-
Ο χρήστης pipitopapaki έγραψε:
Noμιζω οτι αρχιζει να γινεται πιο ξεκαθαρο:
το ABS προσαρμοζει την πιεση του φρενου σε καθε τροχο ξεχωριστα και αναλογα με την συμπεριφορα του καθε τροχου, η οποια μπορει να επηραζεται απο διαφορους παραγοντες. Αποτελεσμα των παραπανω, ειναι ο οδηγος του αυτοκινητου να διατηρησει τον ελεγχο του αυτοκινητου σε περιπτωση εκτακτης αναγκης, ανεξαρτητως σε τι επιφανεια βρισκεται ο καθε τροχος, και ταυτοχρονα η αποσταση ακινητοποιησης του οχηματος να ειναι ιδια ή και μικροτερη. Επιπλεον αλλα συστηματα που διαθετουν τα αυτοκινητα, θα βοηθησουν τον οδηγο και θα κανουν το 'προβλημα' που δημιουργειται σε τετοιες περιπτωσεις, οσο το δυνατον μικροτερο και οσο το δυνατο ευκολοτερα αντιμετωπισιμο, ακομα και σε ακραιες καταστασεις... -
nass
Actuator ( ενεργοποιητής )
-
Αυτό χρησιμοποιούσα και γω αλλά δεν μου άρεσε (στην άλλη μου ζωή έκανα για χρόνια μεταφράσεις τεχνικών κειμένων), το 'επενεργητής' του ΙΚΕ μου αρέσει καλύτερα
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Αυτό χρησιμοποιούσα και γω αλλά δεν μου άρεσε (στην άλλη μου ζωή έκανα για χρόνια μεταφράσεις τεχνικών κειμένων), το 'επενεργητής' του ΙΚΕ μου αρέσει καλύτεραEπενεργητής = επενεργώ - επιδρώ -επιδρά επί ( impact - have an effect on )
Ενεργοποιητής= ενεργοποιεί κάτι ( actuator - μηχανισμός )Εσύ διαλέγεις τι σου αρέσει, και τι ταιριάζει σε κάθε περίπτωση αφού μεταφράζεις τεχνικά κείμενα.
Η γλώσα μας έχει για κάθε περίπτωση αρκετές λεπτές εκφάνσεις για να είναι απόλυτη στην περιγραφή πραγμάτων και καταστάσεων και μπορεί να χρησιμοποιείται ανάλογα. -
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Μούφα λοιπόν το ABS παίδες. Μήπως να ανοίξουμε -πάλι- ένα θέμα για τους αερόσακους? onyx τι έχεις να πεις ? Σε έρευνες που έγιναν λέει όσες φορές άνοιξαν οι αερόσακοι, σχεδόν πάντα υπήρξε ατύχημα, ΣΟΚ?21 Quadra ξεκίνα και ακολουθούν και άλλοι
Τα είπες όλα μόνος σου.... δεν έχω να προσθέσω κάτι...
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
@onyx!Σε σχέση με την αρχική σου απορία, αν ο ABS μειώνει δύναμη πέδησης στους τροχούς με την καλή πρόσφυση, ώστε να προσεγγίσει τη δύναμη πέδησης στους τροχούς με την κακή πρόσφυση ώστε να μη κάνεις τετ-α-κε και να 'συνεχίσει ευθεία', η δική μου ερώτηση είναι: 'που το ξέρει αυτό το ABS' ότι δηλαδή επίκειται τετ-α-κε και που ξέρει τι σημαίνει 'να συνεχίσει ευθεία' ? Για να το κάνει αυτό το ABS, χρειάζεται αισθητήρες (επιταχυνσιόμετρα πχ.) που δεν έχει. Κατά τα λοιπά σαν αρχή λειτουργίας έχει ένα αισθητήρα περιστροφής 'γυρίζει η ρόδα ?' και έναν 'επενεργητή' (ευχαριστώ τον ΙΚΕ χρόνια έψαχνα μια αξιοπρεπή μετάφραση του 'actuator') που κάνει 'πάτα-άσε' (και έναν επιπλέον έλεγχο για ισορροπία μπρος-πίσω aka EBD). Πουθενά δεν εμπλέκεται σε αυτό το τετ-α-κε. Αρα αυτό που λες δεν μπορεί να γίνεται από 'σκέτο' ABS, θέλει συνδυασμό με ESP δηλαδή έλεγχο κάθε τροχού όχι χωριστά (= ABS) αλλά σε συνάρτηση με τους υπόλοιπους (εξάλλου το 'μισό' ESP είναι στην πραγματικότητα ABS αλλά με πιο εξελιγμένο λογισμικό και επιπλέον αισθητήρες).
