-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Για λιγότερο από +10% στην απόδοση δεν θα καταλάβεις διαφορά...
Φυσικα και θα καταλαβεις δεν ειναι κανα λεωφορειο ΙΧ ειναι.
Με +10% σίγουρα θα καταλάβεις!.
Προς τι όμως?. Για να πηγαίνεις γρηγορότερα στο ραντεβού?.
Σημειωτέον ότι όταν βελτιώνεις οτιδήποτε, πλησιάζεις στο όριο της αντοχής του…..
Ένα όριο, που την χρίση τομή του, την έχει οριοθετήσει το εργοστάσιο παραγωγής του.
Α.Ναι ενταξει με διαφορα ελαφρυα πραγματακια δε παθαινει κατι.Προσωπικα πιστευω οι βελτιωσεις ειναι για αδυναμους κινητηρες για να κανεις ποιο ευκολα μια προσπεραση η να εχεις παραπανω δυναμη σε ανηφορες.
-
Πρεπει παντως να ειστε πολλοι προσεκτικοι ολοι στις βελτιωσεις που κανετε γιατι πριν χρονια σε περιοδικο μοτοσυκλετας διαβασα το εξης.Ειχε τεστ 10 επωνυμες εξατμισεις για ΧΤ600.Και οι δεκα (ολες) ειχαν αρνητικα αποτελεσματα στην μετρηση της ιπποδυναμης σε σχεση με την ταπεινη εμφανισιακα εργοστασιακη εξατμιση.
-
Ο χρήστης harlek έγραψε:
'Μάλιστα...λοιπόν εσένα με το πρόγραμμα θα πάρει...κάπου 6-7 άλογα'. Α, λέω, δεν είναι και πάρα πολλά... Και τότε δίνει την κορυφαία απάντηση: 'δεν κατάλαβες αγόρι μου. 6-7 άλογα παίρνει, αλλά είναι αφηνιασμένα και τρελαίνουν και τα υπόλοιπα! Άλλο αμάξι θα δεις!'.η καλύτερη στιχομυθία EVER!!!
Πρεπει παντως να ειστε πολλοι προσεκτικοι ολοι στις βελτιωσεις που κανετε γιατι πριν χρονια σε περιοδικο μοτοσυκλετας διαβασα το εξης.Ειχε τεστ 10 επωνυμες εξατμισεις για ΧΤ600.Και οι δεκα (ολες) ειχαν αρνητικα αποτελεσματα στην μετρηση της ιπποδυναμης σε σχεση με την ταπεινη εμφανισιακα εργοστασιακη εξατμιση.
ναι γιατί χωρίς τα επιπλέον καυσαέρια, χάνεις back-presure, οπότε στο τέλος μένεις χαμμένος.
Για να βάλεις εξάτμιση, προϋποθέτει ότι έχεις αλλάξει πρόγραμμα/χαρτογράφηση πρώτα, αλλιώς προφανώς η εργοστασιακή εξάτμιση είναι η αποδοτικότερη μιας και σχεδιάστηκε από το εργοστάσιο για να λειτουργεί με τα δεδομένα (τα εργοστασιακά) της μηχανής.
Με την αλλαγή προγράμματος μπερδεύουν κάπως τα πράγματα (ειδικά στα turbo οχήματα όπου τα καυσαέρια αυξάνουν κατακόρυφα) και για μένα εκεί είναι η 'μαγκιά' του περιοδικού που κάνει το test. (όπως και 'παίζει' η εργοστασιακή να αποδίδει το ίδιο καλά με κάποια 'βελτιωμένη' εξάτμιση όπου στο τέλος φαίνεται ότι αυτός που πλήρωσε για να αλλάξει εξάτμιση στο τέλος έκανε μία τρύπα στο νερό ) -
Ο χρήστης Κάβουρας έγραψε:
'Μάλιστα...λοιπόν εσένα με το πρόγραμμα θα πάρει...κάπου 6-7 άλογα'. Α, λέω, δεν είναι και πάρα πολλά... Και τότε δίνει την κορυφαία απάντηση: 'δεν κατάλαβες αγόρι μου. 6-7 άλογα παίρνει, αλλά είναι αφηνιασμένα και τρελαίνουν και τα υπόλοιπα! Άλλο αμάξι θα δεις!'.
η καλύτερη στιχομυθία EVER!!!
Πρεπει παντως να ειστε πολλοι προσεκτικοι ολοι στις βελτιωσεις που κανετε γιατι πριν χρονια σε περιοδικο μοτοσυκλετας διαβασα το εξης.Ειχε τεστ 10 επωνυμες εξατμισεις για ΧΤ600.Και οι δεκα (ολες) ειχαν αρνητικα αποτελεσματα στην μετρηση της ιπποδυναμης σε σχεση με την ταπεινη εμφανισιακα εργοστασιακη εξατμιση.
