-
Ο χρήστης bathan έγραψε:
Όχι δεν πάει έτσι. Δεν τίθεται θέμα ανωτερότητας μεταξύ Α5 και Α3. Μόνο μεταξύ Α1 και Α5 με την τελευταία ας πούμε νεότερη να είναι ανώτερη.
Μεταξύ Α5 και Α3 η διαφορά είναι τεράστια και δεν υπάρχει σημείο επαφής ή αλληλεπικάλυψης.Λοιπόν διαβάστε το παρακάτω να δείτε ότι όταν ο κατασκευαστής ζητάει Α3 ΔΕΝ επιτρέπετε το Α5 σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση!
Η Α3 σημαίνει ότι ο δείκτης HTHS είναι μεγαλύτερος από 3.5cP.
H A5 σημαίνει ότι ο δείκτης HTHS είναι μεγαλύτερος από 2.9cP και ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ από 3.5cP.Λοιπόν επειδή το θέμα έχει αρκετό ενδιαφέρον έψαξα και βρήκα στα κιτάπια μου τί είχαμε πει παλιότερα με τον Μίλτο για το ίδιο θέμα και το παραθέτω για να φρεσκάρω τη μνήμη όλων μας:
.......Παρομοίως τα αυτοκίνητα που προβλέπουν 30ρι Α3 μπορούν εξίσου άφοβα να χρησιμοποιήσουν Α5, απλά σε αυτή την περίπτωση προτείνω την Α3 σε όσους πλακώνουν το γκάζι συχνά και παρατεταμένα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και το Α5 μίας κορυφαίας εταιρίας δεν θα τα καταφέρει το ίδιο καλά έως και ακόμη καλύτερα........ [/color][/color]
διαφωνώ
-
Ο χρήστης vaggelis_306 έγραψε:
Γνώμη μου είναι ότι αν ο οδηγός το ''πατάει'' το αμάξι του θα πρέπει να βάζει λάδι προδιαγραφών ACEA Α3 ας είναι 30αρι ή 40αρι δεν πειράζει. Μόνο έτσι θα έχουν το κεφάλι τους ήσυχο από θέμα λίπανση. Τα Α5 κ Α1 είναι για αυτούς που δεν τρέχουν πχ οικογενειάρχες παππούδες γυναίκες κτλ που θέλουν οικονομία κ ίσως δεν ξέρουν καν τι θα πει κόφτης.
Όλοι εμείς που πολλές φορές ''παλεύουμε'' με τους κόφτες ΑΥΣΤΗΡΑ ACEA Α3 κ ΚΑΛΟ λάδι
(mobil 1,amsoil,redline,motul,elf,fuchs,eneos)τα Α1/Α5 ford913b... είναι ΜΟΝΟ για τους κινητήρες που λένε ότι είναι σχεδιασμένοι/κατασκευασμένοι να παίρνουν τέτοια λάδια.
για πολλά χλμ με το μοτέρ στις 6.000σαλ/200χαω, ευθείες στη Λάρισα 40C, ή μερικούς γύρους στα Μέγαρα, εννοείτε πως με λάδια Α5 (όπως λέεει το manual) δεν είχα κανένα θέμα.
-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
Γνώμη μου είναι ότι αν ο οδηγός το ''πατάει'' το αμάξι του θα πρέπει να βάζει λάδι προδιαγραφών ACEA Α3 ας είναι 30αρι ή 40αρι δεν πειράζει. Μόνο έτσι θα έχουν το κεφάλι τους ήσυχο από θέμα λίπανση. Τα Α5 κ Α1 είναι για αυτούς που δεν τρέχουν πχ οικογενειάρχες παππούδες γυναίκες κτλ που θέλουν οικονομία κ ίσως δεν ξέρουν καν τι θα πει κόφτης.
