-
πες μας ρε ελτέο εσύ που το κατέχεις
-
Ολα στην ζωη σου ειναι ασπρο ή μαυρο? Ειπα οτι το κατεχω? Αλλοι σκιζουν τα ιματια τους για το φως το αληθινο.
Sent from my Nexus S using Tapatalk 2
-
Ο χρήστης red_monster έγραψε:
Στο manual λέει να την ελέγχεις. Αν δεν το διαβάζει κανείς και βασίζονται στους πωλητές δικό τους θέμα.
Στο Rav4 του πατέρα μου πάντως μετά από 220.000χλμ περίπου είναι μια χαρά.
Το δικό μου στα τόσα χιλιόμετρα θα χρειαζόταν 4 φορές αλλαγή ιμάντα.καθε 120 δεν ορίζει η φιατ ?
προσωπικά επειδή έχω οχημα και με καδένα προτιμώ ιμάνταΚάθε 50.000χλμ λέει στο δικό μου ή κάθε 4 χρόνια.
Εγώ πάλι προτιμώ με καδένα. Γούστα. -
Οτιδήποτε είναι καλοσχεδιασμένο και καλοκατασκευασμένο είναι καλό.
Πχ ιμάντας που είναι καλυμμένος για να μη μπαίνουν γάτες κλπ και είναι εύκολος στην αλλαγή, χωρίς να χρειάζεται παράλληλα να αλλάξεις το μισό αυτοκίνητο.
Άλλο παράδειγμα, καδένα, τεντωτήρας και γλίστρες που αντέχουν στα φορτία που πρόκειται να δεχτούν και λιπαίνονται επαρκώς από τον σχεδιασμό τους, οπότε τα αλλάζεις όταν ούτως ή άλλως θα ανοίξεις κινητήρα για ελατήρια πχ. Αυτή η δεύτερη περίπτωση είναι μάλλον καλύτερη με την έννοια ότι δεν υπάρχει θέμα να ξεχάσεις την αλλαγή και να πάρεις τις βαλβίδες στο χέρι ή (αν είναι non-interference ο κινητήρας) να μείνεις στο δρόμο.
-
Ένας ήπιος οδηγός, και συνεπής στα service, ξεπερνά τα 250000 με καδένα χωρίς πρόβλημα.
Ένας γρήγορος, (γκαζάκιας) με ιμάντα είναι καλύτερος. Εκεί πρέπει να γνωρίζουμε ότι οι συνεχείς επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, καταπονούν τον ιμάντα και χρειάζεται (λέω περίπου) 20 με 25% γρηγορότερα άλλαγμα από ότι λέει ο κατασκευαστής.
Περί επήρειας σκύλων γατιών ποντικών, στους ιμάντες χρονισμού, είναι λόγια ανθρώπων που δεν έχουν δει πώς προστατεύοντα αυτοί!!!!....
Σημειώνω, ότι δεν μιλάω για λουρί δυναμό η AC.
Τώρα σφιγμένος ιμάντας χρονισμού, το να πηδήξει δόντια, το θεωρώ αποκύημα φαντασίας!. Εκτός εάν σε επιτάχυνση, κατά λάθος, ‘καρφώθηκε’ μικρότερη ταχύτητα, και έπαιξε ρόλο η αδράνεια, και ο ελατηριωτός εντατήρας. Σε τέτοια περίπτωση με καδένα, διαλύθηκε η ασφάλεια καδένας σε δικό μου, και έκανα βαλβιδόσουπα!. Σε δοκιμαστικά στην ριτσόνα και με 105000κμ…
Πάντως σε όλα τα αυτοκίνητα, δεν βρίσκουν οι βαλβίδες τα πιστόνια, και έτσι απλά σβήνουν. Και έτσι είναι το corsa του Γιώργου. Και μην το λες βρομώ κορσα!!!!..... σήμερα και με τον diesel κινητήρα, ένας σχετικά συντηρητικός οδηγός και ταξιδιάρης, θα ξεχάσει πότε το αγόρασε, και θα δει και χρήματα στην τσέπη του.
Α. -
-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Ένας ήπιος οδηγός, και συνεπής στα service, ξεπερνά τα 250000 με καδένα χωρίς πρόβλημα.Ακριβως αυτολεξει λενε εδω και χρονια οι πωλητες της Toyota!
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
-
Το δικό μας πάντως χωρίς ήπια χρήση έχει μέχρι τώρα 220.000 χωρίς πρόβλημα.
Μιας και μάλλον θα το κρατήσουμε κάμποσο ακόμα αν σπάσει θα ειδοποιήσω. -
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
....Πάντως σε όλα τα αυτοκίνητα, δεν βρίσκουν οι βαλβίδες τα πιστόνια, και έτσι απλά σβήνουν....
