-
Δεν μπορώ να καταλάβω που είναι το κακό όταν μια ιδιωτική εταιρεία έχει συγκεκριμένες απαιτήσεις από τους εργαζομένους της?
Είναι δικαίωμα της Toyota να απαιτεί από τους εργαζομένους να είναι σχεδόν αλάνθαστοι και να τους απολύει με το παραμικρό.
Το μαγαζί είναι δικό της και απαιτεί τελειότητα από τους υπαλλήλους. Όποιος δεν μπορεί να δουλέψει έτσι, μπορεί να δουλέψει αλλού. Δεν κρατάει κανέναν με το ζόρι -ίσα ίσα το αντίθετο κάνει -
Κάτι αντίστοιχο έκαναν παλιά με τους σκλάβους, αλλά δεν τους απέλυαν.
-
Ο χρήστης sirbasil έγραψε:
Δεν μπορώ να καταλάβω που είναι το κακό όταν μια ιδιωτική εταιρεία έχει συγκεκριμένες απαιτήσεις από τους εργαζομένους της?
Είναι δικαίωμα της Toyota να απαιτεί από τους εργαζομένους να είναι σχεδόν αλάνθαστοι και να τους απολύει με το παραμικρό.
Το μαγαζί είναι δικό της και απαιτεί τελειότητα από τους υπαλλήλους. Όποιος δεν μπορεί να δουλέψει έτσι, μπορεί να δουλέψει αλλού. Δεν κρατάει κανέναν με το ζόρι -ίσα ίσα το αντίθετο κάνειΧωρίς να θέλω να γίνω συγκαταβατικός, όταν μεγαλώσεις θα καταλάβεις τι θα πει να έχεις άγχος πως θα χάσεις τη δουλειά σου. Κανείς δεν μπορεί να δουλέψει σωστά και να αποδώσει με το σπαθί του Δαμοκλή να κρέμεται πάνω από το κεφάλι του, ξέροντας πως στην παραμικρή του απροσεξία θα απολυθεί. Όπως μπορεί να αποδείξει μια εξέταση της νοοτροπίας υπαλλήλων που δουλεύουν κάτω από τέτοιο κλίμα (π.χ. τραπεζικών) αυτή η τακτική οδηγεί σε ευθυνόφοβους υπάλληλους που δεν είναι διατεθειμμένοι να κάνουν απολύτως τίποτα παραπάνω από αυτό που είναι απολύτως υποχρεωμένοι να κάνουν και έχουν αναγάγει τη 'μεταβίβαση ευθυνών' (σικ) σε επιστήμη. Καμμία ιδιωτική τουλάχιστον εταιρεία δεν θα ήθελε να έχει υπάλληλους με τέτοια νοοτροπία εκτός κι αν ήταν απολύτως-μα απολύτως απαραίτητο, π.χ. αν εξαρτώνται ανθρώπινες ζωές απ'αυτό.
-
Στην Toyota όμως μάλλον αποδίδει το σύστημα
Αλλά το ζήτημα είναι ότι είναι απλώς μια ΙΔΙΩΤΙΚΗ εταιρεία! Όποιος πάει να δουλέψει εκεί, αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Αν δεν μπορεί να ανταπεξέλθει σε τέτοια πίεση, υπάρχουν κι άλλες εταιρίες.
-
Ο χρήστης sirbasil έγραψε:
Στην Toyota όμως μάλλον αποδίδει το σύστημαΑλλά το ζήτημα είναι ότι είναι απλώς μια ΙΔΙΩΤΙΚΗ εταιρεία! Όποιος πάει να δουλέψει εκεί, αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Αν δεν μπορεί να ανταπεξέλθει σε τέτοια πίεση, υπάρχουν κι άλλες εταιρίες.
...και επειδή είναι ΙΔΙΩΤΙΚΗ εταιρεία τι πρέπει να γίνει, να βάλουν το κεφάλι τους στην γκιλοτίνα;
Γνωρίζεις ότι έχεις δικαιώματά ως εργαζόμενος;
-
Μα ακριβώς επειδή είναι ιδιωτική, δεν τους πιέζει κανένας να πάνε να δουλέψουν ΕΚΕΙ!
