-
Ο χρήστης Syncro for ever έγραψε:
Ένας από τους λόγους που το, (συνεχές, εντός και όχι εκτός δρόμου), 4wd, σώζει ζωές, είναι και η ασφάλεια που προσφέρει στις ακραίες αυτές συνθήκες.Άλλωστε, στα 'death rates' της IIHS, θα δείτε ότι τα 4wd αυτοκίνητα, σε σχέση με τα 2wd ίδια αυτοκίνητα, έχουν, κατά μέσον όρο, ένα 15% χαμηλότερο συντελεστή, διαφορά που ισούται με αυτή που προκύπτει από την χρήση αερόσακων!
Πόσα 4κινητα και πόσα 2κινητα κυκλοφορούν;Μηπως είναι αναλογο του 'τα κοκκινα αμάξια τρακάρουν πιο συχνά απο τα άλλα χρώματα';
-
Ο χρήστης adensa έγραψε:
Ένας από τους λόγους που το, (συνεχές, εντός και όχι εκτός δρόμου), 4wd, σώζει ζωές, είναι και η ασφάλεια που προσφέρει στις ακραίες αυτές συνθήκες.
Άλλωστε, στα 'death rates' της IIHS, θα δείτε ότι τα 4wd αυτοκίνητα, σε σχέση με τα 2wd ίδια αυτοκίνητα, έχουν, κατά μέσον όρο, ένα 15% χαμηλότερο συντελεστή, διαφορά που ισούται με αυτή που προκύπτει από την χρήση αερόσακων!
Πόσα 4κινητα και πόσα 2κινητα κυκλοφορούν;Μηπως είναι αναλογο του 'τα κοκκινα αμάξια τρακάρουν πιο συχνά απο τα άλλα χρώματα';
Όταν ένας οργανισμός, επιπεδου IIHS, ανακοινώνει αποτελέσματα, χρησιμοποιεί την επιστήμη της στατιστικής.
Για να βγει ένας συντελεστής μετριέται ο πληθυσμός των οχημάτων μιας συγκεκριμένης κατηγορίας και παραβάλλεται προς σύγκριση με ισοδύναμο στόλο άλλης κατηγορίας.
Επίσης, τα αποτελέσματα 'ζυγίζονται', προσαρμόζονται δηλαδή πολυεπίπεδα στις παραμέτρους των χρηστών, π.χ. ποιο είναι το ποσοστό ανδρών χρηστών, γυναικών, οι ηλικίες τους, ο συντελεστής επικινδυνότητας τους κατά ηλικία και φύλλο, και άλλα πολλά.
Έτσι, το τελικό αποτέλεσμα, είναι, έγκυρα, συγκρίσιμα στοιχεία, μεταξύ διαφορετικού τύπου οχημάτων, διαφορετικών χρονικών περιόδων.
Α, και με την ευκαιρία, το χρώμα παίζει ρόλο στην επικινδυνότητα ενός οχήματος.
Το πιο επικίνδυνο δεν είναι το κόκκινο, όπως θα μπορούσε εύκολα να θεωρήσει κανείς, αλλά το γκρί!
Έτσι, κατά καιρούς, στο εξωτερικό, ασφαλιστικές εταιρείες χρεώνουν υψηλότερα ασφάλιστρα για τα γκρι αυτοκίνητα.
Ο λόγος είναι πως ο αφηρημένος οδηγός, η αυτός που είχε την ατυχία, φτάνοντας στην διασταύρωση να τον 'μανουριάζει' η γυναίκα του η η πεθερά του, έχει την τάση να ταυτίζει το γκρι με την άσφαλτο και έτσι, θεωρώντας πως δεν του έρχεται κάτι, ξεκινάει...(Εκεί φαίνεται και η τεράστια σημασία των φώτων ημέρας και ας μην επιβεβαιώνεται στατιστικά).
-
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
Ναι αλλα κοστιζει τοσο στο εργοστασιο οσο και στον καταναλωτή οποτε και δεν εφαρμόζεται.
Mercedes 4matic, από το 1987.
The first design of 4Matic system was introduced in 1987 on the W124 series (E Class) saloons (four-door) and estate (station wagon) cars. It was available with the 2.6 L and 3.0 L 6-cylinder petrol (gasoline) and diesel engines.
