-
Ο χρήστης GeorgX έγραψε:
Ψάρακας-ξεψάρακας: για να μην μπερδευόμαστε, το EuroNCAP ΔΕΝ είναι προδιαγραφή της ΕΕ, που πληρούν ή όχι κάποια αυτοκίνητα. Το CE είναι.Το EuroNCAP είναι ιδιωτικός φορέας, που δοκιμάζει αυτοκίνητα με συγκεκριμένη δική του μεθοδολογία (συχνά ανανεούμενη, μάλιστα, οπότε πρέπει να αξιολογούμε τα αποτελέσματα ανάλογα) και ανακοινώνει τα ευρήματά του. Είναι σαν τα τεστ των 4Τ. Οι κατασκευαστές ισχυρίζονται χ,ψ,ω για τα αυτοκίνητά τους και έρχεται ο ιδιώτης 4Τ, που με αντικειμενικά κριτήρια αξιολογεί τα αυτοκίνητα ή/και τα συγκρίνει με άλλα. Το πρόβλημα είναι ότι είναι δύσκολο να βρεις EuroNCAP, 4T, κλπ για τα λιπαντικά. Τα API, SAE κλπ, αντιστοιχούν στο CE του Touareg και του Duster, που ανέφερα εγώ, και όχι στο EuroNCAP, που ανέφερες εσύ.
Η παρομοίωσή μου, λοιπόν, μπορεί να μη βολεύει το ισοπεδωτικό σκεπτικό, που αναπτύχθηκε, αλλά όχι απλώς δεν είναι άσχετη, αλλά καταδεικνύει το πόσο άτοπο είναι αυτό το ισοπεδωτικό σκεπτικό.
Αντίθετα, η αστεράτη παρομοίωση, είναι άσχετη.
Και, για να μην παρεξηγούμεθα, δεν έχω ιδέα (δεν έχω στοιχεία) αν το Mobil 1 είναι καλύτερο από του Lidl, αλλά ούτε κι εσείς έχετε ιδέα (τουλάχιστον από τα στοιχεία που -δεν- παραθέσατε). Εν αναμονή της παρουσίασης της εσωτερικής πληροφόρησης, λοιπόν. Μέχρι τότε θα δίνω €15 παραπάνω το χρόνο, για το Mobil 1, ελπίζοντας ότι θα διατηρηθεί περισσότερο κοντά στις αρχικές του ιδιότητες μέχρι την αλλαγή και ίσως και να υπερκαλύπτει λιγότερο οριακά τις προδιαγραφές του.
Συμφωνα με τον Νικολα,οι συχνες αλλαγες λιπαντικου κανουν κακο στον κινητηρα,καθως το λιπαντικο αποδιδει καλυτερα μετα απο 7-10-15 χιλιαδες χλμ!!!!! Οποτε αν το ακριβο λιπαντικο σου αντιστεκεται στο περασμα των χλμ και κραταει τις αρχικες του ιδιοτητες.........κακο του κεφαλιου σου
-
Δεν κάνω promotion για το Mobil 1. To χρησιμοποιώ 20 χρόνια και γι' αυτό μου βγαίνει ως παράδειγμα 'ακριβού'.
Η ονομασία για την ΕΕ οφείλει να ακολουθεί τις επιταγές της ΕΕ. Δεν μπορεί να διαφέρουν από κράτος-μέλος σε κράτος-μέλος.
Το περί καλύτερης απόδοσης μετά από 15k είναι σε άλλο νήμα;
Δεν βλέπω γιατί οι συχνές αλλαγές λιπαντικού κάνουν κακό στον κινητήρα (κάνουν σίγουρα κακό στην τσέπη μας και καλό στην τσέπη των εταιρειών και των μηχανικών), ούτε καλό φυσικά. Είναι απλώς περιττές. Υποθέτω, βέβαια, ότι μιλάμε για τις συστάσεις αλλαγής κάθε 5k. Απλώς ακολουθούμε τα συνιστώμενα διαστήματα των κατασκευαστών των αυτοκινήτων.
