-
Ο χρήστης pankalos έγραψε:
Κι αφού κυρ Στούρνε μ΄ τα υποκαταστήματα των Κυπριακών Τραπεζών δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα γιατί είναι κλειστά σήμερις κι αύριον;
Γιατι αν ηταν ανοιχτα θα αντιμετωπιζαν προβλημα
-
Ο χρήστης ililias έγραψε:
Δλδ ο συριζα εκμ δεν έχει νοικοκυραίους στους ψηφοφόρους του?Οχι βέβαια...Μόνο αναρχοάπλυτους, συνδικαλιστές και ΔΥ
Οι νυκοκυραίοι είναι Δεξιοί και όσοι έμειναν στο Βενιζέλο και στο Κουβέλη.
Μερικοί πιο σκληροί νυκοκυραίοι ψηφίζουν ΧΑ να ξεβρωμίσει ο τόπος και να νυκοκυρευτεί η χώρα.
Πως λέμε η καλή νοικοκυρά είναι δούλα και κυρά; -
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Ναι αλλά η Ελλάδα έχει 11.000.000 υποζύγια , ενώ η Κύπρος μόλις 500.000 .
Είναι μία διαφορά , δεν νομίζεις .
Με μερικες αυξησουλες στο ΦΠΑ μπορει να γινει η δουλεια.
Επισης μπορουν να κανουν και το ελληνικο στυλ του προγραμματος,δηλαδη αυξησεις σε φορους για δηθεν αυξηση εσοδων, που τελικα θα φερουν μειωμενα εσοδα.Αλλα δεν θα πρεπει να προεξοφλουμε οτι το νεο σχεδιο θα ψηφιστει,παραμενει μια δυσκολη υποθεση
Μόνο που η Κύπρος δεν έχει παραγωγή και πέραν του τουρισμού και των καταθέσεων δεν έχει κάτι άλλο .
Και εκεί το ΦΠΑ δεν παίζει . -
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Κι αφού κυρ Στούρνε μ΄ τα υποκαταστήματα των Κυπριακών Τραπεζών δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα γιατί είναι κλειστά σήμερις κι αύριον;
Γιατι αν ηταν ανοιχτα θα αντιμετωπιζαν προβλημα
είναι σαν την αξία των ακινήτων
Όσο δεν πουλάς, όλα βαίνουν καλώς -
Ο χρήστης criuser έγραψε:
Μόνο που η Κύπρος δεν έχει παραγωγή και πέραν του τουρισμού και των καταθέσεων δεν έχει κάτι άλλο .
Και εκεί το ΦΠΑ δεν παίζει .Οι πατάτες Κύπρου είναι μούφα δηλαδή;Τα κυπρέικα γαϊδούρια;Το χαλούμιν;Οι σεφταλιές;
-
Ο χρήστης pankalos έγραψε:
Μόνο που η Κύπρος δεν έχει παραγωγή και πέραν του τουρισμού και των καταθέσεων δεν έχει κάτι άλλο .
Και εκεί το ΦΠΑ δεν παίζει .Οι πατάτες Κύπρου είναι μούφα δηλαδή;Τα κυπρέικα γαϊδούρια;Το χαλούμιν;Οι σεφταλιές;
Ειδικα τα γαϊδουρια κανουν τρελους τζιρους, 50% του παγκοσμιου ΑΕΠ
Μολις εβγηκεν ο Ααννναστασιαδησν και ειπεν οτι η βουλην μαλλον θα ψηφισει απο τα τρια το μακρυτερον, και εχει σχεδιο Β
-
Σήμερα που έκανα βόλτα στο κέντρο μόνο bank run δεν κατάλαβα. Φυσιολογική κίνηση και μέσα στις τράπεζες και στα ΑΤΜ.
-
Τι παιχνιδια ειναι αυτα? Αναβαλλουν τη συνεδριαση μεχρι να εξασφαλισουν το ναι?Για στημενη ψηφοφορια πανε?
Και καλα, αντε πηρανε τα λεφτα. Μετα τελος ή θα εχει και συνεχεια? -
Για την ακριβεια στην Ελλαδα σημερα ειχε μειωμενη κινηση στις τραπεζες δεδομενου οτι συνηθως μετα απο τριημερα εχει αυξημενη.Επισης οπως νομιζω ειπα και πιο πριν,την περασμενη εβδομαδα επεσαν τα καταθετικα επιτοκια
Σε οτι αφορα την ψυχολογια επεσαν εντελως μεσα,ο κοσμος δεν φοβαται καθολου για τις καταθεσεις του ή/και αισθανεται ασφαλεστερος εφοσον φυσικα ειναι εκτος Κυπρου.Φανταζομαι οταν και αν επιτελους ξεμπλοκαριστουν και φυγουν απο Κυπρο τα λεφτα και πανε στις αλλες χωρες της Ευρωπης,μετα οι πασης φυσεως Ολαντ που τωρα κοιταζουν υπομονετικα, θα παρουν και αυτοι ενα κομματι απο την τουρτα -
Ο κοσμος μαλλον καταλαβε ή δεν καταλαβε οτι οτι και να κανει τα χρηματα θα του τα παρουν ειτε με χαρατσια ειτε με κουρεματα και δεν ασχολειτε πια.
