-
Καλημέρα Σπύρο! Όχι, στον Κυριαζή τα έβαλα.
-
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
Φίλος μου έχει Polo 9N με 75 ατίθασα αλόγατα και φοράει 165/70R14.
- Δεν είναι προτιμότερο να ανέβει σε 175/65R14?
- Ο λαστιχάς πρότεινε cooper. 'Εχουμε γνώμη;
Αν ειναι ηρεμος οδηγος δεν χρειαζεται να φαρδυνει το πελμα.Σε τεστ ειδα οτι τα καλυτερα 175 ηταν τα κοντινενταλ.Μπες στο http://www.adac.de ειναι η γερμανικη ΕΛΠΑ πατα εκει που λεει test και μετα πατα reifentest.Εχει 2 κατηγοριες χειμωνιατικα και καλοκαιρινα.Βρες στα καλοκαιρινα την διασταση που σου ταιριαζει και συγκρινε μονος σου.Τα προτεινομενα εχουν συν τα μετρια τιποτα και τα χαλια πλην.Η βαθμολογια ειναι με βαθμους ποινης.Ετσι το αριστο ειναι το 0,5 και το χειριστο ειναι 5,5.Αν εχεις και αυτοματη μεταφραση στον υπολογιστη μπορεις να διαβασεις και τις υποκατηγοριες των δοκιμων.
φιλε δες και το steet response της dunlop ειναι καλο λαστιχο.
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες, θα τις μεταφέρω
Επανέρχομαι:
Το πρόβλημα εδώ είναι ότι τα premiumcontact 2 ξεκινούν από το 175/65R14, ενώ αν μείνει στην διάσταση 165 τοτε μοιραία θα πρέπει να περιοριστέι σε απλά ecocontact.
Επαναπροσδιορίζουμε το ερώτημα λοιπόν.
-
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
Φίλος μου έχει Polo 9N με 75 ατίθασα αλόγατα και φοράει 165/70R14.
- Δεν είναι προτιμότερο να ανέβει σε 175/65R14?
- Ο λαστιχάς πρότεινε cooper. 'Εχουμε γνώμη;
Αν ειναι ηρεμος οδηγος δεν χρειαζεται να φαρδυνει το πελμα.Σε τεστ ειδα οτι τα καλυτερα 175 ηταν τα κοντινενταλ.Μπες στο http://www.adac.de ειναι η γερμανικη ΕΛΠΑ πατα εκει που λεει test και μετα πατα reifentest.Εχει 2 κατηγοριες χειμωνιατικα και καλοκαιρινα.Βρες στα καλοκαιρινα την διασταση που σου ταιριαζει και συγκρινε μονος σου.Τα προτεινομενα εχουν συν τα μετρια τιποτα και τα χαλια πλην.Η βαθμολογια ειναι με βαθμους ποινης.Ετσι το αριστο ειναι το 0,5 και το χειριστο ειναι 5,5.Αν εχεις και αυτοματη μεταφραση στον υπολογιστη μπορεις να διαβασεις και τις υποκατηγοριες των δοκιμων.
φιλε δες και το steet response της dunlop ειναι καλο λαστιχο.
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες, θα τις μεταφέρω
Επανέρχομαι:
Το πρόβλημα εδώ είναι ότι τα premiumcontact 2 ξεκινούν από το 175/65R14, ενώ αν μείνει στην διάσταση 165 τοτε μοιραία θα πρέπει να περιοριστέι σε απλά ecocontact.
Επαναπροσδιορίζουμε το ερώτημα λοιπόν.
Χίλιες φορές 175/65/14.Εκτός από τα πολύ καλά αλλά με μέτρια αντοχή premium contact 2 δες και τα uniroyal rainexpert,pirelli p4 cinturato,michelin energy saver,dunlop street response,hankook kinergy eco .Εγώ λέω τα uniroyal.
-
Σήμερα, μετά από 6 χρόνια και 58.200km, το smartάκι φόρεσε καινούργια continental. EcoContact EP 145/65/15 μπροστά, PremiumContact 2 175/55/15 πίσω.
