-
Δεν ξερω αν ειχε τεθει καποιο αναλογο θεμα στο παρελθον αλλα επειδη με ειχε απασχολησει παλαιοτερα κ επειδη ειδα καποια σχολια σχετικα μ αυτο σε καποιο αλλο forum ανοιξα το θεμα για να συζητηθουν αποψεις γνωμες κ τι ισχυει κ τι δεν ισχυει τελικα.
Σε περιπτωση διεξαγωγης καποιου αγωνα αν καποιος οδηγος εχει την στιγμη του κ χτυπησει θεατες προκαλωντας τραυματισμο ή ακομα κ θανατο τι γινεται μετα; Απ οσο γνωριζω εχουν δικαστει οδηγοι αγωνων κ οχι μονον στην Ελλαδα σε τετοιες περιπτωσεις.
Προσωπικα το βρισκω τελειως απαραδεκτο κατι τετοιο. Δεν ειναι δυνατον οταν σ εναν αγωνα ο οδηγος κινειται στο απολυτο οριο ρισκαροντας την ζωη του κ του συνοδηγου του να φερει ευθυνη κ για τους θεατες οι οποιοι μπορει να καθονται σε επικινδυνα σημεια. Οι αγωνες ειναι οτι ασφαλεστερο εχει να κανει με την γρηγορη οδηγηση απο την στιγμη που ο δρομος ειναι κλειστος, υπαρχουν ολα τα συστηματα ασφαλειας στο αυτοκινητο κλπ κλπ. Σε συγκριση παντα με το να τρεχεις με ενα αυτοκινητο σε ανοιχτο δρομο οπου οι κινδυνοι ειναι πολλοι περισσοτεροι κ μεγαλυτεροι.
Το να χτυπησεις καποιον οδηγωντας κ να τον τραυματισεις (ποσο μαλλον να του αφαιρεσεις την ζωη) πιστευω πως ειναι απο τα χειροτερα βαρη που μπορει να φερει για την υπολοιπη ζωη του ενας οδηγος. Το να κατηγορηθει επιπροσθετως λοιπον απο δικαστηριο για κατι στο οποιο δεν φερει ευθυνη την στιγμη που κανει το χομπι του κινουμενος στα ορια τα δικα του κ του αυτοκινητου του κατω απο τις (υποτιθεται) πιο ασφαλεις συνθηκες, ειναι τελειως μα τελειως απαραδεκτο. Μπορει ενας οδηγος να εχει την ευθυνη κ αγχος για κατι τετοιο; Δηλ. θα πρεπει να μπουν κ ορια ταχυτητας σε καποια επικινδυνα (για θεατες) σημεια του αγωνα;;;
Γιατι παντα υπαρχουν ανεγκεφαλοι θεατες σε αγωνες! Αν αυτοι ομως εχουν την επιθυμια να αυτοκτονησουν γιατι πρεπει να την πληρωσει ο οδηγος καποιου πληρωματος;;;
Μ αρεσε αυτο που διαβασα οτι οι θεατες πρεπει να υπογραφουν καποιο χαρτι που θα λεει οτι καμια ευθυνη δεν φερει το πληρωμα κ ο οργανωτης σε περιπτωση ατυχηματος! Αν ηταν εφικτο θα ηταν καλο αντιμετρο.Ολοι γνωριζουμε πως οι αγωνες θα ειναι παντα ενα επικινδυνο σπορ. Κ το αποδεχομαστε. Ομως γιατι πρεπει να ειναι ακομα πιο επικινδυνο απ οσο χρειαζεται; Τι πρεπει να γινει για να προστατευθουν οι αγωνιζομενοι, θεατες κ οργανωτες απο καποιο τετοιο οδυνηρο συμβαν;
Πως μπορουν να διεκδικησουν οι οδηγοι την νομιμοτητα τους σε ω μη γεννοιτο τετοια περιπτωση (δηλ. οτι δεν θα τους τραβηξουν νομικα μετα απο καποιο ατυχημα);Μπορει ο ΣΟΑΑ η ΕΘΕΑ η ΕΛΠΑ ή οποιος αλλος να κινηθει για την προστασια ολων μας σ αυτο το σπορ που ολοι λατρευουμε;
-
Δεν ξερω αν ειχε τεθει καποιο αναλογο θεμα στο παρελθον αλλα επειδη με ειχε απασχολησει παλαιοτερα κ επειδη ειδα καποια σχολια σχετικα μ αυτο σε καποιο αλλο forum ανοιξα το θεμα για να συζητηθουν αποψεις γνωμες κ τι ισχυει κ τι δεν ισχυει τελικα.
