-
Μερικοί προτιμούν τον good-old συμπλέκτη.
Υπάρχει και το αυτόματο και το σειριακό.
Εγώ πάντως ψηφίζω σειριακό με δυνατότητα αυτόματου σε περίπτωση κούρασης και βαρεμάρας.Είναι αλήθεια ότι μερικά σειριακά (όπως αυτό της Μ3) κάνουν γρηγορότερες αλλαγές κι από τον Schumacher ε?
-
Μερικοί προτιμούν τον good-old συμπλέκτη.
Υπάρχει και το αυτόματο και το σειριακό.
Εγώ πάντως ψηφίζω σειριακό με δυνατότητα αυτόματου σε περίπτωση κούρασης και βαρεμάρας.Είναι αλήθεια ότι μερικά σειριακά (όπως αυτό της Μ3) κάνουν γρηγορότερες αλλαγές κι από τον Schumacher ε?
-
Μερικοί προτιμούν τον good-old συμπλέκτη.
Υπάρχει και το αυτόματο και το σειριακό.
Εγώ πάντως ψηφίζω σειριακό με δυνατότητα αυτόματου σε περίπτωση κούρασης και βαρεμάρας.Είναι αλήθεια ότι μερικά σειριακά (όπως αυτό της Μ3) κάνουν γρηγορότερες αλλαγές κι από τον Schumacher ε?
-
σειριακό έχουν ελάχιστα αυτοκίνητα. 'Tύπου' σειριακό έχουν τα περισσότερα.
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
σειριακό έχουν ελάχιστα αυτοκίνητα. 'Tύπου' σειριακό έχουν τα περισσότερα.Σωστό, σειριακός επιλογέας είναι η σωστή έκφραση, αλλιώς πάμε σε λύσεις με τον επιλογέα σε στεφάνη πίσω από το τιμόνι και κόστος 150-200 χιλιάδες Ευρά. Αυτό θέλω.....
-
Η ερώτηση του θέματος είναι μπερδεμένη...
Υπάρχουν μηχανικά και αυτόματα κιβώτια ως προς τον τρόπο κατασκευής του κιβωτίου (με κλασσικά γρανάζια τα μεν, με επικυκλικά γρανάζια και μετατροπέα ροπής τα δε)
Υπάρχουν χειροκίνητα και αυτόματα κιβώτια ως προς τον τρόπο επιλογής των ταχυτήτων αλλά το εσωτερικό ενός κιβωτίου με αυτόματη επιλογή να είναι σαν κλασσικό μηχανικό κιβώτιο (πχ. το Selespeed σε αυτόματη λειτουργία)
Υπάρχουν σειριακά κιβώτια ως προς την κατασκευή τους, δηλ. με μηχανισμό 'μύλου' (όπως στις μηχανές, την F1 και το WRC) και αντίστοιχο τρόπο επιλογής ταχυτήτων αλλά και σειριακά ως προς την επιλογή των ταχυτήτων αλλά συμβατικά μηχανικά ως προς το εσωτερικό του κιβωτίου.
Και όλοι οι λοιποί συνδυασμοί. Χώρια κιβώτια τύπου CVT.
Επειδή υποθέτω πως η ερώτηση δεν έχει να κάνει με τα 'σωθικά' του κιβωτίου αλλά με τον τρόπο επιλογής των ταχυτήτων, φαντάζομαι πως η σωστή της διατύπωση είναι σε σε σχέση με τον τρόπο επιλογής:
Διάταξη 'Η' ή διπλού 'Η'
Σειριακή επιλογή + / -
Αυτόματη επιλογή -
Εγώ θέλω ένα κιβώτιο τύπου μύλου (μοτοσικλετιστικό) με λίγη ηλεκτρονική βοήθεια ώστε να μπορεί να μπαίνει σε νεκρά με ένα πλήκτρο μονάχα κατεβάζοντας μόνο του όλες τις ταχύτητες και μόνο αυτό. Και μετά συμπλέκτη μόνο στο ξεκίνημα και στα κατεβάσματα.
