-
Ο χρήστης ripper έγραψε:
Θεωρητικά συμφωνώ με τους προλαλήσαντες, αλλά επαναλαμβάνω ότι οι ίδιοι οι οδηγοί και οι αεροδυναμιστές των ομάδων δηλώνουν ότι τα προσπεράσματα θα είναι πιο δύσκολα. Το γιατί δεν το ξέρω.Διότι η ευαισθησία των μονοθεσίων δεν καθορίζεται από το ποσό της
κάθετης δύναμης.... Όλα για την ώρα παίζονται στο πως θα καναλαριστεί
ο αέρας στην εμπρός πτέρυγα (6 παρουσιάσεις μονοθεσίων 6 διαφορετικές λύσεις για του λόγου το αληθές) και εφόσον όταν πας τρενάκι το εμπρός
μονοθέσιο διαταράσει τον αέρα είναι αναμενόμενο να επηρεάζει ιδιαίτερα
την ευστάθεια του μονοθεσίου που έπεται...Τώρα θα τα δούμε σε περίπου 1.5 μήνες στην πράξη όλα....
-
ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΕΙΣ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΜΕ ΕΝΑΝ ΤΡΟΠΟ. ΝΑ ΞΕΚΙΝΑΝΕ ΟΙ FERRARI ENA ΓΥΡΟ ΑΡΓΟΤΕΡΑ. ΟΠΟΤΕ ΘΑ ΧΟΡΤΑΣΟΥΜΕ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΕΙΣ. ΘΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΘΕΕΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΠΕΡΝΑΝΕ ΟΛΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΣΤΗ ΚΟΡΥΦΗ. ΒΕΒΑΙΑ ΔΕ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΩΡΑ, ΑΛΛΑ!! ΚΑΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ. ΛΟΙΠΟΝ ΣΟΒΑΡΑ ΤΩΡΑ. ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ FORMULA1 ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ Κ.Τ.Λ. ΧΑΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΕΣ ΠΙΣΤΕΣ. A RE MONTE CARLO AΘANATO.
-
Σεβαστές οι απόψεις σου αλλά ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ 'ΦΩΝΑΖΕΙΣ'!!!
-
Ο χρήστης Raikkonen έγραψε:
Σεβαστές οι απόψεις σου αλλά ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ 'ΦΩΝΑΖΕΙΣ'!!!ΝΑ ΦΩΝΑΖΩ? ΣΥΓΝΩΜΗ ΚΙΟΛΑΣ ΑΛΛΑ ΠΩΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΑΥΤΟ?
-
Ο χρήστης bellos έγραψε:
Σεβαστές οι απόψεις σου αλλά ΔΕ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ 'ΦΩΝΑΖΕΙΣ'!!!
ΝΑ ΦΩΝΑΖΩ? ΣΥΓΝΩΜΗ ΚΙΟΛΑΣ ΑΛΛΑ ΠΩΣ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΑΥΤΟ?
ΚΕΦΑΛΑΙΑ!
(καλά, ντε, μη φωνάζεις, δεν ήξερε το παιδί!) -
Όταν κάποιος χρησιμοποιεί κεφαλαία στο ίντερνετ είναι σαν να φωνάζει. Κατάλαβες? Άσε που είναι και ποιο κουραστικά στο διάβασμα.
-
Συγνωμη ρε παιδες δε το ηξερα αυτο.
-
Κανένα πρόβλημα λίγο πολύ οι περισσότεροι το κάναμε ιδίως στην αρχή. Βολεύει γιατί δεν βάζεις τόνους αλλά είναι πολύ ενοχλητικό.
-
εγω και στα μικρα μια χαρα δε βαζω τονους
ηθελα να σας ρωτησω κατι εσεις που ασχολειστε με το αθλημα..Τι αλλες αλλαγες γιναν εκτος απο την αεροδυναμικη; Γιατι ηρθε ενας φιλος μου και μου λεει : 'Ρε βαλαν κατι κανονισμους μονο για τη φερραρι ωστε να μη μπορει να κερδισει'
οποτε για διαφωτηστε με; -
Ο χρήστης ast έγραψε:
Όσο μικρότερο ρόλο έχει η αεροδυναμική πρόσφυση, τόσο πιο εύκολο γίνεται το slip streaming.