Ερώτηση αδαούς: Στην ευθυγράμμιση είναι απαραίτητο οι ενδείξεις στην οθόνη να είναι 0 ή μπορεί κάποια εκ των δύο να είναι και 010; -
Κάθε αυτοκίνητο έχει ένα στάνταρ σετ τιμών με μια αποδεκτή διακύμανση. Δεν είναι μη φυσιολογικό αυτό που περιγράφεις γενικότερα αλλά αν αυτή η τιμή είναι προβλεπόμενη για το δικό σου αυτοκίνητο δεν το γνωρίζω.
-
Ο χρήστης Scotch έγραψε:
Σήμερα, μετά από 6 χρόνια και 58.200km, το smartάκι φόρεσε καινούργια continental. EcoContact EP 145/65/15 μπροστά, PremiumContact 2 175/55/15 πίσω.
Ερώτηση αδαούς: Στην ευθυγράμμιση είναι απαραίτητο οι ενδείξεις στην οθόνη να είναι 0 ή μπορεί κάποια εκ των δύο να είναι και 010;Μήπως εννοείς ζυγοστάθμιση?
-
Ο χρήστης junior gt έγραψε:
Ερώτηση αδαούς: Στην ευθυγράμμιση είναι απαραίτητο οι ενδείξεις στην οθόνη να είναι 0 ή μπορεί κάποια εκ των δύο να είναι και 010;
Μήπως εννοείς ζυγοστάθμιση?
Oh yes
-
Δεν έχουν όλα τα συστήματα διεύθυνσης την ίδια ευαισθησία σε κακοζυγισμένους τροχούς. Η απόκλιση 010 είναι μικρή, αλλά θα μπορούσε να γίνει αισθητή σαν πολύ ελαφρύ τρέμουλο του τιμονιού (αν μιλάμε για μπροστινό τροχό). Κι εν πάση περιπτώσει, νομίζω δεν δικαιολογείται για τροχό που μόλις τοποθετήθηκε - γιατί δεν έκανε ο τεχνίτης μια διόρθωση στο βάρος; Ο κανόνας πάντως είναι ο τροχός μετά το ζύγισμα να δείχνει 0 - 0.
-
ισως σε 500χλμ περιπου να θελει παλι ζυγισμα αφου θα εχει παρει το λαστιχο τα πατηματα του.....
-
Γνωστός λαστιχάς της Αττικής πήγε σήμερα να πουλήσει λάστιχα 6ετιας στον κολλητό μου. 215/45/17 στα 350€ και καλά super προσφορά λόγω παλαιότητας, κάτι Toyo. Επιμένει ότι είναι άριστα φυλαγμένα όλα αυτά τα χρόνια αλλά εγώ είπα στον κολλητό μακριά κι αγαπημένοι. Καλά έκανα φαντάζομαι, ε?
-
Ναι.
-
Ο χρήστης Hellenic tifosi έγραψε:
Μπες στο http://www.adac.de ειναι η γερμανικη ΕΛΠΑ πατα εκει που λεει test και μετα πατα reifentest.Εκεί μπήκα κι εγώ όταν πριν 3 χρόνια επέλεξα τα pirelli 155/65/13 για τον κουβά μου.
Ε , καμία σχέση η άριστη βαθμολογία των pirelli στο βρεγμένα ( ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΤΟΣ)
Τα συγκεκριμένα λάστιχα ήταν ΑΘΛΙΑ επαναλαμβάνω ΑΘΛΙΑ στο βρεγμένο, καινούγια είχαν χειρότερη συμπεριφορά από τα φθαρμένα conti που αντικατέστησαν. ( ήταν και ακριβότερα από τα conti )
Συμπέρασμα , τα τεστ του ADAC δεν έχουν εφαρμογή στα Ελληνικά δρομοσφαγεία. -
Συμφωνώ και επαυξάνω περί αχρηστίας των τεστ ελαστικών του ADAC και όχι μόνο...είναι ικανά να αναδείξουν μόνο τεράστιες διαφορές μεταξύ των ακριβών ελαστικών και των τελείως άχρηστων...
