης GeorgX έγραψε:
Sorry, θεώρησα ότι αναφερόσουν στο ιξώδες του λαδιού όπως έβγαινε από το μπιτόνι. Δηλ. το σχόλιο αναφερόταν σε λάδι που τράβηξες από το ζεστό κινητήρα για να το δεις πώς τρέχει;Oχι ρε συ δεν είμαι γκασμάς!
Τσεκαρε τα 3 λινκ που παρεθεσε ένα άλλο μελος και θα δεις ότι δινει τις τιμες ιξωδους του λιπαντικου στους 100 βαθμούς. -
Ο σίδηρος αυξάνεται με τα χιλιόμετρα οπότε κοιτάζεις ρυθμό φθοράς ανά 1000 χιλιόμετρα.
Αν στις 5000χλμ. έχεις 5ppm και στις 10.000χλμ. 7ppm, προφανώς ο ρυθμός φθοράς μετά τις 5.000χλμ. έπεσε.Επίσης υπάρχει αυτό το SAE paper http://papers.sae.org/2007-01-4133/
Αλλά πάνω από όλα λέμε ακουλουθείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή και μην κάνετε του κεφαλιού σας γιατί, όπως και να το κάνουμε, δεν ξέρετε καλύτερα!
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Ο σίδηρος αυξάνεται με τα χιλιόμετρα οπότε κοιτάζεις ρυθμό φθοράς ανά 1000 χιλιόμετρα.
Αν στις 5000χλμ. έχεις 5ppm και στις 10.000χλμ. 7ppm, προφανώς ο ρυθμός φθοράς μετά τις 5.000χλμ. έπεσε.Επίσης υπάρχει αυτό το SAE paper http://papers.sae.org/2007-01-4133/
Αλλά πάνω από όλα λέμε ακουλουθείτε τις οδηγίες του κατασκευαστή και μην κάνετε του κεφαλιού σας γιατί, όπως και να το κάνουμε, δεν ξέρετε καλύτερα!
Όμως δεν λέει 5ppm και 7ppm...
Ξαναλέω: είναι μετα-ανάλυση, όχι πραγματική, γνήσια, μεθοδολογικά σχεδιασμένη μελέτη. Πήρε τα αποτελέσματα αναλύσεων από κάποιο εργαστήριο όπου πήγαιναν τα λάδια τους κάτι βλαμμένοι σαν εμένα (παλιά). Κοίταξε τα αποτελέσματα της ανάλυσης ούρων και έβγαλε συμπεράσματα. Τα λάδια αυτά είχαν κάνει (όταν τα έδωσαν οι ιδιοκτήτες στο γιατρό) 5k, 10k κλπ. Η μέση τιμή Fe για τα λάδια των 5k ήταν 3,2ppm. Η μέση τιμή Fe για τα λάδια που αλλάχτηκαν στα 10k ήταν 2,5ppm. Δεν κολλάει. Είναι σαν να λέμε ότι με τη χρήση o Fe ξανακόλλησε στις επιφάνειες!
-
Είναι μια αναδρομική μελέτη.
Παντού εγώ βλέπω να λέει 'Fe Ppm / 1K miles'. Οπότε αν λέει για παράδειγμα 2,5 για 5Κ miles και 2 για 10K miles, η τιμή του σιδήρου ήταν 12,5ppm στα δείγματα των 5.000 μιλίων και 20ppm στα δείγματα των 10.000 μιλίων.Σου παρέθεσα και το SAE Paper που είναι προοπτική μελέτη.
...και οι αναδρομικές μελέτες είναι μελέτες με συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και αδυναμίες. Έχουν την αξία τους.
-
Μετα-ανάλυση είναι (ανάλυση ευρημάτων χωρίς απολύτως κανένα πρότερο σχεδιασμό και τήρηση κανόνων μεθοδολογίας έρευνας). Το να το χαρακτηρίσεις 'αναδρομική μελέτη' είναι ευφημισμός που μπορεί να σε (όχι εσένα) εξυπηρετεί να εκπονήσεις διδακτορικό στη μπανανία, όμως η επιστημονική αξία των ευρημάτων της ανάλυσης είναι αντίστοιχη με τη χρησιμοποιηθείσα επιστημονική μεθοδολογία (δηλαδή ανύπαρκτη).
