-
Εχω ενα grande punto 1,3d multijet.
Το εγχειρίδιο ελεγε 5-40 αλλα ενας λαδάς φίλος,ου αντιπρότεινε το 5-30 shell ultra extra.
Έκανα χαζομάρα; Σκέφτηκα οτι το καλοκαίρι θα χρειάζομαι λιγο πιο παχύρρευστο.. -
Ο χρήστης ksaplostra έγραψε:
Εχω ενα grande punto 1,3d multijet.
Το εγχειρίδιο ελεγε 5-40 αλλα ενας λαδάς φίλος,ου αντιπρότεινε το 5-30 shell ultra extra.
Έκανα χαζομάρα; Σκέφτηκα οτι το καλοκαίρι θα χρειάζομαι λιγο πιο παχύρρευστο..Κακώς, αν και πιο πολύ ρόλο παίζει η προδιαγραφή (και τα Opel που έχουν παρόμοιο μοτέρ βάζουν 5W-30).
Αν στο βιβλιαράκι σου λέει ότι θέλει τη Fiat 9.5535 S1 προδιαγραφή που έχουν αυτά τα λάδια μπορείς να τα αφήσεις. Αλλιώς τα αλλάζεις με ένα συμβατό με το μοτέρ σου λάδι. Επίσης ρώτα στη FIAT, παίζει να έχουν αλλάξει αναδρομικά τις οδηγίες και να επιτρέπουν και επίσημα 5W-30 οπότε το βάζεις άφοβα.Οι λάδάδες παντού και πάντα θα θέλουν να πουλάνε ό,τι έχουν αποθήκη...
-
To να έχει κάνει κάποιος 2-3 ή 5 αλλαγές λαδιών και να λέει 'όλα καλά' ειδικά αν τα κράτησε 5 ή 10 χιλιάδες χιλιόμετρα δε λέει τίποτα προφανώς. Από την άλλη υπάρχουν οι προδιαγραφές που σε εξασφαλίζουν. Αν τα λάδια του Lidl έχουν τις προδιαγραφές του manual του αυτοκινήτου τα βάζεις άφοβα και τα κρατάς όσο λέει το βιβλίο σου.
Οι μελέτες δείχνουν πως μετά από μια αλλαγή λαδιών αυξάνονται οι φθορές στο μοτέρ. Πέφτουν μέχρι κάποια χιλιόμετρα και μετά ξανα-αυξάνουν είτε γιατί έχει 'βρωμίσει' το λάδι είτε γιατί απλά έχει 'τελειώσει' και δε λειτουργεί πια σαν ρυθμιστικό διάλυμα. Αυτό δεν χρειάζεται πειραματισμούς. Τα πειράματα τα έκανε ο κατασκευαστής και βάσει των αποτελεσμάτων σου γράφει τις οδηγίες.
-
Αυτό με τις αυξημένες φθορές μετά από κάθε αλλαγή που το έχεις διαβάσει; Υπάρχει κάποιο link? Στο λέω επειδή στους αγώνες αντοχής το πρώτο που αλλάζουν είναι τα λάδια... Κακό μόνο στην τσέπη μπορεί να κάνει η συχνή αλλαγή λαδιών.
-
Και σε εμένα δεν φαίνεται πολύ λογικό... Αλλάζεις το ταλαιπωρημένο λιπαντικό που έχει χάσει μέρος των λιπαντικών του ικανοτήτων και έχει βρωμίσει με νέο, άφθαρτο καθαρό λαδάκι. Πού μπορεί να βλάψει???
-
Φυσικά δεν υπάρχει λόγος να φτάνουμε και στο άλλο άκρο. Αλλάζουμε λάδια όποτε λέει ο κατασκευαστής και είμαστε ΟΚ. Εξαιρούνται μόνο ειδικές περιπτώσεις που πάλι τις προβλέπει ο κατασκευαστής στο βιβλίο χρήσης.
-
Μετά από πολλά χιλιόμετρα στο οδόμετρο, ίσως να είναι προτιμότερο να τα αλλάζεις συχνότερα. Λέω ίσως. Όταν πήγα στη Huyndai και τους ρώτησα τι γίνεται μετά τα 120Κ χλμ (μέχρι εκεί ήταν το βιβλιαράκι της συντήρησης) μου είπαν ότι μπορούν να μου δώσουν άλλο που θα αρχίζει από 0 χλμ... τους ρώτησα τι γίνεται μετά τα 120Κ, δηλαδή αν υπάρχει επίσημη οδηγία και μου είπαν συνεχίζεις όπως και πριν Ανεπίσημα όμως!
