-
Έρχονται σετάκι δίσκοι χαρακτοί ΑΤΕ(αυτοι με το περίεργο το σχέδιο) και τακάκια κεραμικά, γι αυτό ρωτάω. Απλά κάπου διάβασα ότι το κεραμικό τακάκι έχει χειρότερη αποδοση απο το απλό-μεταλλικό στο φρενάρισμα και το μόνο του πλεονέκτημα είναι η λιγότερη σκόνη και η πιο ησυχη λειτουργία. Ισχύει;
Κυρίως οδηγώ ηρεμα, αυτο που ζητώ είναι να διατηρήσω την αξιοπιστία του εργοστασιακού και την ήρεμη λειτουργια του, αλλά θέλω αν τα πιέσω να μην καταστραφουν. -
Αν οδηγάς ήρεμα δεν υπάρχει λόγος να πας σε κεραμικό τακάκι.
Όταν τα πιέσεις, αν υπερθερμανθούν τότε θα βγάλουν λίγο καπνό και θα μυρίσουν.
Αυτό είναι το σήμα να σταματήσεις να πιέζεις.
Αν συνεχίσεις να πιέζεις δεν θα σε ενδιαφέρει αν καταστραφεί το τακάκι ή όχι γιατί δεν θα έχεις φρένα (σκληρό πεντάλ αλλά δεν φρενάρει).Το κάθε αμάξι έχει όρια, τα ξέρεις και τα σέβεσαι και ποτέ δεν έχεις πρόβλημα.
-
Ο χρήστης ingénieur έγραψε:
Για το μοντέλο μου βγαζει η ΑΤΕ τακάκια απλά και κεραμικά. Η διαφορά στην τιμή μικρή. Τί επιλέγουμε και γιατί;
Ευχαριστώ!αυτα που ονομαζει κεραμικα , δεν ειναι αυτο που εχουν οι περισσοτεροι εδω μεσα στο μυαλο τους , δεν αντεχουν υψηλοτερη θερμοκρασια , η σειρα αυτη εχει συνθεση για να παραγει ελαχιστη σκονη και λιγοτερο θορυβο.
γνωμη μου δεν αξιζει τα παραπανω λεφτα.
περισσοτερα στο σαιτ της ΑΤΕ. -
Λάθος εξαρχής που δεν εβαλα λινκ, για να μη μπερδευόμαστε http://www.ebay.de/itm/ATE-POWER-DISC-B ... 3a70cf9f8d.
Η ερώτηση, αξίζει το σετάκι ή να ψάξω με απλά τακάκια. Οι περισσότεροι πωλητές προτείνουν τους δίσκους αυτους με αυτό το τακάκι. Λεφτά παραπάνω είναι 20 ευρώ, δεν είναι πολλά. Το θέμα είναι αν το τακάκι αυτό ειναι πιο 'δυνατό'(να το πω;);
-
Ο χρήστης ingénieur έγραψε:
Λάθος εξαρχής που δεν εβαλα λινκ, για να μη μπερδευόμαστε http://www.ebay.de/itm/ATE-POWER-DISC-B ... 3a70cf9f8d.Η ερώτηση, αξίζει το σετάκι ή να ψάξω με απλά τακάκια. Οι περισσότεροι πωλητές προτείνουν τους δίσκους αυτους με αυτό το τακάκι. Λεφτά παραπάνω είναι 20 ευρώ, δεν είναι πολλά. Το θέμα είναι αν το τακάκι αυτό ειναι πιο 'δυνατό'(να το πω;);
οχι , αν ψαχνεις κατι τετοιο δες απο FERODO μερια ( ds performance )
-
θελω τη γνωμη σας,
ειμαι αναμεσα σε δισκοπλακες ΑΤΕ απλες και ΑΤΕ χαρακτες και τακακια mintex..
πιστευετε οτι αξιζουν αντι για τις απλες?
και κατι αλλο,ισχυει οτι οι χαρακτες εχουν μικροτερη 'διαρκεια ζωης' απο τις απλες?
