-
touring
Οι δρομοι εχουν ΣΤΟΠ στη συμβολη τους με τη πλατεια. Δειχνουν ποιος πρεπει να σταματησει ωστε να μη τρακαρουν αυτοι που θα συναντηθουν σε εκεινο το σημειο, δηλαδη στη συμβολη της πλατειας με τον εισερχομενο σε αυτη δρομο. Απαξ και δεν ερχεται κανεις ΕΠΙ της πλατειας, τοτε προχωρας και τωρα πια εισαι εσυ ΜΕΣΑ στη πλατεια και ο επομενος δρομος πρεπει να σε περιμενει.
Ο χρήστης Zithos έγραψε:
Μιλάμε να μην υπάρχει STOP πουθενά αν υπάρχει πρέπει υποχρεωτικά να σταματήσεις ακόμα και αν έχει ο άλλος αν δεν γίνει το παράπτωμα είναι πολύ βαρύ ειδικά σε περίπτωση δυστυχήματος. Για την προτεραιότητα απο τα δεξιά το έχω ξανακούσει απο παλιά έπεσα θύμα και ο ίδιος πλήρωσα όλες τις ζημιές η ασφάλεια μου το άλλο αυτοκίνητο εγώ το δικό μου αλλά φαίνεται παράλογο να είσαι υποχρεωμένος να σταματάς κάθε τόσο χωρίς να υπάρχει STOP.
Οπου δεν υπαρχει σημανση (πχ ΣΤΟΠ ή οι δυο πινακιδες που δειχνουν προτεραιοτητα - ο ρομβος και το αναποδο τριγωνο) ισχυει ΠΑΝΤΑ***** η προτεραιοτητα αυτου που ερχεται απο δεξια.
Με την ίδια λογική αν διασταυρωθεί μια λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας με έναν χωματόδρομο, αυτός που βγαίνει απο τον χωματόδρομο δεν έχει STOP και βγαίνει άνετος χωρίς να κοιτάξει αλλά τον χτυπήσει ο άλλος που έρχεται με μεγάλη ταχύτητα στην λεωφόρο και τον έχει επιπλέον στα δεξιά του τι σημαίνει αυτό οτι θα φταίει εκείνος?
*****Εκτος απο τις παρακατω περιπτωσεις: οταν ο εκ δεξιων ειναι χωματοδρομος, οταν ειναι αδιεξοδο, οταν ειναι ιδιωτικος δρομος ή εισοδος/εξοδος σε παροδια (=διπλα στο δρομο) ιδιοκτησια οπως πχ εισοδος/εξοδος βενζιναδικου, οταν ο εκ δεξιων ερχεται με την οπισθεν, οταν ο 'αριστερος' δρομος ειναι αυτοκινητοδρομος.
Αλλιως, ισχυει η εκ δεξιων προτεραιοτητα. Οποτε ναι, αν βγαινεις απο ενα μικρο στενακι (που ομως δεν ειναι μια εκ των απο πανω περιπτωσεων, πχ δεν ειναι χωματοδρομος οπως εγραψες αλλα πολυ μικρος δρομος), ΝΑΙ εχει προτεραιοτητα αυτος που ειναι απο δεξια, χωρις μα μου σου του και 'εγω ειμαι σε λεωφορο'.
εχεις διπλωμα οδήγησης;
Βεβαίως και έχω αλλά αυτό τι σχέση έχει με το θέμα;
Οταν δειχνεις να αγνοεις το βασικοτερο κανονα προτεραιοτητας, και μαλιστα κανεις σχολια οπως το τερμα πανω ('φαίνεται παράλογο να είσαι υποχρεωμένος να σταματάς κάθε τόσο χωρίς να υπάρχει STOP'), ειναι λογικο να απορει ο αλλος αν εχεις διπλωμα. Και αυτο που μας λες ευθεως, γραφοντας τα παραπανω, ειναι οτι εισαι καθημερινα επικινδυνος για τους γυρω σου γιατι αφου την αγνοεις, καθημερινα θα παραβιαζεις προτεραιοτητες...Ελπιζω να καταλαβες τα απο πανω και απο εδω και περα να τηρεις την προτεραιοτητα του εκ δεξιων ερχομενου.