-
Απο οτι φαινεται η κυπριακη βουλη θα ψηφισει οχι στο σχέδιο,και ισως και ομοφωνα!
http://www.newsit.gr/default.php?pname= ... 64&catid=7 -
Αν δεν του βγαίνουν τα κουκιά του Κύπριου Σαμαρα, μπορεί να ζητήσει δανεικούς βουλευτές από τον οριτζιναλ, που τους εχει εκπαιδεύσει να λένε σε όλα ναι
-
Ο Νικος Κυριακίδης, partner στην Deloitte, παραθέτει το δικό του διττό -μάλιστα- πλάνο για σωτηρία της Κύπρου βάσει των σημερινών δεδομένων.
Το πλάνο Κυριακίδη
Η Κυπριακή Δημοκρατία κατά τον Σεπτέμβριο του 2011, συναισθανόμενη την συλλογική ευθύνη να συμμετέχει στις αποφάσεις των οργάνων της Ευρωπαικής Ένωσης συναίνεσε στην απομείωση του Ελληνικού Δημόσιου χρέους. O τότε πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας και ο Διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας, αγνοώντας τις επιπτώσεις που θα είχε η απομείωση στο κυπριακό Τραπεζικό Σύστημα αποδέχθηκε και συναίνεσε, χωρίς να θέσει όρους η να ζητήσει αντισταθμιστικά μέτρα. Η απόλυτα άμεση επίπτωση ήταν πλήγμα της τάξεως των €4 δισεκατομμυρίων κυρίως λόγω της έκθεσης των δύο μεγάλων Κυπριακών Τραπεζών στα Ελληνικά Κρατικά Ομόλογα.Μετά την εξέλιξη αυτή κάποιος θα ανέμενε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα αναγνώριζε τις ενέργειες της Κυπριακής Δημοκρατίας και θα προσέφερε στήριξη και βοήθεια προς την Κύπρο η οποία τώρα αντιμετωπίζει τις επιπτώσεις, όπως έχουν εξελιχθεί, της απόφασης για συμμετοχή στο κούρεμα των Ελληνικών Κρατικών Ομολόγων. Αντί αυτού έχουμε την εκβιαστική αντιμετώπιση της οποίας έτυχαν ο πρόεδρος και ο υπουργός οικονομικών κατά τη συνάντηση του Eurogroup της περασμένης Παρασκευής. Έχουμε ουσιαστικά την πρόταση που έχει τεθεί με εκβιαστικό τρόπο προς την δική μας πλευρά, δηλαδή:
Δάνειο €10 δις το οποίο θα εκταμιευθεί, κατόπιν έγκρισης των κοινοβουλίων των κρατών μελών και νοουμένου ότι θα τηρηθούν οι πιο κάτω όροι. Επιβολή τέλους αλληλεγγύης/στήριξης των τραπεζών, επί των καταθέσεων που βρίσκονταν κατατεθειμένες στα Κυπριακά Τραπεζικά Ιδρύματα στη Δημοκρατία στις 17 Μαρτίου 2013, ως ακολούθως:
(α) για κάθε ευρώ μέχρι και εκατόν χιλιάδες (€100.000), με συντελεστή 6,75%,
(β) για κάθε ευρώ πάνω από εκατόν χιλιάδες (€100.000), με συντελεστή 9,99%.
Έναντι του τέλους θα διατίθενται σε κάθε καταθέτη μετοχές πιστωτικού ιδρύματος στη Δημοκρατία υπό όρους που καθορίζονται με Διάταγμα του Υπουργού που θα δημοσιεύεται στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας. Παράλληλα τα μέτρα περιλαμβάνουν αύξηση του εταιρικού φόρου από 10% σε 12.5% και της Έκτακτης Αμυντικής Εισφοράς στους τόκους από 15% σε 25%.