Για να πάρεις σωστή άποψη από τεστ, θα πρέπει κατ' αρχας να αφορά ειδικά τη διάστασή σου, αλλά και γίνει στο ίδιο σου αυτοκίνητο. Τι να μου πει εμένα η κριτική του Energy Saver π.χ. σε Golf και 205/55/16, όταν τα βάζω σε Punto και 185/60/14; ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ, ούτε καν το ίδιο σχέδιο πέλματος δεν έχουν. Και επιπλέον, ποιος μου λέει ότι η κατάταξη δεν θα άλλαζε αν απλά αλλάζαμε το είδος της ασφάλτου που έγινε το τεστ (κι όχι αναγκαστικά με ελληνική); Ποιος μου λέει ότι η κατάταξη δεν αλλάζει δραματικά αν οι δοκιμές γίνουν με τα λάστιχα κρύα ή πολύ ζεστά; Ποιος μου λέει ότι δεν θα έρθουν τα πάνω κάτω μετά από 10.000 ή 20.000χλμ; Κι όχι μόνο στο θέμα του κρατήματος σε στεγνό/βρεγμένο, αλλά και στο θέμα του θορύβου ή της αντίστασης κύλισης. Ακόμα και η διαφορετική ηλικία του ελαστικού (είτε αποθηκευμένου, πριν την τοποθέτηση, είτε εν χρήσει) αποτελεί αστάθμητο παράγοντα.
Όποιος ασχολείται σοβαρά με την επιλογή των ελαστικών του αυτοκινήτου του δεν έχει καμία άλλη επιλογή απ' τον προσωπικό πειραματισμό. Όποιος δεν ασχολείται και τόσο, βάζει μια τετράδα οποιασδήποτε γνωστής μάρκας (ή θυγατρικής της) και είναι φίνος! -
Ο χρήστης Scotch έγραψε:
Σήμερα, μετά από 6 χρόνια και 58.200km, το smartάκι φόρεσε καινούργια continental. EcoContact EP 145/65/15 μπροστά, PremiumContact 2 175/55/15 πίσω.
Ερώτηση αδαούς: Στην ευθυγράμμιση είναι απαραίτητο οι ενδείξεις στην οθόνη να είναι 0 ή μπορεί κάποια εκ των δύο να είναι και 010;010 ισουται με 10 γρ.
-
Ωραία...
Στο δρόμο πάντως δεν κατάλαβα τρέμουλο ή κάτι ανάλογο (όχι όμως ότι πήγα και πάνω από 70). Θα μπω ΑΟ αύριο κι αν αντιληφθώ κάτι θα το πάω να το κοιτάξει...
Ευχαριστώ. -
Στα 90 και 120 χλμ θα σου κανει τρεμουλο αν υπαρχει προβλημα.
-
Ο χρήστης Scotch έγραψε:
Ερώτηση αδαούς: Στην ευθυγράμμιση είναι απαραίτητο οι ενδείξεις στην οθόνη να είναι 0 ή μπορεί κάποια εκ των δύο να είναι και 010;
Μήπως εννοείς ζυγοστάθμιση?
Oh yes
Λογικά δε θα έχεις πρόβλημα. Αν και αυτό εξαρτάται από πολλά: άλλο τα 10 γραμμάρια σε τροχό jeep,
και άλλο σε τροχό smart, άλλο σε ζάντα 20'' και άλλο σε ζάντα 13'' κλπ. -
Ο χρήστης harlek έγραψε:
Συμφωνώ και επαυξάνω περί αχρηστίας των τεστ ελαστικών του ADAC και όχι μόνο...είναι ικανά να αναδείξουν μόνο τεράστιες διαφορές μεταξύ των ακριβών ελαστικών και των τελείως άχρηστων...
