-
Καλησπέρα σας, 30+ αισίως και μετά από 2 μεταχειρισμένα, ήρθε η ώρα να πάρω το πρώτο μου καινούργιο αυτοκίνητο.
Βασικό ερώτημα που θα καθορίσει τις επιλογές μου: Για κάποιον που 'γράφει' περίπου 1000 χλμ το μήνα (εκ των οποίων τα μισά περίπου σε εθνική και τα υπόλοιπα εντός πόλεως), θεωρείται ότι αξίζει η αγορά ενός diesel;Για κατηγορία τιμής και αυτοκινήτου, εντελώς χοντρικά, να πω ότι παίζω μεταξύ 15000-18000 ευρώ και μικρό ή μικρομεσαίο σασσί - αλλά προφανώς οι επιλογές μου θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό από το δίλημμα βενζίνη/πετρέλαιο.
-
Καλησπέρα σας, 30+ αισίως και μετά από 2 μεταχειρισμένα, ήρθε η ώρα να πάρω το πρώτο μου καινούργιο αυτοκίνητο.
Βασικό ερώτημα που θα καθορίσει τις επιλογές μου: Για κάποιον που 'γράφει' περίπου 1000 χλμ το μήνα (εκ των οποίων τα μισά περίπου σε εθνική και τα υπόλοιπα εντός πόλεως), θεωρείται ότι αξίζει η αγορά ενός diesel;Για κατηγορία τιμής και αυτοκινήτου, εντελώς χοντρικά, να πω ότι παίζω μεταξύ 15000-18000 ευρώ και μικρό ή μικρομεσαίο σασσί - αλλά προφανώς οι επιλογές μου θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό από το δίλημμα βενζίνη/πετρέλαιο.
-
Καλησπέρα σας, 30+ αισίως και μετά από 2 μεταχειρισμένα, ήρθε η ώρα να πάρω το πρώτο μου καινούργιο αυτοκίνητο.
Βασικό ερώτημα που θα καθορίσει τις επιλογές μου: Για κάποιον που 'γράφει' περίπου 1000 χλμ το μήνα (εκ των οποίων τα μισά περίπου σε εθνική και τα υπόλοιπα εντός πόλεως), θεωρείται ότι αξίζει η αγορά ενός diesel;Για κατηγορία τιμής και αυτοκινήτου, εντελώς χοντρικά, να πω ότι παίζω μεταξύ 15000-18000 ευρώ και μικρό ή μικρομεσαίο σασσί - αλλά προφανώς οι επιλογές μου θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό από το δίλημμα βενζίνη/πετρέλαιο.
-
Με τα χιλιομετρα που κανεις και εκει που τα κανεις,δεν ειναι συμφερουσα η αγορα ενος diesel.Υπαρχουν ομως αντιπροσωπειες,π.χ.Citroen,που η διαφορα τιμης βενζινοκινητου-πετρελαιοκινητου ειναι τοσο μικρη που ισως θα πρεπει να το τσεκαρεις.Μη ξεχνας ακομα οτι τα diesel λογω των λιγοτερων ρυπων εχουν μειομενα εως μηδενικα τελη κυκλοφοριας.
-
Καλέ μου φίλε σίγουρα η αγορά πετρελαιοκίνητου αξίζει από πολλές απόψεις. Η κατανάλωση είναι μόνο ένας από τους παράγοντές υπεροχής των αυτοκινήτων πετρελαίου. Μετά θα σου έλεγα για τα αραιότερα σέρβις και το χαμηλότερο κόστος συντήρησης. Οπως γνωρίζεις οι περισσότερες μηχανες πετρελαίου είναι από χυτοσίδηρο ενώ αντίστοιχοι βενζίνης είναι σχεδόν φτιαγμένοι από αλουμίνιο και πλαστικό...Μιλάμε για μεγάλες πιέσεις στο πετρέλαιο που δίνουν όμως αξεπέραστη ροπή,οικονομία και μακροζωία. Τώρα στο θέμα της ανάφλεξης ξέχνα τα μπουζί που με λίγο νερό σταματούν το αμάξι εδώ δεν υπάρχει σπινθήρας ανάφλεξης όλα γίνονται με αυτανάφλεξη του πετρελαίου στους κυλίνδρους λόγω υψηλής συμπίεσης του μίγματος. Πολύ σημαντικό στους γεμάτους νερά δρόμους της Ελλάδας μας.