Ακριβώς!
Τα προσπεράσματα έχουν γίνει δύσκολα από τότε που αναπτύχθηκε η αεροδυναμική με τη σημερινή της μορφή. Αυτό γίνεται διότι τα μονοθέσια στηρίζουν την πρόσφυση τους κυρίως σε αυτήν, με αποτέλεσμα όταν είναι πίσω από άλλα μονοθέσια (ή πολύ κοντά) να αλλάζει δραματικά η ροή του αέρα. Αυτό στις ευθείς δεν έχει πολύ μεγάλες επιπτώσεις, αλλά στις στροφές, απλά δε μπορούν να κρατηθούν. Με τους καινούριους κανονισμούς, εαν υποβαθμίζεται ο ρόλος της αεροδυναμικής, και η αρνητική άντωση παράγει λιγότερη κάθετη δύναμη, μοιραία θα μειωθεί και η ταχύτητα μέσα στη στροφή (εκτος αν την ανακτήσουν από αλλού, πχ ελαστικά με μεγαλύτερο συντελεστή τριβής, αλλά αυτό είναι άσχετο με το θέμα). Εάν, λοιπόν, τα αυτοκίνητα δε χρειάζονται τόσο πολύ τον αέρα για να κρατηθούν στο οδόστρωμα, δηλαδή η διαφορά μεταξύ πλήρους λειτουργίας της αεροδυναμικής και απώλειας στήριξης είναι μικρότερη, νομίζω πως τα προσπεράσματα θα γίνουν λίίίγο ευκολότερα. Ή κάνω λάθος;Δεν είναι ακριβώς έτσι... χοντρικά το συνολικό κράτημα τού μονοθεσίου είναι η συνιστώσα του αεροδυναμικού του και του μηχανικού του κρατήματος (aero & mech grip)
Όταν λοιπόν μειώνεις το aero grip, πρέπει να αυξήσεις το mech grip για να πάρεις το ίδιο αποτέλεσμα. Αν μειώσεις μονάχα το aero grip (ή μονάχα το mech grip) τότε υποβαθμίζεις συνολικά το grip του μονοθεσίου... οπότε δυσκολεύει το προσπέρασμα.
Δεδομένου δε ότι απαγορεύεται πλεον η αλλαγή ελαστικών (η κύρια έκφραση του mech grip), τότε μέσα στον αγώνα μειώνεται σταδιακά ΚΑΙ το mech grip, λόγω της αναπόφευκτης φθοράς των ελαστικών. Οπότε όσο περνά η ώρα δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το προσπέρασμα.
Ίσως μάλιστα έτσι να εξηγείται και το γεγονός ότι στην Μαλαισία και οι δυο οδηγοί που επιχείρησαν να προσπεράσουν στο 2ο μισό του αγώνα, έχασαν τα μονοθέσιά τους.
-
Ο χρήστης gvala έγραψε:
Όσο μικρότερο ρόλο έχει η αεροδυναμική πρόσφυση, τόσο πιο εύκολο γίνεται το slip streaming.
Όσο μειώνεται η αεροδυναμική πρόσφυση τόσο μειώνεται το... streaming, άρα και το... slip
Με άλλα λόγια, χωρίς αεροδυναμική παύει να υφίσταται η έννοια του streaming (πόσο μάλλον του slip).
-
Το κράτημα οφείλεται στους μηχανικούς παράγοντες (λάστιχα σε φάρδος και γόμα, ποιότητα ασφάλτου σε τραχύτητα και πόσο επίπεδη είναι, σύστημα ανάρτησης, διαστάσεις αυτοκινήτου και θέση τροχών κλπ) καθώς και σε αεροδυναμικούς παράγοντες.
Δεδομένων των κανονισμών και περιορισμών, οι μηχανικοί παράγοντες μπορούν να φτάσουν μέχρι ένα όριο, ομοίως και οι αεροδυναμικοί.