Αυτό φαίνεται και από το υπό συζήτηση θέμα. Πολύ σωστά λες ότι είναι /1k, το οποίο δεν είχα προσέξει. Όπως όμως λέει κι αυτός, η αυξημένη τιμή των πρώτων χιλιομέτρων μπορεί να οφείλεται σε συνδυασμό 2 παραγόντων με άγνωστη αναλογία και μπορούμε να παίξουμε μια ατέρμονη κολοκυθιά για το ποσοστό συμμετοχής καθενός από αυτούς στο εύρημα. Για να μην πιάσουμε την παντελή απουσία ελέγχου του δείγματος και τον μη αναφερθέντα έλεγχο για πιθανό συσχετισμό των ευρημάτων και με συγχυτικούς παράγοντες. Π.χ. το είδος του αυτοκινήτου ή τη χρήση του: θα μπορούσε π.χ. η αυξημένη τιμή Fe να συσχετίζεται με συχνή ρυμούλκηση, πράγμα που φαντάζομαι δεν είναι πληροφορία που θα έδινε ο βλαμμένος στο εργαστήριο για να του αναλύσει τα λάδια. Αυτό είναι ένα παράδειγμα διαφοράς μελέτης, που θα μπορούσε να δημοσιευθεί σε επιστημονικό περιοδικό, και μια απλής μετα-ανάλυσης, που είναι δημοσιεύσιμη μόνο στην ιδιόκτητη ιστοσελίδα του μετα-αναλυτή (θα απορρίπτετο κατά το peer-review ακόμα και περιοδικών τοπικών επαγγελματικών συλλόγων).
Αναφέρει μια μελέτη του SAE. Αυτή είναι μελέτη (το μέγεθος του δείγματος είναι αστείο, βέβαια, και μπορεί από το πλήρες κείμενο να προέκυπταν και άλλα ζητήματα, αλλά τουλάχιστον τηρούνται κάποια προσχήματα). Πήραν αυτοκίνητα (έστω μόνο 3), στανταρντάρησαν χρήση (αν το έκαναν), και έπαιρναν δείγμα λαδιού ανά συγκεκριμένα διαστήματα. Η περίληψη στο link που δίνει ο Bob, λέει ότι από το δείγμα των 3k mi και μετά το λάδι είχε δημιουργήσει ένα προστατευτικό φιλμ. Αυτό δεν είναι το ίδιο με το συμπέρασμα του Bob.
Πάντως αν κάποιος πραγματικά ήθελε να αναλύσει τη συμμετοχή του φιλμ και του παλιού λαδιού στην ιστορία αυτή, θα μπορούσε να κάνει τις μετρήσεις σε καινούργιους κινητήρες...
Το γεγονός παραμένει ότι ο Bob δεν φαίνεται να αξιολογεί επαρκώς τους περιορισμούς μιας μετα-ανάλυσης, και κάνει συμπερασματικά άλματα, οπότε απλώς ας διαβάζουμε πολύ προσεκτικά και κριτικά τα γραφόμενα.
Για να είμαι ειλικρινής, επειδή αλλάζω λάδια βάσει οδηγιών κατασκευαστή (το οποίο και εγώ θεωρώ αυτονόητο), δεν έχω και κανένα ιδιαίτερο λόγο να ψάξω περισσότερο (εξονυχιστικό διάβασμα του Bob, πλήρη κείμενα αναφορών κλπ.), όπως ίσως να έκανα νεώτερος με περισσότερο χρόνο και όρεξη. Τα σχόλιά μου περισσότερο καταδεικνύουν την 'αλλεργία' μου στις αυθεντίες του internet και της πραγματικής ζωής (αναφέρομαι στον Bob, όχι στον nickolas).