Επίσης θα σου έλεγα για διαφορετικό στυλ οδήγησης που ευνοεί τις λιγότερο συχνές αλλαγές ταχυτήτων καθως η ροπή είναι διαθέσιμη απο πολύ χαμηλα.Εύκολες προσπεράσεις καλές αλλα όχι θεικές τελικές ταχύτητες. Ενα αμάξι φτιαγμένο για να σε μετακινεί με σπιρτάδα και ασφάλεια. Ψηφίζω πετρέλαιο λοιπόν ασυζητιτή. -
αξίζει .. ΜΟΝΟ αν κάνεις πολλά χλμ
-
υποθετω θα το καρτησεις αρκετα χρονια το αυτοκινητο ετσι? οποτε και απο μενα πετρελαιο. μπορει η αποσβεση με τα χιλιομετρα που κανεις να μη γινει αμεσως αλλα σε βαθος 3ετιας μαλλον θα ερθεις στα ισα σου.Αναλογα βεβαια και την διαφορα τιμης οπως ειπε ο φιλοσ πιο πανω αναμεσα στην βενζινοκινητη και ντιζελ εκδοση του ιδιου αυτοκινητου. Εγω πχ που εχω το κορσα 1.3 ηταν μονο 1500 ευρω ακριβοτερο οταν το πηρα απο το 1.4 βενζινη που και χειροτερες επιδοσεις ειχε και εκαιγε παραπανω υπολογιζω οτι εχω κανει την μιση αποσβεση σε 10 μηνες και 15.500 χιλιομετρα.
-
Άνθρακες ο θησαυρός στην περίπτωσή σου.
-
Ο χρήστης Apollon11 έγραψε:
.... Επίσης θα σου έλεγα για διαφορετικό στυλ οδήγησης που ευνοεί τις λιγότερο συχνές αλλαγές ταχυτήτων καθως η ροπή είναι διαθέσιμη απο πολύ χαμηλα.Εύκολες προσπεράσεις καλές αλλα όχι θεικές τελικές ταχύτητες. Ενα αμάξι φτιαγμένο για να σε μετακινεί με σπιρτάδα και ασφάλεια. Ψηφίζω πετρέλαιο λοιπόν ασυζητιτή.Συμφωνώ με το διαφορετικό στυλ οδήγησης το οποίο κάποιους βολεύει και άλλους όχι. Εμένα μάλλον δεν μου πάει αλλά ίσως να θέλει κάποια περίοδο εξοικείωσης μεγαλύτερη από 2 μέρες...
Ο θόρυβος στο ρελαντί και όχι μόνο ενοχλεί, δεν έχουν όλα καλή ηχομόνωση ούτε μπορεί να είσαι συνέχεια με κλειστά παράθυρα....
Η ροπή χαμηλά και μπόλικη πλέον είναι διαθέσιμη και στους νέους τούρμπο βενζινοκινητήρες. Που πλεονεκτούν σε εύρος λειτουργίας από πχ 2-5500 ενώ οι ντίζελ είναι στο 1500-4000. Για αυτό και στους ντίζελ θέλεις περισσότερες σχέσεις και θα αλλάζεις περισσότερες σχέσεις (και βολεύει περισσότερο το αυτόματο).
Εφόσον οι σύγχρονοι ντίζελ βγάζουν πλέον επαρκή άλογα και επιταχύνσεις έχεις και τελικές έχεις. Το πλεονέκτημά τους όμως είναι περισσότερο στις ρεπρίζ αλλά πάλι εξαρτάται από τη μετάδοση. Βασικά είναι αρκετά διαφορετική η σύγκριση ντίζελ με ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης από ότι με τούρμπο βενζίνης.Άλλο θέμα το επιπλέον βάρος του κινητήρα που επηρεάζει το ζύγισμα του αυτοκινήτου και αυξάνει την τάση υποστροφής. Αυτό οι περισσότεροι δεν θα το πάρουν χαμπάρι αλλά πιο ψαγμένοι λάτρες της οδήγησης ίσως ναι.
Οι πραγματικές καταναλώσεις σε ντίζελ είναι πιο κοντά στις ονομαστικές και γενικά επηρεάζονται πολύ λιγότερο από το φορτίο (βαρύ όχημα, φορτωμένος, ανηφόρες, τρέιλερ κλπ). Οπότε το κέρδος σε κατανάλωση συνήθως είναι μεγαλύτερο από το θεωρητικά υπολογιζόμενο.