Κάνω αλλιώς το ερώτημα
Δύο κάθετοι μεγάλοι ασφαλτόδρομοι χωρίς κανένα STOP
Πέρα απο την προτεραιότητα υπάρχει τροχαία παράβαση;
Είναι υποχρεωμένος κάποιος παράδειγμα τροχαία, δήμος να τοποθετήσει STOP;Οχι, ακριβως γιατι για αυτο το λογο υπαρχει ο κανονας της εκ δεξιων προτεραιοτητας. Να μη βαζουμε παντου πινακιδες. Αρκει να καταλαβει ο κοσμος το εξης απλο: ΠΑΝΤΑ (εκτος απο τις ειδικες περιπτωσεις που γραφω πιο πανω) προτεραιοτητα εχει ο εκ δεξιων, ασχετως μεγεθων δρομων.
Stop δεν χρειαζεται αλλά θα ηταν χρήσιμη κάθετη και οριζόντια σήμανση παραχώρησης προτεραιότητας στον ενα απο τους δυο για να μειωθούν οι πιθανότητες ατυχήματος. Αυτό που περιγραφεις είναι μια αρκετά επικίνδυνη κατασταση με υψηλό ρίσκο ατυχήματος.
Sent from Corsair's brick
Οπως λεω, ειναι πολυ απλο να μη συμβει τιποτα: παντα σεβασμος στην εκ δεξιων προτεραιοτητα. Ουτε πινακιδες ουτε τιποτα. Οι πινακιδες (ιδανικα) θα επρεπε να μπαινουν μονο εκει που (θελει ο δημος να) ισχυει κατι διαφορετικο, οχι για να μας θυμιζουν τα αυτονοητα.
Ζιτηο κάτσε ξαναδιάβασε τον ΚΟΚ γιατι θα σκοτώσεις κανέναν...... Πέρα από οτι αγνοείς βασικους κανόνες οδηγησης δεν σκέφτεσαι και σωστά.....
- Για την πλατεία. Ο μέσα στην πλατεία έχει πάντα προτεταιότητα εναντι των κάθετων ανεξάρτητα αν έχουν ΣΤΟΠ ή όχι ... Ε(Διορθωση , έχει αλλάξει εδώ και χρόνια...)
Αρα γιατι να μπουν ΣΤΟΠ μαστορα μου? Λοιπον, το ισχυον στην Ελλαδα (αλλα ηλιθιο) ειναι οτι προτεραιοτητα εχει αυτος που ΜΠΑΙΝΕΙ στη πλατεια. Και αυτος που ειναι ηδη μεσα και παει γυρω-γυρω πρεπει να σταματησει για αυτον που ερχεται, εκτος αν φυσικα υπαρχει ΣΤΟΠ στη διασταυρωση, στη πλευρα του δρομου που φτανει στη πλατεια.
- Ο χωματόδρομος πάντα παραχωρεί προτεταιότητα σε ασφαλτοδρομένο δρόμο , δε χρειάζεται να είναι λεοφώρος , έχει δεν έχει ΣΤΟΠ ( που το πιο πιθανό είναι οτι δεν θα έχει μιας και δεν χαρακτηρίζεται σαν δρόμος κυκλοφορίας).
-Πάντα ο δεξιά έχει προτεραιότητα. Ακόμα και όταν τα φανάρια σβησουν λόγω διακοπής τότε ισχύει ο ίδιος κανόνας εκτός και αν σε κάποια απο αυτά αναβοσβήνει το πορτοκαλί οπερ και σημαίνει παραχώρηση προτεραιότητας.
Ή αν υπαρχει σημανση.
Στον κυκλικό κόμβο ισχύει η εκ δεξιών προτεραιότητα, εκτός αν υπάρχει ειδική σήμανση που ρυθμίζει τις προτεραιότητες διαφορετικά.