-
Το λαδι οντως θελει καποια χιλιόμετρα για να ξαναπιασει σωστο φιλμ....προσωπικα προτιμω σωστους θερμικούς κυκλους(με ηρεμη οδηγηση ασφαλως) και μετα τα 500 χιλιόμετρα πατημα.
Οι αναλυσεις αυτές από πολλους παραγοντες πασχουν ....εως και από μαγνήτες που κρατουν ρινίσματα.
Επισης αν και δν εχω διαβασει στενα τέτοιες αναφορες....σε περιπτωση που πριν την αναλυση του χρησιμοποιουμενου λαδιου είχαμε χρηση αλλου λιπαντικου....η αναλυση είναι ο ορισμος του ότι να ναι σε τομεις όπως ρινίσματα κτλ. -
@ GeorgX δυστυχώς δεν έχω χρόνο να ξαναδιαβάσω το κείμενο και να απαντήσω στο post σου. Θυμάμαι πάντως πως γενικά για αναδρομική μελέτη ήταν τουλάχιστον ικανοποιητική. Μην παρασύρεσαι να κρίνεις γρήγορα. Το λάθος που έκανες να μην καταλάβεις ότι ο Fe ήταν ανά 1000 μίλια δείχνει ότι βιάζεσαι λίγο.
Θα σου πρότεινα να την ξαναδιαβάσεις μετά από 1 εβδομάδα.
Ισχύει πάντως ότι ευρήματα από αναδρομικές μελέτες συνήθως τα επιβεβαιώνει μια προοπτική. Συχνά όμως δεν είναι αυτό δυνατό και στηριζόμαστε στην αναδρομική.
Σε κάθε περίπτωση εδώ έχουμε και αναδρομική και προοπτική μελέτη, και αν ψάξεις SAE papers θα βρεις και άλλα σχετικά με το θέμα. -
Ο χρήστης GeorgX έγραψε:
Για να μην αφήσω λάθος εντυπώσεις αλλά και να διασαφηνίσω
η θέση μου , και ως μηχανικού, είναι να τηρούνται **πάντα **οι προδιαγραφές του εργοστασίου
Όπως σωστά αναφέρθηκε ένας μηχανικός για την μηχανή θα ζητήσει κατάλληλες προδιαγραφές που σχεδιάστηκαν από μηχανικούς για να έχουν κοινό σημείο αναφοράς
όλα τα υπόλοιπα είναι μάρκετινγκ που το συντηρούν οι πελάτες παίζοντας με την ανασφάλεια τους
Στο τέλος ο καθένας κάτι ότι νομίζει με τον κινητήρα του
Αλλά οι εργασίες και η έρευνα σε όλα τα επίπεδα του αυτοκινήτου από μηχανικούς και εργοστάσια δεν μπορεί να ευτελίζεται από τον μάστορα της γειτονίας , σε όλα τα θέματα του αυτοκινήτου...
Η δική σου θέση μπορεί να είναι, αλλά επί σειρά ετών παχέων αγελάδων (και τώρα ακόμα) οι συνάδελφοί σου υπό την καθοδήγηση και των μεγάλων συνεργείων, πρακτικά υποχρέωναν τους ιδιοκτήτες να κάνουν όλες τις εργασίες συντήρησης στο ήμισυ των συνιστώμενων από τους κατασκευαστές διαστημάτων, γιατί «στην Ελλάδα έχει πολλή σκόνη», και «πολύ υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι», τρίχες ... δηλαδή. Και όταν μερικοί «παράξενοι» έπαιρναν π.χ. την Kosmocar τηλ. να ρωτήσουν, η Kosmocar έκανε τον Κινέζο (ότι δεν ήξεραν ότι η αδελφή Karenta –και όχι μόνο- έβαζε τους ιδιοκτήτες να πληρώνουν τα 2πλάσια για τη συντήρηση των αυτοκινήτων τους).
Όχι τώρα να τα ρίξουμε στους πελάτες...
