-
Καλησπερα παιδια,
κατοχος διπλωματος 2 μηνες και οπως ειναι φυσικο εχω μερικες αποριες πανω στα αυτοκινητα.- Στις ποσες στροφες ειναι καλυτερο να αλλαζω ταχυτητα; πολλοι λενε μετα τις 2000 και αλλοι οσο το δυνατον στις πιο λιγες. Τι ισχυει τελικα;
- Σχετικα με το συστημα φρενων abs απ'οτι ειδα δεν σταματαει εγκαιρως το αμαξι αλλα το αφηνει και τσουλαει. Αυτο το κανει για να εχεις τον ελεγχο του αυτοκινητου οσο πατας φρενο; Δεν ειναι επικινδυνο αμα θες να σταματησεις ακαριαια; Υπαρχει καποιος αλλος χειΡισμος στα φρενα απο τον οδηγο οταν υπαρχει abs;
- Οταν κανετε προσπεραση, ανεβαζετε η κατεβαζετε ταχυτητα; Στην πρωτη περιπτωση δεν θα κοψει αποτομα ταχυτητα το αυτοκινητο;
4)Οταν το αμαξι ειναι σταματημενο και εχω ταχυτητα μεσα με πατημενο συμπλεκτη φθειρεται ο δισκος πλατο;
Ευχαριστω!
-
Καλησπερα παιδια,
κατοχος διπλωματος 2 μηνες και οπως ειναι φυσικο εχω μερικες αποριες πανω στα αυτοκινητα.- Στις ποσες στροφες ειναι καλυτερο να αλλαζω ταχυτητα; πολλοι λενε μετα τις 2000 και αλλοι οσο το δυνατον στις πιο λιγες. Τι ισχυει τελικα;
- Σχετικα με το συστημα φρενων abs απ'οτι ειδα δεν σταματαει εγκαιρως το αμαξι αλλα το αφηνει και τσουλαει. Αυτο το κανει για να εχεις τον ελεγχο του αυτοκινητου οσο πατας φρενο; Δεν ειναι επικινδυνο αμα θες να σταματησεις ακαριαια; Υπαρχει καποιος αλλος χειΡισμος στα φρενα απο τον οδηγο οταν υπαρχει abs;
- Οταν κανετε προσπεραση, ανεβαζετε η κατεβαζετε ταχυτητα; Στην πρωτη περιπτωση δεν θα κοψει αποτομα ταχυτητα το αυτοκινητο;
4)Οταν το αμαξι ειναι σταματημενο και εχω ταχυτητα μεσα με πατημενο συμπλεκτη φθειρεται ο δισκος πλατο;
Ευχαριστω!
-
Ο χρήστης caret έγραψε:
2)Ναι, για να μπορείς να το κατευθύνεις όσο φρενάρεις. Ανάλογα με το αμάξι ίσως αυξάνεται ελάχιστα η απόσταση φρεναρίσματος. Δεν χρειάζονται ειδική μεταχείριση τα φρένα.
Όταν δουλεύει το ABS το πεντάλ κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση απ ότι το πατάς οπότε πρέπει να επιμένεις στο να το πιέζεις αν θες να σταματήσεις.
3)Κατεβάζεις για να ανεβάσεις στροφές. Σε υψηλές στροφές έχεις πιο πολύ δύναμη για να επιταχύνεις και να προσπαράσεις.
Όχι απαραίτητα. Ανάλογα το αυτοκίνητο κάποια κρεμάνε μετά από κάποιες στροφές και ποιο συγκεκριμένα τα diesel. Πρέπει να ξέρεις το εύρος ροπής δεν είναι γενικός κανόνας.
4)Ναι, φθείρεται. Επίσης όταν δεν θες να πατήσεις συμπλέκτη μην έχεις το πόδι επάνω του. Απ΄ότι ξέρω έτσι φθείρεται ένα ρουλεμάν.
Δεν κατάλαβα ακριβώς τι εννοείς εδώ.
-
Ο χρήστης panos2171 έγραψε:
2)Ναι, για να μπορείς να το κατευθύνεις όσο φρενάρεις. Ανάλογα με το αμάξι ίσως αυξάνεται ελάχιστα η απόσταση φρεναρίσματος. Δεν χρειάζονται ειδική μεταχείριση τα φρένα.
Όταν δουλεύει το ABS το πεντάλ κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση απ ότι το πατάς οπότε πρέπει να επιμένεις στο να το πιέζεις αν θες να σταματήσεις.
3)Κατεβάζεις για να ανεβάσεις στροφές. Σε υψηλές στροφές έχεις πιο πολύ δύναμη για να επιταχύνεις και να προσπαράσεις.
Όχι απαραίτητα. Ανάλογα το αυτοκίνητο κάποια κρεμάνε μετά από κάποιες στροφές και ποιο συγκεκριμένα τα diesel. Πρέπει να ξέρεις το εύρος ροπής δεν είναι γενικός κανόνας.