Δηλαδή όταν δεν υπάρχει STOP πουθενά, προτεραιότητα έχει αυτός που κινείται στην πλατεία.Βλεπω το διορθωσες μετα. Προτεραιοτητα εχει αυτος που ΜΠΑΙΝΕΙ στη πλατεια, ακριβως επειδη ειναι απο δεξια.
Τι γίνεται όταν στον κυκλικό κόμβο κινείται αυτοκίνητο με πινακίδες εξωτερικού έχοντας την εντύπωση ότι έχει προτεραιότητα;
Τον είχα από αριστερά και περίμενα να σταματήσει αλλά δεν ... ευτυχώς σταμάτησα εγώ.
Του κόρναρα θυμωμένα και καθώς περνούσε τον είδα να με κοιτά απορημένα , όταν πέρασε είδα την γερμανική πινακίδα και κατάλαβα.Αυτο που γινεται ειναι οτι ο ξενος πρεπει να ξερει τους τοπικους νομους, και αν γινοταν κατι τοτε σε πληρωνε.
-
Επισης χρησιμη πληροφορια: οι τρεις πινακιδες που οριζουν τη προτεραιοτητα (δηλαδη το ΣΤΟΠ, ο ρομβος - που δειχνει οτι εχεις προτεραιοτητα - και το αναποδο τριγωνο - που δειχνει οτι πρεπει να παραχωρησεις προτεραιοτητα) εχουν αποκλειστικα δικο τους ξεχωριστο σχημα απο ολες τις αλλες πινακιδες (δηλαδη δεν ειναι ουτε στρογγυλες, ουτε τριγωνες, ουτε τετραγωνες/ορθογωνιες) ετσι ωστε να τις αναγνωριζει - απο το σχημα - και αυτος που ερχεται απο το καθετο δρομο και αρα τις βλεπει απο πισω, για να καταλαβαινει και αυτος τι ισχυει στη συγκεκριμενη διαβαση και να μην εχουμε ασκοπες στασεις.
-
@kacey.......
Οι δρομοι εχουν ΣΤΟΠ στη συμβολη τους με τη πλατεια. Δειχνουν ποιος πρεπει να σταματησει ωστε να μη τρακαρουν αυτοι που θα συναντηθουν σε εκεινο το σημειο, δηλαδη στη συμβολη της πλατειας με τον εισερχομενο σε αυτη δρομο. Απαξ και δεν ερχεται κανεις ΕΠΙ της πλατειας, τοτε προχωρας και τωρα πια εισαι εσυ ΜΕΣΑ στη πλατεια και ο επομενος δρομος πρεπει να σε περιμενει.Αυτό που λές και είναι το εύκολο,μπορούν να το κάνουν όλοι μαζί...πώς θα ξέρουν(είναι το θέμα)ποιός θα μπεί πρώτος;
-
Ισως να μην καταλαβαινω τι εννοεις ή πως (ή ποσο κοντα) ειναι οι δρομοι μεταξυ τους. Εσυ που φτανεις στη πλατεια απο τον ενα δρομο που εχει ΣΤΟΠ στο τελος του και ακριβως πριν μπει το οχημα στη πλατεια, ωφειλεις να σταματησεις και να δωσεις προτεραιοτητα σε αυτον που κινειται επι της πλατειας. Αν ξεκινησεις και προχωρησεις, τωρα πια εισαι μεστα στη πλατεια. Ο επομενος δρομος που συναντα τη πλατεια και εχει και αυτος ΣΤΟΠ, ωφειλει να σε περιμενει.