Έκτοτε, ακολουθώντας τις οδηγίες του μάστορα που πηγαίνω, τα αλλάζω κάθε 5Κ. Μέχρι στιγμής δεν έχω κανένα πρόβλημα. ΕΠειδή αλλάζω κάθε 5Κ βάζω φθηνότερα, συνολικά μου έβγαινε το χρόνο μια επιβάρυνση της τάξης των 30 ευρώ. Τρίχες κατσαρες.
Αν κάνω καλά δεν ξέρω, το μόνο που ξέρω είναι ότι το αμάξι ... φτου φτου φτου
-
Άλλο αγώνας και άλλο νορμάλ χρήση. Είναι διαφορετικά λάδια και διαφορετικά μοτέρ. Αλλά και εγώ με το Corsa 90ps όταν μπήκα Μέγαρα μετά από λίγους γύρους το OCI (ένδειξη αλλαγής λαδιών) μου έπεσε αν θυμάμαι 3 χιλιάδες χιλιόμετρα. Αν υποθέσουμε δηλαδή ότι έκανα Le Man τα λάδια που κρατάω 30.000χλμ. θα έπρεπε να τα αλλάξω 2 ή 3 φορές στον αγώνα με βάση την ένδειξη αλλαγής λαδιών.
Το Bitog είναι το μεγαλύτερο site/forum για λάδια. Έκαναν ένα άρθρο/μελέτη πολλών κινητήρων με χιλιάδες αναλύσεις λαδιών. Διαβάστε το! Επιπλέον υπάρχουν πάμπολες επιστημονικές εργασίες στο θέμα, ειδικά σε στόλους ταξί.
Το μόνο σίγουρο με τις συχνές αλλαγές λαδιών είναι ότι κάνουν καλό στην τσέπη του λαδά σας.ΥΓ. Υπάρχουν κάποιοι λόγοι για συχνές αλλαγές λαδιών αλλά είναι πολύ συγκεκριμένοι. Αν βάζεις (παράνομα) πετρέλαια με θείο τότε όντως θες αλλαγές ανά 10.000χλμ. μαξ. Αν οδηγείς σε περιβάλλον με σκόνη (πχ. οικοδομές, έρημος κλπ) τότε ίσως αξίζει να αλλάζεις λάδια 2 φορές πιο συχνά. Τέλος αν σπάνια φτάνει θερμοκρασία λειτουργίας το μοτέρ (γιατί κάνει διαδρομές 2-3 χιλιόμετρα συνέχεια) ίσως πρέπει να κάνεις αλλαγές ανά 5.000χλμ. (θα στο δείξει και το oil computer σου αυτό).
-
Προς όλους τους γνωρίζοντες σε βάθος τα λάδια, βάζω 6 χρόνια τώρα λάδι από το Lidl σε 3 Renault που έχουμε στην οικογένεια, 1 turbo δίλιτρο τετρακίνητο με 312.000 χλμ, άρχισα να του βάζω από τις 185.000 χλμ γιατί βαρέθηκα να πληρώνω το Elf που που προτείνει η Renault και το οποίο το έκαιγε σαν νερό, έκτοτε σταμάτησαν οι καταναλώσεις λαδιού, το μοτέρ είναι το ίδιο καθαρό όπως ήταν και πρίν, και πριν 3 εβδομάδες με το Renault club σε ομαδικό dyno μετρήθηκε 281.3 ΗΡ και 28.5 kg ροπή, αυτά για τις φθορές και τις λάσπες που θα προκαλούσε το φτηνόλαδο του σούπερμάρκετ.
Αφού είδαμε λοιπόν τη διαφορά στο δικό μου εδώ και 3 χρόνια βάζουμε Lidl και στο Clio 1.2 και στο Clio II RS με τους 172HP , όλα πάνε μια χαρά και γλυτώνουμε και λεφτά.
