-
Εχθες οδηγησα γουρουνα για πρωτη φορα. Εχωντας οδηγησει μονο μοτοσυκλετες, τρια πραγματα με ξενισαν.
Πρωτον, το τιμονι αντιθετα με τη μηχανη που το χαιδευεις, εδω θελει να βαλεις δυναμη για να στριψει. Δευτερον, συνιθισμενος απο το countersteering της μηχανης παραλιγο να βρεθω εκτος δρομου μερικες φορες!
Τελος, οταν πας να στριψεις πιο γρηγορα γερνει προς το εξωτερικο της στροφης, αντιθετα δηλαδη απο τις μοτοσυκλετες.
Συνοψιζοντας, το ATV ειναι ενα οχημα που ενω εχει ολα τα χειριστηρια και τη θεση οδηγησης μιας μοτοσυκλετας, παρολα αυτα συμπεριφερεται σαν αυτοκινητο. Πιστευω οτι αν δεν ειχα την παραμικρη εμπειρια με μοτοσυκλετα η προσαρμογη μου στο ATV θα ηταν πιο αμεση.
Τωρα στο ερωτημα μου: πως οδηγειται γρηγορα μια γουρουνα; Αυτη που οδηγησα ηταν πολλα κυβικα και 4χ4 οποτε θεωρητικα μπορει να οδηγηθει πολυ γρηγορα αλλα οι κλισεις στις στροφες μου εδωσαν την εντυπωση οτι αν πιεσω παραπανω θα τουμπαρει.
-
Εχθες οδηγησα γουρουνα για πρωτη φορα. Εχωντας οδηγησει μονο μοτοσυκλετες, τρια πραγματα με ξενισαν.
Πρωτον, το τιμονι αντιθετα με τη μηχανη που το χαιδευεις, εδω θελει να βαλεις δυναμη για να στριψει. Δευτερον, συνιθισμενος απο το countersteering της μηχανης παραλιγο να βρεθω εκτος δρομου μερικες φορες!
Τελος, οταν πας να στριψεις πιο γρηγορα γερνει προς το εξωτερικο της στροφης, αντιθετα δηλαδη απο τις μοτοσυκλετες.
Συνοψιζοντας, το ATV ειναι ενα οχημα που ενω εχει ολα τα χειριστηρια και τη θεση οδηγησης μιας μοτοσυκλετας, παρολα αυτα συμπεριφερεται σαν αυτοκινητο. Πιστευω οτι αν δεν ειχα την παραμικρη εμπειρια με μοτοσυκλετα η προσαρμογη μου στο ATV θα ηταν πιο αμεση.
Τωρα στο ερωτημα μου: πως οδηγειται γρηγορα μια γουρουνα; Αυτη που οδηγησα ηταν πολλα κυβικα και 4χ4 οποτε θεωρητικα μπορει να οδηγηθει πολυ γρηγορα αλλα οι κλισεις στις στροφες μου εδωσαν την εντυπωση οτι αν πιεσω παραπανω θα τουμπαρει.
-
Εχθες οδηγησα γουρουνα για πρωτη φορα. Εχωντας οδηγησει μονο μοτοσυκλετες, τρια πραγματα με ξενισαν.
Πρωτον, το τιμονι αντιθετα με τη μηχανη που το χαιδευεις, εδω θελει να βαλεις δυναμη για να στριψει. Δευτερον, συνιθισμενος απο το countersteering της μηχανης παραλιγο να βρεθω εκτος δρομου μερικες φορες!
Τελος, οταν πας να στριψεις πιο γρηγορα γερνει προς το εξωτερικο της στροφης, αντιθετα δηλαδη απο τις μοτοσυκλετες.
Συνοψιζοντας, το ATV ειναι ενα οχημα που ενω εχει ολα τα χειριστηρια και τη θεση οδηγησης μιας μοτοσυκλετας, παρολα αυτα συμπεριφερεται σαν αυτοκινητο. Πιστευω οτι αν δεν ειχα την παραμικρη εμπειρια με μοτοσυκλετα η προσαρμογη μου στο ATV θα ηταν πιο αμεση.
Τωρα στο ερωτημα μου: πως οδηγειται γρηγορα μια γουρουνα; Αυτη που οδηγησα ηταν πολλα κυβικα και 4χ4 οποτε θεωρητικα μπορει να οδηγηθει πολυ γρηγορα αλλα οι κλισεις στις στροφες μου εδωσαν την εντυπωση οτι αν πιεσω παραπανω θα τουμπαρει.
-
Πρεπει να πεταξεις κωλο για να πας πιο γρηγορα
-
Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο το πως τοποθετείς το σώμα σου. Παλιότερα είχα δει αγώνες με τέτοιες 4τροχες στη μεγαλόπολη και μπορώ να πω ότι πήγαιναν γρήγορα, αλλά οι αναβάτες έκαναν πολύ περισσότερο κόπο. Για μένα, δεν αξίζουν...
