-
Σκέφτομαι να βάλω μια αερτομή στο 307 που περιμένω αλλά αυτά τα 70 χιλιάρικα που έχει με αποθαρρύνουν...
Θα ήθελα να ρωτήσω...
Πέρα απο αισθητική άποψη οι αεροτομές των αυτοκινήτων παραγωγής κάνουν τίποτα ?Αυξάνουν την κατανάλωση ?
Μειώνουν την τελική ?
Αυξάνουν το κράτημα ?
Κάνουν το αυτοκίνητο πιο σταθερό ?Προσωπικά, παρατηρώντας τις νέες αεροτομές πιστεύω ότι είναι για καθαρά διακοσμητικούς λόγους. Αυτό το λέω λόγω μεγέθους και κλίσης (είναι σχεδόν οριζόντιες).
-
Σκέφτομαι να βάλω μια αερτομή στο 307 που περιμένω αλλά αυτά τα 70 χιλιάρικα που έχει με αποθαρρύνουν...
Θα ήθελα να ρωτήσω...
Πέρα απο αισθητική άποψη οι αεροτομές των αυτοκινήτων παραγωγής κάνουν τίποτα ?Αυξάνουν την κατανάλωση ?
Μειώνουν την τελική ?
Αυξάνουν το κράτημα ?
Κάνουν το αυτοκίνητο πιο σταθερό ?Προσωπικά, παρατηρώντας τις νέες αεροτομές πιστεύω ότι είναι για καθαρά διακοσμητικούς λόγους. Αυτό το λέω λόγω μεγέθους και κλίσης (είναι σχεδόν οριζόντιες).
-
Σκέφτομαι να βάλω μια αερτομή στο 307 που περιμένω αλλά αυτά τα 70 χιλιάρικα που έχει με αποθαρρύνουν...
Θα ήθελα να ρωτήσω...
Πέρα απο αισθητική άποψη οι αεροτομές των αυτοκινήτων παραγωγής κάνουν τίποτα ?Αυξάνουν την κατανάλωση ?
Μειώνουν την τελική ?
Αυξάνουν το κράτημα ?
Κάνουν το αυτοκίνητο πιο σταθερό ?Προσωπικά, παρατηρώντας τις νέες αεροτομές πιστεύω ότι είναι για καθαρά διακοσμητικούς λόγους. Αυτό το λέω λόγω μεγέθους και κλίσης (είναι σχεδόν οριζόντιες).
-
Αν και εχω αεροτομή,δεν νομίζω οτι επι της ουσίας προσφέρει κατι,ειδικά στην καθημερινή οδήγηση.
Το αισθητικό μέρος βέβαια ειναι αλλη υπόθεση,'περί ορέξεως κολοκυθόπιττα'.
Στις υψηλές ταχύτητες ομως μια σωστή αεροτομή 'πιέζει' προς κατω με καλύτερα αποτελέσματα στην πρόσφυση. -
ΟΙ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΤΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΣΑΝ ΤΟ 307. Η ΚΑΘΕΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΣΚΗΘΕΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΗ, ΤΟΣΗ ΠΟΥ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΤΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΑΙΣΘΑΝΘΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΣΕ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΚΟΝΤΑ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΤΟΥ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ [/quote]
ΜΙΛΑΜΕ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ ΟΡΟΦΗΣ ΛΟΓΙΚΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ
ΑΝ ΤΟ ΓΕΜΙΣΕΙΣ ΦΟΥΣΤΕΣ SPOILER ΚΤΛ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ 'ΒΡΙΣΚΕΙΣ ΚΑΤΩ' ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΑΝΩΜΑΛΙΑ, ΕΝΩ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΧΟΝΤΑΣ ΞΟΔΕΨΕΙ ΜΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ -
Η ΚΑΘΕΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΣΚΗΘΕΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΗ
Κάπου άκουσα ότι αυτή η δύναμη για να είναι εκμεταλλεύσιμη πρέπει να ασκείται απ' ευθείας στην στήριξη της ανάρτησης ή έστω στο πλαίσιο. Όταν εφαρμόζετε σε καπώ και άλλα δευτερεύοντα στοιχεία ένα μέρος της χάνεται σε παραμόρφωση των εξαρτημάτων αυτών. Είναι αλήθεια αυτό;
-
Από άλλο thrad:
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
Πραγματικα με προβληματισατε τωρα.Αλλα οχι πως δεν το περιμενα.
