-
Ο χρήστης nickolas έγραψε:
Το tbn φοβάμαι δεν είναι 100% αντικειμενικός δείκτης. Δηλαδή το ότι έχει ένα λάδι υψηλότερο tbn δε σημαίνει ότι η διάρκεια ζωής του θα είναι απαραίτητα μεγαλύτερη.
υγ. Ρωτάω δεν είμαι σίγουροςΈτσι είναι, νομίζω εξηγήθηκε και λίγο πιο πριν γιατί συμβαίνει. Δυστυχώς όλα τα απλά χαρακτηριστικά είναι ενδείξεις. Αν θέλεις αποδείξεις τότε κάνεις μετρήσεις που θα σου δείξουν ακριβώς τι γίνεται με το συγκεκριμένο λάδι, στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο με τον συγκεκριμένο τρόπο που οδηγείται. Και αναλόγως αποφασίζεις με αδιάσειστα πλέον στοιχεία πόσο καλό ήταν το λάδι ακόμα και σε σύγκριση με άλλο. Βέβαια τότε η άποψή σου πάλι δεν μπορεί να γενικευτεί.... αλλά ίσως να δίνει καλές ενδείξεις για την καταλληλότητα του λαδιού σε ίδιο κινητήρα.
-
κατεληξα στις παρακατω επιλογες για κατι ποιο λεπτορευστο..
συγκεκριμενα http://www.oilsmotoauto.gr/index.php?mo ... ts&pid=400
http://www.steico.gr/0DB095A4.el.aspx
http://www.g-market.gr/ProductDetails/M ... -1lit.aspx
περιμενω προτασεις για το πιο να διαλεξω...
ειναι ολα φουλ συνθετικα σωστα? -
Ο χρήστης Giorgos20 έγραψε:
κατεληξα στις παρακατω επιλογες για κατι ποιο λεπτορευστο..
συγκεκριμενα http://www.oilsmotoauto.gr/index.php?mo ... ts&pid=400
http://www.steico.gr/0DB095A4.el.aspx
http://www.g-market.gr/ProductDetails/M ... -1lit.aspx
περιμενω προτασεις για το πιο να διαλεξω...
ειναι ολα φουλ συνθετικα σωστα?Από τα καλύτερα που υπάρχουν!!!
-
Αυτά δεν είναι λεπτά 30άρια.... πιο προς τα παχιά είναι με ~12 στους 100 βαθμούς, με μέγιστο 12,5 (ελάχιστο 9,3)
-
μη γελασετε..
λοιπον,διαβαζοντας στο forum εμαθα 5-10 παραπανω πραγματα για τα λαδια..
εχω 2 ερωτησεις..
1.συγκρινοντας τα χαρακτηριστικα απο τα motul και mobil ειναι σχεδον ολοιδια σωστα?
στο δεικτη TBΝ το motul εχει 10,9 ενω το mobil θα χει μικροτερο φανταζομαι μιας και ειναι για συγχρονους κινητηρες..
αρα αυτο δεν κανει το motul στη συγκεκριμενη περιπτωση καλυτερο και ποιο ανθεκτικο?
http://www.powerenhancer.co.uk/product. ... -max-5w-30
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... 5W-30.aspx
2.απο οτι διαβασα πιο πισω,πληρως συνθετικα ειναι μονο τα Group4 λιπαντικα...πως ξεχωριζω αν ειναι Group4 ενα λαδι?
ειναι καποιο απο τα 2 group4? -
Ο χρήστης Giorgos20 έγραψε:
μη γελασετε..
λοιπον,διαβαζοντας στο forum εμαθα 5-10 παραπανω πραγματα για τα λαδια..
εχω 2 ερωτησεις..
1.συγκρινοντας τα χαρακτηριστικα απο τα motul και mobil ειναι σχεδον ολοιδια σωστα?
στο δεικτη TBΝ το motul εχει 10,9 ενω το mobil θα χει μικροτερο φανταζομαι μιας και ειναι για συγχρονους κινητηρες..
