-
Το βάζω κι εδώ μπας και μερικοί δεν μπαίνουν στο fiat classic...
Μετά τον Άγγελο, σειρά μου να ρωτήσω για χρώματα: αφού θα βγουν οι Cromodora του Fiat για επισκευή, ας γίνει κι ένα βαψιματάκι. Πρόκειται για τις CD9 (αν και εντοπίζω μικροδιαφορές από φωτό στο νετ) ή για αντίγραφό τους και αναρωτιέμαι πώς θα βρω τον σωστό κωδικό χρώματος. Καμιά ιδέα;
-
Επανερχομαι στο ιδιο θεμα μετα την 2η προσπαθεια να βαφουν οι cromodora .Οι ζαντες περασανε αμμοβολη για να καθαριστουν εντελως και να φυγει το παλιο χρωμα . Ωστοσο οι ζαντες ειχαν γρατζουνιες και σημαδια χωρια που οταν εφυγε το χρωμα φανηκαν καποιοι ποροι ( οι ζαντες ειναι 30 χρονων ) γιατι το μαγνησιο κατα το τριψιμο βγαζει υλικο .Συμφωνα με το μαγαζι που τις αφησα επειδη θα γινοταν ηλεκτροστατικη βαφη θα καλυπτονταν τα χτυπηματα . Το αποτελεσμα ειναι οτι οι ζαντες οταν τις πηρα η επιφανεια δεν ειναι λεια εχει 'νερα' και τα σημαδια φαινονται το ιδιο.Αυτος που τις εδωσα ισχυριζεται εκ των υστερων οτι επειδη οι ζαντες ειναι απο μαγνησιο δεν γινεται να καλυφθουν με καποιο ειδικο στοκο γιατι θα φυγει
Υπαρχει περιπτωση να βαφτουν σωστα ζαντες μαγνησιου ?
Σε περιπτωση που εχουν σημαδια ,πορους ,καποιο χτυπημα ,οπως ειναι φυσιολογικο σε μια ζαντα 30 ετων ειναι δυνατον να επισκευαστουν και να γινουν λειες , η ειναι δυσκολο επειδη ειναι απο μαγνησιο . Στο εξωτερικο εχω δει σε ανακατασκευες τον ιδιο τυπο cromodora οπου εχουν γινει καινουργιες , εκτος και αν οι ζαντες αυτες ηταν απο την αρχη αγρατζουνιστες
Γινεται διαμανταρισμα σε τετοιο υλικο ,γιατι εχω ακουσει οτι το μαγνησιο δεν λειενεται οπως π.χ. το αλουμινιο ?
Η αμμοβολη και η ηλεκτροστατικη εγινε σε μαγαζι που υποτιθεται ειδικευεται σε τετοιες βαφες .
Τελικα υπαρχει καποιος που να επισκευαζει τετοιο τυπο ζαντας. -
Με προβληματίζει η τεχνική της αμμοβολής σε υλικά μαγνησίου (ειδικά τόσο παλαιά) και το κατά πόσο καλό μπορεί να είναι στο να καθαρίσουν οι ζάντες.
Τα υλικά φτιαγμένα από μαγνήσιο με τα χρόνια παρουσιάζουν διάβρωση και το υλικο μετατρέπεται σε σκόνη οπότε οι πόροι και τα βαθουλώματα που διέκρινες ίσως να προήλθαν από την ίδια την αμμοβολή.Επίσης, εντελώς πληροφοριακά το γράφω γιατί μου είχε κάνει και εμένα εντύπωση, το μαγνήσιο είναι εύφλεκτο και αν πάρει φωτιά δεν σβήνει με τίποτα παρά μόνο όταν καεί εντελώς!
-
Εχω και εγω μια τετραδα ζαντες μαγνησιου, και φοβαμαι να της παω καπου, μην γινει καμμια ζημια.
-
Συνεχίζοντας την σκέψη μου, πιθανόν τέτοιου είδους ζάντες είναι καλύτερο να επισκευάζονται με πιο συμβατικούς τρόπους.
Τρίψιμο, στοκάρισμα και βαφή φούρνου, όχι ηλεκτροστατική (για μπορούν να στοκαριστούν).
Και μην νομίζετε ότι η βαφή φούρνου δεν αντέχει.