Δηλαδη ειναι λιγοι αυτοι οι 'επιστημονες-μηχανικοι' που φτιαχνουν ενα αμαξι και ελεγχουν τα παντα και δεν βαζουν βελτιωτες για μοστρα μονο. Εδω εχω δει κατι αυτοκινητα να κυκλοφορουν με κατι αεροτομες που αναρωτιεσαι αν ο ανθρωπος τις εβαλε για να πεταξει επειδη νομιζει εχει αεροπλανο αντι να 'κραταει' κατω το αυτοκινητο.Ασχετοσυνη και φιγουρα....AΠΟ ΟΣΟ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΙ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ Η ΑΝΤΩΣΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΕΞΑΣΚΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΤΩΝ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (ΠΟΡΤ-ΜΠΑΓΚΑΖ) Η ΟΠΟΙΑ ΕΞΙΣΟΡΟΠΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕ ΣΥΝΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΘΕΜΑ?Μέσες άκρες είσαι σωστός. Εξηγώ: η αρνητική άντωση είναι μία δύναμη (ας την πούμε Fd) που από την αεροτομή ασκείται στο σημείο στήριξης της. Αν συνδέεται άκαμπτα απ'ευθείας με τα ψαλίδια ή τις πλήμνες, (μάλλον απίθανο), τότε είναι προφανές ότι σε κάθε περίπτωση όλη η δύναμη Fd μεταφέρεται στους τροχούς.
Στην πράξη όμως, η αεροτομή είναι συνδεδεμένη στο πλαίσιο. Από το πλαίσιο μέχρι το δρόμο όμως μεσολαβούν δύο ελαστικά στοιχεία: τα ελατήρια και τα λάστιχα(ναι , έχουν και αυτά στοιχεία ελαστικής παραμόρφωσης), καθώς και η τριβή των αμορτισέρ. Για λόγους απλούστευσης θεωρούμε την αρνητική άντωση σταθερή, τις εσωτερικές τριβές ελατηρίων και ελαστικών αμελητέες καθώς επίσης αμελητέα θεωρούμε την παραμόρφωση των ελαστικών. Ας δούμε λοιπόν τι γίνεται:
Κινούμαστε στην ευθεία και από την αεροτομή μας δημιουργείται μία δύναμη Fd( αρν. άντωση). Μέρος αυτής της δύναμης Fd συμπιέζει τα ελατήρια της ανάρτησης. Tο ελατήριο λοιπόν προφορτίζεται από μία δύναμη και αν αγνοήσουμε τις εσωτερικές του τριβές την ίδια δύναμη μεταφέρει η άλλη του άκρη στον τροχό. Είπα μέρος της Fd παραμορφώνει το ελατήριο και μεταφέρεται από το συμπιεσμένο ελατήριο στον τροχό. Το υπόλοιπο τι γίνεται; Το υπόλοιπο καταναλώνεται από τις αρκετά μεγάλες τριβές τριβές T των αμορτισέρ( γι αυτό ζεσταίνονται όταν δουλεύουν) και της ανάρτησης. Στους τροχούς τελικά ασκείται δύναμη μικρότερη της Fd, δηλαδή έχουμε απώλειες λόγω των τριβών. Με λίγα λόγια, οι τριβές της ανάρτησης μας ροκανίζουν αρνητική άντωση.
Συνεπώς ο μόνος τρόπος να εκμεταλλευτούμε (σχεδόν) όλη την αρνητική άντωση των αεροτομών μας είναι η άκαμπτη σύνδεση τους με τους τροχούς. Κάτι τέτοιο όμως είναι μη πρακτικό και δεν έχω δει κάποιο τέτοιο όχημα. Μόνο σε τηλεκατευθυνόμενα μοντέλα πίστας έχω δει τέτοιες λύσεις.
ΥΓ. Ελπίζω να μην έγινα κουραστικός. Κάτι τέτοια ζητήματα τα θεωρώ εξαιρετικά ενδιαφέροντα.
Η συνέχεια εδώ:
http://www.4troxoi.gr/forum/viewtopic.php?t=707&postdays=0&postorder=asc&start=30
-
Θεωρητικά μπορεί να μειώσει και την κατανάλωση!!!
