Και μιας και όλοι στο φορουμ έχουν SL, λίγες εντυπώσεις για παλιότερα αυτοκίνητα κατόχων εκτός φόρουμ ... που μάλλον είναι περισσότεροι (και φτωχότεροι!!!)
Ford Fiesta 1,4 Tdci 2007
Εργαλείο, χαμάλης και ανθρωπομεταφορέας για 210.000 χλμ. Καλή ποιότητα κατασκευής αφού τίποτα δεν έτριζε παρά την κακομεταχείρηση. Αρκετά καλό στήσιμο σε ορεινές στροφές χωρίς έντονες κλίσεις, καλή πληροφόρηση από το τιμόνι, χαλαρό όμως κιβώτιο ταχυτήτων με ασάφεια στο κούμπωμα. Διστακτικός κινητήρας ιδίως στις χαμηλές στροφές και … έντονος ήχος ταξί. Ηχομόνωση, θέση οδήγησης και γενικά άνεσης των επιβατών για γέλια. Από επιδόσεις … άλλα λόγια! Σύμφωνα με τον κάτοχο η κατανάλωση του είναι περίπου 4 μικτή.
Renault Clio 1,4 16V 98hp MPV Edition
Οδηγός γυναίκα κυρίως, και είχε 180.000 χλμ. Πρώτη εικόνα υπέροχο μπλε ελεκτρικ (που δεν ήξερα ότι βγαινει σε αυτό το χρώμα το Clio) αλλά … σκέτες σιδερένιες ζάντες και εντελώς θαμπά μπροστά φώτα. Οι αλουμινίου 'πέθαναν' προ ετών!
15 χρόνια μετά ΔΕΝ δουλεύει πλέον το a/c και καμιά ένδειξη πλην του δείκτη βενζίνης στο καντράν. Ο ήχος του κινητήρα γνώριμος από παλιά και παραμένει για μένα ένας από τους καλύτερους κινητήρες της Renault. Δυνατός από χαμηλά αν και θορυβώδης. Ο λεβιές νευρικός από μόνος του με τα γνωστά τινάγματα, γνώριμο και αυτό. Την ποιότητα κατασκευής μετά από τόσα χρόνια θα το αφήσω ασχολίαστο. Βίδες παντού να ενώνουν ή να στηρίζουν διάφορα. Από τους μεντεσέδες στις πόρτες ως … όλους τους διακόπτες σε κονσόλα και πόρτες… Την οδική συμπεριφορά αρκετά «γαλλική» θα την έλεγα. Κλίσεις σε στροφές, πλεύσεις κλπ αλλά πατάει καλά. Ένα αμάξι που στο μέλλον γενικά θα διαλυθούν τα πάντα κάποια στιγμή εκτός από τον κινητήρα που θα συνεχίσει να είναι απροβλημάτιστος και να λειτουργεί.
Nissan Qashqai 2.0 4x4 2009 (προf/l)
Καλοσυντηρημένο αν και με σκληρή χρήση. Περίπου 100.000 χλμ. Μηχανικά είναι αρκετά δυνατό παρά το βάρος του QQ. Κατανάλωση παίζει μεταξύ 10 με 12 l/100χλμ σύμφωνα με το trip. Το QQ πρώτης γενιάς είναι ιδιαίτερα σκληρά στημένο αλλά παρά τις κλίσεις στις στροφές κατάφερα να σηκώσω πίσω εσωτερικό τροχό. (Μου το είπε αυτός που ακολουθούσε!). Κάποια κοπανήματα πίσω τα νιώθει ο οδηγός. Εσωτερικά τίποτα δεν τρίζει (προφανώς ότι έτριζε, διορθώθηκε) και μου άρεσε η γυάλινη οροφή. Δεν ανοίγει αλλά φτιάχνει πολύ ωραία ατμόσφαιρα στο εσωτερικό. Φιμέ αλλά και με χοντρό συρταρωτό κάλυμμα δεν φαίνεται να επιβαρύνει σε θερμοκρασία τον χώρο. Στην επιλογή Auto του διακόπτη της 4κίνησης το αμάξι πατάει πολύ καλά. Δεν κατάλαβα καθόλου την εμπλοκή της 4κίνησης αν και σε κάποιες στροφές μάλλον ενεργοποιήθηκε. Είχε κάποια Yokohama καινούρια λάστιχα βέβαια και φαινόταν να κρατάνε πολύ καλά ακόμα και σε επαρχιακή οδό. Κρίμα γιατί είναι «απαγορευτικό» πλέον το 2λιτρο που του δίνει πολύ καλές επιδόσεις αλλά και ξεφτιλίζει την τιμή μεταπώλησης του στα 6000€ από τα 27000€ που κόστιζε 5 χρόνια πριν.
Peugeot 107 1,0 3d
Γνώριμο μου από το Aygo που είχα. Σαν 3θυρο … πίσω μόνο παιδάκια μπαίνουν. Απαράδεκτη πρόσβαση και με εντέλει αρύθμιστο κάθισμα συνοδηγού. Αρκετά νευρικό μηχανικά αλλά στα λοιπά αδιάφορο με τίποτα το αξιοσημείωτο. Κατανάλωση στο trip μικτή είχε 4l/100 χλμ. Σαν δεύτερο μικρό και για τα κοντινά καλό αλλά μέχρι εκεί. Είχε 120.000 χλμ και δεν έτριζε τίποτα!