ναι γιατί χωρίς τα επιπλέον καυσαέρια, χάνεις back-presure, οπότε στο τέλος μένεις χαμμένος.
Για να βάλεις εξάτμιση, προϋποθέτει ότι έχεις αλλάξει πρόγραμμα/χαρτογράφηση πρώτα, αλλιώς προφανώς η εργοστασιακή εξάτμιση είναι η αποδοτικότερη μιας και σχεδιάστηκε από το εργοστάσιο για να λειτουργεί με τα δεδομένα (τα εργοστασιακά) της μηχανής.
Με την αλλαγή προγράμματος μπερδεύουν κάπως τα πράγματα (ειδικά στα turbo οχήματα όπου τα καυσαέρια αυξάνουν κατακόρυφα) και για μένα εκεί είναι η 'μαγκιά' του περιοδικού που κάνει το test. (όπως και 'παίζει' η εργοστασιακή να αποδίδει το ίδιο καλά με κάποια 'βελτιωμένη' εξάτμιση όπου στο τέλος φαίνεται ότι αυτός που πλήρωσε για να αλλάξει εξάτμιση στο τέλος έκανε μία τρύπα στο νερό )Η ουσια ειναι η εξης αν δεν ξερεις τι κανεις,οχι ο ιδιοκτητης αλλα ο βελτιοτης,και απλα παρει και βαλει σε ατμοσαφαιρικο μοτερ π.χ μια εξατμιση απλα μεγαλυτερη απο την εργοστασιακη χωρις να λαβει υπ οψιν του τους εκκεντροφορους,το αβανς,τις στροφες που θελει να δουλεψει το μοτερ και αλλα πολλα ναι θα κανει μια τρυπα στο νερο σε αντιθετη περιπτωση τα αποτελεσματα θα ειναι θετικα
-
Ο χρήστης panorg έγραψε:
Πρεπει παντως να ειστε πολλοι προσεκτικοι ολοι στις βελτιωσεις που κανετε γιατι πριν χρονια σε περιοδικο μοτοσυκλετας διαβασα το εξης.Ειχε τεστ 10 επωνυμες εξατμισεις για ΧΤ600.Και οι δεκα (ολες) ειχαν αρνητικα αποτελεσματα στην μετρηση της ιπποδυναμης σε σχεση με την ταπεινη εμφανισιακα εργοστασιακη εξατμιση.
Δεν πειράζω πότε της εργοστασιακές εξατμίσεις, σοβαρών εργοστασίων, εάν δεν έχει μεσολαβήσει μια άλλη διεργασία στον κινητήρα.
Όταν τοποθετώ μια εξάτμιση κατά παραγγελία πελάτη, για εμφανισιακούς και μόνον λόγους, και επειδή αυτές συνήθως είναι μεγαλύτερες, χρησιμοποιώ μια σειρά διαστενοτικών δακτυλίων. Έτσι δοκιμάζοντας από πλευράς δύναμης το αυτοκίνητο, τοποθετώ μόνιμα πλέον έναν διαστενοτικό, με το καλύτερο αποτέλεσμα. Τον βάζω έτσι που δεν φαίνετε, για να μην χαλάσω το ‘Πουλ – μουρ’ του πελάτη!!!!...
Οι ‘μουράτες’ εξατμίσεις, είναι σαν τα ψιλά τακούνια. Είναι ωραία, αλλά κάνουν ζημιά στους αστραγάλους!.
Δεν θα έλεγα όχι στην ομορφιά, μα με προσαρμογή.
Και όπως έχω γράψει και αλλού, η δύναμης είναι αποτέλεσα, μιας αλυσίδας διεργασιών, για να έχει αποτέλεσα ορατό.
Αλλιώς πληρώσαμε για να ονειρευόμαστε.
Α. -
Δηλ αν βαλουμε μια cat back εξατμιση και μια σκουπα σε ενα rallye 16v (χωρις καμια αλλη επεμβαση) δεν θα δουμε διαφορα?
Μην τρελαθουμε κιολας....Κατ ευθειαν εχεις 7-8 αλογακια επιπλεον που τα νιωθεις με το παραμικρο αγγιγμα του πενταλ. Ειδικα οταν η εργοστασιακη ειναι εκει απλα για να μην κανει θορυβο και δεν προσφερει τιποτα απολυτως στο μοτερΚαι για να το παω σε πιο ''εξωγηινες'' κατασκευες...Αν βαλεις μια akrapovic σε Μ3 Ε92 ή supersprint σε μια 911 δεν θα δεις ουτε εκει διαφορα? Δε νομιζω Τακη...