(Wikipedia) -
Ο χρήστης Syncro for ever έγραψε:
:offtopicviii:Ναι αλλα κοστιζει τοσο στο εργοστασιο οσο και στον καταναλωτή οποτε και δεν εφαρμόζεται.
Mercedes 4matic, από το 1987
The first design of 4Matic system was introduced in 1987 on the W124 series (E Class) saloons (four-door) and estate (station wagon) cars. It was available with the 2.6 L and 3.0 L 6-cylinder petrol (gasoline) and diesel engines.
(Wikipedia)Άλλες εποχές τοτε......μετα το 2000 η μερκ τα εκανα όλα σκ@τα.
-
Οι σύγχρωνες Μερκ είναι σαφώς ανώτερες από τα πλοία του παρελθόντος.
Σχετικά με την τετρακίνηση: Είναι μεν ασφαλέστερη για τον μέσο οδηγό ως μια συγκεκριμένη ταχύτητα αλλά από εκεί και πέρα γίνεται εντελώς απρόβλεπτο το αυτοκίνητο. Δεν ξέρεις αν θα υποστρέψει ή θα υπερστρέψει πέραν του ορίου της πρόσφυσης.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Οι σύγχρωνες Μερκ είναι σαφώς ανώτερες από τα πλοία του παρελθόντος.Σχετικά με την τετρακίνηση: Είναι μεν ασφαλέστερη για τον μέσο οδηγό ως μια συγκεκριμένη ταχύτητα αλλά από εκεί και πέρα γίνεται εντελώς απρόβλεπτο το αυτοκίνητο. Δεν ξέρεις αν θα υποστρέψει ή θα υπερστρέψει πέραν του ορίου της πρόσφυσης.
Το όριο της πρόσφυσης είναι τόσο ψηλά που δεν το ξεπερνάς ποτέ, σαν λογικός οδηγός, εκτός αν το επιδιώξεις.
Το δύσκολο είναι πως στις ειδικές μετρήσεις σε πίστα, (slalom, skidpad κ.τ.λπ.), υπάρχει η παραπλανητική εικόνα της σχεδόν ισοδυναμίας η ακόμα και της υπεροχής του 2wd!
Όμως σε πραγματικές συνθήκες η υπεροχή του 4x4, (συνεχούς, εντός δρόμου), είναι συντριπτική.
Μία από τις περιπτώσεις, που μόνο αν το ζήσεις καταλαβαίνεις τι γίνεται, στην Λαυρίου, εκεί που κάποτε μία ταβέρνα έβγαζε έξω βαλσαμωμένα ζώα, και η, (στεγνή), άσφαλτος γυάλιζε σαν να είχε κάτω λάδι, από την υπερβολική φθορά.
Πέρασα με 80 χλμ., σε μικρή καμπή, το αυτοκίνητο κουνήθηκε λίγο σαν να φύσηξε δυνατός πλάγιος άνεμος, και απόρησα τι θα συνέβαινε σε αυτόν που με ένα 2wd OPEL VECTRA είχε βαλθεί, οπωσδήποτε, να με ακολουθεί.
Το αποτέλεσμα ήταν να δω από τον καθρέπτη μου ένα από τα τρομακτικότερα θεάματα της ζωής μου.
Στο προαναφερόμενο σημείο, το VECTRA υπέρστρεψε, βρήκε στο, υπερυψωμένο δεξιό πλαϊνό του δρόμου, ανέβηκε εκεί σπάζοντας μία κολόνα της ΔΕΗ, εκτινάσσοντας τα θραύσματα σαν κομμάτια οβίδας, κρεμώντας το επάνω κομμάτι της κολόνας, που ήταν προσκολλημένο στα σύρματα, πάνω από ένα μικρό σπιτάκι που βρισκόταν εκεί.
Τον οδηγό τον έβγαλα αιμόφυρτο αλλά ζωντανό.
Τα λέω αυτά για να φανεί η χρησιμότητα της τετρακίνησης, ακόμα και μέσα στην πόλη, ακόμα και με μικρές, σχετικά, ταχύτητες.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Οι σύγχρωνες Μερκ είναι σαφώς ανώτερες από τα πλοία του παρελθόντος.Σχετικά με την τετρακίνηση: Είναι μεν ασφαλέστερη για τον μέσο οδηγό ως μια συγκεκριμένη ταχύτητα αλλά από εκεί και πέρα γίνεται εντελώς απρόβλεπτο το αυτοκίνητο. Δεν ξέρεις αν θα υποστρέψει ή θα υπερστρέψει πέραν του ορίου της πρόσφυσης.
