-
Η οξειδωση αυξανει το ιξωδες του λαδιου.Το οτι 'παχαινει' δεν σημαινει οτι λιπαινει.
-
Ο χρήστης Nikos204 έγραψε:
Η οξειδωση αυξανει το ιξωδες του λαδιου.Το οτι 'παχαινει' δεν σημαινει οτι λιπαινει.Αν προσέξεις στα σχόλια στην κορυφή, οι πλέον ειδικοί σε αυτή την ανάλυση, του προτείνουν να το κρατήσει άλλα δύο χιλιάδες μίλια, (3.200 χλμ.).
Άρα μια χαρά λιπαίνει.
-
Ο χρήστης Syncro for ever έγραψε:
Για 'W202 AMG'.Σε αυτό αναφέρθηκα:
'High oil flow resistance.
On a cold start the oil is much more viscus than at other times, creating a lot of resistance to flow through the pickup screen and passageways.'Η μικροδιαφορά που βλέπεις μεταξυ 0-40 και 0-30 είναι λογω του ευρους που σου ειπα παραπανω.Για να χαρακτηριστεί ένα λαδι ως 0 στο πρωτο νουμερο το ιξωδες θα πρεπει να βρικεται σε ένα ευρος.Αν παρεις ένα άλλο 0-40 με άλλο προσανατολισμ θα δεις ότι θα είναι καλητερο από ένα 0-30 και το αντιστροφο.
-
Ο χρήστης Syncro for ever έγραψε:
Η οξειδωση αυξανει το ιξωδες του λαδιου.Το οτι 'παχαινει' δεν σημαινει οτι λιπαινει.
Αν προσέξεις στα σχόλια στην κορυφή, οι πλέον ειδικοί σε αυτή την ανάλυση, του προτείνουν να το κρατήσει άλλα δύο χιλιάδες μίλια, (3.200 χλμ.).
Άρα μια χαρά λιπαίνει.
Το ιξωδες ζεστο για να φτασει να αυξηθεί μιλαμε για τρελα χιλιόμετρα που εχεις συμπληρωσει 5-10 φορες.Αυτο που συμβαινει είναι το ιξωδες του ζεστο να μειωνεται και κρυο να αυξάνεται.Και μιλαμε για πολύ μεγαλες αυξομειώσεις!!!!
-
Ο χρήστης Syncro for ever έγραψε:
SAE International' In one of our previous studies it was observed that engine oil samples collected from fleet vehicles after 12,000 mile drain interval showed 10-15 % lower friction and more importantly, an order of magnitude lower wear rate than those of fresh oils. It was also observed that the composition of the tribochemical films formed was quite different on the surface tested with the drain oils from those formed with fresh oils. The objective of this investigation is to demonstrate how the friction and wear performance changed with oil drain intervals. A fleet of three vehicles was run in Las Vegas and oil samples were collected at various drain intervals from 3000 miles to 15000 miles. As in the previous study, the results showed that the aged engine oils provide lower friction and much improved wear protection capability. These improvements were observed as early as the 3000 mile drain interval and continued to the 15000 mile drain interval. The composition of tribochemical films formed on the surface with the 3000 mile drain interval is similar to that formed with the 12000 mile drain interval as seen before. These findings could be an enabler for achieving longer drain interval although several other factors must to be considered.'
Εκτός του abstract, την υπόλοιπη δημοσίευση την έχεις διαβάσει;
-
'Bob is the oil guy':
'....7) Wear rates will generally shrink as the oil is used, contrary to popular belief
8 ) Changing oil frequently does not reduce wear in healthy engines with healthy oil...'
-
Ειχαμε τις βαλβολίνες που δήθεν είναι εφ' ορου και τελικά 'πέθαινε' το σαζμαν, τώρα έχουμε και τα λάδια που δήθεν δεν αλλάζονται! Το ακούσαμε κι αυτό
-
Ο χρήστης Madwalker έγραψε:
Ειχαμε τις βαλβολίνες που δήθεν είναι εφ' ορου και τελικά 'πέθαινε' το σαζμαν, τώρα έχουμε και τα λάδια που δήθεν δεν αλλάζονται! Το ακούσαμε κι αυτόΔεν τα λες καλά. Ήταν σαζμαν που ήθελαν αλλαγή βαλβολίνης και φίλτρου και οι ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ 'ξέπλεναν' το φίλτρο χωρίς να το αλλάζουν...και έβριζαν τη Mercedes μετά.