4)Ναι, φθείρεται. Επίσης όταν δεν θες να πατήσεις συμπλέκτη μην έχεις το πόδι επάνω του. Απ΄ότι ξέρω έτσι φθείρεται ένα ρουλεμάν.
Δεν κατάλαβα ακριβώς τι εννοείς εδώ.
- είτε έχεις είτε δεν έχεις ABS, προφανώς το φρένο το πατάς και δεν το αφήνεις ότι και να κάνει, εφόσον πρέπει να σταματήσεις. Οπότε καμία διαφορά.
2)Για να κρεμάσει ο κινητήρας πρέπει να φτάσει λίγο πριν τον κόφτη. Γενικά για βενζίνη μιλούσα.
3)Έχω ακούσει από μηχανικό πως όταν έχεις το πόδι συνέχεια επάνω στο πεντάλι του συμπλέκτη προκαλείται φθορά σε κάποιο ρουλεμάν.
-
Επίσης γενική συμβουλή μιας και είσαι νέος οδηγός. Πήγαινε σε μια μεγάλη αλάνα χωρίς εμπόδια και δοκίμασε το αμάξι.Να μάθεις τις αντιδράσεις του. πχ πως αντιδρά με φρένο στην στροφή, πόσο εύκολα φέρνει σβούρα κλπ.
-
Ο χρήστης esfod έγραψε:
- Στις ποσες στροφες ειναι καλυτερο να αλλαζω ταχυτητα; πολλοι λενε μετα τις 2000 και αλλοι οσο το δυνατον στις πιο λιγες. Τι ισχυει τελικα;
Οι στροφές που 'πρέπει' να έχει ο κινητήρας (σαλ = στροφές ανά λεπτό) εξαρτώνται από το τι θέλεις την κάθε στιγμή. Αν πχ τη μία στιγμή θέλεις απλά να μετακινείσαι οικονομικά, τότε θα πρέπει να έχεις όσο πιο χαμηλές σαλ (με τίμημα την χαμηλή ροπή - δύναμη) γίνεται με όσο μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο γίνεται. Αν θέλεις δύναμη (πχ προσπέρασμα, ανηφόρα, κτλ...) τότε πρέπει να έχεις ψηλές σαλ (με τίμημα φυσικά την υψηλή κατανάλωση και τον αυξημένο θόρυβο...) με μικρή σχετικά σχέση στο κιβώτιο.
Όποιος σου είπε να αλλάζεις στις 2000σαλ, απλά δεν ξέρει να οδηγεί. Σε γενικές γραμμές στροφές κάτω από 2000 (σε βενζίνη) δεν είναι και ότι καλύτερο για τον κινητήρα*. Πάντα όμως ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ από το τι θέλεις.
Μην ξεχνάς ότι το μοτέρ λειτουργεί από το ρελαντί ως τον κόφτη και μπορείς να χρησιμοποιείς άφοβα όλο το φάσμα... Σε (πολύ) γενικές γραμμές το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας ενός βενζινοκινητήρα βρίσκεται μεταξύ 2000 και 5000 σαλ. Αυτό βέβαια παίζει πολύ από μοτέρ σε μοτέρ, αλλά για ένα μέσο ατμοσφαιρικό (χωρίς τούρμπο) μοτέρ δεν απέχει πολύ από την αλήθεια...
- Αν είσαι συνέχεια με τόσο χαμηλές σαλ, ακόμα και όταν χρειάζεσαι δύναμη (πχ ανηφόρα), τότε απλά φθείρεις τον κινητήρα και καις πολύ αχρείαστη βενζίνη. Επίσης δεν είναι κακό που και που να του δίνεις αρκετές στροφές (ακόμα και κόφτη)... μάλλον θα έλεγα καλό κάνει...
- Σχετικα με το συστημα φρενων abs απ'οτι ειδα δεν σταματαει εγκαιρως το αμαξι αλλα το αφηνει και τσουλαει. Αυτο το κανει για να εχεις τον ελεγχο του αυτοκινητου οσο πατας φρενο; Δεν ειναι επικινδυνο αμα θες να σταματησεις ακαριαια; Υπαρχει καποιος αλλος χειΡισμος στα φρενα απο τον οδηγο οταν υπαρχει abs;
Το abs σταματάει το αυτοκίνητο ΠΑΝΤΑ πολύ καλύτερα απ' ότι ο οδηγός χωρίς abs! Ακόμα κι αν μιλάμε για οδηγό αγώνων! Αυτό που λες ότι δεν σταματάει έγκαιρα το αυτοκίνητο είναι το διάστημα που ενώ με το abs φρενάρεις, χωρίς αυτό δεν θα φρέναρες καθόλου, καθώς το αμάξι απλά θα γλιστρούσε ακυβέρνητο με τους τροχούς μπλοκαρισμένους... επαναλαμβάνω ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΦΡΕΝΑΡΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ABS! Έχει αποδειχτεί με πολλές δοκιμές με εξαιρετικά έμπειρους και ικανούς οδηγούς.
