-
Ο χρήστης TheoSalas έγραψε:
Καλησπέρα και να κάνω μια ερώτηση;Λοιπόν λένε όλοι ότι το φίλτρο αέρα όταν είναι καινούργιο δεν είναι τόσο αποδοτικό (σαν καθαριότητα) και θέλει 2-3000 χλμ να κάτσει ένα στρώμα σκόνης κάνοντάς το λιγότερο διαπερατό και άρα πιο αποδοτικό. Όταν αυτό το στρώμα φτάσει σε ένα σημείο
που η διαπερατότητα έχει μειωθεί πολύ πρέπει να το αλλάξουμε κτλ.1η φορά το ακούω αυτό Μου κάνει εντύπωση να ισχύει κάτι τέτοιο σε χάρτινα φίλτρα. Ίσως να αφορά 'αγωνιστικά' φίλτρα που τα λαδώνεις, αλλά βέβαια αυτά ΔΕΝ είναι τόσο καλά σαν φίλτρα.
-
Ο χρήστης TheoSalas έγραψε:
Καλησπέρα και να κάνω μια ερώτηση;Λοιπόν λένε όλοι ότι το φίλτρο αέρα όταν είναι καινούργιο δεν είναι τόσο αποδοτικό (σαν καθαριότητα) και θέλει 2-3000 χλμ να κάτσει ένα στρώμα σκόνης κάνοντάς το λιγότερο διαπερατό και άρα πιο αποδοτικό. Όταν αυτό το στρώμα φτάσει σε ένα σημείο
που η διαπερατότητα έχει μειωθεί πολύ πρέπει να το αλλάξουμε κτλ.Και τώρα το πετάω:
Μήπως δεν πρέπει να αλλάζουμε μαζί φίλτρο αέρα και λάδια; Δεν είναι κρίμα καινούργια (και ακριβά) λάδια τα οποία σκοπεύουμε να τα κρατήσουμε για 10-15000 χλμ να τα λερώνουμε στα πρώτα 2-3000 χλμ; Αξίζει λοιπόν να αλλάξουμε πρώτα το φίλτρο και μετά από 2000 χλμ (που θα έχει καλή απόδοση) τα λάδια ή μιλάω για κάτι τόσο ασήμαντο που δεν τρέχει τίποτα;Ελπίζω να το δείτε με κατανόηση.....
Παραθέτω το λινκ από μια συζήτηση που με έκανε να το ψάξω. Άλλωστε για αυτό ρωτάω κι εδώ. Για να μάθω τι παίζει...
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2724819&page=1Απόσπασμα από σελίδα 1:
'PLUS... you CAN change your filter too often and harm your engine in the long term. Air filters have two efficiency ratings, initial and final. The filter gets more efficient as it loads up. According to an air filter specialist at Parker Filtration I interviewed, 90 percent of the amount of dirt that will pass thru a filter in it's operational life will do so in the first 10 percent of use. A good filter might start at 97-98 % efficiency but in a few thousand miles, will reach 99% plus. One or two percent doesn't seem like a big whoop until you consider two percent is a 50% decrease in the amount of junk getting into your engine. Parker has a great training slideshow that shows the actual amount of dirt in this situation... sitting in a pile.'Επίσης δείτε σελίδα 3 τον τύπο με το βρώμικο φίλτρο ο οποίος όμως δεν το αλλάζει λέει γιατί έχει ένα όργανο (air fiter service gauge) που το εμπιστεύεται για το πότε θα γίνει η αλλαγή του.
-
Ο χρήστης TheoSalas έγραψε:
Καλησπέρα και να κάνω μια ερώτηση;Λοιπόν λένε όλοι ότι το φίλτρο αέρα όταν είναι καινούργιο δεν είναι τόσο αποδοτικό (σαν καθαριότητα) και θέλει 2-3000 χλμ να κάτσει ένα στρώμα σκόνης κάνοντάς το λιγότερο διαπερατό και άρα πιο αποδοτικό. Όταν αυτό το στρώμα φτάσει σε ένα σημείο
που η διαπερατότητα έχει μειωθεί πολύ πρέπει να το αλλάξουμε κτλ......Οσο βρωμιζει δηλαδη το φιλτρο αποδιδει ο κινητηρας καλυτερα
και ο κατασκευαστης δεν μπορουσε να φτιαξει ενα μικροτερο η΄απλα ενα πιο κλειστο φιλτρο ?