Δεν εννοω στην οδικη συμπεριφορα....οπου αλιμονο αν το επομενο μοντελο δεν είναι καλυτερο σε αυτόν τον τομεα...Αναφέρομαι στο θεμα της ποιοτητας οπου στην W203 ηταν το απολυτο αισχος....Ξεφτιζουν τα παντα μεσα στο εσωτερικο....+ αν δεν κανω λαθος(το ειχα διαβασει εδώ μεσα στο φορουμ)....το sportcoupe ή το κανονικο σενταν χρησιμοποιει 'ιδιο' σασι με το w202.....
Ειχε ζητησει και συγνωμη η μερκ για την πτωση ποιοτητας.
Ο κοσμος λεει ότι τα τετρακίνητα γλυστρανε με τα τέσσερα....βεβαια τα βιντεο στο youtube εχουν αντιθετη αποψη όπως λες! -
Λοιπόν η προσωπική μου πείρα λέει ότι για να γίνει υδρολίσθηση πρέπει τα ελαστικά να είναι πολύ φθαρμένα, σαφώς κάτω από το νόμιμο όριο φθοράς. ...και είναι ανάλογη της ταχύτητας. Δηλαδή μπορεί το δεδομένο όχημα στο δεδομένο δρόμο/συνθήκες να έχει υδρολίσθηση στα 120 αλλά όχι στα 80.
Από την άλλη το ελαστικό δεν είναι μόνο πόση γόμα έχει μείνει αλλά και πόσο ξεραμένη είναι, πόσο άθικτος είναι ο σκελετός του κλπ. Καλό είναι για παράδειγμα να μην έχουν μεγάλη διαφορά ηλικίας τα ελαστικά μας. Κατά τα άλλα συμφωνώ σε γενικές γραμμές με τον Aikibill.
Η τετρακίνηση δεν είναι πανάκεια. Μόνιμη τετρακίνηση στο φρενάρισμα σημαίνει ότι η πρόσφυση σου καθορίζεται από τον τροχό με τη χειρότερη πρόσφυση. Οι έξυπνες 4κινήσεις των καινούργιων μοντέλων από την άλλη μόνο θετικά έχουν (πέρα από κόστος/βάρος/κατανάλωση).
Θα ήθελα link για τη μελέτη που έλεγε ότι τα 4κίνητα δίνουν 15% μπόνους στην ασφάλεια. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Η τετρακίνηση δεν είναι πανάκεια. Μόνιμη τετρακίνηση στο φρενάρισμα σημαίνει ότι η πρόσφυση σου καθορίζεται από τον τροχό με τη χειρότερη πρόσφυση. Οι έξυπνες 4κινήσεις των καινούργιων μοντέλων από την άλλη μόνο θετικά έχουν (πέρα από κόστος/βάρος/κατανάλωση).
Θα ήθελα link για τη μελέτη που έλεγε ότι τα 4κίνητα δίνουν 15% μπόνους στην ασφάλεια.1)Η τετρακίνηση είναι πανάκεια. Tετρακίνητος, εντός δρόμου, (το εκτός δεν έχει συνάφεια με αυτή την συζήτηση), με χιλιάδες χιλιόμετρα, σε όλη την Ελλάδα, από το 1993. Έζησα περιστατικά που άνθρωποι θα είχαν σωθεί η δεν θα είχαν ταλαιπωρηθεί αν διέθεταν τετρακίνηση, πολλά.
2)Το Syncro, (80'ς), στο φρενάρισμα απεμπλέκει την τετρακίνηση, με το σύστημα 'ελεύθερου τροχασμού', και το αυτοκίνητο φρενάρει σαν δικίνητο, ακριβώς για να αποφευχθούν διενέξεις ανάμεσα στους δύο άξονες.
Ανάλογες προβλέψεις έχουν και άλλοι κατασκευαστές.
