-
Θα ήθελα τη γνώμη σας σχετικά με κάποιες συμβουλές που έχω ακούσει για τη σωστή λειτουργία του κλιματισμού στο αυτοκίνητο.
Λένε ότι δεν συνιστάται να ξεκινάμε ή να σταματάμε τον κλιματισμό όταν οι στροφές του κινητήρα είναι υψηλές. Αυτό, γιατί το μοτέρ του κλιματισμού παίρνει κίνηση από τον στρόφαλο και όταν οι στροφές του τελευταίου είναι υψηλές μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα κατά τη σύμπλεξη/αποσύμπλεξη.
Έχω ακούσει επίσης ότι όταν το αυτοκίνητο πρόκειται να σταματήσει, πριν σβήσουμε το μοτέρ καλό είναι να έχουμε προηγουμένως κλείσει τον κλιματισμό. Διαφορετικά, όταν την επόμενη φορά βάλουμε μπροστά, θα ξεκινήσει μαζί και το μοτέρ του κλιματισμού, επιβαρύνοντας τη μίζα. Συν το γεγονός ότι αν τον αφήσουμε ανοιχτό μέχρι το τέλος σπαταλάμε άσκοπα ενέργεια, αφού ακόμα κι αν κλείσουμε τον κλιματισμό οι αεραγωγοί φέρνουν κρύο αέρα για μερικά λεπτά.
Βέβαια, καταλαβαίνω ότι δεν είναι δυνατό ο κατασκευαστής ενός αυτοκινήτου να ζητά από έναν χρήστη να έχει στο μυαλό του τέτοια πράγματα, επομένως θα έχει προβλέψει ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα όποτε κι αν μπαίνει μπροστά ο κλιματισμός. Από την άλλη, αν μπορούμε να κάνουμε κάτι για να παρατείνουμε την αξιοπιστία γιατί να μην το κάνουμε;
Το θέμα είναι αν ισχύουν τα παραπάνω και σε ποιο βαθμό. -
Θα ήθελα τη γνώμη σας σχετικά με κάποιες συμβουλές που έχω ακούσει για τη σωστή λειτουργία του κλιματισμού στο αυτοκίνητο.
Λένε ότι δεν συνιστάται να ξεκινάμε ή να σταματάμε τον κλιματισμό όταν οι στροφές του κινητήρα είναι υψηλές. Αυτό, γιατί το μοτέρ του κλιματισμού παίρνει κίνηση από τον στρόφαλο και όταν οι στροφές του τελευταίου είναι υψηλές μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα κατά τη σύμπλεξη/αποσύμπλεξη.
Έχω ακούσει επίσης ότι όταν το αυτοκίνητο πρόκειται να σταματήσει, πριν σβήσουμε το μοτέρ καλό είναι να έχουμε προηγουμένως κλείσει τον κλιματισμό. Διαφορετικά, όταν την επόμενη φορά βάλουμε μπροστά, θα ξεκινήσει μαζί και το μοτέρ του κλιματισμού, επιβαρύνοντας τη μίζα. Συν το γεγονός ότι αν τον αφήσουμε ανοιχτό μέχρι το τέλος σπαταλάμε άσκοπα ενέργεια, αφού ακόμα κι αν κλείσουμε τον κλιματισμό οι αεραγωγοί φέρνουν κρύο αέρα για μερικά λεπτά.
Βέβαια, καταλαβαίνω ότι δεν είναι δυνατό ο κατασκευαστής ενός αυτοκινήτου να ζητά από έναν χρήστη να έχει στο μυαλό του τέτοια πράγματα, επομένως θα έχει προβλέψει ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα όποτε κι αν μπαίνει μπροστά ο κλιματισμός. Από την άλλη, αν μπορούμε να κάνουμε κάτι για να παρατείνουμε την αξιοπιστία γιατί να μην το κάνουμε;
Το θέμα είναι αν ισχύουν τα παραπάνω και σε ποιο βαθμό. -
Θα ήθελα τη γνώμη σας σχετικά με κάποιες συμβουλές που έχω ακούσει για τη σωστή λειτουργία του κλιματισμού στο αυτοκίνητο.
Λένε ότι δεν συνιστάται να ξεκινάμε ή να σταματάμε τον κλιματισμό όταν οι στροφές του κινητήρα είναι υψηλές. Αυτό, γιατί το μοτέρ του κλιματισμού παίρνει κίνηση από τον στρόφαλο και όταν οι στροφές του τελευταίου είναι υψηλές μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα κατά τη σύμπλεξη/αποσύμπλεξη.