Α.Δεν ειναι ακριβώς έτσι κύριε Αντώνη, αν ο κινητήρας ειναι interference, βαλβίδες τέλος... αν ειναι non-interference, ειναι καλα... ο δικος μου κινητήρας κατάγεται απο το Scoupe, αρα μιλαμε για βαλβιδόσουπα...
Να μια παλαια Αμερικανικη λιστα που μας δίνει μια ιδέα...
INTERFERENCE ENGINES WITH TIMING BELTS
ACURA
1986-89 1.6L Integra
1991-95 1.7L Integra
1990-95 1.8L Integra
1986-89 2.5L Legend
1992-94 2.5L Vigor
1986-89 2.7L Legend
1990 2.7L Legend
1991-95 3.0L NSX
1991-95 3.2L LegendAUDI
1970-93 All Except 1970-77
1.9L & 1970-73 1.8LBMW
1987-95 2.5L 325I 525I
1994-95 4.0L 740ICHRYSLER
1993-95 1.5L Colt
1987-88 1.5L Colt
1992-95 1.5L Eagle Summit
1987-88 1.6L Colt
1989-92 1.6L Eagle Summit
1994-98 2.0L Neon Stratus
1990-95 2.0L Eagle TalonDAIHATSU
1988-92 1.0L Charade
1988-92 1.3L Charade
1990-92 1.6L RockyFIAT
1974-79 1.3L 128 Series
1979-82 1.5L Stranda
1974-78 1.6L 124 Series
1974-78 1.8L 124 Series
1974-78 1.8L 131 Series, Brava
1979-82 2.0L Brava, SpiderFORD
1981-85 1.6L Escort, EXP
1981-83 1.6L LN7, Lynx
1984-85 2.0L Escort, Tempo
1993-95 2.0L Probe
1986-88 2.0L Ranger
1984-87 2.0L Lynx, Topaz Diesel
1985 2.2L Ranger
1989-92 2.2L Probe
1986-88 2.3L Ranger
1986-87 2.3L Diesel Ranger
1991-98 4.6L Crown VictoriaGM
1986-95 1.0L Geo Metro
1989-91 1.0L Firefly (CANADA)
1985-88 1.5L Sunburst (CANADA)
1985-89 1.5L Spectrum
1990-93 1.6L Prizm, Storm
1981-84 1.8L Diesel (CANADA)
1982-86 1.8L Buick Skyhawk
1990-98 1.9L Saturn
1987-88 2.0L Buick Skyhawk
1988-95 2.3L Quad Four
1985-87 3.0L Buick
1979-95 3.8L BuickHONDA
1986-87 1.0L Prelude
1973-78 1.2L All
1973-78 1.3L All
1980-84 1.3L All
1973-78 1.5L All
1985-89 1.5L Civic
1988-95 1.5L Civic, CRX
1993-95 1.5L Civic Del Sol
1979-84 1.5L All
1985-87 1.5L CRX
1993-95 1.6L Civic Del Sol
1973-78 1.6L All
1980-82 1.6L All
1988-95 1.6L Civic, CRX
1984-87 1.8L Prelude, Accord
1979-83 1.8L All
1986-91 2.0L Prelude
1990-91 2.1L Prelude
1990-95 2.2L Prelude, Accord
1992-95 2.2L Prelude
1995 2.7L AccordHYUNDAI
1984-95 1.5L Excel Scoupe
1995-98 1.5L Accent
1992-95 1.6L Elantra
1993-95 1.8L Elantra
1992-95 2.0L Sonata
1989-91 2.4L Sonata
1990-95 3.0L SonataINFINITI
1990-92 3.0L M30ISUZU
1987-89 1.5L I-Mark
1990-93 1.6L Stylus Impulse
1987-89 2.0L Impulse
1981-87 2.2L Diesel Truck
1986-95 2.3L Truck Trooper
1988-95 2.6L Truck Rodeo Amigo
1991-96 3.2L Trooper Rodeo AmigoKIA
1995 2.0L SportageMAZDA
1984-85 2.0L 626
1988-92 2.2L 626 MX6
1989-93 2.2L Pickup
1988-95 3.0L 929 MPVMITSUBISHI
1985-95 1.5L Mirage Precise
1990-92 1.6L Mirage
1989-95 2.0L Galant Eclipse
1983-86 2.3L Diesel Pickup
1994-95 2.4L GalantNISSAN
1982 1.5L Centra
1983-88 1.6L Sentra Pulsar
1987-89 1.8L Pulsar
1982-89 2.0L Stanza 300ZX
1984-95 3.0L Maxima 300ZX PathfinderPORSCHE
1976-83 2.0L 924 (Note: some non-turbo engines may be non-interference)
1976-89 2.5L 944 Series
1989 2.7L 944 Series
1989-91 3.0L 944 Series
1976-83 4.5L 928
1984 4.7L 928
1985-91 5.0L 928
1992-95 5.4L 928SUZUKI
1985-94 1.3L Samurai Sidekick
1989-94 1.3L SwiftTOYOTA
1986-95 1.5L Tercel
1981-83 2.2L Pickup
1984-87 2.4L Pickup
1982-88 2.8L Celica Cressida
1987-94 3.0L 4-RunnerVOLKSWAGEN
1976-91 All Except 1.9 2.1L Engine
1990-92 1.6L Golf (CANADA) Jetta
1990-95 2.0L GTI Jetta GLI PassatVOLVO
1991 2.3L Coupe 940
1986-94 2.3L 240 740 940 -
Ο χρήστης cosneo έγραψε:
Ένας ήπιος οδηγός, και συνεπής στα service, ξεπερνά τα 250000 με καδένα χωρίς πρόβλημα.
