-
Σαφώς και θα μπορούσε να κλειδώνει το διαφορικό και η κίινηση να είναι ΜΟΝΙΜΑ πχ 80-20 ή 30-70. Όμως στις περισσότερες των περιπτώσεων η ροπή ή η ισχύς (το ένα είναι αποτέλεσμα του άλλου) ισοκατανέμεται στους δύο άξονες ακριβώς για να βοηθιέται το αυτοκίνητο να ξεκολλήσει (μάλιστα σε ένα παλιό daihatsu που είχα το έγραφε κι'όλας πάνω στο μοχλό (lock 50-50)). Πιθανώς μάλιστα το μεγαλύτερο βάρος μπροστά να εξισορροπείται από τη μεταφορά βάρους κατά την εκκίνηση οπότε γι'αυτό τα περισσότερα ισοκατανέμουν την κίνηση ή περίπου την ισοκατανέμουν.
Α και να διευκρινίσω κάτι. Συμφωνώ ότι όλα τα διαφορικά στa sti (μετά το 2004 γιατί πριν το εμπρός δεν ήταν μπλοκέ) είναι lsd. Άλλο όμως lsd (στα διαφορικά εννοώ ) και άλλο lock. Lock σημαίνει κλειδωμένο, δεν υπάρχει σα διαφορικό, lsd σημαίνει περιορισμένης ολίσθησης (limited slip differential). Υπάρχει και μάλιστα μπορεί να δώσει και ροπή στον άξονα ή στον τροχό που δεν γλυστράει, αφαιρώντας την από αυτόν που γλιστράει. -
Τα sti σαφώς και έχουν κλείδωμα κεντρικού. Αν δοκιμάσεις να πας τέρμα μπροστά τον περιστροφικό διακόπτη που ρυθμίζεις το ποσοστό και νιώσεις το ''κλακ'', εκεί έχεις lock. Να το έχεις στο μάνιουαλ όμως. Δοκίμασε έτσι να στρίψεις και θα το καταλάβεις. Επειδή έχω μετάδοση spec-c με dccd στο forester, το κλείδωμα το έχω χρησιμοποιήσει αμέτρητες φορές στα χιόνια. Έχω επίσης το επίσημο εγχειρίδιο του dccd και ξέρω καλά τι κάνει. Επίσης, μπροστά lsd είχαν και πριν το 2004 Ιαπωνικές εκδόσεις. Όσο αφορά τα ηλεκτρονικά μπλοκέ, σε κανένα suv εκτός της μεγάλης κατηγορίας, δεν δουλεύουν σε δύσκολες συνθήκες με έναν τροχό να μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο. Στην πράξη δεν μπορούν ούτε με 2. Στην πράξη όμως στο βουνό, όχι στα τεστ με τους γρύλους. Αυτό είναι επιλογή των εταιριών να μην μπλοκάρουν τόσο, αφού τα κορωνοπήνια και τα ημιαξόνια που έχουν δεν μπορούν να διαχειριστούν τέτοια φορτία. Αν δείτε τα αντίστοιχα στα μικρά-μεσαία suv και σε ένα discovery, καταλάβαινετε.
-
Ο χρήστης stolis έγραψε:
Τα sti σαφώς και έχουν κλείδωμα κεντρικού. Αν δοκιμάσεις να πας τέρμα μπροστά τον περιστροφικό διακόπτη που ρυθμίζεις το ποσοστό και νιώσεις το ''κλακ'', εκεί έχεις lock. Να το έχεις στο μάνιουαλ όμως. Δοκίμασε έτσι να στρίψεις και θα το καταλάβεις. Επειδή έχω μετάδοση spec-c με dccd στο forester, το κλείδωμα το έχω χρησιμοποιήσει αμέτρητες φορές στα χιόνια. Έχω επίσης το επίσημο εγχειρίδιο του dccd και ξέρω καλά τι κάνει. Επίσης, μπροστά lsd είχαν και πριν το 2004 Ιαπωνικές εκδόσεις. Όσο αφορά τα ηλεκτρονικά μπλοκέ, σε κανένα suv εκτός της μεγάλης κατηγορίας, δεν δουλεύουν σε δύσκολες συνθήκες με έναν τροχό να μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο. Στην πράξη δεν μπορούν ούτε με 2. Στην πράξη όμως στο βουνό, όχι στα τεστ με τους γρύλους. Αυτό είναι επιλογή των εταιριών να μην μπλοκάρουν τόσο, αφού τα κορωνοπήνια και τα ημιαξόνια που έχουν δεν μπορούν να διαχειριστούν τέτοια φορτία. Αν δείτε τα αντίστοιχα στα μικρά-μεσαία suv και σε ένα discovery, καταλάβαινετε.Εγώ δεν έχω dccd. Είναι 2005 δίλιτρο. Στην Ελλάδα έχουν τα 2006 και μετά (2,5λιτρα).