Όλοι εμείς που πολλές φορές ''παλεύουμε'' με τους κόφτες ΑΥΣΤΗΡΑ ACEA Α3 κ ΚΑΛΟ λάδι
(mobil 1,amsoil,redline,motul,elf,fuchs,eneos)τα Α1/Α5 ford913b... είναι ΜΟΝΟ για τους κινητήρες που λένε ότι είναι σχεδιασμένοι/κατασκευασμένοι να παίρνουν τέτοια λάδια.
για πολλά χλμ με το μοτέρ στις 6.000σαλ/200χαω, ευθείες στη Λάρισα 40C, ή μερικούς γύρους στα Μέγαρα, εννοείτε πως με λάδια Α5 (όπως λέεει το manual) δεν είχα κανένα θέμα.
Δηλαδή ο κατασκευαστής σου λέει βάλε λάδι Α5 κ σκίστο όσο θέλεις??? Μακάρι μετά από πολλές χιλιάδες χλμ να μη σου βγάλει κάποιο πρόβλημα. Εγώ πάντως δε θα το έκανα στη θέση σου κ ας το προτείνει ο κατασκευαστής.
-
o κατασκευαστής λέει 5-30 Α1 ή ford913b, αλλά αμα οδηγείς σε αντίξοες συνθήκες (οδήγηση με μεγάλο φορτίο, πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ταχύτητες πάνω απο 160χαω) βάλε συνθετικό 0-30 Α5
Αν βάλω Α3 .... εκτός απ ότι το αμάξι δεν πάει .. δεν στροφάρει .... ποιος μου λέει ότι δεν θα ανεβάσει περισσότερη πίεση σε σημεία του μοτέρ που έχουν σχεδιαστεί να δουλεύουν με χαμηλότερη πίεση & δεν θα κάνω ζημιά στο μοτέρ
Μια φορά είχα βάλει 5-30 Μοβιλ 1 ESP και το μοτέρ δυσανασχετούσε ..... ενώ όλα καλά με τα Mobil1 0-30 A5
-
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
o κατασκευαστής λέει 5-30 Α1 ή ford913b, αλλά αμα οδηγείς σε αντίξοες συνθήκες (οδήγηση με μεγάλο φορτίο, πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ταχύτητες πάνω απο 160χαω) βάλε συνθετικό 0-30 Α5Αν βάλω Α3 .... εκτός απ ότι το αμάξι δεν πάει .. δεν στροφάρει .... ποιος μου λέει ότι δεν θα ανεβάσει περισσότερη πίεση σε σημεία του μοτέρ που έχουν σχεδιαστεί να δουλεύουν με χαμηλότερη πίεση & δεν θα κάνω ζημιά στο μοτέρ
Μια φορά είχα βάλει 5-30 Μοβιλ 1 ESP και το μοτέρ δυσανασχετούσε ..... ενώ όλα καλά με τα Mobil1 0-30 A5
Βάλε ένα redline 5w30 που είναι Α3 ή ένα 300v να δεις πως θα πάει. Εγώ πήγα από motul xcess 5w40 me HTHS 3,7 se 300v 5w40 me HTHS 4,5 κ με τα 300v κόφτιαζε για πλάκα.
Το mobil 1 esp έχει λίγα αντιτριβικά όπως όλα τα καινούργια λάδια που είναι low saps κ αυτό παίζει πολύ μεγάλο ρόλο να ξέρεις.
Αφού σε καλύπτει ο κατασκευαστής οκ πάω πάσο. Πάντως θα ήθελα να δω έναν λυμένο κινητήρα της ford που δούλευε συχνά κόφτες με λάδι Α5 μετά από 140.000 χλμ -
Ο χρήστης vaggelis_306 έγραψε:
o κατασκευαστής λέει 5-30 Α1 ή ford913b, αλλά αμα οδηγείς σε αντίξοες συνθήκες (οδήγηση με μεγάλο φορτίο, πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ταχύτητες πάνω απο 160χαω) βάλε συνθετικό 0-30 Α5
Αν βάλω Α3 .... εκτός απ ότι το αμάξι δεν πάει .. δεν στροφάρει .... ποιος μου λέει ότι δεν θα ανεβάσει περισσότερη πίεση σε σημεία του μοτέρ που έχουν σχεδιαστεί να δουλεύουν με χαμηλότερη πίεση & δεν θα κάνω ζημιά στο μοτέρ
Μια φορά είχα βάλει 5-30 Μοβιλ 1 ESP και το μοτέρ δυσανασχετούσε ..... ενώ όλα καλά με τα Mobil1 0-30 A5
Βάλε ένα redline 5w30 που είναι Α3 ή ένα 300v να δεις πως θα πάει. Εγώ πήγα από motul xcess 5w40 me HTHS 3,7 se 300v 5w40 me HTHS 4,5 κ με τα 300v κόφτιαζε για πλάκα.