Μα ακριβώς περί αυτού πρόκειται. Τα παλιά ABS δεν το ξέρανε οπότε απλά φροντίζαν να φρενάρουν όλοι οι τροχοί με την πρόσφυση του χειρότερου και για αυτό σε κάποιες περιπτώσεις τρομάζανε τον κόσμο. Κάποιοι όμως λένε ότι μπορούν να ασκήσουν περισσότερο φρένο στην πλευρά με την καλή πρόσφυση και ότι το αυτοκίνητο δεν θα στρίψει.... Δυστυχώς ακόμα αυτό δεν το έχουμε ούτε επιβεβαιώσει ούτε απορρίψει ομόφωνα.
Έχουμε κατηγορήσει τα παλιά, όμως τα πιο καινούργια ABS τι παραπάνω προσφέρουν;
- Μεγαλύτερη ακρίβεια στο όριο
- πιο συχνό πάτα άσε;
- Άραγε αυξάνουν την πίεση των φρένων αν κατά το φρενάρισμα αυξηθεί η διαθέσιμη πρόσφυση όπως αναφέρθηκε πιο πριν; Αυτό είναι πολύ σημαντικό ειδικά σε κάποιες περιπτώσεις που αν πατήσεις πολύ απότομα φρένο σε ελαφρύ εμπρός αυτοκίνητο μπλοκάρει αμέσως ενώ αν πατήσεις λίγο πιο αργά γίνεται μεταφορά βάρους οπότε αυξάνεται η πρόσφυση των εμπρός τροχών.
- Σε συνεργασία με το ESP (που έχει αισθητήριο yaw επιταχυνσιόμετρο και θέσης τιμονιού) μπορούν να κάνουν φρενάρισμα ασκώντας διαφορετικές πιέσεις σε κάθε τροχό ώστε να φρενάρει καλύτερα από τα παλιά (που φρενάραν όσο φρέναρε ο τροχός με την λιγότερη πρόσφυση). Αυτό όταν μόνο ένας τροχός έχει μειωμένη πρόσφυση γιατί με τους δύο της μίας πλευράς δεν μπορεί να κάνει κάτι.
- Εκτός αν μπορούν ταυτόχρονα να στρίβουν και το τιμόνι. Πλέον με τα συστήματα αυτόματου πάρκινγκ έχουν έλεγχο του τιμονιού, μήπως με το κατάλληλο προγραμματισμό θα μπορούσαν να κάνουν και την τιμονιά;!
-
Υπάρχουν πιο πίσω οι απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά.
Sent from my Note II using smoke signals.
-
[url][/url] http://www.autoshop101.com/forms/brake09.pdf
Στη σελιδα 10 κατω κατω γραφει: 'The deceleration sensor.....The ecu compares the rate of deceleration and vehicle speed to determine the precise road surface conditions and takes appropriate control measures.'
Στη σελιδα 11 κατω : 'The lateral acceleration sensor...Παρομοιοι αισθητηρες υπαρχουν και σε αλλα pdf για subaru και suzuki. Δηλαδη τι θα κανει ας πουμε το abs της supra αν δει μικρη διαμηκη επιβραδυνση λογω ολισθηροτητας με ταυτοχρονη υπαρξη πλευρικης επιταχυνσης;
Για να μην παρεξηγηθω δεν παιρνω το μερος καποιου απλα γεννιουνται καποιες αποριες για την υπαρξη αισθητηρων σε αυτοκινητα χωρις esp (supra mod 1993)
-
Δεν είναι θέμα να πάρεις το μέρος κάποιου αλλά να βρούμε τι ισχύει αλλά και πως επιτυγχάνεται.
Κι εγώ είδα ότι και χωρίς ESP έχουν μπει αισθητήρες σε κάποιες περιπτώσεις. Πρέπει να ανήκουν στα στάδια βελτίωσης του ABS για καλύτερη λειτουργία και αποτελεσματικότητα. -
παμε ενα-ενα να τα λυνουμε..?
Ξεκιναμε απο το πιο απλο....
ABS (Anti-lock Braking System) commonly known as ABS Brakes
The theory behind anti-lock brakes is simple. A skidding wheel (where the tire is sliding or locked up, against the road) has less traction than a non-skidding wheel. A quick proof is that while burning out (smoking) your tires from a start causes a slower start than a controlled start. Just watch drag racing. By keeping the wheels from skidding while you slow down, anti-lock brakes benefit you in two ways: You'll stop faster, and you'll be able to steer while you stop.ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΟΛΟΙ ΣΕ ΑΥΤΟ?