Έχω ακούσει επίσης ότι όταν το αυτοκίνητο πρόκειται να σταματήσει, πριν σβήσουμε το μοτέρ καλό είναι να έχουμε προηγουμένως κλείσει τον κλιματισμό. Διαφορετικά, όταν την επόμενη φορά βάλουμε μπροστά, θα ξεκινήσει μαζί και το μοτέρ του κλιματισμού, επιβαρύνοντας τη μίζα. Συν το γεγονός ότι αν τον αφήσουμε ανοιχτό μέχρι το τέλος σπαταλάμε άσκοπα ενέργεια, αφού ακόμα κι αν κλείσουμε τον κλιματισμό οι αεραγωγοί φέρνουν κρύο αέρα για μερικά λεπτά.
Βέβαια, καταλαβαίνω ότι δεν είναι δυνατό ο κατασκευαστής ενός αυτοκινήτου να ζητά από έναν χρήστη να έχει στο μυαλό του τέτοια πράγματα, επομένως θα έχει προβλέψει ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα όποτε κι αν μπαίνει μπροστά ο κλιματισμός. Από την άλλη, αν μπορούμε να κάνουμε κάτι για να παρατείνουμε την αξιοπιστία γιατί να μην το κάνουμε;
Το θέμα είναι αν ισχύουν τα παραπάνω και σε ποιο βαθμό. -
Στο σιβίκ μου ο κλιματισμός δεν παίρνει όταν οι στροφές είναι πολύ χαμηλές (κάτω από 1000).
Μερικές φορές (πχ όταν έχει πολύ ζέστη) ο κινητήρας έχει χαμηλές στροφές και μπορεί να κάνει 1-2 δευτ. να κομπλάρει το μοτέρ του a/c.Σε άλλα αμάξια δεν έχω προσέξει πως παίρνει ο κλιματισμός αλλά όταν μπαινοβγαίνω στο αμάξι δεν τον σβήνω ποτέ.
-
Το σβήσιμο πριν φτάσεις στον προορισμό σου γίνεται κυρίως για προλάβει να στεγνώσει η εβαπορέτα και οι αεραγωγοί ώστε να μην αναπτυχθούν μύκητες και μυρίζει το σύστημα.
Αυτό για το άναμμα με ψηλές στροφές το λένε πολλοί και από όσο έχω διαβάσει οι συμπιεστές δεν συμπαθούν και πολύ τις πολύ ψηλές στροφές.
-
Στο C3 Ι και στο Leon Ι αν θυμάμαι καλά, το αυτόματο A/C ανοίγει (και ακούγεται) μερικά δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση του κινητήρα, οπότε θέμα επιβάρυνσης μίζας δεν πρέπει να υπάρχει.
Αυτό που αξίζει να κάνεις, είναι να σβήνεις τον συμπιεστή λίγο πριν φτάσεις στον προορισμό σου και να αφήνεις τον ανεμιστήρα να δουλεύει 2-3 λεπτά με ανοιχτά τα παράθυρα. Συντονίζεσαι με την εξωτερική θερμοκρασία καλύτερα, δεν βρωμάει η καμπίνα όταν ξαναμπείς και γλιτώνεις και κάποια μικρόβια που τους αρέσει η υγρασία και η ζέστη που επικρατεί στους αεραγωγούς*.
*δεν είμαι ειδικός, οπότε δεν σου το λέω με 100% σιγουριά. Το έχω διαβάσει αρκετές φορές πάντως, όπως και αυτό που γράφεις για τις στροφές και τον ιμάντα.
-
Λοιπον τα ειχα γραψει και σε αλλα θεματα που υπαρχουν σχετικα με τον κλιματισμο του αυτοκινητου
Πριν φτασετε στον προορισμο σας το τελευταιο 5λεπτο απενεργοποιειστε την λειτουργια ψυξης και βαλτε να δουλευει ΜΟΝΟ ο ανεμιστηρας για να στεγνωνει ο εξατμιστης ωστε να μην πιανει μουχλα, μυκητες, κλπ, κλπ. Θα διαπιστωσετε μονοι σας οτι θα εξαλειφθουν οι διαφορες μυρωδιες
Οταν ενεργοποιειται τον κλιματισμο παντα στο ρελαντι, γιατι τα κομπρεσσερ δεν συμπαθουν τις υψηλες στροφες του κινητηρα.
