-
Μην ακούς τι λένε στις αντιπροσωπείες (συνήθως βλακείες) αλλά τι γράφει το βιβλιαράκι του αυτοκινήτου. Αν λέει 5000 χλμ μη τα αλλάξεις πριν τα 3-4000 (τουλάχιστον).
Το λάδι που θα σου βάλει η αντιπροσωπεία δεν έχει καμία σχέση με το λάδι που έχει η μηχανή από το εργοστάσιο και είναι ένα ειδικό λάδι για ροντάρισμα. Γιαυτό πρέπει να κάνεις αρκετά χιλιόμετρα με αυτό το λάδι. Το λάδι που θέλεις να βάλεις είναι σίγουρα καλύτερο αλλά μετά το στρώσιμο.
Αρκετοί συνιστούν οι πρώτες αλλαγές να γίνονται με ορυκτέλαιο για καλύτερο στρώσιμο του κινητήρα. Πάλι, να κάνεις ότι λέει το βιβλιαράκι. Π.χ. το μερσεντές φίλου δεν επιτρέπει ορυκτέλαια.
-
Ο χρήστης servmx έγραψε:
...
Ειδικά υγρά με σιλικονούχα πρόσθετα που χρησιμοποιούνται πχ. σε συνεκτικούς συμπλέκτες παρουσίαζουν μείωση ρευστότητας όταν αυξηθεί η θερμοκρασία τους (λόγω αύξησης της ασκούμενης τριβής στο υγρό από τη διαφορά ταχύτητας περιστροφής των δίσκων).Γιάννης
Αυτά τα υγρά μειώνουν την ρευστότητα τους λόγω ανάπτυξης δυνάμεων διάτμησης και όχι λόγω θερμοκρασίας, απ' όσα ξέρω.
Γιάννης (επίσης)
-
Ο χρήστης gvala έγραψε:
...
Αυτά τα υγρά μειώνουν την ρευστότητα τους λόγω ανάπτυξης δυνάμεων διάτμησης και όχι λόγω θερμοκρασίας, απ' όσα ξέρω.Γιάννης (επίσης)
Γιάννη, έχεις δίκιο και ευχαριστώ για τη διόρθωση.
Κοιτώντας προσεκτικότερα τη βιβλιογραφία: Άυξηση της ασκούμενης διατμητικής τάσης προκαλεί αύξηση των δυνάμεων συνοχής (shearing force) = αύξηση του ιξώδους του υγρού. Παράλληλα το υγρό έχει ελάχιστη ευαισθησία στη θερμότητα.Γιάννης
-
Επειδή και η πίεση μπορεί να μεταβάλλει (να το αυξήσει) το ιξώδες ενός λιπαντικού, οι πιέσεις που αναπτύσσονται στις συναρμογές ενός κινητήρα είναι τόσο μεγάλες, ώστε να το πετύχουν αυτό;
**Λοιπόν, θέλω να μου πείτε αν συμφωνείτε ή όχι με τις παρακάτω προτάσεις: **
- Σε έναν βραδύστροφο κινητήρα καλό είναι να τοποθετούμε ένα παχύρευστο λιπαντικό.
Αυτό το λέω επειδή, λόγω των λίγων στροφών, δεν θα είναι εύκολο να δημιουργηθούν τέτοιες υδροδυναμικές πιέσεις στο λιπαντικό (μέσω υδροδυναμικού σφήνα), για να μπορέσει να σχηματιστεί μια λιπαντική μεμβράνη αξιόλογου πάχους (προκειμένου να εξασφαλιστεί υγρή τριβή) στις λιπαινόμενες επιφάνειες (κουζινέτα κ.τ.λ.). Το πάχος αυτό εξαρτάται από την τραχύτητα των επιφανειών, η οποία τραχύτητα καθορίζει και τις ανοχές τελικά.
