Μετα απο ενα μηνα περίπου κατοχής ενός QQ 1.5 Dci acenta premium ήρθε η ώρα να σας παραθέσω την αποψη μου.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ - τον θεωρώ πραγματικά εξαιρετικό. Υποκειμένική πάντα η αποψη για τον κινητήρα και τον τρόπο λειτουργίας του και έχει να κάνει με το τι οδηγουσες πριν. Να πω λοιπόν ότι μεχρι στιγμής στην κατοχή μου είχα ένα skoda fabia 1.4 (101 hp), ένα citroen c2 1.4 (75 hp νομίζω) της συζύγου και τον τελευταίο χρόνο ένα opel astra 1.4 turbo του 2011 (120 hp).
Ο τρόπος λειτουργίας του πραγματικά για μένα είναι ιδανικός. Προφανως και όταν αγόρασα το αυτοκίονητο αυτό δεν περίμενα να αποδίδει παππαδες. Σε καμία περίπτωση όμως δεν περίμενα να τραβαει έτσι. Η ροπή είναι πολύ καλή, πραγματικά δεν κολλάει πουθενα. Είναι πολύ σωστά μοιρασμένη και πραγματικά σε εμένα με μεχρι στιγμής 1200 χλμ μόνο μια φορά κρέμασε και αναγκάστηκα να κατεβασω ταχύτητα και αυτο θεωρω απο δικό μου λαθος υπολογισμό. Να σημειώσω εδω ότι έκανα και ένα ταξίδι 850 χλμ συνολικά, στο οποίο είμασταν 3 άτομα και το αυτοκίνητο ήταν φορτωμένο με πράγματα μεχρι και στον τεμπέλη και το air-condition στο full...
Απο άποψη κατανάλωσης έχω πράγματικά μείνει. το αυτοκίνητο καίει πάρα πολύ λίγο. Να πώ απλά ότι μέχρι στιγμής έχω μέση κατανάλωση 5.4. Αυτό βεβαια δεν μου λέει κάτι απο μόνο του, όσο το γεγονός ότι fullαρα όταν το πήρα και μου άναψε λαμπάκι μετα απο 940 χιλιόμερτα. Θα επανέλθω μετά απο λιγο καιρό με περισσότερα ακόμα στοιχεία για την κατανάλωση.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ - Πολύ καλό και ποιοτικό. Οι χωροι αρκετά καλοί. Για το πορτ-παγκαζ να αναφέρω ότι δεν καταλαβαίνω την χρηστικότητα του διπλού πάτου, ευτυχώς που μας έκοψε και τον αφήσαμε πίσω στις διακοπές. Ο τεμπέλης πολύ ωραίος, με μεγάλο αποθηκευτικό χώρο, θα ήθελα όμως να μπορούσε να είναι κινούμενος και να κανει μπροστά και πισω...
Ο πίνακας οργάνων πάρα πολύ καλός με πληροφορίες αμέτρητες. Απο τις διαφορες ευκολίες που εχει να πώ ότι είναι εξαιρετικά τα αυτόματα φώτα και ο τρόπος που λειτουργούν, η προειδοποίηση για το φρεναρισμα ( για την οποια όμως ακόμα δεν έχω κατάλαβει πλήρως πως λειτουργεί ) όπως επίσης και οι μπρος-πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος με την αποικόνιση στον πίνακα οργανων οι οποίοι λειτουργούν πολύ καλά και μάλιστα έχουν και δυνατότητα ρύθμίσης για το πόσο κοντά θες να ξεκινάνε να σε προοιδοποιούν. εδω βεβαια να πω ότι εχω μια μικρή ενσταση, απο την αποψη ότι θα ηταν καλύτερα να αποικονίζονται στο infotaintment μιας και όταν στρίβεις για να παρκαρεις είναι λίγο πιο δύσκολο να κοιτάς τον πίνακα οργάνων αναμεσα απο το τιμόνι....