Σε περιπτωση διεξαγωγης καποιου αγωνα αν καποιος οδηγος εχει την στιγμη του κ χτυπησει θεατες προκαλωντας τραυματισμο ή ακομα κ θανατο τι γινεται μετα; Απ οσο γνωριζω εχουν δικαστει οδηγοι αγωνων κ οχι μονον στην Ελλαδα σε τετοιες περιπτωσεις.
Προσωπικα το βρισκω τελειως απαραδεκτο κατι τετοιο. Δεν ειναι δυνατον οταν σ εναν αγωνα ο οδηγος κινειται στο απολυτο οριο ρισκαροντας την ζωη του κ του συνοδηγου του να φερει ευθυνη κ για τους θεατες οι οποιοι μπορει να καθονται σε επικινδυνα σημεια. Οι αγωνες ειναι οτι ασφαλεστερο εχει να κανει με την γρηγορη οδηγηση απο την στιγμη που ο δρομος ειναι κλειστος, υπαρχουν ολα τα συστηματα ασφαλειας στο αυτοκινητο κλπ κλπ. Σε συγκριση παντα με το να τρεχεις με ενα αυτοκινητο σε ανοιχτο δρομο οπου οι κινδυνοι ειναι πολλοι περισσοτεροι κ μεγαλυτεροι.
Το να χτυπησεις καποιον οδηγωντας κ να τον τραυματισεις (ποσο μαλλον να του αφαιρεσεις την ζωη) πιστευω πως ειναι απο τα χειροτερα βαρη που μπορει να φερει για την υπολοιπη ζωη του ενας οδηγος. Το να κατηγορηθει επιπροσθετως λοιπον απο δικαστηριο για κατι στο οποιο δεν φερει ευθυνη την στιγμη που κανει το χομπι του κινουμενος στα ορια τα δικα του κ του αυτοκινητου του κατω απο τις (υποτιθεται) πιο ασφαλεις συνθηκες, ειναι τελειως μα τελειως απαραδεκτο. Μπορει ενας οδηγος να εχει την ευθυνη κ αγχος για κατι τετοιο; Δηλ. θα πρεπει να μπουν κ ορια ταχυτητας σε καποια επικινδυνα (για θεατες) σημεια του αγωνα;;;
Γιατι παντα υπαρχουν ανεγκεφαλοι θεατες σε αγωνες! Αν αυτοι ομως εχουν την επιθυμια να αυτοκτονησουν γιατι πρεπει να την πληρωσει ο οδηγος καποιου πληρωματος;;;
Μ αρεσε αυτο που διαβασα οτι οι θεατες πρεπει να υπογραφουν καποιο χαρτι που θα λεει οτι καμια ευθυνη δεν φερει το πληρωμα κ ο οργανωτης σε περιπτωση ατυχηματος! Αν ηταν εφικτο θα ηταν καλο αντιμετρο.Ολοι γνωριζουμε πως οι αγωνες θα ειναι παντα ενα επικινδυνο σπορ. Κ το αποδεχομαστε. Ομως γιατι πρεπει να ειναι ακομα πιο επικινδυνο απ οσο χρειαζεται; Τι πρεπει να γινει για να προστατευθουν οι αγωνιζομενοι, θεατες κ οργανωτες απο καποιο τετοιο οδυνηρο συμβαν;
Πως μπορουν να διεκδικησουν οι οδηγοι την νομιμοτητα τους σε ω μη γεννοιτο τετοια περιπτωση (δηλ. οτι δεν θα τους τραβηξουν νομικα μετα απο καποιο ατυχημα);Μπορει ο ΣΟΑΑ η ΕΘΕΑ η ΕΛΠΑ ή οποιος αλλος να κινηθει για την προστασια ολων μας σ αυτο το σπορ που ολοι λατρευουμε;
-
Δεν ξερω αν ειχε τεθει καποιο αναλογο θεμα στο παρελθον αλλα επειδη με ειχε απασχολησει παλαιοτερα κ επειδη ειδα καποια σχολια σχετικα μ αυτο σε καποιο αλλο forum ανοιξα το θεμα για να συζητηθουν αποψεις γνωμες κ τι ισχυει κ τι δεν ισχυει τελικα.
Σε περιπτωση διεξαγωγης καποιου αγωνα αν καποιος οδηγος εχει την στιγμη του κ χτυπησει θεατες προκαλωντας τραυματισμο ή ακομα κ θανατο τι γινεται μετα; Απ οσο γνωριζω εχουν δικαστει οδηγοι αγωνων κ οχι μονον στην Ελλαδα σε τετοιες περιπτωσεις.