Ακόμα και το πετρέλαιο να πάει πιο ακριβά από τη βενζίνη όπως συμβαίνει σε κάποιες χώρες η μειωμένη του κατανάλωση συνεχίζει να ισχύει και συνολικά να υπάρχει κέρδος. Το κέρδος στην κατανάλωση το πετυχαίνουν με 3 τρόπους,- μεγαλύτερη συμπίεση
- μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση (ενέργεια ανά λίτρο) του πετρελαίου (δεν ξέρω σαν απόδοση του κινητήρα τι κάνει)
- αργόστροφοι άρα ίδια ισχύς σε πιο χαμηλές στροφές.
Σοβαρό θέμα είναι ότι άμα σου κάτσει κακής ποιότητας πετρέλαιο μπορεί να καταστραφεί η αντλία πετρελαίου που δεν καλύπτεται από εγγύηση και κοστίζει ~3000 ευρώ...
Για τα χλμ που λες δε θα έλεγα ότι συμφέρει. Εκτός αν πετύχεις προσφορά που να μην είναι πιο ακριβό το όχημα.
Πάνω από όλα όμως πρέπει να το οδηγήσεις. Αν σου αρέσει το πως πάει και σου ταιριάζει θα το πάρεις κι ας είναι πιο ακριβό, αν δεν σου αρέσει θα το αποφύγεις κι ας είναι πιο οικονομικό... -
Ο χρήστης Apollon11 έγραψε:
Καλέ μου φίλε σίγουρα η αγορά πετρελαιοκίνητου αξίζει από πολλές απόψεις. Η κατανάλωση είναι μόνο ένας από τους παράγοντές υπεροχής των αυτοκινήτων πετρελαίου. Μετά θα σου έλεγα για τα αραιότερα σέρβις και το χαμηλότερο κόστος συντήρησης. Οπως γνωρίζεις οι περισσότερες μηχανες πετρελαίου είναι από χυτοσίδηρο ενώ αντίστοιχοι βενζίνης είναι σχεδόν φτιαγμένοι από αλουμίνιο και πλαστικό...Μιλάμε για μεγάλες πιέσεις στο πετρέλαιο που δίνουν όμως αξεπέραστη ροπή,οικονομία και μακροζωία. Τώρα στο θέμα της ανάφλεξης ξέχνα τα μπουζί που με λίγο νερό σταματούν το αμάξι εδώ δεν υπάρχει σπινθήρας ανάφλεξης όλα γίνονται με αυτανάφλεξη του πετρελαίου στους κυλίνδρους λόγω υψηλής συμπίεσης του μίγματος. Πολύ σημαντικό στους γεμάτους νερά δρόμους της Ελλάδας μας.
Επίσης θα σου έλεγα για διαφορετικό στυλ οδήγησης που ευνοεί τις λιγότερο συχνές αλλαγές ταχυτήτων καθως η ροπή είναι διαθέσιμη απο πολύ χαμηλα.Εύκολες προσπεράσεις καλές αλλα όχι θεικές τελικές ταχύτητες. Ενα αμάξι φτιαγμένο για να σε μετακινεί με σπιρτάδα και ασφάλεια. Ψηφίζω πετρέλαιο λοιπόν ασυζητιτή.Για μικρότερα κόστη σέρβις μην είσαι σίγουρος. Έχουν και τα ντίζελ τα δικά τους στην συντήρηση.
Για τα νερά όμως... στην Ατλαντίδα ζεις;
-
Σας ευχαριστώ όλους για τη βοήθεια. Σίγουρα θα πρέπει να κάνω και μία βόλτα από τις αντιπροσωπείες γιατί οι τιμές καταλόγου δεν έχουν σχέση με τις τελικές (συνήθως προς τα κάτω, λόγω απόσυρσης, προσφορών τύπου 'diesel now' κλπ - αλλά και προς τα πάνω σε εταιρείες που σου χρεώνουν και τη... θήκη για το νερό!) κι άρα δεν μπορώ να ξέρω την ακριβή διαφορά diesel-βενζίνη σε πολλές περιπτώσεις.