Α, και για να μην το ξεχάσω να κάνεις το μοχλό προς τα πίσω για να ανεβάσεις και προς τα εμπρός για να κατεβάσεις.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Επειδή υποθέτω πως η ερώτηση δεν έχει να κάνει με τα 'σωθικά' του κιβωτίου αλλά με τον τρόπο επιλογής των ταχυτήτων, φαντάζομαι πως η σωστή της διατύπωση είναι σε σε σχέση με τον τρόπο επιλογής:
Διάταξη 'Η' ή διπλού 'Η'
Σειριακή επιλογή + / -
Αυτόματη επιλογήΝαι σωστά.
Λέγοντας μηχανικό, εννοώ την ύπαρξη συμπλέκτη,
Λέγοντας αυτόματο, εννοώ καθόλου συμπλέκτης και αλλαγή ταχυτήτων 'από το αυτοκίνητο',
Λέγοντας σειριακό, εννοώ καθόλου συμπλέκτης και αλλαγή ταχυτήτων από τον οδηγό. -
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Εγώ θέλω ένα κιβώτιο τύπου μύλου (μοτοσικλετιστικό) με λίγη ηλεκτρονική βοήθεια ώστε να μπορεί να μπαίνει σε νεκρά με ένα πλήκτρο μονάχα κατεβάζοντας μόνο του όλες τις ταχύτητες και μόνο αυτό. Και μετά συμπλέκτη μόνο στο ξεκίνημα και στα κατεβάσματα.Α, και για να μην το ξεχάσω να κάνεις το μοχλό προς τα πίσω για να ανεβάσεις και προς τα εμπρός για να κατεβάσεις.
αρκετά κοντά στις απαιτήσεις σου θα ήταν ένα παπί GLX, αυτό με το κυκλικό σύστημα όμως!
εγώ θα ήθελα ένα εντελώς 'μηχανικό', με βαρύ, στραβά τοποθετημένο συμπλέκτη και χρωμιωμένο λεβίε που σχεδόν βγαίνει οριζόντια από το ταμπλό και δεν παίρνει τη δευτέρα με τίποτα...
-
Ο χρήστης kyan έγραψε:
Α, και για να μην το ξεχάσω να κάνεις το μοχλό προς τα πίσω για να ανεβάσεις και προς τα εμπρός για να κατεβάσεις.
Σωστόοοοοος!!!
Πέρυσι είχα την ευκαιρία να κάνω μερικούς γύρους με ένα ημιαυτόματο Volvo S60R στα Μέγαρα, κι επειδή την προηγούμενη έπαιζα Colin McRae με τη Momo τιμονιέρα της Logitech που ήταν στημένη με τον παραπάνω τρόπο (ενώ το κιβώτιο του Volvo ήταν 'παραδοσιακό') είχα μπλέξει τα μπούτια μου στις αλλαγές!!! -
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
αρκετά κοντά στις απαιτήσεις σου θα ήταν ένα παπί GLX, αυτό με το κυκλικό σύστημα όμως!Ή ένα WRC!
εγώ θα ήθελα ένα εντελώς 'μηχανικό', με βαρύ, στραβά τοποθετημένο συμπλέκτη και χρωμιωμένο λεβίε που σχεδόν βγαίνει οριζόντια από το ταμπλό και δεν παίρνει τη δευτέρα με τίποτα...
Μαζόχα!
Αν βρεις τέτοιο 'κιβώτιο' θέλω βόλτα!
-
Σειριακος τροπος αλλαγης leads the way!
-
Εχοντας οδηγήσει χιλιάδες χιλιόμετρα με μηχανή, απορώ που υπάρχουν και άλλα κιβώτια εκτός από σειριακά
Θα πάρω λοιπόν ένα SMG II/III της BMW που είναι σειριακό τύπου 'μύλου' εσωτερικά, με 'αυτάκια' + / - για επιλογή ταχυτήτων και πρόγραμμα αυτόματης λειτουργίας
-
χειροκινητο απο μενα.....
-
Χειροκίνητο, σεριακό!
