Τι έγινε, λοιπόν; Με την υπόθεση VW ξεχάσαμε ξαφνικά την κλιματική αλλαγή και επικεντρωθήκαμε ξανά στο νέφος;
Όπως ξέρει κάθε μηχανολόγος, όλα είναι ένας συμβιβασμός. Οι πετρελαιοκινητήρες έχουν τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τους, και οι βενζινοκινητήρες το ίδιο. Ακόμη και τα πολυδιαφημιζόμενα ηλεκτροκίνητα και υδρογονοκίνητα οχήματα δημιουργούν σοβαρά ερωτηματικά όσον αφορά στην «καθαρότητα» της παραγωγής του ρεύματος και του υδρογόνου που θα καταναλώνουν, αν και όποτε γενικευτεί η χρήση τους.
Όταν ακούμε για «σκάνδαλα», πρέπει να διαβάζουμε και πίσω από τις γραμμές. Ναι, η VW «έκλεψε», το παραδέχτηκε εξάλλου κι η ίδια. Όμως πρέπει να μας προβληματίσει και το πού αποκαλύφθηκε η υπόθεση. Στις ΗΠΑ, όπου τα ντίζελ αντιστοιχούν σε κάτω από το 3% του στόλου και το 5% των πωλήσεων, όπου η βενζίνη είναι φθηνή, δεν υπάρχει υποδομή διανομής πετρελαίου κίνησης, οι τοπικοί κατασκευαστές είναι πολύ πίσω στα ντίζελ και προωθούνται δυνατά τα υβριδικά και ηλεκτρικά (βλ. Tesla). Στις ΗΠΑ, που κόπτονται για τα NOx, αλλά δεν έχουν επικυρώσει το πρωτόκολλο του Kyoto για το CO2, που έχει επικυρωθεί από 141 χώρες. Στις ΗΠΑ, όπου οι τοπικές Caterpillar, Cummins και Mack είχαν εμπλακεί σε ένα ακριβώς αντίστοιχο σκάνδαλο παράκαμψης των δοκιμών καυσαερίων το 1998, αλλά δεν δόθηκε ανάλογη δημοσιότητα – κι ας αφορούσε σε επαγγελματικά οχήματα που ευθύνονται για το μεγαλύτερο ποσοστό εκπομπής NOx και μικροσωματιδίων...
http://www.drive.gr/blogs/kleanthis-triantafyllidis/o-thanatos-toy-ntizel?utm_source=Drive+Περιοδικό&utm_campaign=8ecabf77fe-weekly_email&utm_medium=email&utm_term=0_b0fbab745e-8ecabf77fe-218654217
Δεν ξερω αν ρυπαινει περισσοτερο το πετρελαιο ή η βενζινη. Μπορει να υπαρχει σχεδιο μειωσης των πετελαιοκινητηρων και προωθησης των υβριδικων, των ηλεκτρικων κλπ. Αυτο ομως συμφερει τις πετρελαικες εταιριες;