Αν τελικά πάω σε βενζίνη, δε θα απέκλεια την περίπτωση αγοράς κάποιου πρόσφατου μεταχειρισμένου με λίγα χιλιόμετρα (εντός του budget μου βρίσκεις εύκολα πλέον ακόμα και ακριβότερα αυτοκίνητα όπως Audi A3 και BMW σειρα 1 του 2011).
Αλήθεια, υπάρχει περίπτωση να παραταθεί η απόσυρση και το 2013; Γιατί έτσι όπως πάει, δε με βλέπω να προλαβαίνω ταξινόμηση το 2012!
-
Θέλει λίγο μελέτη για το εκάστοτε μοντέλο / προσφορά κλπ.
Προσωπικά θα πρότεινα diesel, αρκεί βέβαια να σου αρέσει το style στην οδήγηση, οπότε σίγουρα κάνε ένα test drive πριν. Δεν μίλησες για τις ανάγκες σε χώρους. Αν π.χ. έχεις οικογένεια με 2 παιδιά έχεις πολύ διαφορετικές ανάγκες / προτεραιότητες (χώροι >>>> ρεπρίζ )
-
Ο χρήστης Cyborg έγραψε:
Δεν μίλησες για τις ανάγκες σε χώρους. Αν π.χ. έχεις οικογένεια με 2 παιδιά έχεις πολύ διαφορετικές ανάγκες / προτεραιότητες (χώροι >>>> ρεπρίζ )Έχεις δίκιο!
Σε επόμενο post θα γράψω συγκεκριμένα μοντέλα που εξετάζω.
Σε γενικές γραμμές θα έλεγα μικρό (αν γίνεται σχετικά ευρύχωρο και 'μεγάλο' στον δρόμο) ή μικρομεσαίο αν 'χωράει' στο budget - εξαιρούνται τα 3θυρα.
Με άλλα λόγια, επειδή το αμάξι θα το κρατήσω σίγουρα 7-10 χρόνια (πλέον ούτε οι Γερμανοί δεν τα αλλάζουν στα 5!), έχω στο πίσω μέρος του μυαλού μου το... παιδικό καθισματάκι! -
Ο χρήστης Εαβίτης έγραψε:
Με τα χιλιομετρα που κανεις και εκει που τα κανεις,δεν ειναι συμφερουσα η αγορα ενος diesel.Υπαρχουν ομως αντιπροσωπειες,π.χ.Citroen,που η διαφορα τιμης βενζινοκινητου-πετρελαιοκινητου ειναι τοσο μικρη που ισως θα πρεπει να το τσεκαρεις.Μη ξεχνας ακομα οτι τα diesel λογω των λιγοτερων ρυπων εχουν μειομενα εως μηδενικα τελη κυκλοφοριας.Μα για τα χιλιόμετρα που κάνει και εκεί που τα κάνει ειδικά το diesel είναι μονόδρομος...μην το σκέφτεσαι καν...
-
Ο χρήστης loubas έγραψε:
Με τα χιλιομετρα που κανεις και εκει που τα κανεις,δεν ειναι συμφερουσα η αγορα ενος diesel.Υπαρχουν ομως αντιπροσωπειες,π.χ.Citroen,που η διαφορα τιμης βενζινοκινητου-πετρελαιοκινητου ειναι τοσο μικρη που ισως θα πρεπει να το τσεκαρεις.Μη ξεχνας ακομα οτι τα diesel λογω των λιγοτερων ρυπων εχουν μειομενα εως μηδενικα τελη κυκλοφοριας.
Μα για τα χιλιόμετρα που κάνει και εκεί που τα κάνει ειδικά το diesel είναι μονόδρομος...μην το σκέφτεσαι καν...
12.000 km το χρόνο; Σιγά τα χιλιόμετρα! Το ντίζελ αξίζει πάνω από 20-25 χιλιάδες.
-
Ο χρήστης Taugro έγραψε:
Καλησπέρα σας, 30+ αισίως και μετά από 2 μεταχειρισμένα, ήρθε η ώρα να πάρω το πρώτο μου καινούργιο αυτοκίνητο.
Βασικό ερώτημα που θα καθορίσει τις επιλογές μου: Για κάποιον που 'γράφει' περίπου 1000 χλμ το μήνα (εκ των οποίων τα μισά περίπου σε εθνική και τα υπόλοιπα εντός πόλεως), θεωρείται ότι αξίζει η αγορά ενός diesel;Για κατηγορία τιμής και αυτοκινήτου, εντελώς χοντρικά, να πω ότι παίζω μεταξύ 15000-18000 ευρώ και μικρό ή μικρομεσαίο σασσί - αλλά προφανώς οι επιλογές μου θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό από το δίλημμα βενζίνη/πετρέλαιο.