ασε που συμφωνα με αυτα που λες δεν εχει ενδιαφερθει καθολου για μειγματα κλπ
καλα για τους βελτιωτες που ασχολουνται με σκουπες και μανιταρια δεν το συζηταω καθολου. -
Δεν είπα : 'Οσο βρωμιζει δηλαδη το φιλτρο αποδιδει ο κινητηρας καλυτερα' αλλά ότι το φίλτρο είναι πιο αποδοτικό μετά από λίγο ως προς την καθαριότητα που προσφέρει.
Μάλιστα δεν το είπα ο ίδιος. Δεν είμαι μηχανολόγος! Το μεταφέρω εδώ προς συζήτηση. Αναρωτιέμαι όμως γιατί να το ισχυρίζεται κάποιος που δουλεύει ας πούμε στην Parker Filtration... Δε θα τον συνέφερε να αλλάζονται συχνότερα;Πλάκα έχει ότι και στο yahoo answers το ίδιο λένε :'A slightly dirty filter actually cleans more efficiently than a brand new filter. That's because the debris trapped by the filter element helps screen out smaller particles that try to get through.'
http://autos.yahoo.com/maintain/repairqa/air_filters_oil/ques126_0.html
Βέβαια δε γνωρίζω την εγκυρότητα των yahoo answers...Τέλος πάντων δεν τρέχει και τίποτα φίλε p_george!
-
Την αναλογία αέρος/καυσίμου την κανονίζει η CPU και είναι πάντα αυτή που πρέπει να είναι. Σε τέρμα γκάζι βέβαια το βρώμικο φίλτρο, θα σου ρίξει τη δύναμη στο βαθμό που περιορίζει τη ροή αέρα, όχι όμως ότι δε θα λειτουργεί σωστά ο κινητήρας. Σε χαλαρή οδήγηση δηλαδή δεν δημιουργεί πρόβλημα το βρώμικο/βουλωμένο φίλτρο ούτε καν αυξημένη κατανάλωση.
Τώρα το ότι προστατεύει καλύτερα τον κινητήρα φαίνεται πολύ ενδιαφέρον και θα ήθελα να διαβάσω περισσότερα για αυτό.
-
Έχετε μπερδευτεί, οι αναφορές γοα αποδοτικό φίλτρο όταν είναι λίγο βρώμικο, εννοούν αποδοτικότερο ως προς την καθαρότητα του αέρα από μικροσωματίδια, και όχι αποδοτικό ως πρός την απόδοση του κινητήρα, άλλο το ένα, άλλο το άλλο.
-
Ο χρήστης GGAB έγραψε:
Καλησπέρα και να κάνω μια ερώτηση;
Λοιπόν λένε όλοι ότι το φίλτρο αέρα όταν είναι καινούργιο δεν είναι τόσο αποδοτικό (σαν καθαριότητα) και θέλει 2-3000 χλμ να κάτσει ένα στρώμα σκόνης κάνοντάς το λιγότερο διαπερατό και άρα πιο αποδοτικό. Όταν αυτό το στρώμα φτάσει σε ένα σημείο
που η διαπερατότητα έχει μειωθεί πολύ πρέπει να το αλλάξουμε κτλ.Και τώρα το πετάω:
Μήπως δεν πρέπει να αλλάζουμε μαζί φίλτρο αέρα και λάδια; Δεν είναι κρίμα καινούργια (και ακριβά) λάδια τα οποία σκοπεύουμε να τα κρατήσουμε για 10-15000 χλμ να τα λερώνουμε στα πρώτα 2-3000 χλμ; Αξίζει λοιπόν να αλλάξουμε πρώτα το φίλτρο και μετά από 2000 χλμ (που θα έχει καλή απόδοση) τα λάδια ή μιλάω για κάτι τόσο ασήμαντο που δεν τρέχει τίποτα;Ελπίζω να το δείτε με κατανόηση.....
