-
Ο χρήστης gastone13 έγραψε:
Καλησπέρα, αν μπορει κάποιος με σιγουριά θα ήμουν υποχρεος. Σε ενα Skoda pick up ντίζελ κινητήρας ΑΕF 1,9 ο κατασκευαστής προτείνει 20W50 ιξώδες .Αν δεν κάνω λάθος σε αυτον τον τύπο λαδιού υπάρχουν μόνο ορυκτέλαια. Μπορώ να αλλάξω ιξώδες ώστε να βάζω τουλάχιστον ημισυνθετικά? Κυρίως με ενδιαφέρει το θέμα μείωσης κατανάλωσης καυσίμου.για να μειωσεις καταναλωση σε αυτο τον κινητηρα 10w/30 θα βαλεις
-
To 10w-30 είναι πολύ μακρυά από το 20w- 50 που για κάποιους λόγους προτείνει ο κατασκευαστής. Μείνε στο προτεινόμενο ιξώδες και βρες άλλους τρόπους να ρίξεις την κατανάλωση από το να υιοθετήσεις ένα μη προδιαγραφόμενο λιπαντικό.
-
γνωριζει καποιος φίλος ποσο λαδι παιρνει το polo 1400cc του 2005 ?? φιλαρακι μαζι με αλλαγη φιλτρου λαδιου (τα αλλαζει μόνος του ) κ βαζει 4 λιτρα , εγω στο internet διαβασα οτι παιρνει 3.2 litra , αν καποιος φίλος γνωριζει ας απαντησει , ουτε κ ο ιδιος γνωριζει ποσα ακριβως αλογα βγαζει μαλλον λεει 101 χωρις ομως να ειναι σιγουρος ....
-
Ο χρήστης manolis67 έγραψε:
γνωριζει καποιος φίλος ποσο λαδι παιρνει το polo 1400cc του 2005 ?? φιλαρακι μαζι με αλλαγη φιλτρου λαδιου (τα αλλαζει μόνος του ) κ βαζει 4 λιτρα , εγω στο internet διαβασα οτι παιρνει 3.2 litra , αν καποιος φίλος γνωριζει ας απαντησει , ουτε κ ο ιδιος γνωριζει ποσα ακριβως αλογα βγαζει μαλλον λεει 101 χωρις ομως να ειναι σιγουρος ....Το μανουαλ το γράφει.Αν ξέρει που το εχει
-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
To 10w-30 είναι πολύ μακρυά από το 20w- 50 που για κάποιους λόγους προτείνει ο κατασκευαστής. Μείνε στο προτεινόμενο ιξώδες και βρες άλλους τρόπους να ρίξεις την κατανάλωση από το να υιοθετήσεις ένα μη προδιαγραφόμενο λιπαντικό.Ευχαριστώ θα μείνω στον ίδιο τύπο λαδιού.
-
Μου φαίνεται υπερβολικά παχύ για να το προτείνει ο κατασκευαστής σαν μοναδική περίπτωση. Πρέπει να επιτρέπει και άλλα πιο λεπτά.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Μου φαίνεται υπερβολικά παχύ για να το προτείνει ο κατασκευαστής σαν μοναδική περίπτωση. Πρέπει να επιτρέπει και άλλα πιο λεπτά.πλην ομως οτι είναι και παλιό σχετικά μοτερ χωρις πολλές 'εξειδικευμένες' λιπαντικές ανάγκες.
δεν ξέρω μήπως και είναι χωρίς τούρμπο (sdi) -
το Wagon R μοντελο 2001 1300 κ.εκ (οχι το VVTi) εχει πλεον 165000 χιλιομετρα και εδω και καιρο μου καιει λαδια.