τα τακακια mintex ειναι καλα? -
Ο χρήστης ingénieur έγραψε:
Έρχονται σετάκι δίσκοι χαρακτοί ΑΤΕ(αυτοι με το περίεργο το σχέδιο) και τακάκια κεραμικά, γι αυτό ρωτάω. Απλά κάπου διάβασα ότι το κεραμικό τακάκι έχει χειρότερη αποδοση απο το απλό-μεταλλικό στο φρενάρισμα και το μόνο του πλεονέκτημα είναι η λιγότερη σκόνη και η πιο ησυχη λειτουργία. Ισχύει;
Κυρίως οδηγώ ηρεμα, αυτο που ζητώ είναι να διατηρήσω την αξιοπιστία του εργοστασιακού και την ήρεμη λειτουργια του, αλλά θέλω αν τα πιέσω να μην καταστραφουν.
Θα σου έγραφα και εάν θέλεις, και ΑΤΕ δισκόπλακες και ΑΤΕ τακάκια. Εναλλακτικά pagid τα χρησιμοποιώ κατά κόρο χωρίς προβλήματα.
Μα για να πάρουμε μια θετικότερη πληροφόρηση, κάλο είναι να ενημερώνουμε με ακρίβεια πως οδηγούμε και ποιο αυτοκίνητο. Οπωσδήποτε εάν μας καλύπτει το αυτοκίνητο που αγοράσαμε, του δίνουμε ‘αέρα’ με ένα καλύτερο προϊόν όχι εξεζητημένο, από το after market, και όλα καλά!.
Α. -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Έρχονται σετάκι δίσκοι χαρακτοί ΑΤΕ(αυτοι με το περίεργο το σχέδιο) και τακάκια κεραμικά, γι αυτό ρωτάω. Απλά κάπου διάβασα ότι το κεραμικό τακάκι έχει χειρότερη αποδοση απο το απλό-μεταλλικό στο φρενάρισμα και το μόνο του πλεονέκτημα είναι η λιγότερη σκόνη και η πιο ησυχη λειτουργία. Ισχύει;
Κυρίως οδηγώ ηρεμα, αυτο που ζητώ είναι να διατηρήσω την αξιοπιστία του εργοστασιακού και την ήρεμη λειτουργια του, αλλά θέλω αν τα πιέσω να μην καταστραφουν.
Θα σου έγραφα και εάν θέλεις, και ΑΤΕ δισκόπλακες και ΑΤΕ τακάκια. Εναλλακτικά pagid τα χρησιμοποιώ κατά κόρο χωρίς προβλήματα.
Μα για να πάρουμε μια θετικότερη πληροφόρηση, κάλο είναι να ενημερώνουμε με ακρίβεια πως οδηγούμε και ποιο αυτοκίνητο. Οπωσδήποτε εάν μας καλύπτει το αυτοκίνητο που αγοράσαμε, του δίνουμε ‘αέρα’ με ένα καλύτερο προϊόν όχι εξεζητημένο, από το after market, και όλα καλά!.
Α.ευχαριστω για την απαντηση,
seat cordoba 1,4 101 ειναι το οχημα
το χρησιμοποιω κυριως πολη,ταξιδια και αρκετα συχνα 'στροφοδιαδρομες'..
εχει 130,000 με μαμα δισκους(νομιζω ΑΤΕ) και αναροτιωμουν αν θα βλεπα καποια διαφορα με τις χαρακτες? -
Ο χρήστης Giorgos20 έγραψε:
Έρχονται σετάκι δίσκοι χαρακτοί ΑΤΕ(αυτοι με το περίεργο το σχέδιο) και τακάκια κεραμικά, γι αυτό ρωτάω. Απλά κάπου διάβασα ότι το κεραμικό τακάκι έχει χειρότερη αποδοση απο το απλό-μεταλλικό στο φρενάρισμα και το μόνο του πλεονέκτημα είναι η λιγότερη σκόνη και η πιο ησυχη λειτουργία. Ισχύει;
Κυρίως οδηγώ ηρεμα, αυτο που ζητώ είναι να διατηρήσω την αξιοπιστία του εργοστασιακού και την ήρεμη λειτουργια του, αλλά θέλω αν τα πιέσω να μην καταστραφουν.