Ακριβως αυτολεξει λενε εδω και χρονια οι πωλητες της Toyota!
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Όταν λοιπόν φτάσει το αμάξι στις 250.000 χλμ θα πληρώσεις μαζεμένα όλες τις αλλαγές ιμάντων που είχες κάνει.
Με τους ιμάντες να αλλάζουν κάθε 100.000 χλμ ή 5 χρόνια, δεν είναι πρόβλημα η αλλαγή.
Είτε καδένα έχει ή ιμάντα για μένα είναι το ίδιο.
Το σημαντικό είναι κάθε πότε θέλει αλλαγή και πόσο εύκολα αλλάζει.....Πάντως σε όλα τα αυτοκίνητα, δεν βρίσκουν οι βαλβίδες τα πιστόνια, και έτσι απλά σβήνουν....
Α.Δεν ειναι ακριβώς έτσι κύριε Αντώνη, αν ο κινητήρας ειναι interference, βαλβίδες τέλος... αν ειναι non-interference, ειναι καλα... ο δικος μου κινητήρας κατάγεται απο το Scoupe, αρα μιλαμε για βαλβιδόσουπα...
Αυτό εννοεί κι ο Αντώνης - non-interference.
Πάντως δεν είναι καλή ιδέα να αφήνεις τον ιμάντα μέχρι να χαλάσει και να σβήσει το αμάξι γιατί μπορεί να φύγουν τα λινά του ιμάντα, να πιαστούν στις τροχαλίες και να πάθεις τεράστια ζημιά. -
Ορθά όπως πάντα γράφεις φίλε Λέοντα. Ο τυπικός ιδιοκτήτης πληρώνοντας λίγα, του μένουν τα περισσότερα στην τσέπη!.
Και για την ιστορία!. Στα 270000κμ η υπηρέτρια του μαγαζιού, άρχισε να καίει λάδια, και να μην παίρνει κάρτα. Κάναμε βαλβίδες ελατήρια μέταλλα. Στην καδένα που είδα, δεν βρήκα πλάγια κενά. Άλλαξα γλίστρες και όλα πήγαν καλά. Στα 550000 το πέταξα διότι μου χάρισαν άλλο!.
Α. -
Ο χρήστης trident1971 έγραψε:
Να μια παλαια Αμερικανικη λιστα που μας δίνει μια ιδέα...
(...)Υπάρχει περίπτωση να βρούμε μία πιο ανανεωμένη/πρόσφατη λίστα?
θα ήταν ενδιαφέρον να γνωρίζαμε.
(ή μήπως όλοι πλέον οι κινητήρες είναι 'non'?)Όταν λοιπόν φτάσει το αμάξι στις 250.000 χλμ θα πληρώσεις μαζεμένα όλες τις αλλαγές ιμάντων που είχες κάνει.
Δε συμφωνώ φίλε λέοντα.
Στην Audi που ρώτησα πόσο κάνει η αλλαγή καδένα (μιας και προληπτικά θα ήθελα να τον αλλάξω στα 100.000km κι ας λέει ανεπίσημα η μαμά εταιρία ότι για 200.000km σίγουρα δεν έχεις κανένα πρόβλημα και κάνεις μόνο προληπτικό οπτικό έλεγχο) μου είπαν 600€. Not-bad...400-500€ έχει η αλλαγή όλων των ιμάντων στα περισσότερα οχήματα σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο. (για VW-group τουλάχιστον).
Και για να το θέσω αλλιώς, αν κάθε 60.000km αλλάζεις ιμάντες, στα 240.000km λοιπόν έχεις κάνει 4 αλλαγές = 1600€, οπότε σου μένουν και 1000€ να 'παίζεις'.
