-
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Απο που προερχεται η εργοστασιακή αξια; Απο το κατασκευαστη
Τις έννοιες τιμή FOB και CIF τις γνωρίζεις?
Συγνωμη το ξεχασα οτι ειχα δημοσιευσει.
Τα καταλαβαινω αλλα εκτος απο λογιστικες εννοιες ο μεσος αγοραστης στις ΗΠΑ δεν εχει ιδεα τι σημαίνουν.
Παραδειγμα:
Οταν καποιος αγοραζει ενα καινουργο αυτοκινητο.
Η αξια του αυτοκινητου ειναι το MSRP = Manufacturer Suggested Retail Price ( υποθετω ειναι η εργοστασιακη αξια στην Ελλαδα)
Πχ:
2013 BMW 320 32.550 δολ
http://www.bmwusa.com/standard/content/ ... lcode=13TI
Shipping and Handling (Υπθοθετω οτι ειναι τα αξοδα μεταφορας
925 δολ
Αυτο ειναι χωρις εχτρα. Με οτι ερχεται απο τον κατασκευαστη.
Οποτε βγαινεις απο την αντιπροσωπεια με
33.445 δολλαρια.
Μετα ερχεται αυτο που λεμε Registration (Να παρουμε αδεια και τιτλο)
Αυτο διαφερει κατα πολιτεια και περιοχη της πολιτειας.
Πχ στο Κοννεκτικατ (που μενω):
Τιτλος 75 δολ (Την πρωτη φορα δεν πληρωνεται ξανα)
Καθε δυο χρονια εχουμε ανανεωση.
Επιβατικα 80 δολ
Federal Clean Air Act Fee: 10 δολ (αυτο μας το πασσαρουν απο την ομοσπονδιακη κυβερνηση)Φορος αυτοκινητου (οπως ειπαμε εξαρταται απο την περιοχη) 6.5% της αξιας: (ειναι το ΦΠΑ της Ελλαδας)
33.445 χ 0,065 = 2.173,93
Το αυτοκινητο καστιζει με το κλειδι στο χερι:
33.445 + 75 + 80 + 10 + 2.173,93 = 35.783,93 δολ.
Αυτα ειναι τα εξοδα για τα πρωτα δυο χρονια κυκλοφοριας.
Στα δυο χρονια χρειαζεται ανανεωση της αδειας (τι ειναι στην Ελλαδα το σήμα/αυτοκόλλητο;)
πληρωνεται 80 + 10 = 90 δολλαρια.
Ο λογαριασμος του φορου ερχεται απο την τοπικη αρχη και με βαση την αξια του αυτοκινητου και της παλαιοτητας καθε 2 χρονια.
Δεν υπαρχει κανενα ειδους τεκμαρτο εισοδημα επι της αξιας του αυτοκινητου.
Αν θελει κανεις να το παρει το αυτοκινητο με ολα τα εξτρα το μονο που αλλαξει ειναι ο φορος επι της αξιας του κατασκευαστη. Πχ αν το παρεις με ολα τα εξτρα και ειναι 45.000 δολ τοτε ο φορος ειναι αναλογος 45.000 χ 0,065 =2.925 δολ
Παραδειγμα δευτερο: (αυτο με Αμερικανικο, οχτακυλινδρο)
2013 Camaro Coupe 1SS
Τιμη κατασκευαστη 32.535 δολ.
Destination Freight Charge 900 δολ.
Συνολο: 33.535 Δολ.
δεν υπαρχει καμμια διαφορα για αδεια και τιτλο.
Τιτλος 75 δολ (Την πρωτη φορα δεν πληρωνεται ξανα)
Καθε δυο χρονια εχουμε ανανεωση.
Επιβατικα 80 δολ
Federal Clean Air Act Fee: 10 δολ (αυτο μας το πασσαρουν απο την ομοσπονδιακη κυβερνηση)Φορος αυτοκινητου (οπως ειπαμε εξαρταται απο την περιοχη) 6.5% της αξιας: (ειναι το ΦΠΑ της Ελλαδας)
33.535 χ 0,065 = 2.179,78
Αυτοκίνητο με το κλειδι στο χερι:
33.535 + 80 + 10 + 2.179,79 = 35.905,78 δολ.