Στο θέμα μας... είναι επιστημονική παρατήρηση ότι όταν πρωτομπεί ένα λιπαντικό ο ρυθμός φθοράς αυξάνει. Όπου και να κοιτάξετε, όλα τα τεστ αυτό δείχνουν οπότε καταπιείτε το. Συνεπώς η πολύ συχνή αλλαγή δεν κάνει καλό. Πότε να αλλάξουμε? Όποτε λέει το manual, δε χρειάζεται να ψάχνεται κανείς.
Τώρα αν κάποιος όντως καταλαβαίνει αλλαγή στη λειτουργία του μοτέρ και μάλιστα τόσο σύντομα, μήπως βάζει μούφα (ή αρχαίας τεχνολογίας) λάδια? Εγώ πάντως όταν τα άλλαζα στη διετία/25.000χλμ. δεν καταλάβαινα καμία αλλαγή. Ίσως λίγο παραπάνω θόρυβο στους κόφτες με τα καινούργια λάδια, αλλά ίσως να είναι και ιδέα μου.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Στο θέμα μας... είναι επιστημονική παρατήρηση ότι όταν πρωτομπεί ένα λιπαντικό ο ρυθμός φθοράς αυξάνει.ακομα και αν βαλεις το ιδιο ακριβως λιπαντικο, με αυτο που ειχες πριν?
εκτος του αρχικου, οοολο το υπόλοιπο διαστημα, ποιο προστατευει καλυτερα, το φρεσκο ή το παλιο λιπαντικο? -
Ο χρήστης alexandros.K έγραψε:
Στο θέμα μας... είναι επιστημονική παρατήρηση ότι όταν πρωτομπεί ένα λιπαντικό ο ρυθμός φθοράς αυξάνει.
ακομα και αν βαλεις το ιδιο ακριβως λιπαντικο, με αυτο που ειχες πριν?
εκτος του αρχικου, οοολο το υπόλοιπο διαστημα, ποιο προστατευει καλυτερα, το φρεσκο ή το παλιο λιπαντικο?Aλέξανδρε το paper της SAE το είδες;
Το πείραμα με το φορτηγό με τα 800.000 χλμ. με τα ίδια λάδια; (Και με ιδαίτερο σύστημα φιλτραρίσματος βέβαια).
Το τι λέει ο Βοb; (The oil guy).
Kαι τόσα άλλα που υπάρχουν μέσα σε όσα παράθεσα και θέλουν ψάξιμο.
Όπως λέμε και εμείς οι Αγγλομαθείς, guys, please, do your homework!
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Ειχαμε τις βαλβολίνες που δήθεν είναι εφ' ορου και τελικά 'πέθαινε' το σαζμαν, τώρα έχουμε και τα λάδια που δήθεν δεν αλλάζονται! Το ακούσαμε κι αυτό
Δεν τα λες καλά. Ήταν σαζμαν που ήθελαν αλλαγή βαλβολίνης και φίλτρου και οι ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ 'ξέπλεναν' το φίλτρο χωρίς να το αλλάζουν...και έβριζαν τη Mercedes μετά.
Στο θέμα μας... είναι επιστημονική παρατήρηση ότι όταν πρωτομπεί ένα λιπαντικό ο ρυθμός φθοράς αυξάνει. Όπου και να κοιτάξετε, όλα τα τεστ αυτό δείχνουν οπότε καταπιείτε το. Συνεπώς η πολύ συχνή αλλαγή δεν κάνει καλό. Πότε να αλλάξουμε? Όποτε λέει το manual, δε χρειάζεται να ψάχνεται κανείς.
Τώρα αν κάποιος όντως καταλαβαίνει αλλαγή στη λειτουργία του μοτέρ και μάλιστα τόσο σύντομα, μήπως βάζει μούφα (ή αρχαίας τεχνολογίας) λάδια? Εγώ πάντως όταν τα άλλαζα στη διετία/25.000χλμ. δεν καταλάβαινα καμία αλλαγή. Ίσως λίγο παραπάνω θόρυβο στους κόφτες με τα καινούργια λάδια, αλλά ίσως να είναι και ιδέα μου.
ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ (οι μόνοι, ακόμα, με μνημόνιο). Τα είπες όλα.