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
Ισως να μην καταλαβαινω τι εννοεις ή πως (ή ποσο κοντα) ειναι οι δρομοι μεταξυ τους. Εσυ που φτανεις στη πλατεια απο τον ενα δρομο που εχει ΣΤΟΠ στο τελος του και ακριβως πριν μπει το οχημα στη πλατεια, ωφειλεις να σταματησεις και να δωσεις προτεραιοτητα σε αυτον που κινειται επι της πλατειας. Αν ξεκινησεις και προχωρησεις, τωρα πια εισαι μεστα στη πλατεια. Ο επομενος δρομος που συναντα τη πλατεια και εχει και αυτος ΣΤΟΠ, ωφειλει να σε περιμενει.Αυτό είναι το 'πρακτικό' του πράγματος(πού όλοι κάνουμε ή θα κάνουμε)δέ διαφωνώ!!Απλώς,στο βιβλίο σημάτων τότε,είχε και μιά απάντηση(στο γνωστό multiple choice):'Η παραχώρηση προτεραιότητας,γίνεται κατόπιν ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗΣ'!!!Και αυτή ήταν(και είναι) η σωστή....
-
Εδώ να πούμε για άλλη μια φορά πόσο είναι το ελληνικό σύστημα που ακολουθεί το ηλίθιο γαλλικό και όχι το αγγλικό (οι οποίοι Άγγλοι το εφηύραν το κωλόπραγμα και κάτι παραπάνω ξέρουν ) με τους κυκλικούς κόμβους!!! Το μόνο παρήγορο είναι σχεδόν σε όλους έχουν τοποθετήσει STOP στις εισόδους και έτσι το πράγμα έρχεται στα ίσια του!
-
Ο χρήστης kacey έγραψε:
*Εκτος απο τις παρακατω περιπτωσεις: οταν ο εκ δεξιων ειναι χωματοδρομος, οταν ειναι αδιεξοδο, οταν ειναι ιδιωτικος δρομος ή εισοδος/εξοδος σε παροδια (=διπλα στο δρομο) ιδιοκτησια οπως πχ εισοδος/εξοδος βενζιναδικου, οταν ο εκ δεξιων ερχεται με την οπισθεν, οταν ο 'αριστερος' δρομος ειναι αυτοκινητοδρομος.Αλλιως, ισχυει η εκ δεξιων προτεραιοτητα. Οποτε ναι, αν βγαινεις απο ενα μικρο στενακι (που ομως δεν ειναι μια εκ των απο πανω περιπτωσεων, πχ δεν ειναι χωματοδρομος οπως εγραψες αλλα πολυ μικρος δρομος), ΝΑΙ εχει προτεραιοτητα αυτος που ειναι απο δεξια, χωρις μα μου σου του και 'εγω ειμαι σε λεωφορο'.
Έχεις δίκιο γι'αυτό διέγραψα το συγκεκριμένο μήνυμα, θα παρακαλούσα να μη σχολιάζετε μηνύματα μου τα οποία έχω διαγράψει.
Οχι, ακριβως γιατι για αυτο το λογο υπαρχει ο κανονας της εκ δεξιων προτεραιοτητας. Να μη βαζουμε παντου πινακιδες. Αρκει να καταλαβει ο κοσμος το εξης απλο: ΠΑΝΤΑ (εκτος απο τις ειδικες περιπτωσεις που γραφω πιο πανω) προτεραιοτητα εχει ο εκ δεξιων, ασχετως μεγεθων δρομων.
Απο την στιγμή που δέν υπάρχει τροχαία παράβαση δηλαδή κίνδυνος τιμωρίας ο μέσος οδηγός αν βρίσκεται σε αφηρημένη κατάσταση θα αγνοήσει την εκ δεξιών προτεραιότητα με αποτέλεσμα ο κίνδυνος για ατύχημα να γίνεται πολύ μεγάλος, αντίθετα αν δεί την πινακίδα ο οδηγός θα αφυπνιστεί και θα πράξει τα ανάλογα δηλαδή θα φρενάρει.
-
Ο χρήστης Zithos έγραψε:
Απο την στιγμή που δέν υπάρχει τροχαία παράβαση δηλαδή κίνδυνος τιμωρίας ο μέσος οδηγός αν βρίσκεται σε αφηρημένη κατάσταση θα αγνοήσει την εκ δεξιών προτεραιότητα
-
Δέν μιλάμε πάντα αλλά έχει συμβεί πάρα πολλές φορές αυτό εδώ περνάνε ακόμα και με κόκκινα αν καταλάβουν οτι δεν υπάρχει τροχαία γύρω φαντάσου πόσο υπολογίζουν τις περιπτώσεις που γνωρίζουν εκ των προτέρων οτι η τροχαία δεν πρόκειται να τους ενοχλήσει.