Ο 'μαγαζάτορας' θέτει τους δικούς του κανόνες και απαιτήσεις και ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ έρχεται να δουλέψει! Δεν μπορούμε να πούμε στο μαγαζάτορα τι θέλει από το μαγαζί του!
-
Ο χρήστης sirbasil έγραψε:
Μα ακριβώς επειδή είναι ιδιωτική, δεν τους πιέζει κανένας να πάνε να δουλέψουν ΕΚΕΙ!Ο 'μαγαζάτορας' θέτει τους δικούς του κανόνες και απαιτήσεις και ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ έρχεται να δουλέψει! Δεν μπορούμε να πούμε στο μαγαζάτορα τι θέλει από το μαγαζί του!
Υπάρχουν όμως και τα όρια που θέτονται και για τους «μαγαζάτορες» από τους νόμους του κράτους!
-
Ε καλά δεν τους μαστιγώνουν κιόλας!
Έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα να είμαστε στην εργασία μας όλο δικαιώματα και όχι υποχρεώσεις, γι'αυτό ίσως μας φαίνεται ακραίος ο τρόπος εργασίας στις αναπτυγμένες χώρες (και η Ιαπωνία είναι πολύ πιο αναπτυγμένη βάσει του ΑΕΠ κατά κεφαλή κι από τις ΕΕ χώρες)
-
Ο χρήστης sirbasil έγραψε:
Ε καλά δεν τους μαστιγώνουν κιόλας!Έχουμε συνηθίσει στην Ελλάδα να είμαστε στην εργασία μας όλο δικαιώματα και όχι υποχρεώσεις, γι'αυτό ίσως μας φαίνεται ακραίος ο τρόπος εργασίας στις αναπτυγμένες χώρες (και η Ιαπωνία είναι πολύ πιο αναπτυγμένη βάσει του ΑΕΠ κατά κεφαλή κι από τις ΕΕ χώρες)
Είδες τι απαιτητικοί είμαστε;
-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Å êáëÜ äåí ôïõò ìáóôéãþíïõí êéüëáò!
¸÷ïõìå óõíçèßóåé óôçí ÅëëÜäá íá åßìáóôå óôçí åñãáóßá ìáò üëï äéêáéþìáôá êáé ü÷é õðï÷ñåþóåéò, ãé'áõôü ßóùò ìáò öáßíåôáé áêñáßïò ï ôñüðïò åñãáóßáò óôéò áíáðôõãìÝíåò ÷þñåò (êáé ç Éáðùíßá åßíáé ðïëý ðéï áíáðôõãìÝíç âÜóåé ôïõ ÁÅÐ êáôÜ êåöáëÞ êé áðü ôéò ÅÅ ÷þñåò)
Åßäåò ôé áðáéôçôéêïß åßìáóôå;
Ïôáí óÜí ÷þñá Ý÷ïõìå ôüóï áíèñùðéóôéêü êáé õðïäåéãìáôéêü áóöáëéóôéêü óýóôçìá-ü÷é äÝí èåùñåßôáé êëåøéÜ íá ðáßñíåéò óôá ÷áñôéÜ ìåí ôçí óýíôáîç ðïõ Ý÷åé ïñßóåé ôï êñÜôïò êáé óôï ÷Ýñé äå .........(óõìðëçñþóôå ìüíïé óáò)
Ãéá íá ìÞí åðåêôáèþ óôçí äùñåÜí Ðáéäåßá êáé Õãåßá.
-
Ο χρήστης solar_energy έγραψε:
Για να μήν επεκταθώ στην δωρεάν Παιδεία και Υγεία.δυστυχώς, τόσο η παιδεία, όσο και η υγεία, μόνο στα χαρτιά είναι εντελώς δωρεάν...
-
Óå áíáìïíÞ ãéá ôá íÝá óôïé÷åßá (10 Ìáßïõ) ðïõ èá åêäüóåé ç Toyota ãéá ôï Ýôïò 2004...
http://finance.news.com.au/story/0,10166,15101053-14305,00.html
ÅÜí éó÷ýåé áõôü ðïõ ãñÜöåôáé áíåðßóçìá...ÊáèáñÜ êÝñäç ðÜíù áðï 14 äéóåêáôïììýñéá äïëÜñéá !!!