Το mobil 1 esp έχει λίγα αντιτριβικά όπως όλα τα καινούργια λάδια που είναι low saps κ αυτό παίζει πολύ μεγάλο ρόλο να ξέρεις.
Αφού σε καλύπτει ο κατασκευαστής οκ πάω πάσο. Πάντως θα ήθελα να δω έναν λυμένο κινητήρα της ford που δούλευε συχνά κόφτες με λάδι Α5 μετά από 140.000 χλμμέχρι τώρα, από τις αναλύσεις λαδιών όλα οκ ίσως να είμαι λίγο πάνω απ το μέσο όρο, στο χαλκό (κουζινέτα) αλλά το βρίσκω λογικό, όταν συγκρίνουμε αυτοκίνητο που κινείται στο ελληνικό ανάγλυφο/βουνά, συγκρινόμενο με μοτέρ ford 1.8 στο αμέρικα.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
@Madwalker
Αυτό όντως δεν είναι σκεπτικό, καλύτερα να το είχες αναφέρει απλά όπως τώρα (σαν αναφορά περίπτωσης δηλαδή) και όχι σαν να υπάρχει αποδεδειγμένο ή έστω αναγνωρισμένο συμπέρασμα. Η συγκεκριμένη παρατήρηση είναι πιθανότατα τυχαία.
Μπορώ να αναφέρω λόγους. Το ίδια μάρκα μπορεί να μην σημαίνει τίποτα αν το ένα ήταν ημισυνθετικό και το άλλο συνθετικό. Επίσης μερικές φορές χρειάζεται μια δεύτερη αλλαγή για να τα βρούνε καλύτερα κινητήρας με λάδια.
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι δεν ξέρουμε γιατί λείπανε λάδια (στάζανε από τάπα, κάρτερ, αλλού, τα έκαιγε στα γκάζια, τα έκαιγε σε διαρροή σε τσιμουχάκια βαλβίδων, τα έκαιγε από φθαρμένα ελατήρια πιστονιών, τα ρούφαγε από τη φλάντζα, δεν τα μέτραγε καλάκρύα ζεστά, στη δεύτερη περίπτωση είχε fuel dilution που έκρυβε την απώλεια και πάει λέγοντας). Και έχει σημασία γιατί το κάθε πράμα θέλει διαφορετική αντιμετώπιση και πρόταση και μερικές φορές δε φταίει το λάδι.Nαι ok! Tουλάχιστον από διαρροές εμφανείς δεν είχε, τώρα στα ενδότερα κάνεις δε ξέρει. Πάντως η διαφορα υπήρξε και στις υπόλοιπες δυο αλλαγές, μετά το πούλησε το αμάξι με 90.000χλμ.
-
Βαγγέλη το είπα και πιο πριν, το ξαναλέει και ο johnkyr, αν ο κινητήρας είναι για χαμηλό HTHS και του βάλεις ισχυρό και τον ζορίσεις μπορείς να πάρεις τον κινητήρα στο χέρι. Δε μιλάμε για αυξημένη φθορά στα 100.000χλμ αλλά για αστοχία (να σπάσουν πράματα μεταλλικά).
