-
Οποιος γνωριζει τα συστηματα τετρακινησης διαφορων μοντελων παρακαλω ας μας διαφωτισει. Παρακατω παραθετω τις δικες μου γνωσεις που πιθανον να εχουν και λαθη. Οποιος μπορει ας βοηθησει διορθωνοντας ή συμπληρωνοντας
Jimny: Το αυτοκινητο εχει δυο διαφορικα στο προσθιο και στον οπισθιο αξονα. Κανονικα μεταδιδεται η κινηση στο οπισθιο αξονα (2WD) . Με ηλεκτρονικο συμπλεκτη και με το πατημα ενός κουμπιου μπορει να μεταδιδεται η κινηση και στα 2 διαφορικα με την ιδια ταχυτητα, ειτε επιλεγοντας την αργη (4WD-L). ειτε την γρηγορη μεταδοση (4WD).
Terios: Εχει 3 διαφορικα ένα στον προσθιο αξονα ένα στον οπισθιο αξονα και ένα κεντρικο. Υπαρχει δυνατοτητα μπλοκαρισματος του κεντρικου διαφορικου, οποτε η ροπη μοιραζεται εξισου στα δυο αλλα διαφορικα. Το οπισθιο διαφορικο είναι περιορισμενης ολισθησης (LSD) που σημαινει ότι όταν ο ενας από τους πισω τροχους χασει την προσφυση του ο άλλος δεν ακινητοποιειται αλλα περνει μερος της ροπης. Με ποιο μηχανικο τροπο γινεται αυτό και τι ποσοστο της ροπης παιρνει δε γνωριζω.
Panda 4x4: Εχει δυο διαφορικα στο προσθιο και στον οπισθιο αξονα. Κανονικα η κινηση μεταδιδεται στον προσθιο αξονα. Εφοσον υπαρξει απωλεια προσφυσης σε έναν από τους δυο προσθιους τροχους με συνεκτικο συμπλεκτη μερος της ροπης από 0 – 50% μεταδιδεται στον οπισθιο αξονα.
Grand vitara: Εχει δυο διαφορικα στον προσθιο και στον οπισθιο αξονα. Υπαρχει συνεκτικος συμπλεκτης που μπορει σε απωλεια προσφυσης να μεταδωσει μερος της ροπης από 0-50% στον οπισθιο(?) αξονα. Επισης υπαρχει δυνατοτητα κλειδωματος της μεταδοσης της κινησης με την ιδια ταχυτητα και στους δυο αξονες ειτε επιλεγοντας την γρηγορη ειτε την αργη μεταδοση. Είναι ετσι ή λεω ανακριβειες;
SX4: Το αυτοκινητο εχει δυο διαφορικα στο προσθιο και στον οπισθιο αξονα. Κανονικα μεταδιδεται η κινηση στο προσθιο αξονα. Ο οδηγός μπορεί να απεμπλέξει εντελώς την μετάδοση προς τα πίσω και το αυτοκίνητο να κινείται σαν κανονικό προσθιοκίνητο ή να επιλέξει την θέση «Auto». Εκεί, το αυτοκίνητο είναι και πάλι ουσιαστικά προσθιοκίνητο, αλλά σε περίπτωση ολίσθησης του εμπρός άξονα, ο συμπλέκτης τίθεται αυτόματα σε λειτουργία μεταφέροντας μέχρι και το 50% της ροπής και στον πίσω άξονα. Από τον ίδιο διακόπτη, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και το μόνιμο κλείδωμα του συμπλέκτη (θέση Lock), έτσι ώστε η ροπή να μοιράζεται σταθερά σε ποσοστό 50%-50% εμπρός-πίσω. -
Οποιος γνωριζει τα συστηματα τετρακινησης διαφορων μοντελων παρακαλω ας μας διαφωτισει. Παρακατω παραθετω τις δικες μου γνωσεις που πιθανον να εχουν και λαθη. Οποιος μπορει ας βοηθησει διορθωνοντας ή συμπληρωνοντας
Jimny: Το αυτοκινητο εχει δυο διαφορικα στο προσθιο και στον οπισθιο αξονα. Κανονικα μεταδιδεται η κινηση στο οπισθιο αξονα (2WD) . Με ηλεκτρονικο συμπλεκτη και με το πατημα ενός κουμπιου μπορει να μεταδιδεται η κινηση και στα 2 διαφορικα με την ιδια ταχυτητα, ειτε επιλεγοντας την αργη (4WD-L). ειτε την γρηγορη μεταδοση (4WD).