Ο μόνος χειρισμός που χρειάζεται να κάνεις είναι να πατάς φρένο δυνατά και να αφήσεις το abs να κάνει την δουλειά του. Όταν νιώσεις το χαρακτηριστικό κλώτσημα από τη λειτουργία του ΜΗΝ αφήσεις φρένο, συνέχισε να πατάς. Το ότι μπήκε το abs σημαίνει ότι εκεί απλά θα μπλόκαραν οι τροχοί σου και ΔΕΝ ΘΑ ΦΡΕΝΑΡΕΣ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΕΣ ABS! Χώρια που δεν θα είχες και τιμόνι, ενώ με το abs διατηρείς τον έλεγχο του οχήματος.
Καλή ιδέα, όπως αναφέρθηκε είναι να πας σε μία αλάνα και να δοκιμάσεις ένα πολύ απότομο φρενάρισμα για να δεις πως είναι η λειτουργία του Abs και να μην σε ξαφνιάσει αν μπει στο δρόμο σε περίπτωση ανάγκης και κάνεις τον λάθος χειρισμό (δηλαδή να χαλαρώσεις την πίεση στο φρένο)...
- Οταν κανετε προσπεραση, ανεβαζετε η κατεβαζετε ταχυτητα; Στην πρωτη περιπτωση δεν θα κοψει αποτομα ταχυτητα το αυτοκινητο;
ΚΑΤΕΒΑΖΕΙΣ! Στην προσπέραση είσαι εκτεθειμένος στο αντίθετο ρεύμα και θέλεις να επιταχύνεις όσο πιο γρήγορα γίνεται. Πότε το αμάξι σου επιταχύνει πιο γρήγορα;;; Με 5η ή με 3η;;;;; Θέλεις να μείνεις πολύ ώρα στο αντίθετο ρεύμα ή λίγη;;;;;
Διαδικασία προσπεράσματος:
- Έχουμε ικανή απόσταση από το εμπρός αυτοκίνητο. ΔΕΝ κολλάμε πίσω του! Για 4 λόγους: α) Να έχουμε καλύτερη ορατότητα στο αντίθετο ρεύμα, β) Να αφήσουμε χώρο σε περίπτωση που ο μαλάκας πίσω δεν μπορεί να περιμένει... Ας μπει μπροστά μας... από το να προκληθεί καραμπόλα καλύτερα να χάσουμε τη 'σειρά' μας στο προσπέρασμα... γ) Να έχουμε χρόνο αντίδρασης σε περίπτωση που ο μπροστινός μας κάνει κάτι απρόσμενο (πχ μπορεί να του πεταχτεί κάποιος και να αναγκαστεί να φρενάρει... αν είσαι κολλητά πίσω του... το βρήκες, καραμπόλα...) και για το δ) βλέπε πιο κάτω
- Ελέγχουμε ότι δεν έρχεται κανείς από το αντίθετο ρεύμα και δεν υπάρχει άλλος πιθανός κίνδυνος (πχ διασταύρωση όπου κάποιος μπορεί να πεταχτεί, ή οτιδήποτε άλλο)
- Βγάζουμε φλας πριν ξεκινήσουμε για να ενημερώσουμε και τους πίσω, αλλά και τους μπροστά ότι ξεκινάμε προσπέρασμα... Δεν θα έχει πλάκα την ίδια στιγμή να ξεκινήσει να προσπερνάει εσένα ο πισινός σου...
- Κατεβάζουμε ταχύτητα υπολογίζοντας όμως να μην αλλάξουμε ταχύτητα στο αντίθετο ρεύμα (χάσιμο χρόνου). Αυτό μαθαίνεται με την εμπειρία...
- Ξεκινάμε να επιταχύνουμε (με τέρμα ή όσο περισσότερο γκάζι γίνεται! ) στην λωρίδα μας (γι' αυτό αφήνουμε απόσταση ο λόγος δ που λέγαμε...), έτσι ώστε όταν βγούμε στο αντίθετο ρεύμα να έχουμε πλήρη επιτάχυνση (θα έχεις παρατηρήσει ότι η επιτάχυνση δεν είναι τόσο έντονη στην αρχή) και να προσπεράσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται, μένοντας εκτεθειμένοι στο αντίθετο ρεύμα όσο λιγότερο γίνεται...
- Βγάζουμε φλας και ξαναμπαίνουμε στη λωρίδα μας, ανεβάζουμε ταχύτητα και συνεχίζουμε τη βόλτα μας...