Είπα δε γνωρίζω αν έχουν lock πάντως εάν έχουν (που για να το λες έτσι είιναι) προφανώς δεν είναι για χρήση σε σκληρές επιφάνειες. Κατά τα άλλα συμφωνώ ότι τα elcd δεν είναι πανάκεια, ίσα - ίσα μάλιστα σε συνδιασμό με τα τεράστια βάρη των μοντέρνων suv μάλλον μοιάζουν θεωρητικά πολύ καλά αλλά στην πράξη αναποτελεσματικά. Από προσωπική εμπειρία τόσο στα χιόνια (σε αποτελεσματικότητα και πολύ περισσότερο σε παιχνίδι) όσο και σε ξεκόλλημα με βαρύ φορτίο έλξης στην άμμο, ένα ταπεινό τετράλιτρο cherokee των αρχών της δεκαετίας του 90 χωρίς ηλεκτρονικές μ@λ@κίες είναι πολύ καλύτερο από ένα σούπερ ντούπερ αλλά θεόβαρο grand cherokee είικοσι χρόνων νεωτερο με 52 κιλά ροπή, quadradrive ΙΙ , elsd στους άξονες και π@π@ριές. -
Ο χρήστης junior gt έγραψε:
Σαφώς και θα μπορούσε να κλειδώνει το διαφορικό και η κίινηση να είναι ΜΟΝΙΜΑ πχ 80-20 ή 30-70.Πως θα μπορούσε να γίνει αυτό? Να κατανέμεται η ισχής ή η ροπή σε σταθερή αναλογία εμπρός πίσω χωρίς διαφορικό?
-
Κολαση!!!
-
Ο χρήστης junior gt έγραψε:
Εγώ δεν έχω dccd. Είναι 2005 δίλιτρο.
Σόρυ δεν το πρόσεξα. Από κινητό είναι λίγο θέμα. Όντως αν και το dccd υπάρχει στα ιαπωνικά μοντέλα από τα πρώτα GT με το 5άρι, στην Ευρώπη ήρθαν το 2006 με τα 2.5λιτρα. Η 4κίνηση αυτή πάντως, με τα 3lsd, το τύπου helical μπροστά, το κεντρικό δισκάτο ρυθμιζόμενο και lock και το πίσω δισκάτο, είναι αλλού.... Ειδικά σε άσφαλτο, χώμα και χιόνια στρίβουν τρελά, ενώ με το lock και το δισκάτο πίσω, κινείσαι και με διαγώνιους ή και με τον ένα πίσω να έχει πρόσφυση άμεσα χωρίς ούτε μισή στροφή των τροχών που είναι στον αέρα.
-
Ο χρήστης IKE έγραψε:
Σαφώς και θα μπορούσε να κλειδώνει το διαφορικό και η κίινηση να είναι ΜΟΝΙΜΑ πχ 80-20 ή 30-70.
Πως θα μπορούσε να γίνει αυτό? Να κατανέμεται η ισχής ή η ροπή σε σταθερή αναλογία εμπρός πίσω χωρίς διαφορικό?
Μα του τι σταθερό ποσοστό θα μεταφέρει εμπρός ή πίσω είναι δουλιά του transfer και καθορίζεται από τα γρανάζια του.
Πχ στο grand cherokee το σταθερό ποσοστό είναι νομίζω 46-54. Θα μπορούσε να ήταν διαφορετικό.
Αν τώρα είχε επιλογή lock του διαφορικού (και δεν ήταν πχ quadra drive) ή για τα παλιότερα cherokee part time 4wd θα έμενε κλειδωμένο εκεί. -
Το ίδιο γίνεται και με το dccd στο manual.
Έχει 6 θέσεις από 36-65 εμπρός πίσω μέχρι lock 50-50 και κρατάει σταθερό το ποσοστό ροπής.
Στο auto χρησιμοποιεί όλες τις θέσεις, από ανοιχτό 35-65 μέχρι και 50-50 ανάλογα το πάτημα του γκαζιού, την πλευρική επιτάχυνση κλπ. -
Δείτε ένα forester με μετάδοση με 3 lsd διαφορικά.
Για να προλάβω τυχόν παρεξηγήσεις, όλα όσα θα δείτε, είναι σε δρόμους οι οποίοι ελέγχονται από άλλα αυτοκίνητα ή άτομα που είναι μπροστά και με τα οποία επικοινωνούμε συνεχώς με pmr και κινητά.
Στα χιόνια δε, πάμε τόσο νωρίς που και τα ελάχιστα αυτοκίνητα που θα βρούμε, τα ενημερώνουμε και περιμένουν λίγο μέχρι να ανέβουμε, ή ακούμε από τα pmr τους άλλου και κόβουμε.
Youtube Video -
O συνοδηγός δε μου φαίνεται πολύ φανατικός.
-
Ποιος απ'όλους; Και τι εννοείς με το φανατικός;;;
-
Ο χρήστης stolis έγραψε:
Ποιος απ'όλους; Και τι εννοείς με το φανατικός;;;Αυτός στο 2:00 και μετά.
-
Αυτό είναι ένα παιδί που είχε έρθει με τον πατέρα του. Δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση σου αν αυτό το έλεγες μπροστά στον πατέρα του.