Terios: Εχει 3 διαφορικα ένα στον προσθιο αξονα ένα στον οπισθιο αξονα και ένα κεντρικο. Υπαρχει δυνατοτητα μπλοκαρισματος του κεντρικου διαφορικου, οποτε η ροπη μοιραζεται εξισου στα δυο αλλα διαφορικα. Το οπισθιο διαφορικο είναι περιορισμενης ολισθησης (LSD) που σημαινει ότι όταν ο ενας από τους πισω τροχους χασει την προσφυση του ο άλλος δεν ακινητοποιειται αλλα περνει μερος της ροπης. Με ποιο μηχανικο τροπο γινεται αυτό και τι ποσοστο της ροπης παιρνει δε γνωριζω.
Panda 4x4: Εχει δυο διαφορικα στο προσθιο και στον οπισθιο αξονα. Κανονικα η κινηση μεταδιδεται στον προσθιο αξονα. Εφοσον υπαρξει απωλεια προσφυσης σε έναν από τους δυο προσθιους τροχους με συνεκτικο συμπλεκτη μερος της ροπης από 0 – 50% μεταδιδεται στον οπισθιο αξονα.
Grand vitara: Εχει δυο διαφορικα στον προσθιο και στον οπισθιο αξονα. Υπαρχει συνεκτικος συμπλεκτης που μπορει σε απωλεια προσφυσης να μεταδωσει μερος της ροπης από 0-50% στον οπισθιο(?) αξονα. Επισης υπαρχει δυνατοτητα κλειδωματος της μεταδοσης της κινησης με την ιδια ταχυτητα και στους δυο αξονες ειτε επιλεγοντας την γρηγορη ειτε την αργη μεταδοση. Είναι ετσι ή λεω ανακριβειες;
SX4: Το αυτοκινητο εχει δυο διαφορικα στο προσθιο και στον οπισθιο αξονα. Κανονικα μεταδιδεται η κινηση στο προσθιο αξονα. Ο οδηγός μπορεί να απεμπλέξει εντελώς την μετάδοση προς τα πίσω και το αυτοκίνητο να κινείται σαν κανονικό προσθιοκίνητο ή να επιλέξει την θέση «Auto». Εκεί, το αυτοκίνητο είναι και πάλι ουσιαστικά προσθιοκίνητο, αλλά σε περίπτωση ολίσθησης του εμπρός άξονα, ο συμπλέκτης τίθεται αυτόματα σε λειτουργία μεταφέροντας μέχρι και το 50% της ροπής και στον πίσω άξονα. Από τον ίδιο διακόπτη, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και το μόνιμο κλείδωμα του συμπλέκτη (θέση Lock), έτσι ώστε η ροπή να μοιράζεται σταθερά σε ποσοστό 50%-50% εμπρός-πίσω. -
Οποιος γνωριζει τα συστηματα τετρακινησης διαφορων μοντελων παρακαλω ας μας διαφωτισει. Παρακατω παραθετω τις δικες μου γνωσεις που πιθανον να εχουν και λαθη. Οποιος μπορει ας βοηθησει διορθωνοντας ή συμπληρωνοντας
Jimny: Το αυτοκινητο εχει δυο διαφορικα στο προσθιο και στον οπισθιο αξονα. Κανονικα μεταδιδεται η κινηση στο οπισθιο αξονα (2WD) . Με ηλεκτρονικο συμπλεκτη και με το πατημα ενός κουμπιου μπορει να μεταδιδεται η κινηση και στα 2 διαφορικα με την ιδια ταχυτητα, ειτε επιλεγοντας την αργη (4WD-L). ειτε την γρηγορη μεταδοση (4WD).
Terios: Εχει 3 διαφορικα ένα στον προσθιο αξονα ένα στον οπισθιο αξονα και ένα κεντρικο. Υπαρχει δυνατοτητα μπλοκαρισματος του κεντρικου διαφορικου, οποτε η ροπη μοιραζεται εξισου στα δυο αλλα διαφορικα. Το οπισθιο διαφορικο είναι περιορισμενης ολισθησης (LSD) που σημαινει ότι όταν ο ενας από τους πισω τροχους χασει την προσφυση του ο άλλος δεν ακινητοποιειται αλλα περνει μερος της ροπης. Με ποιο μηχανικο τροπο γινεται αυτό και τι ποσοστο της ροπης παιρνει δε γνωριζω.