Όσο πιο έντονος είναι ο ρόλος των αεροδυναμικών στο συνολικό κράτημα, ή πιο απλά όσο πιο μεγάλος γίνεται ο λόγος 'μηχανικό κράτημα' δια 'αεροδυναμικό κράτημα', τόσο πιο ευπαθές γίνεται το όχημα στις αλλαγές των αεροδυναμικών συνθηκών.
Και ενώ η άσφαλτος είναι αυτή που είναι, και άντε το καλύτερο να στρωθεί με λάστιχο και το χειρότερο να βραχει, οι αεροδυναμικές συνθήκες είναι ευμετάβλητες με το δευτερόλεπτο. Έτσι αν φυσάει αέρας αλλάζει τα δεδομένα (θυμάμαι δηλώσεις Μπαρικέλο πριν 3 χρόνια μάλλον, στο Σίλβερστοουν σίγουρα, που έλεγε πως νιώθει σαν στο σπίτι του, γιατί το έχει κάνει άπειρες φορές και ξέρει τι άνεμο να περιμένει σε κάθε στροφή, και πως θα ανταποκριθεί το μονοθέσιο!!).
Οπότε μένοντας πίσω από κάποιον κάνοντας σλιπ στρήμινγκ, αλλάζουν τα δεδομένα, άρα και το αεροδυναμικό κράτημα. Ε, αν βασίζεται το συνολικό σου στήσιμο σε μεγάλο βαθμό στο αεροδυναμικό κράτημα, αλλάζει όλο σου το αυτοκίνητο!! Αν βασίζεται λίγο, έχει διαφορά, αλλά δεν τρέχει τίποτα, κάπως σαν τον κουλό που κολλάει πίσω σου με 180 στην εθνική, αλλά δεν βγαίνει 'στο γρασίδι' -
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Το κράτημα οφείλεται στους μηχανικούς παράγοντες (λάστιχα σε φάρδος και γόμα, ποιότητα ασφάλτου σε τραχύτητα και πόσο επίπεδη είναι, σύστημα ανάρτησης, διαστάσεις αυτοκινήτου και θέση τροχών κλπ) καθώς και σε αεροδυναμικούς παράγοντες.Δεδομένων των κανονισμών και περιορισμών, οι μηχανικοί παράγοντες μπορούν να φτάσουν μέχρι ένα όριο, ομοίως και οι αεροδυναμικοί.
Όσο πιο έντονος είναι ο ρόλος των αεροδυναμικών στο συνολικό κράτημα, ή πιο απλά όσο πιο μεγάλος γίνεται ο λόγος 'μηχανικό κράτημα' δια 'αεροδυναμικό κράτημα', τόσο πιο ευπαθές γίνεται το όχημα στις αλλαγές των αεροδυναμικών συνθηκών.
Και ενώ η άσφαλτος είναι αυτή που είναι, και άντε το καλύτερο να στρωθεί με λάστιχο και το χειρότερο να βραχει, οι αεροδυναμικές συνθήκες είναι ευμετάβλητες με το δευτερόλεπτο. Έτσι αν φυσάει αέρας αλλάζει τα δεδομένα (θυμάμαι δηλώσεις Μπαρικέλο πριν 3 χρόνια μάλλον, στο Σίλβερστοουν σίγουρα, που έλεγε πως νιώθει σαν στο σπίτι του, γιατί το έχει κάνει άπειρες φορές και ξέρει τι άνεμο να περιμένει σε κάθε στροφή, και πως θα ανταποκριθεί το μονοθέσιο!!).Σωστά (πλην του ότι ο λόγος μικραίνει όταν ανεβαίνει το aero grip )
Οπότε μένοντας πίσω από κάποιον κάνοντας σλιπ στρήμινγκ, αλλάζουν τα δεδομένα, άρα και το αεροδυναμικό κράτημα. Ε, αν βασίζεται το συνολικό σου στήσιμο σε μεγάλο βαθμό στο αεροδυναμικό κράτημα, αλλάζει όλο σου το αυτοκίνητο!! Αν βασίζεται λίγο, έχει διαφορά, αλλά δεν τρέχει τίποτα, κάπως σαν τον κουλό που κολλάει πίσω σου με 180 στην εθνική, αλλά δεν βγαίνει 'στο γρασίδι'
Εδώ μου τα χάλασες (εκτός αν δεν κατάλαβα τι εννοείς).