Καθε μηνα να το βαζεται να δουλευει για 10 λεπτα και τον χειμωνα, ωστε να λιπαινονται οι τσιμουχες απο τον συμπιεστη και τις σωληνωσεις. Θα γλιτωσετε την διαρροη του ψυκτικου ρευστου ετσι (:incool:).
Edit: Να σημειωσω πως δεν χρειαζεται να σκορπατε τα 50ρικα καθε χρονο για απολυμανση με τον τροπο που προανεφερα πανω και αν ειστε ικανοποιημενοι απο την ψυξη μεσα στην καμπινα δεν χρειαζεται να το πηγαινεται παλι στον μαστορα για να μετραει τις πιεσεις και να φευγουν τα €υρωπουλα απο την τσεπη . -
Ενεργοποίηση στο ρελαντί ή όχι ό,τι και να κάνετε αν εκεί που πηγαίνετε ο συμπιεστής έχει σταματήσει και έρθει η ώρα του να ξαναεμπλακεί δε θα ρωτήσει, δεν θα ανάψει λαμπάκι ρίξε στροφές γιατί δεν γουστάρω, απλά εμπλέκεται μέσω του σχετικού συμπλέκτη που διαθέτει και που φροντίζει να γίνει σχετικά ομαλά. Αυτό γίνεται κάθε λίγα λεπτά... Αν εσείς νομίζετε ότι ανάβοντάς το προσεκτικά στο ρελαντί θα κάνει διαφορά στις τόσες φορές που εμπλέκεται ενώ ο κινητήρας λειτουργεί σε όποιες στροφές τύχει τότε καλά κάνετε. Εμένα μου φαίνεται υπερβολικό και δεν ασχολούμαι.
Το άλλο ναι το σβήνω λίγο πριν φτάσω και είναι σωστό αυτό. -
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Ενεργοποίηση στο ρελαντί ή όχι ό,τι και να κάνετε αν εκεί που πηγαίνετε ο συμπιεστής έχει σταματήσει και έρθει η ώρα του να ξαναεμπλακεί δε θα ρωτήσει, δεν θα ανάψει λαμπάκι ρίξε στροφές γιατί δεν γουστάρω, απλά εμπλέκεται μέσω του σχετικού συμπλέκτη που διαθέτει και που φροντίζει να γίνει σχετικά ομαλά. Αυτό γίνεται κάθε λίγα λεπτά... Αν εσείς νομίζετε ότι ανάβοντάς το προσεκτικά στο ρελαντί θα κάνει διαφορά στις τόσες φορές που εμπλέκεται ενώ ο κινητήρας λειτουργεί σε όποιες στροφές τύχει τότε καλά κάνετε. Εμένα μου φαίνεται υπερβολικό και δεν ασχολούμαι.
Το άλλο ναι το σβήνω λίγο πριν φτάσω και είναι σωστό αυτό.Γιατι να ασταματησει και να αναψει ξανα? Δεν μου εχει τυχει, τουλασχιστον δεν εχω καταλαβει ποτε τιποτα να συμβαινει κατι τετοιο. Τουλαχιστον στο απλο κλιματιστικο.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Το σβήσιμο πριν φτάσεις στον προορισμό σου γίνεται κυρίως για προλάβει να στεγνώσει η εβαπορέτα και οι αεραγωγοί ώστε να μην αναπτυχθούν μύκητες και μυρίζει το σύστημα.Αυτό για το άναμμα με ψηλές στροφές το λένε πολλοί και από όσο έχω διαβάσει οι συμπιεστές δεν συμπαθούν και πολύ τις πολύ ψηλές στροφές.
επιβεβαιωνω
- το ιδιο μου ειπε και φιλος ψυκτικος και το κανω εδω και χρονια
- σε σουζουκι γκραν βιταρα 2λιτρο με καυσωνα, πριν 5-6 χρονια, και πολλες στροφες ο συμπιεστης τα επαιξε..και
αντικατασταθηκε εντος εγγυησης...καηκε μου ειπανε.