Συνεπώς ένα παχύρευστο λιπαντικό αναπτύσσει καλύτερα πίεση μέσα στον υδροδυναμικό σφήνα, αφού η τελευταία εξαρτάται γραμμικά από το ιξώδες. Επίσης εξαρτάται από την απόσταση των επιφανειών μεταξύ τους (βλ. λειτουργικές ανοχές), αλλά και από την σχετική ταχύτητα των δύο επιφανειών (βλ. στροφές λειτουργίας)
Το αντίθετο θα πρέπει να συμβαίνει με έναν ταχύστροφο κινητήρα. Εκεί, λόγω των πολλών στροφών λειτουργίας, το μικρό ιξώδες του λιπαντικού θα εξισορροπηθεί (ας το πούμε έτσι) από τις πολλές στροφές λειτουργίας (που σημαίνει μεγάλη σχετική ταχύτητα μεταξύ των λιπανόμενων επιφανειών). Επίσης, αν έχει και 'σφικτές' λειτουργικές ανοχές (άρα και μικρή τραχύτητα στις επιφάνειές του), θα μπορεί να αναπτύσσει το λιπαντικό ευκολότερα τις επιθυμητές πιέσεις του, παρά το μικρό ιξώδες.
Το όφελος από την χρήση ενός λιπαντικόυ μικρού ιξώδους θα είναι οι μειωμένες τριβές λειτουργίας, έτσι;
Βέβαια όλα αυτά είναι σχετικά...-
Αν σε έναν κινητήρα που βγάζει την ροπή του χαμηλά, πατήσουμε όλο το γκάζι (πλήρες φορτίο) έχοντας χαμηλές στροφές, θα συμβεί το εξής :
Επειδή η ροπή βγαίνει χαμηλά και πατάμε όλο το γκάζι, τα φορτία καύσης είναι μεγάλα. Αντίθετα τα αδρανειακά φορτία είναι μικρά λόγω χαμηλού αριθμού στροφών. Έτσι τα τελευταία δεν μπορούν να αντιταχθούν στα πρώτα (αφού τα αδρανειακά φορτία είναι πάντα αντίθετα σε πρόσημο σε σχέση με τα φορτία καύσης). Συνεπώς οι φορτίσεις των λιπαινόμενων περιοχών (κουζινέτα κ.τ.λ.) είναι υψηλές. Αντίθετα οι στροφές λειτουργίας είναι χαμηλές. Εκεί δεν υπάρχει (θεωρητικά τουλάχιστον) κίνδυνος για ημιυγρή τριβή; (μερική επαφή συνεργαζόμενων επιφανειών)
Ο κίνδυνος αυτός φυσικά έχει προβλεφθεί, αλλά ας πούμε ότι το λιπαντικό είναι παλιό, οξειδωμένο κ.τ.λ... -
Αν στον προηγούμενο κινητήρα (και σε κάθε κινητήρα) με το γκάζωμα εμφανιστεί αυτανάφλεξη, οι κρουστικές καταπονήσεις που δέχονται (μεταξύ άλλων) τα κουζινέτα, δεν είναι αρκετά ισχυρές για να σπάσουν την λιπαντική μεμβράνη (από την στιγμή που έχω και χαμηλές στροφές, άρα μικρή πίεση λιπαντικού);
Περιμένω τις απαντήσεις σας!!!
- Σε έναν βραδύστροφο κινητήρα καλό είναι να τοποθετούμε ένα παχύρευστο λιπαντικό.
-
Τι θα γίνει ρε παιδιά;
Θα απαντήσει κανείς;;;;
-
Μια και είχα ανοίξει αυτή την συζήτηση, να ενημερώσω για τις εξελίξεις στο αυτοκίνητό μου.
Είχα πεί πως θα ενημέρωνα για τα αποτελέσματα που θα είχαν οι αλλαγές λαδιών που έκανα στον κινητήρα μου. Υπενθυμίζω ότι το Octavia έχει μεταβλητό διάστημα σέρβις και αλλαγής λαδιών, ανάλογα με την χρήση, με μέγιστο τα 30.000, και λάδι 0W-30.
Είχα αλλάξει λάδια 2 φορές στο μέγιστο (σχετικά ήπια χρήση), έχοντας καταναλώσει λίγο λάδι ενδιάμεσα (1 με 1μιση λίτρο κάθε φορά). 2 αλλαγές δηλαδή, μία στα 30.000 και μία στα 60.000.