Δεν λέω τι πρέπει να κάνει ο καθένας, λέω τι κάνω εγώ, ούτε Lidl είμαι για να κάνω διαφήμιση ούτε Pennasol, θα πω μόνο ότι αν αυτά τα φτηνόλαδα όπως τα λενε πολλοί έτρεχαν στους αγώνες και είχαν παντού σε κάθε πίστα διαφήμιση θα κόστιζαν 3 φορές επάνω γιατί κάποιος πρέπει να πληρώσει τα έξοδα της, αυτό για να μην γίνεται σύγκριση της ποιότητας με την τιμή των προϊόντων γενικότερα γιατί βγαίνουν λανθασμένα συμπεράσματα αν μείνει κανείς μόνο στις εντυπώσεις και δεν ψάξει σε βάθος.
Και βέβαια επειδή εδώ πολλοί είναι ειδήμονες στα λάδια ασφαλώς θα γνωρίζουν ποιά λάδια έρχονται συσκευασμένα από το εξωτερικό ( σχεδόν κανένα από τα μαμά εργοστάσια ) και ποιά λάδια έρχονται σε βαρέλια με έτοιμο blending και γίνεται εδώ η συσκευασία τους, ή ποια λάδια έρχονται σε βαρέλια ή δοχεία των 1000 λίτρων και γίνεται εδώ το blending και η συσκευασία τους, δεν λέω ότι είναι κακό κατ΄ανάγκη αυτό, αλλά πολλά πράγματα είναι υπερτιμημένα και πρέπει κάποια στιγμή να πληρωθούν όσο αξίζουν πραγματικά και όχι όσο θέλει ο κάθε αντιπρόσωπος.
Τουλάχιστον τα φτηνόλαδα του Lidl έρχονται συσκευασμένα από την Pennasol, και τα Selenia έρχονται έτοιμα συσκευασμένα, δεν ξέρω αν έρχονται πια από Ιταλία ή από την Μαλαισία, από την Petronas που είναι και η μαμά εταιρία της Selenia εδώ και μια 5ετία, ίσως λίγο περισσότερο.
Aυτά για τα λάδια που βάζω εγώ και αξίζουν μέχρι δεκάρας την τιμή τους, αν είχα αυτοκίνητο 1 χρόνου και στην εγγύηση θα ακολουθούσα την εγγύηση μέχρι τέλους για να μην την χάσω, όχι για άλλο λόγο.
-
Κάθε πότε τα αλλάζεις;
-
Πανο , σε ενα καινουριο αμαξι αν ακολουθεις την εγγυηση μεχρι τελους εχεις προπληρωσει πιθανη βλαβη μεσω των σερβις. Ενα απλο παραδειγμα οταν σου ζητανε 120 ευρω για ενα απλο λιπαντικο σερβις σε ενα polo που διαβασα προσφατα σε διαφημιστικο εντυπο και το χαρακτηριζαν φθηνο!
Φαντασου λοιπον να εχεις 6 ετη εγγυηση και να δινεις 120 αρες για λαδια., μην μιλησουμε για τα αλλα σερβις.
-
Μιας που πήρε τέτοια έκταση το θέμα με τα λάδια, να ρωτήσω κι εγώ κάτι σχετικό; Αν δεν βγάζεις τα χιλιόμετρα που προβλέπονται σε ένα έτος για αλλαγη των λαδιών (πχ 10-15000), μπορείς να τα κρατήσεις παραπάνω καιρό; Η χαλάνε με τον καιρό; Γνωστός μου είπε ότι επειδή δεν το πολυκυκλοφορεί το 2ο αυτοκίνητο του και ζήτημα να βγάλει 3000km τον χρόνο, τα κρατάει 2-3 χρόνια και δεν έχει πρόβλημα. Ισχύει;;
-
Ο χρήστης vasil έγραψε:
Μιας που πήρε τέτοια έκταση το θέμα με τα λάδια, να ρωτήσω κι εγώ κάτι σχετικό; Αν δεν βγάζεις τα χιλιόμετρα που προβλέπονται σε ένα έτος για αλλαγη των λαδιών (πχ 10-15000), μπορείς να τα κρατήσεις παραπάνω καιρό; Η χαλάνε με τον καιρό; Γνωστός μου είπε ότι επειδή δεν το πολυκυκλοφορεί το 2ο αυτοκίνητο του και ζήτημα να βγάλει 3000km τον χρόνο, τα κρατάει 2-3 χρόνια και δεν έχει πρόβλημα. Ισχύει;;Πιανει μουργα ο κινητηρας ετσι. Να τα αλλαζει μια φορα το χρονο με φθηνα φρεσκια λαδια χωρις φιλτρο λαδιου. Μια λυση ειναι τα Lidl, και αλλη μια τα GM που κανουν γυρω στα 17 ευρω τα 5 λιτρα(ειπα τα οικονομικοτερα μιας και απο οτι καταλαβαινω το προβλημα του ειναι οικονομικο). Και αμα σου πει '' απο το λιντλ θα βαλω??'' ενω κραταει μεσα αυτα 3 χρονια ταρακουνησε τον λιγο να συνελθει.