-
Οι αναλύσεις λαδιών πάντα αυτό δείχνουν. Τα πρώτα χιλιόμετρα μετά μια αλλαγή λιπαντικού η φθορά στο μοτέρ είναι αυξημένη. Σε αυτό το θέμα έχουν γραφτεί αυτά οπότε κάνε ένα search.
Επίσης γενικά η φρασεολογία των εταιρειών δεν είναι αλλαγή 'μέχρι' τόσα χιλιόμετρα αλλά 'ανά' τόσα χιλιόμετρα.
Τέλος σε ανεπτυγμένη χώρα, τα συνεργεία θα σου αρνηθούν πρόωρη αλλαγή λιπαντικού, κυρίως για περιβαλλοντικούς λόγους.Στον κόσμο ο ορισμός του συνθετικού ποικίλει πολύ. Αυτό που στην Ιαπωνία λένε ορυκτέλαιο σε άλλη χώρα μπορεί να το λένε ημισυνθετικό και σε άλλη συνθετικό.
Αλλά επιπλέον δεν σου λέει πρακτικά τίποτα για το τί προσφέρει στο αυτοκίνητό σου. Για αυτό υπάρχουν οι προδιαγραφές.Εν τέλει ο κάθε ένας κάνει ό,τι θέλει στο αυτοκίνητό του. Αλλά το να μην ακολουθείς τις προδιαγραφές και τις οδηγίες μπορεί να μην είναι παράνομο, είναι όμως ηλίθιο. Ναι είναι προσωπική μου άποψη αυτή.
-
Ο χρήστης GeorgX έγραψε:
Δεν κάνω promotion για το Mobil 1. To χρησιμοποιώ 20 χρόνια και γι' αυτό μου βγαίνει ως παράδειγμα 'ακριβού'.Η ονομασία για την ΕΕ οφείλει να ακολουθεί τις επιταγές της ΕΕ. Δεν μπορεί να διαφέρουν από κράτος-μέλος σε κράτος-μέλος.
Το περί καλύτερης απόδοσης μετά από 15k είναι σε άλλο νήμα;
Δεν βλέπω γιατί οι συχνές αλλαγές λιπαντικού κάνουν κακό στον κινητήρα (κάνουν σίγουρα κακό στην τσέπη μας και καλό στην τσέπη των εταιρειών και των μηχανικών), ούτε καλό φυσικά. Είναι απλώς περιττές. Υποθέτω, βέβαια, ότι μιλάμε για τις συστάσεις αλλαγής κάθε 5k. Απλώς ακολουθούμε τα συνιστώμενα διαστήματα των κατασκευαστών των αυτοκινήτων.
Σε αυτο το νημα ειναι και δεν την ασπαζομαι αυτη τη θεση φυσικα......
Με το ατος που ιδιως το χειμωνα κανω πολλες αποστασεις λιγων εκατονταδων μετρων,αλλαζω λαδια ανα 5Κ χλμ αφου η συσσωρευση υγρασιας ειναι κατι παραπανω απο εμφανη!
Θα ηταν εγκληματικο να ακολουθησω αλλη τακτικη. -
Η λάσπη στις συνθήκες που περιγράφεις ήταν μια αδυναμία των παλαιότερων λιπαντικών.
Βέβαια αν κατά καιρούς κάνεις μια διαδρομή που να ζεσταθούν τα λάδια φεύγουν όλοι οι υδρατμοί.
Ειδάλως μιλάμε για κινητήρες που μάλλον κάνουν 5.000χλμ. ή λιγότερο οπότε αλλάζουν λάδια αναγκαστικά στο χρόνο (με παλαιού τύπου μη long life λάδια).Στα oil service computer πάντως το έχουν αυτό. Στο Κόρσα που δεν κάνει πολλά χιλιόμετρα στην παρούσα φάση, η ένδειξη πέφτει ίσως Χ10 τώρα που οι διαδρομές είναι σπάνιες και μικρές. Μπορεί δηλαδή να του κάνω 100 χλμ. και ο δείκτης αλλαγής να πέσει κατά 1000χλμ.