Τελευταία φορά που τσέκαρα στα 73000, συμπλήρωσα μισό λίτρο.
Στα 74000χλμ τέλος χιλιομέτρων μετά από σύγκρουση (παρολίγο μετωπική) με αυτοκίνητο που ήρθε απο το αντίθετο ρεύμα... το αυτοκίνητό μου βγήκε άχρηστο. Ο κινητήρας δεν έπαθε τίποτα, αλλά επειδή είναι ολική απώλεια πάει όλο για αντικατάσταση.
Ευτυχώς που δεν άλλαζα λάδια συχνότερα... τσάμπα θα πήγαιναν τα χρήματα...
-
Τουλάχιστον το είχες ασφαλισμένο;
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
:-?Τουλάχιστον το είχες ασφαλισμένο;
Εννοείτε, επίσης έχω και μικτή. Αλλά υποτίθεται η ασφαλιστική του άλλου θα με πληρώσει.
Το αυτοκίνητο δεν είχε κλείσει 2 χρόνια, 20 μήνες το είχα. -
Ο χρήστης georgex έγραψε:
:-?
Τουλάχιστον το είχες ασφαλισμένο;
Εννοείτε, επίσης έχω και μικτή. Αλλά υποτίθεται η ασφαλιστική του άλλου θα με πληρώσει.
Το αυτοκίνητο δεν είχε κλείσει 2 χρόνια, 20 μήνες το είχα.Τι 2 μερες,τι 2 χρόνια,τι 20 χρόνια,παντα θα πονέσει λίγο,εσύ να είσαι καλά να αλλάζεις αυτοκίνητα.
-
Φίλε georgex, εσύ να είσαι καλά να αλλάζεις αυτοκίνητα.. λαμαρίνες είναι (ό,τι και να λέμε) και δεν πρέπει να το σκέφτεσαι καθόλου.
Στο θέμα μας τώρα: Δημήτρη, νομίζω ότι οι παρατηρήσεις σου είναι γενικά σωστές. Και επιβεβαιώνονται από την πραγματικότητα, όταν παλαιότερα οι κατασκευαστές συνιστούσαν πιο παχύρευστα λάδια απ' ότι σήμερα. Πχ, 0-30 για την Ελλάδα - που προσωπικά το βρίσκω εντελώς ακραίο για τις ζέστες που έχουμε, ιδίως σε συνθήκες πιξήματος..
Θα ήθελα εδώ να θείξω το θέμα των racing λαδιών που πολλοί αρέσκονται να νομίζουν ότι 'απαιτούν' οι κινητήρες τους. Μακριά! Μόνο ζημιά κάνουν στους κινητήρες σας! Και μη λέτε 'στους αγωνιστικούς τέτοια βάζουν', γιατί όση σχέση έχουν οι κινητήρες μας με αγωνιστικούς, άλλη τόση έχουμε εμείς με οδηγούς αγώνων.. Στο θέμα της επιλογής λαδιών, ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες του κατασκευαστή. Στο θέμα του διαστήματος αλλαγής των λαδιών, επίσης ακολουθούμε τις οδηγίες, αλλά σε γενικές γραμμές, όχι κατά γράμμα. Αν πχ λέει 30.000, είναι καταφανώς υπερβολικό, όχι όμως να πάμε στο άλλο άκρο και να τα αλλάζουμε κάθε 5.000.. κάπου μεταξύ 10.000 και 15.000 είναι ένα ρεαλιστικότατο νούμερο, με τα σημερινά συνθετικά λάδια.
Σχετικά με τις συχνές αλλαγές, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας και άλλον έναν παράγοντα, πολύ συχνά παραμελημένο: το περιβάλλον. Μπορεί να θέλουμε ό,τι καλύτερο για το 'καμάρι' μας, είναι κρίμα όμως να μολύνουμε το περιβάλλον με τοξικές και δύσκολα βιο-διασπώμενες ουσίες.
-
10000-15000 για καθημερινη χρηση σε δυσκολες συνθηκες ειναι μεγαλο διαστημα....
Εγω τα αλλαζω καθε 5000-7000 χλμ και ειναι ο κινητηρας σε αριστη κατασταση παντα...