-
Βλέπετε διαφορά με ανοιχτό/κλειστό aircondition;
Βλέπετε διαφορά με γεμάτο/άδειο ρεζερβουάρ;
Βλέπετε διαφορά με/χωρίς συνεπιβάτες και αποσκευές; -
Έχω την εντύπωση ότι ο αριθμός των ιδιοκτητών που αφήνουν ανέπαφο το ΙΧ τους είναι πλέον μια ανερχόμενη πλειοψηφία.
-
Ο χρήστης kinq1 έγραψε:
Βλέπετε διαφορά με ανοιχτό/κλειστό aircondition;
Βλέπετε διαφορά με γεμάτο/άδειο ρεζερβουάρ;
Βλέπετε διαφορά με/χωρίς συνεπιβάτες και αποσκευές;
βλέπε μπούρδες,!!!!.....
A. -
Γιατί μπούρδες;
-
βαλτου γκαζι (αεριο). Αυτη ειναι πραγματικη βελτιωση στην τσεπη σου....
-
Ο χρήστης antonis-team έγραψε:
Βλέπετε διαφορά με ανοιχτό/κλειστό aircondition;
Βλέπετε διαφορά με γεμάτο/άδειο ρεζερβουάρ;
Βλέπετε διαφορά με/χωρίς συνεπιβάτες και αποσκευές;
βλέπε μπούρδες,!!!!.....
A.Αν είχα αμάξι με 500 άλογα, ναι, χλωμό να έβλεπα διαφορές. Στο δικό μου ταπεινό αυτοκίνητο όμως δεν είναι τόσο δύσκολο.
-
Ο χρήστης drdino έγραψε:
Βλέπετε διαφορά με ανοιχτό/κλειστό aircondition;
Βλέπετε διαφορά με γεμάτο/άδειο ρεζερβουάρ;
Βλέπετε διαφορά με/χωρίς συνεπιβάτες και αποσκευές;
βλέπε μπούρδες,!!!!.....
A.Αν είχα αμάξι με 500 άλογα, ναι, χλωμό να έβλεπα διαφορές. Στο δικό μου ταπεινό αυτοκίνητο όμως δεν είναι τόσο δύσκολο.
Καλέ μου mod, η λέξη μπούρδες γράφτηκε, προς απάντηση ρητορικών ερωτήσεων…
Νομίζω ότι το επίπεδο στην ενότητα, πρέπει να είναι αντάξιο αυτής.
Σίγουρα με τα 300+ άλογα, δεν κλείνω AC για να κάνω προσπέραση γρήγορη!.
Μα με το καινούργιο μικρό, και τι δεν είναι ότι γραφεί (κοντύτερες μπιέλες, μακρύτερος στρόφαλος) και σίγουρα VVTI, στον δρόμο προς πάτρα (Κορινθία), το κλίνω!. Τα 9 χόρσα του κλιματιστικού φρενάρουν.
Όταν λοιπόν γραφούμε για την απόλυα ισχύος με AC, η με υπέρβαρο (φορτωμένο) όχημα, αυτά νοούνται. Βεβαίως τα περί φουλαρισμένο η άδειο ρεζερβουάρ….. εδώ γελάμε!.
Όταν λέμε ότι η εργοστασιακή εξάτμιση είναι μόνον για να σιγάσει, καταργώντας της πολυπρόσωπες μελετητικές ομάδες των εργοστασίων με ένα Χ. Και ένας κατασκευαστής μιας ‘μπούκας’, τους έκανε όλους ρεζίλη. Εδώ φρικάρουμε……
Και όταν δεν μπορούμε να καταλάβουμε, ότι το ωραίο φουστάνι, δεν βοηθάει όταν την γδύσεις το βράδυ. Εδώ δηλώνουμε?......
Και οπωσδήποτε θα ήταν ανέξοδο από πλευράς αυτοκινητοβιομηχανιών, εξαίροντας την εξωτερική δαπανηρή εμφάνιση, να τροποποιήσουν την εσωτερική δομή μιας εξάτμισης. Δεν φρενάρουν την απόδοση του έργου τους. Εδώ τρελαινόμαστε!. Πληρώνουν εκατομμύρια για την τελειότητα. Δεν ψωνίζουν από το ράφι.
Και αυτό σίγουρα το γνωρίζουμε όσοι είμαστε βελτιωτές. Διότι ο πελάτης μας, θέλει να βγει πρώτος!!!.... 14 ώρες επάνω στο δυναμόμετρο, και 9 καισαρικές στην μαμά εξάτμιση (group N), για τα τελευταία 4 χόρσα στα 180!.