Ξανα δεν υπαρχει τεκμηριο, η φορολογια εξτρα εστω και με 6,2 λιτρα μηχανή.
Δεν ειναι απλο ετσι;
Κανενα προβλημα με το κρατος να παιρνει τα λεφτα του.Νικος
-
Ναι διότι δεν υπάρχουν φόροι μετά την αγορά του αυτοκινήτου, το 6.5% μπαίνει επί της MSRP (επ titsataki, γίνονται και εκπτώσεις επ΄αυτής ) η οποία είναι γνωστή τη στιγμή της πώλησης. Μετά την πώληση έχει τέλη κυκλοφορίας μόνο, τα οποία είναι flat $80 τα 2 χρόνια.
Εδώ μιλάμε για τέλη ανάλογα με την MSRP και ενδεχομένως και τεκμήρια ανάλογα με την MSRP δηλαδή θα πρέπει (μόνος τρόπος) να υπάρχει μια βάση δεδομένων με τις MSRP όλων των οχημάτων. Που για τα ήδη κυκλοφορούντα είναι πρακτικά αδύνατο, κάμποσα από αυτά είναι 10ετίας+ χώρια τα μεταχειρισμένα εισαγωγής. Αρα οποιοδήποτε τέτοιο μέτρο θα αφορά μόνο τα καινούργια αυτοκίνητα.
-
Δεν ειναι απλο ετσι;
Κανενα προβλημα με το κρατος να παιρνει τα λεφτα του.Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς το ακόλουθο σενάριο. Το κράτος τριπλασιάζει τον ομοσπονδιακό φόρο και από 6,5% πάει στα 20%. Η αγορά πέφτει π.χ. από τα 15 εκ. ΙΧ το χρόνο στα 12 εκ. Το κράτος ουδόλως ζημιώνεται αφού με τον 3πλασιασμό του φόρου παίζει να μαζεύει στα ταμεία ακόμη πιο πολλά φράγκα από πριν, τα οποία μπορεί να τα διαθέσει π.χ. σε νέα κοινωφελή έργα.
Οι παράλληλες επιπτώσεις τώρα :
Οι αγοραστές στρέφονται σε λίγο φθηνότερα αμάξια, πιθανώς πιο πολλά εισαγωγής από χώρες χαμηλού (χαμηλότερου δηλαδή) κόστους. Η ίδια παραγωγή αυτοκινήτων στην Ούσα κατρακυλάει αφού η αγορά συρρικνώθηκε. Κάποια εργοστάσια κλείνουν και κάποια άλλα ετοιμάζονται να το κάνουν συμπαρασύροντας και μερικές εξαγωγές. Χιλιάδες μένουν άνεργοι και ωρύονται, μαζί με τους μεγάλους του Ντιτρόιτ. Οι πρώτοι γιατί δεν έχουν να φάνε, οι τελευταίοι γιατί απλώς μειώθηκε το μπαγιόκο.
Και στις επόμενες εκλογές ΌΛΟΙ ασπρίζουν τον Ομπάμα (γιατί άμα ήταν λευκός θα τον μαύριζαν) απαιτώντας από τον άλλονα μείωση ή και εξάλειψη φόρων από τα αυτοκίνητα.
Βλέπεις τώρα γιατί τα αμάξια στην Ούσα πρέπει να είναι φθηνά, άρα οι φόροι χαμηλοί έως ανύπαρκτοι? -
Ο χρήστης dstou έγραψε:
Δεν ειναι απλο ετσι;
Κανενα προβλημα με το κρατος να παιρνει τα λεφτα του.Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς το ακόλουθο σενάριο. Το κράτος τριπλασιάζει τον ομοσπονδιακό φόρο και από 6,5% πάει στα 20%. Η αγορά πέφτει π.χ. από τα 15 εκ. ΙΧ το χρόνο στα 12 εκ. Το κράτος ουδόλως ζημιώνεται αφού με τον 3πλασιασμό του φόρου παίζει να μαζεύει στα ταμεία ακόμη πιο πολλά φράγκα από πριν, τα οποία μπορεί να τα διαθέσει π.χ. σε νέα κοινωφελή έργα.