Επισης στο θεμα της επιλογης λαδιων,ο κατασκευαστης για τον α ή β λογο επιλεγει μια μαρκα...Αν υπαρχουν καλυτερα λαδια γιατι να μην τα βαλεις???
Εγω προσωπικα στο κλιο βαζω τα 10w40 competition st της Elf αλλα σκεφτομαι να δοκιμασω τα motul σε καποια επομενη αλλαγη... -
Εννοούσα ότι επιλέγουμε το εύρος που συνιστά ο κατασκευαστής, φυσικά όχι απαραίτητα τα συγκεκριμένα λιπαντικά.. ιδίως η Ρενώ έχει συμφέρον να συνιστά Ελφ, αφού η Ελφ της ανοίκει..
Κι' εγώ ποτέ δεν έχω βάλει τα Ελφ που λέει η Ρενώ, αφού τα δίνουν πανάκριβα, είναι ημι-συνθετικά και έχουν ένα εύρος χειμώνα - καλοκαίρι. Έχω καταλήξει στα BP Visco 7000, μετά από αρκετές δοκιμές.
-
Στα 5000-7000 τα αλλάζουμε αν είναι λάδια που θέλουν πέταμα εξ αρχής
Οταν πετάμε πληρως συνθετικό λάδι πριν τα 15.000 χλμ, εγκληματούμε κατά της τσέπης μας και του περιβάλλοντος.Εγω τα κρατάω για 30.000,αφου είμαι σίγουρος για την ποιότητα αυτων που βάζω. -
Μπορεί να έχεις δίκιο, φίλε Tiger, βασικά πρέπει να πειραματιζόμαστε. Έχεις παρατηρήσει την κατάσταση του παλιού λαδιού όταν κάνεις αλλαγή; Υπάρχει αισθητή διαφορά στη λειτουργία του κινητήρα μετά την αλλαγή;
-
Καλά εγώ δεν θα τα άφηνα, όχι για 30.000 χλμ, αλλά για πάνω από 10.000, ούτε για πλάκα!!! (αφού το βλέπω το λάδι πάνω στον δείκτη, σκουραίνει αρκετά μετά τις 5.000 χλμ)
Εγώ τα αλλάζω στις 6.000 με 6.500 χλμ (τα συνθετικά 5w-40 της Elf που λέγαμε).
Σε ό,τι αφορά το περιβάλλον, νομίζω ότι τα λάδια τα παλιά τα μαζεύουν, τα ανανεώνουν, τα εμπλουτίζουν ξανά με διάφορα πρόσθετα και ύστερα τα διαθέτουν στο εμπόριο για διάφορες χρήσεις (χαμηλών απαιτήσεων), ακόμα και σαν καύσιμη ύλη (τώρα έχει απαγορευτεί από την Ε.Ε., ή επιτρέπεται υπό εδικές συνθήκες). Τώρα όταν ξαναπαλιώσουν (μετά και την 2η χρήση) δεν ξέρω τι τα κάνουνε...
-
Αν σκουραίνει είναι φυσιολογικό. Αν μαυρίσουν και αδιαφορίσεις είναι κακό. Αν κάποτε πάρεις πετρελαιοκίνητο, θα τα αλλάζεις κάθε 500 χλμ από τη μαυρίλα που αποκτούν!!
-
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑ ΛΑΔΙΑ ΤΟΥ COROLLA 1.6 VVTI G6 ΠΗΡΑ ΤΑ ELF COMPETION STHN TIMH ΤΩΝ 24 Ε ΤΟ ΤΕΤΡΑΛΙΤΡΟ,C LIO V6 EISAI EYXARESTHMENOS ΑΠΟ ΑΥΤΑ?
-
Ο χρήστης Δημήτριος έγραψε:
Καλά εγώ δεν θα τα άφηνα, όχι για 30.000 χλμ, αλλά για πάνω από 10.000, ούτε για πλάκα!!! (αφού το βλέπω το λάδι πάνω στον δείκτη, σκουραίνει αρκετά μετά τις 5.000 χλμ)Εγώ τα αλλάζω στις 6.000 με 6.500 χλμ (τα συνθετικά 5w-40 της Elf που λέγαμε).