3)Link με επεξεργασμένο υλικό για το θέμα δεν υπάρχει. Υπάρχουν οι πίνακες θνησιμότητας της IIHS, απ' όπου προκύπτει το δεδομένο αυτό.
Μόλις μπορέσω θα ποστάρω.
-
Άρα δεν υπάρχει μελέτη που να λέει κάτι τέτοιο. Είναι η δική σου ερμηνεία επί των αποτελεσμάτων. (που μπορεί να είναι σωστή, δεν ξέρω). Βρες τα και νομίζω αξίζει να ανοίξεις καινούργιο topic για το θέμα.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Άρα δεν υπάρχει μελέτη που να λέει κάτι τέτοιο. Είναι η δική σου ερμηνεία επί των αποτελεσμάτων. (που μπορεί να είναι σωστή, δεν ξέρω). Βρες τα και νομίζω αξίζει να ανοίξεις καινούργιο topic για το θέμα.Άρα μπορείς και συ να βρεις ένα τετρακίνητο, (εντός δρόμου), να κάνεις τις δοκιμές σου.
Μην τα περιμένετε όλα από έναν άνθρωπο που ταξίδεψε σε όλη την Ελλάδα από το 1960 με δικίνητα αυτοκίνητα, σε ταξίδια κάθε Σαββατοκύριακο, (κυρίως), και με τετρακίνητα από το 1993. (Kαι με, συνολικά, δύο τροχούς!). Δικαιούται μερίδιο κούρασης!
Ακόμα, η εικονική πραγματικότητα, όπως αυτή προκύπτει από το YOUTUBE, τα διάφορα review κ.τ.λπ, δεν μπορεί να αποδόσει την σημασία του θέματος.
(Κανείς άλλος τετρακίνητος, (εντός δρόμου), δεν υπάρχει σε αυτό το forum να μας πει δυο λόγια;).
Υ.Γ. Δεν μίλησα ποτέ για 'μελέτη που να λέει κάτι τέτοιο'. Μου αρκούν τα δικα μου συμπεράσματα από δικές μου μελέτες και έρευνες ετών, με άμεσο καθημερινό monitor στο εργαστήριο που λέγεται δρόμος. Και, ειδικά σε αυτό το θέμα, δεν χρειάζεται κανείς να αποδεχτεί αυτά τα συμπεράσματα. Είναι τόσο εξώφθαλμα ώστε διακρίνονται από όλους, εύκολα, με μικρή προσπάθεια.
-
Βρες τα εννοώ δώσε το λινκ με τους πίνακες θνησιμότητας της IIHS
-
To λοιπόν!
Είμαστε εντελώς 'out off topic'. Aς φροντίσει το moderetion.
Θα είμαι σύντομος και περιεκτικός.
Τυχαία λήψη στοιχείων από την αναφορά της IIHS του 2011, (sr 4605 pdf), θα μπορούσε να είναι οποιασδήποτε άλλης χρονιάς, το ίδιο φαινόμενο εμφανίζεται σταθερά.
Έχουμε:
Tυχαία, και πάλι, λήψη στοιχείων.
ΗΟNDA CRV 2WD. 22
HONDA CRV 4WD 7
ΔΙΑΦΟΡΑ: 65% !!!!
TOYOTA RAV 4
KAMMIA ΔΙΑΦΟΡΑ (Πολύ μικρή, υπέρ του 4wd, στα όρια του στατιστικού σφάλματος).
FORD EDGE 2WD 25
FORD EDGE 4WD O
ΔΙΑΦΟΡΑ...100% !!!!
ΚΙΑ SPORTAGE 2WD 58
KIA SPORTAGE 4WD 41
ΔΙΑΦΟΡΑ 29%
HYUNDAI TUCSON 2WD 39
HYUNDAI TUCSON 4WD 46
ΔΙΑΦΟΡΑ + 20% (Η ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΑ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΕΛΑΤΤΩΜΑ).
DODGE DAKOTA EXTENDED CAB (ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ 4WD, ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΠΑΝΤΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ)
2WD: 41
4WD: 24ΔΙΑΦΟΡΑ:44%
FORD 150 2WD (ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ) 44, 59 & 65
FORD 150 4WD 40, 55 & 62
ΔΙΑΦΟΡΑ: 5-10%
NISSAN CREW CAB 2WD: 126 (Τιν τούτο..)