-
Πάντα και άσχετα με τη χρήση βάζουμε τα λιπαντικά που λέει ο κατασκευαστής και τα αλλάζουμε με βάση την ένδειξη αλλαγής λαδιού αν υπάρχει, αλλιώς ό,τι λέει το βιβλίο.
Τώρα αν κάνει 3.000χλμ. μόνο μικρές διαδρομές να τα αλλάζει κάθε χρόνο (ή 2 χρόνια ό,τι λέει το βιβλίο) με τα πιο φτηνά που είναι κατάλληλα για το μοτέρ του (και πιθανότατα να τα βρει στα Lidl).
Αν κάνει ταξίδια, το να τα κρατήσει πιο πολύ δε νομίζω να κάνει σοβαρή ζημιά. Το μοτέρ με 3.000χλμ. το χρόνο δε δει ποτέ τις 200.000χλμ. ούτως ή άλλως. -
Έχω δοκιμάσει και τα penassol και τα OPEL
Εϊναι μια χαρά λάδια και οικονομικά
ΤΟ βασικό είναι να τηρείς τις προδιαγραφές γιατί οι ζημιές θα έρθουν μάλλον από τα λάθος λάδι και όχι από την φθηνή μάρκα -
Ο χρήστης alexeft έγραψε:
Κάθε πότε τα αλλάζεις;
Όποτε θυμάμαι και δεν βαριέμαι, περίπου κάθε 7-10.000 χλμ και αλλάζω και φίλτρο βλαστημώντας πάντα εκεί που το έβαλαν οι Γάλλοι.
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Πανο , σε ενα καινουριο αμαξι αν ακολουθεις την εγγυηση μεχρι τελους εχεις προπληρωσει πιθανη βλαβη μεσω των σερβις. Ενα απλο παραδειγμα οταν σου ζητανε 120 ευρω για ενα απλο λιπαντικο σερβις σε ενα polo που διαβασα προσφατα σε διαφημιστικο εντυπο και το χαρακτηριζαν φθηνο!Φαντασου λοιπον να εχεις 6 ετη εγγυηση και να δινεις 120 αρες για λαδια., μην μιλησουμε για τα αλλα σερβις.
Το ξέρω Γιάννη, απλά έτσι το ανέφερα για το politically correct της υπόθεσης.
-
Στα αμαξια με φιλτρο dpf η συμβουλη μου ειναι να μην παιζετε με τα λαδια και να βαζετε ΜΟΝΟ αυτα που λεει ο κατασκευαστης!
-
Ο χρήστης 21 Quadra έγραψε:
Πανο , σε ενα καινουριο αμαξι αν ακολουθεις την εγγυηση μεχρι τελους εχεις προπληρωσει πιθανη βλαβη μεσω των σερβις. Ενα απλο παραδειγμα οταν σου ζητανε 120 ευρω για ενα απλο λιπαντικο σερβις σε ενα polo που διαβασα προσφατα σε διαφημιστικο εντυπο και το χαρακτηριζαν φθηνο!
Φαντασου λοιπον να εχεις 6 ετη εγγυηση και να δινεις 120 αρες για λαδια., μην μιλησουμε για τα αλλα σερβις.
Το ξέρω Γιάννη, απλά έτσι το ανέφερα για το politically correct της υπόθεσης.
Ναι αλλά η VW σου λέει να δίνεις 120 ευρώ κάθε 2 χρόνια (για το 90% των χρηστών). Που είναι το ίδιο με το να δίνεις 30 ευρώ/6μηνο στο λαδά της γειτονιάς μείον 3 μέρες χαμένες για συνεργείο και επιπλέον έχεις την εγγύηση.
Αν το σκεφτείς δεν είναι τόσο άσχημο. -
Καθε 2 χρονια αλλαγη λαδιων???
Τραγικο θα το ελεγα...!!! Ειδικα για γερμανικη φριτεζα!
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]