μεχρι τις 3000 χιλιομετρα δεν φαινεται να καιει, αλλα μετα στα επομενα 4000 χιλιομετρα καιει κανα λιτρο περιπου (μπορει και παραπανω)
με δυο μαστορες που μιλησα μου προτειναν να δοκιμασω 'πετρελαιολαδα'
Σημερα κι ο τεχνικος στη Σουζουκι μου ειπε να δοκιμασω λαδι 20-50 αποκλειστικα για πετρελαιο (σαν αυτο που βαζουν τα τρακτερ ή τα μεγαλα φορτηγα)Το λαδι το καιει κατα πασα πιθανοτητα απο τα τσιμοχακια των βαλβίδων, λετε να εχω κανα προβλημα με το 20-50;
Περυσι ειχα δοκιμασει παλι 20-50 (σε απλο ορυκτελαιο) χωρις ιδιαιτερα αποτελεσματα.Ο κατασκευαστης προτεινει 10-40 κι εδω και 50000 χιλιομετρα το αυτολκινητο καιει υγραεριο
-
Ο χρήστης edmond έγραψε:
Μου φαίνεται υπερβολικά παχύ για να το προτείνει ο κατασκευαστής σαν μοναδική περίπτωση. Πρέπει να επιτρέπει και άλλα πιο λεπτά.
πλην ομως οτι είναι και παλιό σχετικά μοτερ χωρις πολλές 'εξειδικευμένες' λιπαντικές ανάγκες.
δεν ξέρω μήπως και είναι χωρίς τούρμπο (sdi)Ο τύπος είναι AEF όπως και τα SDI είναι ατμοσφαιρικά.
Βέβαια το βιβλιαράκι είναι στα γερμανικά αφου ειναι εισαγωγής, με ότι μπορει να σημαίνει αυτο για τισ κλιματικές διαφορές των 2 χωρών. -
http://www.bplubricants.com/el/content/ ... selector-0
Μάρκα SKODA
Μοντέλο Fabia Praktik 1.9 SDi (QG2 - 47kW)
Κινητήρας D
Έτος 2002 -Εφαρμογή Σύσταση Χωρητικότητα (λίτρα) 4.3
Κινητήρας (D) Top Visco 7000 5W-30
Premium Visco 5000 C 5W-40Το 20W50 είναι καλοκαιρινό λιπαντικό , εντελώς ακατάλληλο για βόρειο Ευρωπαϊκό χειμώνα .
Ο χρήστης gastone13 έγραψε:
Καλησπέρα, αν μπορει κάποιος με σιγουριά θα ήμουν υποχρεος. Σε ενα Skoda pick up ντίζελ κινητήρας ΑΕF 1,9 ο κατασκευαστής προτείνει 20W50 ιξώδες .Αν δεν κάνω λάθος σε αυτον τον τύπο λαδιού υπάρχουν μόνο ορυκτέλαια. Μπορώ να αλλάξω ιξώδες ώστε να βάζω τουλάχιστον ημισυνθετικά? Κυρίως με ενδιαφέρει το θέμα μείωσης κατανάλωσης καυσίμου.Τα ορυκτέλαια έχουν πιο ανθεκτικό λιπαντικό φιλμ από τα συνθετικά. Τα απλά συνθετικά χωρίς τα ακριβά πρόσθετα που περιέχουν θα ήταν για τα πανηγύρια.
-
Ο χρήστης gastone13 έγραψε:
Καλησπέρα, αν μπορει κάποιος με σιγουριά θα ήμουν υπόχρεος. Σε ενα Skoda pick up ντίζελ κινητήρας ΑΕF 1,9 ο κατασκευαστής προτείνει 20W50 ιξώδες .Αν δεν κάνω λάθος σε αυτον τον τύπο λαδιού υπάρχουν μόνο ορυκτέλαια. Μπορώ να αλλάξω ιξώδες ώστε να βάζω τουλάχιστον ημισυνθετικά? Κυρίως με ενδιαφέρει το θέμα μείωσης κατανάλωσης καυσίμου.Πόσα χλμ έχει ο κινητήρας και ποιας χρονιάς είναι;
Καίει καθόλου λάδια; Τι διαδρομές κάνεις (κρύο/ζεστό κινητήρα, διάρκεια, χλμ) και πόσο το πιέζεις;
Μόνο 20w50 γράφει το βιβλιαράκι; Άλλες προδιαγραφές;Το έψαξα λίγο με βάση τον κωδικο 'AEF 1.9' και βλέπω 5w40 σε 2 σελίδες. 1, 2
Και μια σχετική κουβέντα http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... er=1604810
'Have you done all the other things that could improve the FE? Tire inflation, fuel system cleaner, air filter, etc'Αν κουράστηκες να το ψάχνεις μπορείς να ακολουθήσεις ότι προτείνει ο μουσάτος και να δεις πως πάει. Να παρακολουθείς όμως και την στάθμη!