-
Ρε παιδιά έχετε μπερδέψει λίγο τις τεχνολογίες μου φαίνετε Στα παλιότερα - κλασικά A/C που πατάς το κουμπάκι για να κομπλάρει ο συμπιεστής .... θέλει προσοχή ξέρω περίπτωση σε Mitsubishi Carisma κόμπλαρε τον συμπιεστή με τέρμα γκάζι και 160 km/h και έπαθε σοβαρή ζημιά (έκοψε ιμάντα). Σε αυτά τα συστήματα ο συμπιεστής δεν σταματάει αν δεν τον κλείσουμε από το κουμπί. Καλό θα είναι για να αποφύγουμε τα προβλήματα να ενεργοποιούμε το A/C στο ρελαντί ή εν πορεία να πατάμε τον συμπλέκτη χωρίς γκάζι για να πέσουν οι στροφές. Στα πιο μοντέρνα αυτοκίνητα με Clima εκεί τα ηλεκτρονικά αναλαμβάνουν να κομπλάρει ο συμπιεστής όποτε χρειάζεται (ουσιαστικά ανοιγοκλέινει όπως λέτε) οπότε βάζουμε την επιθυμητή θερμοκρασία και τα ηλεκτρονικά αναλαμβάνουν τα πάντα (και να μην χαλάσει τίποτα βέβαια)
-
Σε ολα τα Volvo (τουλαχιστον απο το 1995 που εχει τυχει να δω σχετικες αναφορες για το 850) υπαρχει η λειτουργια afterblow, ακριβως για να εξαλειφθει η δημιουργια μυρωδιων κτλ. Το μανουαλ αναφερει:
Condensation
To ventilate the climate system's control system
the ventilation fan can be started up to 50
minutes after the car's ignition has been
switched off. The fan is then switched off automatically
after approx. 15 minutes.*Αδυνατω να πιστεψω οτι δεν υπαρχει αλλος κατασκευαστης που να περιλαμβανει την παραπανω λειτουργια στα αντιστοιχης κατηγοριας αυτοκινητα του...
Για την εκκινηση του συστηματος, οπως αναφερθηκε παραπανω, κομπλαρει αφου σταθεροποιηθουν οι στροφες ακομα κι αν ειναι στο on κατα την εκκινηση, και φυσικα κομπλαρει/ξεκομπλαρει ανεξαρτητα απο το φορτιο, ωστε να διατηρει την προκαθορισμενη θερμοκρασια. Επομενως δεν εχει κανενα νοημα το pampering...*Προυποθεση, οπως αναφερεται αλλου, η μπαταρια να μην εχει χαμηλο voltage οποτε και η παραπανω λειτουργια παρακαμπτεται.
-
Θα συμφωνήσω με το φίλο που ανέφερε ότι τα απλά (όχι αυτόματα) συστήματα λογικά έχουν το συμπιεστή μόνιμα σε λειτουργία, αφού δεν τους ορίζεται μια συγκεκριμένη θερμοκρασία την οποία μόλις πιάσουν να σταματάνε.
Για τα αυτόματα συστήματα, στα οποία βάζεις μία θερμοκρασία και περιμένεις το σύστημα να την φτάσει και μετά να την διατηρήσει, δεν είμαι σίγουρος τι συμβαίνει.
Θα μου φαινόταν λογικό όμως, ο συμπιεστής να είναι μόνιμα σε λειτουργία και η θερμοκρασία να διατηρείται με την αυτόματη αλλαγή των ταχυτήτων του ανεμιστήρα.
Στα οικιακά κλιματιστικά βέβαια, απ' όσο γνωρίζω, ο συμπιεστής βγαίνει off μόλις πιάσει θερμοκρασία (μιλάω για τα παλιά κλασικά A/C, όχι τα σύγχρονα inverter μεταβλητών στροφών).
Μάλλον κάποιος ηλεκτρολόγος αυτοκινήτων πρέπει να απαντήσει... -
Πολλά αμάξια έχουν συμπιεστές μεταβλητής λειτουργίας οπότε τα πράγματα περιπλέκονται.
Sent from my GNex using smoke signals.
-
Στο δικο μου, tucson, το κομπρεσερ ανοιγοκλεινει συνεχως..γινεται αντιληπτο ιδιαιτερα στην εθνικη οδο σε ταξιδι. Με οσες στροφες και να εχω. Σιγουρα μετα απο καμποσα χρονια θα την ακουσουν οι συμπλεκτες αλλα φυσιολογικο μου φενεται. Εαν δεν προτεινει οκατασκευαστης καποια ιδιαιτερη προσοχη για την εκκινηση του ac πιστευω δεν αξιζει καν να ασχολουμαστε.