Θα σου έγραφα και εάν θέλεις, και ΑΤΕ δισκόπλακες και ΑΤΕ τακάκια. Εναλλακτικά pagid τα χρησιμοποιώ κατά κόρο χωρίς προβλήματα.
Μα για να πάρουμε μια θετικότερη πληροφόρηση, κάλο είναι να ενημερώνουμε με ακρίβεια πως οδηγούμε και ποιο αυτοκίνητο. Οπωσδήποτε εάν μας καλύπτει το αυτοκίνητο που αγοράσαμε, του δίνουμε ‘αέρα’ με ένα καλύτερο προϊόν όχι εξεζητημένο, από το after market, και όλα καλά!.
Α.ευχαριστω για την απαντηση,
seat cordoba 1,4 101 ειναι το οχημα
το χρησιμοποιω κυριως πολη,ταξιδια και αρκετα συχνα 'στροφοδιαδρομες'..
εχει 130,000 με μαμα δισκους(νομιζω ΑΤΕ) και αναροτιωμουν αν θα βλεπα καποια διαφορα με τις χαρακτες?Αν με τις εργοστασιακές είσαι ευχαριστημένος, δεν έχει νόημα να πας σε κάτι άλλο.
Θυμίζω ότι για να κερδίσεις κάπου, χάνεις κάπου αλλού. -
Με το 100% συμφωνώ μαζί σου φίλε Κάβουρα!.
Είναι αυτό που λέμε. Κάτσε στα αυγά σου, γιατί άμα σηκωθείς κάποιο θα σπάσει…..
Ενδεικτικά διότι χρειάζονται κάποιες μετρήσεις,
Τακάκια PAGID 37,82ε
Δισκόπλακες BOSCH 36.92ε Χ2
Α. -
Τοποθέτησα στο αυτοκίνητο δίσκους EBC UPR (http://www.ebcbrakes.com/automotive/ebc_premium_replacement_rotors/ebc_premium_replacement_rotors.shtml) και τακάκια EBC YellowStuff (http://www.ebcbrakes.com/automotive/yellowstuff_brake_pads/yellowstuff_brake_pads_4000.shtml).
Σύμφωνα με την EBC (http://www.ebcbrakes.com/selector.shtml) τα τακάκια YelloStuff είναι συμβατά με τους δίσκους UPR και GD (ίδιοι με τους UPR αλλά χαρακωτοί).
Για το στρώσιμο των τακακιών η EBC προτείνει (http://www.ebcbrakes.com/typicalq&a.shtml) 160 χιλιόμετρα (100 μίλια) μαλακά φρεναρίσματα, άλλα 160 χιλιόμετρα με πιο αυξημένη πίεση στο πεντάλ και μετά την πάροδο των 320 χιλιομέτρων δύο 5άδες διαδοχικών επιβραδύνσεων από τα 100 χ.α.ώ στα 20 (60 μ.α.ώ σε 10 μ.α.ώ). Η επανάληψη της δεύτερης 5άδας πρέπει να γίνει αφού οι δίσκοι έχουν παγώσει πλήρως.
Για το στρώσιμο των δίσκων η EBC προτείνει 1600 περίπου χιλιόμετρα (1000 μίλια) ομαλής οδήγησης.
Επειδή είχα και καινούριους δίσκους περίμενα για να προχωρήσω στις επιβραδύνσεις από τα 100 στα 20 την πάροδο των 1600 χιλιομέτρων και συγκεκριμένα τις έκανα στα 2400 χλμ. μετά την εγκατάσταση δίσκων και τακακιών.
