-
Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσαν τη χρονιά που πέρασε ότι πειραματίζονται με αυτοματοποιημένη τεχνολογία οδήγησης, φέρνοντας ακόμη ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματικότητα την αυτόνομη οδήγηση. Η αυτόνομη οδήγηση αναμένεται να αυξήσει την ασφάλεια των μελλοντικών μετακινήσεων, αφού σύμφωνα με έρευνες, σχεδόν το 90% των θανάτων από τροχαίο οφείλεται σε λάθος του οδηγού. Εσείς τι λέτε, σε πόσα χρονιά θα είναι κοντά μας η αυτόνομη και ασφαλής οδήγηση και κατα πόσο θα επηρεάσει την οδηγική απόλαυση που προσφέρουν τα αυτοκίνητα σήμερα?
-
Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσαν τη χρονιά που πέρασε ότι πειραματίζονται με αυτοματοποιημένη τεχνολογία οδήγησης, φέρνοντας ακόμη ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματικότητα την αυτόνομη οδήγηση. Η αυτόνομη οδήγηση αναμένεται να αυξήσει την ασφάλεια των μελλοντικών μετακινήσεων, αφού σύμφωνα με έρευνες, σχεδόν το 90% των θανάτων από τροχαίο οφείλεται σε λάθος του οδηγού. Εσείς τι λέτε, σε πόσα χρονιά θα είναι κοντά μας η αυτόνομη και ασφαλής οδήγηση και κατα πόσο θα επηρεάσει την οδηγική απόλαυση που προσφέρουν τα αυτοκίνητα σήμερα?
-
-
Έχετε μπλέξει τα περί αυτόνομης αυτοκίνησης με την ανάγκη χρήσης αυτοκινήτων στην πόλη.... καμία σχέση και εκτός θέματος.
Από εδώ και πέρα οι άσχετες αυτές δημοσιεύσεις στο παρόν θέμα θα διαγράφονται χωρίς καμία άλλη προειδοποίηση. [mod] -
-
California Will Start Granting Licenses For Driverless Cars In September
You need a license to drive a car. But does a robot?For now, yes.
Come September, the California Department of Motor Vehicles will begin granting licenses to select driverless cars and their human co-pilots, which will make it a bit less legally iffy as to whether or not they’re actually allowed to be on a public road.
The good news: The license will only cost $150 a pop, and that covers 10 vehicles and up to 20 test drivers.
The bad (but probably actually good) news: You probably can’t get one, so don’t go trying to make your own Googlecar just yet.
The terms of the license are (as you might hope, in these early days) pretty strict.
Some of the terms:
Only designated employees of select autonomous vehicle manufacturers can apply
The car needs to be insured for at least $5,000,000 against personal injury, death, or property damage.
The test driver has to be able to take immediate control of the car at all times
The test driver must have been a licensed driver for at least 3 years, with no more than 1 point on their license, and no accidents that resulted in injuries. Anyone who’s had their license suspended in the past decade due to a DUI isn’t eligible.
Any accidents while operating the autonomous vehicle that result in damage or injury must be reported to the DMV within ten days.
You can read the DMV’s full text of the license terms right over here[pdf].Applications for the license open up in July, with the first licenses set for approval come September.
-
έτοιμο για τις βιτρίνες???
-
Οτι πρέπει για να απολαμβάνεις τις διαφημίσεις που θα σερβίρει η Γοογλε.
-
'plugin' μετατροπής σε αυτόνομο :
A Little Startup Called Cruise From The Socialcam, Twitch Founders Is Tackling Self-Driving Cars Too
Kyle Vogt, one of the founders behind Justin.tv, Socialcam and Twitch, is getting back to his undergraduate research roots in autonomous vehicles with a new self-driving car startup called Cruise. He’s recruited a team of engineers and roboticists from MIT.
The kicker here, though, is that Cruise isn’t making its own self-driving robotic cars in the way that Google has been approaching the space. Cruise has built a system that you can mount on an existing car and use to drive it down highways. It’s more than just standard cruise control, but it isn’t an entirely self-driving car, either.
“Moore’s law makes this possible,” Vogt said, alluding to the Intel co-founder’s theory about increasing computing power. “The computation systems for self-driving cars were large and bulky when I worked on AV in 2004. We would have 10 servers and a rack in the back of a pick-up truck. But that kind of power is now available in your cell phone.”
He added that Google had made a ton of regulatory and cultural headway in the space, as well.
“Because of Google, people are ready. Ten years ago, people would’ve said that this is science fiction. But now, they’re not asking if, but when. There’s a perception that self-driving cars are coming and people are expecting them.”
Cruise’s system has three components. There are sensor units that go on top of the car near the windshield and then there are actuators that control the steering and driving. There’s also a computer that goes in the trunk and takes up about one cubic foot of space.
When you drive onto a highway and merge into a lane, you’ll be able to hit a ‘Cruise’ button on your dashboard. The system will take control of the car’s steering, braking, and acceleration to keep you in your lane. But the system doesn’t take the place of a human driver, so you have to stay alert to make sure you’re following all traffic laws.
The inaugural price of the product is about $10,000 and they’re taking pre-orders for a launch sometime next year. Vogt said for now, the system, called the RP-1, works with just Audi A4s and S4s.
“We realize this price isn’t for everyone,” he said. “The initial system has been expensive to develop.”
They also have to go through additional testing hoops. Vogt said that the automotive industry already has standard practices for testing that it uses on adaptive cruise control systems. Like other self-driving car proponents, Vogt pointed out the moral justification for it in terms of saving lives.
“There are 30,000 deaths a year from car accidents. Ninety percent of those are caused by humans,” he said. “When you put a computer in a car, each one of our systems has this corpus of knowledge from thousands of hours of driving. It never gets distracted and never falls asleep. If we have technology that can compensate for the shortcomings of people, we have a responsibility to do something about it.”
Vogt didn’t reveal funding details about the investors behind his new company.
Here’s its commercial teaser:
-
-
Το να βλέπεις ένα αυτοκίνητο να τρέχει σε μια πίστα χωρίς οδηγό θυμίζει τον στίχο του Τζιμάκου ''σαν τους που βλέπουνε αγώνα...'!Δυσοίωνο το μέλλον φίλοι της αυτοκίνησης!
-
Κάποτε στη Φόρμουλα 1 σκοτώνονταν οδηγοί κάθε χρόνο και είχες την αίσθηση πως κάθε οδηγός είναι ένας 'ήρωας' που ρισκάρει τη ζωή του. Πλέον δεν ισχύει αυτό και νομίζω είναι βασικός λόγος που η Formula 1 έχει 'ξεφτίσει'.
Νομίζω το ίδιο θα γίνει και με τα αυτοκίνητα. Από τη στιγμή που θα γίνουν όλα αυτόματα θα πάψουμε να ασχολούμαστε μαζί τους.Πάντα όμως θα υπάρχουν πίστες καρτ, και με αυτόματη οδήγηση χωρίς μποτιλιάρισμα θα είναι πιο εύκολο να τις προσεγγίσεις.
ΥΓ. Έχετε νιώσει την ξενέρα του να οδηγείς αυτοκίνητο μετά το καρτ? Και Ferrari να έχεις βάρκα σου φαίνεται
-
Εχεις οδηγησει Φερραρι;
Οσο για την Φ1, πολυ χαιρομαι που δεν σκοτωνονται 2-3 οδηγοι καθε χρονο. Αν και ο Μπιανκι μαλλον καταστραφηκε για παντα...
Sent from my Neo V using Tapatalk.
-
-
-
-
-
-
-
Aυτόνομη οδήγηση