Eαν δεν σε ενδιαφερουν τοσο οι επιδοσεις,προχωρα στην αγορα diesel.
Εκτος απτην χαμηλωτερη καταναλωση ,θα κερδισεις στα τελη,στα εξοδα συντηρισης.
Ειναι γνωστο οτι ο diesel ειναι πολυ πιο αξιοπιστος και δεν θα χρειαστει να ανοιξεις μοτερ ,ποτε μα ποτε.
Η αγορα diesel πλεον,επιβαλλεται. -
Ο χρήστης ΧρηστοςΣ8 έγραψε:
Ειναι γνωστο οτι ο diesel ειναι πολυ πιο αξιοπιστος και δεν θα χρειαστει να ανοιξεις μοτερ ,ποτε μα ποτε.
Η αγορα diesel πλεον,επιβαλλεται.Πες τα αυτά στον tsardas ο οποίος άλλξε τούρμπο και ψυγείο στα 210.000 χλμ. 1350 Ευρώ ζημιά!
-
Ο χρήστης REALZEUS έγραψε:
Ειναι γνωστο οτι ο diesel ειναι πολυ πιο αξιοπιστος και δεν θα χρειαστει να ανοιξεις μοτερ ,ποτε μα ποτε.
Η αγορα diesel πλεον,επιβαλλεται.Πες τα αυτά στον tsardas ο οποίος άλλξε τούρμπο και ψυγείο στα 210.000 χλμ. 1350 Ευρώ ζημιά!
Ο φιλος μας,κανει 1000 χλμ τον μηνα ,τουτεστιν 12.000 τον χρονο.
Ισως ,λεω ισως σε καμια 20ρια χρονια αλλαξει αυτα που περιγραφεις ;
Εσυ γνωριζεις πολλα βενζινοκινητα που αντεξαν 200.000 χλμ χωρις να χρειαστουν επισκευη -αλλαγη τουμπινας;
Καλα δεν συζητω για τσιμουχες βαλβιδων,ελατηρια ,φλαντζες κεφαλης,μεταλλα στροφαλου .
Οταν ενας κινητηρας βενζινης στα 200.000 θεωρειται γηρασμενος,ο diesel ειναι ακομα στην εφηβεια του. -
Ο χρήστης ΧρηστοςΣ8 έγραψε:
Ειναι γνωστο οτι ο diesel ειναι πολυ πιο αξιοπιστος και δεν θα χρειαστει να ανοιξεις μοτερ ,ποτε μα ποτε.
Η αγορα diesel πλεον,επιβαλλεται.Πες τα αυτά στον tsardas ο οποίος άλλξε τούρμπο και ψυγείο στα 210.000 χλμ. 1350 Ευρώ ζημιά!
Ο φιλος μας,κανει 1000 χλμ τον μηνα ,τουτεστιν 12.000 τον χρονο.
Ισως ,λεω ισως σε καμια 20ρια χρονια αλλαξει αυτα που περιγραφεις ;
Εσυ γνωριζεις πολλα βενζινοκινητα που αντεξαν 200.000 χλμ χωρις να χρειαστουν επισκευη -αλλαγη τουμπινας;
Καλα δεν συζητω για τσιμουχες βαλβιδων,ελατηρια ,φλαντζες κεφαλης,μεταλλα στροφαλου .
Οταν ενας κινητηρας βενζινης στα 200.000 θεωρειται γηρασμενος,ο diesel ειναι ακομα στην εφηβεια του.Καλησπέρα.Καταρχην να πω ότι κι'εγώ ψάχνω για diesel.Αλλά δεν είναι απόλυτο αυτό που λες.Εγώ πούλησα μια Alfa 147 με 191.000 8 ετών και δεν είχα αλλάξει τίποτα εκτός από αυτά που έπρεπε για τα service!Απλά αυτό συμβαίνει πιο συχνά με τα diesel.
-
Οι σύγχρονοι ντίζελ ούτε τόσο απλοί ούτε τόσο αξιόπιστοι είναι όσο οι παλιοί..... ούτε τόσο ανέμελη η συντήρησή τους....
Αξίζει το diesel?