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Βαγγέλη το είπα και πιο πριν, το ξαναλέει και ο johnkyr, αν ο κινητήρας είναι για χαμηλό HTHS και του βάλεις ισχυρό και τον ζορίσεις μπορείς να πάρεις τον κινητήρα στο χέρι. Δε μιλάμε για αυξημένη φθορά στα 100.000χλμ αλλά για αστοχία (να σπάσουν πράματα μεταλλικά).Δηλαδή το πιο ισχυρό φιλμ λαδιού δεν θα προστατέψει καλύτερα τον κινητήρα??
-
Το ισχυρό φίλμ γενικά μπορεί να προστατεύσει καλύτερα κάποια σημεία αλλά το πιο ισχυρό από όσο έχει υπολογιστεί στην κατασκευή απλά αυξάνει τις εσωτερικές τριβές του λαδιού χωρίς κέρδος.
Το βασικό πρόβλημα είναι στα σημεία που δεν υπάρχει επαφή γιατί η σωστή απόσταση ανάμεσα στα μέταλλα διατηρείται με την υδραυλική πίεση που δημιουργείται ανάμεσά τους. Εκεί η υπερβολικά μεγάλη υδραυλική πίεση εκτός προδιαγραφών μπορεί να σπάσει (κυριολεκτικά) κάποια μέταλλα. -
Ο χρήστης vaggelis_306 έγραψε:
Βαγγέλη το είπα και πιο πριν, το ξαναλέει και ο johnkyr, αν ο κινητήρας είναι για χαμηλό HTHS και του βάλεις ισχυρό και τον ζορίσεις μπορείς να πάρεις τον κινητήρα στο χέρι. Δε μιλάμε για αυξημένη φθορά στα 100.000χλμ αλλά για αστοχία (να σπάσουν πράματα μεταλλικά).
Δηλαδή το πιο ισχυρό φιλμ λαδιού δεν θα προστατέψει καλύτερα τον κινητήρα??
Το ισχυρό φίλμ γενικά μπορεί να προστατεύσει καλύτερα κάποια σημεία αλλά το πιο ισχυρό από όσο έχει υπολογιστεί στην κατασκευή απλά αυξάνει τις εσωτερικές τριβές του λαδιού χωρίς κέρδος.
Το βασικό πρόβλημα είναι στα σημεία που δεν υπάρχει επαφή γιατί η σωστή απόσταση ανάμεσα στα μέταλλα διατηρείται με την υδραυλική πίεση που δημιουργείται ανάμεσά τους. Εκεί η υπερβολικά μεγάλη υδραυλική πίεση εκτός προδιαγραφών μπορεί να σπάσει (κυριολεκτικά) κάποια μέταλλα.Η λίπανση μέσω λιπαντικού φιλμ δεν προσφέρει επαρκή προστασία όταν τα φορτία είναι μεγάλα ή δεν προσφέρει καθόλου προστασία.
Σε αυτήν την περίπτωση όπου τα φορτία είναι μεγάλα όπως για παράδειγμα στα εγκάρσια έδρανα και στα υδροστατικά αξονικά έδρανα η λίπανση γίνεται μέσω της λεγόμενης λιπαντικής σφήνας που δημιουργείται από τις μη παράλληλες (εσκεμμένα) τριβόμενες επιφάνειες ή από κατάλληλες διαμορφούμενες επιφάνειες τριβέα/στροφέα. Καθώς το λιπαντικό κινείται προς την έξοδο και η διατομή ελαττώνεται (λιπαντική σφήνα) η πίεση αυξάνεται με αποτέλεσμα να αποτρέπει την επαφή των επιφανειών μεταξύ τους.
Εάν διαταραχτεί η λειτουργία της λιπαντικής σφήνας λόγο μη σωστού δείκτη HTHS το αποτέλεσμα είναι επαφή των τριβόμενων επιφανειών με καταστροφικά αποτελέσματα.
-
Πολύ μου αρέσει να τα διαβάζω με τη σωστή επιστημονική γλώσσα.