Το αποτέλεσμα ήταν αυτό (δείτε τις φωτογραφίες σε πλήρες μέγεθος κάνοντας κλικ πάνω τους και ύστερα κλικ στο κουμπί του ζουμ πάνω αριστερά
Μπροστά αριστερά:
Και 2 φωτογραφίες πίσω αριστερά:
Η φθορά είναι αντίστοιχη και στη δεξιά πλευρά του οχήματος.
Στην επιφάνεια των δίσκων έχουν χαραχτεί έντονοι οπτικά δακτύλιοι οι οποίοι είναι και αισθητοί στην αφή. Οι δακτύλιοι είχαν αρχίσει να δημιουργούνται και πριν τις επιβραδύνσεις 100 - 20, όταν ακόμη λόγω στρωσίματος φρένα αρκετά απαλά. Τότε δεν ήταν βέβαια τόσο έντονοι, αλλά ήταν σίγουρα υπαρκτοί.
Θέλω να ρωτήσω αν αυτή η φθορά δημιουργεί πρόβλημα στην απόδοση των φρένων και επομένως στην ασφάλεια ή ακόμη αν προκαλεί άλλου είδους προβλήματα, όπως για παράδειγμα πρόωρη φθορά των τακακιών κλπ.
-
Τα πέρασες όπως ήταν αμμοβολή?.
Βλέπω αντίστοιχη άμμο στην καμπάνα.
Το βάζεις μέσα στην θάλασσα για παιχνίδι?.
Α. -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Τα πέρασες όπως ήταν αμμοβολή?.
Βλέπω αντίστοιχη άμμο στην καμπάνα.
Το βάζεις μέσα στην θάλασσα για παιχνίδι?.
Α.Όχι! Καμία σχέση με αμμοβολή και δεν υπάρχει άμμος στις καμπάνες. Σκόνες και σκουριά είναι... Οι αυλακώσεις που έχουν δημιουργήσει τα τακάκια πώς φαίνονται; Ανεκτές;
-
Ο χρήστης Costas Athan έγραψε:
Τα πέρασες όπως ήταν αμμοβολή?.
Βλέπω αντίστοιχη άμμο στην καμπάνα.
Το βάζεις μέσα στην θάλασσα για παιχνίδι?.
Α.Όχι! Καμία σχέση με αμμοβολή και δεν υπάρχει άμμος στις καμπάνες. Σκόνες και σκουριά είναι... Οι αυλακώσεις που έχουν δημιουργήσει τα τακάκια πώς φαίνονται; Ανεκτές;
Έχω χρόνια να δω τέτοια όψη στο μαγαζί. Δεν σημαίνει ότι δεν φρενάρει. Μα αυτά που σου έγραψα είναι η μόνη δικαιολογία. Τι μάρκα και τύπος είναι τα τακάκια σου?. καθώς και οι ασπριδερές σου δαγκάνες, είναι παράξενο χρώμα.
Α. -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Τα πέρασες όπως ήταν αμμοβολή?.
Βλέπω αντίστοιχη άμμο στην καμπάνα.
Το βάζεις μέσα στην θάλασσα για παιχνίδι?.
Α.Όχι! Καμία σχέση με αμμοβολή και δεν υπάρχει άμμος στις καμπάνες. Σκόνες και σκουριά είναι... Οι αυλακώσεις που έχουν δημιουργήσει τα τακάκια πώς φαίνονται; Ανεκτές;
Έχω χρόνια να δω τέτοια όψη στο μαγαζί. Δεν σημαίνει ότι δεν φρενάρει. Μα αυτά που σου έγραψα είναι η μόνη δικαιολογία. Τι μάρκα και τύπος είναι τα τακάκια σου?. καθώς και οι ασπριδερές σου δαγκάνες, είναι παράξενο χρώμα.