Προσωπικα το βρισκω τελειως απαραδεκτο κατι τετοιο. Δεν ειναι δυνατον οταν σ εναν αγωνα ο οδηγος κινειται στο απολυτο οριο ρισκαροντας την ζωη του κ του συνοδηγου του να φερει ευθυνη κ για τους θεατες οι οποιοι μπορει να καθονται σε επικινδυνα σημεια. Οι αγωνες ειναι οτι ασφαλεστερο εχει να κανει με την γρηγορη οδηγηση απο την στιγμη που ο δρομος ειναι κλειστος, υπαρχουν ολα τα συστηματα ασφαλειας στο αυτοκινητο κλπ κλπ. Σε συγκριση παντα με το να τρεχεις με ενα αυτοκινητο σε ανοιχτο δρομο οπου οι κινδυνοι ειναι πολλοι περισσοτεροι κ μεγαλυτεροι.
Το να χτυπησεις καποιον οδηγωντας κ να τον τραυματισεις (ποσο μαλλον να του αφαιρεσεις την ζωη) πιστευω πως ειναι απο τα χειροτερα βαρη που μπορει να φερει για την υπολοιπη ζωη του ενας οδηγος. Το να κατηγορηθει επιπροσθετως λοιπον απο δικαστηριο για κατι στο οποιο δεν φερει ευθυνη την στιγμη που κανει το χομπι του κινουμενος στα ορια τα δικα του κ του αυτοκινητου του κατω απο τις (υποτιθεται) πιο ασφαλεις συνθηκες, ειναι τελειως μα τελειως απαραδεκτο. Μπορει ενας οδηγος να εχει την ευθυνη κ αγχος για κατι τετοιο; Δηλ. θα πρεπει να μπουν κ ορια ταχυτητας σε καποια επικινδυνα (για θεατες) σημεια του αγωνα;;;
Γιατι παντα υπαρχουν ανεγκεφαλοι θεατες σε αγωνες! Αν αυτοι ομως εχουν την επιθυμια να αυτοκτονησουν γιατι πρεπει να την πληρωσει ο οδηγος καποιου πληρωματος;;;
Μ αρεσε αυτο που διαβασα οτι οι θεατες πρεπει να υπογραφουν καποιο χαρτι που θα λεει οτι καμια ευθυνη δεν φερει το πληρωμα κ ο οργανωτης σε περιπτωση ατυχηματος! Αν ηταν εφικτο θα ηταν καλο αντιμετρο.Ολοι γνωριζουμε πως οι αγωνες θα ειναι παντα ενα επικινδυνο σπορ. Κ το αποδεχομαστε. Ομως γιατι πρεπει να ειναι ακομα πιο επικινδυνο απ οσο χρειαζεται; Τι πρεπει να γινει για να προστατευθουν οι αγωνιζομενοι, θεατες κ οργανωτες απο καποιο τετοιο οδυνηρο συμβαν;
Πως μπορουν να διεκδικησουν οι οδηγοι την νομιμοτητα τους σε ω μη γεννοιτο τετοια περιπτωση (δηλ. οτι δεν θα τους τραβηξουν νομικα μετα απο καποιο ατυχημα);Μπορει ο ΣΟΑΑ η ΕΘΕΑ η ΕΛΠΑ ή οποιος αλλος να κινηθει για την προστασια ολων μας σ αυτο το σπορ που ολοι λατρευουμε;
-
Να συμπληρώσω στην απορία και το τι γίνεται σε περίπτωση σύγκρουσης με αμάξι που έχει μπει στην ειδική.
Τι γίνεται για τα αμάξια με πινακίδες ΕΘΕΑ? Με τα αμάξια που έχουν κανονική ασφάλεια και πινακίδες;
-
Χρόνια Πολλά σε όλους
Φίλοι συναθλητές το θέμα είναι υπεράνω ΣΟΑΑ και κανονισμών. Θα έλεγα και υπεράνω ΕΛΠΑ, εάν πράγματι δεν είχε καμία ανάμειξη στην σύνταξη της τελευταίας τροποποιήσεως του ΚΟΚ. Εκεί ίσως με καλή παρέμβαση να μπορούσε να προβλεφθεί κάτι.
Τα επακόλουθα ενός ατυχήματος είναι:
- Σε περίπτωση ατυχήματος με σωματικές βλάβες, αν ο τραυματίας δηλώσει ότι δεν επιθυμεί την ποινική διώξη του οδηγού ή του υπευθύνου, τότε δεν ασκείται ποινική δίωξη και το θέμα ως προς την ποινική του διάσταση σταματάει εδώ.