Και θέλω να ελπίζω ότι αυτά που έλεγα εγώ (εννοώντας τα προηγούμενα) δεν δημιουργούν πολλές παρεξηγήσεις και δεν ακούγονται τελείως άσχετα.... -
Η πιο απλά για τους άσχετους, μην κάνετε του κεφαλιού σας, καλύτερα από τον κατασκευαστή ΔΕΝ ξέρετε.
Τουλάχιστον μην παίρνετε στο λαιμό σας και άλλους. -
Ο χρήστης vaggelis_306 έγραψε:
Βάλε ένα redline 5w30 που είναι Α3 ή ένα 300v να δεις πως θα πάει. Εγώ πήγα από motul xcess 5w40 me HTHS 3,7 se 300v 5w40 me HTHS 4,5 κ με τα 300v κόφτιαζε για πλάκα.
Το mobil 1 esp έχει λίγα αντιτριβικά όπως όλα τα καινούργια λάδια που είναι low saps κ αυτό παίζει πολύ μεγάλο ρόλο να ξέρεις.
Αφού σε καλύπτει ο κατασκευαστής οκ πάω πάσο. Πάντως θα ήθελα να δω έναν λυμένο κινητήρα της ford που δούλευε συχνά κόφτες με λάδι Α5 μετά από 140.000 χλμΕχε υπόψη σου πως το 300v δεν είναι το πιό κατάλληλο για καθημερινή χρήση, πιό πολύ ταιριάζει σε 'συνθήκες πίστας' και πάντα έως 5.000 χλμ. το πολύ
-
Ο χρήστης bathan έγραψε:
Βάλε ένα redline 5w30 που είναι Α3 ή ένα 300v να δεις πως θα πάει. Εγώ πήγα από motul xcess 5w40 me HTHS 3,7 se 300v 5w40 me HTHS 4,5 κ με τα 300v κόφτιαζε για πλάκα.
Το mobil 1 esp έχει λίγα αντιτριβικά όπως όλα τα καινούργια λάδια που είναι low saps κ αυτό παίζει πολύ μεγάλο ρόλο να ξέρεις.
Αφού σε καλύπτει ο κατασκευαστής οκ πάω πάσο. Πάντως θα ήθελα να δω έναν λυμένο κινητήρα της ford που δούλευε συχνά κόφτες με λάδι Α5 μετά από 140.000 χλμΕχε υπόψη σου πως το 300v δεν είναι το πιό κατάλληλο για καθημερινή χρήση, πιό πολύ ταιριάζει σε 'συνθήκες πίστας' και πάντα έως 5.000 χλμ. το πολύ
Θα σου πω ένα μικρό παράδειγμα για τα 300v.
Ένας από το αμερικάνικο φόρουμ το γνωστό bitog έστειλε email στην motul της αμερικής κ ρώτησε αν κάνουν τα 300v για καθημερινή χρήση κ του απαντήσανε ότι οι περοσσότεροι που δουλεύουν στη motul ακόμα κ ο διευθυντής τα βάζουν στα δικά τους αυτοκίνητα
Αυτός ξαναέστειλε email κ τους λέει ότι στην ευρώπη η motul λέει ότι δεν κάνουν τα 300v για κάθε μέρα ένω στην αμερική τα προτείνουν κιόλας. Του απαντήσανε ότι στην ευρώπη έχουν ''κόλλημα'' με τους ρύπους κ γενικά με την πράσινη ενέργεια κ τις προδιαγραφές των λιπαντικών. Τα 300v δεν έχουν καμία πιστοποίηση κ γι'αυτό δεν τα προτείνουν για καθημερινή χρήση χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν κάνουν για κάθε μέρα. Επίσης του δώσανε ''εγγύηση'' ότι αντέχουν 5000 μίλια.