Μιας και το ανέφερα να πω και για το πολυσυζητημένο connect. Το οποίο ναι μεν λειτουργεί άψογα, δεν μου λεει όμως κατι σε γενικές γραμμες. Εξηγούμαι λέγοντας ότι το navi ναι μεν έχει πολύ γρηγορη απόκριση και αρκετή ακρίβεια, καποιες δύσκολες περιοχες όμως δεν τις βρίσκει, παρότι πχ απο το google maps τις βρήκα αμέσως... το ραδιοφωνο του είναι μια χαρά, επίσης και το bluetooth του το οποίο συνδεεται αψογα με το τηλέφωνο, έχει πολύ καλό ήχο, δεν κάνει αποσυνδέσεις, διαβάζει όλο τον τηλεφωνικό κατάλογο και απο ότι μου λένε όσοι έχω μιλήσει με ακούνε καμπάνα. Μεχρι εκεί ομως, μιας και απο την USB δεν παίζει κάτι άλλο εκτός απο τραγούδια, ενω θα ήθελα να παίζει και κανα video, θα μπορούσε να έχει και wifi για πχ mirrorlink οπως έχουν πια όλα τα συχρονα συστήματα. Τέλος να ανφέρω πως η camera οπισθωπορείας είναι φοβερή, λειτουργεί άψογα και μέρα και νύχτα και βοηθά πάρα πολύ μιάς και γενικά το αυτοκίνητο έχει λίγο περιοσριμένη ορατότητα προς τα πίσω.... Τέλος να πώ ότι θα ήθελα την δυνατότητα να μπορώ να χειρίζομαι απο τα χειριστήρια στο τιμόνι, εκτός απο το ραδιόφωνο και την επιλογή της εισόδου της πηγής και υπόλοιπες λειτουργίες, όπως πχ να πλοηγούμε μέσα στο μενού. Ένας απλός λόγος πχ για αυτό θα είναι πολύ λογικός όταν κάποιος πάει να αλλάξει κάτι στο μενού την ώρα που οδηγεί σε ενα δρόμο με λακούβες...
Επιπλέον να αναφερθώ στο εξαιρετικό cruise control που έχει, το οποίο λειτουργεί πάρα πολύ καλά και σε συνδιασμό με τα χειριστήρια τιμονιού αλλά και με την αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας.
Ο καθρέφτης με το αυτόματο dimming για να μην τυφλώνεσαι απο τα φώτα των πίσω είναι πραγματικά πάρα πολύ καλός.
Σε γενικές γραμμές πάντως να πώ ότι θέωρω το connect για αυτά που προσφέρει ακριβό.
Τέλος να πώ ότι το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή ηχομόνωση, ο θόρυβός του κινητήρα δεν περνάει στην καμπίνα ή όταν έχει πολύ ησυχία τον ακούς ελάχιστα. Απο κοπανήματα της ανάρτησης πραγματικά περνάνε ελάχιστα. Τα καθίσματα του είναι πραγματικά πολύ αναπαυτικά και η επιπλέον υποστήριξή της μέσης που την ρυθμίζεις μέσω ενός μοχλού είναι το κάτι άλλο, όσοι έχουν θέμα με την μεση τους ( έκανα χειρουργίο πριν ένα χρόνο ) θα το καταευχαριστηθούν.
Αυτά μέχρι στιγμής, ελπίζω να μην σας κούρασα, ήθελα όμως να υπάρχει μια αντικειμενική ( οσο αυτό γίνεται ) κριτική, για όσους όπως και γω πριν το παρω, ψάχνουν να βρούν όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία πριν το αποφασίσουν.
Θα ξαναγράψω μετά απο καιρό, μιας και μόνο ένα μήνα στην κατοχή μου, σίγουρα θα έχω περισσότερα να προσθεσω....
Συνοψίζοντας να πω ότι το θέωρώ ένα πάρα πολύ αξιόλογο αυτοκίνητο και θα το πρότεινα ανεπιφύλακτα