Όταν κάνεις streaming βρίσκεσαι στις ιδανικότερες δυνατές πραγματικές συνθήκες κρατήματος, διότι δεν έχεις (σχεδόν) καθόλου οπισθέλκουσα. Η αεροδυναμική κόλαση είναι τη στιγμή που κάνεις το slip (και όχι το streaming).
Επίσης, στη Φ1 είναι δεδομένο πως το aero grip παίζει μακράν τον πρωτεύοντα ρόλο στο συνολικό κράτημα του μονοθεσίου, οπότε όλα τα στησίματα βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο αεροδυναμικό κράτημα. -
Ο χρήστης GeorgeTabs έγραψε:
Οπότε μένοντας πίσω από κάποιον κάνοντας σλιπ στρήμινγκ, αλλάζουν τα δεδομένα, άρα και το αεροδυναμικό κράτημα. Ε, αν βασίζεται το συνολικό σου στήσιμο σε μεγάλο βαθμό στο αεροδυναμικό κράτημα, αλλάζει όλο σου το αυτοκίνητο!!
Στη Φορμουλα 1 αυτο ειναι δεδομενο. Δεν 8υμαμαι ακριβες ποσοστο (πρεπει να ειναι γυρω στο 75% με επιφυλαξη) αλλα το αεροδυναμικο ειναι συντροπτικα το 'κυριο' κρατημα. Το μηχανικο υπερισχυει σε κλειστες αργες στροφες για αυτο και η ταση στις νεες πιστες ειναι μεγαλες πλατιες ευ8ειες (για straming) που καταληγουν σε φουρκετες ωστε να ενθαρρυνεται το προσπερασμα. Σε γρηγορες και μεσαιες στροφες ειναι πολυ δυσκολο να πλησιασει καποιος προπορευομενο μονοθεσιο για προσπεραση καθως η εισοδοσ στον βρωμικο αερα του προπορευομενου οχηματος εχει ως αποτελεσμα της μη σωστη λειτουργια της μπροστινης πτερυγας και τη δημιουργια υποστροφης που με τη σειρα της αποτρεπει την σωστη τοποθετηση του μονοθεσιου στη στροφη και ως εκ τουτου το προσπερασμα. Εαν εχετε προσεξει δε το προβλημα ειναι τοσο εντονο πλεον ωστε πολλοι οδηγοι δυσκολευονται ακομα και να ριξουν γυρο.
Η δε λυση της ΦΙΑ να αυξησει το υψος της πτερυγας απο το οδοστρωμα ηταν παντελως ηλιθια αφου επετεινε το προβλημα αντι να συμβαλλει στη λυση του. -
Ο χρήστης DV1976 έγραψε:
Οπότε μένοντας πίσω από κάποιον κάνοντας σλιπ στρήμινγκ, αλλάζουν τα δεδομένα, άρα και το αεροδυναμικό κράτημα. Ε, αν βασίζεται το συνολικό σου στήσιμο σε μεγάλο βαθμό στο αεροδυναμικό κράτημα, αλλάζει όλο σου το αυτοκίνητο!!
Στη Φορμουλα 1 αυτο ειναι δεδομενο. Δεν 8υμαμαι ακριβες ποσοστο (πρεπει να ειναι γυρω στο 75% με επιφυλαξη) αλλα το αεροδυναμικο ειναι συντροπτικα το 'κυριο' κρατημα. Το μηχανικο υπερισχυει σε κλειστες αργες στροφες ...
[snip]Απλά να συμπληρώσω πως αυτό ισχύει στις κλειστές στροφές γιατί εκεί οι ταχύτητες είναι πολύ μικρές και, ως γνωστόν, χωρίς ταχύτητα πάει στράφι η αεροδυναμική.
Επιπτώσεις από τις αεροδυναμικές αλλαγές στα μονοθέσια?!