- Αν δηλώσει ότι επιθυμεί την ποινική δίωξη, τότε κατά κανόνα, ο εισαγγελέας θεωρεί υπεύθυνο γιά τον τραυματισμό τον οδηγό, και η διαδικασία που ακολουθεί είναι της παραπομπής στο ακροατήριο γιά να δικασθεί γιά σωματικές βλάβες από αμέλεια. Το σκεπτικό που στηρίζεται η απόφαση θα είναι ότι ...οδηγούσε με υπερβολική ταχύτητα, δεν προσάρμοσε την οδήγησή του στις επικρατούσες συνθήκες, με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του και να τραυματίσει ......Η αποτυχία είναι εξασφαλισμένη. Σε ελάχιστες περιπτώσεις ο εισαγγελέας έχει κατευεθύνει την έρευνά του και σε άλλους υπεύθυνους, όπως π.χ. στο ατύχημα της Ριτσώνας και εννοώ βεβαίως τους οργανωτές. Η παράθεση στη δήλωση συμμετοχής ότι η Λέσχη και η οργανωτική επιτροπή δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίτπωση ατυχήματος, είναι λίαν επιεικώς γιά να γελάς. Την απάντηση από νομικής πλευράς μπορεί να την δώσει ακόμη και ο πρωτοετής της νομικής και μάλιστα αιτιολογημένη.
- Εάν το ατύχημα έχει θάνατο, τότε ασκείται ποινική δίωξη αυτεπάγγελτα, πάντοτε με το στοιχείο της αμέλειας όπως το αναφέρω παραπάνω, κατά παντός υπευθύνου, πρωτίστως όμως κατά του οδηγού, όπως συνηθίζεται να γίνεται.
- Ως προς τις υλικές ζημίες και τον τραυματισμό του πληρώματος και των κριτών, υπάρχει ασφαλιστική σύμβαση με αντισυμβαλλόμενη την ΕΛΠΑ, η οποία μετά από φασαρίες και κινητοποιήσεις του ΣΟΑΑ προβλέπει ανεβασμένα ποσά καλύψεων, κατά την προσωπική μου άποψη είναι σχετικά καλά, θέλει όμως να αναπροσαρμοσθούν. Η σύμβαση αυτή λειτουργεί κάπως περίεργα, θα πρέπει να προσέξει κανείς διότι δεν λειτουργεί όπως κάθε άλλη εκ του νόμου υποχρεωτική ασφαλιστική σύμβαση. Σε πρόσφατη εκδίκαση υπόθεσης είχα διαφωνήσει με τους συναδέλφους μου της ΕΛΠΑ και στο τέλος δικαιωθήκαμε, αφού το Δικαστήριο δέχθηκε την άποψή μου ότι η ΕΛΠΑ θα πρέπει να συμμετάσχει στη δίκη με προσεπίκλιση και όχι απευθείας ως εναγόμενη (μην σας μπερδεύει αυτό είναι άκρως νομικά).
Θα πρέπει να αναφέρω ότι το πρώτο ασφαλιστήριο συμβόλαιο έφτασε στα γραφεία του ΣΟΑΑ και ήταν διαθέσιμο στους οδηγούς, μετά από εισαγγελική παραγγελία που είχα πάρει μάλλον το 1999, επειδή η ΕΛΠΑ αρνείτο να μας χορηγήσει ένα αντίγραφο.
Έχει εκδοθεί δικαστική απόφαση η οποία είναι πραγμαμτικά σταθμός γιά τα ελληνικά δεδομένα, η οποία αναγνλωρισε συνυπαιτιότητα (αν θυμάμει καλά 80%) θεατή ο οποίος είχε σταθμεύσει το αυτοκίνητό του σε πλάτωμα επί της διαδρομής. Βεβαίως μία ανάλογη κρίση δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένη σε περίπτωση ποινικού δικαστηρίου.
Όταν ένα αυτοκίνητο συμμετέχει σε αγώνα δεν καλύπτεται από την ασφαλιστική σύμβαση γιά την αστική ευθύνη έναντι τρίτων από την κυκλοφορία του. Δηλαδή παύει να ισχύει η σύμβασή του και ισχύει η ειδική ασφαλιστική σύμβαση ποπυ αφορά το αυτοκίνητο ως αγωνιστικό αυτοκίνητο που συμμετέχει σε αγώνα.
Αυτά γιά αρχή. Δεν χρειάζεται να σας πω ότι είμαι στη διάθεση κάθε αγωνιζόμενου γιά να του παράσχω κάθε πληροφορία που θέλει και να τον βοηθήσω όσο μπορώ και γνωρίζω.
Χρόνια Πολλά
Καλή Χρονιά -
ΚΩΔΙΚΑΣ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
MEPOΣ ΠPΩTO
OΔIKH ΣHMANΣH KAI ΣHMATOΔOTHΣH - KANONEΣ OΔIKHΣ ΣYMΠEPIΦOPAΣ
KEΦAΛAIO A'
ΓENIKA - OPIΣMOI
Aρθρo 1
Πεδίo εφαρμoγής τoυ Kώδικα
O Kώδικας Oδικής Kυκλoφoρίας εφαρμόζεται σε oδoύς και σε xώρoυς, πoυ xρησιμoπoιoύνται για δημόσια κυκλoφoρία oχημάτων, πεζών και ζώων.