4)Οταν το αμαξι ειναι σταματημενο και εχω ταχυτητα μεσα με πατημενο συμπλεκτη φθειρεται ο δισκος πλατο;
Ευχαριστω!
όχι. Ιδίως αν έχει πολύ κρύο το χειμώνα και δεν παρκάρεις σε ιδιαίτερα μεγάλη ανηφόρα / κατηφόρα καλό είναι να μην χρησιμοποιείς καθόλου χειρόφρενο, γιατί ενδέχεται να πιάσει πάγο το συρματόσχοινο και να μην λύνεται. Βάζεις μία πρώτη στο κιβώτιο και σου εγγυόμαι ότι δεν θα πάει πουθενά!
Στη δουλειά συναναστρέφομαι με πολλούς Βούλγαρους (που εκεί έχει αρκετό κρύο το χειμώνα μπορεί να πει κανείς... ) και κανείς δεν βάζει χειρόφρενο ακόμα στο στη μέση του greek summer... Συνήθεια από το κρύο...
Παρακαλώ!
Και καλά χιλιόμετρα!
-
Όσον αφορά το τελευταίο νομίζω πως λέει για περιπτώσεις όπου περιμένει σε φανάρι και όχι για στάθμευση. Βέβαια σωστές οι παρατηρήσεις.
-
Ο χρήστης markvag έγραψε:
Σε (πολύ) γενικές γραμμές το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας ενός βενζινοκινητήρα βρίσκεται μεταξύ 2000 και 5000 σαλΚάντο 3000-6000 καλύτερα.
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Σε (πολύ) γενικές γραμμές το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας ενός βενζινοκινητήρα βρίσκεται μεταξύ 2000 και 5000 σαλ
Κάντο 3000-6000 καλύτερα.
+1
-
Ο χρήστης esfod έγραψε:
Καλησπερα παιδια,
κατοχος διπλωματος 2 μηνες και οπως ειναι φυσικο εχω μερικες αποριες πανω στα αυτοκινητα.- Στις ποσες στροφες ειναι καλυτερο να αλλαζω ταχυτητα; πολλοι λενε μετα τις 2000 και αλλοι οσο το δυνατον στις πιο λιγες. Τι ισχυει τελικα;
- Σχετικα με το συστημα φρενων abs απ'οτι ειδα δεν σταματαει εγκαιρως το αμαξι αλλα το αφηνει και τσουλαει. Αυτο το κανει για να εχεις τον ελεγχο του αυτοκινητου οσο πατας φρενο; Δεν ειναι επικινδυνο αμα θες να σταματησεις ακαριαια; Υπαρχει καποιος αλλος χειΡισμος στα φρενα απο τον οδηγο οταν υπαρχει abs;
- Οταν κανετε προσπεραση, ανεβαζετε η κατεβαζετε ταχυτητα; Στην πρωτη περιπτωση δεν θα κοψει αποτομα ταχυτητα το αυτοκινητο;
4)Οταν το αμαξι ειναι σταματημενο και εχω ταχυτητα μεσα με πατημενο συμπλεκτη φθειρεται ο δισκος πλατο;
Ευχαριστω!
esfod,
με ολο το σεβασμο, καλα κανεις που ρωτας, και σορρυ αν ειμαι λιγο αγαρμπος,
ΑΛΛΑ
μηπως θα επρεπε να κανεις καμμια βολτα απο μια σχολη οδηγων (δεν ειναι αναγκη να ειναι η ιδια που εδωσες για διπλωμα) να κανεις κανα εξτρα μαθηματακι (για το πως οδηγουν αυτη τη φορα, οχι πως παιρνουν το διπλωμα) μπας και τη γλυτωσεις και εσυ και κανας άλλος?
Εναλλακτικα κανας συγγενης ή φιλος που να εχει μια ιδεα να σου δειξει 5 πράγματα επι του αυτοκινητου?και φυσικα επειτα τα ξαναλεμε αφου αποκτησεις καποια ανεση και κατεχεις τα βασικα.
-
Kαι φυσικά** ποτέ ** προσπέραση κοντά σε τυφλά σημεία του δρόμου. Πρέπει να έχεις άπλετη ορατότητα για το αν έρχεται κάποιος από το απέναντι ρεύμα. Αν κάνεις π.χ. προσπέραση 30 μέτρα πριν από κλειστή στροφή δε ξέρεις ποτέ αν δε σού σκάσει κανείς πριν προλάβεις να ξαναμπείς στο ρεύμα σου και φυσικά δε θα προλάβει κανείς να φρενάρει έγκαιρα. Αποτέλεσμα? Δε θες να ξέρεις!!!! Γενικά στην αρχή οι προσπεράσεις με ρέγουλα σε απολύτως ανοιχτά κομμάτια και μόνο αν είναι 101% σίγουρος ότι έχεις ελεύθερο το πεδίο.