εμαθα εδω μεσα οτι οταν αλλαζω λαδια καταστρεφω τον κινητηρα μου με τα καινουργια.....και σε καθε αλλαγη!
update......το ιδιο συμβαινει και με το φιλτρο αερα.......και που εισαι ακομα, αν παμε με αυτη τη λογικη .....ε ρε γλεντια
-
Σχετικά με τα φίλτρα αέρος και το πότε φιλτράρουν καλύτερα αντιγράφω από εδώ: http://papers.sae.org/970673/
The results show that the efficiencies and pressure drops of the cellulose filters increase rapidly with dust loading. Oil treated cellulose filter was found to exhibit slower increases in pressure drop and collection efficiency, resulting in higher dust holding capacity.
Δηλαδή καθώς παλαιώνει το χάρτινο φίλτρο, αυξάνεται η ικανότητά του να φιλτράρει τον αέρα, αλλά και η αντίστασή του στη ροή του αέρα (που κοστίζει σε μέγιστη ιπποδύναμη). Τα φίλτρα που έχουν λάδι είναι πιο σταθερά στο φιλτράρισμα που προσφέρουν και την αντίσταση στη ροή του αέρα που δημιουργούν και συνολικά προσφέρουν καλύτερο φιλτράρισμα.
Επίσης εδώ υπάρχει ένα ωραίο paper http://papers.sae.org/2001-01-1356/ με τίτλο 'Automotive Engine Air Cleaners - Performance Trends' αλλά το abstract (περίληψη) δεν έχει πολλές πληροφορίες. Όποιος έχει τη δυνατότητα/όρεξη να το κατεβάσει ας ποστάρει!
-
Ο χρήστης Γιώργος_i20 έγραψε:
Δεν είναι κρίμα καινούργια (και ακριβά) λάδια τα οποία σκοπεύουμε να τα κρατήσουμε για 10-15000 χλμ να τα λερώνουμε στα πρώτα 2-3000 χλμ; Ελπίζω να το δείτε με κατανόηση.....
Nομίζω ότι τα αξιοπρεπή λάδια 'λερώνονται' εκ των πραγμάτων (πολύ πολύ νωρίτερα από τα πρώτα 2000 χλμ) με σκοπό να κρατήσουν τον κινητήρα καθαρό.
Εκτός αυτού όμως πού κολλάει το φίλτρο αέρα με τα λάδια? Χάνω κάτι?Καλησπέρα φίλε Γιώργο_i20! Sorry για την καθυστερημένη απάντηση αλλά ένα καλό άρθρο που εξηγεί πώς συνδέονται το φίλτρο αέρα με τα λάδια είναι το παρακάτω:
http://www.machinerylubrication.com/Read/89/silicon-engine-oil -
είναι πιο καινούργιο από αυτό:http://siriocenter.gr/product/17224 ?
(Για να ξέρω ποιο θα παραγγείλω)
-
Ο χρήστης GREY έγραψε:
Αυτό: http://www.trade-wind.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=877&category_id=25&option=com_virtuemart&Itemid=57&lang=elείναι πιο καινούργιο από αυτό:http://siriocenter.gr/product/17224 ?
(Για να ξέρω ποιο θα παραγγείλω)
ναι
-
Καλημέρα στην παρέα!!
Σκέφτομαι με φίλους να αγοράσουμε ποσότητες από αυτόν τον κωδικό http://www.siderisoil.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=241:shell-helix-ultra-extra-5w30-5l&catid=122:shell--&Itemid=174.Έχει αγοράσει κάποιος άλλος από αυτό το μαγαζί ή να πάρουμε ένα παγούρι για δοκιμή και βλέπουμε;
Ευχαριστώ! -
Ο χρήστης Giorgos20 έγραψε:
ναι
Ευχαριστώ .Το πήρα σήμερα και αύριο πάμε για σέρβις
-
Παιδιά καλησπέρα. Μετά από αρκετ/ό καιρό (2 χρόνια) που είχα πάψει να ψάχνομαι με λάδια, εν όψει του ετήσιου σέρβις του astra (Z18xe, 126000χλμ δεν καίει σταγονα λάδι ως τώρα), ψάχνω για πιθανό αντικαταστάτη των GM Dexos II 5w30 που βάζει η αντιπροσωπεία (κόστος περί τα 30 ευρώ το 5λιτρο, ήτοι χαμηλό). Μέχρι πρότινος, στα 8 χρόνια που έχω το αυτοκίνητο, είχα εκτός των μαμά λαδιών, πάντα σε 5w30 δοκιμάσει τα Μotul specific, Αral Super Tronic G (0W30 ήταν αυτά), Shell Helix AG.