-
Δεν μιλάμε για αφηρημάδα μέσου οδηγού αλλά για άτομα επικίνδυνα που δεν ενδιαφέρονται.
Διαφορετικά πράγματα. -
Συμφωνω οτι σε εισοδους πλατειας πρεπει να μπαινει Stop γιατι το 99% των Ελληνων αν δε δουν σημα νομιζουν οτι εχουν προτεραιοτητα. Αφυπνιζονται μονο απο κοκκινα φαναρια και stop, ολα τ' αλλα σηματα δε τα προσεχουν καν.
Επισης μου εχει τυχει να μου κορναρει ο πισω επειδη αφηνα προτεραιοτητα σε αυτους που εμπαιναν στην πλατεια απο κεντρικο.
-
Μα ο ΚΟΚ λέει πως έχουν προτεραιότητα. Δεν το νομιζουν αυτοί. Αν θες να μην ισχυει ο ΚΟΚ στον κόμβο τοτε βάζεις STOP
Sent from Corsair's brick
-
Ο χρήστης Zithos έγραψε:
Απο την στιγμή που δέν υπάρχει τροχαία παράβαση δηλαδή κίνδυνος τιμωρίας ο μέσος οδηγός αν βρίσκεται σε αφηρημένη κατάσταση θα αγνοήσει την εκ δεξιών προτεραιότητα με αποτέλεσμα ο κίνδυνος για ατύχημα να γίνεται πολύ μεγάλος, αντίθετα αν δεί την πινακίδα ο οδηγός θα αφυπνιστεί και θα πράξει τα ανάλογα δηλαδή θα φρενάρει.να βάλουμε και μηχάνημα να ρίχνει σφαλιάρες στον οδηγό ανα τακτά χρονικά διαστήματα για να μην αφαιρείται...
Τι διαβάζουμε θεέ μου...
-
Ο χρήστης mirage έγραψε:
Μα ο ΚΟΚ λέει πως έχουν προτεραιότητα. Δεν το νομιζουν αυτοί. Αν θες να μην ισχυει ο ΚΟΚ στον κόμβο τοτε βάζεις STOPSent from Corsair's brick
Στην γενικη περιπτωση μιλαω. Τον κανονα απο δεξια τον αγνοουν ολοι, οι περισσοτεροι δε ξερουν οτι υπαρχει καν.
Για μενα διασταυρωσεις χωρις stop στην Ελλαδα ειναι δολοφονικη αμελεια. -
Ο χρήστης Zithos έγραψε:
*Εκτος απο τις παρακατω περιπτωσεις: οταν ο εκ δεξιων ειναι χωματοδρομος, οταν ειναι αδιεξοδο, οταν ειναι ιδιωτικος δρομος ή εισοδος/εξοδος σε παροδια (=διπλα στο δρομο) ιδιοκτησια οπως πχ εισοδος/εξοδος βενζιναδικου, οταν ο εκ δεξιων ερχεται με την οπισθεν, οταν ο 'αριστερος' δρομος ειναι αυτοκινητοδρομος.
Αλλιως, ισχυει η εκ δεξιων προτεραιοτητα. Οποτε ναι, αν βγαινεις απο ενα μικρο στενακι (που ομως δεν ειναι μια εκ των απο πανω περιπτωσεων, πχ δεν ειναι χωματοδρομος οπως εγραψες αλλα πολυ μικρος δρομος), ΝΑΙ εχει προτεραιοτητα αυτος που ειναι απο δεξια, χωρις μα μου σου του και 'εγω ειμαι σε λεωφορο'.