Κανονικό σειριακό όμως, όχι με σειριακό τρόπο αλλαγής μόνο. -
Το SMGIII τι είναι ρε παιδιά??!!
Να απαντήσουν μόνο όσοι έχουν παραγγείλει Toyota TS!!!
-
Αυτόματο....Έτσι για αντίδραση
-
Ο χρήστης kouk έγραψε:
Το SMGIII τι είναι ρε παιδιά??!!Να απαντήσουν μόνο όσοι έχουν παραγγείλει Toyota TS!!!
SubMachine Gun!!!
-
Ο χρήστης Krusenstern έγραψε:
Το SMGIII τι είναι ρε παιδιά??!!
Να απαντήσουν μόνο όσοι έχουν παραγγείλει Toyota TS!!!
SubMachine Gun!!!
Σωστόοοος!!!
-
Ακούστε και μία αιρετική άποψη: προτιμώ τα μηχανικά κιβώτια και
μάλιστα θα ήθελα πολύ να είχαν 'μισές' ταχύτητες όπως τα φορτηγά και
τα (αγαπημένα μου) παλιότερα λεωφορεία.Τα πλεονεκτήματα προφανή: οι μισές αλλαγές κρατούν τον κινητήρα στην
ωφέλιμη περιοχή (μεγάλο πλεονέκτημα ιδίως στους turbo) και επιπλέον οι
μισές αλλαγές που γίνονται με την προεπιλογή στον σχετικό διακόπτη είναι
πολύ πιο γρήγορες, όποιος έχει μπει/οδηγήσει τέτοιο όχημα γνωρίζει τι
εννοώ.Έχω κάνει πολλά εξαιρετικά ταξίδια με λεωφορεία που είχαν 12άρι κιβώτιο
(6άρι + splitter, δηλαδή οι 'μισές') και πραγματικά πετούσαν, ακόμα και τα
χωρίς turbo! Καθώς δεν έχω εμπειρίες από γρήγορα αυτοκίνητα, θυμάμαι
με συγκίνηση το κόλλημα της πλάτης στο κάθισμα σε ταξίδι με τα υπέροχα
Volvo B10M του ΟΣΕ το 1989 (ολοκαίνουργια τότε, ΥΑΥ-**** ! ) που
εξυπηρετούσαν τη γραμμή της Έδεσσας (λίγο πριν ένας κύριος με τικ στον
ώμο, γνωστός για την καλή τύχη που φέρνει, χαρίσει τη γραμμή στα
συγκριτικά απαράδεκτα τότε ΚΤΕΛ). Οι οδηγοί έκαναν μετά την 3η, όλες
τις αλλαγές μισές, ο turbo συνέχεια on, αίσθηση μοναδική για πούλμαν...Υπάρχουν βέβαια και μειονεκτήματα, πολυπλοκότητα στο χειρισμό (σιγά! )
και στη συντήρηση, βλάβες (αν και σου μένει το υπόλοιπο 6άρι),
αυξημένο βάρος και όγκος.Επίσης μου φαίνονται πολύ ενδιαφέροντα τα παλιότερα αυτοκίνητα με
overdrive, αν κανείς έχει Triumph με τέτοιο κιβώτιο, ενδιαφέρομαι για
βόλτα!Τέλος είναι αξιοσημείωτο το κιβώτιο με προεπιλογή ταχύτητας που είχαν
παλιότερα λεωφορεία (τα πιο πρόσφατα ήταν τα πρώτα αρθρωτά- κατά
σύμπτωση πάλι Volvo- της Θεσ/νίκης και τα διόροφα αστικά Leyland της
Αθήνας) χωρίς συμπλέκτη, καθώς και τα πούλμαν της Volvo (πάλι! ) των
τελευταίων ετών με 7 ή 8 ταχύτητες και συμπλέκτη για την αλλαγή.ΥΓ: αφού δε μπορώ να οδηγήσω τα παραπάνω αρκούμαι στις 24 ταχύτητες
του ποδηλάτου μου.
Ποια είναι η καλύτερη λύση στα κιβώτια ταχυτήτων?