Επειδή ξεκίνησε κάποια συζήτηση για το θέμα του λαδιού το κινητήρα, θέλω να τοποθετηθώ, λέγοντας, ότι όλοι οι κατασκευαστές κινητήρων, προσπαθούν για την αξιοπιστία, την αντοχή, την χαμηλή κατανάλωση και τα τελευταία χρόνια για τις χαμηλές εκπομπές ρύπων των κινητήρων τους. Σε έναν κινητήρα μπορείς να καθορίσεις την θερμοκρασία λειτουργίας του, όταν αυτός ζεσταθεί, (π.χ. 90° C), η οποία μπορεί να παραμένει σταθερή είτε οδηγείς στην Σουηδία είτε στην Αφρική, όπως και να προβλέψεις και κάποιες καγκουριές που ενδεχομένως θα κάνει ο οδηγός, επιβαρύνοντας τον κινητήρα. Δεν μπορεί όμως ο κατασκευαστής να ξέρει καθημερινά σε τι θερμοκρασία περιβάλλοντος θα ξεκινήσει ο κινητήρας, και το πόσο σωστά θα τον φτάσει ο οδηγός στην κανονική θερμοκρασία λειτουργίας του, που, όπως προανέφερα οι κατασκευαστές έχουν καταφέρει να την κρατούν σταθερή. Με αυτή την φιλοσοφία και την βελτίωση των λιπαντικών φτάσαμε πριν μερικά χρόνια να χρησιμοποιούμε τα λιπαντικά W5-30 και πριν λίγα χρόνια τα λιπαντικά W0-30. Η SUZUKI στον νέο κινητήρα diesel που χρησιμοποιεί, έχει τοποθετήσει ελατήρια πιστονιών χαμηλής τριβής και αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής χρησιμοποιώντας όμως λάδι με πολύ χαμηλό ιξώδες, ώστε να δέσουν όλα τα παραπάνω, βελτιώνοντας την ψυχρή εκκίνηση, βοηθώντας την αντλία λαδιού, μειώνοντας τον χρόνο που ο κινητήρας θα φτάσει στην βέλτιστη θερμοκρασία, και καθαρίζοντας τον κινητήρα από τις επικαθήσεις οι οποίες είναι περισσότερες στις κρύες εκκινήσεις ή στις μικρές διαδρομές που ενδεχομένως κάνει κάποιο όχημα. Η πρόταση της SUZUKI για το λιπαντικό είναι: C2 W0-30, το οποίο φυσικά το έχει στο χαρτοφυλάκιο της, όπως και τα υπόλοιπα υγρά του αυτοκινήτου (αντιψυκτικό, βαλβολίνες), που αυτή προτείνει. Ο επίσημος εισαγωγέας στην χώρα μας είναι υποχρεωμένος και φυσικά έχει, τα αντίστοιχα λιπαντικά που προτείνει η SUZUKI, το ερώτημα είναι εάν τα έχουν και οι κατά τόπους επισκευαστές. Εάν δεν τα έχουν, είναι ένα μεγάλο θέμα συζήτησης, όπως μας υποχρεώνουν να κάνουμε σέρβις σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα για να ισχύει η εγγύηση, άλλο τόσο θα πρέπει και εμείς να απαιτούμε, τα γνήσια ανταλλακτικά που προτείνει ο κατασκευαστής. Φτάνοντας όμως στο κόστος ενός σέρβις τα πράγματα μπερδεύονται, θεωρώ υπερβολικές τις τιμές και των ανταλλακτικών και της εργασίας, αλλά εάν θέλεις να διατηρήσεις την εγγύηση θα κάνεις υποχωρήσεις σε κάποια θέματα, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι μια έρευνα στους κατά τόπους επισκευαστές για να βρούμε την καλύτερη τιμή.