και πάλι όμως δε νομίζω η αλλαγή να χρειαστεί να γίνει νωρίτερα από την διετία. -
nickolas, αν θυμάσαι πού είναι, με κατευθύνεις στο μήνυμα όπου λες ότι οι συχνές αλλαγές κάνουν κακό (γιατί για να το βρω σε 500 σελίδες...). Ευχαριστώ
-
Λυπάμαι. Υπάρχει η λειτουργία του search για αυτό το θέμα.
Για να τα βρω και εγώ τα ίδια θα κάνω.Ενδεικτικά πάντως δες το άρθρο εδώ του Bitog, που είναι το μεγαλύτερο forum για τα λάδια.
-
Ναι φιλέ δώσε λινκ να μας φύγει η περιέργεια ελπίζω να ενα αποτέλεσμα απο καμμία επίσημη έρευνα όχι κάποια επιφωτιση του Μπάμπη του σουγιά η του Μήτσου του πεταλούδα.
Στάλθηκε από το Vodafone Smart ultra 6 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Για να μην αφήσω λάθος εντυπώσεις αλλά και να διασαφηνίσω
η θέση μου , και ως μηχανικού, είναι να τηρούνται **πάντα **οι προδιαγραφές του εργοστασίου
Όπως σωστά αναφέρθηκε ένας μηχανικός για την μηχανή θα ζητήσει κατάλληλες προδιαγραφές που σχεδιάστηκαν από μηχανικούς για να έχουν κοινό σημείο αναφοράς
όλα τα υπόλοιπα είναι μάρκετινγκ που το συντηρούν οι πελάτες παίζοντας με την ανασφάλεια τους
Στο τέλος ο καθένας κάτι ότι νομίζει με τον κινητήρα του
Αλλά οι εργασίες και η έρευνα σε όλα τα επίπεδα του αυτοκινήτου από μηχανικούς και εργοστάσια δεν μπορεί να ευτελίζεται από τον μάστορα της γειτονίας , σε όλα τα θέματα του αυτοκινήτου...
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Η λάσπη στις συνθήκες που περιγράφεις ήταν μια αδυναμία των παλαιότερων λιπαντικών.
Βέβαια αν κατά καιρούς κάνεις μια διαδρομή που να ζεσταθούν τα λάδια φεύγουν όλοι οι υδρατμοί.
Ειδάλως μιλάμε για κινητήρες που μάλλον κάνουν 5.000χλμ. ή λιγότερο οπότε αλλάζουν λάδια αναγκαστικά στο χρόνο (με παλαιού τύπου μη long life λάδια).Στα oil service computer πάντως το έχουν αυτό. Στο Κόρσα που δεν κάνει πολλά χιλιόμετρα στην παρούσα φάση, η ένδειξη πέφτει ίσως Χ10 τώρα που οι διαδρομές είναι σπάνιες και μικρές. Μπορεί δηλαδή να του κάνω 100 χλμ. και ο δείκτης αλλαγής να πέσει κατά 1000χλμ.
και πάλι όμως δε νομίζω η αλλαγή να χρειαστεί να γίνει νωρίτερα από την διετία.Νικολα,μιλαω για το γιαουρτι που σχηματιζεται κυριως στην ταπα πληρωσης λαδιου. Τωρα δεν ξερω αν υπαρχει και λασπη στο καρτερ,αλλα με τις συχνες αλλαγες απομακρυνονται αμφοτερα. Κανω απο 9-12Κ χλμ/χρονο.
-
Δεν είναι πρόβλημα αυτή η μαγιονέζα.
...και το καλυτερο είναι να κάνεις μια κανονική διαδρομή 2-3 φορές το μήνα.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Η λάσπη στις συνθήκες που περιγράφεις ήταν μια αδυναμία των παλαιότερων λιπαντικών.
Βέβαια αν κατά καιρούς κάνεις μια διαδρομή που να ζεσταθούν τα λάδια φεύγουν όλοι οι υδρατμοί.
Ειδάλως μιλάμε για κινητήρες που μάλλον κάνουν 5.000χλμ. ή λιγότερο οπότε αλλάζουν λάδια αναγκαστικά στο χρόνο (με παλαιού τύπου μη long life λάδια).Στα oil service computer πάντως το έχουν αυτό. Στο Κόρσα που δεν κάνει πολλά χιλιόμετρα στην παρούσα φάση, η ένδειξη πέφτει ίσως Χ10 τώρα που οι διαδρομές είναι σπάνιες και μικρές. Μπορεί δηλαδή να του κάνω 100 χλμ. και ο δείκτης αλλαγής να πέσει κατά 1000χλμ.