Οι περισσότερες ζάντες μου έτσι είναι βαμμένες και το χρώμα έχει αντέξει μια χαρά ακόμη και σε αυτοκίνητα που έχουν γράψει πολλά χιλιόμετρα σε όλες τις συνθήκες. -
Ο χρήστης volvo164 έγραψε:
Συνεχίζοντας την σκέψη μου, πιθανόν τέτοιου είδους ζάντες είναι καλύτερο να επισκευάζονται με πιο συμβατικούς τρόπους.
Τρίψιμο, στοκάρισμα και βαφή φούρνου, όχι ηλεκτροστατική (για μπορούν να στοκαριστούν).Oι δικιες μου εχουν γινει ηλεκτροστατικη οποτε πως φευγει τωρα η ηλεκτροστατικη ?
Τι υλικο βαζεις για να στοκαρεις απο οτι ξερω δεν καθονται ολα τα υλικα πανω στο μαγνησιο ? -
Μπορει να θελει ειδικό στοκο, αλλα απο εκει και περα η διαδικασία ειναι ιδια φανταζομαι.
-
Ερωτήματα που προκύπτουν:
α) πόσο ίδια είναι τα σημερινά κράματα μαγνησίου με τα προ 30ετίας; Αν, δηλαδή, βρούμε ένα μάστορα που ξέρει να επισκευάζει σύγχρονες ζάντες μαγνησίου, μπορεί να εφαρμόσει τις ίδιες τεχνικές και στις δικές μας;
β) ποια είναι γενικά τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροστατικής έναντι της βαφής φούρνου;
γ) θα είχε κάποιο πλεονέκτημα η υδροβολή - παγοβολή έναντι της αμμοβολής;
-
Δεν το γνωρίζω αλλά θα μου έκανε εντύπωση αν εξακολουθούν να κατασκευάσζουν ζάντες από μαγνήσιο. Τόσα κράμματα έχουν βγει από τότε είναι και το υλικό αρκετά ιδιότροπο...
Η ηλεκτροστατική βαφή είναι πιο ανθεκτική στον χρόνο και στην φθορά (χτυπήματα, ακουμπίσματα κτλ).
Βέβαια μια καλή βαφή φούρνου με σωστή προεργασία και καλό ψήσιμο έχει καλό αποτέλεσμα κι αυτή.Για υδροβολή κτλ, δεν ξέρω να σου απαντήσω. Ο μονοφάρος κάτι έλεγε τις προάλλες όταν τα λέγαμε από κοντά.
Όσον αφορά τον στόκο, νομίζω ότι το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στον τύπο βαφής και όχι στο υλικό στο οποίο θα τον εναποθέσουμε. (Στο κάτω κάτω κάποιος κατάλληλος στόκος θα υπάρχει)
Η ηλεκτροστατική βαφή μπορεί να 'πιάσει' μόνο σε καθαρές επιφάνειες που είναι καλοί αγωγοί του ηλεκτρισμού.Αν κάποιος γνωρίζει κάτι παραπάνω παρακαλώ να μας δώσει τα φώτα του!
Υ.Γ. Μόνο οι Φιατάκιδες ανησυχούν για αυτά τα πράγματα και ανοίγουν τέτοια θέματα;
Οι Αλφα δηλαδή ΔΕΝ έχουν ζάντες μαγνησίου με τα ίδια προβλήματα; ε; -
http://www.alfabb.com/bb/forums/suspens ... binas.html
Αυτες είναι μαγνησίου για Alfa. Βοηθάνε σε τίποτα αυτά που λεει?
-
εγω αν κι εχω σιδερενιες...μια φορα τις εβαψε μαστορας. ξεφλουδισαν! οποτε ενα βραδυ απο το πουθενα και στο χαβαλε με ενα φιλο τις βαψαμε μονοι μας, μετα απο λιγο τριψιμο, με χρωμα σπρει και βερνικι σπρει. ή ειμαστε ταλέντα, ή ο αλλος τις ειχε βαψει με σαλιο
-
Ο χρήστης volvo164 έγραψε:
Με προβληματίζει η τεχνική της αμμοβολής σε υλικά μαγνησίου (ειδικά τόσο παλαιά) και το κατά πόσο καλό μπορεί να είναι στο να καθαρίσουν οι ζάντες.