Για να πάρεις σωστή άποψη από τεστ, θα πρέπει κατ' αρχας να αφορά ειδικά τη διάστασή σου, αλλά και γίνει στο ίδιο σου αυτοκίνητο. Τι να μου πει εμένα η κριτική του Energy Saver π.χ. σε Golf και 205/55/16, όταν τα βάζω σε Punto και 185/60/14; ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ, ούτε καν το ίδιο σχέδιο πέλματος δεν έχουν. Και επιπλέον, ποιος μου λέει ότι η κατάταξη δεν θα άλλαζε αν απλά αλλάζαμε το είδος της ασφάλτου που έγινε το τεστ (κι όχι αναγκαστικά με ελληνική); Ποιος μου λέει ότι η κατάταξη δεν αλλάζει δραματικά αν οι δοκιμές γίνουν με τα λάστιχα κρύα ή πολύ ζεστά; Ποιος μου λέει ότι δεν θα έρθουν τα πάνω κάτω μετά από 10.000 ή 20.000χλμ; Κι όχι μόνο στο θέμα του κρατήματος σε στεγνό/βρεγμένο, αλλά και στο θέμα του θορύβου ή της αντίστασης κύλισης. Ακόμα και η διαφορετική ηλικία του ελαστικού (είτε αποθηκευμένου, πριν την τοποθέτηση, είτε εν χρήσει) αποτελεί αστάθμητο παράγοντα.
Όποιος ασχολείται σοβαρά με την επιλογή των ελαστικών του αυτοκινήτου του δεν έχει καμία άλλη επιλογή απ' τον προσωπικό πειραματισμό. Όποιος δεν ασχολείται και τόσο, βάζει μια τετράδα οποιασδήποτε γνωστής μάρκας (ή θυγατρικής της) και είναι φίνος!Φυσικα και οι παραμετροι για ενα σωστο τεστ ειναι εκατονταδες.Αλλα ολοι εμεις οι ασχετοι ψαχνουμε απο κατι εστω και μερικως εμπεριστατωμενο να ξεκινησουμε την αναζητηση μας.Για τι προσωπικο πειραματισμο μιλας οταν οι περισσοτεροι σημερα εχουν οικονομικο προβλημα και θα ανεχθουν για χρονια τα εντελως αχρηστα νεα ελαστικα που ενδεχομενως να τοποθετησουν στα αυτοκινητα τους.Επισης αν αλλαζαμε την ποιοτητα της ασφαλτου θεωρεις οτι ''αχρηστα'' ελαστικα που δεν εχουν προσφυση στην καλη ασφαλτο θα εχουν στην κακη?Προφανως δεν ειδες καθολου τα δεδομενα του τεστ γιατι ρωτας για θεματα θορυβου και αντιστασης κυλισης που το συγκεκριμενο τεστ τα αναλυει και αυτα.Που αλλου να βασιστουμε εμεις οι ταπεινοι καταναλωτες οταν οι λαστιχαδες κατα 99% ειναι ΕΜΠΟΡΟΙ με την κακη εννοια του ορου.Καπου εδω διαβασα οτι προσπαθησε αλλος να πουλησει ελαστικα 6 ετων.Το εμποροι δεν ειναι το μοναδικο προβλημα.Πολλοι ειναι και ασχετοι.Παρε στη σειρα 20 λαστιχαδες και ρωτα να σου πουν τι ειναι το treadwear,temperature,traction που αναγραφουν μαζι με βαθμολογια στο πλαι τους τα ελαστικα.Αμφιβαλλω αν ξερουν οι 5.Σε μενα προσωπικα σε αυτο το φορουμ ανθρωπος με 40χρονια εμπειρια στα ελαστικα (εισαγωγη,τοποθετηση,κλπ) μου ανελυε θεωριες για το πως κατασκευαζονται τα ελαστικα (για αγριους) και οταν του ''εδειξα'' βιντεακι για το πως κατασκευαζονται ευτηχως παραδεχτηκε το λαθος του και εσωσε την παρτιδα.Στον επιλογο θα ηθελα να μου απαντησεις αν ασχολεισαι επαγγελματικα με τα ελαστικα.