Και νε, υπάρχουν στο after market, ‘κουκλιά’ τελικά καζανάκια, χαρά οφθαλμών …..οχι αισθήσεων.
Σίγουρα μπορεί να δίνουν και κάποια αίσθηση, μα δίνουν και πίρους πιστονιών αλά μπρατσέτα!.
Και δεν ξέρω εάν….. «Αν βάλεις μια akrapovic σε Μ3 Ε92 ή supersprint σε μια 911 δεν θα δεις ούτε εκεί διαφορά? Δε νομίζω Τάκη...»…. για αυτοκίνητα που βγάζουν πρώτους, μόνον σε εσωτερικά τους πρωταθλήματα!!!!.... γιατί σε γενικά πρωταθλήματα…. τα βλέπεις μόνον στα θεωρία!. εάν δε είναι και… open roof…. Χαρά στα σκέλια του οδηγούντα!.
Α. -
Oμως Αντώνη πως εξηγείς οτι με supersprint εξάτμιση ενα φορντ focus 1,6 αποδίδει στο δυναμομετρο 6,7 ιππους παραπάνω?
Και ειναι η μονη περίπτωση αξιόλογη που ξερω σε ''ταπεινά'' αυτοκινητα.Φυσικά ο θορυβος ειναι μεγαλυτερος .
Μηπως τελικά θυσιάζονται ιπποδυναμεις απο τα εργοστασια στα πλαισια της οδηγικης ανεσης?
Οσο αφορά τις βελτιώσεις στην εξατμιση ειμαι υπερ όταν γινεται υπευθυνα και με γνωση του αντικειμένου.Τοτε σιγουρα θα υπαρχει διαφορά.Αυτό περιλαμβανει και την περιπτωση του ''δεν χρειαζεται να γινει καμια βελτίωση '' αφού πρωτα διαπιστωθεί οτι δεν θα υπαρχει διαφορά. -
Εγώ θα έλεγα ότι το αμάξι έγινε χειρότερο και δεν βελτιώθηκε γιατί μετά από μεγάλο ταξίδι θα κατέβεις με το κεφάλι καζάνι.
Όσο για την 'βελτίωση' στην επιτάχυνση μέτρα μια δευτέρα 30-80 χαω πριν και μετά τη βελτίωση να δεις αν είναι πιο γρήγορο.
Πιο μεγάλη διαφορά θα δεις από τις καιρικές συνθήκες και το γεμάτο ή άδειο ρεζερβουάρ παρά από την εξάτμιση.FYI:
Στην τελική ταχύτητα, για να πας 1 χαω παραπάνω θέλει περισσότερα από 7 άλογα που υποτίθεται σου δίνει η εξάτμιση. -
Δεν υποτιθεται ,σου δίνει! Κατα τα άλλα δεν νομιζω οτι τα 7 αλογα ειναι το ζητουμενο σε μια βελτιωση.Οποτε συμφωνώ.
-
Για καποιους και +7 αλογα καλα ειναι ειδικα οταν δεν χρειαζεται ενα σκασμο λεφτα για να τα παρεις (πχ για μια πληρη εξατμιση)...αλλα και η ηχητικη απολαυση για μενα βελτιωση ειναι
-
Kαι μην ξεχνατε τον παραγοντα βαρος,στο δικο μου που ειναι 900 κιλα αν παρω 10-12 αλογα με ενα πρωτο σταδιο τοτε το αμαξακι θα πηγαινει πολυ καλυτερα σε σχεση με πριν,ενω αν ο θειος μου π.χ βαλει 10-12 αλογα στο discovery δεν θα δει διαφορα πιστευω
-
H περιπτωση του φορντ που ανεφερα ειναι νομιζω απο τις ελάχιστες.Στην πλειοψηφια των ''ταπεινων'' μας αυτοκινητων δεν παιρνεις τα 7 αλογα αλλαζοντας μονο το τελικό της εξατμισης.
-
Ο χρήστης coupeas έγραψε:
H περιπτωση του φορντ που ανεφερα ειναι νομιζω απο τις ελάχιστες.Στην πλειοψηφια των ''ταπεινων'' μας αυτοκινητων δεν παιρνεις τα 7 αλογα αλλαζοντας μονο το τελικό της εξατμισης.Moνο με τελικο για καννενα λογο,αν αλλαξεις καταλυτη μεσαιο και τελικο τοτε ναι και μπορει και παραπανω,εκτος βεβαια και αν ειναι turbo το αυτοκινητο που η αλλαγη της εξατμισης δινει περισσοτερα αλογα.
βελτιωσεις....απο ποσο και πανω αξιζουν πραγματικα;;