Από την άλλη για να κάνεις 240.000km (ως μέσος έλληνας) χρειάζεσαι 16 έτη, οπότε 1000€ στα 16 έτη είναι μόλις 62,5€/έτος (σχετικά αστείο ποσό), οπότε ΓΙΑ ΜΕΝΑ γι' αυτό και μόνο το λόγο δεν πιστεύω ότι είναι και καμιά τρελή οικονομία το να έχει ο κινητήρας σου καδένα
ΥΓ: βέβαια δεν υπολογίζω την αλλαγή ιμάντων δυναμό και A/C, που δεν ξέρω πόσο κάνουν με τοποθέτηση
ΥΓ2: ξεφύγαμε βέβαια... -
Ελάχιστοι σύγχρονοι κινητήρες αλλάζουν ιμάντα ανα 60κ χλμ.
-
Στο σιβίκ μου αλλάζω ιμάντα κάθε 90.000 χλμ και στην τελευταία αλλαγή μου πήρε 100 ευρώ εργασία (3 ώρες γιατί δεν ξεβίδωνε η τροχαλία).
Παλιά έπαιρνε 150.- σετ χρονισμού
- ιμάντες
- κάθε 2 αλλαγές αλλάζω και αντλία νερού.
Βέβαια το Μεγκάν της αδερφής μου θέλει ιμάντα κάθε 60.000 χλμ και υποχρεωτικά αντλία, την χρεώνουν συνολικά 400-500 ευρώ.
-
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
Να μια παλαια Αμερικανικη λιστα που μας δίνει μια ιδέα...
(...)Υπάρχει περίπτωση να βρούμε μία πιο ανανεωμένη/πρόσφατη λίστα?
θα ήταν ενδιαφέρον να γνωρίζαμε.
(ή μήπως όλοι πλέον οι κινητήρες είναι 'non'?)Εχω ψάξει, δεν εχω βρεί 'λίστα', αλλά αν πας εδώ http://www.gates.com/part_locator/index.cfm?location_id=3002 και συμπληρώσεις τα στοιχεία για το αυτοκινητο που σε ενδιαφέρει, αν γράψει στο parts list για Timing Belt , 'Interference engine application' με κόκκινα γραμματάκια, τότε να φοβάσαι!!!!
Σημειωτέον και αυτό το site της Gates αφορά Αμερικάνικα μοντέλα, αλλά νομίζω θα είναι δύσκολο να έχει ΤΟΣΟ διαφορετικό κινητήρα ένα συγκεκριμένο μοντέλο, το πολύ να μήν υπάρχει στην Αμερική.
Ελάχιστοι σύγχρονοι κινητήρες αλλάζουν ιμάντα ανα 60κ χλμ.
Welcome to Accent, ή μεταφρασμένο στα Ελληνικά 'Αλλαγή ιμάντα κάθε 45.000 χλμ.'. Εγώ τους άλλαξα σε πολλα περισσότερα αλλά δεν διακρίνομαι για τη σοφία μου...
Επισης στο ίδιο site διαβασα κατι ενδιαφέρον, οτι η Gates εβγαλε εφαρμογούλα για smart phones, που 'ανιχνευει' τη φθορά σε ιμαντες. Μαλλον γενικους ιμαντες, δεν ξερω τι ειναι το 'serpentine belts'.
Το κλού είναι οτι αναφέρει οτι οι ιμάντες πλεον κατασκευάζονται απο διαφορετικο υλικό σε σχεση με παλιότερα, και δεν παρουσιαζουν ρωγμές και ξεφτίσματα γερνώντας όπως οι παλιότερης τεχνολογίας, οπότε η εφαρμογούλα με καποιο τρόπο τους καταλαβαινει αν θελουν αλλαγη. Δειτε εδώ: http://www.gates.com/news/index.cfm?location_id=752&id=11580&show=newsitem -
Όταν μιλάω για σύγχρονους αναφέρομαι σε μοτέρ παραγωγής τελευταίας 5ετιας το πολύ ή για να το πάω ένα βήμα παραπέρα σχεδιασμού τελευταίας 5ετίας.
-
I know...!!!
-
Εμένα τα 600Ε για αλλαγή καδένας σετ μου ακούγονται υπερβολικά πάρα πολλά
-
Ο χρήστης iliasp έγραψε:
Εμένα τα 600Ε για αλλαγή καδένας σετ μου ακούγονται υπερβολικά πάρα πολλάΓιατί ο Κάβουρας μιλάει για αντιπροσωπεία-εξουσιοδοτημένο ενώ από την άλλη ο Leonp όχι.
-
Πολλοί κρατάνε τα αμάξια μόνο 5 χρόνια ή και λίγο περισσότερο.
Αυτοί προτιμούν καδένα για να μην έχουν μεγάλα σέρβις όσο έχουν το αμάξι στην κατοχή τους - μόνο λάδια φίλτρα.Αλλά το αμάξι θα αλλάξει καδένα, με τον επόμενο ιδιοκτήτη.
Αλλαγή καδένας.Καθε ποτε?