-
Ο χρήστης cson έγραψε:
Στο δικο μου, tucson, το κομπρεσερ ανοιγοκλεινει συνεχως..γινεται αντιληπτο ιδιαιτερα στην εθνικη οδο σε ταξιδι. Με οσες στροφες και να εχω. Σιγουρα μετα απο καμποσα χρονια θα την ακουσουν οι συμπλεκτες αλλα φυσιολογικο μου φενεται. Εαν δεν προτεινει οκατασκευαστης καποια ιδιαιτερη προσοχη για την εκκινηση του ac πιστευω δεν αξιζει καν να ασχολουμαστε.κι αν την προτείνει ποιός διαβάζει το manual; εγώ πάντως όχι, ... ίσως μόνο αν δεν καταλαβαίνω κάτι στη λειτουργία. Ευχαριστώ πάντως για τις οδηγίες, γιατί τα έκανα λάθος, ιδιαίτερα το στέγνωμα τον αγωγών πριν το σβήσιμοτου κινητήρα.
-
Αναλόγως κατασκευαστή και τύπου κομπρέσορα! Γενικά όμως σε πολύδισκα (μεταβλητής πίεσης όπως ειπώθηκε) αλλά και σε παλιότερα με συμπλέκτη δε θέλει ιδιαίτερη φροντίδα (εχω ακούσει και για τύπο που εάν ήταν στο δρόμο θα έπρεπε να σταματήσει κάπου για να το βάλει σε λειτουργεία το A/C)
Κατά την εκίννηση δεν κομπλάρει σε εμένα, στιγμιαία πάυει η λειτουργία του όπως και του ανεμιστήρα
Όταν πάρω το κλειδί από τη μίζα το κλαπέ στον αμεμιστήρα (ανακύκλωσης) κλείνει μετά από λίγη ώρα μόνο του μιας και στα νεότερα κομπρεσέρ εάν απενεργοποιήσετε το A/C από το χειριστήριο η πίεση στο κύκλωμα δεν πέφτει ακαριαία, παίρνει κάμποση ώρα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες να το απενεργοποιείτε προτού φτάσετε στον προορισμό καθαρά λόγω πιέσεων στο κυκλωμα! -
Στο 1,2 fiesta της γυναικός (και σε peugeot 206,yaris σίγουρα) o συμπιεστής ανοιγοκλέινει κάθε 30 δεύτερα (για να μην παγώσει το εσωτερικό στοιχείο;;;) και ακούγεται και ο χαρακτηριστικός ήχος του συμπλέκτη.Δεν έχετε ακούσει στα φανάρια αμάξια να κάνουν τσαφ-τσουφ ;
Φαίνεται ακόμα και στο γκάζι σε σταθερή πορεία.
Οπότε τι να προσέξω κατά την σύμπλεξη;Μύθος...Στο focus μου πάλι με κλίμα δεν ξεκομπλάρει ποτέ.(μάλλον μεταβλητής συμπίεσης)
-
Καλά οδηγήστε κανένα αυτοκίνητο δεκαετίας 90 με AC και διακόπτη on/off για τον συμπιεστή και OXI Push Button και μετά να τα πούμε αν θέλει προσοχή ή όχι. Ορίστε μας, μάθατε όλοι με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας
-
Ο χρήστης ioa_pol έγραψε:
Στο 1,2 fiesta της γυναικός (και σε peugeot 206,yaris σίγουρα) o συμπιεστής ανοιγοκλέινει κάθε 30 δεύτερα (για να μην παγώσει το εσωτερικό στοιχείο;;;) και ακούγεται και ο χαρακτηριστικός ήχος του συμπλέκτη.Δεν έχετε ακούσει στα φανάρια αμάξια να κάνουν τσαφ-τσουφ ;
Φαίνεται ακόμα και στο γκάζι σε σταθερή πορεία.
Οπότε τι να προσέξω κατά την σύμπλεξη;Μύθος...Στο focus μου πάλι με κλίμα δεν ξεκομπλάρει ποτέ.(μάλλον μεταβλητής συμπίεσης)
Tsaf tsouf κάνει και σε μένα συνέχεια
Σωστή λειτουργία του κλιματισμού