NISSAN CREW CAB 4WD: 92
ΔΙΑΦΟΡΑ: 27%
Eμπειρία: 12 χρόνια στο τιμόνι ενός 2wd VW T3, και άλλα τόσα στο τιμόνι ενός 4wd T3.
Τεράστια η διαφορά υπέρ του SYNCRO σε κάθε τομέα.
Ψάχνοντας θα βρείτε παρόμοια στοιχεία, με κάποια δυσκολία, γιατί δεν παράγονται όλα τα αυτοκίνητα και σε 2wd και σε 4wd ώστε να μπορούν να γίνουν ακριβείς συγκρίσεις.
-
παντως οταν πηρα το αμαξι ειχε 2 λαστιχα λιωμενα (τα πισω) και τα μπροστα ηταν με 7000 χλμ. καινουργια σχεδον (205/45/R17 bridgestone potenza )
Αυτο που εκανα ειναι οτι τα εβαλα πισω και εβαλα μπροστα καινουργια με την λογικη να ξεκινησω να κανω τα μπρος πισω στα 15 περιπου και μετα ανα 6-7000 χλμ.
Δεν νομιζω οτι εκανα λαθος γενικα συν οτι τα λαστιχα και το αμαξι κρατανε τρομερα περισσοτερο απο οσο απαιτουν τα ισχνα αλογα του.
Καταλαβαινω την λογικη των καλων πισω αλλα νομιζω οτι ειναι για περιπτωσεις προσωρινης λυσης για να παρεις τον αλλο-παραλλο μηνα και τα αλλα 2.
Αν ηταν τα καλα να ειναι καλυτερα πισω γενικως , τοτε γιατι κανουμε τα λαστιχα μπρος-πισω?? θα πρεπε να τα αφηναμε ετσι και απο ενα σημειο και υστερα θα ηταν τα πισω καλυτερα οπως και να εχει .
-
Ο χρήστης conkal έγραψε:
παντως οταν πηρα το αμαξι ειχε 2 λαστιχα λιωμενα (τα πισω) και τα μπροστα ηταν με 7000 χλμ. καινουργια σχεδον (205/45/R17 bridgestone potenza )Αυτο που εκανα ειναι οτι τα εβαλα πισω και εβαλα μπροστα καινουργια με την λογικη να ξεκινησω να κανω τα μπρος πισω στα 15 περιπου και μετα ανα 6-7000 χλμ.
Δεν νομιζω οτι εκανα λαθος γενικα συν οτι τα λαστιχα και το αμαξι κρατανε τρομερα περισσοτερο απο οσο απαιτουν τα ισχνα αλογα του.
Καταλαβαινω την λογικη των καλων πισω αλλα νομιζω οτι ειναι για περιπτωσεις προσωρινης λυσης για να παρεις τον αλλο-παραλλο μηνα και τα αλλα 2.
Αν ηταν τα καλα να ειναι καλυτερα πισω γενικως , τοτε γιατι κανουμε τα λαστιχα μπρος-πισω?? θα πρεπε να τα αφηναμε ετσι και απο ενα σημειο και υστερα θα ηταν τα πισω καλυτερα οπως και να εχει .
Πολλοι κανουμε τα ελαστικα μπρος-πισω και λογω του ότι τα μπροστινα μας ελαστικα τρώγονται πιο πολύ από την εξω μερια του πελματος....Και κάθε φορα που γινεται ευθυγραμμιση θελω να αυξησω την αρνητικη καμπερ.....ΚΑΙ ΚΑΘΕ φορα μου λενε ότι δεν ρυθμίζεται....Διπλα ψαλιδια και δεν ρυθμίζεται?Με κοιτανε σαν εξωγηινο....ισως κανω καποιο μεγαλο λαθος αλλα πιστευω ότι ευρος ρυθμισης υπαρχει.
-
Ο χρήστης conkal έγραψε:
παντως οταν πηρα το αμαξι ειχε 2 λαστιχα λιωμενα (τα πισω) και τα μπροστα ηταν με 7000 χλμ. καινουργια σχεδον (205/45/R17 bridgestone potenza )Αυτο που εκανα ειναι οτι τα εβαλα πισω και εβαλα μπροστα καινουργια με την λογικη να ξεκινησω να κανω τα μπρος πισω στα 15 περιπου και μετα ανα 6-7000 χλμ.