Οι παράλληλες επιπτώσεις τώρα :
Οι αγοραστές στρέφονται σε λίγο φθηνότερα αμάξια, πιθανώς πιο πολλά εισαγωγής από χώρες χαμηλού (χαμηλότερου δηλαδή) κόστους. Η ίδια παραγωγή αυτοκινήτων στην Ούσα κατρακυλάει αφού η αγορά συρρικνώθηκε. Κάποια εργοστάσια κλείνουν και κάποια άλλα ετοιμάζονται να το κάνουν συμπαρασύροντας και μερικές εξαγωγές. Χιλιάδες μένουν άνεργοι και ωρύονται, μαζί με τους μεγάλους του Ντιτρόιτ. Οι πρώτοι γιατί δεν έχουν να φάνε, οι τελευταίοι γιατί απλώς μειώθηκε το μπαγιόκο.
Και στις επόμενες εκλογές ΌΛΟΙ ασπρίζουν τον Ομπάμα (γιατί άμα ήταν λευκός θα τον μαύριζαν) απαιτώντας από τον άλλονα μείωση ή και εξάλειψη φόρων από τα αυτοκίνητα.
Βλέπεις τώρα γιατί τα αμάξια στην Ούσα πρέπει να είναι φθηνά, άρα οι φόροι χαμηλοί έως ανύπαρκτοι?Πρωτα πρωτα το 6,5 για να γινει 20% πρεπει να γινει επανασταση...
Ισως να το ανεβασουν στα 7,0 αλλα ισως στο 6,75% Καμμια φορα τοκανουν για 2 χρονια και μετα πρεπει να ξαναψηφιστει οποτε αν δεν ψηφιστει ληγει και παει παλι κατω...Τι λεω δηλαδη οτι δεν ειναι τοσο απλο και τοσο ευκολο να αλλαξει σε στυλ 3 φορες πανω... εστω ο προεδρος να το ηθελε. Για απο 6,5 σε 20 ειναι αδυνατο. Ποτε των ποτων. (χωρις ειρωνια εδω)
Υπαρχουν πολλα πραγματα που πρεπει να συμφωνησουν για να γινει κατι τετοιο. Ο προεδρος εστω το θελει το κοινοβουλειο και η γερουσια δε θα το περασουν οποτε δεν γινεται νομος. ολα πρεπει να συμφωνηθουν. Και φυσικα με τους ρεπουμπλικανους να εχουν αλεργεια με τους φορους ακομα πιο απιθανο...
Επισης το 6,5% ειναι φορος της πολιτειας οχι ομοσπονδιακος. (State sales tax)
Πχ στην Καλιφορνια που εχουν ψιλο μπατηρισει εφτασε στο 8,5 και 8,75 %Ναι διότι δεν υπάρχουν φόροι μετά την αγορά του αυτοκινήτου, το 6.5% μπαίνει επί της MSRP (επ titsataki, γίνονται και εκπτώσεις επ΄αυτής ) η οποία είναι γνωστή τη στιγμή της πώλησης. Μετά την πώληση έχει τέλη κυκλοφορίας μόνο, τα οποία είναι flat $80 τα 2 χρόνια.
Εδώ μιλάμε για τέλη ανάλογα με την MSRP και ενδεχομένως και τεκμήρια ανάλογα με την MSRP δηλαδή θα πρέπει (μόνος τρόπος) να υπάρχει μια βάση δεδομένων με τις MSRP όλων των οχημάτων. Που για τα ήδη κυκλοφορούντα είναι πρακτικά αδύνατο, κάμποσα από αυτά είναι 10ετίας+ χώρια τα μεταχειρισμένα εισαγωγής. Αρα οποιοδήποτε τέτοιο μέτρο θα αφορά μόνο τα καινούργια αυτοκίνητα.
Ναι γιαυτο τη λεμε MSRP (το S = suggested). Ολα εξαρτωνται απο την αγορα και ζητηση.
Η βαση δεδομενων του MSRP δεν ειναι δυσκολο να βρεθει. Οπως εγινε στις ΗΠΑ ετσι γινεται και στην Ελλαδα.