Σε ό,τι αφορά το περιβάλλον, νομίζω ότι τα λάδια τα παλιά τα μαζεύουν, τα ανανεώνουν, τα εμπλουτίζουν ξανά με διάφορα πρόσθετα και ύστερα τα διαθέτουν στο εμπόριο για διάφορες χρήσεις (χαμηλών απαιτήσεων), ακόμα και σαν καύσιμη ύλη (τώρα έχει απαγορευτεί από την Ε.Ε., ή επιτρέπεται υπό εδικές συνθήκες). Τώρα όταν ξαναπαλιώσουν (μετά και την 2η χρήση) δεν ξέρω τι τα κάνουνε...
Δημήτρη, 6.000 ~ 6.500 χλμ με συνθετικά λάδια είναι υπερβολικά λίγα. Αντέχουν για τουλάχιστον 10.000.
Εξ' άλλου, τα λάδια πρέπει να μαυρίζουν, σημάδι ότι κάνουν δουλειά, λιπαίνοντας και καθαρίζοντας τον κινητήρα. Αν τα βγάζεις και είναι πεντακάθαρα, τότε τα υπολείματα από την καύση και τα ρινίσματα που θα είναι, στη μηχανή.
Όσον αφορά την ανακύκλωση των λαδιών, νομίζω ότι σε κάθε περίπτωση, αλλάζοντάς τα σπανιότερα, μπορούμε να προστατεύσουμε το περιβάλλον αποτελεσματικότερα. Άλλωστε, και το πορτοφόλι μας ωφελημένο θα βγει!
-
Ναι, το ξέρω ότι είναι φυσιολογικό, τα λάδια να σκουραίνουν, αφού φθείρονται με τον χρόνο και 'κάνουνε δουλειά' μέσα στον κινητήρα.
Ξέρετε όμως κάτι; Αν κινηθούμε με την λογική του ότι βλάπτουμε το περιβάλλον, πρέπει να κόψουμε πολλές συνήθειες για το 'καμάρι μας'
Π.χ. ένα θέμα υψίστης σημασίας, τα λάστιχα. Δεν υπάρχει προς το παρόν κάποια μέριμνα από την πολιτεία (μέχρι να μπεί το αυγό στον κ@λο από την Ε.Ε. και να τρέχουμε και να μην φτάνουμε...) ως προς την διαχείριση των παλαιών ελαστικών. Έχουν ακουστεί πάρα πολλές προτάσεις και σχέδια κατά καιρούς, αλλά τίποτα δεν έχει υλοποιηθεί.
Συνεπώς όλα τα παλιά λάστιχα καταλήγουν στις χωματερές. Έτσι έχουμε μια ακόμα εστία μόλυνσης.
Τώρα τι πρέπει να κάνουμε; Να μην αλλάζουμε λάστιχα όσο συχνά θέλουμε (ή κρίνουμε απαραίτητο), επειδή η πολιτεία δεν έχει προβλέψει τίποτα για την αντιμετώπιση της σωρείας παλαιών ελαστικών;
Το ίδιο ισχύει και για τα λάδια. Βέβαια για τα λάδια υπάρχουν πάρα πολλές λύσεις, κάποιες από τις οποίες εφαρμοζονται... -
Χωρίς να μπορώ αυτή τη στιγμή να δώσω κάποια πηγή, έχω διαβάσει ότι τα λάστιχα δεν αποτελούν εστία μόλυνσης. Μάλιστα, έχουν εξαιρετική απόδοση στη 'βελτίωση' του πυθμένα μολυσμένων θαλλασών / λιμνών, επειδή έλκουν τα διάφορα θαλλάσια ζώα να το 'κατοικήσουν', και έτσι ξεκινά μια διεργασία που καταλήγει να καθαρίσει ο πυθμένας.
Βέβαια, το λάστιχο που καίγεται αποτελεί εστία φοβερής μόλυνσης.
Πάντως, το ότι η πολιτεία δεν κάνει κάτι ιδιαίτερο δεν σημαίνει ότι πρέπει να κάτσουμε εμείς με σταυρομένα τα χέρια..
Αλλαγές Λαδιών: κάθε πότε ?