Έχεις δίκιο γι'αυτό διέγραψα το συγκεκριμένο μήνυμα, θα παρακαλούσα να μη σχολιάζετε μηνύματα μου τα οποία έχω διαγράψει.
Εσυ μπορει να το διεγραψες, αλλα αυτα που γραφω τα διαβαζουν και αλλοι και πιθανως μαθαινουν κατι που δεν ηξεραν (οπως εσυ, που ρωταγες ακριβως αυτα τα πραγματα).
Οχι, ακριβως γιατι για αυτο το λογο υπαρχει ο κανονας της εκ δεξιων προτεραιοτητας. Να μη βαζουμε παντου πινακιδες. Αρκει να καταλαβει ο κοσμος το εξης απλο: ΠΑΝΤΑ (εκτος απο τις ειδικες περιπτωσεις που γραφω πιο πανω) προτεραιοτητα εχει ο εκ δεξιων, ασχετως μεγεθων δρομων.
Απο την στιγμή που δέν υπάρχει τροχαία παράβαση δηλαδή κίνδυνος τιμωρίας ο μέσος οδηγός αν βρίσκεται σε αφηρημένη κατάσταση θα αγνοήσει την εκ δεξιών προτεραιότητα με αποτέλεσμα ο κίνδυνος για ατύχημα να γίνεται πολύ μεγάλος, αντίθετα αν δεί την πινακίδα ο οδηγός θα αφυπνιστεί και θα πράξει τα ανάλογα δηλαδή θα φρενάρει.
ΥΠΑΡΧΕΙ τροχαια παραβαση: η παραβιαση της προτεραιοτητας. δεν ειναι μονο η αγνοηση πινακιδων/φαναριων, παραβαση. Ειναι και αυτο.
Ειναι τοσο απλο: εν απουσια σημανσης, αυτος που ερχεται απο δεξια, εχει προτεραιοτητα. Ειναι σαν να υπαρχει πινακιδα, φαναρι, οπως θες δες το, αλλα ισχυει αυτο και τελος (εκτος αν ισχυει κατι απο τα αλλα που ειπαμε).
-
Ο χρήστης Bayern7 έγραψε:
να βάλουμε και μηχάνημα να ρίχνει σφαλιάρες στον οδηγό ανα τακτά χρονικά διαστήματα για να μην αφαιρείται...Τι διαβάζουμε θεέ μου...
Φαίνεται νομίζεις οτι οδηγείς στην Γερμανία δεν έχεις καταλάβει την Ελληνική πραγματικότητα και πόσα δυστυχήματα γίνονται καθημερινά γι'αυτόν τον λόγο, οι περιπτώσεις βέβαια ολικής έλλειψης σήμανσης είναι ελάχιστες αλλά εκεί γίνονται όλα τα δυστυχήματα δεν έχει γίνει ποτέ κανένα σε φανάρι.
Ειναι τοσο απλο: εν απουσια σημανσης, αυτος που ερχεται απο δεξια, εχει προτεραιοτητα. Ειναι σαν να υπαρχει πινακιδα, φαναρι, οπως θες δες το, αλλα ισχυει αυτο και τελος (εκτος αν ισχυει κατι απο τα αλλα που ειπαμε).
Οι κανόνες του ΚΟΚ σε θέματα φανάρι, STOP και προτεραιότητας είναι κατανοητοί πιστεύω σε αυτό συμφωνούμε απόλυτα, απο κεί και πέρα για οτιδήποτε απρόβλεπτο ο καθένας αναλαμβάνει την ευθύνη των πράξεων του.
-
Τι απρόβλεπτο και ποιες ευθύνες, ευθύνη έχουν όσοι είναι άσχετοι και πήρανε το δίπλωμα είτε με τηλεεξετάσεις είτε μαθαίνοντας μόνο να κάνουν οπισθογωνία και να κοιτάνε το δάσκαλο για τα σημάδια. Ο κοκ είναι σαφής νομίζω άσχετα που δεν ασχολείται κανένας να τον διαβάσει
Δύο κάθετοι δρόμοι με STOP.