Αυτό δεν παύει να ισχύει όταν σύμφωνα με το έγραφο του ΥΔΤ 'κλείνει' ο δρόμος για τον αγώνα συγκεκριμμένη ημέρα και ώρα?
-
Μετά από αυτά είναι να απορείς γιατί όλοι τρέχουμε στα βουνά με κίνδυνο ακόμη και προσωπικής, οικονομικής και οικογενειακής καταστροφής σε περίπτωση ατυχήματος...
ΠΑΜΕ ΠΙΣΤΑ????
Παύλο τα βλέπεις;;; -
Ο χρήστης kpsig έγραψε:
Μετά από αυτά είναι να απορείς γιατί όλοι τρέχουμε στα βουνά με κίνδυνο ακόμη και προσωπικής, οικονομικής και οικογενειακής καταστροφής σε περίπτωση ατυχήματος...
ΠΑΜΕ ΠΙΣΤΑ????
Παύλο τα βλέπεις;;;...Τα βλέπω φίλε μου...τα βλέπω..!!
Μας βλέπω να το κάνουμε πισταδόρικο το 205 και να μας βαράνε οι Α.Κατζούρης και Γ.Μεσημέρης....
Κρίμα γιατί την πίστα την βαριέμαι...
..Βρε δεν πάμε Βουλγαρία για κανένα ραλάκι..;;;;;;
-
Πάμε Βουλγαρία. Συμφωνώ απόλυτα.
Θα έχουμε και άλλα τυχερά. Πονηρά.
Κανείς δεν θα μπορεί να μας κατηγορήσει γιατί θα λέμε ότι πάμε για αγώνα(καλη δικαιολογία και για την γυναίκα)!!!!!!!! -
Ο κυνηγός που πάνω στο κυνήγι (= χόμπι, προσπάθεια σε δύσκολες συνθήκες) σκοτώνει κατά λάθος έναν άλλον άνθρωπο (πχ. συνάδελφό του), είναι ένοχος ?
Εδώ δικάζεσαι για ανθρωποκτονία ακόμα και αν είσαι σε νόμιμη άμυνα (και μπορεί και να καταδικαστείς αν θεωρηθεί πως υπερέβης τα όριά της), είναι δυνατόν να εξαιρούνται οι οδηγοί αγώνων ?
Είναι δυνατόν να μπαίνει το χόμπι πάνω από την ανθρώπινη ζωή ?
-
Νάσο κανείς δεν είπε κάτι για χόμπυ υπεράνω ανθρώπων. Αλλά θα θέλαμε να δούμε τι καλύπτεται από τις ασφάλειες και τι όχι, μέχρι που φτάνει η υπευθυνότητα των λεσχών που ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΟΥΝ τους αγώνες και άλλα τέτοια.
Αυτό που ενδιαφέρει είναι να ξεκαθαρίσει το τοπίο. -
Ο χρήστης nass έγραψε:
Ο κυνηγός που πάνω στο κυνήγι (= χόμπι, προσπάθεια σε δύσκολες συνθήκες) σκοτώνει κατά λάθος έναν άλλον άνθρωπο (πχ. συνάδελφό του), είναι ένοχος ?Εδώ δικάζεσαι για ανθρωποκτονία ακόμα και αν είσαι σε νόμιμη άμυνα (και μπορεί και να καταδικαστείς αν θεωρηθεί πως υπερέβης τα όριά της), είναι δυνατόν να εξαιρούνται οι οδηγοί αγώνων ?
Είναι δυνατόν να μπαίνει το χόμπι πάνω από την ανθρώπινη ζωή ?
Δεν νομιζω οτι το ζητημα ειναι το να μπαινει το χομπυ πανω απο μια ανθρωπινη ζωη. Τιποτα δεν μπαινει πανω απο μια ανθρωπινη ζωη. Αλλα ομως πιστευω πως ειναι θεμα μιας μεγαλης μαυρης τρυπας στην οποια μπορει να πεσει ενας οδηγος αγωνων. Αν ο κυνηγος στο κυνηγι ειχε θεατες που καθοντουσαν εκει που καθονται κ οι μπεκατσες τοτε λυπαμαι τα ιδια θα ελεγα κ για τον κυνηγο που θα εψαχνε να αποδειξει πως δεν ειναι ελεφαντας. Επισης ο κυνηγος παει σ ενα δασος ελευθερα ενω ο αγωνιζομενος εχει συμμετοχη σε μια εκδηλωση της οποιας την ευθυνη εχει η διοργανωτρια αρχη, κλεινοντας τον δρομο, βαζοντας τους κριτες για την ασφαλεια των αγωνιζομενων κ θεατων. Συμφωνω πως ο ελεγχος του πληθους πολλες φορες ειναι εως ανεφικτος γι αυτον τον λογο κιολας πιστευω πως καπως θα επρεπε κατι να γινει για να προστατευθει νομικα ο αγωνιζομενος που μπορει να εχει μια ατυχη στιγμη κ που μπορει να αποβει μοιραια για καποιον θεατη.