και πάλι όμως δε νομίζω η αλλαγή να χρειαστεί να γίνει νωρίτερα από την διετία.Η αυξημενη φθορα στα πρωτα χιλιόμετρα της αλλαγης οντως υπαρχει αλλα είναι πολύ μικρη.Δικαιολογια για αποφυγή αλλαγης λαδιων(συχνα) ή για μερικη αλλαγη λαδιου στο αυτοματο σασμαν είναι σιγουρα ,για τον κινητηρα δν ισχυει αφου τα δεδομενα είναι τελειως διαφορετικα.
Στον κινητηρα μου με διπλη καδενα + σχεδόν μισο εκατομυριο χιλιόμετρα είναι εμφανες ποτε το ιξωδες του λαδιου εχει παρει την κατιουσα.Θα πει καποιος πως είναι παλιος κινητήρας και μολυνει πιο ευκολα τα λαδια(δεν ισχυει μιας και εχω υγραεριο και τα λαδια μου βγαινουν καστανα στα 20κ που τα κραταω)Ακομα και ετσι η πτωση των ποιοτικων χαρακτηριστικων του λαδιου γινεται εμφανης και στον Μ271 που είναι ενας νεος κινητήρας.
Eπισης ξεχασα να προσθεσω πως τα λαδια μου δν τσουρουφλίζονται όπως σε αλλα μοτερ. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Ειδάλως μιλάμε για κινητήρες που μάλλον κάνουν 5.000χλμ. ή λιγότερο οπότε αλλάζουν λάδια αναγκαστικά στο χρόνο (με παλαιού τύπου μη long life λάδια)-
Αν ένα αυτοκίνητο κάνει 5.000 χλμ το χρόνο και του αλλάζω λάδι κάθε χρόνο, βάζοντας full συνθετικό 5W30 αντί για ημισυνθετικό 10W40, εκτός από σπατάλη χρημάτων μήπως του κάνω και ζημιά;
-
Αν ένα αυτοκίνητο κάνει λιγότερα από 1.000 χλμ το χρόνο (υποθετική περίπτωση) και του αλλάζω λάδι κάθε δύο χρόνια, μπορεί να του κάνω ζημιά;
-
-
**@ W202 AMG **Αν πραγματικά το ιξώδες σου αλλάζει τόσο, καλά κάνεις και τα αλλάζεις!
Αλλά σε μοντέρνο μοτέρ με λάδια που καλύπτουν τις προδιαγραφές, δεν παίζει να συμβαίνει αυτό!
Το χρώμα δεν λέει τίποτα για την κατάσταση των λαδιών. Τα δικά μου μαυρίζουν στα 500χλμ. και κρατάνε μετά παρόμοιο χρώμα μέχρι την αλλαγή (συνήθως στα 2 χρόνια έχω κάνει 25.000χλμ.) και βέβαια δεν καταλαβαίνω κάποια διαφορά στην αλλαγή όσον αφορά τη λειτουργία του μοτέρ, σίγουρα όχι προς το καλύτερο.
Δεν είμαι σίγουρος τί είναι αυτό που κάνει τα λάδια να αλλάζουν το ιξώδες τους αλλά δεν νομίζω να είναι επιμολύνσεις αλλά περισσότερο θερμικοί κύκλοι.
Το υγραέριο νομίζω (διορθώστε με αν κάνω λάθος) γενικά θερμικά είναι χειρότερο καύσιμο από την βενζίνη και αυτό είναι μεγάλο θέμα σε μοτέρ που δεν σχεδιάστηκαν εξ'αρχής να καίνε υγραέριο.Αν δηλαδή λόγω υγραερίου τα λάδια σου εκτίθενται σε υψηλότερες θερμοκρασίες, σίγουρα θα μειώνεται η διάρκεια της ζωής τους και ας παραμένουν κατάξανθα.