Panda 4x4: Εχει δυο διαφορικα στο προσθιο και στον οπισθιο αξονα. Κανονικα η κινηση μεταδιδεται στον προσθιο αξονα. Εφοσον υπαρξει απωλεια προσφυσης σε έναν από τους δυο προσθιους τροχους με συνεκτικο συμπλεκτη μερος της ροπης από 0 – 50% μεταδιδεται στον οπισθιο αξονα.
Grand vitara: Εχει δυο διαφορικα στον προσθιο και στον οπισθιο αξονα. Υπαρχει συνεκτικος συμπλεκτης που μπορει σε απωλεια προσφυσης να μεταδωσει μερος της ροπης από 0-50% στον οπισθιο(?) αξονα. Επισης υπαρχει δυνατοτητα κλειδωματος της μεταδοσης της κινησης με την ιδια ταχυτητα και στους δυο αξονες ειτε επιλεγοντας την γρηγορη ειτε την αργη μεταδοση. Είναι ετσι ή λεω ανακριβειες;
SX4: Το αυτοκινητο εχει δυο διαφορικα στο προσθιο και στον οπισθιο αξονα. Κανονικα μεταδιδεται η κινηση στο προσθιο αξονα. Ο οδηγός μπορεί να απεμπλέξει εντελώς την μετάδοση προς τα πίσω και το αυτοκίνητο να κινείται σαν κανονικό προσθιοκίνητο ή να επιλέξει την θέση «Auto». Εκεί, το αυτοκίνητο είναι και πάλι ουσιαστικά προσθιοκίνητο, αλλά σε περίπτωση ολίσθησης του εμπρός άξονα, ο συμπλέκτης τίθεται αυτόματα σε λειτουργία μεταφέροντας μέχρι και το 50% της ροπής και στον πίσω άξονα. Από τον ίδιο διακόπτη, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει και το μόνιμο κλείδωμα του συμπλέκτη (θέση Lock), έτσι ώστε η ροπή να μοιράζεται σταθερά σε ποσοστό 50%-50% εμπρός-πίσω. -
Ο οπίσθιος άξονας του Πάντα πάντα δέχεται ενα ελάχιστο ποσοστό, της τάξης του 5% -δεν απεμπλέκεται, δηλαδή δε λειτουργεί ποτέ ως αμιγώς προσθιοκίνητο.
-
To grand vitara δεν έχει 3 διαφορικά?Δε νομίζω ότι έχει συμπλέκτη...
-
Το grand vitara από το 2006 και μετά έχει μόνικη τετρακίνηση και 3 διαφορικά.
-
το τζιμνι δεν εχει κανενα ηλεκτρονικο συμπλεκτη με την ενοια που γενικως χρησιμοποιηται αυτη η εκφραση
το κουμπι ενεργοποιει μηχανισμό εμπλοκης γραναζιων.
το παλιοτερο δε ειχε κανονικό λεβγιεδακι -
στο jimny θεωρητικά η τετρακίνηση μεταδίδεται 50-50 αλλά πρακτικά αυτό δεν ισχύει.Στο jimny η τετρακίνηση γίνεται επιλεκτικά όπως είπες με τα κουμπάκια,πατώντας το συμπλέκτη.Παλιότερα γινόταν με λεβιέ πάλι πατώντας τον συμπλέκτη **προς αποφυγή για το 'ηλεκτρονικός συμπλέκτης'.Κατ'εμέ ο πιο αξιόπιστος τρόπος είναι αυτός με τον λεβιέ.Στο navara που έχει η επιλογή τετρακίνησης γίνεται με ένα λεβιέ ο οποίος περιέχει 4WD,N(neutral(νεκρά)),4WD-L και έχει δισκάτο μπλοκέ διαφορικό πίσω,όπου η η μπλοκή του γίνεται αυτόματα(χωρίς κάποιο κουμπί).