-
Σε αγώνες η κανονική ασφάλεια του αυτοκινήτου δεν ισχύει αλλά υπάρχει όντως ασφάλιση αστικής ευθύνης, όπως ανέφερε ο ΓΜ.
Από εκεί και πέρα, το θέμα έχει αρκετές νομικές πτυχές για να αναφερθούμε εμείς οι μη ειδικοί. Υπάρχουν και νομικά προηγούμενα (ο οδηγός που σκότωσε τα 2 παιδιά στη Ριτσώνα το '93 αθωώθηκε).
Και υπάρχει και η λογική που λέει πως το σπορ είναι επικίνδυνο και πως δεν μπορεί να είσαι 100% ασφαλής, είτε σαν συμμετέχων είτε σαν θεατής. Εδώ έχουν γίνει δυστυχήματα σε στάδια ποδοσφαίρου... Αλλά τι μπορεί να πει κανείς για μια λέσχη που έχει πάρει όλα τα εύλογα μέτρα ('σύμφωνα με τους κανόνες της επιστήμης και της τεχνικής') για παροχή ενός όσο το δυνατόν ασφαλέστερου περιβάλλοντος διεξαγωγής του αγώνα, περιλαμβανομένης και της προσωρινής ή μόνιμης διακοπής του σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η παροχή αυτή (πχ. ακυρώσεις ΕΔ στο Ακρόπολις). Εκεί παίζεται η ευθύνη του οργανωτή.
Τι θα μπορούσε να κάνει πχ. ο οργανωτής σε ένα LeMans πριν 5-6 χρόνια που 'απογειώθηκε' ένα Mercedes CLK στην ευθεία του Milsan με 350 χλμ/ώρα, πέρασε ΠΑΝΩ από τα δέντρα και προσγειώθηκε 50 μέτρα μακριά από την πίστα, αν στο σημείο της προσγείωσης ήταν 10 άνθρωποι με τις σκηνές τους κάμπινγκ ?
Από την άλλη είναι αλήθεια πως πολλές φορές τα μέτρα ασφάλειας σε ελληνικούς αγώνες είναι χαλαρά και πχ. το να ξεφύγει ένα αυτοκίνητο ανάποδα σε μια ειδική είναι σίγουρα ευθύνη του οργανωτή.
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Τι θα μπορούσε να κάνει πχ. ο οργανωτής σε ένα LeMans πριν 5-6 χρόνια που 'απογειώθηκε' ένα Mercedes CLK στην ευθεία του Milsan με 350 χλμ/ώρα, πέρασε ΠΑΝΩ από τα δέντρα και προσγειώθηκε 50 μέτρα μακριά από την πίστα, αν στο σημείο της προσγείωσης ήταν 10 άνθρωποι με τις σκηνές τους κάμπινγκ ?
Από την άλλη είναι αλήθεια πως πολλές φορές τα μέτρα ασφάλειας σε ελληνικούς αγώνες είναι χαλαρά και πχ. το να ξεφύγει ένα αυτοκίνητο ανάποδα σε μια ειδική είναι σίγουρα ευθύνη του οργανωτή.
Παντα υπαρχει ο ασταθμητος παραγοντας κ λογω της υψηλης ταχυτητας που κινουνται τ αγωνιστικα δεν μπορει κανεις να προβλεψει το αποτελεσμα ενος ατυχηματος. Ειδαμε κ σε αγωνες F1 κ προσφατα μαλιστα τους ατυχους κριτες που επεσαν θυματα καποιας εξοδου μονοθεσιου. K ποσα αλλα που εχουν γινει κ εντος κ εκτος πιστας.