Τα πιο πάνω μέτρα κρίνονται καταστροφικά για το μέλλον της Κύπρου ως Χρηματοοικονομικό Κέντρο και πλήττουν ανεπανόρθωτα την αξιοπιστία της; ιδιαίτερα το τέλος/κούρεμα των καταθέσεων, με τον τρόπο που επιχειρείται να γίνει ισοδυναμεί με οικονομικό πραξικόπημα που δεν έχει αποτολμηθεί σε καμία άλλη δυτική χώρα μέχρι σήμερα και διερωτώμαι εάν έχει δοκιμαστεί/εφαρμοστεί ακόμη και σε οποιαδήποτε άλλη τριτοκοσμική χώρα. Τα μέτρα είναι λανθασμένα και πλήττουν το κύρος και της Ευρωζώνης ευρύτερα. Τα προβλήματα που προκαλούνται είναι μεταξύ άλλων:
Τα προτεινόμενα μέτρα των οποίων αμφισβητείται η νομιμότητα, είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσουν αγωγές εναντίον των εμπορικών τραπεζών και κατ’επέκταση και εναντίον της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Πλήττουν την αξιοπιστία της Κύπρου ως Διεθνές Χρηματοοικονομικό Κέντρο και θα χάσουμε μετά το κούρεμα και το άνοιγμα των τραπεζών οριστικά τους περισσότερους ξένους αλλά και πολλούς
Κύπριους καταθέτες που θα θέλουν να μεταφέρουν εκτός Κύπρου και τα υπόλοιπα που θα παραμείνουν στους λογαριασμούς τους.
Η Κύπρος χάνει αρκετά από τα φορολογικά πλεονεκτήματα πού έχει αναπτύξει και ελαττώνεται σημαντικά η δυνατότητα της Κύπρου να ανακάμψει και να ανακτήσει το χαμένο έδαφος και την δυνατότητα αποπληρωμής του δανεισμού από την ΤΡΟΙΚΑ
Στόχος της ΤΡΟΙΚΑΣ φαίνεται να είναι η συρρίκνωση του Χρηματοπιστωτικού τομέα της Κύπρου η οποία δεν μπορεί να επιτευχθεί σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, δηλαδή σε 72 ώρες, χωρίς να προκαλέσει τεράστιες και άδικες ζημιές σε επενδυτές και καταθέτες. Μπορεί όμως, νοουμένου ότι συμφωνούμε με αυτή την προσέγγιση, να επιτύχουμε το ίδιο αποτέλεσμα με ελεγχόμενο τρόπο σε μια πιο μακροχρόνια περίοδο 3 έως 5 χρόνων, χωρίς να προκληθούν οι ζημιές που προκύπτουν με τον απότομο και παράνομο τρόπο που προτείνει η ΤΡΟΙΚΑ.
Η ΤΡΟΙΚΑ δηλώνει ότι το ποσό που έχουν αντλήσει οι Κυπριακές Τράπεζες από το ELA (Emergency Liquidity Assistance) βρίσκεται στα όριά που έχουν καθοριστεί δηλαδή τα €10 δις (έχουν αντληθεί τα €9.2 δις και απομένουν τα €0.8 δις) και συνεπώς πρέπει να λήξει το ELA και να δοθεί λύση. Η πρόταση όμως που έχει τεθεί δεν φαίνεται να είναι η ολοκληρωμένη λύση. Τι διασφαλίζει ότι δεν θα χρειαστεί να αντληθούν και πάλι σημαντικά ποσά από το ELA; Αναπόφευκτα αυτό θα συμβεί αφού θα χρειαστεί να αντικατασταθούν τα ποσά των καταθέσεων που μετά το κούρεμα θα αποδημήσουν. Δεν υπάρχει καμία διαβεβαίωση ότι μετά το κούρεμα η ΤΡΟΙΚΑ θα έχει τη διάθεση και θα μπορεί από το ELA να συνεχίσει επ’ αόριστον και χωρίς περιορισμούς να αντικαθιστά τα ποσά των καταθέσεων που θα φεύγουν.
Σε περίπτωση που η ΤΡΟΙΚΑ διαφωνεί με την ελεγχόμενη προσέγγιση και σταδιακή συρρίκνωση του Χρηματοπιστωτικού τομέα της Κύπρου, θα δημιουργηθούν εύλογα ερωτήματα για το κατά πόσο τα μέτρα σταματούν με το πρώτο κούρεμα η μήπως θα χρειαστεί να ακολουθήσουν και άλλα πιο οδυνηρά μέτρα με πιθανόν δεύτερο μνημόνιο.
Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω θα πρέπει να υπάρχουν λοιπόν έτοιμες προς συζήτηση δύο υπαλλακτικές λύσεις :I. Λύση Α - εντός Μνημονίου, την οποία με γνώμονα τις τελευταίες εξελίξεις, τη συμπεριφορά της ΤΡΟΙΚΑΣ και το τι μας επιφυλάσσεται φοβούμαι να υποστηρίξω πλέον
II. Λύση Β - με απεγκλωβισμό από το Μνημόνιο και θαρραλέα στήριξη του τραπεζικού μας συστήματος από τους Κύπριους χωρίς να επηρεαστούν οι ξένοι αλλά με δυνατότητα εθελοντικής συμμετοχής των ξένων κατόπιν δικής τους επιλογής. Αυτό νοουμένου ότι:
το τραπεζικό μας σύστημα διοικείται με σωστές αρχές και πρότυπα διοίκησης,
πωλούνται οι δραστηριότητες στην Ελλάδα των Κυπριακών Τραπεζών σε δίκαιες αξίες
δεν γίνονται οποιεσδήποτε αλλαγές στο φορολογικό μας σύστημα, δηλαδή παραμένει ο εταιρικός φόρος στο 10%, και η Έκτακτη Αμυντική Εισφορά επι των μερισμάτων στο 15% και των τόκων στο 10%.ΛΥΣΗ Α
Παραχωρείται Δάνειο €10 δις από την ΤΡΟΙΚΑ το οποίο θα εκταμιευθεί και θα εισρεύσει στο Κυπριακό Τραπεζικό Σύστημα σταδιακά και όταν και εφόσον χρειάζεται, κατόπιν έγκρισης των κοινοβουλίων των κρατών μελών. Ας σημειωθεί ότι με βάση το βασικό σενάριο της Pimco δεν
φαίνεται να χρειάζονται τα €10 δις για το Κυπριακό Τραπεζικό Σύστημα, νοουμένου ότι θα βρεθεί λύση άμεσα και δεν θα παραταθεί άλλο η αβεβαιότητα.
Παραχωρείται εξασφάλιση προς την ΤΡΟΙΚΑ με υποθήκευση μέρους των εσόδων του οικοπέδου 12 για παραχώρηση πρόσθετων κεφαλαίων αν χρειάζονται, ή γίνεται πρόσθετη άντληση κεφαλαίων με έκδοση σε επενδυτές μετατρέψιμων ομολόγων της εταιρείας/επένδυσης στο φυσικό αέριο, με δικαίωμα μετατροπής σε μετοχές στο μετοχικό της κεφάλαιο σε όρους ευνοϊκότερους από αυτούς που θα ισχύουν όταν θα εκδοθούν οι πρώτες μετοχές σε κατοπινό στάδιο, η με έκπτωση (at a discount) από την τιμή των μετοχών αυτών στην ελεύθερη αγορά όταν θα εξασκηθούν τα δικαιώματα μετατροπής.
Δέσμευση για ιδιωτικοποίηση των ημικρατικών οργανισμών σε μια λογική περίοδο μετά που θα ακολουθηθεί ενδεδειγμένη διαδικασία που να διασφαλίζει ότι θα ιδιωτικοποιηθούν αφού προετοιμαστούν και ενδυναμωθούν με την κατάλληλη αναδιάρθρωση και τις κατάλληλες στρατηγικές επιχειρηματικές συμμαχίες. Η διαδικασία αυτή θα πρέπει να γίνει στις κατάλληλες χρονικές στιγμές για τον κάθε οργανισμό έχοντας ως γνώμονα την μεγιστοποίηση των εσόδων του κράτους από την ιδιωτικοποίηση και κατ’ επέκταση των ποσών που θα είναι διαθέσιμα για αποπληρωμή των χρεών.