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Τα παλιά ABS δεν το ξέρανε οπότε απλά φροντίζαν να φρενάρουν όλοι οι τροχοί με την πρόσφυση του χειρότερου και για αυτό σε κάποιες περιπτώσεις τρομάζανε τον κόσμο.Αυτό σου λέω, πως το κάνανε αυτό ? Αφού κάθε τροχός έχει το δικό του αισθητήρα και δικό του ξεχωριστό κανάλι-επενεργητή στην κεντρική μονάδα, πως γίνεται να λαμβάνεται υπόψην η πρόσφυση του χειρότερου.
Δηλαδή η αντίληψή μου για τη λειτουργία του ABS είναι (Α=Αισθητήρας/Sensor, Ε=Επενεργητής/Actuator, CU=Κεντρική μονάδα):
Τροχός 1: Α1: 'Ακόμα περιστρέφομαι' CU: 'Ε1 πάτα κι άλλο φρένο'
Τροχός 2: Α2: 'Ουπς μπλόκαρα' CU: 'Ε2 για άσε λίγο'Που βλέπεις να εμπλέκεται ο Τροχός 1 με τον Τροχό 2 ώστε να 'φρενάρουν όλοι με την πρόσφυση του χειρότερου'. Για να γίνει αυτό θα έπρεπε να λένε:
Τροχός 1: Α1: 'Ακόμα περιστρέφομαι' CU: 'Για πείτε Α2, Α3, Α4, μπλόκαρε κανείς ?'
Τροχός 2: Α2 'Ουπς μπλόκαρα' CU: 'Ε1, Ε2, Ε3, Ε4 αφήστε όλοι'
το οποίο μου φαίνεται προφανώς λάθος, ξέρεις να δουλεύει έτσι το ABS ? -
ABS at Work
Here is a simple example of ABS at work:The controller monitors the speed sensors. It is looking for decelerations in the wheel that are out of the ordinary. Right before a wheel locks up, it will experience a rapid deceleration. It might take a car five seconds to stop from 60 mph under ideal conditions, but a wheel that locks up could stop spinning in less than a second. This would lead to both a loss of steering control and a longer stopping distance (proof below in a seperate section).
The ABS controller knows that such a rapid deceleration is impossible, so it reduces the pressure to that brake until it sees an acceleration, then it increases the pressure until it sees the deceleration again. It can do this very quickly, before the tire can actually significantly change speed. This gives the system maximum braking power, as the wheels are using all of the friction physically avalible.
When the ABS system working you will feel a pulsing in the brake pedal; this comes from the rapid opening and closing of the valves. The system can operate the valves upwards of 15 times a second, much faster than a human foot can pulse the brake pedal.
-
από nass » 01/03/13 15:29
onyx ! έγραψε:
Τα παλιά ABS δεν το ξέρανε οπότε απλά φροντίζαν να φρενάρουν όλοι οι τροχοί με την πρόσφυση του χειρότερου και για αυτό σε κάποιες περιπτώσεις τρομάζανε τον κόσμο.Αυτό σου λέω, πως το κάνανε αυτό ? Αφού κάθε τροχός έχει το δικό του αισθητήρα και δικό του ξεχωριστό κανάλι-επενεργητή στην κεντρική μονάδα, πως γίνεται να λαμβάνεται υπόψην η πρόσφυση του χειρότερου.
Tα σύγχρονα ΙΧ αυτοκίνητα έχουν ξεχωριστό αισθητήρα και κανάλι ρύθμισης πίεσης για κάθε τροχό. Πολύ παλιά δεν ήταν έτσι. Στις πρώτες εφαρμογές του συστήματος οι πίσω τροχοί έναν αισθητήρα μόνο, στο διαφορικό. Όταν έριχνε η κεντρική μονάδα την πίεση την έριχνε και στους δύο ταυτόχρονα. Γίνεται και τώρα? σε φορτηγά, αλλά αυτά έχουν ξεχωριστά κανάλια και αισθητήρες τουλάχιστον για τους εμπρός τροχούς.
Επίσης σε ορισμένα από τα πρώτα συστήματα, ABS υπήρχε μόνο στους πίσω τροχούς και όχι μπροστά.