Ασχετως πως ειναι το νομικο καθεστως δεν νομιζω να διαφωνεις πως ενας αγωνιζομενος φερει την τελευταια ή ακομα κ καμια ευθυνη σε καποιο τετοιο ατυχημα. Κ ακριβως επειδη ειναι ενα σπορ, χομπυ, επαγγελμα μεγαλης επικινδυνοτητας οχι μονον για οδηγους αλλα κ για θεατες κ κριτες γι αυτο κιολας πρεπει το τοπιο να ειναι ή να γινει πιο ξεκαθαρο οσον αφορα τις νομικες ευθυνες ενος αγωνιζομενου σε μια τετοια περισταση. -
Ο χρήστης kleisj έγραψε:
Ασχετως πως ειναι το νομικο καθεστως δεν νομιζω να διαφωνεις πως ενας αγωνιζομενος φερει την τελευταια ή ακομα κ καμια ευθυνη σε καποιο τετοιο ατυχημα. Κ ακριβως επειδη ειναι ενα σπορ, χομπυ, επαγγελμα μεγαλης επικινδυνοτητας οχι μονον για οδηγους αλλα κ για θεατες κ κριτες γι αυτο κιολας πρεπει το τοπιο να ειναι ή να γινει πιο ξεκαθαρο οσον αφορα τις νομικες ευθυνες ενος αγωνιζομενου σε μια τετοια περισταση.Διαφωνώ εν μέρει. Οταν γίνει κάποιο ατύχημα σε αγώνα και αν θεωρήσουμε πως δεν υπήρξε κάποιο τεχνικό πρόβλημα (περίπτωση Senna ) ή άλλοι παράγοντες (πχ. κάποιος άλλος αγωνιζόμενος να τον βγάλει εκτός διαδρομής ή ελλιπή μέτρα ασφάλειας από την Οργάνωση, πχ. ανάποδα αυτοκίνητο σε ειδική) τότε ο αγωνιζόμενος πρέπει να έκανε κάποιο λάθος. Αν το ατύχημα μετατραπεί σε δυστύχημα με ανθρώπινες απώλειες, δεν βλέπω πως είναι δυνατόν να μη φέρει καμία ευθύνη αυτός εξαιτίας του λάθους του οποίου χάθηκαν άνθρωποι. Και ας έτρεχε σε αγώνα... Εξ αμελείας, ΟΚ, και με ελαφρυντικά, αλλά όχι και 'καμία ευθύνη'...
Θέλω να πω τελικά πως όλοι οι αγωνιζόμενοι πρέπει να γνωρίζουν πως το άθλημα είναι επικίνδυνο όχι μόνο για τους ίδιους αλλά και για τρίτους, και πως δεν βρίσκονται στο απυρόβλητο από νομική άποψη 'επειδή κάνουν αγώνα'.
Εννοείται προφανώς πως αυτό δεν απαλλάσει αντίστοιχα τους οργανωτές (εφαρμογή μέτρων ασφάλειας) αλλά και την αρχή του σπορ (προδιαγραφή και επίβλεψη μέτρων ασφάλειας)
-
Νόμιζα ότι η διατύπωση '*ο οδηγός που **σκότωσε **τα 2 **παιδιά *στη Ριτσώνα' ήταν εκ παραδρομής.
Τελικά, όμως, φαίνεται ότι δεν ήταν. -
Ο χρήστης aaa έγραψε:
Νόμιζα ότι η διατύπωση '*ο οδηγός που **σκότωσε **τα 2 **παιδιά *στη Ριτσώνα' ήταν εκ παραδρομής.
Τελικά, όμως, φαίνεται ότι δεν ήταν.Εχεις καμία καλύτερη διατύπωση στο μυαλό σου ? Αν ναι, θα ήθελα να την ακούσω. Κατά την άποψή μου ΝΑΙ τα σκότωσε, ΟΧΙ δεν έφταιγε, γιαυτό και αθωώθηκε.
Και για το θέμα έχεις να αναφέρεις κάτι ? Πρέπει οι οδηγοί αγώνων by default να έχουν την ελάχιστη ή ίσως και καμία ευθύνη σε περίπτωση δυστυχήματος ?
-
Ο χρήστης nass έγραψε:
Διαφωνώ εν μέρει. Οταν γίνει κάποιο ατύχημα σε αγώνα και αν θεωρήσουμε πως δεν υπήρξε κάποιο τεχνικό πρόβλημα (περίπτωση Senna ) ή άλλοι παράγοντες (πχ. κάποιος άλλος αγωνιζόμενος να τον βγάλει εκτός διαδρομής ή ελλιπή μέτρα ασφάλειας από την Οργάνωση, πχ. ανάποδα αυτοκίνητο σε ειδική) τότε ο αγωνιζόμενος πρέπει να έκανε κάποιο λάθος. Αν το ατύχημα μετατραπεί σε δυστύχημα με ανθρώπινες απώλειες, δεν βλέπω πως είναι δυνατόν να μη φέρει καμία ευθύνη αυτός εξαιτίας του λάθους του οποίου χάθηκαν άνθρωποι. Και ας έτρεχε σε αγώνα... Εξ αμελείας, ΟΚ, και με ελαφρυντικά, αλλά όχι και 'καμία ευθύνη'...