Σοβαρές διαφορές στη λειτουργία του μοτέρ δεν είχα δει, μπορώ όμως να πω πως το μοτέρ έδινε κάπως καλύτερη αίσθηση ήχου και ανεβάσματος στροφών με τα Motul και χειρότερο με τα Aral, ίσως γιατί τα τελευταία είχαν πιο υψηλό ιξώδες στους 100C σε σχέση με τα άλλα 30άρια.
Όπως ξέρετε ίσως εδώ και πάνω από 3 χρόνια η GM-Opel λανσάρισε τις προδιαγραφές GM Dexos I, II σε αντικατάσταση των LL A/B 025, οι οποίες ωστόσο είναι συμβατές προς τα πίσω, εξ ου και η χρήση τους σε μοτέρ προ του 2011 όπως το δικό μου.
Δεδομένου ότι ανέκαθεν είχα μια συμπάθεια, από αυτά που έχω διαβάσει εδώ (άγιος Μίλτος-Miltelas, για όσους θυμούνται ) αλλά και σε ξένα φόρα, προς τα Amsoil σκέφτομαι ως ενδεχόμενο αυτή τη φορά να ψαχτώ με τα Αmsoil 5W30 XLF τα οποία υπερκαλύπτουν κατά την εταιρεία την προδιαγραφή Dexos I αλλά όχι την Dexos II. Από τα στοιχεία τους (TDS) εικάζω ότι αυτό οφείλεται στο ότι έχουν ΗΤΗS δείκτη 3,3, μικρότερο από το 3,5 που απαιτούσε η ACEA B3. Κατά τα άλλα φαίνονται πολύ καλά λάδια, και με τιμή 8 ευρώ το κουάρτ (946ml) νομίζω πως είναι καλή λύση. Τα τελευταία 3 χρόνια λάδια αλλάζω κάθε 6 μήνες (περίπου 9000χλμ ανά αλλαγή).
Πιστεύετε ότι αν βάλω αυτά, υπάρχει περίπτωση να προκαλέσω οτιδήποτε στο μοτέρ; (εκτίμησή μου πως όχι βέβαια, αλλά λέμε). Σαν ιξώδες είναι στο 10,9 στους 100C, κατά τι πιο λεπτόρευστα από τα περισσότερα Dexos II που τείνουν στο 12. Υπάρχει περίπτωση αυτό να οδηγήσει σε μικρή έστω κατανάλωση λαδιού, λόγω πιο λεπτόρευστου λαδιού;
Τέλος, σαν εναλλακτική έχω σκεφτεί και τα Τοtal Quartz INEO MC3 5W30 τα οποία είναι πλήρως συμβατά με Dexos II οπότε δεν το συζητάμε για λειτουργικά θέματα.
Τι λέτε οι επαίοντες του τοπικού; -
Ο χρήστης lazarefa έγραψε:
Παιδιά καλησπέρα. Μετά από αρκετ/ό καιρό (2 χρόνια) που είχα πάψει να ψάχνομαι με λάδια, εν όψει του ετήσιου σέρβις του astra (Z18xe, 126000χλμ δεν καίει σταγονα λάδι ως τώρα), ψάχνω για πιθανό αντικαταστάτη των GM Dexos II 5w30 που βάζει η αντιπροσωπεία (κόστος περί τα 30 ευρώ το 5λιτρο, ήτοι χαμηλό). Μέχρι πρότινος, στα 8 χρόνια που έχω το αυτοκίνητο, είχα εκτός των μαμά λαδιών, πάντα σε 5w30 δοκιμάσει τα Μotul specific, Αral Super Tronic G (0W30 ήταν αυτά), Shell Helix AG.
Σοβαρές διαφορές στη λειτουργία του μοτέρ δεν είχα δει, μπορώ όμως να πω πως το μοτέρ έδινε κάπως καλύτερη αίσθηση ήχου και ανεβάσματος στροφών με τα Motul και χειρότερο με τα Aral, ίσως γιατί τα τελευταία είχαν πιο υψηλό ιξώδες στους 100C σε σχέση με τα άλλα 30άρια.
Όπως ξέρετε ίσως εδώ και πάνω από 3 χρόνια η GM-Opel λανσάρισε τις προδιαγραφές GM Dexos I, II σε αντικατάσταση των LL A/B 025, οι οποίες ωστόσο είναι συμβατές προς τα πίσω, εξ ου και η χρήση τους σε μοτέρ προ του 2011 όπως το δικό μου.