Παράλληλα επιβάλλεται ανώφλι (ceiling) στα επιτόκια τα οποία θα καταβάλλονται στις καταθέσεις για περίοδο τριών περίπου χρόνων, γεγονός το οποίο θα μειώσει τις εκροές του χρηματοπιστωτικού μας συστήματος κατά περίπου 2% με 2.5% το χρόνο. Η μείωση θα δικαιολογείται λόγω της σημαντικής βελτίωσης της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας της Κύπρου, γεγονός το οποίο θα δώσει στις Κυπριακές Τράπεζες την δυνατότητα να δανείζουν με σημαντικά χαμηλότερα επιτόκια, και να υποβοηθηθεί η ανάπτυξη.ΛΥΣΗ Β
Προωθείται και καλλιεργείται η ιδέα της απεμπλοκής από το Μνημόνιο λόγω των κινδύνων που φαίνεται να προκύπτουν, όπως το ερώτημα γιατί πειραματίζονται με την Κύπρο με κάτι που εκ πρώτης όψεως φαίνεται παράνομο, και τι διασφαλίζει ότι δεν θα επανέλθουν με δεύτερο μνημόνιο και πιο επαχθείς όρους όταν το πείραμα αποτύχει, η όταν θα εκταμιεύουν τη δεύτερη η τρίτη δόση. Με βάση αυτή την προσπάθεια και ιδέα πείθονται οι πολιτικοί μας και οι Κύπριοι καταθέτες να επωμισθούν εξολοκλήρου το κόστος της επένδυσης και τον κίνδυνο της ανακεφαλαιοποίησης των δύο μεγάλων τραπεζών, όπως περιγράφεται πιο κάτω:
Εξετάζεται πιθανή συγχώνευση των δύο και δημιουργία Good Bank και Bad Bank με την απόσπαση του μέρους που θα αποτελεί την Bad Bank και αφήνοντας ουσιαστικά τους καταθέτες/επενδυτές να επενδύσουν στο υγιές κομμάτι, στην Good Bank που θα δημιουργηθεί.
Καθορίζονται τα ποσά που απαιτούνται για την ανακεφαλαιοποίηση ξεκινώντας με το βασικό σενάριο της μελέτης της Pimco και καταλήγοντας στο ακραίο, δηλαδή από €5.6δις σε €8.2 δις
Καθορίζεται ο λόγος των τραπεζικών καταθέσεων των Κυπρίων προς τις ανάγκες του ακραίου σεναρίου Ρα και ο αντίστοιχος λόγος για το βασικό σενάριο Ρβ. Το Ρα υπολογίζεται περίπου στο 20% και το Ρβ στο 13%. (Χρειάζεται να επαναϋπολογισθούν με βάση επιβεβαιωμένα στοιχεία από την Κεντρική Τράπεζα.)
Εκδίδονται προς τους Κύπριους καταθέτες μετατρέψιμα αξιόγραφα ενισχυμένου κεφαλαίου ('ΜΑΕΚ') με βάση το Ρβ και δεσμεύονται πρόσθετα ποσά καταθέσεων τα οποία να καλύπτουν μέχρι και το ακραίο σενάριο Ρα.
Τα ΜΑΕΚ θα είναι του τύπου που θα αποτελούν Βασικά Πρωτοβάθμια Κεφάλαια (Core Tier I) της Τράπεζας και τα οποία θα μετατρέπονται σε κεφάλαιο είτε κατ’ επιλογή του κατόχου είτε της Κεντρικής Τράπεζας όταν και εφ’ όσον κρίνεται απαραίτητο με βάση την κεφαλαιακή επάρκεια της τράπεζας.
Τα πρόσθετα ποσά των δεσμευμένων καταθέσεων θα χρησιμοποιηθούν όταν και εφόσον τα ήδη εκδομένα ΜΑΕΚ έχουν χρησιμοποιηθεί και μετατραπεί σε ίδια κεφάλαια.
Οι ξένοι καταθέτες θα έχουν το δικαίωμα εάν και εφ’ όσον το επιθυμούν να συμμετέχουν εθελοντικά στα ΜΑΕΚ με τους ίδιους όρους.
Η συμμετοχή ξένων θα ελαττώνει τις αξίες των Ρα και Ρβ για τους Κύπριους ανάλογα.
Οι κάτοχοι των ΜΑΕΚ, Κύπριοι και ξένοι θα τους εκδίδονται δωρεάν και αριθμός Δικαιωμάτων Προτίμησης με την άσκηση των οποίων οι κάτοχοί τους να αποκτούν μετοχές στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας/επένδυσης στο φυσικό αέριο σε όρους ευνοϊκότερους από αυτούς που θα ισχύουν όταν θα εκδοθούν οι πρώτες μετοχές σε κατοπινό στάδιο, η με έκπτωση (at a discount) από την τιμή των μετοχών αυτών στην ελεύθερη αγορά όταν θα εξασκηθούν τα Δικαιώματα Προτίμησης. Σκοπός των Δικαιωμάτων Προτίμησης είναι να συμπληρώνουν τις αποδόσεις των ΜΑΕΚ και των μετοχών των Τραπεζών.
Δέσμευση για ιδιωτικοποίηση των ημικρατικών οργανισμών σε μια λογική περίοδο μετά που θα ακολουθηθεί ενδεδειγμένη διαδικασία που να διασφαλίζει ότι θα ιδιωτικοποιηθούν αφού προετοιμαστούν και ενδυναμωθούν με την κατάλληλη αναδιάρθρωση και τις κατάλληλες στρατηγικές επιχειρηματικές συμμαχίες. Η διαδικασία αυτή θα πρέπει να γίνει στις κατάλληλες χρονικές στιγμές για τον κάθε οργανισμό έχοντας ως γνώμονα την μεγιστοποίηση των εσόδων του κράτους από την ιδιωτικοποίηση και κατ’ επέκταση των ποσών που θα είναι διαθέσιμα για αποπληρωμή των χρεών.