Δεν είμαι μηχανικός σαν αυτούς της Καρέντα ... υπάρχουν και άλλοι μέλος ΤΕΕ
Οι πελάτες φταίνε όταν δεν ξέρουν καν που είναι το βιβλιαράκι και δεν καταδέχονται να δουν το μανουαλ και να ασχοληθούν
Άλλα και αυτοί που κάνουν πως ασχολούνται, ακούνε μόνο ότι τους αρέσειΠόσες φορές δεν έχει ειπωθεί ότι αυτό το λάδι είναι καλό γιατί είναι ακριβό...
-
Ο χρήστης kospapad έγραψε:
Για να μην αφήσω λάθος εντυπώσεις αλλά και να διασαφηνίσω
η θέση μου , και ως μηχανικού, είναι να τηρούνται **πάντα **οι προδιαγραφές του εργοστασίου
Όπως σωστά αναφέρθηκε ένας μηχανικός για την μηχανή θα ζητήσει κατάλληλες προδιαγραφές που σχεδιάστηκαν από μηχανικούς για να έχουν κοινό σημείο αναφοράς
όλα τα υπόλοιπα είναι μάρκετινγκ που το συντηρούν οι πελάτες παίζοντας με την ανασφάλεια τους
Στο τέλος ο καθένας κάτι ότι νομίζει με τον κινητήρα του
Αλλά οι εργασίες και η έρευνα σε όλα τα επίπεδα του αυτοκινήτου από μηχανικούς και εργοστάσια δεν μπορεί να ευτελίζεται από τον μάστορα της γειτονίας , σε όλα τα θέματα του αυτοκινήτου...
Η δική σου θέση μπορεί να είναι, αλλά επί σειρά ετών παχέων αγελάδων (και τώρα ακόμα) οι συνάδελφοί σου υπό την καθοδήγηση και των μεγάλων συνεργείων, πρακτικά υποχρέωναν τους ιδιοκτήτες να κάνουν όλες τις εργασίες συντήρησης στο ήμισυ των συνιστώμενων από τους κατασκευαστές διαστημάτων, γιατί «στην Ελλάδα έχει πολλή σκόνη», και «πολύ υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι», τρίχες ... δηλαδή. Και όταν μερικοί «παράξενοι» έπαιρναν π.χ. την Kosmocar τηλ. να ρωτήσουν, η Kosmocar έκανε τον Κινέζο (ότι δεν ήξεραν ότι η αδελφή Karenta –και όχι μόνο- έβαζε τους ιδιοκτήτες να πληρώνουν τα 2πλάσια για τη συντήρηση των αυτοκινήτων τους).
Όχι τώρα να τα ρίξουμε στους πελάτες...
Δεν είμαι μηχανικός σαν αυτούς της Καρέντα ... υπάρχουν και άλλοι μέλος ΤΕΕ
Οι πελάτες φταίνε όταν δεν ξέρουν καν που είναι το βιβλιαράκι και δεν καταδέχονται να δουν το μανουαλ και να ασχοληθούν
Άλλα και αυτοί που κάνουν πως ασχολούνται, ακούνε μόνο ότι τους αρέσειΠόσες φορές δεν έχει ειπωθεί ότι αυτό το λάδι είναι καλό γιατί είναι ακριβό...
Το τελευταιο διχως να πιασουμε τις υπερβολες δν το βρισκω λαθος.Ειδικα στα αυτοκίνητα πιστευω ότι ισχυει κατακορον.
Η διαφορα τιμης που παντα εχει η μερκ σε σχεση με την BMW δν είναι πως μενει στην τσεπη της μερσεντές.....ένα πολύ μικρο μερος ναι,η υπολοιπη θα παει σε λιγο καλυτερη μελετη της ασφαλειας,σε πιο ποιοτικο κινητηρα μακροπρόθεσμα και αλλα.Θα πει καποιος μα εγω δν βλεπω καποια διαφορα....Η διαφορα είναι πως έφτιαχναν κυριως αλλα και φτιαχνουν αυτοκίνητα για μια ζωη....εκει πληρωνεις τα παραπανω ευρω π.χ. σε σχεση με ένα αβενσις(δν θιγω το αβενσις απλα τυχαιο καθημερινο παράδειγμα από κατοχους που χλευαζουν τα γερμανικα).