Α.Οι δακτύλιοι δημιουργήθηκαν από τα τακάκια... Διάβασε και το κείμενο πάνω από τις φωτογραφίες. Θα βρεις τα πάντα για τη μάρκα των δίσκων και των τακακιών, τη διαδικασία στρωσίματος, τα χιλιόμετρα που έχουν κλπ.
Οι δαγκάνες είναι αυτές που φοράει το Lancer από το εργοστάσιο και νομίζω πως παρόμοιου τύπου έχω δει και σε άλλα Ιαπωνικά αυτοκίνητα των τελευταίων ετών.
-
Οχημα: Citroen C4 , 1.6 περί τα 135 hp
Βάρος: περί τα 1.250kg χωρίς οδηγό και 1.330 kg με τον οδηγό μέσα.Τρόπος οδηγήσης: Ζωηρός και όταν πετύχω καμιά στροφοδιαδρομή γρήγορος+
Επιθυμητό αποτέλεσμα : Όταν ανεβαίνω τον Μπράλο και μετά αρχίζω να τον κατεβαίνω να μην μένω από φρένα ( )
Μελλοντικά (άμεσα): Αλλαγή δίσκων και τακακίων ( )
Παρακαλώ όπως προτείνεται πιθανές λύσεις
-
Όταν κατεβαίνεις βουνά θα κόβεις ρυθμό και δεν θα μένεις από φρένα.
(δεν πειράζει να μυρίζουν ΛΙΓΟ αλλά να μη βγάζουν καπνούς)Θα χρησιμοποιείς εργοστασιακά φρένα, θα φρενάρουν καλά όταν είναι κρύα, μέσα στην πόλη, ήσυχα χωρίς φθορές.
Πάρε ένα κανονικό τακάκι σε καλή, γνωστή μάρκα. -
Συμπληρωματικά: Θα κατεβάζεις εγκαίρως ταχύτητα για να βοηθάει ο κινητήρας και θα πατάς τα φρένα πιο έντονα αλλά για πιο λίγο χρόνο ώστε να μένουν πιο πολύ ώρα απάτητα για να αερίζονται.
-
Ο χρήστης saxter έγραψε:
Οχημα: Citroen C4 , 1.6 περί τα 135 hp
Βάρος: περί τα 1.250kg χωρίς οδηγό και 1.330 kg με τον οδηγό μέσα.Τρόπος οδηγήσης: Ζωηρός και όταν πετύχω καμιά στροφοδιαδρομή γρήγορος+
Επιθυμητό αποτέλεσμα : Όταν ανεβαίνω τον Μπράλο και μετά αρχίζω να τον κατεβαίνω να μην μένω από φρένα ( )
Μελλοντικά (άμεσα): Αλλαγή δίσκων και τακακίων ( )
Παρακαλώ όπως προτείνεται πιθανές λύσεις
Προτείνω να βάλεις τα φρένα του δίλιτρου. Έχω το διλιτρο και ποτέ δέν είχα πρόβλημα με τα φρένα του. Μόνο μετά απο 5+ συνεχόμενους γύρους στα Μέγαρα άρχιζε να εμφανίζεται fade αλλά μεχρι εκεί, ποτέ δέν έμεινα απο φρένα. Θα χρειαστεί να αλλάξεις και τις δαγκάνες γιατι είναι μεγαλύτεροι οι δίσκοι, αλλά χωράνε στη 16άρα ζάντα.