Παράλληλα επιβάλλεται ανώφλι (ceiling) στα επιτόκια τα οποία θα καταβάλλονται στις καταθέσεις για περίοδο τριών περίπου χρόνων, γεγονός το οποίο θα μειώσει τις εκροές του χρηματοπιστωτικού μας συστήματος κατά περίπου 2% με 2.5% το χρόνο. Η μείωση θα δικαιολογείται λόγω της σημαντικής βελτίωσης της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας της Κύπρου, γεγονός το οποίο θα δώσει στις Κυπριακές Τράπεζες την δυνατότητα να δανείζουν με σημαντικά χαμηλότερα επιτόκια, και να υποβοηθηθεί η ανάπτυξη.
Και οι δύο πιο πάνω λύσεις θα πρέπει να συνοδεύονται από:
έρευνα και να αποκαλύπτονται στοιχεία για όσους έχουν φυγαδεύσει κεφάλαια από την Κύπρο στο εξωτερικό κατά τις τελευταίες τρείς βδομάδες και παράλληλα να εξετάζεται κατά πόσο ήταν κάτοχοι προνομιούχων και ευαίσθητων πληροφοριών.
έρευνα για να αποδοθούν ευθύνες στους υπεύθυνους για την σημερινή κατάσταση του τραπεζικού μας συστήματος, συμπεριλαμβανομένου και του τρόπου καθώς και των όρων κάτω από τους οποίους έγιναν εξαγορές τραπεζών η άλλων μεγάλων επενδύσεων στην Κύπρο και στο εξωτερικό.http://www.sigmalive.com/inbusiness/new ... ials/35879
Πολύ καλή η πρόταση Β.
-
Ο χρήστης dimitris_f έγραψε:
Το φυσικο αεριο θα αποφερει (αν αποφερει) καποια φραγκα μετα απο αρκετα χρονια
α. Εγραψα οτι η σημαντικοτητα των κοιτασματων που εχουν βρεθει μεχρι στιγμης ειναι αμφισβητουμενη. Το οποιο ειναι διαφορετικο απο το 'ειναι αναξια λογου'. Επισης αναφερθηκα στα εσοδα που θα αποφερει στο κυπριακο δημοσιο (σ' αυτα αναφερθηκε ο Adriver) και οχι στις Noble, Total, ENI, κτλ.
β. Το οτι δεν παιζει τωρα , δεν εχει να κανει με το τι θελουν (και πιθανως απαιτησουν) οι τουρκοκυπριοι.
γ. Το κοστος μεταφορας υγροποιημενου αεριου ειναι μεγαλυτερο απο το κοστος μεταφορας μεσω χερσαιων αγωγων (εκτος αν το μηκος των αγωγων ειναι μεγαλυτερο απο 3000 χλμ, στο σχημα 5.2 εχει συγκριση του κοστους των τριων τροπων μεταφορας). Αυτο ανεβαζει και το κοστος , με οτι αυτο συνεπαγεται (πχ χαμηλο ποσοστο κερδους για το κυπριακο δημοσιο).Και κυριως ηθελα να επισημανω (στον Adriver) οτι τα οποια εσοδα απο το φυσικο αεριο θα ερθουν μετα απο αρκετα χρονια. 2018 (λες οτι) λενε τα σχεδια, μαλλον θα παει πιο μετα.
Τεσπα, ας περιμενουμε το 2018 και τα ξαναλεμε.
α) Η σημαντικοτητα των κοιτασματων δεν ειναι καθολου αμφισβητουμενη αφου πλεον εχουν επιβεβαιωθει οτι επεκτεινωντε και στην Κυπριακη ΑΟΖ. Ο ιδιος γεωλογικος σχηματισμος επεκτεινεται προς τα ΒΔ και αναμενεται να εχει πολυ μεγαλυτερες ποσοτητες αλλα και καποιες τεχνικες ιδιαιτερωτητες τα κανουν πιο ελκυστικα απο αυτα του Ισραηλ. Επισης η Noble τρυπαει και για πετρελαιο και οπως ολα δειχνουν μεχρι στιγμης στην χειροτερη περιπτωση θα ειναι ενας ακομα σχηματισμος φυσικου αεριου εαν δεν ειναι πετρελαιο. Εαν ειναι πετρελαιο μπορει να πιασει ανετα τιμες εως και 150 δολαρια το βαρελι.
