H αντοχή των Ιαπωνικών και ο μύθος τους χτίστηκε από τα Made In Japan αυτοκίνητα όχι όμως από μοτέρ τους τα οποία έσπαγαν, κάπνιζαν τα λάδια τους, στράβωναν τα καπάκια τους και έκαιγαν τις φλάτζες τους, αλλά από την ποιότητα των περιφερειακών τους, όπως τα άθραυστα πλαστικά τους, τα εξαιρετικής ποιότητας ηλεκτρικά τους ( διακόπτες, πολλαπλασιαστές, βοηθητικά ηλεκτρικά μοτέρ, και από την εν γένει άριστη ποιότητα όλων των υποσυστημάτων του αυτοκινήτου γιατί ευτύχησαν να έχουν εξαρτήματα από τις κορυφαίες παγκοσμίως εταιρίες τα ονόματα των οποίων είναι πασίγνωστα σήμερα, που προμήθευαν τα εργοστάσια με ποιοτικά εξαρτήματα σαν υποκατασκευαστές.
Τα χρόνια που οι Ιάπωνες έκαναν επίθεση ποιοτικών προϊόντων σε όλες τις αγορές για να αποκτήσουν όνομα με βάση της ποιότητα και με όπλο τις συνεχείς υποτιμήσεις του Γιέν έχουν περάσει ανεπιστρεπτεί.
Από τη στιγμή που τα Ιαπωνικά αυτοκίνητα κατασκευάζονται εκτός Ιαπωνίας, ειδικά τα Ευρωπαϊκά, τα κρατάει όρθια στην συνείδηση του καταναλωτή μόνο ο μύθος που τα ακολουθεί, τα σημερινά Ιαπωνικά έχουν τα ίδια προβλήματα με τα Ευρωπαϊκά λόγω της ποιότητας των Ευρωπαίων υποκατασκευαστών που δεν χρησιμοποιούν λόγω ανταγωνισμού μεταξύ, λόγω των πιέσεων που δέχονται από τα εργοστάσια για μείωση του κόστους τους, αλλά και με τους Κινέζους, ποιοτικές Α! ύλες.
Αν δούμε το σύνολο των βλαβών στα σύγχρονα Ευρωπαϊκά αυτοκίνητα θα δούμε ότι το 95% + είναι βλάβες και δυσλειτουργίες υποσυστημάτων και όχι βλάβες προερχόμενες από κακή σχεδίαση ή σπάσιμο του συγκροτήματος κινητήρα/σαζμάν/διαφορικού καθ΄εαυτού παρόλες τις πολύ μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις σε σχέση με τις δεκαετίες 1970-2000.
Τα ρουλεμάν, τα δισκοπλατώ, οι αντλίες νερού/βενζίνης, οι ιμάντες χρονισμού με τους εντατήρες, οι καδένες χρονισμού, τα ψυγεία, τα ηλεκτρικά, οι αυτοματισμοί απαραίτητα και περιττοί, οι μπιλιοφόροι, τα αδύναμα φρένα με τα ποικολογικά τακάκια που διαλύονται σε 5-7.000 χλμ και τρώνε τους δίσκους από τις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσονται για να σταματήσουν τα πολλά πλέον κιλά τους, είναι όλα υποσυστήματα από τους κατασκευαστές, όλα αυτά βγάζουν βλάβες συχνές έως συχνότερες.
Μόνο τα Ιαπωνικής κατασκευής αυτοκίνητα σήμερα είναι αξιόπιστα όπως τότε, αλλά είναι ελάχιστα πια και πολύ ειδικά, εκτός από λίγα οικογενειακά.