Scrooge ζημιά θα κάνεις μόνο αν το λάδι που βάλεις δεν καλύπτει τις προδιαγραφές που ζητάει το μοτέρ. Επίσης τα είπα για το πόσο παρανόηση δημιουργείται με το 'συνθετικό'. Να κοιτάζετε πάντα προδιαγραφές και τίποτε άλλο.
Με 1000χλμ. το χρόνο (προσωπική άποψη) δεν πρόκειται να κάνεις καμία ζημιά. Πρόσεχε τη βενζίνη μόνο που μένει τόσο καιρό και όλα τα υπόλοιπα (λάστιχα κλπ.) -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
**@ W202 AMG **Αν πραγματικά το ιξώδες σου αλλάζει τόσο, καλά κάνεις και τα αλλάζεις!Αλλά σε μοντέρνο μοτέρ με λάδια που καλύπτουν τις προδιαγραφές, δεν παίζει να συμβαίνει αυτό!
Το χρώμα δεν λέει τίποτα για την κατάσταση των λαδιών. Τα δικά μου μαυρίζουν στα 500χλμ. και κρατάνε μετά παρόμοιο χρώμα μέχρι την αλλαγή (συνήθως στα 2 χρόνια έχω κάνει 25.000χλμ.) και βέβαια δεν καταλαβαίνω κάποια διαφορά στην αλλαγή όσον αφορά τη λειτουργία του μοτέρ, σίγουρα όχι προς το καλύτερο.
Δεν είμαι σίγουρος τί είναι αυτό που κάνει τα λάδια να αλλάζουν το ιξώδες τους αλλά δεν νομίζω να είναι επιμολύνσεις αλλά περισσότερο θερμικοί κύκλοι.
Το υγραέριο νομίζω (διορθώστε με αν κάνω λάθος) γενικά θερμικά είναι χειρότερο καύσιμο από την βενζίνη και αυτό είναι μεγάλο θέμα σε μοτέρ που δεν σχεδιάστηκαν εξ'αρχής να καίνε υγραέριο.Αν δηλαδή λόγω υγραερίου τα λάδια σου εκτίθενται σε υψηλότερες θερμοκρασίες, σίγουρα θα μειώνεται η διάρκεια της ζωής τους και ας παραμένουν κατάξανθα.
Scrooge ζημιά θα κάνεις μόνο αν το λάδι που βάλεις δεν καλύπτει τις προδιαγραφές που ζητάει το μοτέρ. Επίσης τα είπα για το πόσο παρανόηση δημιουργείται με το 'συνθετικό'. Να κοιτάζετε πάντα προδιαγραφές και τίποτε άλλο.
Με 1000χλμ. το χρόνο (προσωπική άποψη) δεν πρόκειται να κάνεις καμία ζημιά. Πρόσεχε τη βενζίνη μόνο που μένει τόσο καιρό και όλα τα υπόλοιπα (λάστιχα κλπ.)Ανεφερα και ένα μοντερνο μοτερ τον Μ271 οπου συμβαινει το ιδιο.Το χρωμα λεει πως το λαδι δν εχει επιμολυνθεί με ποικιλα καταλοιπα καυσης αρα δν εχουμε αλοιωση του.Τα λαδια αλλαζουν ιξωδες με τη χρηση μιας και τα Viscoty Improvers που περιεχουν καταστρέφονται και το λιπαντικο διχως αυτά τεινει να επανελθει στην βαση που χρησιμοποιηθηκε ως λιπαντικο.Ειναι συνδυασμος επιμολύνσεων και θερμικων κυκλων.Ειδικα όταν οι θερμικοι κυκλοι δν είναι ολοκληρωμένοι και μενει καυσιμο εντος του λιπαντικου εχουμε ταχυτατη καταστροφή του λιπαντικου.Το υγραεριο μικρες διαφορες εχει σε σχεση με την βενζινη και αυτές εντοπίζονται κοντα στις βαλβιδες.Απο το υγραεριο όχι δν αυξάνεται η θερμοκρασια του λιπαντικου(μετρήσιμα).Το υγραεριο εχει το τρομερο μπονους ότι δν αφηνει καταλοιπα...για αυτό και δρα θετικα οσον αφορα την ζωη του λιπαντικου(ξανθο δεν εχει επιφορτιστεί βρωμιας και αρα δεν υποκειται σε μολυνση και διασπαση)+κύλινδροι-ελατήρια θα ζησουν περισσοτερο.