-
Ο χρήστης alexandros.K έγραψε:
Στο θέμα μας... είναι επιστημονική παρατήρηση ότι όταν πρωτομπεί ένα λιπαντικό ο ρυθμός φθοράς αυξάνει.
ακομα και αν βαλεις το ιδιο ακριβως λιπαντικο, με αυτο που ειχες πριν?
εκτος του αρχικου, οοολο το υπόλοιπο διαστημα, ποιο προστατευει καλυτερα, το φρεσκο ή το παλιο λιπαντικο?Ακόμα και αν βάλεις το ίδιο λιπαντικό τα πρώτα ~2Κ χιλιόμετρα ο ρυθμός φθοράς είναι αυξημένος. Στη συνέχεια μειώνεται έως ότου αυξηθεί πάλι λίγο πριν έρθει η ώρα της αλλαγής. Αν το αφήσεις περισσότερο εννοείται πως θα έχεις αυξημένες φθορές.
-
Όταν αλλαζεις λαδια για να ανανεωθει το λιπαντικο φιλμ θελει 70-80 χιλιόμετρα και καποιους θερμικούς κυκλους.ΤΟΤΕ εχεις αυξημενη φθορα...από εκει και περα δεν συγκρινεται η φθορα που προκαλει το νεοσε σχεση με το παλιο.Το πολύ συχνα δεν είναι πρόβλημα τοοοοσο πολύ οσο το να αλλαζεις οποτε θυμασαι γιατι ο κινητήρας με τα χιλιόμετρα προσαρμόζεται στο νέο ιξωδες του ταλαιπωρημενου λαδιου(Ανοχες κτλ )π.χ. αυτό που λενε με την δευτερη αλλαγη λαδιου θα καψει λιγοτερο εδώ στηρίζεται.Αυτο που λετε για τις συχνες αλλαγες λαδιων ή ότι η αλλαγη λαδιων προκαλει φθορα ισχυει μονο στα αυτόματα σασμαν και οι γερμανοι από τον πιο μεγαλο μηχανικο εως τον ανειδικευτο εργατη ηξεραν ότι το αυτοματο σασμαν ΣΙΧΑΙΝΕΤΑΙ το πλυσιμο.Σιχαινεται το πλυσιμο εφόσον εχει κανει 120κ και εσυ θυμασαι να αλλαξεις όλα τα λαδια του.Οχι αυτό είναι λαθος.Η θα το αφησεις με τα ιδια εως οτου να τα τιναξει ή θα αλλαζεις το 10-20% του λαδιου σταδιακα.+Τα φιλτρα που επλεναν με βενζινη +ότι δεν εβαζαν μαγνητη στα καρτερ......εε καπως ετσι στην ελλαδα χαραμιστηκαν σασμαν και εφταιγαν......όχι οι κάτοχοι και οι αντιπροσωποι αλλα οι γερμανοι συμφωνα με τον πανεξυπνο λαο μας.
-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Στο θέμα μας... είναι επιστημονική παρατήρηση ότι όταν πρωτομπεί ένα λιπαντικό ο ρυθμός φθοράς αυξάνει.
ακομα και αν βαλεις το ιδιο ακριβως λιπαντικο, με αυτο που ειχες πριν?
εκτος του αρχικου, οοολο το υπόλοιπο διαστημα, ποιο προστατευει καλυτερα, το φρεσκο ή το παλιο λιπαντικο?Ακόμα και αν βάλεις το ίδιο λιπαντικό τα πρώτα ~2Κ χιλιόμετρα ο ρυθμός φθοράς είναι αυξημένος. Στη συνέχεια μειώνεται έως ότου αυξηθεί πάλι λίγο πριν έρθει η ώρα της αλλαγής. Αν το αφήσεις περισσότερο εννοείται πως θα έχεις αυξημένες φθορές.
Λες παρα πολλααα χιλιόμετρα.Μετρανε πολύ οι θερμικοι κυκλοι!
-
delete κατόπιν τροποποιήσεων των post του W202
Τί θα πει ο κινητήρας προσαρμόζεται στο νέο ιξώδες??? Εγώ μόνο φθορά γνωρίζω ότι παθαίνει το μοτέρ..