-
Αν η γουρούνα έχει άξονα, άρα και μπλοκέ διαφορικό, αυτό δυσκολέυει περισσότερο τα πράγματα καθώς οι πίσω τροχοί ωθούν το όχημα προς τα εμπρός μόνο.
Η οπισθόβαρη κατανομή δυσκολεύει τα πράγματα αφού οι μπροστά τροχοί γλυστρούν εύκολα.
Αυτό που χρειάζεται είναι φόρτιση των μπροστινών τροχών με βάρος, αποφόρτιση των πίσω και παράλληλα σπρώξιμο μέσω των μαρσπιέ προς την εξωτερική. Παράλληλα μετατόπιση του σώματος προς την εσωτερική για να μην ανατραπεί το όχημα.
Με αυτό τον τρόπο το γουρούνι ντριφτάρει εύκολα, βοηθάει και το διαθέσιμο γκάζι βέβαια.
Οι μοτοσυκλετιστές πράγματι δυσκολεύονται πολύ πάνω στις γουρούνες. Η δική μου μοτοζωή ξεκίνησε πάνω σε ένα τρίτροχο Kawasaki KXT 250 οπότε όλα τα παραπάνω μου ήρθαν με φυσικό τρόπο με το καλημέρα. Θυμάμαι όμως οι μοτοσυκλετιστές φίλοι μου δεν μπορούσαν να την πάνε με τίποτα. Ήταν και τρίτροχη εκείνη, πιο έντονο το φαινόμενο και πιο επιρρεπής στις ανατροπές. Γι΄αυτό άλλωστε και απαγορεύτηκαν.
-
Καλημέρα forum!
Λοιπόν σκέφτομαι για τις διακοπές τον άλλο μήνα σε νησί να νοικιάσω γουρούνα.
Εχω δίπλωμα αυτοκινήτου και άρα μπορώ να νοικιάσω, όμως δεν έχω δίπλωμα μηχανής, δεν έχω οδηγήσει μηχανάκι και άρα δεν ξέρω να την οδηγήσω!
Να πάω να κάνω τώρα όλα τα μαθήματα για να βγάλω δίπλωμα για μηχανάκι δεν προλαβαίνω...
Το ερώτημά μου είναι με πόσα μαθήματα/ ώρες για μηχανάκι μπορεί κάποιος να μάθει να οδηγεί γουρούνα?
Ευχαριστώ! -
Διάβασε πάλι το αρχικό μήνυμα. Η γουρούνα συμπεριφέρεται σαν αυτοκίνητο και όχι σαν μηχανακι. Τα μαθήματα για μηχανάκι μάλλον θα σε μπερδέψουν παρά θα βοηθήσουν.
-
Σύμφωνοι, όμως το τιμόνι της είναι τιμόνι μηχανής (γκάζι-φρένο στο χερούλι) καθώς και το σύστημα συμπλέκτη-ταχυτήτων της (σώστα?), το οποίο δεν ξέρω να το χειρίζομαι.
-
Σε πέντε λεπτά θα το έχεις μάθει, δεν είναι καμία επιστήμη
-
Aν δεν έχεις ξαναοδηγήσει, με μερικά θεωρητικά πράγματα που θα διαβάσεις εδώ άκρη δεν θα βγάλεις.
Αν πρόκειται να πας σε νησί και να κυκλοφορείς σε χάλια δρόμους με μηδενική εμπειρία, με τον κάθε
σουρωμένο να περνά ξυστά δίπλα σου και να έχεις και δεύτερο άτομο πίσω, ας το καλύτερα, νοίκιασε
ένα αυτοκινητάκι να έχεις το κεφάλι σου ύσηχο. -
Ο χρήστης pigsqueal έγραψε:
Σύμφωνοι, όμως το τιμόνι της είναι τιμόνι μηχανής (γκάζι-φρένο στο χερούλι) καθώς και το σύστημα συμπλέκτη-ταχυτήτων της (σώστα?), το οποίο δεν ξέρω να το χειρίζομαι.Δύσκολο να βρείς γουρούνα με ταχύτητες στις ενοικιαζόμενες. Κατα 99,9% θα είναι αυτόματη. Θα έχει ένα λεβιέ κάτω χαμηλά στα πόδια απο τον οποίο μπορείς να επιλέξεις μπροστά, νεκρά ή όπισθεν
Οι δύο μανέτες είναι για τα φρένα. Γκάζι δέν έχει το κλασσικό περιστροφικό, αλλά χειρόγκαζο με ένα μικρό λεβιεδάκι στο δεξί αντίχειρα (όπως στα motocross).
Θα έχει μια επιπλέον μανέτα κάπου στο τιμόνι για το χειρόφρενο.
Τεχνικες οδηγησης γουρουνας (ATV)