Ότι πληρωνεις θα παρεις απλα καποιες φορες πληρωνεις και ένα μικρο καπελο. -
Ο χρήστης kospapad έγραψε:
Δεν είμαι μηχανικός σαν αυτούς της Καρέντα ... υπάρχουν και άλλοι μέλος ΤΕΕ
Οι πελάτες φταίνε όταν δεν ξέρουν καν που είναι το βιβλιαράκι και δεν καταδέχονται να δουν το μανουαλ και να ασχοληθούν
Άλλα και αυτοί που κάνουν πως ασχολούνται, ακούνε μόνο ότι τους αρέσειΠόσες φορές δεν έχει ειπωθεί ότι αυτό το λάδι είναι καλό γιατί είναι ακριβό...
Το βιβλιαράκι το διαβάζεις. Και λέει π.χ. λάδια κάθε 15k εκτός περιοχών με πολλή σκόνη κλπ (εννοεί, βέβαια, Σαχάρα και Σαουδική Αραβία). Και το επίσημα εξουσιοδοτημένο συνεργείο (όχι το 'μηχανικάκι' στ' αυτί σου) σου λέει ότι επειδή στην Ελλάδα κάνει πολλή ζέστη και έχει πολλή σκόνη για την Ελλάδα η προδιαγραφή είναι 7,5k. Κάποιοι πιο 'περίεργοι' καταναλωτές μπορεί να το ψάξουν περισσότερο, κάποιοι πιο χομπίστες το ίδιο. Δεν μπορεί όμως να λέμε ότι φταίει η θεια μου, γιατί κατάφερε να τη δουλέψει ο 'τεχνικός σύμβουλος' εκπροσωπώντας π.χ. την Karenta - προφανώς με την ανοχή της Kosmocar. Δεν μπορεί να λέμε ότι φταις εσύ που δεν έβαλες συναγερμό και 3πλες κλειδαριές και όχι ο διαρρήκτης. Η εντιμότητα είναι αυτονόητη υποχρέωση όλων μας, όχι καταναγκαστικό έργο εκεί που ο άλλος είναι 'εξυπνότερος'.
Μην ξεχνάτε ότι, για εμάς τους γηραιότερους, υπήρχε εποχή χωρίς internet που δεν ήταν τόσο εύκολο να διασταυρώσεις τις απάτες τέτοιων επιτήδειων.
Και ας μην γελιόμαστε: είναι πολύ, μα πολύ, εύκολο για οποιονδήποτε αήθη επαγγελματία να δουλέψει τον καταναλωτή.
-
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
Για να μην αφήσω λάθος εντυπώσεις αλλά και να διασαφηνίσω
η θέση μου , και ως μηχανικού, είναι να τηρούνται **πάντα **οι προδιαγραφές του εργοστασίου
Όπως σωστά αναφέρθηκε ένας μηχανικός για την μηχανή θα ζητήσει κατάλληλες προδιαγραφές που σχεδιάστηκαν από μηχανικούς για να έχουν κοινό σημείο αναφοράς
όλα τα υπόλοιπα είναι μάρκετινγκ που το συντηρούν οι πελάτες παίζοντας με την ανασφάλεια τους
Στο τέλος ο καθένας κάτι ότι νομίζει με τον κινητήρα του
Αλλά οι εργασίες και η έρευνα σε όλα τα επίπεδα του αυτοκινήτου από μηχανικούς και εργοστάσια δεν μπορεί να ευτελίζεται από τον μάστορα της γειτονίας , σε όλα τα θέματα του αυτοκινήτου...
