Ο χρήστης sakiss έγραψε:
Υπαρχουν διαφοροι τυποι χρεων.Ολες οι εταιριες εχουν ενα χρεος.Για παραδειγμα η Gm εχει χρεος πανω απο 200bn $.......To χρεος της Fiat ειναι σχετικα μικρο για το automotive μερος.Η Fiat ειναι μια εταιρια με 20bn euro γυρο εργασιων και εχει χρεος γυσω στα 8bn.H Gm εχει γυρο εργασιων γυρω στα 40bn(50bn $) ευρω αλλα εχει χρεος γυρω στα 220bn $ που ειναι 4.4 φορες ο κυκλος εργασιων.Μια εταιρια για να ειναι υγιεις δεν πρεπει να ξεπερναει το 100% του γυρου εργασιων και στην Fiat αυτο ειναι μονο στο 40%...αρα πολυ κατω απο το οριο επιφυλακης.Απλως η fiat πρεπει να εξοφλησει 3bn απο τα 8bn αμεσα και αυτο ειναι που προβληματιζει τον marchione αλλα επειδη ειναι απο δανεια τραπεζων και επειδη η fiat ειναι automotive group με το μικροτερο χρεος μπορει να παρει παραταση.Η Gm ειναι σε χαλια κατασταση...αν δεν ηταν στην αμερικη και δεν ειχε την υποστηριξη του κρατους και τραπεζες για μετοχους θα ειχε κλεισει απο καιρο μιας και τα χρεη της ειναι 4,4φορες ο τζιρος της.Ο χωρισμος ηταν θετικος και για τους δυο.Το θεμα μας δεν ειναι η Gm αλλα η Fiat.Ευελπιστει οτι με τα fiat croma-159-brera-punto θα επιστρεψει στην κερδοφορια και θα ξεχρεωσει σταδιακα.
Αυτό με τους διάφορους τύπους χρεών δεν το έπιασα... Τι εννοείς;;; Επίσης, το πως ορίζεται βάση δεικτών η υγεία μιας εταιρείας είναι πολύ σχετικό... Υπάρχουν εταιρείες με απίστευτους δείκτες χρέους που θεωρούνται υγιείς (και δεν εννοώ στην Ελλάδα). Εξαρτάται από πάρα πολλά και δεν έχω δει κάποιον καθηγητή χρηματοοικονομικής που να μπορεί να πει έτσι απλά αυτός ο δείκτης χρέους είναι κακός και η εταιρεία έχει πρόβλημα...
Η GM ΕΠΕΙΔΗ είναι αμερικανική ΔΕΝ έχει τη στήριξη του κράτους!!!!!!!!! ΜΟΝΟ οι ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν συνηθίσει στην κρατική προστασία. Το να χρωστάει 4,4 φορές τον τζίρο της (και να ζει ακόμα) μου φαίνεται απίθανο, αν και δεν έχω δει κάποιον ισολογισμό της, οπότε μπορεί και να αληθεύει. Και αν η GM έχει μία φορά την υποστήρικη των τραπεζών (που ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι ΔΕΝ θέλουν να κλείσει η εταιρεία και να χάσουν το σύνολο των χρημάτων τους), η FIAT έχει την υποστήριξη των τραπεζών 10 φορές (για τον ίδιο ακριβώς λόγο). Επίσης, η FIAT έχει την υποστήριξη του Ιταλικού δημοσίου, μιας και όχι μόνο αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες στη χώρα, αλλά παράγει και το 6-7% του ΑΕΠ!!! . Απλά, για πιο άμεσες μορφές υποστήριξης, η Ιταλική κυβέρνηση, θα πρέπει να πάρει την έγκριση της ΕΕ, κάτι που πιστεύω είναι πιο απίθανο από το να πάω στο φεγγάρι αύριο το βράδυ για ποτό...
Επιπλέον, η FIAT κινδυνεύει να κλείσει ανά πάσα στιγμή (ιδίως με τις μαλ#$% που κάνει), η GM όχι...
Ο χωρισμός ήταν αναμφίβολα θετικός για την GM, αλλιώς δεν θα τον επεδίωκε, αλλά για την FIAT μακροπρόθεσμα μάλλον όχι... Πιστεύω ότι τώρα οι Ιταλοί ίσως νιώθουν ότι έπιασαν τον ταύρο απ' τ' αρχ^%ια, αλλά μακροπρόθεσμα θα τους λείψει... Βραχυπρόθεσμα βέβαια, η συμφωνία μάλλον θετική φαίνεται...
Οι μαλ#$^ της Fiat είναι το ότι αλλάζει διοίκηση και οργανωτική δομή λες και είναι πουκάμισα μίας χρήσης!!!!!! Τη μια η Maserati με την Ferrari, την άλλη με την Alfa. Την μια παίρνει νέο CEO, την άλλη δεν τον χρειάζεται... Πόσες διοικήσεις έχει αλλάξει τα τελευταία 3-4 χρόνια;;; Καλά θυμάμαι 5;;; Αν δεν σοβαρευτούν όσοι έχετε μοντέλα του gruppo κρατήστε τα γιατί θα είναι συλλεκτικά σε λίγο καιρό...
Μακάρι να της βγουν εμπορικά τα νέα μοντέλα και όχι μόνο να ξεχρεώσει, αλλά να επανέλθει στις παλιές καλές (οικονομικά) μέρες. Αλλά πρέπει να σταματήσει να συμπεριφέρεται σαν κακομαθημένη παρθένα!!!!