-
Ο χρήστης sirbasil έγραψε:
Å êáëÜ äåí ôïõò ìáóôéãþíïõí êéüëáò!¸÷ïõìå óõíçèßóåé óôçí ÅëëÜäá íá åßìáóôå óôçí åñãáóßá ìáò üëï äéêáéþìáôá êáé ü÷é õðï÷ñåþóåéò, ãé'áõôü ßóùò ìáò öáßíåôáé áêñáßïò ï ôñüðïò åñãáóßáò óôéò áíáðôõãìÝíåò ÷þñåò (êáé ç Éáðùíßá åßíáé ðïëý ðéï áíáðôõãìÝíç âÜóåé ôïõ ÁÅÐ êáôÜ êåöáëÞ êé áðü ôéò ÅÅ ÷þñåò)
Ôçí ðåñáóìÝíç ÷ñïíéÜ Ýêáíáí ðñÜîç ôï 90 % áðï ôéò 540.000 ðñïôÜóåéò-éäÝåò ðïõ ôïõò Ýêáíáí ïé åñãáæüìåíïé óôçí Toyota. ÄçëáäÞ 486.000 éäÝåò ìüíï áðï ôïõò åñãáæïìÝíïõò!
-
η toyota ειναι το εξεχον παραδειγμα της συγχρονης βιομηχανικης παραγωγης.
δεν φτιαχνει μονο αυτοκινητα.φτιαχνει απ'ολα
και τα φτιαχνει ολα σωστα και με κερδος.η επιτυχια της οφειλεται αποκλειστικα και μονο στο γεγονος οτι εχει καταφερει να κανει ας πουμε 'πλυση εγκεφαλου' στους εργαζομενους της.
εδω ολοι οι βιομηχανικοι ψυχολογοι/κοινωνολογοι θα πουνε οτι αυτος ειναι ο στοχος.
εγω δεν θα διαφωνησω, απλως δεν θα εργαστω ποτε για την toyota.ο toyoda ξεκινησε και εφταχνε αργαλιους.
καποια στιγμη εφτιαξε εναν αυτοματοποιημενο αργαλειο που δουλευε χωρις βλαβες, και ειχε την δυνατοτητα να σταματαει οταν γινοτανε λαθος.πηγε και πουλησε την πατεντα στην αγγλια, και με τα πολλα φραγκα που πηρε ασχοληθηκε με τα αυτοκινητα.
παρακολουθησανε για παρα πολυ καιρο το εργοστασιο του φορντ.
εντυπωσιαστηκανε απο τα ωφελη του economy of scale,
αλλα η μικρη ιαπωνικη αγορα ουτε για πλακα δεν χωρουσε τετοιου ειδους βιομηχανικες παραγωγες.ετσι λοιπον, αναπτυξανε τη δικη τους φιλοσοφια, η οποια ειχε να κανει με την υπεραξια του εργατη (απο 'μηχανημα' να νιωθει μετοχος και εφευρετης και υπευθυνος ποιοτητας)
ενα αλλο κομματι που αναπτυξανε με τη μαγκια (των εργαζομενων) ειναι η τεραστια μειωση των χρονων για να αλλαξει μια γραμμη παραγωγης.
σε ενα εροστασιο της φορντ πχ για να αλλαξει ενα μηχανημα επρεπε να σταματαγε η παραγωγη για βδομαδες, ενω στην τογιοτα για ωρες.
επισης στην πορεια με τα μυαλα των εργαζομενων (ΚΑΙ ΜΟΝΟ), ευηβραν και πολλες αλλες καινοτομιες παραγωγης, οπως το lean production system (η καρδια της κερδοφοριας τους), η συσφιξη των σχεσεων και οι επενδυσεις σε προμηθευτες, η μετατροπη του απλου κακομοιρου εργατη σε consultant(στο τζαμπα φυσικα), κλπ κλπμε τα χρονια τα καταφερανε, κερδιζωντας ετσι τα μεγιστα οικονομικα ωφελη.