Θέλω να πω τελικά πως όλοι οι αγωνιζόμενοι πρέπει να γνωρίζουν πως το άθλημα είναι επικίνδυνο όχι μόνο για τους ίδιους αλλά και για τρίτους, και πως δεν βρίσκονται στο απυρόβλητο από νομική άποψη 'επειδή κάνουν αγώνα'.
Χμμ, απο την μια καλουνται να κινηθουν στο οριο το δικο τους κ του οχηματος τους. Εκει οι γραμμες ειναι πολυ λεπτες κ το λαθος ευκολο. Αν ο θεατης καθεται σε λαθος σημειο (οπως συμβαινει σε αρκετες φορες) νομιζω πως δεν φταιει ο οδηγος που μπορει να κανει το λαθος. Αν τωρα πρεπει να εχει ευθυνη επειδη με το ζορι επειδη οδηγουσε...
Ειπα απο καμια ευθυνη εως την λιγοτερη! Τουλαχιστον για περιπτωσεις που ο κοσμος καθεται σε ακαταλληλα σημεια κ ειναι φως φαναρι το επακολουθο μιας εξοδου.
Δεν νομιζω πως μεσα σ εναν αγωνα ο οδηγος πρεπει να κατηγορηθει για το λαθος του. Μου φαινεται υπερβολικο (Ενας απο τους λογους που γινονται κ οι αγωνες ειναι για να δοκιμαζονται τα ορια μηχανων κ ανθρωπων κατω απο ασφαλεις συνθηκες. Λαθος; ).
Τουλαχιστον πρεπει να ειναι απο τους τελευταιους που πρεπει να φερουν ευθυνη. -
[quote='nass
Αν το ατύχημα μετατραπεί σε δυστύχημα με ανθρώπινες απώλειες, δεν βλέπω πως είναι δυνατόν να μη φέρει καμία ευθύνη αυτός εξαιτίας του λάθους του οποίου χάθηκαν άνθρωποι. Και ας έτρεχε σε αγώνα... Εξ αμελείας, ΟΚ, και με ελαφρυντικά, αλλά όχι και 'καμία ευθύνη'...Θέλω να πω τελικά πως όλοι οι αγωνιζόμενοι πρέπει να γνωρίζουν πως το άθλημα είναι επικίνδυνο όχι μόνο για τους ίδιους αλλά και για τρίτους, και πως δεν βρίσκονται στο απυρόβλητο από νομική άποψη 'επειδή κάνουν αγώνα'.
Εννοείται προφανώς πως αυτό δεν απαλλάσει αντίστοιχα τους οργανωτές (εφαρμογή μέτρων ασφάλειας) αλλά και την αρχή του σπορ (προδιαγραφή και επίβλεψη μέτρων ασφάλειας)[/quote]
**ΕΔΩ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΠΑΛΙ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΑΣ Nass , ΓΙΑΤΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΔΕΙΑ (LISΑNCE )ΕΝΑΣ ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΠΟΥ ΑΠΛΩΣ ΠΕΡΑΣΕ ΔΥΟ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΒΓΑΛΑΝ ΥΓΙΗ , ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ Η ΕΘΕΑ !
**
ΑΡΑ ΑΝ ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ , ΠΟΥ ΕΝΑΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ π.χ. ΘΑ ΕΒΛΕΠΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΠΟΡ , ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΗΣ **ΑΡΧΗΣ ** Η ΕΥΘΗΝΗ ΤΗΣ ΑΝΗΚΕΙ ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ !
ΣΤΟ ΔΕ ΘΕΜΑ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΕΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ , ΠΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΔΗΓΩΝ ΑΓΩΝΩΝ , ΕΧΕΙ ΠΛΗΡΗ ΑΣΥΔΟΣΙΑ !ΟΠΟΤΕ ΜΗΝ ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΠΟΙΟΣ ΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΕ ΤΟΥΤΟ ΕΔΩ ΤΟ ΑΘΛΗΜΑ , ΟΛΑ ΞΕΚΙΝΑΝΕ ΑΠΟ ΨΗΛΑ
-
Ας μας πει ο Γιάννης Μεσημέρης περιπτώσεις δεδικασμένων να δούμε τι γίνεται.
Α, και όσον αφορά την απόδειξη του τεχνικού προβλήματος, ας την αφήσουμε στην άκρη. Ποιος θα αποδείξει τί; Υπάρχουν αρκετές σκοτεινές περιπτώσεις σε απλούς ελέγχους και φήμες (επαναλαμβάνω, ΦΗΜΕΣ) για συγκαλύψεις παρανομιών
Ένοχοι οδηγοί αγώνων;;;