αρα αυτο δεν κανει το motul στη συγκεκριμενη περιπτωση καλυτερο και ποιο ανθεκτικο?
http://www.powerenhancer.co.uk/product. ... -max-5w-30
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... 5W-30.aspx
2.απο οτι διαβασα πιο πισω,πληρως συνθετικα ειναι μονο τα Group4 λιπαντικα...πως ξεχωριζω αν ειναι Group4 ενα λαδι?
ειναι καποιο απο τα 2 group4?Τα Λιπαντικά που είναι πραγματικά Συνθετικά είναι αυτά που ο Κατασκευαστής αναφέρει ότι το Βασικό Λιπαντικό είναι POE (polyolester) ή/και PAO (polyalphaolefin) στην συσκευασία ή στο Official Site ή στο Technical Product Specification Sheet/Pdf.
Εάν δεν υπάρχει αναφορά τότε το Λιπαντικό έχει ως βάση το Ορυκτέλαιο.
-
Δεν ξέρω αν είναι κανόνας να το αναφέρουν. Πάντως τα PAO σημαίνει GrIV και τα εστερικά είναι GrV. ΕΠειδή τα V παραείναι ειδικά (έχουν κάποια μειονεκτήματα) θέλεις IV με ολίγη από εστέρες.
Αλλά βέβαια είναι και πολλά άλλα στοιχεία που μπορούν να κάνουν ένα λάδι πολύ καλό ακόμα κι αν είναι ΙΙΙ....
Και κανένας δεν λέει πόσο PAO έχει....
Γενικά δεν υπάρχουν εύκολοι κανόνες.
Αν υπήρχαν δεν θα είχαμε φάει 300τόσες σελίδες εδώ και χιλιάδες αλλού για το θέμα... -
ευχαριστω για τις πληροφοριες...καταλαβα τι παιζει..μηπως μπορειτε να με κατατοπισετε και για το πρωτο ερωτημα μου?
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Δεν ξέρω αν είναι κανόνας να το αναφέρουν. Πάντως τα PAO σημαίνει GrIV και τα εστερικά είναι GrV. ΕΠειδή τα V παραείναι ειδικά (έχουν κάποια μειονεκτήματα) θέλεις IV με ολίγη από εστέρες.
Αλλά βέβαια είναι και πολλά άλλα στοιχεία που μπορούν να κάνουν ένα λάδι πολύ καλό ακόμα κι αν είναι ΙΙΙ....
Και κανένας δεν λέει πόσο PAO έχει....
Γενικά δεν υπάρχουν εύκολοι κανόνες.
Αν υπήρχαν δεν θα είχαμε φάει 300τόσες σελίδες εδώ και χιλιάδες αλλού για το θέμα...Δεν υπάρχει κανένας κανόνας ούτε υποχρέωση ως προς την αναφορά αλλά δεν μπορώ να σκεφτώ έναν λόγο όπου μια εταιρεία να κατασκευάζει Συνθετικά λάδια PAO και να μην κάνει πουθενά αναφορά για αυτά αλλά μπορώ να σκεφτώ πάρα πολλούς λόγους όπου μια εταιρεία να κατασκευάζει Συνθετικά λάδια Group III Hydrocracked και επίσης να μην κάνει καμοιά αναφορά.
Επίσης κάποιες εταιρείες κάνουν έμμεση αναφορά ανακοινώνοντας στο Site τους ή γράφοντας στην ετικέτα του προϊόντος ότι χρησιμοποιούν «advance synthetic technology» ή κάτι παρεμφερές το οποίο δημιουργεί μια σύγχυση ως προς το βασικό λάδι όπου κατά την άποψη μου είναι Group III Hydrocracked και όχι Group IV/V
Ως προς την ονομασία κάποια κράτη απαγορεύουν τα Group III Hydrocracked να ονομάζονται συνθετικά όπως η Γερμανία και η Ιαπωνία.