-
Ο χρήστης esfod έγραψε:
Καλησπερα παιδια,
κατοχος διπλωματος 2 μηνες και οπως ειναι φυσικο εχω μερικες αποριες πανω στα αυτοκινητα.- Στις ποσες στροφες ειναι καλυτερο να αλλαζω ταχυτητα; πολλοι λενε μετα τις 2000 και αλλοι οσο το δυνατον στις πιο λιγες. Τι ισχυει τελικα;
- Σχετικα με το συστημα φρενων abs απ'οτι ειδα δεν σταματαει εγκαιρως το αμαξι αλλα το αφηνει και τσουλαει. Αυτο το κανει για να εχεις τον ελεγχο του αυτοκινητου οσο πατας φρενο; Δεν ειναι επικινδυνο αμα θες να σταματησεις ακαριαια; Υπαρχει καποιος αλλος χειΡισμος στα φρενα απο τον οδηγο οταν υπαρχει abs;
- Οταν κανετε προσπεραση, ανεβαζετε η κατεβαζετε ταχυτητα; Στην πρωτη περιπτωση δεν θα κοψει αποτομα ταχυτητα το αυτοκινητο;
4)Οταν το αμαξι ειναι σταματημενο και εχω ταχυτητα μεσα με πατημενο συμπλεκτη φθειρεται ο δισκος πλατο;
Ευχαριστω!
Με όλο το σεβασμό φίλε μου(και καλώς ήρθες),έκανες μαθήματα;...παράσταση;...
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Καλησπερα παιδια,
κατοχος διπλωματος 2 μηνες και οπως ειναι φυσικο εχω μερικες αποριες πανω στα αυτοκινητα.- Στις ποσες στροφες ειναι καλυτερο να αλλαζω ταχυτητα; πολλοι λενε μετα τις 2000 και αλλοι οσο το δυνατον στις πιο λιγες. Τι ισχυει τελικα;
- Σχετικα με το συστημα φρενων abs απ'οτι ειδα δεν σταματαει εγκαιρως το αμαξι αλλα το αφηνει και τσουλαει. Αυτο το κανει για να εχεις τον ελεγχο του αυτοκινητου οσο πατας φρενο; Δεν ειναι επικινδυνο αμα θες να σταματησεις ακαριαια; Υπαρχει καποιος αλλος χειΡισμος στα φρενα απο τον οδηγο οταν υπαρχει abs;
- Οταν κανετε προσπεραση, ανεβαζετε η κατεβαζετε ταχυτητα; Στην πρωτη περιπτωση δεν θα κοψει αποτομα ταχυτητα το αυτοκινητο;
4)Οταν το αμαξι ειναι σταματημενο και εχω ταχυτητα μεσα με πατημενο συμπλεκτη φθειρεται ο δισκος πλατο;
Ευχαριστω!
esfod,
με ολο το σεβασμο, καλα κανεις που ρωτας, και σορρυ αν ειμαι λιγο αγαρμπος,
ΑΛΛΑ
μηπως θα επρεπε να κανεις καμμια βολτα απο μια σχολη οδηγων (δεν ειναι αναγκη να ειναι η ιδια που εδωσες για διπλωμα) να κανεις κανα εξτρα μαθηματακι (για το πως οδηγουν αυτη τη φορα, οχι πως παιρνουν το διπλωμα) μπας και τη γλυτωσεις και εσυ και κανας άλλος?
Εναλλακτικα κανας συγγενης ή φιλος που να εχει μια ιδεα να σου δειξει 5 πράγματα επι του αυτοκινητου?και φυσικα επειτα τα ξαναλεμε αφου αποκτησεις καποια ανεση και κατεχεις τα βασικα.
Καλησπερα,
εχω κανει οσα μαθηματα χρειαζεται στη σχολη οδηγων και ακομη περισσοτερα επειδη το ζητησα ο ιδιος. Αυτο που καταλαβα για τις σχολες οδηγων και στο λεω αυτο επειδη εδωσα προσφατα, ειναι να κανουν τα απαραιτητα μαθηματα, να παρουν τα χρηματα και αντε στο καλο. Δυο μηνες τωρα παντα παιρνω καποιον γνωστο, φιλο στο αμαξι ωστε να μην ειμαι μονος μου, οχι γιατι φοβαμαι αλλα θελω να ειμαι σιγουρος οτι οταν βγω στο δρομο θα εχω καποια εστω μικρη εμπειρια απο τις παρατηρησεις που μου κανουν (Αν και η πειρα ερχεται με τον καιρο). Φυσικα αυτα που ρωταω εδω στο forum, τα εχω ρωτησει και σε πολλους αλλους αλλα οι απαντησεις που παιρνω ειναι 50-50. Αλλοι λενε δεν φθειρεται ο δισκος οταν εχω πατημενο συμπλεκτη, αλλοι ναι. Μερικοι λενε να ανεβαζω ταχυτητα στην προσπεραση, επειδη θα εχει περισσοτερη δυναμη, αλλοι να κατεβαζω.. βγαλε συμπερασμα αν μπορεις.... γι' αυτο προτιμησα να γραψω εδω, που ενα μεγαλο ποσοστο ασχολειται με το αυτοκινητο εκτος απο την καθημερινη χρηση του. Δεν νομιζω να ειμαι κινδυνος θανατος στο δρομο επειδη εκανα αυτες τις ερωτησεις ετσι;(μαλλον το αντιστροφο, επειδη ενδιαφερομαι να μαθω). Εαν θελεις μπορεις να πεις και εσυ τη γνωμη σου στις αποριες.Φιλικα!