Δεν νομιζω οτι εκανα λαθος γενικα συν οτι τα λαστιχα και το αμαξι κρατανε τρομερα περισσοτερο απο οσο απαιτουν τα ισχνα αλογα του.
Καταλαβαινω την λογικη των καλων πισω αλλα νομιζω οτι ειναι για περιπτωσεις προσωρινης λυσης για να παρεις τον αλλο-παραλλο μηνα και τα αλλα 2.
Αν ηταν τα καλα να ειναι καλυτερα πισω γενικως , τοτε γιατι κανουμε τα λαστιχα μπρος-πισω?? θα πρεπε να τα αφηναμε ετσι και απο ενα σημειο και υστερα θα ηταν τα πισω καλυτερα οπως και να εχει .
Για μένα έκανες πολυ καλα.
Οσο αφορά την ερώτηση γιατι κάνουμε μπρος πισω αλλαγη η απάντηση ειναι οτι η αλλαγη γινεται μετα απο αριθμό χλμ που η διαφορα σε φθορά μπρος πισω ειναι αμελητέα και με σκοπό αντί να έχουμε (μόνο) μπροστα λαστιχα που κρατάνε 40.000 χλμ και (μόνο) πισω που κρατάνε 60-70.000 χλμ να έχουμε απο δυο εναλλασωμενα ζευγάρια που θα κρατήσουν απο 50-55.000 χλμ. -
Ο χρήστης W202 AMG έγραψε:
Πολλοι κανουμε τα ελαστικα μπρος-πισω και λογω του ότι τα μπροστινα μας ελαστικα τρώγονται πιο πολύ από την εξω μερια του πελματος....Και κάθε φορα που γινεται ευθυγραμμιση θελω να αυξησω την αρνητικη καμπερ.....ΚΑΙ ΚΑΘΕ φορα μου λενε ότι δεν ρυθμίζεται....Διπλα ψαλιδια και δεν ρυθμίζεται?Με κοιτανε σαν εξωγηινο....ισως κανω καποιο μεγαλο λαθος αλλα πιστευω ότι ευρος ρυθμισης υπαρχει.
ξερω ποιος ειναι ο λογος να κανουμε μπρος-πισω. να εχουμε ομοιομορφα κατα το δυνατον λαστιχα και ετσι να κρατανε πιο πολυ. ΑΛΛΑ αν ισχυε ο κανονας που θελει τα καλα πισω τοτε δεν θα επρεπε να κανουμε τις εναλλαγες. θα πρεπε να τα αφηνουμε ως εχουν μεχρι να πεθανουν τα μπρος.
ρητορικο ηταν το ερωτημα. -
Ο χρήστης Aikibill έγραψε:
Για μένα έκανες πολυ καλα.
Οσο αφορά την ερώτηση γιατι κάνουμε μπρος πισω αλλαγη η απάντηση ειναι οτι η αλλαγη γινεται μετα απο αριθμό χλμ που η διαφορα σε φθορά μπρος πισω ειναι αμελητέα και με σκοπό αντί να έχουμε (μόνο) μπροστα λαστιχα που κρατάνε 40.000 χλμ και (μόνο) πισω που κρατάνε 60-70.000 χλμ να έχουμε απο δυο εναλλασωμενα ζευγάρια που θα κρατήσουν απο 50-55.000 χλμ.και εγω πιστευω οτι ηταν η σωστη λυση. μετα μπηκα εδω και ειδα το θεμα και προβληματιστηκα . αλλα αν κραταγα τα λαστιχα ως εχουν και εβαζα τα καινυοργια πισω τοτε σε 1-2 χρονια θα ηθελα αλλαγη και τα πισω θα ηταν καινουργια σχεδον αρα δεν μου εβγαζε νοημα. τωρα θα κρατησουν 3 χρονια περιπου ισως 4 αν κανω λιγα χλμ και μετα αλλαγη τετραδα
ΠΑρεπιπτοντως οπως ηταν πριν με καινουργια μπροστα και παλια πισω (οταν λεω παλια εννοω ΠΑΛΙΑ με 85000 και 5 1/2 χρονια) δεν μου γλιστρησε καθολου το αμαξι και το πιεσα σχετικα, το πρωτο ΣΚ μεχρι να αλλαξω την δευτερα τα λαστιχα.