Το οτι θα αφορα τα καινουργια η παλια δεν εχει σημασια. Τα παλια θα εχουν αξια που θα ειναι εξαρτωμενα απο τις τιμες των καινουργιων.Τα τεκμηρια με βαση την MSRP δεν ειναι σωστα γιατι οπως και στις ΗΠΑ ολοι τα παιρνουν με δανεια. Εχουν δανεια μεχρι 80 μηνες(ισως και παραπανω). Οποτε πολυ κοσμος παιρνει αυτοκινητα απο 25 μεχρι 70-80 χιλαδες δολ. Και αν παμε και στο λησινγκ ακομα πιο φτηνα μια και στην πραγματικοτητα να νοικιαζουν/δνειζονται για ορισμενα χρονια.
Νικος
-
Η ουσία δεν είναι αν θα πρέπει να συμφωνήσουν οι ρεπουμπλικάνοι ή η γερουσία για να πάει π.χ. στο κάθε 20% ο φόρος, η ουσία είναι ότι οι φόροι είναι χαμηλοί γιατί πρέπει το αυτοκίνητο να είναι φτηνό και να κυκλοφορεί. Αλλιώς καπούτ η ντόπια παραγωγή και φυσικά κάποιες από τις εξαγωγές. Και φυσικά η ανάπτυξη, έτσι όπως έχει δομηθεί και εννοείται στη χώρα.
Και εδώ είναι η ειδοποιός διαφορά με τη χώρα μας που δεν έχει ίδια παραγωγή, άρα δεν έχει κάνει επενδύσεις που να παρειμένει να αποδώσουν, ούτε έχει εργαζόμενους στον τομέα που να κινδυνεύουν να μείνουν άνεργοι, ούτε διακυβεύει κάποια στρατηγική της πρωτοπορεία. Πηγαίνοντας στο άλλο άκρο δε σημαίνει ότι μπορεί να βάζει επαχθείς φόρους στο οτιδήποτε, αλλά σίγουρα δεν πρέπει να ανησυχεί αν π.χ. η Κορβέττα θα φάει 20% σφαλιάρα ή θα μείνει στο 6,5%. -
@dstou εχεις απολυτο δικιο αλλα...
Ο χρήστης titsataki έγραψε:
Πρωτα πρωτα το 6,5 για να γινει 20% πρεπει να γινει επανασταση...
Ισως να το ανεβασουν στα 7,0 αλλα ισως στο 6,75% Καμμια φορα τοκανουν για 2 χρονια και μετα πρεπει να ξαναψηφιστει οποτε αν δεν ψηφιστει ληγει και παει παλι κατω...Τι λεω δηλαδη οτι δεν ειναι τοσο απλο και τοσο ευκολο να αλλαξει σε στυλ 3 φορες πανω... εστω ο προεδρος να το ηθελε. Για απο 6,5 σε 20 ειναι αδυνατο. Ποτε των ποτων. (χωρις ειρωνια εδω)
αυτο τα λεει ολα.
την προθεση του κρατους να κανει ή να μην κανει κατι.
σε μας, θα ειχε παει ο οποιος φορος απο το 6,5 στο 20% χωρις να ρωτησουν κανενα Α-ΝΕ-ΤΑ... -
Αφού πάλι τους ίδιους 300 θα ξαναβάλουμε να μας κυβερνάνε γιατί να μην το κάνουνε, τι έχουνε να χάσουν;
-
Μας έχουν καταστρέψει με τα τέλη κυκλοφορίας κ τέλη ταξινόμησης...
όσο για τα 2α, απορώ πως είναι δυνατόν να έχουμε τρόικα κ να μην τα καταργεί η ίδια-να μην το επιβάλει-τη στιγμή που είναι παράνομα...2 αμάξια θέλουμε να εκτελωνίσουμε (Mercedes A200 d automatik, BMW X 120d automatik) κ τα τέλη ταξινόμησης είναι απαγορευτικά, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας δεν ξέρουμε πόσο θα κοστίζουν την επομένη...
μας έχουν καθηλώσει οι απίστευτοι...