-
Παιδια σας ευχαριστω ολους για τις απαντησεις σας, με υπερ-καλυψατε σε ολες τις αποριες που ειχα. Θα παω σε μια μεγαλη αλανα οπως ειπατε για να τα τεσταρω ολα στην πραξη. Πως συμπεριφερεται το αμαξι με το abs κτλ.. Να'στε καλά!
-
Ο χρήστης esfod έγραψε:
Καλησπερα παιδια,
κατοχος διπλωματος 2 μηνες και οπως ειναι φυσικο εχω μερικες αποριες πανω στα αυτοκινητα.- Στις ποσες στροφες ειναι καλυτερο να αλλαζω ταχυτητα; πολλοι λενε μετα τις 2000 και αλλοι οσο το δυνατον στις πιο λιγες. Τι ισχυει τελικα;
- Σχετικα με το συστημα φρενων abs απ'οτι ειδα δεν σταματαει εγκαιρως το αμαξι αλλα το αφηνει και τσουλαει. Αυτο το κανει για να εχεις τον ελεγχο του αυτοκινητου οσο πατας φρενο; Δεν ειναι επικινδυνο αμα θες να σταματησεις ακαριαια; Υπαρχει καποιος αλλος χειΡισμος στα φρενα απο τον οδηγο οταν υπαρχει abs;
- Οταν κανετε προσπεραση, ανεβαζετε η κατεβαζετε ταχυτητα; Στην πρωτη περιπτωση δεν θα κοψει αποτομα ταχυτητα το αυτοκινητο;
4)Οταν το αμαξι ειναι σταματημενο και εχω ταχυτητα μεσα με πατημενο συμπλεκτη φθειρεται ο δισκος πλατο;
Ευχαριστω!
esfod,
με ολο το σεβασμο, καλα κανεις που ρωτας, και σορρυ αν ειμαι λιγο αγαρμπος,
ΑΛΛΑ
μηπως θα επρεπε να κανεις καμμια βολτα απο μια σχολη οδηγων (δεν ειναι αναγκη να ειναι η ιδια που εδωσες για διπλωμα) να κανεις κανα εξτρα μαθηματακι (για το πως οδηγουν αυτη τη φορα, οχι πως παιρνουν το διπλωμα) μπας και τη γλυτωσεις και εσυ και κανας άλλος?
Εναλλακτικα κανας συγγενης ή φιλος που να εχει μια ιδεα να σου δειξει 5 πράγματα επι του αυτοκινητου?και φυσικα επειτα τα ξαναλεμε αφου αποκτησεις καποια ανεση και κατεχεις τα βασικα.
Καλησπερα,
εχω κανει οσα μαθηματα χρειαζεται στη σχολη οδηγων και ακομη περισσοτερα επειδη το ζητησα ο ιδιος. Αυτο που καταλαβα για τις σχολες οδηγων και στο λεω αυτο επειδη εδωσα προσφατα, ειναι να κανουν τα απαραιτητα μαθηματα, να παρουν τα χρηματα και αντε στο καλο. Δυο μηνες τωρα παντα παιρνω καποιον γνωστο, φιλο στο αμαξι ωστε να μην ειμαι μονος μου, οχι γιατι φοβαμαι αλλα θελω να ειμαι σιγουρος οτι οταν βγω στο δρομο θα εχω καποια εστω μικρη εμπειρια απο τις παρατηρησεις που μου κανουν (Αν και η πειρα ερχεται με τον καιρο). Φυσικα αυτα που ρωταω εδω στο forum, τα εχω ρωτησει και σε πολλους αλλους αλλα οι απαντησεις που παιρνω ειναι 50-50. Αλλοι λενε δεν φθειρεται ο δισκος οταν εχω πατημενο συμπλεκτη, αλλοι ναι. Μερικοι λενε να ανεβαζω ταχυτητα στην προσπεραση, επειδη θα εχει περισσοτερη δυναμη, αλλοι να κατεβαζω.. βγαλε συμπερασμα αν μπορεις.... γι' αυτο προτιμησα να γραψω εδω, που ενα μεγαλο ποσοστο ασχολειται με το αυτοκινητο εκτος απο την καθημερινη χρηση του. Δεν νομιζω να ειμαι κινδυνος θανατος στο δρομο επειδη εκανα αυτες τις ερωτησεις ετσι;(μαλλον το αντιστροφο, επειδη ενδιαφερομαι να μαθω). Εαν θελεις μπορεις να πεις και εσυ τη γνωμη σου στις αποριες.Φιλικα!
