-
μου προτεινε μηχανικος αυτα http://www.enpo.eu/contents_gr.asp?id=184
τα βρισκω εδω 40Ε τα 4l..http://www.kouzouloglou.gr/eshop/5w-40/361.html
να τα προτιμησω απο τα motul xcess? -
Καλή μάρκα, αξιοπρεπέστατα φαίνονται στα χαρτιά, δεν βλέπω γιατί να μην τα πάρεις. Αρκεί να σου κάνουν και οι προδιαγραφές τους για το αυτοκίνητό σου.
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Καλή μάρκα, αξιοπρεπέστατα φαίνονται στα χαρτιά, δεν βλέπω γιατί να μην τα πάρεις. Αρκεί να σου κάνουν και οι προδιαγραφές τους για το αυτοκίνητό σου.vw 502 προδιαγραφη για ΒΒΖ...
-
Ο χρήστης Giorgos20 έγραψε:
Καλή μάρκα, αξιοπρεπέστατα φαίνονται στα χαρτιά, δεν βλέπω γιατί να μην τα πάρεις. Αρκεί να σου κάνουν και οι προδιαγραφές τους για το αυτοκίνητό σου.
vw 502 προδιαγραφη για ΒΒΖ...
Τα eneos είναι πολύ καλά και Ιαπωνικά
-
Στο συνεργείο μου χρεώνουν τα SHELL HELIX ULTRA 5W-40 περίπου 17€/lit.
Πού μπορώ να βρω καλό και φθηνό λιπαντικό (πλήρως συνθετικό, 5W-30) να το προμηθεύομαι μόνος μου; -
Ο χρήστης Scrooge έγραψε:
Στο συνεργείο μου χρεώνουν τα SHELL HELIX ULTRA 5W-40 περίπου 17€/lit.
Πού μπορώ να βρω καλό και φθηνό λιπαντικό (πλήρως συνθετικό, 5W-30) να το προμηθεύομαι μόνος μου;Θέλεις να είναι FAP-PAO,ή όχι?
-
Ο χρήστης Tzakos έγραψε:
Θέλεις να είναι FAP-PAO,ή όχι?Τι είναι FAP-PAO ?
-
Και βέβαια εκτός από το ιξώδες θέλεις να έχει και τις κατάλληλες προδιαγραφές για το αυτοκίνητό σου. Για ποιο αυτοκίνητο μιλάμε;
-
Ο χρήστης Scrooge έγραψε:
Στο συνεργείο μου χρεώνουν τα SHELL HELIX ULTRA 5W-40 περίπου 17€/lit.
Πού μπορώ να βρω καλό και φθηνό λιπαντικό (πλήρως συνθετικό, 5W-30) να το προμηθεύομαι μόνος μου;Χρέωσαν δηλαδή χαβιάρι... Ακόμα και το πραγματικό λάδι-χαβιάρι κάνει φθηνότερα...
http://www.trade-wind.gr/index.php?page ... 57&lang=elΑπό κει και πέρα υπάρχουν και αυτά:
http://www.elin.gr/el/autotec-expert.html -
Ο χρήστης Scrooge έγραψε:
Θέλεις να είναι FAP-PAO,ή όχι?
Τι είναι FAP-PAO ?
Πές μου σε παρακαλώ τι αυτοκίνητο έχεις?
-
Ο χρήστης Tzakos έγραψε:
Πές μου σε παρακαλώ τι αυτοκίνητο έχεις?C180K BE (1.600cc kompressor).
Στο μεταξύ, κατέβασα τους καταλόγους της MB με τα εγκεκριμένα λιπαντικά γι' αυτό το μοτέρ (MB 229.3/31/5/51).
Μάλλον θα προτιμήσω κάποιο από τα 229.5/51 που αφορούν αραιότερες αλλαγές λιπαντικού, αφού κατεβάσω τα TDS και συγκρίνω επιμέρους ιδιότητες (viscocity index, HTHS, TBN, pour/flash point κλπ).
Για να είμαι ειλικρινής, δεν είμαι πολύ εξοικειωμένος με αυτές τις έννοιες.
Σε ποια ιδιότητα να δώσω βάρος; -
Ο χρήστης Scrooge έγραψε:
Στο συνεργείο μου χρεώνουν τα SHELL HELIX ULTRA 5W-40 περίπου 17€/lit.