Η δική σου θέση μπορεί να είναι, αλλά επί σειρά ετών παχέων αγελάδων (και τώρα ακόμα) οι συνάδελφοί σου υπό την καθοδήγηση και των μεγάλων συνεργείων, πρακτικά υποχρέωναν τους ιδιοκτήτες να κάνουν όλες τις εργασίες συντήρησης στο ήμισυ των συνιστώμενων από τους κατασκευαστές διαστημάτων, γιατί «στην Ελλάδα έχει πολλή σκόνη», και «πολύ υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι», τρίχες ... δηλαδή. Και όταν μερικοί «παράξενοι» έπαιρναν π.χ. την Kosmocar τηλ. να ρωτήσουν, η Kosmocar έκανε τον Κινέζο (ότι δεν ήξεραν ότι η αδελφή Karenta –και όχι μόνο- έβαζε τους ιδιοκτήτες να πληρώνουν τα 2πλάσια για τη συντήρηση των αυτοκινήτων τους).
Όχι τώρα να τα ρίξουμε στους πελάτες...
Δεν είμαι μηχανικός σαν αυτούς της Καρέντα ... υπάρχουν και άλλοι μέλος ΤΕΕ
Οι πελάτες φταίνε όταν δεν ξέρουν καν που είναι το βιβλιαράκι και δεν καταδέχονται να δουν το μανουαλ και να ασχοληθούν
Άλλα και αυτοί που κάνουν πως ασχολούνται, ακούνε μόνο ότι τους αρέσειΠόσες φορές δεν έχει ειπωθεί ότι αυτό το λάδι είναι καλό γιατί είναι ακριβό...
Το τελευταιο διχως να πιασουμε τις υπερβολες δν το βρισκω λαθος.Ειδικα στα αυτοκίνητα πιστευω ότι ισχυει κατακορον.
Η διαφορα τιμης που παντα εχει η μερκ σε σχεση με την BMW δν είναι πως μενει στην τσεπη της μερσεντές.....ένα πολύ μικρο μερος ναι,η υπολοιπη θα παει σε λιγο καλυτερη μελετη της ασφαλειας,σε πιο ποιοτικο κινητηρα μακροπρόθεσμα και αλλα.Θα πει καποιος μα εγω δν βλεπω καποια διαφορα....Η διαφορα είναι πως έφτιαχναν κυριως αλλα και φτιαχνουν αυτοκίνητα για μια ζωη....εκει πληρωνεις τα παραπανω ευρω π.χ. σε σχεση με ένα αβενσις(δν θιγω το αβενσις απλα τυχαιο καθημερινο παράδειγμα από κατοχους που χλευαζουν τα γερμανικα).
Ότι πληρωνεις θα παρεις απλα καποιες φορες πληρωνεις και ένα μικρο καπελο.Οπως τα λες...........ακριβως απο την αναποδη!!!! Ακομη πιστευεις στο οτι πληρωνεις παιρνεις;;;; Συγγνωμη αλλα εισαι η χαρα των πολυεθνικων και των brandname(s)
-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
Για να μην αφήσω λάθος εντυπώσεις αλλά και να διασαφηνίσω
η θέση μου , και ως μηχανικού, είναι να τηρούνται **πάντα **οι προδιαγραφές του εργοστασίου
Όπως σωστά αναφέρθηκε ένας μηχανικός για την μηχανή θα ζητήσει κατάλληλες προδιαγραφές που σχεδιάστηκαν από μηχανικούς για να έχουν κοινό σημείο αναφοράς
όλα τα υπόλοιπα είναι μάρκετινγκ που το συντηρούν οι πελάτες παίζοντας με την ανασφάλεια τους
Στο τέλος ο καθένας κάτι ότι νομίζει με τον κινητήρα του
Αλλά οι εργασίες και η έρευνα σε όλα τα επίπεδα του αυτοκινήτου από μηχανικούς και εργοστάσια δεν μπορεί να ευτελίζεται από τον μάστορα της γειτονίας , σε όλα τα θέματα του αυτοκινήτου...