Στη φωτό φαίνεται μια τυπική μονάδα ελέγχου πίεσης φρένων ABS. Έχει 4 σωληνάκια πίεσης στην έξοδο, ένα για κάθε τροχό, υπάρχουν και με τρία.Πάντως η απάντηση στο γιατί μερικές φορές το σύστημα τρόμαζε τον κόσμο είναι άλλη, και είναι απλή. Στα πρώτα συστήματα το άνοιξε-κλείσε των βαλβίδων ελέγχου πίεσης ήταν πολύ πιο χοντροκομμένο και αργό απ' ότι στα νεώτερα. Αποτέλεσμα ήταν η πίεση του κλειστού κυκλώματος να πέφτει πολύ χαμηλά, και μοιραία η απόσταση φρεναρίσματος να μην είναι η βέλτιστη.
Στο μηχανικό σύστημα της Ντάνλοπ που φόραγε το Τζένσεν τα φρένα έμεναν χωρίς πίεση έως και 4''. -
Ο χρήστης nass έγραψε:
Τα παλιά ABS δεν το ξέρανε οπότε απλά φροντίζαν να φρενάρουν όλοι οι τροχοί με την πρόσφυση του χειρότερου και για αυτό σε κάποιες περιπτώσεις τρομάζανε τον κόσμο.
Αυτό σου λέω, πως το κάνανε αυτό ? Αφού κάθε τροχός έχει το δικό του αισθητήρα και δικό του ξεχωριστό κανάλι-επενεργητή στην κεντρική μονάδα, πως γίνεται να λαμβάνεται υπόψην η πρόσφυση του χειρότερου.
Δηλαδή η αντίληψή μου για τη λειτουργία του ABS είναι (Α=Αισθητήρας/Sensor, Ε=Επενεργητής/Actuator, CU=Κεντρική μονάδα):
Τροχός 1: Α1: 'Ακόμα περιστρέφομαι' CU: 'Ε1 πάτα κι άλλο φρένο'
Τροχός 2: Α2: 'Ουπς μπλόκαρα' CU: 'Ε2 για άσε λίγο'Που βλέπεις να εμπλέκεται ο Τροχός 1 με τον Τροχό 2 ώστε να 'φρενάρουν όλοι με την πρόσφυση του χειρότερου'. Για να γίνει αυτό θα έπρεπε να λένε:
Τροχός 1: Α1: 'Ακόμα περιστρέφομαι' CU: 'Για πείτε Α2, Α3, Α4, μπλόκαρε κανείς ?'
Τροχός 2: Α2 'Ουπς μπλόκαρα' CU: 'Ε1, Ε2, Ε3, Ε4 αφήστε όλοι'
το οποίο μου φαίνεται προφανώς λάθος, ξέρεις να δουλεύει έτσι το ABS ?Όρθώς εμιλησες , μειώνει την πιεση στον 'προβληματικό' τροχό μόνο . Η μόνη περίπτωση που θα ήταν διαφορετικό θα ήταν στα πρώτα μοντέλα με τα δικάνναλα ABS όπου εκει μπορεί να μείωνε την πίεση στον 'προβληματικό ' άξονα ( αν και δεν το έχω επιβεββαιώσει ακόμα)......
-
Types of Anti-Lock Brakes
Anti-lock braking systems use different ways depending on the type of brakes in use. Normally the different types of systems are described by the number of channels (number of valves) and number of sensors.Here are some of the most common systems:
•Four-channel, four-sensor ABS - There is a speed sensor on all four wheels and a separate valve for all four wheels. With this setup, the controller monitors each wheel individually to make sure it is achieving maximum braking force. This is the most effective of the ABS setups.
•Three-channel, three-sensor ABS - This has a speed sensor and a valve for each of the front wheels, with one valve and one sensor for both rear wheels. The speed sensor for the rear wheels is located in the rear axle. The front wheels are allowed to reach their maximum braking power, and the rear wheels are kept from locking up together, causing a rear end slide. Because it is possible for one of the rear wheels to lock up but not the other, the braking effectiveness may be slightly reduced.
•One-channel, one-sensor ABS - It has one valve, which controls both rear wheels, and one speed sensor, located in the rear axle. In this system it is also possible that one of the rear wheels will lock, reducing brake effectiveness. -
Και έτσι ξαναφτάνουμε στην αρχική μου απορία. Αν το ABS φρενάρει κάθε τροχό ανεξάρτητα με βάση μόνο το μέγιστο βαθμό επιβράδυνσης που μπορεί να πετύχει πώς γίνεται να διατηρείται στην ευθεία πορεία;; Στο παράδειγμα που έθεσα, 2 δεξιοί τροχοί σε χαλίκι και οι 2 αριστεροί σε καλή άσφαλτο, αν φρενάρουν πιο πολύ οι αριστεροί το αυτοκίνητο θα τραβήξει έντονα αριστερά με κίνδυνο να εκτραπεί/τουμπάρει κλπ.