Αυτό συμβαίνει στις αεροτομές των φορτηγών για παράδειγμα, αλλά με την ίδια φιλοσοφία μπορεί να γίνει και στα ΙΧ.
Το τι συμβαίνει όμως στην πράξη δεν το γνωρίζω, και φαντάζομαι εξαρτάται από την κατασκευή...
Σε ένα από τα Τίπο που είχα έβαλα την μεγάλη αεροτομή που έβγαινε (νομίζω ήταν της Άμπαρθ; ). Το αυτοκίνητο μετά τα 80 είχε διαφορά, αφού πίσω πάταγε καλύτερα. Ο αντίποδας όμως ήταν πως σε υψηλές ταχύτητες έδινε μια πιο 'χόβερκραφτ' αίσθηση στο τιμόνι. Ίσως να πιεζόταν η ουά και να ανασηκωνόταν ο μύτη, σίγουρα πάντως ο αέρας από κάτω με πίεζε περισσότερο από πριν.
Λίγο μετά έβαλα πλαϊνά πλαστικά (αυτά ήταν σίγουρα Άμπαρθ ) και έφτιαξε η κατάσταση κάπως. Αυτά μέχρι τα 130 δεν έκαναν τίποτα απολύτως. Δυστυχώς 2-3 βδομάδες μετά (ευτυχώς πρόλαβα να πάω ταξίδι στη Θεσσαλονίκη όμως) με τράκαραν, πετάχτηκε με 80 από ΣΤΟΠ και το αυτοκίνητο (13 μηνών...) ολική καταστροφή, οπότε δεν μπορώ να σας πω περισσότερα... Αλλά είμαι βέβαιος πως αυτό είναι ένα θέμα που διαφέρει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο.
-
ΓΙΩΡΓΟ ΟΙ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ ΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΕΧΟΥΝ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΕΞΟΜΑΛΥΝΟΥΝ ΤΗ ΡΟΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑ ΟΤΑΝ ΑΥΤΟΣ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΥΡΙΟΣ ΟΧΗΜΑ,ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ ΠΟΥ ΩΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΣΜΕΝΟΣ,ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΑΝΤΙ-ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟΣ.
ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΔΡΟΜΟΥ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΑΝΑΓΚΗ. -
Ο χρήστης BTS έγραψε:
AΠΟ ΟΣΟ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΙ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ Η ΑΝΤΩΣΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΕΞΑΣΚΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΤΩΝ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (ΠΟΡΤ-ΜΠΑΓΚΑΖ) Η ΟΠΟΙΑ ΕΞΙΣΟΡΟΠΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕ ΣΥΝΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΘΕΜΑ?Μέσες άκρες είσαι σωστός. Εξηγώ: η αρνητική άντωση είναι μία δύναμη (ας την πούμε Fd) που από την αεροτομή ασκείται στο σημείο στήριξης της. Αν συνδέεται άκαμπτα απ'ευθείας με τα ψαλίδια ή τις πλήμνες, (μάλλον απίθανο), τότε είναι προφανές ότι σε κάθε περίπτωση όλη η δύναμη Fd μεταφέρεται στους τροχούς.
Στην πράξη όμως, η αεροτομή είναι συνδεδεμένη στο πλαίσιο. Από το πλαίσιο μέχρι το δρόμο όμως μεσολαβούν δύο ελαστικά στοιχεία: τα ελατήρια και τα λάστιχα(ναι , έχουν και αυτά στοιχεία ελαστικής παραμόρφωσης), καθώς και η τριβή των αμορτισέρ. Για λόγους απλούστευσης θεωρούμε την αρνητική άντωση σταθερή, τις εσωτερικές τριβές ελατηρίων και ελαστικών αμελητέες καθώς επίσης αμελητέα θεωρούμε την παραμόρφωση των ελαστικών. Ας δούμε λοιπόν τι γίνεται:
Κινούμαστε στην ευθεία και από την αεροτομή μας δημιουργείται μία δύναμη Fd( αρν. άντωση). Μέρος αυτής της δύναμης Fd συμπιέζει τα ελατήρια της ανάρτησης. Tο ελατήριο λοιπόν προφορτίζεται από μία δύναμη και αν αγνοήσουμε τις εσωτερικές του τριβές την ίδια δύναμη μεταφέρει η άλλη του άκρη στον τροχό. Είπα μέρος της Fd παραμορφώνει το ελατήριο και μεταφέρεται από το συμπιεσμένο ελατήριο στον τροχό. Το υπόλοιπο τι γίνεται; Το υπόλοιπο καταναλώνεται από τις αρκετά μεγάλες τριβές τριβές T των αμορτισέρ( γι αυτό ζεσταίνονται όταν δουλεύουν) και της ανάρτησης. Στους τροχούς τελικά ασκείται δύναμη μικρότερη της Fd, δηλαδή έχουμε απώλειες λόγω των τριβών. Με λίγα λόγια, οι τριβές της ανάρτησης μας ροκανίζουν αρνητική άντωση.