Η δική σου θέση μπορεί να είναι, αλλά επί σειρά ετών παχέων αγελάδων (και τώρα ακόμα) οι συνάδελφοί σου υπό την καθοδήγηση και των μεγάλων συνεργείων, πρακτικά υποχρέωναν τους ιδιοκτήτες να κάνουν όλες τις εργασίες συντήρησης στο ήμισυ των συνιστώμενων από τους κατασκευαστές διαστημάτων, γιατί «στην Ελλάδα έχει πολλή σκόνη», και «πολύ υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι», τρίχες ... δηλαδή. Και όταν μερικοί «παράξενοι» έπαιρναν π.χ. την Kosmocar τηλ. να ρωτήσουν, η Kosmocar έκανε τον Κινέζο (ότι δεν ήξεραν ότι η αδελφή Karenta –και όχι μόνο- έβαζε τους ιδιοκτήτες να πληρώνουν τα 2πλάσια για τη συντήρηση των αυτοκινήτων τους).
Όχι τώρα να τα ρίξουμε στους πελάτες...
Δεν είμαι μηχανικός σαν αυτούς της Καρέντα ... υπάρχουν και άλλοι μέλος ΤΕΕ
Οι πελάτες φταίνε όταν δεν ξέρουν καν που είναι το βιβλιαράκι και δεν καταδέχονται να δουν το μανουαλ και να ασχοληθούν
Άλλα και αυτοί που κάνουν πως ασχολούνται, ακούνε μόνο ότι τους αρέσειΠόσες φορές δεν έχει ειπωθεί ότι αυτό το λάδι είναι καλό γιατί είναι ακριβό...
Το τελευταιο διχως να πιασουμε τις υπερβολες δν το βρισκω λαθος.Ειδικα στα αυτοκίνητα πιστευω ότι ισχυει κατακορον.
Η διαφορα τιμης που παντα εχει η μερκ σε σχεση με την BMW δν είναι πως μενει στην τσεπη της μερσεντές.....ένα πολύ μικρο μερος ναι,η υπολοιπη θα παει σε λιγο καλυτερη μελετη της ασφαλειας,σε πιο ποιοτικο κινητηρα μακροπρόθεσμα και αλλα.Θα πει καποιος μα εγω δν βλεπω καποια διαφορα....Η διαφορα είναι πως έφτιαχναν κυριως αλλα και φτιαχνουν αυτοκίνητα για μια ζωη....εκει πληρωνεις τα παραπανω ευρω π.χ. σε σχεση με ένα αβενσις(δν θιγω το αβενσις απλα τυχαιο καθημερινο παράδειγμα από κατοχους που χλευαζουν τα γερμανικα).
Ότι πληρωνεις θα παρεις απλα καποιες φορες πληρωνεις και ένα μικρο καπελο.Οπως τα λες...........ακριβως απο την αναποδη!!!! Ακομη πιστευεις στο οτι πληρωνεις παιρνεις;;;; Συγγνωμη αλλα εισαι η χαρα των πολυεθνικων και των brandname(s)
Εβαλα ένα κυριως σε καποιο σημειο που αναφεροταν στην παλιοτερη κατασταση.Περαν αυτου,στην περιπτωση του αυτοκινητου,οι εμφανως παραπανω δοκιμες που κανουν ορισμένες εταιρειες δν πρεπει με καποιο τροπο να αποπληρωθουν?Αν τσεκαρεις βιντεακι στο youtube θα δεις τι δοκιμες εκανε η BMW το 1950-1960,σε αναρτηση ,αντοχή στα φορτια οσον αφορα το σασι,crash test μεχρι και σε περιπτωση που σκασει ακαριαια το λαστιχο τι θα συμβει.Αυτα κοστιζουν,πρεπει να πληρωθουν,Στο w202 εχει ξυθεί επανελλημενα το πατωμα9προφανως εφυγαν 'πισσεσ' κτλ και εχει βαθιες χαρακιες.....σκουρια ακομα εδώ και 3 χρονια δν εχει εμφανιστεί.Ο κινητήρας εχει σχεδόν 450.000 χιλιόμετρα και βγαζει σε κάθε κυλινδρο ιδια συμπιεση με την εργοστασιακη την στιγμη που σε αλλα αμαξια γτ δν βολευε τον κατασκευαστη εχει κανει αυλο εισαγωγης πιο κοντο(στενο δν θυμαμαι).Εξατμιση εχω την εργοστασιακη όπως και καταλυτη.Η εξατμιση από το 4 μεχρι ΚΑΙ ολο το 2 μεχρι να φθασει στον καταλυτη εχει επιπλέον αλουμινοπροστασια.