Προφανώς κάτι δεν γίνεται έτσι και το αυτοκίνητο διατηρεί τον έλεγχο. Τι κάνει το ABS και διατηρεί την ευθεία πορεία;- μήπως δεν φρενάρει ο κάθε τροχός με τη μέγιστη δυνατότητά του αλλά όλοι με την πρόσφυση του χειρότερου;
- μήπως γίνεται επιλεκτικό φρενάρισμα πχ διαγώνιο όπου υπάρχει πρόσφυση (όχι στο παράδειγμά μου με 2 τροχούς στα χαλίκια αλλά με έναν τροχό) ώστε να μην χάσεις όσο στην προηγούμενη περίπτωση αλλά να χάσεις λιγότερο; (αυτό σε συστήματα με κανάλια και αισθητήρες ή ESP)
- μήπως κάτι άλλο, και αν ναι, τι;
-
Αν δεν έχεις ABS τότε μπλοκάρει δεξιά και κάνεις τετ-α-κε = αυτό που λες
Αν έχεις ABS τότε δεν μπλοκάρει δεξιά και δεν κάνεις τετ-α-κε. Συμπέρασμα: το λίγο που φρενάρει δεξιά είναι επαρκές για να μην κάνεις τετ-α-κε. Το ABS δεν κάνει τίποτα παραπάνω από το να δίνει επαρκή πρόσφυση στο φρενάρισμα και από τις 2 πλευρές.Δηλαδή το λογικό λάθος που κάνεις είναι να θεωρείς ότι δεξιά είναι σα να μην υπάρχει ABS -αλλά υπάρχει
-
Χωρίς να μπαίνουμε σε λεπτομέρειες:
Ναι, θα πρέπει ο οδηγός να κρατήσει το αυτοκίνητο στην ευθεία ΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ.
Αν δεν βάλεις δύναμη στο τιμόνι, το αμάξι θα παρεκκλίνει από την ευθεία.*Brake-lead tests—Table 2 provides a summary of the results of these studies for both equal and split coefficients of friction. *
http://www.sae.org/automag/scrubradius/04.htmΤο ABS δεν διατηρεί ευθεία πορεία. To ABS φρενάρει.
To ESP διατηρεί ευθεία πορεία.
ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΣΒΟΥΡΙΞΕΙΣ ΜΕ ABS.Λεπτομέρειες:
Σε μερικά αμάξια όπου μπορεί να υπάρχουν έντονες αντιδράσεις στο τιμόνι (πχ μεγάλα SUV) υπάρχουν συνθήκες όπου μειώνεται το φρενάρισμα στον τροχό που έχει πρόσφυση για να μην υπάρξουν μεγάλες αντιδράσεις στο τιμόνι - δεν μειώνεται το φρενάρισμα για ευστάθεια αλλά για να μην τρομάξει/δυσαρεστηθεί ο (μπούφος) οδηγός. -
..συμπληρώνω , μην σκεφτόμαστε οτι ο ένας φρενάρει 100% και ο άλλος 10% , εκει η διαφορά ειναι χαώδεις και ναι μπορει να υπάρξει σβουριγμα. Στην πραγματικότητα η διαφορά ειναι πολύ μικρότερη και ικανη να κάνει το όχημα να έχει σχεδόν ουδέτερη ή τουλάχιστον πιο προβλέψιμη συμπεριφορά. Κύριο όμως αποτέλεσμα του ΑΒΣ είναι να μην μπλοκάρουν οι τροχοι ακόμα και στο άπότομο τσαρούχωμα αποτρέποντας το σίγουρο σβούριγμα ή γλίστρημα..... Όπως είπε και ο πιο πάνω μπορει να υπάρξει σβουριγμα αλλά ειναι πιο ήπιο και εύκολα αντιμετωπίσημο καθώς οι τροχοί δεν είναι μπλοκαρισμένοι.
-
Ο χρήστης leonp έγραψε:
Χωρίς να μπαίνουμε σε λεπτομέρειες:*Brake-lead tests—Table 2 provides a summary of the results of these studies for both equal and split coefficients of friction. *
http://www.sae.org/automag/scrubradius/04.htmΤο ABS δεν διατηρεί ευθεία πορεία. To ABS φρενάρει.
To ESP διατηρεί ευθεία πορεία.
ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΣΒΟΥΡΙΞΕΙΣ ΜΕ ABS..
To ότι τα τεστ αυτά είναι με απενεργοποιημένο ABS, δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία ε?
Απότομο φρενάρισμα