Νομίζω πως τα έχεις μπερδέψει λίγο. Δεν είναι δυνατό εσωτερικές τριβές στα ελαστικά στοιχεία να εξισορροπούν εξωτερικές δυνάμεις. Ας πούμε ότι έχεις 10000 N βάρος του οχήματος, και ασκείται μία δύναμη 500 Ν στην αεροτομή με φορά προς τα κάτω. Αυτό που λές εσύ, αν κατάλαβα καλά, είναι ότι η συνολική κατακόρυφη δύναμη που ασκείται στους τροχούς δε θα είναι 10500 Ν αλλά μικρότερη, πχ 10400 Ν. Αυτό προφανώς δεν ισχύει, γιατί αν ίσχυε θα παραβίαζε το ΣF=0 στον κατακόρυφο άξονα, οπότε θα είχαμε κατακόρυφη κίνηση του αυτοκινήτου, πράγμα το οποίο δε συμβαίνει (όχι λόγω της Fd τουλάχιστο). Αρα όλη η Fd μεταφέρεται στο έδαφος ως κατακόρυφο φορτίο των τροχών.
Για να το αποδείξουμε και πειραματικά, μπορείς να πάρεις μια ζυγαριά και να ζυγιστείς. Μετά να βάλεις ένα χοντρό σφουγγάρι πάνω στη ζυγαριά και να ζυγιστείς πάλι. Θα διαπιστώσεις η (μεγάλη) εσωτερική τριβή του σφουγγαριού δενκαταναλώνει καθόλου από το βάρος σου.
-
...Εκτος των αλλων, οι αεροτομες που εχουν σχεδιαστει απο τα εργοστασια για να πωλουνται σαν after market προ'ι'οντα ή σαν αξεσουαρ, πρεπει λογικα να εχουν κατασκευαστει για αισθητικους λογους. Δε μπορει να πουλανε μια αεροτομη η οποια θα βελτιωνει τη συμπεριφορα του αυτοκινητου, εκτος κι αν εχει φτιαχτει γι'αυτο το λογο, οπως ας πουμε στο ΤΤ.
Σε αλλη περιπτωση ομως, απο τη στιγμη που με μια απλη-μικρη αεροτομη μπορει καποιος να παρεμβει στην αεροδυναμικη του αυτοκινητου, δε θα πρεπει να τοποθετησει και εμπρος ενα βοηθημα ωστε να εξισορροπησει τις αλλαγες? Και περα απο αυτο.. τοσες μελετες γινονται για την αεροδυναμικη καθε αυτοκινητου. Εαν τα βοηθηματα προερχονται απο το αγωνιστικο - sport τμημα καποιας εταιριας, τοτε εχει καλως. Θα ειναι λογικα εξελιγμενη και μελετημενη.Καποτε συναντησα ενα τυπο που ειχε τοποθετησει στο Rover του (214-216 δε θυμαμαι) μια αεροτομη τυπου Escort Cossworth, και ολο περηφανια μου ελεγε: 'τη βλεπεις αυτη την αεροτομη που εβαλα? 60κιλα ζυγιζει! Ειναι δυνατη-στιβαρη (ή κατι τετοιο τελοσπαντων) ....