-
Από τη στιγμή που έχεις μπλοκάρει το κεντρικό ή δεν υπάρχει κεντρικό και έχεις τετρακίνηση (χωρίς συμπλέκτη) η ροπή δεν είναι 50-50 αλλά 100 κι όπου πάει.... ή μάλλον είναι 50-50 μόνο σε ευθεία γραμμή, σε επίπεδη μη σαθρή επιφάνεια. Μόλις αλλάξει κάτι από όλα αυτά τέρμα το 50-50.
Όλα αυτά έχουν συζητηθεί περισσότερες φορές στην παρούσα ενότητα...
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Από τη στιγμή που έχεις μπλοκάρει το κεντρικό ή δεν υπάρχει κεντρικό και έχεις τετρακίνηση (χωρίς συμπλέκτη) η ροπή δεν είναι 50-50 αλλά 100 κι όπου πάει.... ή μάλλον είναι 50-50 μόνο σε ευθεία γραμμή, σε επίπεδη μη σαθρή επιφάνεια. Μόλις αλλάξει κάτι από όλα αυτά τέρμα το 50-50.Όλα αυτά έχουν συζητηθεί περισσότερες φορές στην παρούσα ενότητα...
Κι όμως! Είναι πάντα 50-50!
Γι αυτό και παρουσιάζεται το 'κούρδισμα'! Γι αυτό και τα εγχειρίδια χρήσης συμβουλεύουν τη χρήση τους μόνο σε σαθρά εδάφη. Μιλάμε για την περίπτωση του transfer case, ή 100% μπλοκαρισμένο κεντρικό.
Γι αυτό οι πλέον εξελιγμένες μορφές μετάδοσης σε όλους τους τροχούς, χρησιμοποιούν 3 διαφορικά, με διάφορες δυνατότητες ποσοστιαίας, ή πλήρους εμπλοκής. -
Ο χρήστης boxer2003 έγραψε:
Από τη στιγμή που έχεις μπλοκάρει το κεντρικό ή δεν υπάρχει κεντρικό και έχεις τετρακίνηση (χωρίς συμπλέκτη) η ροπή δεν είναι 50-50 αλλά 100 κι όπου πάει.... ή μάλλον είναι 50-50 μόνο σε ευθεία γραμμή, σε επίπεδη μη σαθρή επιφάνεια. Μόλις αλλάξει κάτι από όλα αυτά τέρμα το 50-50.
Όλα αυτά έχουν συζητηθεί περισσότερες φορές στην παρούσα ενότητα...
Κι όμως! Είναι πάντα 50-50!
Γι αυτό και παρουσιάζεται το 'κούρδισμα'! Γι αυτό και τα εγχειρίδια χρήσης συμβουλεύουν τη χρήση τους μόνο σε σαθρά εδάφη. Μιλάμε για την περίπτωση του transfer case, ή 100% μπλοκαρισμένο κεντρικό.
Γι αυτό οι πλέον εξελιγμένες μορφές μετάδοσης σε όλους τους τροχούς, χρησιμοποιούν 3 διαφορικά, με διάφορες δυνατότητες ποσοστιαίας, ή πλήρους εμπλοκής.Ακριβως ετσι!
-
Ο χρήστης onyx ! έγραψε:
Από τη στιγμή που έχεις μπλοκάρει το κεντρικό ή δεν υπάρχει κεντρικό και έχεις τετρακίνηση (χωρίς συμπλέκτη) η ροπή δεν είναι 50-50 αλλά 100 κι όπου πάει.... ή μάλλον είναι 50-50 μόνο σε ευθεία γραμμή, σε επίπεδη μη σαθρή επιφάνεια. Μόλις αλλάξει κάτι από όλα αυτά τέρμα το 50-50.Όλα αυτά έχουν συζητηθεί περισσότερες φορές στην παρούσα ενότητα...
Aν σε αυτό που λες προσθέσεις και τον 'αναστολέα', (η κάρο, η μπλοκέ 100%), του εμπρός και ταυτόχρονα του πίσω διαφορικού, τότε συμβαίνει αυτό που λες: το 100% της ροπής πηγαίνει σε κάθε ένα από τους τέσσερις τροχούς, δηλαδή αν ένας, οποιοσδήποτε, τροχός πατάει σε σταθερό έδαφος, το αυτοκίνητο κινείται!
Διαφορικα και διαφορισμος στα διαφορα μοντελα 4x4.