παντως το 1930 καρφονανε τα μοτερ πανω σε κορμους δεντρων και τα αυτοκινητα ητανε αναξιοπιστα, αν και η πολυσηζητημενη 'φιλοσοφια' του σακιτσι τογιοντα (ιδρυτης τογιοτα) αλλα και του γιου του κιιτσιρο (ιδρυτης αυτοκινητοιομηχανιας τογιοτα) τους διεπνεε ηδη.η υπεραξια που μπορεσαν να βγαλουνε απο τους εργατες τους με τα τρυκ τυπου kaizen, genchi genibutsu, respect, teamwork, one piece flow, jit κλπ,
ειναι και η μοναδικη αιτια της παντοδυναμιας τους.ενας επενδυτης θα ειναι βλακας να μην εχει μετοχες της toyota
ενας εργαζομενος θα ειναι βλακας να παει να εργαστει εκει.
(τους ανωτερους υπαλληλους τους φωναζουνε 'σενσέϊ' οι χαμηλωτεροι..οπως στο καρατε κιντ)με 30 δις δολλαρια ρευστο ανα πασα στιγμη για οτι προκυψει, θα επρεπε ολοι οι εργαζομενοι να ητανε βασιλιαδες για να αποδεχομουνα την τογιοτα ως υποδειγμα εργοδοτη.
τη σεβομαι και την μελεταω ως υποδειγμα επιχειρηματια.για οποιον ενδιαφερεται να μαθει πως να στραγγιζει το μεδουλι των εργαζομενων με το γαντι:
- The Toyota Way, J. Liker, 2004 mcgraw-hill
επισης οποιος θελεινα διαβασει το βιβλιο με τις ιδεες που εμπνευστηκε ο προπαππους τογιοντα και εκανε οτι εκανε:
- Self Help, Samuel Smiles 1859, ανατυπωση 2002 smiles.
το βιβλιο αυτο ητανε τοσο σημαντικο για την αναπτυξη της 'φιλοσοφιας τογιοτα' που ο αρχηγος το εχει φατσα καρτα στο μεγαλο μουσειο της τογιοτα μεσα σε μια μεγαλη εντυπωσιακη γυαλινη βιτρινα..
σχετικα με τα αυτοκινητα, το σημαντικοτερο χαρακτηριστικο τους ειναι η αξιοπιστια.
τιποτα αλλο.
δεν ειναι σε καμια περιπτωση κακα αυτοκινητα, αλλα επισης σε καμια περιπτωση δεν ειναι και..κορυφαια.respect λοιπον, αλλα και ξε-respect, αναλογως την οπτικη γωνια του εκτιμητη...
-
Όταν είχα διαβάσει το κείμενο στους 4Τ για τις πρακτικές της εν λόγω εταιρείας είχα 'αναγνωρίσει' την φιλοσοφία της διοίκησης και το πώς χειραγωγεί με το γάντι τους εργαζόμενους ώστε να τους εκμεταλλεύεται κάνοντάς τους να τους αρέσει κιόλας ίσως επειδή τέτοιες πρακτικές -πολύ μικρότερης κλίμακας βέβαια- τις έχω δει και στην Ελλάδα στον τομέα της πληροφορικής. Φυσικά η ιαπωνική κουλτούρα δίνει πρόσφορο έδαφος σε τέτοιες πρακτικές, τις οποίες (πιστεύω πως) χρησιμοποιούν λίγο-πολύ όλες οι ιαπωνικές βιομηχανίες. Η ελληνική κουλτούρα δεν προσφέρεται για κάτι τέτοιο.