Επίσης θέλω κάποια πηγή για τα 80χλμ. αυξημένης φθοράς πους λες. Μπορεί να είναι σωστό αλλά δεν έχω δει/διαβάσει να κάνουν δειγματοληψία τόσο νωρίς. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
delete κατόπιν τροποποιήσεων των post του W202Τί θα πει ο κινητήρας προσαρμόζεται στο νέο ιξώδες??? Εγώ μόνο φθορά γνωρίζω ότι παθαίνει το μοτέρ..
Επίσης θέλω κάποια πηγή για τα 80χλμ. αυξημένης φθοράς πους λες. Μπορεί να είναι σωστό αλλά δεν έχω δει/διαβάσει να κάνουν δειγματοληψία τόσο νωρίς.delete κατόπιν τροποποιήσεων των post του W202??Μια ακυρη τροποποιηση εκανα στο τελος μιας δημοσιευσης μου.
Πηγη θα ψαξω να σου βρω μετα(αν βρω).Εστω ξεχνα τα 80 χιλιόμετρα και θυμισου τους θερμικούς κυκλους.Χ θερμικοι κυκλοι χρειαζονται και Ψ χιλιόμετρα.Τα μοτορκοτε ή της liquid moly για να κολησουν πανω στα μεταλλα και να πιασουν φιλμ θελουν θερμικούς κυκλους. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Ειχαμε τις βαλβολίνες που δήθεν είναι εφ' ορου και τελικά 'πέθαινε' το σαζμαν, τώρα έχουμε και τα λάδια που δήθεν δεν αλλάζονται! Το ακούσαμε κι αυτό
Δεν τα λες καλά. Ήταν σαζμαν που ήθελαν αλλαγή βαλβολίνης και φίλτρου και οι ΕΛΛΗΝΑΡΕΣ 'ξέπλεναν' το φίλτρο χωρίς να το αλλάζουν...και έβριζαν τη Mercedes μετά.
Στο θέμα μας... είναι επιστημονική παρατήρηση ότι όταν πρωτομπεί ένα λιπαντικό ο ρυθμός φθοράς αυξάνει. Όπου και να κοιτάξετε, όλα τα τεστ αυτό δείχνουν οπότε καταπιείτε το. Συνεπώς η πολύ συχνή αλλαγή δεν κάνει καλό. Πότε να αλλάξουμε? Όποτε λέει το manual, δε χρειάζεται να ψάχνεται κανείς.
Τώρα αν κάποιος όντως καταλαβαίνει αλλαγή στη λειτουργία του μοτέρ και μάλιστα τόσο σύντομα, μήπως βάζει μούφα (ή αρχαίας τεχνολογίας) λάδια? Εγώ πάντως όταν τα άλλαζα στη διετία/25.000χλμ. δεν καταλάβαινα καμία αλλαγή. Ίσως λίγο παραπάνω θόρυβο στους κόφτες με τα καινούργια λάδια, αλλά ίσως να είναι και ιδέα μου.
Ημουν σιγουρος
Καλημερα Νικολααααα!
Δηλαδη οταν αλλαζουμε λαδια και γλυκαινει ο ηχος της μηχανης..............ειναι απο τη φθορα!!!!! -
Παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον την συζήτηση!
-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
Δηλαδη οταν αλλαζουμε λαδια και γλυκαινει ο ηχος της μηχανης..............ειναι απο τη φθορα!!!!!Mπορεί να είναι placebo λέω, τουλάχιστον εγώ δεν παρατηρώ κάτι τέτοιο.
Αν θες κάνε μια ηχογράφηση προ και μετά και postαρε. -
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Δηλαδη οταν αλλαζουμε λαδια και γλυκαινει ο ηχος της μηχανης..............ειναι απο τη φθορα!!!!!
Mπορεί να είναι placebo λέω, τουλάχιστον εγώ δεν παρατηρώ κάτι τέτοιο.
Αν θες κάνε μια ηχογράφηση προ και μετά και postαρε.Οκ κλεινω ραντεβου στην audio visual.......
Τα μοτερ μου,με συχνες αλλαγες λαδιων,δουλευουν αψογα και ειναι και πεντακαθαρα.Δεν υπαρχει ιχνος μουργας/επικαθησεων και αυτο το καταλαβαινω και απο την αποδοση τους,που με το περασμα των χλμ τα νιωθω πιο 'νευρικα'. Εγω σου απαντω με βιωματα και οχι διαβασα-ακουσα-υποστηριζουν.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]