Ωραια η ιδεα για ην αλανα, φροντισε μην εχει παιδακια ή αλλο κοσμο. Αυτα με τις σχολες οδηων ειναι γνωστα, αν πας για εξτρα μαηθηματα εκτος διπλωματος θα ειναι διαφορετικα πιστευω, για αυτο σου ειπα οτι δε χρειαζεται να πας στη ιδια σχολη αν δεν εμεινες ευχαριστημενος.
Το αν εισαι κινδυνος θανατος, ο καθενας το αντιλαμβανεται διαφορετικα. Ειμαι λιγο 'κακος' σε αυτο το θεμα, να με συμπαθας.
Μια και θες απαντησεις.
- στις οσες στροφες βλεπεις (αποκτωντας εμπειρια) οτι το αυτοκινητο δε θα 'κρεμασει' (να μην ανταποκρινεται αμεσα στο γκαζι) οταν αλλαξεις σε μεγαλυτερη σχεση, και αναλογα την απαιτηση της στιγμης.
- Αν πηγαινεις σε ισιο δρομο ή κατηφοριτσα μονος σου στο δρομο τραγουδωντας, μπορεις (εξαρταται και απο το αυτοκινητο) να αλλαξεις απο 2η σε 3η στις 2000 και να μη τρεχει τιποτα. Αν εισαι σε ελαφρια ανηφοριτσα θα κρεμασει ασχημα και το ιδιο θα πρεπει να το κανεις στις 4000, αν, αν αν αν. Δε υπαρχει μια απαντηση, θα πρεπει να αποκτησεις εμπειρια για τη συμπεριφορα του. Βραδιασε, παρτο και πηγαινε μια βολτα, και αυριο το ιδιο, και μεθαυριο κλπ.
- Αν εισαι σε φαση προσπερασματος, θελεις να τελειωσει η διαδικασια οσο το γρηγοροτερο οποτε δν αλλαζεις σχεση 'νωρις' για οικονομια, του δινεις και καταλαβαινει μεχρι στις 5000 και 6000 ή οσες εχει πριν αλλαξεις στην αμεσως μεγαλυτερη σχεση.
Οπως καταλαβαινεις, κανονας δεν υπαρχει. ΕΜΠΕΙΡΙΑ
-
Πατα το ωστε να σταματησεις εκει που θελεις. Μπορει να χρειαζεται να το πατησεις ελαφρα και να σταματησεις ομαλα, σε ενα δρομο που βλεπεις απο μακρια το φαναρι κοκκινο, μπορει να χρειαζεται 'τσαρουχωμα' για να μη πατησεις το παιδακι που πεταχτηκε ξαφνικα. ΕΜΠΕΙΡΙΑ
-
Πριν κανεις προσπεραση ελεγχεις μπροστα απο αυτον που θες να προσπερασεις αν εχει καποιον αλλον και δνε εχει χωρο να μπεις ή ερχεται στροφη κλπ, οποτε δεν κουνιεσαι. Προφανες οτι ελεγχεις και ΚΡΙΝΕΙΣ τι εχεται απο το αντιθετο ρευμα. Αναλογα με τη σχεση που εχεις εκεινη τη στιγμη και τις στροφες κατεβαζεις σχεση (υπαρχουν τεχνικες για να μη κοψει ταχυτητα το αυτοκινητο) ή δεν κατεβαζεις και απλα πατας γκαζι. Την ωρα που εισαι στη φαση προσπερασης, οταν οι στροφες φτασουν τερμα, και το αυτοκινητο δν μπορει να δωσει αλλο, ανεβαζεις μια σχεση και συνεχιζεις με μπολικο γκαζι μεχρι να περασεις και να αποκτησεις καποια λογικη αποσταση απο αυτον που προσπερασες πριν ξαναμπεις μπροστα του.
-
Ποδαρακι στο συμπλεκτη βαζουμε μονο την ωρα που θελουμε να αλλαξουμε σχεση, και μετα το ξαναβγαζουμε. Ειναι το 'σταματημενος σε φαναρι' φαση αλλαγης σχεσης? ΟΧΙ, αρα βγαζουμε την ταχυτητα και το ποδαρακι μακρια μεχρι να ναψει πρασινο. Εκει βαζομε ποδαρακι, βαζουμε πρωτη και φευγουμε.
Ποσο παιρνουν το μαθημα οι σχολες, μπας και βγαλω κανα χαρτζηλικι?