Στη Βόρεια Αμερική, μετά από απόφαση, το 1999, από το Εθνικό Διαφημιστικό Τμήμα του Better Business Bureau επιτρέπει στην ομάδα βασικών ελαίων ΙΙΙ να θεωρούνται ως συνθετικά.Στην περίπτωση ανάμιξης βασικών λαδιών εάν το ποσοστό του ορυκτέλαιου υπερβαίνει το 14% στην πρόσμιξη με το συνθετικό το τελικό βασικό λάδι που προκύπτει δεν επιτρέπεται να ονομάζεται συνθετικό κατόπιν σύστασης του ISO, International Standard Organisation.
Προς χάριν συμμόρφωσης της παραπάνω σύστασης του ISO πολλές Εταιρείες των οποίων τα προϊόντα εμπίπτουν στην κατηγορία αυτή και για να διαφοροποιηθούν από τα Ορυκτέλαια ονομάζουν αυτά τα προϊόντα Ημισυνθετικά ή Συνθετικής βάσης.
Έτσι εφόσον ο παραπάνω περιορισμός του ποσοστού και της ονομασίας αποτελεί σύσταση του ISO ο καθείς μπορεί να ονομάζει το προϊών κατά το δοκούν αρκεί να μην έρχεται σε αντίθεση με την Νομοθεσία του κράτους που κυκλοφορεί.
-
Για να μην διυλίζουμε τον κώνωπα, σε γενικές περιπτώσεις και ανεξάρτητα από συγκεκριμένες προδιαγραφές, ποιό 40άρι είναι overall καλό ;
-
τι 40αρι......0-5-10-15;;;;
-
Ο χρήστης bathan έγραψε:
Για να μην διυλίζουμε τον κώνωπα, σε γενικές περιπτώσεις και ανεξάρτητα από συγκεκριμένες προδιαγραφές, ποιό 40άρι είναι overall καλό ;Εδώ πεταλώνουμε τον ψύλλο, διυλίζουμε τον κώνωπα και τέτοια επιστημονιζέ πράματα.
Για απλές γενικές ερωτήσεις 'να φύγετε, να πάτε αλλού'....
Δεν υπάρχει 'ανεξάρτητα από προδιαγραφές' αφού δεν έχει νόημα να βάλεις το καλύτερο λάδι αν δεν είναι το σωστό για τον κινητήρα σου. Οπότε σαν ελάχιστες προδιαγραφές θα υποθέσω ότι θέλεις ένα σύγχρονο (άρα SL ως SN), λάδι μάλλον για βενζινοκίνητο και πιθανότατα Α3 (αν ήθελες Α1 ή Α5 και το βάλεις την πάτησες κι ας είναι καλύτερο....).
Επίσης θα υποθέσω ότι υπερισχύει η τάση μέσα σου για κάτι σχετικά mainstream και θα σε ξενίσουν μάρκες όπως Amsoil, Red Line, ENEOS κλπ. Με όλες τις παραπάνω υποθέσεις και παραδοχές πιστεύω ότι ο κινητήρας σου αλλά και εσύ θα είστε πολύ καλά και ικανοποιημένοι με ένα Mobil 1 0W-40. -
@GGAB & @onyx παρέλειψα να πω πως αναφέρομαι σε 5-40 τουλάχιστον API SM. Εως τώρα βάζω στο Mazda 5-30 (τα τελευταία χρόνια Amsoil ASL) και στο Picanto 10-30 της Εneos.
Απλώς ρωτάω για το μέλλον που πιθανόν να αφήσω το 30άρι ASL για ένα εξίσου δυνατό 40άρι. Διαβάζω τόσα για TBN, Pour point, Flash point κλπ και προσπαθώ να φιλτράρω τις πληροφορίες -
Ο χρήστης bathan έγραψε:
@GGAB & @onyx παρέλειψα να πω πως αναφέρομαι σε 5-40 τουλάχιστον API SM. Εως τώρα βάζω στο Mazda 5-30 (τα τελευταία χρόνια Amsoil ASL) και στο Picanto 10-30 της Εneos.