Πού μπορώ να βρω καλό και φθηνό λιπαντικό (πλήρως συνθετικό, 5W-30) να το προμηθεύομαι μόνος μου;Όντως 17€/lt για 5W-40 δεν το λες και τσάμπα ... , αν βέβαια απ' την άλλη μπορείς να βρεις :
με 7,5€/lt, αυτό το 5W-40 http://www.c-service.gr/el/eshop-antala ... ry_id=1073
ή αν θες σε 5W-30 που ζήτησες, με 10€/lt, αυτό http://www.c-service.gr/el/eshop-antala ... gory_id=38
-
Ο χρήστης Scrooge έγραψε:
Πές μου σε παρακαλώ τι αυτοκίνητο έχεις?
C180K BE (1.600cc kompressor).
Στο μεταξύ, κατέβασα τους καταλόγους της MB με τα εγκεκριμένα λιπαντικά γι' αυτό το μοτέρ (MB 229.3/31/5/51).
Μάλλον θα προτιμήσω κάποιο από τα 229.5/51 που αφορούν αραιότερες αλλαγές λιπαντικού, αφού κατεβάσω τα TDS και συγκρίνω επιμέρους ιδιότητες (viscocity index, HTHS, TBN, pour/flash point κλπ).
Για να είμαι ειλικρινής, δεν είμαι πολύ εξοικειωμένος με αυτές τις έννοιες.
Σε ποια ιδιότητα να δώσω βάρος;Χαίρομαι που θέλεις να το ψάξεις. Αισθάνομαι ότι δεν είμαι μόνος τόσο ψείρας.
Δυστυχώς δεν υπάρχει ένα μόνο στοιχείο να δώσεις βάρος, πρέπει να τα δεις σφαιρικά.
Το καλό λάδι όμως συνήθως τα πάει καλά σε πολλά χαρακτηριστικά του. Αν έχει καλή βάση θα θέλει και λιγότερα πρόσθετα που είναι καλό γιατί αυτά δεν λιπαίνουν.
Θέλεις λοιπόν το μέγιστο εύρος σε pour/flash point (μερικές φορές έτσι ξεχωρίζεις και το πόσο συνθετικό είναι. Γιατί δεν είναι όλα τα συνθετικά εξίσου συνθετικά....).
To HTHS στο λέει ο κατασκευαστής, αν θέλει Α3 τότε το θέλεις πάνω από 3,5 οπότε μιλάμε για 30άρι και πάνω.
Θέλεις χαμηλό NOACK (δείκτης εξάτμισης σε ψηλές θερμοκρασίες αλλά δεν το λένε όλοι), καλύτερα κάτω από 10.
Θέλεις χαμηλό ash που δείχνει πόσα κατάλοιπα θα έχει αν καεί, κάτω από 1,2.
Μεγάλο VI (viscosity index) που δείχνει σταθερότητα στη διατήρηση του ιξώδους.
Το TBN το θέλεις ψηλό, σημαντικό για πολλά χλμ, να μπορεί να εξουδετερώνει τα οξέα που σχηματίζονται. Μετριέται και στις αναλύσεις και αποτελεί βασικό δείκτη μακροβιότητας του λαδιού.
Αν έχεις και θερμόμετρο λαδιού (ίσως να εμφανίζεται σε κάποιο κρυφό μενού) αυτό θα σε βοηθήσει ακόμα περισσότερο. Η βασική ιδέα είναι ότι θέλεις γύρω στο 10.5 ιξώδες. Ένα 30άρι είναι περίπου τόσο στους 100 βαθμούς. Ένα 40άρι είναι τόσο στους 110+. (φυσικά υπάρχει εύρος τιμών ακόμα και ανάμεσα σε 30ρια και 40ρια. Οπότε αν βλέπεις ότι είσαι στους 110-115 πάς για 40άρι (0W-40 ή 5W-40) ενώ αν παίζεις 95-105 θέλεις 30άρι (0W-30, 5W-30).