Επίσης πρόσεξε να βάλεις τους γνήσιους δίσκους και τακάκια της Ate και όχι ότι να ναι. Έβαλα τα Ferodo DS2500 για βελτίωση και καλά αλλά το φρενάρισμα έχασε τη δύναμη και την προοδευτικότητα που είχε με τα Ate. Μόνο πρόβλημα των Ate είναι οτι αν το τρέχεις θα σου τρώει πολύ γρήγορα τα τακάκια (15 με 20 χιλιάδες χλμ)
-
Ο χρήστης saxter έγραψε:
Οχημα: Citroen C4 , 1.6 περί τα 135 hp
Βάρος: περί τα 1.250kg χωρίς οδηγό και 1.330 kg με τον οδηγό μέσα.Τρόπος οδηγήσης: Ζωηρός και όταν πετύχω καμιά στροφοδιαδρομή γρήγορος+
Επιθυμητό αποτέλεσμα : Όταν ανεβαίνω τον Μπράλο και μετά αρχίζω να τον κατεβαίνω να μην μένω από φρένα ( )
Μελλοντικά (άμεσα): Αλλαγή δίσκων και τακακίων ( )
Παρακαλώ όπως προτείνεται πιθανές λύσεις
Υπάρχουν τακάκια που αντέχουν σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Εδώ σύγκριση μερικών με τρία πολύ ενδιαφέροντα γραφήματα: http://blog.caranddriver.com/performance-brake-pads-compared-hawk-hps-hawk-hp-plus-ebc-yellowstuff/
Και επίσης υπάρχουν υγρά που αντέχουν σε υψηλές θερμοκρασίες. Ένα πολύ διαδεδομένο (το οποίο είναι DOT 4): RBF 600 (προδιαγραφές).
Για δίσκους δεν ξέρω... Εγώ έβαλα τα τακάκια YellowStuff με δίσκους τους οποίους πρότεινε η ίδια η EBC (δεν έβρισκα και τίποτα άλλο σε aftermarket για το Lancer), αλλά τα YellowStuff τους έχουν χαράξει σε κάποιον βαθμό.
Πάντως για οδήγηση δρόμου εφόσον δεν οδηγάς τέρμα γκάζι - τέρμα φρένο (στην περίπτωση αυτή και το fade να έχεις λύσει υπάρχουν και πολλοί άλλοι κίνδυνοι) μπορούν να αντεπεξέλθουν και αρκετά χειρότερα τακάκια από αυτά που πρότεινα. Ειδικά αν ακούσεις τις συμβουλές που ήδη γράφτηκαν και φροντίζεις να φρενάρεις λίγο νωρίτερα και πιο μαλακά και χρησιμοποιείς και το κιβώτιο, τα φρένα θα ζεσταίνονται λιγότερο.
Όταν κατεβαίνεις βουνά θα κόβεις ρυθμό και δεν θα μένεις από φρένα.
(δεν πειράζει να μυρίζουν ΛΙΓΟ αλλά να μη βγάζουν καπνούς)Θα χρησιμοποιείς εργοστασιακά φρένα, θα φρενάρουν καλά όταν είναι κρύα, μέσα στην πόλη, ήσυχα χωρίς φθορές.
Πάρε ένα κανονικό τακάκι σε καλή, γνωστή μάρκα.Υπάρχουν φρένα όπως το YellowStuff που έγραψα, που αν και είναι για αγωνιστική χρήση (http://www.ebcbrakesblog.com/2012/08/ebc-brakes-win-races-in-spain/) είναι κατάλληλα και εγκεκριμένα για χρήση δρόμου γιατί έχουν υψηλό συντελεστή τριβής και παγωμένα. Και τα YellowStuff σίγουρα μια χαρά είναι και για οδήγηση στην πόλη. Εδώ και 2500 χιλιάδες χιλιόμετρα που το έχω στο αυτοκίνητο δεν έχω ακούσει τον παραμικρό θόρυβο. Όσο για τη φθορά μπορεί να είναι πιο έντονη, αλλά αν δεν αλλάξει κανείς την οδηγική του συμπεριφορά δραματικά επειδή αναβάθμισε τα φρένα (δεν το δει ως ευκαιρία να πατάει το πεντάλ όσο πιο δυνατά και πιο αργά μπορεί στις στροφές) τότε η διάρκεια ζωής του τακακιού δε θα είναι σημαντικά μικρότερη από τα OE. Το μόνο ορατό προς το παρόν μειονέκτημα στα YellowStuff είναι η μεγάλη ποσότητα σκόνης που βγάζουν...
Φρένα!!! Εντυπώσεις και απόψεις