-
Ο χρήστης HUNTER έγραψε:
ΓΙΩΡΓΟ ΟΙ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ ΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΕΧΟΥΝ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΕΞΟΜΑΛΥΝΟΥΝ ΤΗ ΡΟΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑ ΟΤΑΝ ΑΥΤΟΣ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΥΡΙΟΣ ΟΧΗΜΑ,ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΦΟΡΤΙΟΥ ΠΟΥ ΩΣ ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΣΜΕΝΟΣ,ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΑΝΤΙ-ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΟΣ.
ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΔΡΟΜΟΥ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΑΝΑΓΚΗ.Κι όμως, με την ίδια ακριβώς φιλοσοφία μπορείς να βάλεις μια αεροτομή για να εξομαλύνει την ροή του αέρα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, πράγμα που μπορεί να μειώσει την κατανάλωση. Απλά σπανίως γίνεται αυτό (έως και ποτέ). Γιαυτό είπα πως είναι θεωρητικό...
-
Ο χρήστης Nikos_bugsR έγραψε:
Καποτε συναντησα ενα τυπο που ειχε τοποθετησει στο Rover του (214-216 δε θυμαμαι) μια αεροτομη τυπου Escort Cossworth, και ολο περηφανια μου ελεγε: 'τη βλεπεις αυτη την αεροτομη που εβαλα? 60κιλα ζυγιζει! Ειναι δυνατη-στιβαρη (ή κατι τετοιο τελοσπαντων) ....Πώς μπορούμε να κάνουμε τα γελάκια των icons τεράστια για κάτι σαν το παραπάνω;;
-
Γραφω στο θεμα χωρις να ειμαι καθολου γνωστης. Ειχα ρωτησει εναν μηχανικο ενος κορυφαιου Ελληνα που τρεχει στους Ελληνικους αγωνες για τις αεροτομες. Αφορμη ηταν η μικρη διακριτικη δικια μου αεροτομη που εχει στο τελειωμα του ουρανου του αυτοκινητου μου και η αεροτομη του αγωνιστικου που ετρεχε στο Ακροπολις. Μου ειπε οτι στα κοινα αυτοκινητα ειναι διακοσμητικες και στην ουσια δεν κανουν τιποτα. Αυτη ομως που ειχε το αγωνιστικο κατι εκανε. Ξεχασα ομως να τον ρωτησω για την Porsche 911 οπου μετα τα 80-90 ως γνωστον σηκωνεται αυτοματα μια μεγαλη πισω αεροτομη. Αυτη βοηθαει καθολου(?) γιατι δεν νομιζω να ειναι διακοσμητικη. Αν οχι τοτε ποιος ο λογος να ανασηκωνεται. Δηλαδη αν δεν βοηθα, τοτε καντη σταθερη η μην την βαζεις καθολου.
-
Γραφω στο θεμα χωρις να ειμαι καθολου γνωστης. Ειχα ρωτησει εναν μηχανικο ενος κορυφαιου Ελληνα που τρεχει στους Ελληνικους αγωνες για τις αεροτομες. Αφορμη ηταν η μικρη διακριτικη δικια μου αεροτομη που εχει στο τελειωμα του ουρανου του αυτοκινητου μου και η αεροτομη του αγωνιστικου που ετρεχε στο Ακροπολις. Μου ειπε οτι στα κοινα αυτοκινητα ειναι διακοσμητικες και στην ουσια δεν κανουν τιποτα. Αυτη ομως που ειχε το αγωνιστικο κατι εκανε. Ξεχασα ομως να τον ρωτησω για την Porsche 911 οπου μετα τα 80-90 ως γνωστον σηκωνεται αυτοματα μια μεγαλη πισω αεροτομη. Αυτη βοηθαει καθολου(?) γιατι δεν νομιζω να ειναι διακοσμητικη. Αν οχι τοτε ποιος ο λογος να ανασηκωνεται. Δηλαδη αν δεν βοηθα, τοτε καντη σταθερη η μην την βαζεις καθολου.
-
Ρε παιδια τι εγινε? Ακομα ειναι νωρις και δεν τα εχω κοπανησει πως βλεπω διπλη τη ιδια δημοσιευση που εκανα?
-
Ο χρήστης odiki_asfaleia έγραψε:
Ρε παιδια τι εγινε? Ακομα ειναι νωρις και δεν τα εχω κοπανησει πως βλεπω διπλη τη ιδια δημοσιευση που εκανα?Έπεσες στη χύτρα με το ζωμό... Με το ουίσκυ εννοώ!!!