Τα υλικά φτιαγμένα από μαγνήσιο με τα χρόνια παρουσιάζουν διάβρωση και το υλικο μετατρέπεται σε σκόνη οπότε οι πόροι και τα βαθουλώματα που διέκρινες ίσως να προήλθαν από την ίδια την αμμοβολή.Επίσης, εντελώς πληροφοριακά το γράφω γιατί μου είχε κάνει και εμένα εντύπωση, το μαγνήσιο είναι εύφλεκτο και αν πάρει φωτιά δεν σβήνει με τίποτα παρά μόνο όταν καεί εντελώς!
Οσες ζαντες εχω φτιαξει εγω (τουλαχιστον 5 τετραδες μαγνησιου)τις εχω περασει αμμοβολη λεπτη ζινκ (που δεν χρειαζοταν εντελη)η ασταρι και μετα χρωμα αυτοκινητου σε σπραυ .Τωρα τελευταια εχω αρχισει και περανω και ξεχωριστα το βερνικι .
Στην ηλεκτροστατικη το προβλημα ειναι οτι λογο θερμοκρασιων δεν αντεχει ο στοκος
volvo αυτο με το μαγνησιο και την φωτια φανταζομαι το ξερεις απο τους τροχους των αεροπλανων , ομως τι θερμοκρασιες φτανει ο τροχος κατα το φρεναρισμα για να παρουν ολα φωτια ?διοτι στις δικες μας συνθηκες το θεωρω σχεδον αδυνατο να φουντωσει
-
Ναι, δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει ανάφλεξη παρά μόνο σε περίπτωση φωτιάς σε αεροπλάνο που αναπτύσσονται πολύ μεγάλες θερμοκρασίες. Το έγραψα εντελώς πληροφοριακά γιατι μου είχε κάνει εντύπωση.
-
Ο χρήστης volvo164 έγραψε:
Ναι, δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει ανάφλεξη παρά μόνο σε περίπτωση φωτιάς σε αεροπλάνο που αναπτύσσονται πολύ μεγάλες θερμοκρασίες. Το έγραψα εντελώς πληροφοριακά γιατι μου είχε κάνει εντύπωση.Και εμενα , ετυχε να δω και το video , δεν σβηνει με τιποτα , τουλαχιστον οχι με σκετο νερο
Youtube Video -
Ο χρήστης ritmo130tc έγραψε:
Οσες ζαντες εχω φτιαξει εγω (τουλαχιστον 5 τετραδες μαγνησιου)τις εχω περασει αμμοβολη λεπτη ζινκ (που δεν χρειαζοταν εντελη)η ασταρι και μετα χρωμα αυτοκινητου σε σπραυ .Τωρα τελευταια εχω αρχισει και περανω και ξεχωριστα το βερνικι .
Στην ηλεκτροστατικη το προβλημα ειναι οτι λογο θερμοκρασιων δεν αντεχει ο στοκος
Την 1 η φορα που προσπαθησα να βαψω τις ζαντες οχι με ηλεκτροστατικη , ο 'μαστορας ' που τις ειχε αναλαβει ειχε προβλημα με το υλικο που θα εβαζε για να στρωσει ζαντες ,να καλυψει πορους και χτυπηματα γιατι το υλικο δεν το αφηνε να κατσει το μαγνησιο .Στις δικες σου ειχες χτυπηματα πορους & με τι στοκο τα καλυπτες , γιατι εδω ειναι το ενα προβλημα.
Το 2 με την ηλεκτροστατικη ειναι οτι σε εμενα εκει που ειναι τα διακριτικα της ζαντας 'cromodora' η ηλεκτροστατικη τα θαμπωσε με αποτελεσμα να φαινονται τοσο εντονα τα γραμματα αν λαβουμε υπ'οψην οτι το αναγλυφο των γραμματων δεν ειναι εντονο .Χωρια που τωρα αναρωτιεμαι πως θα φυγει η ηλεκτροστατικη για να τις ξαναπερασω αυτο με το ζινκ που γινεται ?
Το προβλημα δεν ειναι μονο οι τεχνικες αλλα και ποιος τεχνιτης εδω γνωριζει να τις εφαρμοσει σωστα
-
καλησπερα,
μηπως γνωριζει καποιος που εχουν φορεθει ζαντες αλουμινιου(η μαγνησιου)με καρε 4x140, σε 13' η 14' ,μεχρι το 1975;;; -
Μεταφέρω εδώ συζήτηση που είχαμε με τον Kavy και κάποιους αλλους σχετικά με την διαδικασία επισκευής ζαντών μαγνησίου. (Tiaf)
- Remove all paint using a paint stripping chemicals or bead blasting. do not sandblast since it leaves very rough surface.