Απλώς ρωτάω για το μέλλον που πιθανόν να αφήσω το 30άρι ASL για ένα εξίσου δυνατό 40άρι. Διαβάζω τόσα για TBN, Pour point, Flash point κλπ και προσπαθώ να φιλτράρω τις πληροφορίεςΤο ASL δεν είναι ACEA A3 κ το mazda θέλει A3 ή κάνω λάθος???
-
Δεν βλέπω το λόγο να αφήσεις το ASL. Δε βλέπω το λόγο να πας σε 40 (που θα είναι σίγουρα Α3 και σίγουρα πιο δυνατό από μη Α3 30άρι).
Δε βλέπω λόγο να συνεχίσεις να βάζεις 10-30 στο μικρό, καλύτερα 0 ή 5-30.
Μήπως βολεύει να βάζεις το ίδιο λάδι και στα δύο; -
Ο χρήστης vaggelis_306 έγραψε:
Το ASL δεν είναι ACEA A3 κ το mazda θέλει A3 ή κάνω λάθος???
A1/A3 θέλει οπότε το ASL που είναι Α5 και API SN είναι μια χαρά και για οικονομία
Δεν βλέπω το λόγο να αφήσεις το ASL. Δε βλέπω το λόγο να πας σε 40 (που θα είναι σίγουρα Α3 και σίγουρα πιο δυνατό από μη Α3 30άρι).
Δε βλέπω λόγο να συνεχίσεις να βάζεις 10-30 στο μικρό, καλύτερα 0 ή 5-30.
Μήπως βολεύει να βάζεις το ίδιο λάδι και στα δύο;Σκέφτομαι να το βάλω πλέον και στο μικρό
-
αν κάποιος κινητήρας ζητά Α3 ..... ΔΕΝ είναι συμβατά τα Α5
τώρα να ζητά Α1/Α5 ή Α3 ..... 'κουλό'
-
επειδη θελω να καταληξω σε 1 λιπαντικο και ειμαι πολυ αναποφασιστος θελω τη γνωμη σας...
λοιπον,
συμφωνα με τα τεχνικα χαρακτηριστικα των τριων παρακατω λιπαντικων,ποιο φανταζει(θεωρητικα),ποιο καταλληλο για 10,000χλμ συμφωνα με τη χρηση που κανω?
70% πολη,10% ταξιδια,15% οδηγηση επαρχια(πολλες ανηφορες και παντα φορτωμενο),5% ξεσκισμα(που και που)
http://www.mobil.com/Germany-English/Lu ... 0W-40.aspx
http://www.powerenhancer.co.uk/product. ... -max-5w-30
http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/ ... 5W-30.aspx
? -
Ψάχνοντας στο internet για MOBIL NEW LIFE 0W40, βρήκα τιμές 11,5-12,5 €/lit.
Το θέμα είναι ότι οι περισσότερες σελίδες το αναφέρουν σαν API SM και όχι SN που λογικά είναι.
Αυτό σημαίνει ότι είναι παλιότερες παρτίδες; -
Ο χρήστης johnkyr έγραψε:
αν κάποιος κινητήρας ζητά Α3 ..... ΔΕΝ είναι συμβατά τα Α5τώρα να ζητά Α1/Α5 ή Α3 ..... 'κουλό'
Το Α5 δεν είναι ασύμβατο και δεν το αποφάσισα μόνος μου. Σε παλιές συζήτησεις ο Μίλτος (γνωστός και μη εξαιρετέος) είχε πει πως εάν το βιβλίο λέει προδιαγραφές Α1/Α3 τότε μπορείς να βάλεις άφοβα Α5 που υπερκαλύπτει τις 2 προηγούμενες, πολλοί θα το θυμούνται αυτό. Εδώ και 3 χρόνια που βάζω λάδια προδιαγραφών Α5 (ASL) δεν έχω κανένα πρόβλημα
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]