κιχ δεν εκανε οποτε (κρινω οτι ) δεν θα εχω θεμα.
-
Η τετρακίνηση φυσικά και δεν είναι πανάκεια. Η κύρια χρησιμότητά της είναι η αυξημένη ελκτική πρόσφυση. Η πλευρική πρόσφυση παραμένει αμετάβλητη. Μάλιστα η επιπλέον μάζα της τετρακίνησης είναι επιβαρυντική σε αυτόν τον τομέα. Το χειρότερο όμως είναι ότι ενώ με τα δικίνητα ξέρεις ποιός άξονας θα ανοίξει την τροχιά του, με τα τετρακίνητα δεν ξέρεις τι θα σου έρθει. Φυσικά με τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά τέτοια φαινόμενα περιορίζονται ή και μηδενίζονται σε όλα τα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως άξονα μετάδοσης, αλλά η τάση παραμένει.
Όσον αφορά τα στατιστικά, δεν λένε απολύτως τίποτα αν δεν δούμε και τις αντίστοιχες πωλήσεις, ώστε να βγούνε ποσοστά. Δηλαδή το ότι τράκαραν 100 δικίνητα και 50 τετρακίνητα ενώ πουλήθηκαν διπλάσια δικίνητα, μας λέει απλά ότι τρακάρουν με την ίδια συχνότητα και ας είναι διπλάσια σε αριθμό ατυχημάτων. Τέλος, τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται λόγω οδηγικού λάθους και όχι επειδή το αυτοκίνητο γλίστρησε.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Η τετρακίνηση φυσικά και δεν είναι πανάκεια. Η κύρια χρησιμότητά της είναι η αυξημένη ελκτική πρόσφυση. Η πλευρική πρόσφυση παραμένει αμετάβλητη. Μάλιστα η επιπλέον μάζα της τετρακίνησης είναι επιβαρυντική σε αυτόν τον τομέα. Το χειρότερο όμως είναι ότι ενώ με τα δικίνητα ξέρεις ποιός άξονας θα ανοίξει την τροχιά του, με τα τετρακίνητα δεν ξέρεις τι θα σου έρθει. Φυσικά με τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά τέτοια φαινόμενα περιορίζονται ή και μηδενίζονται σε όλα τα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως άξονα μετάδοσης, αλλά η τάση παραμένει.Όσον αφορά τα στατιστικά, δεν λένε απολύτως τίποτα αν δεν δούμε και τις αντίστοιχες πωλήσεις, ώστε να βγούνε ποσοστά. Δηλαδή το ότι τράκαραν 100 δικίνητα και 50 τετρακίνητα ενώ πουλήθηκαν διπλάσια δικίνητα, μας λέει απλά ότι τρακάρουν με την ίδια συχνότητα και ας είναι διπλάσια σε αριθμό ατυχημάτων. Τέλος, τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται λόγω οδηγικού λάθους και όχι επειδή το αυτοκίνητο γλίστρησε.
'Όλα αυτά τα έχω απαντήσει παραπάνω, αλλά μία ακόμα προσπάθεια δεν βλάπτει...
α) Το φαινόμενο ίσης πλευρικής πρόσφυσης 2wd/4wd στην πίστα των test skidpad και slalom είναι παραπλανητικό!
Το καταλαβαίνει κανείς αυτό αν έχει ζήσει συνθήκες ξαφνικής εμφάνισης προβλήματος στο οδόστρωμα, σε καμπή, με το ίδιο αυτοκίνητο σε 2wd και σε 4wd, με την ίδια ταχύτητα.
To μεν δικίνητο φεύγει, το δε τετρακίνητο περνάει ακλόνητο, μέσα σε κάποια όρια πάντα.
(Και είχα την ευκαιρία να το διαπιστώσω αυτό, με δύο ίδια αυτοκίνητα, 2wd/4wd, επειδή επί χρόνια περνούσα από τα ίδια δύσκολα σημεία και με τα δύο, όπου το Syncro εμφάνιζε αγωνιστική συμπεριφορά).