Μπα, κι εγώ διπλή τη βλέπω! Άλλο ένα διπλό για μένα, και ό,τι πίνει ο odiki_asfaleia!
Στην Πόρσε που λες βοηθά στο κράτημα, αλλά και στον καλύτερο αερισμό του κινητήρα!
-
Ο χρήστης catalyst έγραψε:
AΠΟ ΟΣΟ ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΙ ΑΕΡΟΤΟΜΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ Η ΑΝΤΩΣΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΕΞΑΣΚΕΙΤΕ ΣΤΟΝ ΑΞΟΝΑ ΤΩΝ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ (ΠΟΡΤ-ΜΠΑΓΚΑΖ) Η ΟΠΟΙΑ ΕΞΙΣΟΡΟΠΕΙΤΑΙ ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕ ΣΥΝΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΘΕΜΑ?Μέσες άκρες είσαι σωστός. Εξηγώ: η αρνητική άντωση είναι μία δύναμη (ας την πούμε Fd) που από την αεροτομή ασκείται στο σημείο στήριξης της. Αν συνδέεται άκαμπτα απ'ευθείας με τα ψαλίδια ή τις πλήμνες, (μάλλον απίθανο), τότε είναι προφανές ότι σε κάθε περίπτωση όλη η δύναμη Fd μεταφέρεται στους τροχούς.
Στην πράξη όμως, η αεροτομή είναι συνδεδεμένη στο πλαίσιο. Από το πλαίσιο μέχρι το δρόμο όμως μεσολαβούν δύο ελαστικά στοιχεία: τα ελατήρια και τα λάστιχα(ναι , έχουν και αυτά στοιχεία ελαστικής παραμόρφωσης), καθώς και η τριβή των αμορτισέρ. Για λόγους απλούστευσης θεωρούμε την αρνητική άντωση σταθερή, τις εσωτερικές τριβές ελατηρίων και ελαστικών αμελητέες καθώς επίσης αμελητέα θεωρούμε την παραμόρφωση των ελαστικών. Ας δούμε λοιπόν τι γίνεται:
Κινούμαστε στην ευθεία και από την αεροτομή μας δημιουργείται μία δύναμη Fd( αρν. άντωση). Μέρος αυτής της δύναμης Fd συμπιέζει τα ελατήρια της ανάρτησης. Tο ελατήριο λοιπόν προφορτίζεται από μία δύναμη και αν αγνοήσουμε τις εσωτερικές του τριβές την ίδια δύναμη μεταφέρει η άλλη του άκρη στον τροχό. Είπα μέρος της Fd παραμορφώνει το ελατήριο και μεταφέρεται από το συμπιεσμένο ελατήριο στον τροχό. Το υπόλοιπο τι γίνεται; Το υπόλοιπο καταναλώνεται από τις αρκετά μεγάλες τριβές τριβές T των αμορτισέρ( γι αυτό ζεσταίνονται όταν δουλεύουν) και της ανάρτησης. Στους τροχούς τελικά ασκείται δύναμη μικρότερη της Fd, δηλαδή έχουμε απώλειες λόγω των τριβών. Με λίγα λόγια, οι τριβές της ανάρτησης μας ροκανίζουν αρνητική άντωση.
Νομίζω πως τα έχεις μπερδέψει λίγο. Δεν είναι δυνατό εσωτερικές τριβές στα ελαστικά στοιχεία να εξισορροπούν εξωτερικές δυνάμεις. Ας πούμε ότι έχεις 10000 N βάρος του οχήματος, και ασκείται μία δύναμη 500 Ν στην αεροτομή με φορά προς τα κάτω. Αυτό που λές εσύ, αν κατάλαβα καλά, είναι ότι η συνολική κατακόρυφη δύναμη που ασκείται στους τροχούς δε θα είναι 10500 Ν αλλά μικρότερη, πχ 10400 Ν. Αυτό προφανώς δεν ισχύει, γιατί αν ίσχυε θα παραβίαζε το ΣF=0 στον κατακόρυφο άξονα, οπότε θα είχαμε κατακόρυφη κίνηση του αυτοκινήτου, πράγμα το οποίο δε συμβαίνει (όχι λόγω της Fd τουλάχιστο). Αρα όλη η Fd μεταφέρεται στο έδαφος ως κατακόρυφο φορτίο των τροχών.