-
Ο χρήστης bebes έγραψε:
το Wagon R μοντελο 2001 1300 κ.εκ (οχι το VVTi) εχει πλεον 165000 χιλιομετρα και εδω και καιρο μου καιει λαδια.μεχρι τις 3000 χιλιομετρα δεν φαινεται να καιει, αλλα μετα στα επομενα 4000 χιλιομετρα καιει κανα λιτρο περιπου (μπορει και παραπανω)
με δυο μαστορες που μιλησα μου προτειναν να δοκιμασω 'πετρελαιολαδα'
Σημερα κι ο τεχνικος στη Σουζουκι μου ειπε να δοκιμασω λαδι 20-50 αποκλειστικα για πετρελαιο (σαν αυτο που βαζουν τα τρακτερ ή τα μεγαλα φορτηγα)Το λαδι το καιει κατα πασα πιθανοτητα απο τα τσιμοχακια των βαλβίδων, λετε να εχω κανα προβλημα με το 20-50;
Περυσι ειχα δοκιμασει παλι 20-50 (σε απλο ορυκτελαιο) χωρις ιδιαιτερα αποτελεσματα.Ο κατασκευαστης προτεινει 10-40 κι εδω και 50000 χιλιομετρα το αυτολκινητο καιει υγραεριο
Τα χοντρά λάδια δεν είναι και ότι καλύτερο. Καλύτερα είναι τα σωστά λάδια.
Αν το πρόβλημα είναι απλώς τα τσιμουχάκια, μπορείς με λίγα χρήματα να τα αλλάξεις χωρίς να βγάλεις την κεφαλή.
Καλύτερα κατά τη γνώμη μου να κάνεις αυτό. Αν δε μπορείς άμεσα, συμπλήρωνε λίγο λαδάκι όταν χρειάζεται. -
Ο χρήστης bebes έγραψε:
το Wagon R μοντελο 2001 1300 κ.εκ (οχι το VVTi) εχει πλεον 165000 χιλιομετρα και εδω και καιρο μου καιει λαδια.μεχρι τις 3000 χιλιομετρα δεν φαινεται να καιει, αλλα μετα στα επομενα 4000 χιλιομετρα καιει κανα λιτρο περιπου (μπορει και παραπανω)
με δυο μαστορες που μιλησα μου προτειναν να δοκιμασω 'πετρελαιολαδα'
Σημερα κι ο τεχνικος στη Σουζουκι μου ειπε να δοκιμασω λαδι 20-50 αποκλειστικα για πετρελαιο (σαν αυτο που βαζουν τα τρακτερ ή τα μεγαλα φορτηγα)Το λαδι το καιει κατα πασα πιθανοτητα απο τα τσιμοχακια των βαλβίδων, λετε να εχω κανα προβλημα με το 20-50;
Περυσι ειχα δοκιμασει παλι 20-50 (σε απλο ορυκτελαιο) χωρις ιδιαιτερα αποτελεσματα.Ο κατασκευαστης προτεινει 10-40 κι εδω και 50000 χιλιομετρα το αυτολκινητο καιει υγραεριο
Tα δυο μαστορια και ο τεχνικος ειναι σιγουρο πως τριβουν τα χερια τους πισω απο την πλατη σου,
ειναι πιθανο να δεις μικροτερη καταναλωση λαδιου με 20-50, αλλα σιγουρα θα δημιουργησεις μεγαλυτερες και ακριβοτερες ζημιες, εκτως αν θες να κρατησεις για οσο σε βγαλει αυτος ο κινητηρας και μετα να τον αλλαξεις. -
το να αλλαξεις τσιμουχακια βαλβιδων το εχεις σκεφτει?
-
Ο χρήστης Ηλιας Α έγραψε:
το να αλλαξεις τσιμουχακια βαλβιδων το εχεις σκεφτει?δεν ξερω ποσο κοστιζουν, θα ρωτησω
για την ωρα λεω να βαλω στην επομενη αλλαγη ενα πιο 'ανθεκτικο' λαδι ιδιων προδιαγραφων.
Δεν ξερω αν υοαρχει 'πετρελαιολαδο' 10-40, θα το ψαξω κι αυτο...
