Ο χρήστης apagogeas έγραψε:
Εσυ λες ότι αυτό που λέω δε στέκει αλλά Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και ένα σωρό άλλες χώρες διαφωνούν μαζί σου, μάλλον θα 'ναι παρτάκηδες όλοι αυτοί
Ακριβώς την ίδια τρισάθλια μέθοδο εφαρμόζουν και εκεί, δεν είναι ελληνικό προνόμιο τα διόδια. Εδώ βέβαια είναι ακόμα χειρότερα στην εφαρμογή της καταλήστευσης που πληρώνεις προκαταβολικά υπέρογκα ποσά για κάτι που δεν έχεις εν τέλει. Αρχίζεις να καταλαβαίνεις τι γίνεται και χαίρομαι.
Εγραψα προ πολλών σελίδων ότι έχουμε 1680 χλμ. αυτοκινητόδρομων και δεν έχουμε 1100 χλμ. Οπότε το 60% που προκύπτει δεν το λες 'δεν έχεις'.
Και επί ιδιωτών φτιάχτηκαν (στα 4 χρόνια (2007-2010) που πρόλαβαν μέχρι κρίσης, ενώ οι κρατικοί αυτοκινητόδρομοι φτιάχνονταν 20 χρόνια) κομμάτια αυτοκινητόδρομων (πχ. βελτίωση Κορίνθου-Τρίπολης, Τρίπολη-Καλαμάτα, παράκαμψη Αγρινίου-Αρτας, βελτίωση Υλίκης, Μαλιακός μέχρι Λαμία και επίσης συνεχίζονται τόσα χρόνια οι εργασίες στις σήραγγες των Τεμπών)
Οπότε το 'δεν έχεις εν τέλει' είναι λάθος και άρα είμαστε στα ίδια με τις Γαλλίες, Ισπανίες, Ιταλίες. Μια χαρά
Αν είναι έτσι να καταργήσουμε φόρους αεροδρομίων, φόρους λιμενικών ταμείων κτλ.
Άσχετο με αυτά που συζητάμε. Που ζητήθηκε να καταργηθούν αυτοί οι φόροι; Ζητήθηκε να καταργηθεί το μέτρο των διοδίων γιατι απλά αποσκοπεί στο μεγαλύτερο μέρος του να φουσκώνει τις τσέπες τους.
Καθόλου άσχετο: από το 1992 και επί μία δεκαετία όλοι όσοι αναχωρούσαν με αεροπλάνο σε ελληνικό αεροδρόμιο πλήρωναν 'σπατόσημο' (http://www.slang.gr/lemma/show/spatosimo_18779) €50 ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ για να γίνει το 'Ελ. Βενιζέλος'. Και μετά που έγινε το 'Βενιζέλος' συνεχίζουν να πληρώνουν (το ξέρω κατά πάσα πιθανότητα καλύτερα από σένα)
Τι διαφορά έχει αυτό από τα διόδια ? Φόρος διέλευσης (με κάθε χρήση) κρίσιμης ακριβής υποδομής το ένα, ακριβώς το ίδιο και το άλλο, και μάλιστα (φτου-φτου-φτου) προκαταβολικά και μάλιστα (φτου-φτου-φτου #2) σε (αν είναι δυνατόν! ) κοινοπραξία ιδιωτών-ελληνικού κράτους.
Μη στεναχωριέσαι, ούτε ένας υπέρμαχος της κατάργησης των διοδίων δεν απάντησε πειστικά στο εν λόγω επιχείρημα
Στο μεταξύ, πουθενά δεν έγραψα αυτό που λες, ότι 'αρνήθηκα να πληρώσω φόρους να γίνει νοσοκομείο' ό,τι θέλεις διαβάζεις. Εννοείται ότι θα πληρώσω για το νοσοκομείο/σχολείο/δικαστήριο στην Ανω Ραχούλα και ότι καταννοώ την έννοια της αναδιανομής εισοδήματος δια της φορολογίας (που στην Ελλάδα δεν πολυλειτουργεί αλλά τέλος πάντων). Αυτό που έγραψα είναι ότι είναι λογικό ακριβές υποδομές (αυτοκινητόδρομοι, αεροδρόμια, λιμάνια, σιδηροδρομικές γραμμές, γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης), όταν είναι αυτό δυνατόν, να επιβαρύνουν περισσότερο (όχι αποκλειστικά... όπως τα διόδια δεν καλύπτουν το σύνολο του κόστους) τους χρήστες τους από τους λοιπούς φορολογούμενους.
Χωρίς να το καταλάβεις μάλλον, αυτό ακριβώς έγραψες χωρίς να χρειάζεται να το κατονομάσεις.
(Μπλα-μπλα-μπλα)
Κάνεις λάθος ξέρω πολύ καλά τι έγραψα και ξέρω (αν δεν ξέρεις διάβασε το Σύνταγμα να μάθεις) ποιές υπηρεσίες ΕΙΝΑΙ υποχρεωμένο το κράτος να παρέχει καθολικά (υγεία-παιδεία-δικαιοσύνη-ασφάλεια&τάξη... αυτά ) και ποιές ΔΕΝ είναι. ΔΕΝ είναι υποχρεωμένο το κράτος να σου φτιάξει αυτοκινητόδρομο, ούτε τρένο TGV, ούτε λιμάνι, ούτε διαστημοδρόμιο, το κάνει επειδή το αντιλαμβάνεται ως επένδυση για την πρόοδο της χώρας, η οποία επένδυση μπορεί να συνοδεύεται από όρους χρήσης πχ. να πληρώνουν για τη χρήση τους εν μέρει οι χρήστες τους. Οπως και γίνεται με τα πάσης φύσης διόδια, τέλη, ειδικούς φόρους.
Οσο για το 'πληρώνουμε με άλλους τρόπους' για άλλη μια φορά μιλάς για άλλη χώρα! Εγώ μιλάω για την Ελλάδα όπου μέχρι πρόσφατα το 80% (κάπου τόσο) των ΕΕ ήταν αφορολόγητοι και η φοροδιαφυγή είναι κάτι δις το χρόνο. Εσύ σε ποιά χώρα αναφέρεσαι, αυτή με τη σωστή και διαφανή δημόσια διοίκηση ?
Και αντί λοιπόν να παλέψουμε να διορθωθεί αυτό, η λογική σου είναι 'δώστε τα όλα σε ιδιώτες να πληρώνουμε σαν ηλίθιοι τα κέρατά μας'. Εύγε
Ποιός σου 'πε ότι δεν με ενδιαφέρει και δεν παλεύω να διορθωθεί ? Ομως το ελληνικό κρατικό μοντέλο δοκιμάστηκε και απέτυχε (θες άραγε και απόδειξη ?) οπότε ναι, είμαι ανοικτός στο να δοκιμαστεί και άλλο μοντέλο, ενώ στο μεταξύ θα διορθώνουμε το σάπιο κράτος.