Δεδομένου ότι ανέκαθεν είχα μια συμπάθεια, από αυτά που έχω διαβάσει εδώ (άγιος Μίλτος-Miltelas, για όσους θυμούνται ) αλλά και σε ξένα φόρα, προς τα Amsoil σκέφτομαι ως ενδεχόμενο αυτή τη φορά να ψαχτώ με τα Αmsoil 5W30 XLF τα οποία υπερκαλύπτουν κατά την εταιρεία την προδιαγραφή Dexos I αλλά όχι την Dexos II. Από τα στοιχεία τους (TDS) εικάζω ότι αυτό οφείλεται στο ότι έχουν ΗΤΗS δείκτη 3,3, μικρότερο από το 3,5 που απαιτούσε η ACEA B3. Κατά τα άλλα φαίνονται πολύ καλά λάδια, και με τιμή 8 ευρώ το κουάρτ (946ml) νομίζω πως είναι καλή λύση. Τα τελευταία 3 χρόνια λάδια αλλάζω κάθε 6 μήνες (περίπου 9000χλμ ανά αλλαγή).
Πιστεύετε ότι αν βάλω αυτά, υπάρχει περίπτωση να προκαλέσω οτιδήποτε στο μοτέρ; (εκτίμησή μου πως όχι βέβαια, αλλά λέμε). Σαν ιξώδες είναι στο 10,9 στους 100C, κατά τι πιο λεπτόρευστα από τα περισσότερα Dexos II που τείνουν στο 12. Υπάρχει περίπτωση αυτό να οδηγήσει σε μικρή έστω κατανάλωση λαδιού, λόγω πιο λεπτόρευστου λαδιού;
Τέλος, σαν εναλλακτική έχω σκεφτεί και τα Τοtal Quartz INEO MC3 5W30 τα οποία είναι πλήρως συμβατά με Dexos II οπότε δεν το συζητάμε για λειτουργικά θέματα.
Τι λέτε οι επαίοντες του τοπικού;if it ain't broke, don't fix it.
Γιατι η αλλαγη? Δεν ειναι οτι του βαζεις ηλιελαιο για καποιο λογο και ψαχνεις κατι καλυτερο... -
Η Οpel είναι σαφής. Βάλε λάδι Dexos και σου έχει και λίστα στο internet http://www.gmdexos.com/licensedbrands.html
Από ότι λέει βέβαια η Amsoil, έχει και προμήθεια για να βάλει ένα λιπαντικό τη στάμπα Dexos πέρα από τις προδιαγραφές που πρέπει να καλύπτει. Mε τα Total είσαι σίγουρος μιας και είναι στις λίστες της GM, με τα Amsoil πρέπει να εμπιστευτείς την Amsoil.
Προσωπικά θα έβαζα Total ή κάτι άλλο από τη Dexos λίστα. -
πειράζει τώρα με τις ζέστες να έχω ένα μπουκάλι λάδι στο πορτ παγκάζ για ανάγκη ή παθαίνει τπτ;
-
Ο χρήστης dmitspan έγραψε:
πειράζει τώρα με τις ζέστες να έχω ένα μπουκάλι λάδι στο πορτ παγκάζ για ανάγκη ή παθαίνει τπτ;Σίγουρα πάντως θα περνάει καλύτερα, απ΄ότι μέσα στη μηχανή!
-
Ο χρήστης dbekos έγραψε:
πειράζει τώρα με τις ζέστες να έχω ένα μπουκάλι λάδι στο πορτ παγκάζ για ανάγκη ή παθαίνει τπτ;
Σίγουρα πάντως θα περνάει καλύτερα, απ΄ότι μέσα στη μηχανή!
είναι αργά και είναι παρασκευή
-
ενα παλικαρι μου ειπε πως αλλαξε σημερα σε octavia5 1,4 tsi λαδια και εβαλε 5-30 castrol 'χρυσά' οπως χαρακτηριστικα μου ανεφερε. του τα χρεωσαν 17 ευρω το κιλο.
συνολο λαδια-φιλτρο με εργασια 102 ευρω...
ειναι χρυσά μονο στην ετικετα ή και στην τιμη?
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]