Το είχα διαβάσει παλιά στο bitog αλλά δεν μπορώ να βρω ξανά αυτή τη συζήτηση ίσως διαγράφικε τι να πω πάντως αν τη βρω θα την ποστάρω. -
ΚΙ εγώ τα 5W30 300V έχω αυτή τη στιγμή και από τη motul ευρώπης μου είχαν απαντήσει το 2004 οτι δεν υπάρχει θέμα. Το mail το είχα ποστάρει κι εδώ αλλά μερικοί επιμένουν να επαναλαμβάνουν οτι δεν κάνουν για καθημερινή χρήση επειδή το έγραψε ο miltellas, λες και είναι ο Πάπας ο ίδιος με το αλάθητο .
Σύμφωνα με τον Simon της opie-oils uk , μέσα από τη Motul του είπαν οτι αντέχουν 15000-20000 χιλιόμετρα , απλά όταν τα σκίζεις και οι περισσότεροι που τα φοράνε τα βάζουν γι'αυτό το λόγο, καλό είναι να αλλάζονται νωρίτερα από αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής .
Βέβαια όταν είσαι στη εγγύηση είναι πρακτικά αδύνατον να σου πει η motul 'βάλε τα 300V' . Εννοείται οτι δεν μπορεί να το κάνει αυτό από τη στιγμή που δεν έχει την προδιαγραφή του συγκεκριμένου κατασκευαστή , π.χ Ford. -
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
ΚΙ εγώ τα 5W30 300V έχω αυτή τη στιγμή και από τη motul ευρώπης μου είχαν απαντήσει το 2004 οτι δεν υπάρχει θέμα. Το mail το είχα ποστάρει κι εδώ αλλά μερικοί επιμένουν να επαναλαμβάνουν οτι δεν κάνουν για καθημερινή χρήση επειδή το έγραψε ο miltellas, λες και είναι ο Πάπας ο ίδιος με το αλάθητο .
Σύμφωνα με τον Simon της opie-oils uk , μέσα από τη Motul του είπαν οτι αντέχουν 15000-20000 χιλιόμετρα , απλά όταν τα σκίζεις και οι περισσότεροι που τα φοράνε τα βάζουν γι'αυτό το λόγο, καλό είναι να αλλάζονται νωρίτερα από αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής .
Βέβαια όταν είσαι στη εγγύηση είναι πρακτικά αδύνατον να σου πει η motul 'βάλε τα 300V' . Εννοείται οτι δεν μπορεί να το κάνει αυτό από τη στιγμή που δεν έχει την προδιαγραφή του συγκεκριμένου κατασκευαστή , π.χ Ford.Να σου πω τα καινούργια τα 300v ester core πότε θα έρθουν Ελλάδα?? Βγήκαν κ δύο νέα ιξώδι στα 300v to 0w15 κ το 0w40
-
Ο χρήστης mousatos έγραψε:
ΚΙ εγώ τα 5W30 300V έχω αυτή τη στιγμή και από τη motul ευρώπης μου είχαν απαντήσει το 2004 οτι δεν υπάρχει θέμα. Το mail το είχα ποστάρει κι εδώ αλλά μερικοί επιμένουν να επαναλαμβάνουν οτι δεν κάνουν για καθημερινή χρήση επειδή το έγραψε ο miltellas, λες και είναι ο Πάπας ο ίδιος με το αλάθητο .
Σύμφωνα με τον Simon της opie-oils uk , μέσα από τη Motul του είπαν οτι αντέχουν 15000-20000 χιλιόμετρα , απλά όταν τα σκίζεις και οι περισσότεροι που τα φοράνε τα βάζουν γι'αυτό το λόγο, καλό είναι να αλλάζονται νωρίτερα από αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής .
Βέβαια όταν είσαι στη εγγύηση είναι πρακτικά αδύνατον να σου πει η motul 'βάλε τα 300V' . Εννοείται οτι δεν μπορεί να το κάνει αυτό από τη στιγμή που δεν έχει την προδιαγραφή του συγκεκριμένου κατασκευαστή , π.χ Ford.να θεσω ενα ερωτημα ετσι για να γινεται κουβεντα....