Παρατηρω,βασικα ακουω την πτωση του ιξωδους εξαιτίας του ότι ο κινητήρας εχει διπλη καδενα και λογω χιλιομετρων εχει χαλαρωσει λιγο,αρα χτυπάει ελαχιστα.
0-3000 χιλιόμετρα δν ακούγεται τιποταα ραπτομηχανή,
3000-7 αντε 10000 τωρα που βαζω το 5-50 όταν είναι πολύ ζεστο κατι ακους στο ρελαντί που κ που.
10000-15000 ακούγεται πιο πολύ και πιο εντονα.
15κ-20κ που αλλαζω το λιπαντικο είναι στα τελευταια του.
Να τονισω ότι παρα τα χιλιόμετρα του ο κινητήρας δν καιει λαδια.Στην αλλαγη θα καψει 250-300μλ(μετρημένα) στα 20.000 χιλιόμετρα και η πλειονοτητα του καμμενου λαδιου ερχεται εκει στις 15κ-20κ....
Νομιζω πως είναι φανερο ότι το λιπαντικο πεφτει συνεχως. -
Ποιό 5w-50 βάζεις? Καλύπτει τις προδιαγραφές για το μοτέρ σου?
Μου κάνει εντύπωση η Μercedes να κάνει spec τέτοιο ιξώδες για τον M271.
Επιπλέον δεν έχω υπόψιν μου κάποιο long life 5W-50. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Ποιό 5w-50 βάζεις? Καλύπτει τις προδιαγραφές για το μοτέρ σου?
Μου κάνει εντύπωση η Μercedes να κάνει spec τέτοιο ιξώδες για τον M271.
Επιπλέον δεν έχω υπόψιν μου κάποιο long life 5W-50.Το μοτερ μου είναι το Μ111.920 ,το βιβλιο εχει βασικες προδιαγραφες και εχει απλα πινακακι θερμοκρασιών-ιξωδων(ναι λαμβανει όλα τα ακραια ιξωδη)Mobil1 βαζω,δν είναι τοσο χοντρο οσο φαινεται προς 40αρι θυμιζει.
Απλα εχουμε και τον Μ271 στην οικογενεια και τον ανεφερε παραπανω. -
Η ρευστότητα δεν φαίνεται με το μάτι οπότε το 40αρι ειναι40αρι και το 50αρι ειναι 50ρι δεν υπάρχει 50αρι που να είναι σαν 40αρι
Στάλθηκε από το Vodafone Smart ultra 6 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
-
Ο χρήστης tedd έγραψε:
Η ρευστότητα δεν φαίνεται με το μάτι οπότε το 40αρι ειναι40αρι και το 50αρι ειναι 50ρι δεν υπάρχει 50αρι που να είναι σαν 40αριΣτάλθηκε από το Vodafone Smart ultra 6 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Ένα λιπαντικο για να παρει στους 100 βαθμούς κελσιου τον χαρακτηρισμο 40αρι ,πρεπει η ρευστοτητατα του να βρίσκεται εντος καποιου ευρους.Αντιστοιχα και για να παρει τον χαρακτηρισμο 50αρι.Οταν βρίσκεται χαμηλα στο ευρος του 50αρι και απεχει λιγο από το ανωτατο σημειο του 40αρι συμβαινει αυτό που λεω ,ότι εχουμε ένα λιπαντικο 5w50 λεπτορευστο που τεινει να θυμισει 40αρι.Ειναι απλο,δν ειπα καπου ότι η ρευστοτητα φαινεται με το ματι,αν δεν ξερουμε κατι καλυτερα να μην ποσταρουμε.
-
Όπως όμως το είχες γράψει αυτό το νόημα εδινες σε κάποιον.
Εχεις μετρητή θερμοκρασίας λαδιου ή μετρήσεις κάποια στιγμη θερμοκρασιες;
Στάλθηκε από το Vodafone Smart ultra 6 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]