β)Οι σκεψεις για να παρουν μεριδιο και οι Τουρκοκυπριοι ηταν ιδεες της προηγουμενης κυβερνησης.
γ)Το κοστος μεταφορας του LNG δεν ειναι μεγαλυτερο αλλα η ενεργεια που απαιτειται για να υγροποιησεις το φυσικο αεριο ειναι μεγαλη (περιπου 25% καταναλωνεται στην διαδικασια της υγροποιησης), αλλα μπορεις μετα να το διαθεσεις σε αγορες στην Ασια προς 18$/ΜΜΒΤU αντι για 8 στην Ευρωπη μεσω αγωγου. Επισης με το LNG δεν εξαρτασαι απο χωρες μεσαζωντες.Το Κυπριακο δημοσιο σαφως και θα εχει μεγαλυτερο κερδος απο την επιλογη LNG. Ο αγωγος συμφωνα με το διαγραμμα που παρεθεσες, πολυ καλυτερη πηγη ειναι το διαγραμμα του Wood, συμφερει οικονομικα μονο αν πουλας αεριο και LNG στην ιδια τιμη, κατι που φυσικα δεν κανεις.
δ)Ηδη η Κυπρος εχει τα πρωτα εσοδα απο τα μπονους υπογραφης που εδωσαν Τοtal & ENI και ειναι αρκετα. Επισης η ΕΝΙ ηδη μεταφερει προσωπικο στην Κυπρο και ανοιγει γραφεια, κατι το οποιο εχει κανει η Noble, και το ιδιο αναμενεται να κανει και η Τοtal. Εμμεσα ωφελη εχει ηδη, και η Total και ΕΝΙ μαλλον θα αναπτυξουν πολυ πιο γρηγορα απο την Νoble τα οικοπεδα τους, οποτε το 2018 μοιαζει αρκετα πιθανο.
ε)Η Κυπρος μπορει καλιστα να αντλησει κεφαλαια μεσω IPO μονο με το κοιτασμα Αφροδιτη του Οικοπεδου 12, βεβαια οταν τα λεγαμε αυτα δεν ακουγαν, τωρα ειναι αργα για δακρυα .
Ισως κανω λαθος [για το ποσο σημαντικα θα ειναι (για διαφορους λογους μεχρι και γεωπολιτικους) τα μελλοντικα εσοδα του κυπριακου δημοσιου απο το φυσικο αεριο]. Ο χρονος θα δειξει.
Αν ηταν βεβαιο οτι τα μελλοντικα εσοδα της Κυπρου απο το φυσικο αεριο θα ειναι τοσο σημαντικα , δεν θα εβγαζε η Κυπρος καποιο ομολογο φυσικου αεριου ,το οποιο μαλιστα θα γινοταν αναρπαστο, αντι να παρακαλαει (για 2,5 δις) ο Χριστοφιας τον Πουτιν και να κουρευει τις καταθεσεις ο Αναστασιαδης ? Απλα και λογικα.
Μετα την πρωτη γεωτρηση της Noble, ειχε κατατεθει πληρης προταση για να δημιουργια Εθνικης εταιριας πετρελαιου η οποια θα προχωρουσε σε ΙΡΟ στα χρηματηστηρια του Λονδινου, Νεας Υορκης και Λευκωσιας. Το γιατι δεν προχωρησε μαλλον πρεπει να ερωτηθει ο κ. Χριστοφιας.
-
Ο χρήστης dimitris_f έγραψε:
Αν ηταν βεβαιο οτι τα μελλοντικα εσοδα της Κυπρου απο το φυσικο αεριο θα ειναι τοσο σημαντικα , δεν θα εβγαζε η Κυπρος καποιο ομολογο φυσικου αεριου ,το οποιο μαλιστα θα γινοταν αναρπαστο, αντι να παρακαλαει (για 2,5 δις) ο Χριστοφιας τον Πουτιν και να κουρευει τις καταθεσεις ο Αναστασιαδης ? Απλα και λογικα.
Τα έσοδα θα είναι σημαντικά αλλά το πότε θα μπουν στα κρατικά ταμεία είναι αμφισβητούμενο (λόγω της εμπλοκής με το Κυπριακό, δεν είναι τεχνικό το ζήτημα)
Ακομη κι΄ ετσι ( να ειναι σημαντικα τα εσοδα) , αυτο που μετραει ειναι το ποτε θα μπουν στο ταμειο. Και σε γεωπολιτικους λογους αναφερθηκα. Και δεν εννοω μονο το κυπριακο αλλα και το ριξιμο (οπως διαβαζω) της Συριας και του Λιβανου απο τη συμφωνια Κυπρου - Ισραηλ. Ουτε γνωστης των γεωπολιτικων ειμαι ουτε των τεχνικων ζητηματων του φυσικου αεριου , οποτε time will tell. Οπως εγραψα , ισως κανω λαθος.