-
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Την ωρα που εισαι στη φαση προσπερασης, οταν οι στροφες φτασουν τερμα, και το αυτοκινητο δν μπορει να δωσει αλλο, ανεβαζεις μια σχεση και συνεχιζεις με μπολικο γκαζι μεχρι να περασεις και να αποκτησεις καποια λογικη αποσταση απο αυτον που προσπερασες πριν ξαναμπεις μπροστα του.Καλό είναι να αποφεύγεις να αλλάζεις ταχύτητα κατά τη διάρκεια του προσπεράσματος. Ειδικά άμα είσαι άπειρος και δεν κάνεις σβέλτη αλλαγή και πέσουν οι στροφές, μπορεί να δημιουργηθούν επικίνδυνες καταστάσεις.
Συνήθως άμα αρχίσεις προσπέραση με 3-3,5 χιλιάδες στροφές μέχρι τις 5,5χιλιάδες θα έχεις περάσει. Εκτός αν αυτός που προσπερνάς είναι κρετίνος και αρχίσει να δίνει για να μην τον περάσεις (ναι υπάρχουν και τέτοιοι κομπλεξικοί). Όπου βρίσκεις τέτοιον τον αφήνεις να πάει στην ευχή της παναγίας και δεν ασχολείσαι μαζί του.
Γενικά ο μπούσουλας είναι αυτός που σου λένε αλλά μόνο με την εμπειρία θα μπορέσεις να τα εφαρμόσεις σωστά γιατί κάθε προσπέραση που θα κάνεις στη ζωή σου δεν θα χει σχεδόν ποτέ ακριβώς τις ίδιες παραμέτρους με κάποια άλλη. -
Ο χρήστης Bayern7 έγραψε:
Την ωρα που εισαι στη φαση προσπερασης, οταν οι στροφες φτασουν τερμα, και το αυτοκινητο δν μπορει να δωσει αλλο, ανεβαζεις μια σχεση και συνεχιζεις με μπολικο γκαζι μεχρι να περασεις και να αποκτησεις καποια λογικη αποσταση απο αυτον που προσπερασες πριν ξαναμπεις μπροστα του.
Καλό είναι να αποφεύγεις να αλλάζεις ταχύτητα κατά τη διάρκεια του προσπεράσματος. Ειδικά άμα είσαι άπειρος και δεν κάνεις σβέλτη αλλαγή και πέσουν οι στροφές, μπορεί να δημιουργηθούν επικίνδυνες καταστάσεις.
Συνήθως άμα αρχίσεις προσπέραση με 3-3,5 χιλιάδες στροφές μέχρι τις 5,5χιλιάδες θα έχεις περάσει. Εκτός αν αυτός που προσπερνάς είναι κρετίνος και αρχίσει να δίνει για να μην τον περάσεις (ναι υπάρχουν και τέτοιοι κομπλεξικοί). Όπου βρίσκεις τέτοιον τον αφήνεις να πάει στην ευχή της παναγίας και δεν ασχολείσαι μαζί του.
Γενικά ο μπούσουλας είναι αυτός που σου λένε αλλά μόνο με την εμπειρία θα μπορέσεις να τα εφαρμόσεις σωστά γιατί κάθε προσπέραση που θα κάνεις στη ζωή σου δεν θα χει σχεδόν ποτέ ακριβώς τις ίδιες παραμέτρους με κάποια άλλη.Ας κανει μερικες προβες πριν, στις αλλαγες, αυτο ειναι το λογικο.
Επισης, διαφωνω οτι το διαστημα μεταξυ '3-3,5 χιλιάδες στροφές μέχρι τις 5,5χιλιάδες' ειναι αρκετο για να κανεις προσπεραση. Ισως αν εχεις κανα τερας, αλλα δεν ξερουμε τι αυτοκινητο εχει. -
Νομίζω για Normal προσπεράσεις είναι ΟΚ.
Στο δικό μου ταπεινό ατμοσφαιρικό 1600αρι 5 σχέσεων, με τρίτη μέσα και 3-3.500 είσαι στα 60χλμ/ωρα χοντρικά. Μέχρι τις 5.500 έχεις περάσει σαφώς τα 100-110χλμ/ωρα. Άνετα γίνεται μια τυπική προσπέραση σε ισάδι.
Ντάξει τώρα η συζήτηση που κάνουμε είναι πολύ γενική. Υπάρχουν χίλιες δυο παράμετροι. -
...και δεν είδα πουθενά να γράφεται ότι ο 'τρόπος' που θα επιχειρηθεί η προσπέραση, έχει άμεση σχέση με το αυτοκίνητο αυτού που επιχειρεί την προσπέραση με αυτό που προτίθεται να προσπεράσει, συν την ταχύτητα που κινούνται και οι δυο τη συγκεκριμένη στιγμή...
Απορίες νέου οδηγού