-
Ο χρήστης panorg έγραψε:
Φυσικα και οι παραμετροι για ενα σωστο τεστ ειναι εκατονταδες.Αλλα ολοι εμεις οι ασχετοι ψαχνουμε απο κατι εστω και μερικως εμπεριστατωμενο να ξεκινησουμε την αναζητηση μας.Για τι προσωπικο πειραματισμο μιλας οταν οι περισσοτεροι σημερα εχουν οικονομικο προβλημα και θα ανεχθουν για χρονια τα εντελως αχρηστα νεα ελαστικα που ενδεχομενως να τοποθετησουν στα αυτοκινητα τους.Επισης αν αλλαζαμε την ποιοτητα της ασφαλτου θεωρεις οτι ''αχρηστα'' ελαστικα που δεν εχουν προσφυση στην καλη ασφαλτο θα εχουν στην κακη?Προφανως δεν ειδες καθολου τα δεδομενα του τεστ γιατι ρωτας για θεματα θορυβου και αντιστασης κυλισης που το συγκεκριμενο τεστ τα αναλυει και αυτα.Που αλλου να βασιστουμε εμεις οι ταπεινοι καταναλωτες οταν οι λαστιχαδες κατα 99% ειναι ΕΜΠΟΡΟΙ με την κακη εννοια του ορου.Καπου εδω διαβασα οτι προσπαθησε αλλος να πουλησει ελαστικα 6 ετων.Το εμποροι δεν ειναι το μοναδικο προβλημα.Πολλοι ειναι και ασχετοι.Παρε στη σειρα 20 λαστιχαδες και ρωτα να σου πουν τι ειναι το treadwear,temperature,traction που αναγραφουν μαζι με βαθμολογια στο πλαι τους τα ελαστικα.Αμφιβαλλω αν ξερουν οι 5.Σε μενα προσωπικα σε αυτο το φορουμ ανθρωπος με 40χρονια εμπειρια στα ελαστικα (εισαγωγη,τοποθετηση,κλπ) μου ανελυε θεωριες για το πως κατασκευαζονται τα ελαστικα (για αγριους) και οταν του ''εδειξα'' βιντεακι για το πως κατασκευαζονται ευτηχως παραδεχτηκε το λαθος του και εσωσε την παρτιδα.Στον επιλογο θα ηθελα να μου απαντησεις αν ασχολεισαι επαγγελματικα με τα ελαστικα.Για 'μερικώς εμπεριστατωμένο' που λες συμφωνώ και είπα εξ αρχής πως αυτά τα τεστ το μόνο που κάνουν είναι να ξεχωρίζουν τα εντελώς απαράδεκτα ελαστικά από τα 'γενικώς καλά'. Για την ανάδειξη των μικρών διαφορών όμως μεταξύ των 'γενικώς καλών', δεν αρκούν. Και θεωρώ ότι κάλλιστα οι μικροδιαφορές των 'αποδεκτών' ελαστικών ενδέχεται να εξαφανιστούν ή να αντιστραφούν σε μια διαφορετική (καλύτερη ή χειρότερη) άσφαλτο. Για να το δεις αυτό όμως θέλεις δοκιμές, τόσες, που είναι οικονομικά ασύμφορο να κάνει ακόμα και ένας οργανισμός σαν τον ADAC.
Για αντίσταση κύλισης και θόρυβο, δεν είπα ότι δεν τα αναλύουν, αλλά ότι ακόμα και σε αυτούς τους τομείς οι σχετικές διαφορές μεταξύ των ελαστικών εξαρτώνται από την υφή της ασφάλτου, το αυτοκίνητο (ηχομόνωση), τη διάσταση, το βαθμό φθοράς τους, την ηλικία τους, τη θερμοκρασία. Κανένας από αυτούς του παράγοντες δεν εκτιμάται στη δοκιμή, γιατί είναι από πολύ δύσκολο ως αδύνατο να γίνει. Το τεστ είναι λοιπόν ελλιπές, στα όρια του αρπακολατζίδικου.Επιπλέον, πιστεύω ότι οι αριθμοί δεν είναι πάντα ικανοί να πουν την αλήθεια (είναι όμως συχνά ικανοί για ψέμματα). Ίσως ταιριάζει στη γερμανική νοοτροπία η ποσοτικοποίηση των πάντων, η εισαγωγή των αριθμών σε μίξερ και η εξαγωγή ενός συμπεράσματος και μιας κατάταξης. Και όντως, έτσι τουλάχιστον εξασφαλίζεις ότι δεν μπορεί κάποιος να αμφισβητήσει τα αποτελέσματά σου. Προσωπικά όμως εμένα δε με ενδιαφέρει το αν το ER300 φρενάρει μισό μέτρο πριν το C-Drive2, όσο με ενδιαφέρει η αίσθηση που δίνουν τα λάστιχα στην οδήγηση. Θα προτιμούσα ένα κείμενο εντυπώσεων κάθε ελαστικού από επαγγελματίες οδηγούς, κι ας έχει το υποκειμενικό στοιχείο μέσα.