Δεν υπαρχει θεμα μεταξυ Κυπρου και Λιβανου η Συριας, αλλα μονο με το Λιβανο και το Ισραηλ επειδη το Ισραηλ καθωρησε την δικη του ΑΟΖ χωρις να ερθει σε συμφωνια με το Λιβανο. Αυτο ειχε σαν απο αποτελεσμα να πανε το θεμα στα Ηνωμενα Εθνη και αυτα να παρουν την θεση του Λιβανου.
Οσο για τα εσοδα, ειπαμε μερικες εκατονταδες εκατομυρια εχουν μπει ηδη στα κρατικα ταμεια. -
Ο χρήστης pankalos έγραψε:
Δλδ ο συριζα εκμ δεν έχει νοικοκυραίους στους ψηφοφόρους του?
Οχι βέβαια...Μόνο αναρχοάπλυτους, συνδικαλιστές και ΔΥ
Οι νυκοκυραίοι είναι Δεξιοί και όσοι έμειναν στο Βενιζέλο και στο Κουβέλη.
Μερικοί πιο σκληροί νυκοκυραίοι ψηφίζουν ΧΑ να ξεβρωμίσει ο τόπος και να νυκοκυρευτεί η χώρα.
Πως λέμε η καλή νοικοκυρά είναι δούλα και κυρά;Τώρα, βέβαια, θα είχα καταλάβει, αλλά θυμάμαι παλιότερα (sic) ότι δυ κ συνδικαλιστές ήτανε βολεμένοι νοικοκυραίοι της νδ ή του πασοκ κ μπερδεύομαι...
-
Αρχισε η συνεδριαση στην Κυπρο,αντε να δουμε εαν σημερα θα χαιρετισουμε την Μερκελοζωνη
-
Ο χρήστης Tiger έγραψε:
Αρχισε η συνεδριαση στην Κυπρο,αντε να δουμε εαν σημερα θα χαιρετισουμε την ΜερκελοζωνηTo όχι είναι δεδομένο...από εκεί και πέρα να δούμε τι θα γίνει
-
Ο χρήστης dimik έγραψε:
Αρχισε η συνεδριαση στην Κυπρο,αντε να δουμε εαν σημερα θα χαιρετισουμε την Μερκελοζωνη
To όχι είναι δεδομένο...από εκεί και πέρα να δούμε τι θα γίνει
Αν πεις οχι πρεπει να εισαι ετοιμος και να φυγεις αν χρειαστει,δεν λες ετσι απλα οχι ελπιζοντας οτι ο αλλος μπλοφαρει
-
http://www.capital.gr/NewsTheme.asp?id=1754089
Οι εγγυήσεις για τις καταθέσεις ισχύουν μόνο στην περίπτωση χρεοκοπίας μίας τράπεζας και δεν προστατεύουν έναντι δημοσιονομικών μέτρων που αποφασίζονται από τα κοινοβούλια, δήλωσε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν, Simon O΄Connor, όπως μεταδίδει το Reuters.
«Η νομοθεσία της Ε.Ε. εγγυάται τις καταθέσεις έως 100.000 ευρώ ανά πελάτη σε κάθε τράπεζα σε περίπτωση τραπεζικής χρεοκοπίας. Όλα τα κράτη μέλη έχουν την υποχρέωση να εξασφαλίζουν πως αυτή η προστασία ισχύει,» ανέφερε ο O΄Connor/
«Σε αυτή την περίπτωση, δεν μιλάμε για μία τέτοια κατάσταση, μιλάμε για έναν έκτακτο φόρο ο οποίος θα εφαρμοστεί ως ένα δημοσιονομικό μέτρο σε όλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς στην Κύπρο, σημείωσε ο O΄Connor στο πλαίσιο της τακτικής ενημέρωσης Τύπου, συμπληρώνοντας πως ο συνολικό πακέτο είναι επαρκές για να αποκαταστήσει τη βιωσιμότητα του κυπριακού τραπεζικού συστήματος.
Πηγή:www.capital.gr
Aρα να ετοιμαζόμαστε και στην Ελλάδα , αφού οι άλλοι φόροι πλέον δεν αποδίδουν .
Kύπρος και ΔΝΤ