Τι θελω να πω.....όλα αυτά τα 'ασημαντα' και τα αφανη στοιχιζουν σε μια εταιρεια....θα πρεπει να μπουν στον λογαριασμο.
Οσο και αν δν αρεσει σε οτιδήποτε ΜΗ κινεζικο ότι πληρωσεις θα παρεις....αυτο είναι νομος.
Οσον αφορα τα κινεζικα είναι μεγαλη κουβεντα......μπορουν να βγαλουν κατι αχρηστο.....μπορουν να βγαλουν και κατι πολύ ανταγωνιστικο ποιοτικα και με την μιση τιμη.......αλλα εξ αποστασεως δν μπορεις να ξερεις.
π.χ. Tο aliexpress εχει παπούτσια Salomon με ιδια τιμη αλλα καποια εχουν μεγαλυτερη αντοχή στα σκισιματα...
Ακομα και αν δεν πειστικες τσεκαρε τα aftermarket ανταλλακτικα.....είναι ο ορισμος του ότι πληρωνω παιρνω....ετσι παει και με το ολο συνολο.
edit:Σε πεζο-σιτροεν περναει η εξατμιση διπλα από το φιλτρο λαδιου και ορισμενα εχουν λιωσει....να τι πληρωνεις.
Η πληρωνεις τη δεκαετια του 80-90 αναρτηση πολλαπλων συνδέσμων πισω και διπλα ψαλιδια εμπρος σε ένα οικογενειακο αυτοκινητο.....η πλειονοτητα ποτε δν θα καταλαβει τα οφειλή.....ο κατασκευαστης όμως χρεωθηκε το επιπλέον κοστος των υλοποιήσεων αυτων + την μεγαλυτερη μελετη που χρειαζονται για την εφαρμογή τους. -
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
Οπως τα λες...........ακριβως απο την αναποδη!!!! Ακομη πιστευεις στο οτι πληρωνεις παιρνεις;;;; Συγγνωμη αλλα εισαι η χαρα των πολυεθνικων και των brandname(s)Αν δεν είμαι αδιάκριτος, γιατί πήρες Mazda και όχι Moskvitch, Wartburg, Trabant, κι αν δεν τα πρόλαβες Lada;
-
Ο χρήστης GeorgX έγραψε:
Οπως τα λες...........ακριβως απο την αναποδη!!!! Ακομη πιστευεις στο οτι πληρωνεις παιρνεις;;;; Συγγνωμη αλλα εισαι η χαρα των πολυεθνικων και των brandname(s)
Αν δεν είμαι αδιάκριτος, γιατί πήρες Mazda και όχι Moskvitch, Wartburg, Trabant, κι αν δεν τα πρόλαβες Lada;
Το mazda μου κοστισε 23000€ τη στιγμη που το αντιστοιχο μερκ,μαλλον σειρα c ,κοστιζε σχεδον τα διπλα!!! Αν εξαιρεσω τις επιδοσεις,οπου το κομπρεσορ υπερεχει και καποια υλικα στο εσωτερικο που τουλαχιστον τα πρωτα χρονια δειχνουν πιο ποιοτικα ,νομιζω σε οδηγικα χαρακτηριστικα,αξιοπιστια,κοστος συντηρησης το 6 υπερεχει. Στο ερωτημα σου σχετικα με τα lada κτλ ειναι ακυρο γι'αυτο αλλωστε και περασαν στο πανθεον της ιστοριας. Αν προσεξες εχω και ενα γατο παντελως απροβληματιστο εδω και 15 χρονια. Υπαρχει κατι φθηνοτερο που να αντεχει εξισου στο περασμα του χρονου;;;
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]