τωρα που το κοιταξα θελει συμπληρωμα (καπου ενα λιτρο)
Η στάθμη ειναι λιγο χαμηλότερα απο την κατω τρυπουλα, δηλαδη εχω μισο εκατοστο λαδι πανω στον δεικτη.εκανε κατι παραπανω απο 4000 χιλιομετρα (σε 2 μηνες)
-
Είσαι σίγουρος ότι το θέμα είναι τα τσιμουχάκια;
-
To θέμα είναι πως θα μάθει αν είναι τσιμουχάκια; Με τον κλασσικό τρόπο του μαρσαρίσματος; Να είναι ελατήρια ή κάτι άλλο, στα 165.000χλμ Ιαπωνικός κινητήρας.
-
Ο χρήστης rocsta έγραψε:
Είσαι σίγουρος ότι το θέμα είναι τα τσιμουχάκια;ετσι μου ειπαν τα 'μαστόρια'
οταν μαρσαρει δεν βγαζει ασπρο καπνο απο πισω, το πρωι οταν ξεκινάω βγαζει το 'συννεφάκι' (αν και προχθες το βραδυ εγβαλε παλι το συννεφακι μετα απο σταση μερικων μονο λεπτων )
-
Ο χρήστης mesastou έγραψε:
Καλησπέρα, αν μπορει κάποιος με σιγουριά θα ήμουν υπόχρεος. Σε ενα Skoda pick up ντίζελ κινητήρας ΑΕF 1,9 ο κατασκευαστής προτείνει 20W50 ιξώδες .Αν δεν κάνω λάθος σε αυτον τον τύπο λαδιού υπάρχουν μόνο ορυκτέλαια. Μπορώ να αλλάξω ιξώδες ώστε να βάζω τουλάχιστον ημισυνθετικά? Κυρίως με ενδιαφέρει το θέμα μείωσης κατανάλωσης καυσίμου.
Πόσα χλμ έχει ο κινητήρας και ποιας χρονιάς είναι;
Καίει καθόλου λάδια; Τι διαδρομές κάνεις (κρύο/ζεστό κινητήρα, διάρκεια, χλμ) και πόσο το πιέζεις;
Μόνο 20w50 γράφει το βιβλιαράκι; Άλλες προδιαγραφές;Το έψαξα λίγο με βάση τον κωδικο 'AEF 1.9' και βλέπω 5w40 σε 2 σελίδες. 1, 2
Και μια σχετική κουβέντα http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... er=1604810
'Have you done all the other things that could improve the FE? Tire inflation, fuel system cleaner, air filter, etc'Αν κουράστηκες να το ψάχνεις μπορείς να ακολουθήσεις ότι προτείνει ο μουσάτος και να δεις πως πάει. Να παρακολουθείς όμως και την στάθμη!
Το αμάξι σύμφωνα με το κοντέρ έχει 142000 χλμ. Λάδια δεν καίει και η χρήση του είναι ήπια δλδ δεν κάνω αλλαγές στους κόφτες δεν τρέχω και γενικά οδηγώ ήρεμα με αυτό αφού δεν είναι αμάξι επιδόσεων αλλά εργάτης. Το βιβλιαράκι (στα γερμανικά αφού από εκεί ήρθε )αναφέρει μόνο το 20/50 και καμιά άλλη εναλλακτική. Οι διαδρομές που κάνει είναι αστικές- ημιαστικές και συχνά με κρύο μοτέρ. Τελος το αμάξι είναι του 1996.
-
Ο χρήστης bebes έγραψε:
το να αλλαξεις τσιμουχακια βαλβιδων το εχεις σκεφτει?
δεν ξερω ποσο κοστιζουν, θα ρωτησω
για την ωρα λεω να βαλω στην επομενη αλλαγη ενα πιο 'ανθεκτικο' λαδι ιδιων προδιαγραφων.
Δεν ξερω αν υοαρχει 'πετρελαιολαδο' 10-40, θα το ψαξω κι αυτο...
τωρα που το κοιταξα θελει συμπληρωμα (καπου ενα λιτρο)
Η στάθμη ειναι λιγο χαμηλότερα απο την κατω τρυπουλα, δηλαδη εχω μισο εκατοστο λαδι πανω στον δεικτη.εκανε κατι παραπανω απο 4000 χιλιομετρα (σε 2 μηνες)
Γιατί κολλήσαμε στα πετρελαιόλαδα;
Ολα υπάρχουν.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]