- Straighten and weld if and where necessary.
- Leave in a hot oven overnight, 150 C approx. Why? Magnesium absorbs moisture. They need to be dry.
- Fill in small damage with fillers for aluminium. Spray with each primer for coloured metals afterwards. If more than few hours passed between drying in a oven and each primer, repeat step 3. Each primer needs to cover all the surfaces of the wheel.
- Paint with metallic base and spray over with clearcoat in at least 3 layers. Paint and clearcoat all the surfaces.
This procedure is far better than what was originally done in cromodora factory so they should last far longer than originally. Keep in mind that corrosion has taken it's toll on all of these old wheels and i wouldn't use them for racing or entusiastic street driving. they're ok for classic cars that are used as classic cars should be used.
-
Ο χρήστης volvo164 έγραψε:
Μεταφέρω εδώ συζήτηση που είχαμε με τον Kavy και κάποιους αλλους σχετικά με την διαδικασία επισκευής ζαντών μαγνησίου. (Tiaf)- Remove all paint using a paint stripping chemicals or bead blasting. do not sandblast since it leaves very rough surface.
- Straighten and weld if and where necessary.
- Leave in a hot oven overnight, 150 C approx. Why? Magnesium absorbs moisture. They need to be dry.
- Fill in small damage with fillers for aluminium. Spray with each primer for coloured metals afterwards. If more than few hours passed between drying in a oven and each primer, repeat step 3. Each primer needs to cover all the surfaces of the wheel.
- Paint with metallic base and spray over with clearcoat in at least 3 layers. Paint and clearcoat all the surfaces.
This procedure is far better than what was originally done in cromodora factory so they should last far longer than originally. Keep in mind that corrosion has taken it's toll on all of these old wheels and i wouldn't use them for racing or entusiastic street driving. they're ok for classic cars that are used as classic cars should be used.
Πρεπει να ξερεις να βαφεις γιατι οι περισσοτερες διαδικασιες πιο πανω είναι ψιλη γραμματικη για τα μαστορια εδω
Σε ποιον φανοποιο βαφεα να παω και να πω ασε τις ζαντες στον φουρνο ολο το βραδυ στους 150C
Όταν λεμε 'primer for coloured metals' τι ακριβως υλικο μιλαμε ?
Εχω ακουσει ότι για βαθια χτυπήματα σημαδια στο εξωτερικο συστηνουν το versa chem 4 minute steel σε 2 σωληνάρια
το εχει βρει κανεις εδώ η παρομοιο συστατικο ? -
Με πρόλαβε ο Στέφανος!
Παρακάτω, άλλος φίλος προτείνει primer με βάση τον ψευδάργυρο για καλύτερη προστασία από την υγρασία.
Ερώτηση: τι είναι το bead blasting? Αμμοβολή με ψιλό κόκκο ή κάτι άλλο;
Αρχίζουμε να βγάζουμε μια άκρη σιγά-σιγά εμείς οι Κρομοντορόπληκτοι!
-
Ο χρήστης volvo164 έγραψε:
Keep in mind that corrosion has taken it's toll on all of these old wheels and i wouldn't use them for racing or entusiastic street driving. they're ok for classic cars that are used as classic cars should be used.Οι δικές μου πάντως **Γιαπωνέζικες **ENKEI μαγνησίου είναι αθάνατες. Μετά απο τουλάχιστον 35 χρόνια απο την κατασκευή τους και με κάμποσα 'γνήσια' και Ιστορικά Ακρόπολις στην πλάτη τους εξακολουθούν μια χαρά να ισοπεδώνουν βράχους για πλάκα.
Για τις **Ιταλικές **Crommodora δεν μπορώ να πώ...
Επίσης πολλές απο αυτές τις έχω βάψει με απλό καθημερινό τρόπο (χωρίς φούρνους, ειδικά χρώματα κλπ κλπ) και δείχνουν μια χαρά καινούριες παρόλες τις ταλαιπωρίες....
Κλασσικές ζάντες