-
φιλε μου Κυαν, οταν η κορυφαια αμερικανικη 'εταιρια Χ' (για χαρη της συζητησης) διατεινοτανε οτι εχει καταφρει το λεγομενο lean production system, και μαλιστα βραβευτηκανε κιολας, και πηγαινανε εκει οι αλλοι οπαδοι της σουπερ-παραγωγης για να δουνε και να διδαχτουνε πως διαολο δουλευει τελικα αυτο στην πραξη,
με τα πολλα πηγε εκει ενα κλιμακιο τογιοτανθρωπων, και μεσα σε 9 μηνες ακου τι αλλαγες επεφερε στον νο.1 δειγμα τογιοτισμου της αμερικης (εταιρεια Χ)93% μειωση σε χρονους παραγωγης (απο 12μερες σε 6.5 ωρες)
83% μειωση του λεγομενου work-in-progress inventory (απο 9 σε 1.5 ωρες)
91% μειωση στοκ (απο 30.500 σε 2890 μοναδες)
50% μειωση των υπερωριων (απο 10 σε 5 ωρες/ατομο-εβδομαδα)
83% αυξηση της παραγωγικοτητας (απο 2.4 σε 4.5 τεμαχια/ωρα)
οπως καταλαβαινεις, οι γιαπωνεζοι ειναι μαστορες σε αυτα τα πραγματα,
και οτι και να θελουνε να κανουνε οι εδω 'τογιοτακηδες' απεχει οσο η γη απο τον ηλιο και βαλε.... -
Ο χρήστης PetRaN έγραψε:
ðáíôùò ôï 1930 êáñöïíáíå ôá ìïôåñ ðáíù óå êïñìïõò äåíôñùí êáé ôá áõôïêéíçôá çôáíå áíáîéïðéóôá, áí êáé ç ðïëõóçæçôçìåíç 'öéëïóïöéá' ôïõ óáêéôóé ôïãéïíôá (éäñõôçò ôïãéïôá) áëëá êáé ôïõ ãéïõ ôïõ êééôóéñï (éäñõôçò áõôïêéíçôïéïìç÷áíéáò ôïãéïôá) ôïõò äéåðíåå çäç.Ößëå, ìáò ôá ìðåñäåýåéò. ôï TPS îåêßíçóå ôï 1945 êáé ôï 1970 ïëïêëçñþèçêå óôéò âáóéêÝò áñ÷Ýò ôïõ.
-
Ο χρήστης PetRaN έγραψε:
ãéá ïðïéïí åíäéáöåñåôáé íá ìáèåé ðùò íá óôñáããéæåé ôï ìåäïõëé ôùí åñãáæïìåíùí ìå ôï ãáíôé:ó÷åôéêá ìå ôá áõôïêéíçôá, ôï óçìáíôéêïôåñï ÷áñáêôçñéóôéêï ôïõò åéíáé ç áîéïðéóôéá.
ôéðïôá áëëï.
äåí åéíáé óå êáìéá ðåñéðôùóç êáêá áõôïêéíçôá, áëëá åðéóçò óå êáìéá ðåñéðôùóç äåí åéíáé êáé..êïñõöáéá.respect ëïéðïí, áëëá êáé îå-respect, áíáëïãùò ôçí ïðôéêç ãùíéá ôïõ åêôéìçôç...
Ôï ìåäïýëé ôùí åñãáæïìÝíùí...ôá ìÝôñéá áõôïêßíçôá êáé ïé óõíÝðåéåò
http://www.greencarcongress.com/2005/08/solarpoweraugme.html#more
-
Ο χρήστης PetRaN έγραψε:
ενας επενδυτης θα ειναι βλακας να μην εχει μετοχες της toyota
ενας εργαζομενος θα ειναι βλακας να παει να εργαστει εκει.
(τους ανωτερους υπαλληλους τους φωναζουνε 'σενσέϊ' οι χαμηλωτεροι..οπως στο καρατε κιντ)Γιατί να είναι βλάκας ένας εργαζόμενος που συμμετέχει και 'πνευματικά' στη δουλειά του?
Προτιμάμε να τον αντιμετώπιζουμε μόνο ως δύο χέρια?
Το προσόν της σκέψης και της απόφασης ανήκει μόνο στους 'σενσέϊ'?φιλικά
-
παιδες που αγαπατε τα τογιοτα μην κακιωνετε.
παρτε την βιβλιογραφια που σας εγραψα να μπειτε στο πνευμα..