Δεν το σχολιάζω περισσότερο γιατί δεν μου αρέσουν οι ''μαγκιές'' μέσω πληκτρολογίου. -
Αυτή είναι η μαγεία του ιντερνετς.
-
Φυσικά, αν δεν μπορείς να την βρεις αλλού.
Λίγη αξιοπρέπεια πάντως δεν βλάπτει. Ειδικά όταν εμπλέκονται και παιδιά στην κουβέντα....
-
Ο χρήστης stolis έγραψε:
Δείτε ένα forester με μετάδοση με 3 lsd διαφορικά.
Για να προλάβω τυχόν παρεξηγήσεις, όλα όσα θα δείτε, είναι σε δρόμους οι οποίοι ελέγχονται από άλλα αυτοκίνητα ή άτομα που είναι μπροστά και με τα οποία επικοινωνούμε συνεχώς με pmr και κινητά.
Στα χιόνια δε, πάμε τόσο νωρίς που και τα ελάχιστα αυτοκίνητα που θα βρούμε, τα ενημερώνουμε και περιμένουν λίγο μέχρι να ανέβουμε, ή ακούμε από τα pmr τους άλλου και κόβουμε.
Youtube VideoΩραία το πάει !
πόρωση η σκάστρα και το σφύριγμα του turbo.
To έχει καταευχαριστηθεί, παντού το σκίζει! Ο ορισμός του all-around car.
Βέβαια κάνει και τις μαλακιούλες του σε δημόσιο δρόμο αλλά τέσπα...
-
Ο χρήστης stolis έγραψε:
Φυσικά, αν δεν μπορείς να την βρεις αλλού.Λίγη αξιοπρέπεια πάντως δεν βλάπτει. Ειδικά όταν εμπλέκονται και παιδιά στην κουβέντα....
Δεν παίζει ρόλο η ηλικία, αλλά πόσο αισθάνεσαι.

-
Ο χρήστης elteo έγραψε:
Δείτε ένα forester με μετάδοση με 3 lsd διαφορικά.
Για να προλάβω τυχόν παρεξηγήσεις, όλα όσα θα δείτε, είναι σε δρόμους οι οποίοι ελέγχονται από άλλα αυτοκίνητα ή άτομα που είναι μπροστά και με τα οποία επικοινωνούμε συνεχώς με pmr και κινητά.
Στα χιόνια δε, πάμε τόσο νωρίς που και τα ελάχιστα αυτοκίνητα που θα βρούμε, τα ενημερώνουμε και περιμένουν λίγο μέχρι να ανέβουμε, ή ακούμε από τα pmr τους άλλου και κόβουμε.
Youtube VideoΩραία το πάει !
πόρωση η σκάστρα και το σφύριγμα του turbo.
To έχει καταευχαριστηθεί, παντού το σκίζει! Ο ορισμός του all-around car.
Βέβαια κάνει και τις μαλακιούλες του σε δημόσιο δρόμο αλλά τέσπα...
Αφού εξήγησα ότι πάντα είμαστε σε επικοινωνία και μόλις ακούσω ότι έρχεται αυτοκίνητο κόβω τελείως. Ποτέ δεν ρισκάρουμε με άλλα αυτοκίνητα στο δρόμο. Στον Παρνασσό μέχρι τον δρόμο κλείναμε 8 το πρωί στην αρχή στο πάρκινγκ και είχαμε και επικοινωνία. Και η φάση είναι ότι γούσταραν και αυτοί που περίμεναν και όταν έφτανα πάνω ρωτούσαν διάφορα...
-
Νόμιζα μόνο οι αγρότες είχαν δικαίωμα να κλείνουν δρόμους.
-
Ποιος σου είπε ότι έχουν το δικαίωμα; Κάνεις δεν έχει το δικαίωμα. Εμείς ζητάμε ευγενικά από το 1-2 το πολύ αυτοκίνητα που μπορεί να εμφανιστούν εκείνη την ώρα που πάμε, αν μπορούν να περιμένουν 2 λεπτά γιατί ανεβαίνει λίγο σβέλτα ένα αυτοκίνητο της παρέας. Αν πουν όχι δεν μπορούμε, μας ενημερώνουν με το pmr και με το κινητό (γιατί συνήθως εκεί μιλάμε και με τα 2 για περισσότερη σιγουριά) και αμέσως σταματάμε. Κάνεις μέχρι τώρα τις 2-3 φορές που το ζητήσαμε δεν αρνήθηκε και μάλιστα 2 φορές όταν άκουσαν ότι ανεβαίνει subaru έβγαλαν και κάμερες. Το κλείνουμε το έγραψα μεταφορικά. 2 άτομα στέκονται στην αρχή του δρόμου και ενημερώνουν τυχόν αυτοκίνητα που θα εμφανιστούν. Απλά είναι τα πράγματα, αν ψάχνουμε αφορμές για ανιδηκίες, είναι άλλου παπά ευαγγέλιο και δεν θέλω να συμμετάσχω....
ΑΓΟΡΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟΥ SUV.