Και επειδή αυτά, αν δεν τα ζήσεις, δεν γίνονται εύκολα αντιληπτά, ορίστε ένα δεύτερο παράδειγμα:
Kατέβαινα μεγάλη κατηφόρα πίσω από το γηροκομείο στην Κηφισίας.
Στην στροφή που υπάρχει για να βγεις στην Κηφισίας, αυτοκίνητα, δεξιά, πάνω στο πεζοδρόμιο, τα μισά ανεβασμένα, σαν κάτι να είχε συμβεί.
Κόσμος πολύς μαζεμένος, όπως σε περίπτωση ατυχήματος, να μου κάνει νόημα να σταματήσω.
Κοιτάζω καλύτερα και βλέπω λάδια χυμένα, τα δε προαναφερόμενα οχήματα, να έχουν γλιστρήσει με το πλάϊ και να έχουν κουρέψει τις δεξιές πλήμνες, έχοντας τσακίσει οι τροχοί κάτω από το αμάξωμα, καθώς κτύπησαν στο ρείθρο.
Τους έκανα νόημα να φύγουν από τον δρόμο γιατί σκοπεύω να περάσω, ξέροντας ότι μπορώ.
Προς απορία όλων, (για πολλοστή φορά), αυτοκίνητο και οδηγός-συνοδηγός, περάσαμε καμαρωτοί και, κυρίως, αλώβητοι!
Ίσως θα θέλετε να μάθετε και το αυτοκίνητο...Όχι δεν ήταν Syncro! Ήταν ένα Terios (Daihatsu), του 2000, με συνεχή τετρακίνηση και δυνατότητα κλειδώματος κεντρικού.
Και όλα αυτά, μέσα στην πόλη, με πολύ χαμηλές ταχύτητες.
β)Το ότι δεν ξέρεις ποιος άξονας θα φύγει κ.τ. λπ., ανήκει στην σφαίρα της φαντασίας! Τουλάχιστον στα δύο αυτοκίνητα που έχω μεγάλη πείρα, VWSyncro t3, & b35i, η συμπεριφορά είναι πάντα προβλέψιμη, και υποστροφική στο όριο, αλλά σε ένα όριο, που τα διάφορα καινούργια η παλιά δικίνητα αυτοκίνητα, δεν μπορούν να πλησιάσουν σε συνθήκες αναπάντεχα μειωμένης πρόσφυσης, όπου, αθόρυβα και χωρίς δράματα, ενεργοποιείται η τετρακίνηση και σώζει ζωές.
(Δις).Σε προηγούμενο post, ανάφερα ένα απόλυτα και πέρα για πέρα αληθινό περιστατικό, ατύχημα λίγο έξω από τον ιστό της πόλης, με την ταχύτητα των 80 χλμ., σε συνθήκες που οι reviwers, με τις ελεγχόμενες συνθήκες τους, δεν μπορούν να προσεγγίσουν.
Σε αυτό το post ένα άλλο, απίθανο, σε συνθήκες καλοκαιρίας και μέσα στην πόλη, με σχεδόν, μηδενικές ταχύτητες.
Μόνο με την πείρα μπορεί κανείς να καταλάβει ορισμένα πράγματα, και αυτό όχι γιατί πιστεύω στο 'άλλο η θεωρία και άλλο η πράξη', αλλά στο ότι η καθημερινότητα προβάλλει ποικίλες συνθήκες που είναι, σχεδόν, αδύνατο να προβλεφθούν.
2)Αυτή η ανάλυση περί στατιστικής δείχνει ότι δεν πρόσεξες τι είπα.
Μίλησα για επιστήμη της στατιστικής που εφαρμόζεται από οργανισμούς, όπως η IIHS, και φυσικά δεν χρησιμοποιεί δείγματα των 50 και 100, αλλά, αφ΄ενός, ίσες εγγραφές από κάθε τύπο, και αφ΄ετέρου, τεράστιο αριθμό δείγματος, (ήταν ανά 10.000 και έγινε ανά 100.000 η 1.000.000, δεν θυμάμαι καλά).
(Μην κοιτάς που, όπως λένε οι φίλοι μας οι Ευρωπαίοι, εμείς δεν μπορούμε να οργανώσουμε ούτε barbeque... ).
2 Καινούργια Λάστιχα, Σε ποιον άξονα μπαίνουν?