-
ΔΟΥ: Απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας – Στην Φθιώτιδα 1 εκ ευρώ χρωστούν οι ιδιοκτήτες ΙΧ
http://fonografos.net/v1/δου-απλήρωτα-τέλη-κυκλοφορίας-στην-φθ/Φανταστειτε τι εχει να γινει το τελευταιο 2μηνο του ετους, ΞΥπνάτε βρεεε ...
-
ειμαστε παρα πολλοι αυτοι π δεν εχουμε πληρωσει τελη κυκλοφορ. ΟΧΙ γιατι δεν θελουμε αλλα γιατι ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ τα χρηματα!!
πληρωνω ασφαλεια 500 το χρονο (Αθηνα) βενζινη 1.70 για ενα αυτοκ.15 ετιας π κανει 1000-1500 ευρω!!!!! κ θελουν τελη 265ευρω???
ειναι παραλογο!
η μονη λυση πιστευω ειναι να μειωσουν τα τελη(πραγμα απιθανο) η να βαλουν στην εφορια δοσεις για να τα πληρωσουμε....κ εννοειται οχι δοσεις στο προστιμο!!!αλλα στα τελη δηλαδη στα 265 οχι στα 530 που ειναι μαζι με το προστιμο!!
δεν υπαρχει αλλη χωρα στον κοσμο που να βαζει τετοιο προστιμο επειδη δεν εχεις να πληρωσεις τα τελη στο τελος του χρονου!αυτο ειναι απλα εκβιαστικο!!!! -
Σε όλες τις τράπεζες μπορείς να τα πληρώσεις με δόσεις.
-
Και επειδή δεν πρόκειται να γίνει τίποτα ας μείνουμε στο 'άδικη και σκληρή που είναι η ζωή' .
Στάλθηκε από το MT27i μου
-
Ο χρήστης InFiNiTy έγραψε:
Σε όλες τις τράπεζες μπορείς να τα πληρώσεις με δόσεις.αυτο το γνωριζω αλλα αυτο γινεται ΠΡΙΝ περασει η προθεσμια κ βεβαια πρεπει να εχεις πιστωτικη καρτα γιατι ουσιαστικα ειναι ενα ωραιοτατο ΔΑΝΕΙΟ το οποιο κ τοκιζεται αν χασεις καποιες δοσεις....
εγω λεω οτι πρεπει να μπουν δοσεις σε αυτα που χρωσταμε!απο το 2012 κλπ.... -
Εγώ πιστεύω ότι δεν πρέπει να μπουν καθόλου δόσεις στα χρέη σας και πρέπει να σας πάρουν και τα σπίτια.
-
ναι κ τα σπιτια κ τα εξοχικα στη μυκονο (αυθαιρετα εκτος σχεδιου) κ τα cayenne!
-
Ο χρήστης konstantinosmv6 έγραψε:
Σε όλες τις τράπεζες μπορείς να τα πληρώσεις με δόσεις.
αυτο το γνωριζω αλλα αυτο γινεται ΠΡΙΝ περασει η προθεσμια κ βεβαια πρεπει να εχεις πιστωτικη καρτα γιατι ουσιαστικα ειναι ενα ωραιοτατο ΔΑΝΕΙΟ το οποιο κ τοκιζεται αν χασεις καποιες δοσεις....
εγω λεω οτι πρεπει να μπουν δοσεις σε αυτα που χρωσταμε!απο το 2012 κλπ....Να φροντισεις λοιπον να τη χρεωνεις τοσα οσα μπορεις να πληρωσεις χωρις υπερβολες για να μην βαζεις δοσεις.
Sent from a mobile device
-
φιλε μ nikos νομιζω δεν εγινα κατανοητος...ΔΕΝ ειχα ποτε πιστωτικη καρτα κ ουτε θα βγαλω ΠΟΤΕ....
-
Να γιατί το ΔΝΤ έβγαλε έκθεση σύμφωνα με την οποία είναι προτιμότερο να μην πληρώνεις φόρους στην Ελλάδα.
-
και να μην πληρώσεις τέλη.... όταν σε πιάσουν θα πληρώσεις.
Απλά είναι πολύ ρίσκο για έναν νομοταγή πολίτη -
Ας κατεθετες πινακιδες!!
Τέλη κυκλοφορίας (merged)