Για να το αποδείξουμε και πειραματικά, μπορείς να πάρεις μια ζυγαριά και να ζυγιστείς. Μετά να βάλεις ένα χοντρό σφουγγάρι πάνω στη ζυγαριά και να ζυγιστείς πάλι. Θα διαπιστώσεις η (μεγάλη) εσωτερική τριβή του σφουγγαριού δενκαταναλώνει καθόλου από το βάρος σου.
Φίλε Catalyst και εγώ το ίδιο σκέφτηκα μόλις το διάβασα. Και έχεις δίκιο. Θα προσπαθίσω να εξηγήσω απλά αυτό που νομίζω ότι εννούσε ο BTS (ζητώ εκ τον προτέρων συγνώμη για τις όποιες ασάφειες/λάθη): Ας υποθέσουμε ότι το αυτοκίνητο δεν κινήται σε ευθύ ομαλό δρόμο, αλλά σε λακούβες. Περίπτωση 1η. Όταν ο τροχός πέφτει σε λακούβα, τότε λόγω της 'τριβής' του αμορτισέρ (απλοποίηση) δεν αποκρίνεται αμέσως και πιέζει λιγότερο την επιφάνεια του οδοστρώματος. Το αποτέλεσμα: ΣF διάφορο του μηδενός και το αμάξωμα ελαφρώς κατεβαίνει γιατί στον τροχό ασκείται μικρότερη δύναμη από το οδόστρωμα σε σχέση με την δύναμη του βάρους+αεροτομής που ασκείται στο αμάξωμα. Περίπτωση 2η. Όταν ο τροχός βγαίνει από την λακούβα, τότε συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο!!! Δηλαδή λόγω της 'αργής απόκρισης' η δύναμη από το οδώστρωμα προς τον τροχό είναι μεγαλύτερη σε σχέση με το βάρος και τελικά το αμάξωμα ανεβαίνει (βγαίνει από την λακούβα). Το συμπέρασμα είναι ότι δεν έχουμε πάντα σταθερή δύναμη μεταξύ τροχού και οδοστρώματος και αυτό είναι μειονέκτημα.
Αν τοποθετούσαμε την αεροτομή πάνω στον τροχό (στις πλύμνες ή στα ψαλίδια) τότε θα είχαμε την αρνητική άντωση Fd να επιδρά κατευθείαν πάνω στον τροχό και να συνεισφέρει σταθερά (ανεξάρτητα από τις διακυμάνσεις του οδοστρώματος) στην κάθετη δύναμη που ασκείτε μεταξύ τροχού και οδοστρώματος.
Πρακτικά σε καθημερινά αυτοκίνητα στην καθημερινή οδήγηση το όφελος από κάτι τέτοιο θα είναι μηδαμηνό. Πραγματικό όφελος θα υπήρχε στην περίπτωση όπου ένα αυτοκίνητο που έχει πολύ μαλακές αναρτήσεις με πολύ μεγάλες διαδρομές κινήται με μεγάλη ταχύτητα πάνω σε λακούβες μεγάλου βάθους. Εκεί οι αεροτομές που είναι προσαρμοσμένες στους τροχούς όντος θα ασκούσαν μια σταθερή και 'σίγουρη' κάθετη δύναμη στους τροχούς ενώ το βάρος του αμαξώματος θα επιδρά περιοδικά στην κάθετη δύναμη. Μία τέτοια λύση μπορεί να ήταν πιθανόν οφέλειμη σε αγώνες με μοντέλα υπό κλίμακα (όπως αναφέρει ο BTS), ή στο Ράλλυ των 1000 λιμνών
-
Να πω απλά ότι οι after market αεροτομές στην πλειοψηφία τους δεν έχουν καμία επίδραση στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Οι αεροτομές που δίνει η αντιπροσωπεία για κάθε αυτοκίνητο είναι καθαρά για βελτίωση της αισθητικής του αυτοκινήτου. Για μερικές που κυκλοφορούν ήδη στο εμπόριο τύπου 'WRC' έχουν μεγάλη μετοπική επιφάνεια και αυξάνουν πολύ την κατακόρυφη δύναμη Fk στον πίσω άξονα, με αποτέλεσμα να μειώνεται η τελική του αυτοκινήτου, αλλά και να αυξάνεται και η πρόσφυση στους πίσω τροχούς, είναι σαν να τρέχεις με ένα βάρος στο πορτ-παγκάζ ανάλογο της κάθετης δύναμης. Για αυτό σε αυτοκίνητα αγώνων δίνεται μεγάλη σημασία στην ρύθμιση των αεροτομών (βλέπε F1 ή ακόμα και DTM και GT Championship) σε γρήγορες πίστες