Επίσης μπορεί να σκεφτείς και πως οδηγάς. Αν στροφάρεις προτιμάς λεπτότερο λάδι, βοηθάει. Το οποίο δίνει καλύτερη απαγωγή θερμότητας, πιο σωστή λίπανση πιο γρήγορα μετά την εκκίνηση, λιγότερες εσωτερικές τριβές άρα καλύτερη απόδοση. Αν πιέζεις φορτωμένος ή προτιμάς βαθιά πατήματα με όχι ψηλές στροφές (πιο πιθανό σε υπερσυμπιεσμένο) θα προτιμήσεις κάτι ισχυρό (είτε πιο παχύ 30άρι αν σου φτάνει είτε 40άρι αν θέλεις και για θερμοκρασίες).
Και βέβαια μετράει η διαθεσιμότητα και η τιμή.
Καλή διασκέδαση. Αν θέλεις στο τέλος (ή και στη διαδρομήαν κάτι ψάχνεις ή σε μπερδεύει) μοιράσου την απόφασή σου και το σκεπτικό σου. -
καλησπερα κ χρονια πολλα σε οσους γιορταζαν προχθες!!!! ψαχνω τα TOTAL ENERGY 9000 5-40 ...τα βρισκω στα 14ευρω/λιτρο εδω θεσσαλονικη.....αν ξερει κανεις μαγαζι ή ιντερνετικο καταστημα με καλυτερη τιμη ας στειλει ενα π.μ!!!!!!!
-
ONYX ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
Βρήκα κάποια TDS από λιπαντικά που με ενδιαφέρουν.
Στα περισσότερα δεν υπάρχουν όλες οι πληροφορίες με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει άμεση σύγκριση.
Επιπλέον, υπάρχουν περιπτώσεις που για το ίδιο λιπαντικό βρίσκεις πάνω από ένα TDS. Προφανώς παίζει ρόλο η ημερομηνία έκδοσής του.
Όπως και να' χει, έφτιαξα έναν πίνακα σύγκρισης ιδιοτήτων διάφορων λιπαντικών τον οποίο επισυνάπτω.
Συγνώμη για την άθλια παρουσίαση (σκόπιμα δεν έβαλα τις μονάδες, για να χωρέσει), αλλά δεν ξέρω πώς επισυνάπτω αρχείο excel.
Θα' θελα τις γνώμες σας.………………………………………………Visc/40…Visc/100…Visc/-30….VI……HTHS……PP………FP………TBN……Sulph.Ash
Shell Helix Ultra 5W40……………74,4………13,1…………………………………3,68……-39………215
Mobil 1 ESP Formula 5W30……72,8……….12,1………………………164……3,58……-45………254……………………0,6
Castrol Edge FST 5W40…………81,0………13,4…………6.220……169……………….-45………207……………………0,8
Valvoline Synpower 5W40………80,0…….13,8...………6.600……178……………….-45………222……11,6
Aral High Tronic M 5W40………84,6……..14,0……………………….170……………….-42………211
EKO Megatron Synth. 5W30………………..11,8…………5.650……………………………-39………232 -
Δές και αυτό,YACCO LUBE DE 5W30.
-
Το W202 έχεις?
-
Ο χρήστης Tzakos έγραψε:
Το W202 έχεις?W204 του 2009.
-
Ωραία.
Εάν λοιπόν ο κινητήρας σου είναι ο 271.910,θέλεις λάδι FAP 229.51.
Δές αυτό που σου είπα πρίν,σε υπερκαλύπτει. -
Παιδιά MOBIL 1 από τα καλύτερα λάδια που υπάρχουν. Ασχολούμε εδώ κ χρόνια με το θέμα λιπαντικά κ σε όλα τα τεστ που έχω δει βγαίνουν πάντα πρώτα ή το πολύ δεύτερα. Καλύπτουν όλες τις προδιαγραφές κ όλα τα ιξώδη είναι δηλαδή για όλα τα αυτοκίνητα. Ανοίγεις μοτέρ μετά από 300000χιλ χλμ κ όλα λάμπουν!!
Εδώ http://www.g-market.gr/ κ εδώ http://www.trade-wind.gr θα τα βρείτε με τις καλύτερες τιμές κ τα στέλνουν σε όλη την Ελλάδα! Μη σας πιάνουν κορόιδο κ τα παίρνετε από αλλού με 18 κ 20 ευρώ το λίτρο!!
Περι λιπαντικών γενικώς [#2]