μονο καλο θα σας κανει.@σολαρ
συνολικα το tps αναπτυχθηκε μεσα απο την εκδουλευση των εργαζομενων, οχι απο το μυαλο του τογιοντα.
αυτος ειχε το βασικο κονσεπτ οτι τα παντα εξαρτωνται απο την αναπτυξη μας 'φιλοσοφιας' την οποια θα ενστερνιστουνε ολοι του οι εργαζομενοι, οποτε και θα δουλευουνε καλυτερα (καλλιστα)
επισης οπως εγραψα μελετησε αρκετα εως πολυ τις γραμμες παραγωγης του φορντ και σκεφτηκε με ποιο τροπο θα ητανε εφικτη μια παρομοια γραμμη παραγωγης στη χωρα του, με ολα τα μειονεκτηματα της αγορας της εναντι της τοτε ανεπτυγμενης αμερικανικης.
ετσι απο την αρχη ειχε βαλει στοχο να μην εχει μεγαλο inventory και τα υλικα να μην ειναι ετοιμα ουτε πιο νωρις αλλα ουτε και πιο αργα απο την ωρα που θα εισπραξει τα λεφτα. (jit-lean)
επισης τον ενδιεφερε απο την αρχη να διασφαλιζει την ποιοτητα σε καθε ανταλλακτικο, ωστε να μην εχει φυρα.
ηθελε να ειναι και flexible οι γραμμες παραγωγης, οποτε και η χρηση των ανθρωπων οσαν μηχανων ητανε στο προγραμμα.
η τελειοποιηση ολων αυτων προεκυψε απο τους υπαλληλους και οχι απο τους ιδιους.
βασικα και ο ιδιος ο κιιτσιρο παραιτηθηκε αρκετα νωρις, οταν καπου 'εμπαζε' το σχεδιο του στις αρχες,
και παρολο που οι υπαλληλοι δινανε το 110% τους, δεχτηκανε αρχικα μειωσεις μισθων και μετεπειτα μαζικες απολυσεις...οσο για τις καινοτομιες με χρηση ενεργειας κλπ, σιγουρα ειναι ετσι και ακομα καλυτερα.
ομως η τογιοτα, συμφωνα με την αρχη της, δεν παει για μικρες καινοτομιες,(ρισκο) αλλα μονο για μεγαλα βηματα μπροστα, οπως τα οραματιζεται το γκρουπ στο συνολο του. (κερδοφορια παντα παιζει βασικο ρολο)
τα αυτοκινητα της και γενικα τα προιοντα της στηριζονται σε δοκιμασμενες, αξιοπιστες λυσεις και δυσκολα πειραματιζονται πανω στην καθημερινη παραγωγη.@vmantas
ειναι 'βλακας' καποιος οταν πληρωνεται για 'χερια' και δινει χερια ποδια μυαλο και κ@λο (κατα τη δικια μου αποψη παντα. ακομα ειμαι με το μερος του εργαζομενου )επισης καπου γραψατε οτι τα τογιοτα ειναι ακριβα γιατι ειναι ακριβα τα μεροκαματα των ιαπωνων..
εγω νομιζω οτι ειναι για χαρη της κερδοφοριας.. η τογιοτα ειναι τοσο αρτια οργανωμενη που θα μπορουσε να βαλει ακομα και πριγκηπες να παραγουνε, να τους πληρωνει και παλι να βγαζει και κερδοςγια να μην παρεξηγιεμαι, ξαναλεω πως η τογιοτα ειναι το νο.1 μοντελο επιχειρησης στον κοσμο αυτη τη στιγμη.
ειναι παραδειγμα προς μιμηση για καθε σοβαρο επιχειρηματια, και ταυτοχρονα μια πολυ καλη επενδυση (και η τογιοτα αλλα και οι αμεσα συνεργαζομενες με αυτην εταιρειες) για τα χρηματα που τοποθετουμε σε μετοχες.αυτο που δεν μου αρεσει, ειναι οτι ενω ο θυρωρος στο κτηριο της σιχαμερης microsoft εχει ferrari, ο αντιστοιχος θυρωρος στο κτηριο της τογιοτα αντε να εχει κανα prius.
TOYOTA = H ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