γιατι ενω τα 'συμβατικα' της λαδια εχουν ολες τις προδιαγραφες των κατασκευαστων,ενω τα 300v που ειναι κλασεις ανωτερα απο τα 'απλα ' δεν τις καλυπτουν...μηπως τελικα οντως κατι τους λειπει..Πρακτικα τη Motul θα τη συνεφερε να ειχαν και τα 300ν προδιαφραφες,μιας και θα αυξαnοταν το κερδος της,καθως ολοι αυτοι που θελουν το καλυτερο για το αυτοκινητο τους θα στρεφοταν σε αυτα τα λαδια που θα ειναι και πιο premium και γενικα καλυτερα για τον κινητηρα,ενω καποιος που θα ηθελε απλα ενα καλο συνθετικο θα προτιμουσε τη συμβατικη σειρα της Motul... -
Ο χρήστης Giorgos20 έγραψε:
ΚΙ εγώ τα 5W30 300V έχω αυτή τη στιγμή και από τη motul ευρώπης μου είχαν απαντήσει το 2004 οτι δεν υπάρχει θέμα. Το mail το είχα ποστάρει κι εδώ αλλά μερικοί επιμένουν να επαναλαμβάνουν οτι δεν κάνουν για καθημερινή χρήση επειδή το έγραψε ο miltellas, λες και είναι ο Πάπας ο ίδιος με το αλάθητο .
Σύμφωνα με τον Simon της opie-oils uk , μέσα από τη Motul του είπαν οτι αντέχουν 15000-20000 χιλιόμετρα , απλά όταν τα σκίζεις και οι περισσότεροι που τα φοράνε τα βάζουν γι'αυτό το λόγο, καλό είναι να αλλάζονται νωρίτερα από αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής .
Βέβαια όταν είσαι στη εγγύηση είναι πρακτικά αδύνατον να σου πει η motul 'βάλε τα 300V' . Εννοείται οτι δεν μπορεί να το κάνει αυτό από τη στιγμή που δεν έχει την προδιαγραφή του συγκεκριμένου κατασκευαστή , π.χ Ford.να θεσω ενα ερωτημα ετσι για να γινεται κουβεντα....
γιατι ενω τα 'συμβατικα' της λαδια εχουν ολες τις προδιαγραφες των κατασκευαστων,ενω τα 300v που ειναι κλασεις ανωτερα απο τα 'απλα ' δεν τις καλυπτουν...μηπως τελικα οντως κατι τους λειπει..Πρακτικα τη Motul θα τη συνεφερε να ειχαν και τα 300ν προδιαφραφες,μιας και θα αυξαnοταν το κερδος της,καθως ολοι αυτοι που θελουν το καλυτερο για το αυτοκινητο τους θα στρεφοταν σε αυτα τα λαδια που θα ειναι και πιο premium και γενικα καλυτερα για τον κινητηρα,ενω καποιος που θα ηθελε απλα ενα καλο συνθετικο θα προτιμουσε τη συμβατικη σειρα της Motul...Tα 300v φίλε μου έχουν κάποια συστατικά που δεν είναι φιλικά προς τον άνθρωπο κ κάνουν ίσως λίγο κακό στους καταλύτες των αυτοκινήτων αν κ δεν έχω ακούσει να λέει κανένας ότι χάλασε ο καταλύτης μου από τα λάδια. Πάντως ξέρω πολλούς που τα βάζουν κ τα μοτέρ τους έχουν 200.000+ χλμ με αυτά τα λάδια χωρίς το παραμικρό.
-
Επειδή οι προδιαγραφές ασχολούνται και με λεπτομέρειες όπως τα όρια στη συρρίκνωση των τσιμουχών ή την οικονομία καυσίμου ή τη διάρκεια ζωής του καταλύτη που πρέπει να είναι χχχχ - χιλιόμετρα. Εγώ προτιμώ να μου κρατήσει 5-10% λιγότερα χιλιόμετρα ο καταλύτης και 50% περισσότερα ο κινητήρας.
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]