μειώνουν τις κλίσεις των αεροτομών και γενικά όλων των αεροδυναμικών βοηθημάτων και στους δύο άξονες για να πετύχουν μεγαλύτερες τελικές μειώνοντας ανάλογα την πρόσφυση, ενώ αντίθετα αυξάνουν τις κλίσεις σε αργές πίστες που θέλουν να αυξήσουν όσο μπορούν την πρόσφυση και να στρίβουν με την μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα στις στροφές. Η φιλοσοφία αυτή ισχύει παντού. Αυτά με απλά λόγια χώρις να μπλέκομαι με όρους της Φυσικής (τριβές, παραμορφώσεις, κ.ο.κ)
-
giafto maresei na diabazw sto forum
akouw kainourgies idees- kamia dynamh apo opou kai an proerxete den katanalwnete se elathria ,amortiser plaisia h alla diafora
ta elathria syssorevoun kai ta amortiser diaxeoun ENERGIA
exei megaaaaalh diafora
ara an h aerotomh prokalei katothisi afth perna stous troxous me idia mesh timh alla pithanws se kimatomorfh an o dromos exei anomalies (opote ta elathria sysswrevoun kai epaneleftheronoun energia me apotelesma na askoun dynameis me oloklhrwma fysika 0).
H kalytera to xroniko oloklhrwma twn dyo dynamewn einai iso (akribws)
2 xronia pou etrexa me thlekateythinomeno den akousa pote oti oi aerotomes pmenoun katefthian stous troxous gia na mhn xanete dynamh(kai na to akouga tha gelaga) mia kai ayth oi texnikh xreishmopoieita se montela pistas (on-road) kai otan leme pista ennoume xwris thn paramikrh anwmalia ara h theoria pou anaferetai den exei shmasia
Ginete aploustata epidh
a. h katothish einai megalyterh tou barous ara xreiazete kai poly poio gero ara kai bary sasi
b. kai fysika teliwnei tis outws h allws mikrhs diadromhs anarthseis kai pleon doulevei to oxhma se lathos ypsos kai termatismeno
kai mhn pei kanenas giati den tis kanoun poio sklhres dioti se xamhles taxythtes tha htan trapezi
2.fysika kai yparxoun aerotomes pou meiwnoun ton syntelesth opisthelkousas kai oxi mono sta forthga
ektos an to Pajero gia paradeigma to theorite forthgo giati exei auto akrivws pou eipe o georgetabs:
aerotomh pou beltiwnei th roh pisw meiwnontas ton omorrou ara kai tous strobilismous, tis xamhles pieseis(vlepe Bernoulli) kai telika thn opisthelkousa- gia to an telika oi aerotomes prokaloun katothish h telospantwn meiwsh ths antwshs :
fysika yparxoun pou to kanoun xwris malista ofelh se mouri (vlepe HRV katw apo kinhthra )
kai alles pou den to kanoun
genika ena plhres ergostasiako set (opou yparxei) mhn perimenete na dwsei panw apo 100 kila sta 140Km/h (oxi oti me xalane)
to shmantikotero apo ola einai h issorophmenh epibolh dynamhs mprosta pisw gia na apofygoume tis 'souzes' me telikh
oso gia tis epiptwseis se opisthelkousa yparxei xrysh tomh an den odhghte tsirko me rodes me ousiastika kalh katothisi kai elaxisth opisthelkousa (auto den isxyei se F1) mia kai h roh einai tyrbwdeis poly prin proseggisei thn aerotomh (antiueta me thn F1)ara h aerotomh tis kobei kai ligous strobilismous.
perimenw antiriseis
- kamia dynamh apo opou kai an proerxete den katanalwnete se elathria ,amortiser plaisia h alla diafora
Αεροτομές....