Επομένως, πιστεύω ότι τα ξερά νούμερα δεν επαρκούν για να περιγράψουν σωστά τη λειτουργία ενός ελαστικού. Αν τώρα αυτά προκύπτουν και από (αναγκαστικά) ελλιπέστατες μετρήσεις, τότε το τεστ μου είναι περίπου άχρηστο.
Για τους λαστιχάδες, συμφωνώ και επαυξάνω. Και οι περισσότεροι είναι και ανεπίδεκτοι μαθήσεως, γιατί τόσα χρόνια μες τα λάστιχα δεν ξέρουν καν τα βασικά. Προς θεού, χίλιες φορές του τεστ του adac παρά τη γνώμη του λαστιχά. Το μόνο που ξέρει καλά κάθε λαστιχάς είναι ποια λάστιχα του αφήνουν περισσότερο κέρδος.
Τι μένει; Οι γνώμες των μελών ενός forum; Εδώ κι αν γίνεται το έλα να δεις! Ο ένας βάζει το PC2 μετά από τελειωμένα Pirelli κι αρχίζει να τα εκθειάζει, θάβοντας τα Πιρέλι (γενικώς και αορίστως). Ο άλλος βάζει PC2 μετά από τις καλές κριτικές που ακούει, οδηγεί αργά τσούκου τσούκου, δεν γλιστάει ποτέ φυσικά αλλά, βέβαιος ότι έβαλε ότι καλύτερο αναπαράγει ότι ειναι κορυφαία. Τρίτος βάζει τα PC2, πέφτει σε γλίτσα πρωτοβροχου, γλιστράει και λέει ότι 'είναι σκοτώστρες'. Πιστεύει ότι έπρεπε να έχει βάλει Energy, γιατί τα MXT που φόρεσε το 1990 ήταν φοβερά! Παρακολουθώ και αρκετά ξενογλωσσα φόρουμ και site για λάστιχα. Κι εκεί το έλα να δεις!
Τέλος, καμία σχέση με το επάγγελμα του λαστιχά δεν έχω, ασχολούμαι μαζί τους από κόλλημα. Κόλλημα γερό όμως, περπατάω στο δρόμο και κοιτάζω λάστιχα και ζάντες. Εξαιτίας αυτού του κολλήματος παρακολουθώ τακτικά και αυτό το thread, παρότι οι τεκμηριωμένες απόψεις που περιέχει είναι λίγες και δύσκολο να εντοπιστούν.
ΥΓ. Το βλέπω κι από μένα άλλωστε: Τις προάλλες είπα ότι τα Carat Progresso μου, μετά από δυο χρόνια δεν έχει πέσει η απόδοσή τους. Κολοκύθια! Μόλις το είπα, μπήκαν τα κρύα και διαπίστωσα τα λάστιχα σχεδόν κοκκάλωσαν. Κρατάνε καλά όταν ζεσταθούν, αλλά πλέον απαιτούν σαφώς περισσότερο ζέσταμα από παλαιότερα. Γι' αυτό λέω, το συμπέρασμά μου, ως κάποιος που το ψάχνει μέχρι αηδίας είναι.... μην το ψάχνετε!
-
Τέλος, καμία σχέση με το επάγγελμα του λαστιχά δεν έχω, ασχολούμαι μαζί τους από κόλλημα. Κόλλημα γερό όμως, περπατάω στο δρόμο και κοιτάζω λάστιχα και ζάντες. Εξαιτίας αυτού του κολλήματος παρακολουθώ τακτικά και αυτό το thread, παρότι οι τεκμηριωμένες απόψεις που περιέχει είναι λίγες και δύσκολο να εντοπιστούν.
Εχω ακριβως τα ιδια συμπτωματα... Ειμαι σοβαρα γιατρε???
Το καλυτερο που εχω δει ειναι SLK με Energy saver!
Επιλογη ελαστικων!!! Ζητειται βοηθεια.... [#2]